הלבנונים עונים לחולדאי: "נאיר את תל-אביב בטילים"

המחווה שיזם חולדאי בהארת בניין עיריית ת"א גררה גל תגובות נזעמות בלבנון: "אנחנו לא צריכים את זה, נדליק את דגלי ישראל"

ראש עיריית ת"א חולדאי ובניין העיריה | צילום מסך

המחווה הרגשנית של ראש ממשלת תל-אביב רון חולדאי לעם הלבנוני לא הייתה מטריחה אותנו, אלמלא התגובות מהצד הלבנוני של הגבול הפכו אותה למקרה מבחן מרתק של השמאל הישראלי והבנתו את הסכסוך. ארבע שעות בטוויטר שמרכזות שבעים שנות היסטוריה והיסטריה של מחנה שלום שלם, ומתמצתות אותו בהשטאג אחד.

בבוקר יום רביעי הודיע חולדאי כי בעקבות האסון בביירות בכוונתו להאיר את בניין עיריית תל-אביב בצבעי דגל לבנון. המחווה עוררה שלל תגובות ובדיון שנוצר התנדבו כמה שמאלני-רשת להסביר מדוע מדובר במיזם כה חשוב.

כך הסביר זאת למשל דובר עיריית תל-אביב: ״קרה אסון הומניטרי נורא, היו לנו סבבי מלחמה לא עם לבנון אלא עם חיזבאללה". כלומר, הלבנונים הם עם על הכיפאק, הבעיה היא ארגון הטרור חיזבאללה. סתיו שפיר, עוד אייקון תל-אביבי, פירטה את המסר קצת יותר. "השיח שצריך להתקיים כאן הוא למה כך נראים היחסים שלנו עם לבנון ב-2020. במקום שניסע ברכבת לביירות ונקיים עמה קשרי שכנות בריאים, הממשלה שלנו פספסה כל הזדמנות להתחבר ללבנונים ולהרחיקם מחיזבאללה. מנהיגות תפלה". על פי שפיר, לא רק שיש להבחין בין הלבנונים הטובים שמתים להיות אחים שלנו לבין החיזבאללה, אלא שצריך לבצע הפרדה דומה בין הישראלים – אלו שרוצים לעלות על רכבת לנגב טחינה (או מה שזה לא יהיה שמנגבים שם) בביירות, ואלו – "הממשלה" – שבגללם זה לא מתאפשר.

על פי הצייצנים שלנו, ביירות אינה אלא מעין תל-אביב שכזו. גם היא שוכנת על חוף הים; גם בה יש ארכיטקטורה לבנטינית משנות השלושים. גם הם אוהבים לצאת להפגנות בקיץ, וגם הם כמו תושבי תל-אביב שבויים בעל כורחם בתוך מדינת אויב שממשלתה חברה לקיצוניים הדתיים הפנאטיים ומשמידה כל אפשרות לדיאלוג.

בשעות שחלפו מאז הואר בניין העירייה מצאו אזרחי תל-אביב השנייה בביירות את הדרך שלהם להגיב למחווה. תחת ההשטאג "אנחנו לא צריכים את זה" התקבצו מאות תגובות ארסיות, עוינות, אנטישמיות ואנטי-ישראליות, כמיטב המסורת המזרח תיכונית.

תמצאו שם למשל עשרות וריאציות של "נדליק את תל-אביב בטילים שלנו"; או "גם אני מדליק את הדגל שלכם", לצד תמונה של דגל ישראל עולה באש; רבים החליפו בפוטושופ את דגל לבנון שעל העירייה בתמונות של הרוגים לבנונים מהפצצות ישראליות במלחמת לבנון השנייה; חלקם כתבו שאין דבר כזה ישראל, שאין לה זכות קיום בגרסאות שונות; וחלק העלו צילומים של ילדים ישראליים כותבים מסרים על פגזים שנורו לדבריהם "על ילדים לבנוניים".

אחד המגיבים טען ש"כאזרח לבנוני, אני לא מכובד מהסולידריות של תל-אביב עם לבנון". לא רק זאת, לדבריו, "כל מי שיפיץ תמונות ייחשב לבוגד הפועל כסוכן ישראלי של הישות הציונית". אחר כתב "ישראל היא רעה מוחלטת וההתנהלות איתה אסורה". והרשימה עוד ארוכה ארוכה.

הלבנונים, אם כן, לא ממש מתרגשים מהמחוות הישראליות. עבורם הסכסוך הוא מאוד לאומי ודתי, יש להם זיכרון ארוך ועמוק של הקרבנות שהם הקריבו במהלכו ולמרות אנטגוניזם גובר לאייתוללות ולחיזבאללה, הם לחלוטין לא רואים את ישראל כשחקן "חיובי" שאפשר לשתף איתו פעולה נגד "ציר הרשע" שהרס להם את המדינה. כמו יחסה של ישראל לסכסוך בין אל-קאעידה, דאע"ש או ארגונים ג'יהאדיסטיים אחרים לחזבאללה –אויבים שלמרות האיבה ביניהם אין לנו עימם אינטרסים משותפים – כך הם רואים את הסכסוך של ישראל עם חיזבאללה. חסן נסראללה הורס אותם מבפנים, ישראל כבשה את אדמת פלסטין והורסת אותם מבחוץ. אם הם לא היו בעצמם הקורבן של כל זה הם וודאי היו "מאחלים בהצלחה לשני הצדדים" בכל סיבוב שלנו מול חיזבאללה.

אך גם המציאות הקשה לא תרתיע את שגריר תל-אביב בטוויטר אלדד יניב, שהגיב הבוקר למבול סטירות הלחי שקיבל המיזם החולדאיסטי. "אז ככה – בלבנון חיים מיליוני צעירים בסצנה שכדאי לעקוב אחריה באינסטה. אליהם עבר המסר. הדגל הלבנוני שלהם. לא של החיזבאללה. גם עם הצעירים האיראנים צריך להזדהות באותה צורה. ככה עוקפים ממשלות מטורללות. רק ת״א יכולה לייצר את ישראל החדשה".

אולי יניב ירצה לזכור שיש לנו הסכמי שלום עם כמה ממדינות ערב, וכפי שלמדנו באביב הערבי, העם, הצעירים, אזרחי האינסטה שלהם – ממש לא תומכים בישראל. להיפך. הסכמי השלום נערכו עם המנהיגים – אותן "ממשלות מטורללות" – ובדרך כלל מבוססים על אינטרסים משותפים למורת רוחם של האזרחים. הירדני או המצרי ברחוב לא קוראים את עיתון 'הארץ' וברובם נותרו אנטישמיים ואסלאמיסטים קיצוניים אפילו יותר מתמיד.

גם כשיבוא השלום עם לבנון, אינשאללה, תושבי מדינת תל-אביב יוכלו להמשיך לפנטז על האחים האבודים בביירות האהובה. וכשהם ירדו מהרכבת (שהפסיקה לפעול לפני שני עשורים) וייקחו מונית לשדרות רוטשילד הלבנוניות, הם ישמרו על הארנק קרוב, יסתירו את הכיתובים בעברית ויעדיפו לדבר באנגלית שבורה בזמן שהם מעלים תמונות לאינסטגרם – היקום המקביל של מדינת תל-אביב.


 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

124 תגובות למאמר

  1. אף אחד לא מצפה לשפיות מהשמאל.
    יש שמאלנים שהסבירו לנו שצריך להתעלם מתגובת הלבנונים כיוון שמתחת לפני השטח מנשבות רוחות השלום.
    אותם שמאלנים סיפרו לנו על אותן רוחות שלום בעזה וביו"ש אבל כמובן שאדם שפוי אינו מאמין בשדים ורוחות.

    1. לאהוד:
      יפה כתבת.
      "נאהב אתכם בכוח" זה אחד מ-13 עיקרי האמונה של השמאלנות.
      אומר זאת כשמאלני לשעבר.

    2. רק מטומטמים לקקנים ויפה נפש והומאני שמשחק אותה שמדינת לבנון 5 פעמים הרי הן שונאים אותנו מתי המוח שלך מר חולדאי ייקח את זה הם מחכים רק לטרוף אותנו ברג שלא נהיה על המשמר ….טוב של שנת דגל דעאש…..

    3. בטח הם שונאים את חולדאי כי עם ישראל עם יפה ומכובד שבשנת 82 בקרו בבירות עם טנקים רק בשביל שלום וגם במשך 40 שנה היהודים עזרו ותרמו רבות בבניית והדור לבנון וביירות בכלל אז היום הם מחזרים גמול

    4. או שרוחות השלום
      הם גזים
      כי יש להם
      כאב בטן

    5. רון חולדאי ראש העיר תל אביב יפו זכותו לעשות מה שהוא רוצה והוא מייצג את כל תושבי עירו ובפעם הבאה לחירות לעירייה אל תבחרו אותו הוא מישהוא אחר

    6. חולדאי יש לי רק שאלה אחת לך .
      לעזזל למה את חיברת את הישבנים שלך לכיסא תן לנציג של הדור החדש להוביל את ת"א באופן מוזר התלאביבים הפכו להיות כמו תושבים ממדינה דרום אמריקה שהשליט יושב בכסאו עד מותו אז לפני שאתה מוטח ביקורת על אחרים אז קשוט עצמך שבת שלום סליחה שכחתי אתה לא מכיר את השבת אז ילא ביי

    7. אני כתל אביבי ימני אין לי למי להצביע בבחירות לעירייה. חולדאי התיישב על כיסאו ולא זז ואין שום מועמד אלטרנטיבי רק מועמדים יותר קיצוניים ממנו. לפחות נראה שהאיש קפיטליסט והעיר משגשגת כלכלית. למזלנו הוא לא מקדם מדיניות חוץ ובטחון במדינה.

    8. ובימין יש שפיות? אם הייתה אז איך זה שהימין מסכים לרעיון המופרך של ראש ממשלה מכהן עם כתבי אישום שדינם קלון? בשום מדינה אין דבר כזה. אה, "תפרו לו". אז קודם תוכיחו ש"תפרו לו", תביאו ראיות. לא סתם לדקלם את בלפור.

  2. הבנתי מהכתוב: יש (כלומר: קיימים) לבנונים שלא נהנו מהמחווה התל אביבית.
    לא הבנתי הכתוב: שכל הלבנונים חושבים כך, או אפילו שזו דעה רווחת.

    לכן, אני לא מבין את המשפט "הלבנונים, אם כן, לא ממש מתרגשים מהמחוות הישראליות". קל למצוא שונאים בשני צידי המתרס, זה לא מפתיע אף אחד שיש כמה לבנונים שלא התרגשו מהמחווה.

    מידה, כרגיל, אתם אפילו לא מקשים עלי טיפה טיפה בפסילת הלוגיקה הפנימית של הטיעונים שלכם.

    1. וואו. התרשמתי מהלוגיות שלך. תוכל להביא לנו כמה לבנונים שהתרשמו לטובה ?

    2. לא "הבנת" מהידוע לכל, שחיזבאללה הוא ממשלת לבנון. בישראל – אין לכך מקבילה.

      לכן אתה "הבנת", שמדובר בסה"כ ב"שונאים", במקום בהרכב האמיתי של לבנון. אתה "משווה" בין ה-mainstream של לבנון לשוליים של ישראל. אשר אפילו אותם, לוגיקן דגול שכמוך, "שכחת" להביא כדוגמא – אם בכלל יש בישראל כאלה שמנגדים ליוזמה של עיריית ת"א, אבל אם יש – מה הם בדיוק כתבו/אמרו. כמובן, את כל זה, "שכחת" להבין.

      כרגיל, זה החיבור של כל סמולן למציאות במקום לעולמו השקרי והמדומיין, אשר פוסלים את ניסיונו להכיר מהי לוגיקה.

    3. לוגיקן: בשמחה, איך את רוצה אותם? מדיום רייר?

    4. אחמד: שים לב, נראה לי שהחתול שלך התיישב על הכפתור גרשיים במקלדת

    5. לוגיקן: בשמחה, איך אתה רוצה אותם, מדיום רייר?

    6. הטענה של הכותב היא "שהסכסוך נובע ממניעים דתיים, אסלאמיסטיים". אבל מה עם החצי הלבנוני שאינו מוסלמי, אלא נוצרי?! אי אפשר להטות את לבם ולדכא בכך את האנטגוניזם האסלאמי.
      וכן, גם ההתנהלות של מדינת ישראל מול לבנון גורם להם להרגיש צביעות. יום אחד נתניהו אומר שהוא יפעל בתקיפות מולה, ולמחרת משגר נאום אמפתי לגביה?!

    7. הטיעון הוא. למי זה טוב אם לא למצפון השמאלני. זה הכל.

    8. "יש לנו מלחמה עם החיזבאללה לא עם הלבנונים"חחחח
      כל עוד תמשיכו בגישה הזו ישראל רק תפסיד.
      המלחמה שלנו זה עם הלבנונים. חיזבאלה יושב בפרלמנט שלהם,מקבל זמן מסך בטלוויזיה ונחשב כמפלגה לגיטימית.
      המלחמה שלנו זה עם לבנון ותושביה, למי שלא הבין

  3. הפעם אתם טועים, בדרך כלל אני מסכים עם מרבית המאמרים של מידה.
    לבנון מורכבת מקבוצות רבות של אנשים ואוכלוסיות שונות. רובם סובלים מחיזבאללה ופטרון האיראני שלו בצורה קשה. הם גם מעדיפים את אירופה ודרך החיים האירופית על דרך החיים של האטולות זאת כתוצאה של השפעה הצרפתית.
    תגובות באינטרנט של צד אחד בלבנון ששונא אותנו, זה לא אומר כלום.
    אבו עלי אקספרס שמסקר בצורה מדהימה את העולם הערבי בטלגרם. מסכם שלישראל אין מה להפסיד ממחוה כמו דגל לבנון או הצעת סיוע הומניטרי. יש רק רווח לטווח ארוך,

    1. חביבי, אתה לא מכיר את לבנון.
      מדובר באחת המדיניות האנטישמיות ביותר בעולם

  4. חשנו שחרור גדול כאשר סתיו שפיר שוחררה מהכנסת והנה אתם מביאים את השטויות שלה לכאן ?
    שחררו אותנו מילדת הפטפטת והקשקשת הזו.

    1. וסכסכתי מצרים במצרים.עלינו להבין,שמעולם לא אפריע לאוייביי לחסל אחד את השני!
      +

    1. חילוניים, צעירים, נהנתנים מהקשת של העולם הערבי, הם הפלח החברתי הכי אנטישמי שנתקלתי בו בחיי, ואני לעולם לא מופתע מכמה מציאות זו אינה משתנה. בין אם כשאני בסיור עבודה, או כנס, בירדן ומגיע כחלק ממשלחת החברה הבינלאומית בה אני עובד (מה שאומר שכל עוד לא פתחתי פה הירדנים מניחים שאני אזרח אחת ממדינות אירופה ) ובין אם זו עבודה מול משכילים לבנונים/קופטים/לובים שהגיעו למערב כילדים וקוראים להם 'ג׳ניפר' או 'גרג': הם כמעט תמיד מתישהו יחשפו דעות אנטישמיות מובהקות שגורמות למל גיבסון להשמע כמו מפא"יניק טוב… 'יהודים מייבשים עננים ושואבים מי תהום של מדינות שכנות', 'המוסד הוא שאחראי לכל פיגוע איסלאמי במערב', 'הבנקאים היהודים הם שחוללו את האביב הערבי, 'סדאם חוסיין לא הרג מעולם שום אזרח ושתי המלחמות נגדו היו מזימה ישראלית'.

      בארוחת ערב במסעדה לבנונית מפורסמת בעמאן מנהל הסניף המקומי סיפר לאורחים הבריטיים שיש לו תמונה של סדאם צרובה על אחד מחלונות הרכב ושכילד התחיל להעריץ את סדאם כשהיו מספרים בחדשות על עוד טיל שהוא ירה על תל אביב. הבוס הישיר שלי אמר לי אחרי זה שמעט פעמים בחייו זועזע ככה ושלא חשב שכאלה דעות קיימות מחוץ לתחום של כתות שוליות.

      במשך השנים הכרתי במעגלי עבודה בערך כשלוש עשרה ילידי לבנון או ילדים של מהגרים לבנוניים, שהתמערבו לחלוטין. בוודאות איש מהם לא היה שיעי. הם היו או נוצרים או יוצאי האצולה הסונית-עירונית. לפחות חצי מהם היו לא רק אנטי ישראליים אלא אנטי 'אזרחים ישראליים'. שללו בכלל את תקפות הזהות של אדם כישראלי וראו בכך סוג של התחזות. הם סיפרו זאת בגלוי לאחרים, או לי.

      מצד שני… גם תל אביבי זו סוג של התחזות. אז אולי יחסי סאדו-מאזו של רון חולשאי עם הלבנונים הם משהו שמתאים לת"א.

    2. היו גם תגובות אחרות.
      הייתם צריכים להביא גם אותן.

  5. יצאת אהבל חולהדאי זה התגובה שקיבלת מהלבנונים ילקקן קודם תלמד לכבד את העם שלך אולי האויב הלבנוני ילמד לכבד אותנו ימתרפס כשלוני

  6. לפחות ניסינו וראינו ,את שלנו עשינו,הם לא חייבים אותנו ואנחנו לא חייבים אותם ,אני מקווה שאלדד יניב ירד מהר מהסולם מהר לפני השלבים יפעלו אותו חזק ויתמקד האחים שלו.אין אחד שלא רוצה שלום,רק השלום לא רוצה אותנו.

  7. תהיתי מה מטריד אותי במחווה סרת הטעם של חולדאי. אז זהו: מדובר בהתנשאות בוטה. ב"איתותי נאותות" שמעוניינים לתקוע אצבע בעין לכולם, בעיקר ללבנונים, שרובם לא רוצים מאיתנו כלום: לא מלחמה, אבל גם לא מסחר, לא ידידות, ובעיקר לא רגשי השתתפות מזוייפים ומתנשאים. לכל היותר היו רוצים את האפשרות להשתתף באיזו הפגנה שבה שורפים דגל ישראל פעם בשנתיים ולחזור לחייהם הרגילים.

  8. מדהים לגלות כל פעם מחדש עש כמה האנשים במדינת תל אביב מנותקים מהמציאות .איך אפשר לשים את דגל לבנון בעירייה?? מדינה ששונאת אותנו כל כך ועל כך מעידות התגובות של הלבנונים . מחר חולדאי יחליט לשים את הדגל האיראני או אולי הסורי על חזית העירייה .

  9. אין דבר כזה עם לבנוני:

    דגל לבנון היה דגל צד"ל שנלחם 25 שנה איתנו.
    דגל לבנון הה דיגלם של הנוצרים שחתמו איתנו הסכם שלום.

    ג'ומאייל מנהיג הנוצרים שכל את אחיו שחתם איתנו שלום.
    ג'ונבלט מנהיג הדרוזים יתום אב שנרצח ע"י הסורים.
    חרירי מנהיג הסונים יתום מאב שנרצח ע"י הסורים.

    השיעים הם הבעייה.
    אחרי מה שהם עשו בסוריה אין כלפיהם רחמים.
    להעיף אותם לאיראן זה הפתרון.

  10. חולדאי , חייב טיפול נפשי , קורונה פגעה בו נפשית ,מסכן , לא ידעתי שאתה כזה אידיוט.

    1. בוריס תגובה 12,חולדאי היה פגוע קשה עוד לפני הקורונה ,העה סיכוי שהקורונה אוליי תיטיב איתו ,טעות ,
      הפגיעה של חולדאי היא מום מולד,ובנוסף גם בשר הכלבים ,ש האיכס אוכל מעוות את מוחו,

    2. ואווו רון חולדאי לא ידעתי איזה חנפן לקקן ועוד למי מודה לאלוהים שאתה לא ראש העיר שלי
      אתה לא בריא בכלל

  11. לא מגיע להם כלום לשונאי ישראל כול מה שקורה זה בא מאת בורא עולם

  12. ועכשיו לאחר הכותרות המבישות וההזויות, שב בשקט איש סנילי. בושה למדינת ישראל

  13. האמת ידוע לכולם והאמת רק מתגלה ,ההלכה היא כי עשיו שונא ליעקוב ,עם ישראל שימרו על עצמנו בגאוה יהודית ,ללא חנופה
    כותב : גדי

  14. למה דגל מואר כמחווה אנושית מפחיד את הימין? למה, איפה החסד, החמלה על זה גדלתי, להיות מעל הקונפליקט , ביבי הציע עזרה הומניטרית צוותים יצאו לחלץ, לא תקפתם אותו? ממה אנשי הימין מפחדים? שנים טוחנים לכם את השכל בפחדים ורעל, התעוררו עם השנאה המשיח לא יגיע.

    1. מדינה עם כבוד עצמי מציעה עזרה והשתתפות בצער בצורה עניינית ומכבדת. ירצו יקבלו לא ירצו לא צריך. אין שום צורך במופעי התרפסות וחנפנות ומעבר לזה ראש עיר לא אמור לעסוק ביחסי חוץ, זה תפקידה של הממשלה.
      הדבר היחיד שמפחיד את הימין זה הטימטום הבלתי נתפס שלכם שנגמר תמיד בשפיכות דמים.

    2. מכיוון ששקרנים סמולנים כמוך, ממציאים זאת.

      ואם אתה רוצה להוכיח שאני טועה – צטט מי כאן בכתבה, כתב שלא צריך לעשות זאת.

      קדימה שקרני.

    3. הצעת עזרה הומניטרית מעשית לאזרחי מדינת אויב הסובלים מאסון כזה היא מעשה אצילי המקדש את החיים באשר הם. מחווה סמלית המציגה דגל של מדינת אויב על בניין עיריה בישראל וזוכה לתגובות של שנאה, בוז, לעג ואיומים מאנשי אותו אויב היא דבר משפיל. זה היה שונה אם תגובת האויב היתה שונה. נותרה לי אמפתיה רק לילדים התמימים.

      אין טעם להביע סולידריות כלפי האויב, להציע עזרה או להושיט יד. הם לא רואים בנו בני אדם בכלל ולעולם לא יראו. המדינה שלהם בתהליך קריסה עוד לפני הפיצוץ הזה והם עדיין משתינים עלינו מלמעלה. מצידי שימשיכו להתבשל במיץ של הזבל שנערם אצלם ברחובות. את העזרה והאמפתיה צריך להשקיע רק במדינות ידידותיות שרוצות סיוע מאיתנו. אנחנו כבר עושים את זה, אבל פשוט כל פעם שעולה על דעתו של מישהו לסייע באיזשהו אופן לאויב שייקח את אותם משאבים וישקיע אותם באנשים טובים באפריקה ולא יבזבז רגשות על שונאי ישראל. ולא, זה לא מה שמוביל לשלום.

  15. אני לא מתרגש מיזה , יש גם בלבנון אנשים כמו פייגלין , מה שעשה ראש העיר זה דבר יפה ומחמם את הלב ,

  16. אין! תל אביב זו העיר שהכי מפדחת אותנו, מתוך כל הערים! חנפנים שמאלנים, למה ציפיתם?!

  17. כמה אנחנו סתומים אוהים ישמור
    רק אנחנו נגמור את עצמינו במו ידינו
    וחולדאי אתה גנב רק אני יודע למה

    1. לפי הניסוח עוד לא השתחררת מהסוביט העליון

  18. הכתבה מבוססת על עובדות שגויות.

    רשמץי ביוטיוב lebanese flag tel aviv קיבלתי סרטונים של עריית תל אביב מוארת בדגך התגובות של לבנונים היו אוהדות והיו רבות.

    גללתי למטה ולא מצאתי תגובות שליליות.

    מוזמנים לנסות.

  19. אכל כלב בתאילד
    ןהקרין דגל חיזבאללה
    על בנין העירייה
    לבנו שולחת לת"א טילים
    והחלודה קורא תהילים.
    הזוי הזוי הזוי.

  20. איזה קשקוש ברור שרובם שם אהבו את המחווה קוראים לזה אנושיות

  21. זה לא הלבנונים, כי זה נציגי חיזבאללה מאחורי הציוצים הלבנונים. האזרחים הלבנונים מתים לצייץ בחיוב לנו, אם יתפסו, פשוט יוצאו להורג כבוגדים!!!

  22. חיות אדם
    שינאה גלובלית
    שלום עם ערבים ה לישון עם האוייב עם עיו פתוחה

  23. שמאלנים הזויים ולקקנים
    זוכר מצויין בחדשות שגם ביציאה מלבנון לאחר חציית הגדר עמדה אשת שמאל מעברו הישראלי שמולה לבנונים מהצד השני
    לאחר ניסיון נואש של הגברת לדבר איתם ולחייך אליהם נתקלה במטרה של קללות ויריקות מצידם
    הלוואי וזה היה אחרת!!!…אבל זאת המציאות שקשה לשמאל לקבל

  24. רק תיקון טעות קל: טוויטר אינו היקום המקביל של מדינת תל אביב. הוא היקום שבו מדינת תל אביב מתנהלת. היקום המקביל הוא זה שקיים במציאות…

  25. כמה שנאה יש בתגובות שלכם.
    מה קרה? למה להגיב ברשעות?.
    תתביישו לכם, העם הנבחר עאלק….

    1. מי שהגיב הרשעות הם הלבנונים למחוות של ישראל. אבל ערבים ושמאלנים תמיד רואים רק את הצד הערבי, אז לא מצפה שתשים לב.

  26. הלוואי כבר ויורידו טיל על עיריית תל אביב אמןןןן ואז ניראה את השמאל הפלצני מפיצי המחלות

  27. כמה רוע יש בכם . זה אנשים כמוכם שמתו שם וסובלים שם.

  28. חולדאי אוכל נבלות וטרפות המוח שלו מעוות וכך גם הדעות שלו ושל השמאל הדפוק אותו הוא מיצג:ערב רב שונאי ישראל

  29. צריך להעיף את החולדא מראשות העיר מספיק הוא מתחיל להתכרפן עוד מעט ישלח את עובדי הערייה לנקות את ביירות אין כבוד לאנשים מתחנפים

  30. אני מקוה מאוד מאוד שאם הם יחליטו לשלוח טילים על תל אביב אז זה מכון ומדויק

  31. נו אז יש מאות ציוצי שנאה מלבנון יש גם מאות ציוצי תמיכה ואלפי ציוצי תיעוב כלפי חיזבאללה בלבנון. הרווח כולו של ישראל ושל הלבנונים שרוצים שלום. לשיטת המתנגדים, מה ישראל הפסידה מהמחווה?

  32. פשוט טמטום…מה פתאום אנחנו דואגים ללבנון? הם מחבלים, בעד חזבאללה….שיתפוצצו, אין לנו מה להתערב

  33. זה מה שקורה כשאתה מנסה להיות ידידותי לנחש – הוא מכיש אותך!
    כנראה שהכוונות הטובות שלנו, נופלות על אזניים ערלות.
    כנראה ששכחנו,לבנון היא מדינת אויב, מנוהלת על ידי ארגון חיזבלה ששואף להשמיד את מדינת ישראל.

  34. רון חולדאי עד מתי תשפיל את הכבוד שלך ושלנו
    הלבנונים עם עויין ולא רוצים קשר איתך תפסיק ללקק להם ותפסיק להתחנף אתה בדיוק כמו ביבי ששילם כסף לתורכים וביקש סליחה כמו נמושה במקום להגיד שפעם הבאה נטביע כל ספינה שתיכנס לעזה
    תבין כבר זה מזרח תיכון פה מבינים רק כח אתה לא באירופה כמה שתפנימו את זה ככה יהיה לכולנו יותר טוב

  35. לא מבין את השמאלנים ההזויים האלה,גם עם הכוונה טובה אבל אתם צריכים להבין סוף סוף עם מי יש לכם עסק,סתיו שפיר רוצה רכבת לביירות? שתהיה בריאה החומר שהיא מעשנת מקולקל,תבינו ותפנימו שהשנאה לישראל והיהודים יוקדת אצל הערבים שמבינים ומעריכים כוח וקשיחות חוץ מ 10% לבנונים שמברכים כול היתר רוצים לשלוח אתנו לגינום

  36. בוקר טוב וסוף שבוע נעים לכולם
    אני מצדיע כבוד לראש ערית תל אביב על הראיה שממנה יכול להיות אור שרוב הישראלים לא מאמנים בו אור לאכפתיות ולאהבה שיכולה להביא לשלום במדינה שלנו שהכי זקוקה לזה
    מדינת ישראל מדינה אסטראטיגת נקודתית במזרח התיכות היא יכול מבחינה טפוגראפית לקשר בי כל המדינות במזרח התיכות ישראל יכולה להיות הכי עשירה ואנשים הכי עשירים אם נגיע למצב כזה עם הכוח שיש לישראל
    תפסיקו להיות מקובעים תתחילו לאהוב תתחילו לישוב על הילדים שלנו תתחילו לחשוב לכייון שלום
    מה שעשה האישה זה הוא השתתף באסון שעכול להיות חלילה גם במדינת ישראל האיש הזה הביע אהבה לאנשים שחפים מפשעה לא כל לבנון אויב לישראל
    גם בישראל יש אנשים אויבים למדינה שלהם מכל העמים מכל הדתות אתם חיים במערה של שנאה
    אתם לא מבינים מה זה להיפתח לעולם
    ישראל אם תגיע לשלום על לבנון זה יהיה השג שמדינה שלנו יכול לעשות מליונים מהדבר הזה שזה קשר עם כל המדינות
    תראו מה קורה עם ירדן וישראל כמה פרנסה והכנסה יש מהדלום הזה
    אתם רק יודעים לבכות אין עבודה אין פרנסה הכל יקר אוכל דלק בתים הכל מהכל
    כי אתם לא נפתחים לעולם
    כל הכבוד לאהבה שנתת חולדאי אין אינשים כמוך במדינה

  37. שמאל = חרדה לזכות הקיום שלי
    פשוט צריך לטפל בזה כמו כל טיפול בחרדה.

  38. רון חולדאי התנהג כמו שצריך בין בני אדם להביע אמפטיה כלפי העם הלבנוני באסונו. אני מבין אותו ומזדהה איתו.
    הכוונות הטובות מתרסקות מול גילוי השנאה העמוקה המושרשת בעם הלבנוני. כנראה אין מה לעשות. רבים תולים תקווה בחלק הנוצרי של לבנון שוכחים בתמימותם שהעם היהודי סבל יותר מהמוצרים מאשר מהמוסלמים לאורך ההסטוריה, גם הקרובה. כנראה אין סיכוי רב שהיחסים יהיו באמת טובים. הייתי מצפה שהממשל הישראלי יבליט את התגובה הלבנונית המכוערת, לפחות שבפורומים בין לאומיים יהיה איזשהו הד לניגוד בין הגישה שלנו שלהם. לגבי הוויכוח בין שמאל לימין צ'רצ'יל אמר " אם אתה צעיר ואתה לא שמאלני אין לך לב, אם אתה מבוגר ואתה לא ימני אין לך שכל ". מי יודע, אולי יש בזה משהו.

  39. בתור לוחם גבעתי בשנות התשעים שהיה בלבנון מרבית השרות חייב לומר שמרבית הלבנונים הם עם נהדר שוחר שלום שהי יותר משמחים לקיים אתנו יחסים רובם הם נוצרים או דרוזים או סונים מתונים יותר מזה הסבל שנגרם להם נובע ברובו מנטישת ישראל את לבנון אחרי כמעט שני עשורים שחלקם אף הגנו בגופם על מדינתנו בצבא צד"ל אז לחשוב שזו מדינת אוייב זה עווית של המציאות! בירדן ומצריים יש לנו יותר שונאים ואם היה קורא אסון ישר היתה ממשלת ישראל יוצאת בהודעות ניחום וגם שם שורפים דגלים שלנו כי בכל מקום יש קיצונים מרבית הלבוננים הם שוחרי שלום שבויים של אירן וחיזבאלה וכל מחווה שנעשה תהיה חיובית ללא קשר לשמאל וימין תפסיקו לריב ולהפוך הכל לדמגוגיה זולה כי ככה מתנהגים במדינת פאשיסטיות חסרות רגש.

  40. חולדאי עם מוח של חולד..
    שונא דתיים…אבל מת על ערבים.
    לתת אותו מתנה ללבנונים

  41. יש בנינו אנשים הומנים שוחרי שלום,מבין את חולדאי,זה טבעי שיכאב לנו על בני אדם שנספו בטרגדיה כזו.
    אותם מגיבים לבנונים שליחי החיזבאללה שמאיימים להעיר את תל אביב בטילים ימשיכו לחלום בהקיץ.
    אנחנו מספיק חזקים כדי להיות לפעמים אמפטים אבל אם הצד השני יאיים ברור שנכה בו ללא רחמים עד שיצא עשן לבן

  42. אנשים יקרים, אחים, בואו נפסיק.
    יש כאן מעשה שמסמל אות סולידריות, כזה שמבין שמעבר לכל מדובר באנשים וחיי אדם, משפחות, גברים, נשים וילדים.
    יש דברים שהם מעבר לכל סיכסוך.
    אמן ונהייה אור לגויים, נחייה בגדלות ונהפוך למודל חיקוי.
    שבת שלום

  43. חבל שלבנון לא נחרבה עד היסוד
    מאחל לכם שלא יישאר אבן אחת שלימה בכל לבנון.
    אתם שהולכים כמו עיוורים אחרי נסראללה
    שבת שלום לעם ישראל

  44. כל הכבוד לחולדאי שלא שכח מה זה ערכים יהודיים.
    בימין הישראלי לומדים יותר מהקיצונים של דתות אחרות במקום ללמוד מהיהדות. רבע מיליון איש איבדו את ביתם ואתם מפחדים ממחווה יפה של ראש העיר ת"א…
    ברור שיהיו בלבנון תגובות קשות וזה לא מפתיע אף אחד. הרבה יותר מפתיע שיהודים דתיים שמחים וצוהלים על האסון שקרה בלבנון…

  45. מגיע לחולדאי ולכל השמאלנים שעדיין חיים בגלות במדינה שלנו אלו היהודים הגלותיים שהתרגלו ללקק לגויים בגולה והם עדיין גוררים זאת אחרי כמה דורות שהוריהם היו בגלות כנראה שזה בגנים של האשכנזים השמאלנים

  46. ימין=לאומניות=שמירה על המורשת=גבולות=מלחמה=עצב.

    שמאל=שיווין=עולם חדש=טשטוש גבולות=חופש=שמחה.

    1. שמאל = רצח ישראלים = נרקסיזם = רצח ישראלים זה שלום.

      ימין = חשיבה עצמאית = יחס הוגן לכל אדם עפ"י מעשיו.

      תודה שהוכחת זאת.

  47. לא הם לא כפויי טובה ולא אין להם הכרת הטוב,בשבילהם אנחנו לא קיימים ואין לנו זכות קיום,הם יודעים להעריך כח ומשטר שרודה בהם,ככה זה ערבי ככל שאתה יותר חרא אליו ככה הוא מעריך אותך יותר,שתדע כל שמאלני מטומטם בשבילהם אתם יותר גרועים ממי שמצהיר צריך להרוג אותם,ולמה?מי שרוצה להרוג צפוי, מי שמושיט יד בוגד בעם שלו,הרי אצלם עין תחת עין אז איך יכול להיות יהודי מטרה להושיט יד לשלום לרוצח שלו?

  48. ניצן עדיין מושך בחוטים ומחזיק בביצים של מנדלבליט ושל ליברמן וקציני משטרת ישראל
    המידע שיש לו עליהם ומרקיד אותם לחלילו

  49. אלדד יניב קל מאד לחלום כמוך חלומות וורודים ורכבות מעופפים
    אבל אתה הרי לא ילד ותמיד תשאף להיות חכם ולא צודק פיקח ולא אמיתי מפולפל ולא תמים כי גם בגרמניה ישבנו בשקט ורצינו להתערבב כמו הדמיון שלך היום רק שאר הינו קצת שונים בבגדים ובתסרוקות …

  50. מר חולדהאי, מה שעשית זה בדיוק כמו שאחרי מלחמת העולם השנייה תדליק (מטפורה) את בניין העירייה בתור יהודי ותגיד זה על הגרמנים שנהרגו, אין לנו כלום נגד הגרמנים זה הנאצים הבעיה. תתעורר טפש, מדובר בעם, מדינה, ארגון תקרא לזה איך שאתה רוצה בשורה האחרונה איבדנו את מיטב בנינו שם, בכל יום נוספים שם עוד ועוד טילים להשמיד אותנו, הם חפרו מנהרות להשמיד אותנו. צועקים בכל יום מוות לישראל. אז תפרוש מספיק, מכולת אסור לאחד כמוך לנהל. ובאמת נמאסתם אתה וכל חולמי השלום ההזוי.

  51. אני מקבל פלאש באק לשנות אוסלו האיומות ול"קורבנות השלום" של רבין הטיפש. רבע מאה מאז, והשמאל עדיין לא מבין כלום על השכנים שלנו, וגם עוד רבע מאה לא יבין!

  52. לו הלבנונים לא היו כל כך שוטים הם לא היו נותנים לגוף כמו חיזבאללה לצמוח בתוכם. התגובה שלהם מראה שאין בינם לבין חיזבאללה לבין חמאס כל הבדל. הם כולם שוטים ואין סיכוי לשלום איתם.גם אנחנו לא חכמים גדולים במיוחד שכן לו היינו חכמים לא היינו מאפשרים לביבי לגדול בקרבנו. מזרח תיכון על כל גווניו, מה יש עוד לומר?

  53. חולדאי יש לי רק שאלה אחת לך .
    לעזזל למה את חיברת את הישבנים שלך לכיסא תן לנציג של הדור החדש להוביל את ת"א באופן מוזר התלאביבים הפכו להיות כמו תושבים ממדינה דרום אמריקה שהשליט יושב בכסאו עד מותו אז לפני שאתה מוטח ביקורת על אחרים אז קשוט עצמך שבת שלום סליחה שכחתי אתה לא מכיר את השבת אז ילא ביי

  54. אני מצפה כי לבנון לאות הזדהות עם מדינת תל אביב תניף את דגל מדינת תל אביב במרכז בירות.
    למי שלא יודע מה הוא דגל מדינת תל אביב להלן התשובה.
    דגל הלהטבים
    הרי תל אביב הוכרזה כבירת הלהטבים העולמית.
    מכאן ברור כי זה דגלה.
    כעת נערכת תחרות לגבי ההמנון הלהטבי שייצג את תל אביב.
    אתם מוזמנים לשלוח לחולדאי סקיצות או הקלטות כמיטב הדמיון הלהטבי.

  55. חברה שלום
    לא להתייחס לתגובות של חלק קטן מאוד מהלבנונים שהם בכלל אפשר להגיד שהם לא לבנונים. העם הלבנוני עם טוב אוהב לחיות ולהנות והשלום אצלו בדם כי מענין אותם להיות שמחים ולהנות מכל רגע בחיים.
    כרגע לידיעתכם מלא תורמים ישראלים יהודים וערבים שנרתמו לעם שבאמת צריך עזרה כי חיזבאללה כפה עליהם להיות כך. בעזרת השם תהיה מהפכה שם וכל נסבלים האירנים ששם יחזרו למולדת או יקברו שם ואז נחיה בשלום איתם כי הם רחוקים מלהיות העם הפלסטיני כמו שחלק מכם חושב.

    1. מה לא ברור בכתבה?…היכן הקולות הטובים שמדובר עלהם ? אולי המחשבה טובה ורק המחשבה בלבד !

  56. מה זה "הלבנונים"? כולם? כמה מהם? עשיתם סקר דעת קהל עם כמות נסקרים מספיק גדולה ובשיטות סקר אקדמיות או שפשוט הלכתם לקטוף דובדבנים שמתאימים לאג'נדה שאתם מנסים לקדם?

  57. כמי שהשתתף במבצע ליטאני ומלחמת לבנון הראשונה
    ועמד על ההאנגרים בנמל ביירות, עצוב לי לראות את התגובות הבוטות משני הצדדים7. הרגשתי גאווה כשראיתי את ההצעות לעזרה מבתי החולים והפוליטיקאים , והתביישתי כששמעתי מה אמרו פייגלין וסמוטריץ.

  58. הלו
    מה אנחנו אשמים בגלל מגלומן חמור אחד.
    תשלח לבית שלו ועסוב אותנו. אני הייתי רק מאיר את ישראל כי היא בטוחי לא תשלח טמלים למדינה שלמה אלא ממוקד בלבד

  59. …. וגם כך – אני חושב שהיוזמה של רון חולדאי, ראוייה לשבח – ועשתה לישראל שירות נאמן!
    -וכל המדברים כל כך הרבה על ״השמאל״ – כדאי שתתעוררו ותשימו לב:
    השמאל זה ציבור מצומצם ביותר בישראל – הוא אמנם משתתף בכל המחאות – אבל הוא מיעוט קטן בתוכן ‼️
    רוב המוחים והמבקרים את מדיניות הממשלה, אינם מגדירים עצמם ״שמאל״ ויש ביניהם גם רבים מוותיקי חירות המקורית, ואחדות העבודה, ועוד כמה קבוצות שנחשבות לא פחות בטחוניסטיות מבניימין נתניהו, – רק שנקעו נפשותיהם מן השחיתות ומהרס הדמוקרטייה, למען האינטרסים של איש אחד!

  60. בוקר טוב! מעניין…למה הצעת ראש ממשלה לשלוח עזרה זה בסדר….ולהאיר את בניין עיריית ת"א לא בסדר…..פשוט כי זה חולדאי לא יותר….פשוט הימניים למומי המוח לא מסוגלים להפעיל את הרגש אנושי…ולא מתפלא כך בדיוק נוהגים עם השמאל או מי שחושב אחרת……למה טיפלו באלפי סורים והכל בסדר…..המעשה היה מעשה….אנושי…..עם סגולה…..אתה בחרתנו מכל העמים….חבל שיש ביננו חוליגנים…