"שי ניצן שיבש לכאורה חקירה ושיקר כדי להגן על חברו דנינו"

יואב יצחק חשף באתר News1 כי מידע חדש בפרשת ניצן-דנינו הובא לידיעת נציב התלונות שפתח בבדיקה: "ניצן התנהל בכוחנות וניצל את תפקידו כדי לטייח"

פרקליט המדינה לשעבר ניצן והמפכ"ל לשעבר דנינו | צילום מסך

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט דוד רוזן, יפתח בחקירה מחודשת בפרשת ניצן-דנינו עקב מידע חדש שהגיע לידיו ומעלה חשד לשיבוש חקירה לכאורה, כך חשף אתמול (שלישי) יואב יצחק מו"ל והעורך הראשי של אתר News1' מחלקה ראשונה'. בשיחה עם 'מידה' אומר יצחק כי מדובר ב"מידע חמור הכולל תכתובות וקלטות", מהן עולה לכאורה כי "פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן שיבש לכאורה את החקירה בפרשה לטובת חברו המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, ובנוסף לא מסר את מלוא האמת בבדיקה הקודמת של רוזן".

הפרשה החלה במסגרת חקירת מח"ש בנוגע לתלונה שהגישה הקצינה צ' נגד ניצב רוני ריטמן בחשד להטרדה מינית. על פי יצחק, "במסגרת החקירה טענה צ' שהזהירה מראש בנוגע להתנהלותו של ריטמן ואף הודיעה לממונים עליה וביניהם דנינו על אירוע ההטרדה המינית, אך לא נעשה דבר בעניין – ריטמן לא נחקר ואף קודם בידי דנינו לתפקיד ראש להב 433".

יצחק ממשיך ומספר כי "דנינו שכבר פרש בינתיים מהמשטרה טען עוד קודם לכן שלא היה ידוע לו דבר, והיה אמור להישאל בחקירה האם ידע על ההטרדה המינית מצד ריטמן ומדוע לא פעל נגדו כפי שעשה במקרים אחרים. מי שפיקח על חקירת מח"ש היה פרקליט המדינה שי ניצן, חבר קרוב של דנינו עוד מתקופת השירות הצבאי". לדברי יצחק, "ניצן ידע מן הדיווחים שנמסרו לו על קשר אישי לכאורה בין דנינו ל-צ' ועל קיומה של הקלטה מפגישה אישית ביניהם בה היא מתלוננת בפניו על ריטמן. ניצן הנחה את החוקרים במח"ש לזמן את דנינו כעד ולא כחשוד, וכמו כן ליידע אותו מראש על קיום הקלטת".

אתה מתאר פה לכאורה שיבוש חקירה

"זה בפירוש שיבוש חקירה. ניצן ידע על קיום ההקלטה ופעל כדי להגן על דנינו ולמנוע ממנו למסור גרסה שקרית לפיה לא ידע כביכול על ההטרדה. ממתי אתה מגיש לנחקר מראש את ראיית הזהב שלך? כל זה הוביל לכך שהחשדות האמיתיים נגד ריטמן לא נחקרו כלל, הפרשה טויחה ונקברה על ידי רוני אלשיך ושי ניצן, וריטמן נשאר בתפקידו".

אך כפי שהתברר, זו הייתה רק ההתחלה. עורך הדין והניצב בדימוס יעקב בורובסקי הגיש תלונה לנציב התלונות דוד רוזן ובה טען למעשים קלוקלים וטיוח הפרשה לכאורה, ולחלקו העיקרי של שי ניצן בכך. על פי יצחק, במהלך הבדיקה שביצע רוזן וארכה יותר משנה, הנציב שהבין את חומרת הדברים פנה מספר פעמים אל ניצן לקבלת תגובתו, אך פרקליט המדינה דאז טען כי הוא "עסוק בתיקי נתניהו". בסופו של דבר פרסם רוזן בחודש מאי בשנה שעברה דו"ח בו מתח ביקורת חריפה על אי-בדיקת החשדות נגד דנינו ועל העובדה שלא נערך בירור מספיק לקשר האישי לכאורה בין דנינו לבין הקצינה צ'.

הנציב דוד רוזן | צילום מסך

לדברי יצחק, "כבר אז היה לרוזן מידע מספיק כדי להגיע למסקנות נחרצות על שיבוש חקירה מצד שי ניצן. הוא הצביע על המעשים הלקויים אבל לא נתן להם את המשקל הראוי". כעת כאמור חושף יצחק את המידע החדש בפרשה שהובא לידיעתו של רוזן, אשר על פי יצחק "התפלץ ממה ששמע וקרא ובוודאי מרגיש ששיקרו לו. עכשיו הכדור במגרש שלו".

אתה סבור שלאור המידע החדש רוזן יגיע כעת למסקנות קשות יותר?

"מטבע הדברים יש כאן דברים מאוד חמורים. אם אכן החוקרים קיבלו מראש הנחיה למסור את קיום ראיית הזהב לדנינו כדי שלא ייכשל בחקירה, המשמעות היא שפרקליט המדינה גם שיבש לכאורה את החקירה וגם לא אמר לכאורה את האמת לנציב שבירר את הסיפור. במקום שייחקר כחשוד, ניצן ארגן לחברו הטוב דנינו חקירה בתנאים נוחים וללא שאלות קשות שהיו יכולות להפיל אותו. הנקודה המרכזית היא שדנינו ידע לכאורה על הטענות של צ' אותן העלתה בפגישה איתו, אבל התעלם מהן ובכל זאת קידם את ריטמן, תוך שהוא ממשיך לטעון שלא ידע דבר על כך".

מה אפשר ללמוד מהפרשה הזו על ההתנהלות הכללית של שי ניצן כפרקליט המדינה?

"שי ניצן התנהל כל העת בדרך דורסנית ועבריינית לכאורה. מדובר באדם ללא עכבות שמסמן מטרה וחותר אליה בכל כוחו, תוך ניצול לרעה לכאורה של תפקידו. הבעיה היותר גדולה היא שיש גורמים ששמרו ושומרים על ניצן כל הזמן, כולל היועמ"ש מנדלבליט שכפי שפרסמנו היה סחיט באותה נקודת זמן בשל פרשת התיק נגדו שנסגר בעילה לא ברורה. הגורם היחיד שהיה יכול להורות על חקירה נגד ניצן הוא מנדלבליט, אבל הוא למעשה מוחזק כבן ערובה אצל ניצן גם לאחר שפרש".

מדוע הפרשה הזו כמעט ולא דווחה בכלי התקשורת?

"זאת חלק מהחסינות שניצן נהנה ממנה. יש לא מעט כלי תקשורת שחפצו ביקרו של ניצן משום שהוא פעל לרוב בהתאם לאג'נדה שלהם: כל זמן ששי ניצן פעל נגד נתניהו, הוא קיבל הגנה מכל גופי התקשורת שפעלו גם הם נגד נתניהו. הם הקפידו שלא לפרסם ידיעות נגד ניצן, גם כשהיו חשדות חמורים לכאורה, ואפילו כשכן פרסמו משהו הם הפכו את זה לידיעה נחמדה ולא מזיקה. ניצן היה יכול לעשות כרצונו כי הוא ידע שאף אחד לא יכול לגעת בו".

אתה מצפה שהבדיקה המחודשת של רוזן תוביל לצעדים מעשיים?

"אין לי ציפיות גבוהות. יכול להיות שרוזן יציג דו"ח בו יקבע ששיקרו לו והטעו אותו, אבל היחיד שיכול להוביל את זה לחקירה פלילית אמיתית הוא היועמ"ש. הבעיה היא שהמערכת הזאת פועלת בתוך ניגוד עניינים מובנה ולכן קשה לצפות ממנדלבליט לטפל בעבירות שביצע לכאורה שי ניצן, בדיוק כמו שהוא לא מטפל בעבירות שביצעה לכאורה המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי בבית שרכשה בראש העין. כל עוד הכנסת והממשלה לא יערכו שינוי יסודי במבנה הארגוני של גופי החקירה והאכיפה בישראל, תמיד ישמר המצב הנוכחי שהוא לרעת הציבור. הגופים האלה שומרים אחד על השני, ובכך למעשה מונעים כל ניסיון לבער את השחיתות בקרבם".

***

פנינו לעו"ד שי ניצן בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "העניין מצוי בבדיקת נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

28 תגובות למאמר

  1. זה לא כנופיית שלטון החוק, זה חבורת פשע (כולל בית המשפט העליון עם גלגול העיניים הצדקני שלו תוך כדי ביצוע עבירות).
    מדובר על ריבוי מקרים של פעילות עבריינית כבדה (החיפוי על רות דוד, בן ארי, מנדלבליט ועוד..)
    המשמעות של העובדה שאנשים שלכאורה ממונים על שלטון החוק מבצעים את העבירות האלה היא שהמערכת רקובה מן היסוד.
    דרוש בדק בית רציני.
    הלו, איפוא ראש הממשלה, איפוא שר המשפטים, מישהוא ראה אותם בזמן האחרון.

    1. ראש הממשלה בכך שלא התפטר כפי ששי ניצן תכנן עשה הרבה. וכן הוא נותן מלחמה משפטית חזקה.

    2. איפה שר האשפתות מר פופקורן
      מינו בובה על חוט שלא פועלת בשום נושא מלבד להגן על המושחתים

    3. ריצתו של העולה דנינו
      הברירה הטבעית
      מילים: נתן אלתרמן
      לחן: שלמה בר

      כן קטע שכזה,
      גם הוא בל יעדר,
      גם הוא בל ישכח,
      דף אילם ואשם,
      דף בזיונו של אב,
      אשר ניתר ניתר ורץ
      ותינוקיו עומדים דומם.

      דף בזיונו של אב,
      אשר שיבת ציון צותה עליו – קפוץ!
      והוא בעגולו.
      אץ, אץ, ובלבבו תפלה לאל עליון
      לבל נרגישׁ חלי רגלו.

      ואל עליון שמע
      וכה אמר לו אל:
      רוץ, רוץ, עבדי דנינו
      איתך אני!
      כי אכסה מומך, אבל לא אכסה עלבון תּחיּת עמי
      אשר זיוה נוצץ מדמעך.

      לכל השירים של האמן

    4. תגיד חבר משר המשפטים הנוכחי אתהמצפה לישועה?! הנל בולשוויק מאפיונר עם תעודות. וגם מביבי אל תצפה לגגולות. מי שקילקל לא הוא דיתקן.

    5. מאוד מפחיד לשמוע טענות מהסוג שהובאו בכתבה הנ"ל נגד לב ליבה של המערכת המשפטית ומערכת אכיפת החוק.

  2. ארגון פשיעה מסוכן , מה ??. אין במדינה מישהו שיכול לעצור את הארגון המסוכן הזה , מנדלבליט ניצן ובן ארי עוצרים כל חקירה נגד ארגון הפשיעה , מה קורה פה ???

    1. אני מצטט מהכתבה: הבעיה היא שהמערכת הזאת פועלת בתוך ניגוד עניינים מובנה ולכן קשה לצפות ממנדלבליט לטפל בעבירות שביצע לכאורה שי ניצן, בדיוק כמו שהוא לא מטפל בעבירות שביצעה לכאורה המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי בבית שרכשה בראש העין.
      ואני מוסיף: וכמו שאינו מטפל בחשדות שמיוחסות לו עצמו.
      בנוסף: הייתי מציע "להזכיר לנו האם "התקבלה תגובה" משי ניצן

  3. מי שולט במדינה???
    איך הגענו למצב כזה, שלקומץ אנשים יש עוצמה אדירה כזאת ? שמאפשרת להם לעשות מה שהם רוצים ובשם החוק.
    הימין צריך להשתמש בכח כוחו השלטוני כדי לשנות זאת. עכשיו ומייד. לטובת מדינת ישראל

  4. הבעיה היא שהיועמ"ש מנדלבליט לא רוצה לחקור את פרקליט המדינה ד"ר אביחי ולהפך.

    1. מזמן הפסקנו להיות מדינת חוק. הכל עובד על שוחד במערכת המשפט ואותנו הם מנסים לשכנע שהם הכי הגונים ונקיים. אחד ממנה את חברו כדי לשמור על השמנת. מתי אנו נתעורר באמת.

  5. לפני שנים רבות עיתונאי בשם רן כסלו כתב סדרה על אירגוני הפשע בישראל.
    כאשר אני קורא על המערכת המשפטית, אני מבין שאירגוני הפשע הם כבשים תמימות לעומת המציאות העכשוית.
    עצוב.

    1. הפגנות בלתי פוסקות בכל רחבי הארץלחקור ולבער את השחיתות.רות דוד.לבדוק התיקים שטפלה והמעורבים

  6. אנחנו אנשי הימין עצלנים, במקום לשבת ליד הבית של מנדבליט , ללוות אותו ואת משפחתו לכול מקום תוך קריאות מושחת, עבריין,שקרן, ועוד לא לת לו רגע אחד של מנוחה ושקט עד שיפרוש….

  7. איך אפשר לפנות לכבוד השופט דוד רוזן על תלונות נגד מייצגי מדינה בערכאות. למי שהוא יש מייל שלו?

    1. אני חושב שצריךלהוקיע את חברות החדשות קשת וערוץ רשת מאחר והם אינטרסנטים לשמור על מ. המשפטים כדי להגן על ההחלטות של מנדבליט וחבר מרעיו ולכן אין שום תגובה מהם מעניין מה קרה גם לאיילה חסון שמשום מה נעלמה גם בעיניין של מנדלבליט וחשבתי שהיא תשמיע גם דעה ביניין של המשנה לפרקליט המדינה הגב' ליאת בן ארי צריך להמשיך ולא להרפות ולהציף את כל השחיתות ומשוא הפנים של כל הקוקודים במערכת המשפט ואסור לנו לציבור לעבור לסדר היום עד שתיתגלה האמת שהם מסתירים מהציבור

  8. אני חושב שצריךלהוקיע את חברות החדשות קשת וערוץ רשת מאחר והם אינטרסנטים לשמור על מ. המשפטים כדי להגן על ההחלטות של מנדבליט וחבר מרעיו ולכן אין שום תגובה מהם מעניין מה קרה גם לאיילה חסון שמשום מה נעלמה גם בעיניין של מנדלבליט וחשבתי שהיא תשמיע גם דעה ביניין של המשנה לפרקליט המדינה הגב' ליאת בן ארי צריך להמשיך ולא להרפות ולהציף את כל השחיטות ומשוא הפנים של כל הקוקודים במערכת המשפט ואסור לנו לציבור לעבור לסדר היום עד שתיתגלה האמת שהם מסתירים מהציבור

  9. שי ניצן התנהג בפרקליטות דומה לסיציליה. בנה לעצמו צבא. על כל חייל ניצן החזיק חומר משפטי וכך היה יכול לקבל מהם ביצוע כל פקודה. מטרותיו היו להחליף שילתון שנבחר באופן דמוקרטי. מי שעמד בדרקו, זה ראש הממשלה שתפרו לו תיק! החיילים: מנדלבליט, ברק, לפיד, גנץ, קורן ( שלא מזמן נתן מכמעוט לתיפקודה של פרקליטות ) ליברמן ( שמהפחד הסכים לשתף פעולה אפילו עם רשימה משותפת ), אבל העם לא טיפש ובסוף יתחיל להגן על הדמוקרטיה!

  10. הציבור שרוי בתסכול בשל קיום ארגון פשע בחסות בג"ץ מתוך כוונות טובות להוציא את ביבי, כך שההנהגה מעוקרת מלפעול מאז 77 עת פעל השמאל לחוקק חוקים שהשמאל הפקידותי שולט בהם. זו הסיבה שמערכת המשפט פוגעת בימין בשם אי הכרה במהפך. התיסכול הזה יכול להביא למלחמת אחים בהיעדר נציגות משפטית אמיתית

  11. בספרו המונומנטלי של גדול המשפטים בארץ: " חוק חוקן זרג ומשפט בישראל"
    מפליג הכותב במחמאות על מערכת המשפט בישראל.
    גם ישעיהו הנביא בפרק א
    " ירושלים צדק ילין בה ועתה מרצחים"
    "אוי האומרים לרע טוב ולטוב רע"
    " אוי ההופכים חושך לאור ואור לחושך"
    תלמוד בבלי על מערכת המשפט:
    " אין משיח בן דוד בא,עד שיכלו שופטים ושוטרים מישראל"
    לידיעת הקוראים:
    בסדום ועמורה גם היו שופטים.

  12. אני קורא למבוטחי " מגדל " להעביר את תיקי הביטוח שלהם, לחברת ביטוח אחרת . החברה המתועבת הזאת, מינתה את דנינו לאחר פרישתו מתפקיד מפכ"ל, לתפקיד מנכ"ל החברה. סתם כדי להתבשם בניחוח הבכירות(מהמילה ככיר) שלו . כנראה שכוכב רציני הוא לא היה, עובדה- הוא כבר לא שם .
    ועוד דבר, בזמנו קרה המקרה הנורא בנתניה ששוטרים התעללו בצעיר אתיופי שאחר כך איבד עצמו לדעת בחוף נתניה . לא שמעתי שרב ניצב דנינו דרש להעמיד את הנבלות לדין .

  13. פרדוקסאלית את איש כבר לא מענין סוג זה של האשמות. אפילו לא טורחים לקרוא אותם. יש תחושה בציבור שיש התקפה על המערכת המשפטית על כל גווניה מתוך אינטרסים זרים (ulterior agendas ) – מנסים להכפיש אישעת את אנשיה כדי לערער את עצם המערכת הזו כך שממטרה העליונה עתה אצל רבים שמודאגים מאד מכך היא להגן בכל מחיר על המערכת הזו – בלי אף להתייחס לעצם ההאשמות. כך שבין אם נכונות או לא זה משני לנסיון לדה-לגיטימיזציה של המערכת המשפטית מתוך הבנה שאם זה יקרה – כלומר שהיא תאבד סמכותה וכוחה – יגרם נזק אדיר לשלום ושלימות החברה הישראלית.

  14. זה לא ייגמר עד שלא נצא לרחובות ונדרוש שינוי טוטאלי של בחירת שופטים,סמכויות בג"ץ, והיברת כוחם של פקידי משרד המשפטים ו"צמרת" המשטרה. העם הוא הריבון