שתיקת הנשיא על ביזוי סמלי המדינה מבזה אותו ואת כולנו

במקום לשדר מסר אמיתי של אחדות והנמכת הלהבות, ריבלין ממלא פיו מים מול אלימות המפגינים ומעניק רוח גבית לאנרכיה

הנשיא ריבלין והמפגינים על פסל המנורה | קובי גדעון (לע"מ)

היכן נמצא נשיא המדינה ראובן ריבלין? לפחות אם שופטים על פי פרסומיו ברשתות החברתיות מן הימים האחרונים, כנראה שלא במדינת ישראל. בעוד אלפי מפגינים רועשים משתוללים מדי ערב מול מעון ראש הממשלה, נוקטים באלימות כלפי שוטרים ועיתונאים ומשבשים את חיי התושבים, הנשיא שמתגורר ממש לא הרחק משם ממשיך בשגרת הטקסים ופגישות היח"צ המלוות בציוצים סתמיים. לפני מספר ימים ריבלין אף הגדיל והכריז על הקמת "חמ"ל קורונה" בבית הנשיא על מנת לסייע לאזרחים שנפגעו מן המשבר, צעד שהיה מעט פחות תמוה אם הוא עצמו לא היה מפר את הוראות משרד הבריאות כאשר אירח את בתו ונכדיו בליל הסדר, בעוד שאר עם ישראל נמצא בסגר.

ההתייחסות היחידה של הנשיא לכאוס ברחבי ירושלים הגיעה לפני כשבוע וחצי, בעקבות תיעוד קריאות הגנאי המכוערות והגזעניות מצד מפגיני השמאל לעבר פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים, אך גם כאן הנשיא נמנע מלגנות במפורש את הצד התוקף והקפיד להדגיש כי הוא "פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל – הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה". בבוקר יום חמישי הוא מצא לנכון לצייץ נגד האפשרות להקדמת הבחירות בשל המשבר הקואליציוני, אך בכל הקשור למפגינים שמסרבים בעקביות לקבל את תוצאות הבחירות – דממה נשיאותית.

https://twitter.com/Yossi_eli/status/1283086782381412363?s=20

שתיקת הנשיא הייתה בולטת במיוחד בליל שלישי השבוע, בו רמת האנרכיה בהפגנות עלתה כמה מדרגות והגיעה לשיא עם כמה מפגינים שטיפסו על פסל המנורה הסמוך לכנסת והניפו דגלים אדומים, ומפגינה אחת שהתיישבה עליו חשופת חזה ועוררה סערה תקשורתית. כפי שהמפגינים הודו בעצמם, מקום ושיטת הפעולה נבחרו במיוחד כדי ליצור הד ציבורי רחב, אך מול מפגן הביזוי הזה של אחד מסמלי המדינה נשיא המדינה בחר בשתיקה רועמת. שום ציוץ, שום הודעה לעיתונות. בקשת תגובה לאירועים ששלחנו לדוברות בית הנשיא ביום רביעי בבוקר אפילו לא כובדה בתשובה.

בימים כתיקונם, אנו זוכרים היטב שהנשיא ריבלין שמח מאוד להתבטא בשלל עניינים פוליטיים ושנויים במחלוקת, רובם אינם קשורים כלל לתפקידו כנשיא ויותר קשורים לאהבתו את אור הזרקורים וכותרות העיתונים. אין לו בעיה למשל להתנצל בפומבי "בשם כל אזרחי ישראל" בפני יאיר גולן על סערת "נאום התהליכים" או לצאת נגד חוק הלאום וחוקים אחרים של הכנסת, לקול מחיאות הכפיים מצד אותם אנשי תקשורת שהשמיצו אותו במשך שנים כאשר היה חבר כנסת.

אבל דווקא לאחר אירוע מבזה כמו זה שהתרחש השבוע בשם "מחאה חברתית" לכאורה, הוא בוחר בשתיקה מבזה לא פחות. במקום לנצל הזדמנות לשדר מסר אמיתי של אחדות והנמכת הלהבות, הנשיא שרוב תפקידו מתמצה בטקסים וייצוג סמלי שוב ממלא פיו מים. ממה בדיוק חושש ריבלין? לאבד את חיבוק הדוב התקשורתי? שהאנרכיסטים יצעדו כמה רחובות צפונה ויתחילו להטריד גם את מנוחתו שלו? לפי ההיסטוריה האלימה של המחאה הנוכחית הם יגיעו לשם בקרוב בכל מקרה, ואז כבר יהיה מאוחר מדי.

כל זה מתרחש דווקא בשבוע בו צוינו שמונים שנים למותו של זאב ז'בוטינסקי, מייסד התנועה הרוויזיוניסטית אשר ריבלין מגדיר את עצמו כאחד מתלמידיו. למי שבאמת למד וקרא את ז'בוטינסקי ואת כתביו הרבים על חשיבות הכבוד וההדר, אין כל ספק כיצד היה מגיב להתערטלות בעירום על פסל המנורה, אותה מנורה בה בחר כסמל לגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה. ודאי שלא היינו רוצים לחשוב שהדממה בבית הנשיא מקורה במניע פוליטי מסוים, אך כאשר ראש מדינת ישראל שותק מול מעשים כאלה הוא לא רק חוטא לתנועה הרעיונית בה צמח, אלא מאותת הסכמה בשתיקה לביזוי שלו עצמו ושל המדינה כולה, ולהמשך האנרכיה ברחובות.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

49 תגובות למאמר

  1. ציטוט : "ממה בדיוק חושש ריבלין? לאבד את חיבוק הדוב התקשורתי? שהאנרכיסטים יצעדו כמה רחובות צפונה ויתחילו להטריד גם את מנוחתו שלו? לפי ההיסטוריה האלימה של המחאה הנוכחית הם יגיעו לשם בקרוב בכל מקרה, ואז כבר יהיה מאוחר מדי." סוף ציטוט.

    תשובה : כן. אכן נשיאנו לא רוצה את ההפגנה אצלו. למה להתערב, ולהזכיר ל-"חוגגים" שגם הוא קיים.

    כאשר אין חשש להפגנה מאנשי ימין "קיצוני" ליד בית הנשיא, עם לפידים, הוא יכול להרשות לעצמו ולומר "בני עמי בחרו בטרור", עוד טרם ידע מי נגד מי.

    1. ריבלין באמת לא מעניין אותו כלום.העיקר שיעזבו אותו בשקט עם משרתים ומאות עובדים.נהנתן והזוי.יותר בזוי.

  2. ריבלין אולף ע"י השמאל בשיטה הידועה של חקירת "שחיתיות" (אמיתיות או מדומיינות זה לא ממש משנה כי אחריהן הוא הבין מהר מאוד איפה מרוחה החמאה והיכן נמצא הרעל). אח"כ הוא מונה לנשיאות מסיבה אחת בלבד, והיא לדאוג לכך שרק מישהו מתאמם יהיה ממונה על החנינות. כך מובטח לשמאל שהם יוכלו לכלוא את מתנגדיהם לשנים רבות, לאלץ אותם להודות כדי לקבל קיצור עונש ובכך לחזק את האשמה, או לחלופין להשאיר את האדם כלוא להרבה יותר זמן מהמקובל, ולבסוף לדאוג לכך שאף אחד לא יוכל לחנון אותם.

    1. הוא שונא את נתניהו שלא תמך בו לנשיאות אז הכל כשר .ועכשיו אתם מבנים למה נתניהו לא תמך בו

  3. נשיא ??
    הצחקתם אותי.
    מה ההבדל בינו לבין ליצן שווקים ?
    פוליטיקאי זול. כמוהו תקנו 50 ב-10 שקלים ישנים.
    מוסד הנשיאות מאז ימי עזר וייצמן, דרך קצב האנס, דרך פרס האיש הנורא ביותר בפוליטיקה הישראלית. על-שמוהסכם הרצח הנורא – "אוסלו" ויבוא עשרות אלפי רוצחים. וכל זה רק בגלל רדיפת כבוד , ותצלומים משותפים עם ראשי מדינות אנטישמיים. זה הפרצוף של הנשיאות בישראל !!
    עצוב.

  4. ריבלין גילה שהתקשורת מפנקת.והוא מאוד חושש להרגיז אותה אז הוא מתאים את עצמו למצב.מה גם שהוא אינו מחבב את ביבי שהתנגד לו ובצדק.ויש לו מה להסתיר כנראה ואימת הפרקליטות נפלה עליו.כנראה אין מציאות של פוליטיקאי נקי ידיים ולכן המצב כה קשה בארץ.

  5. תתביישו. אתם עובדי אלילים? ממתי לחפץ או סמל יש משמעות מול חיים של אנשים. אה, כשמי שמתלונן מנסה להסתיר את זלזולם באנשים. שיהיה ברור, עמידה על פסל זה לא זלזול. זו במה להתגאות, לחופש ביטוי שחשוב במדינה שבה שולטים אנטי דמוקרטיים. זלזול זו ממשלה שמנה דמלקקת שמנת של המון משרדים פיקטיביים כשאנשים אמיתיים מאבדים את לחמם או מתים כי לממשלה אין זמן לשטויות כמו חיי אדם.

    1. מרגש. עכשיו תנסה שוב עם האנדרטה לזכר רבין למשל…

      עדיין חופש ביטוי?

    2. כן. אני ועוד אלפי ואולי מליוני אנשים בישראל, ואולי בעולם, יהודים( שלא כמוך! ) עובדי אלילים, להגדרתך.

      עבורם לסמלים יש משמעות.
      בדיוק כמו שהניצולים מאושוויץ התעטפו בטלית כדי לבטא בגאווה את מוצאם.

      ואף אחד עדיין לא מת כאן מרעב הקורונה, ברוך השם.

      וניתן לבטא מחאה, כואבת ככל שתהיה, בלי לדרוס במלים ממלכתיים.

      ואתה דפוק לחלוטין!

      אגב, אני מאחל לך – אישית – להישאר מובטל עוד זמן רב אחרי שיסתיים המשבר. והוא יסתיים. כי לאחד כמוך, שמכנה סמלים יהודים – עבודת אלילים, אני מאחל רק רע.

    3. אל תיתמם.
      אם לרגע אחד למישהוא שם היה אכפת מחיי אדם יותר מאשר מאינטרסים פוליטים המחאה לא היתה מכוונת כלפי ראש ממשלה שנאלץ להיכנע במשא ומתן הקואליציוני כדי לקדם תקציב וקואליציה חזקה ברגעי משבר אלא:
      כלפי שר ביטחון שבא עם 15 מנדטים לגוש של 58 מנדטים ודורש רוטציה על ראשות הממשלה ורשימת שרים ארוכה ובכך מאלץ הרחבה של הממשלה לצורכי פרופורציה,
      כלפי יו״ר אופוזיציה שהבטיח וקיים יצירת כנסת מתנכלת לממשלה המקשה לקדם כל מהלך שהוא אפילו בשעת משבר ושותק כשחבר מפלגתו קורא להתעלם מהוראות הממשלה בידיעה שככל שהמחלה תמשיך להתפשט כך המשבר הכלכלי יחמיר,
      כלפי תקשורת ששותקת מול שני הנ״ל וממשיכה לפלג אפילו בשעה קשה שכזו,
      כלפי יועמ״שים שיצרו מצב חסר תקדים בעולם של צמצום ידי ממשלות מעבר מה שמחזק את מפלגות האמצע ומקשה יותר להביא אותן להתפשר,
      וכמובן מול מארגני הפגנות שיודעים שזה המקום המושלם להפצת מגפות ומתעקשים לעשות אותן.

    4. מנורת 7 הקנים איננה הסמל הפרטי של משפחת האצולה "נתניהו".
      זה סמל עתיק של עם ישראל ומדינת ישראל.
      מי שמבזה את הסמל אינו פוגע בבנימין נתניהו, הוא פוגע בעם ישראל ובמדינת ישראל.

    5. בשום מדינה בעולם לא מבזים את סמליה. מה קורה אצלנו שהכל מותר? והכל בשם הדמוקרטיה. דבריך הזויים. הגיע הזמן לחזור להפגנות שפויות ללא ביזוי סימלי העם והמדינה.

    6. תספר על זה לעיתונים הבזויים שפרסמו:
      ערב יום השואה: עשרות חרדים עשו על האש בירושלים
      "זה החג שלכם, לא שלנו": ביום הזיכרון הממלכתי לששת מיליון הנספים, הגיעו עשרות משפחות חרדיות עם מנגלים לפארקים בבירה."
      ואת כל הטוקבקים הארסיים בעקבותיו.
      צבועים!!!

  6. ידוע שכשיש אינפלציה של האגו, אנשים מתחילים לפחד מציצים.

    1. מצפה בכליון עיניים שתסתיים תקופת כהונתו של ריבלין בובת השמאל.
      לא נתגעגע….

    2. נראה אם תגיד את אותו הדבר כשמתנחל יטפס על האנדרטה לזכר רבין ויעשה משהו (לא ממש משנה מה, יאכל סנדוויץ', למשל)

    3. השמאל הם הקבוצה בישראל שמחזיקים את הערכים של היושר וההגינות. הם לא יכולים לבזות את סמלי המדינה כי הם הם סמלי המדינה.

    4. הפמניזם והשמאל הבינלאומי – יהרסו את המשפחה היהודית ואת המדינה היהודית!

  7. הרשע הזה ריבלין מהתומכים בהפגנות הללו.

    לכן הוא לא מוציא הגה מפיו.

    כמו שקבע שעם ישראל "בחר בדרך הטרור"

    צריך לזרוק אותו מכל המדרגות.
    אין לו שום תרומה חיובית לעם ישראל. רק מביא נזק עצום יום יום לעם ישראל.
    בלי שום עשייה.
    לך לגיהינם.

  8. איך אפשר להבליג על מעשה כזה? סמל הכנסת! גם הוא שבוי תחת הטרור הפמיניסטי שהגברים עוברים???

  9. מדינה בקריסה השמאל מעולם לא הצליח להפנים שאנחנו מדינה דמוקרטית וצריך לקבל את החלטת העם.
    איך אמר החבר של הפדופיל שנתן לו ים של כספים בדרכים שונות .
    שותפות בעסקים .
    כסף עבור ״מחקר״ שלא היה ולא נברא הלבנת כספים .
    אמר במידה ונפסיד״נוציא מליונים לרחובות״

  10. ריבלין הבין שקריאה לאיפוק ואחדות לא תזכה אותו בחיבוק תקשורתי כמו שהוא אוהב.
    ריבלין התמכר למחיאות הכפיים מהשמאל ולחיבוק התקשורתי.
    כמו שאומרים, ריבלין הבין על צד צד מרוחה החמאה.

  11. הוא עצמו ביזיון!!!
    מדינת ישראל לא צריכה מוסד נשיאות, הגיע הזמן לחסוך כסף ולבטל את מוסד נשיא המדינה

  12. זו הפעם היחידה שאני מסכים עם ריבלין.

    לא צריך לתת שום במה לנוכלי הסמול, יותר ממה שסוכניהם בחדשות מדבררים אותם. במשך שנים, הסתירו נוכלי הסמול את הפגנות תושבי דרום ת"א (כנגד האלימות המתחוללת כלפיהם, בידי גנבי הגבול) ועכשיו רוצים נוכלסי הסמול שנאמין, שדיווח של קומץ נרקסיסטים שלא רוצים דמוקרטיה אלא דיקטטורה של דעתם – זהו דיווח אותנטי ואמין. בוודאי 🙂

  13. לימין אין אמצעי תקשורת.
    ערוץ 7 הפך לערוץ של בנט,
    ישראל היום הפך לכלבויניק עם נטייה לכיוון תקשורת השמאל,
    ואין שום כלי תקשורת שיביא דיווח שאינו מוטה.

    הקורונה הפכה לנשק :
    מאות מחקרים מהעולם (ואצלינו בשערי צדק) שמצביעים על פגיעה קשה בצעירים ללא מחלות רקע (מוח, מע' העצבים, כלי דם, לב, ריאות, כליות, כבד …) זוכים לאזכור עלוב במדור רכילות כי מחקרים כאלה עלולים חלילה לעודד הקפדה על אמצעי הזהירות ולסייע בניטרול נשק הקורונה.

  14. אם הוא היה יכול להפגין הוא היה עושה זאת באהבה רבה

  15. זה אותו ריבלין שכאשר פגעו בו השתמש בביטוי:
    "כנופיית שלטון החוק".
    היום איכפת לו רק דבר אחד, להיראות נחמד ולהישאר נחמד בזכרון.
    אז כאשר השמאל שולט בתקשורת, הוא מתחנף לשמאל על מנת לקושש עוד קצת אהדה.

    סך הכל נשיא עלוב וירוד מאד על שכמותו נאמר:
    האיש שזיקנותו ביישה את צעירותו.
    אך אפשר לראות זאת גם אחרת, תמיד היה כזה, רק עכשיו התגלתה האמת

  16. תמיד טוב לקבל ליטופים באמצעי התקשורת.
    אז מה אם תפקיד הנשיא הוא לא פוליטי? הרי אם יגיד טובים לצד הנכון כולם יהללו אותו.

    מעניין מי זה שאמר פעם "כנופית שלטון חוק"?

  17. נו ריבלין סתם בובה של ה0מאל. זה לא חדש. ברור שאם זאת הייתה הפגנה של ימין אז הוא היה אומר משהו בסגנון "להפסיק עם האלימות" או משהו כזה.

  18. צר לנו מזמן אין לנו נשיא ריבלין מנוהל כמו שהתקשורת רוצה ולכן לרבים מהציבור אין נשיא. גם כשהוא מופיע מול האומה מבחינתם דל רבים אין ענין בדבריו. דיהיה בריא נמתיק לסיום תפקידו.

  19. בהתאם לתובנה שהגדיר ז'בוטינסקי, להקים קיר ברזל מול השמאל הישראלי

  20. הנשיא נשיא נבחר,תפקיד יצוגי,הוא אכן חושב מה טוב לאומר מתפקידו זה,לכול העם,אין מצב שתגיד לו ,איך לתפקד גם אם הדבר לא לרוח שלך.אתה ממש מחפס חפפיפה ,למרות שהוא נבחר ולא אתה.

  21. קראתי את המאמר בשקיקה והסכמתי עם כל משפט.
    רבלין מאויים בידי השמאלניים והוא צינור לחיזוק הג'נדה שלהם, הדברים כל כך ברורים ושקופים, כולנו מחכים לסיום כהונתו.

  22. מה אתם מנשיא המדינה…? אם הוא…נדם…ולא אמר מילה…כאשר טיבי בהמלצות על מי להטיל את הרכבת הממשלה…אמר לנשיא סמל מדינת היהודים…אמר לו טיבי נציג רשימת הערבים: "א נ ח נ ו…ב ע ל י …ה א ר ץ"… וריבלין הנשיא ש ת ק…!!!

  23. חבורה של אווילים. הרי תקברו את כולנו עם הסמלים המטופשים שלכם. עובדת סוציאלית מתפשטת ועולה על סמל המנורה כי אחרת איש לא היה שם לב למחאות של עובדים סוציאליים על חוסר תקצוב לאוכלוסיות הכי חלשות במדינה. ראש ממשלה חשוד בפלילים תוקף את בית המשפט ואת היועץ המשפטי והעיתונאים ובעצם את כל מה שזז. בנו משתמש בסמלים פשיסטים כדי לתקוף את מי שהוא רק יכול. עוזריו משתמשים בתפקידיהם לשררה, כסף, כח כבוד ובדרך רומסים את הדמוקרטיה…
    אבל לכם חשוב הסמל. משהו דומם ומת. החיים עצמם חסרי ערך בעיניכם!
    בחיי! הפכתם לעובדי אלילים. פסלים חשובים בעיניכם מנשמתו של אדם!

    1. אם היא עובדת סוציאלית אז מותר לה להתפשט ולבזות את סמלי המדינה?
      הדרך לדרוש עוד כסף מהמדינה זה לבזות את הסמל שלה?
      הגיון מוזר יש לכם שם בשמאל

    2. חחח חמוד היא בסך הכל ניסתה להעתיק בחיקוי חלש את האנרכיסטים מאמריקה – ילדי שמנת שבטוחים שהם דיסידנטים מחתרתיים.

    3. מדהים איך גם בתגובה לנושא לא קשור בכלל אתה מצליח לירוק את הסיסמאות הדמגוגיות על "ביבי". השמאל הפך לעדר חלול וחסר מחשבה, והאמת שזה די עצוב

  24. האיש מזמן הפך לשמאלן, אין מה לצפות ממנו. יאללה שיסיים הקדנציה ויילך כבר הביתה.

  25. אם היתה לי מילה בנושא..

    כל המחאה הזאת היו בכלא על סיכון הציבור וחתירה תחת המדינה.