המערב חייב להכיר באתגר הסיני המאיים

על מנת לשמור על הסדר העולמי החופשי, מקבלי ההחלטות בארה"ב צריכים קודם כל להבין את אופן המחשבה של בייג'ינג ואת מטרותיה לטווח ארוך

נשיא סין שי ג'ינפינג | Palácio do Planalto

פיטר ברקוביץ הוא ראש צוות תכנון מדיניות במחלקת המדינה ועמית מחקר במכון הובר באוניברסיטת סטנפורד. המאמר מבוסס על נייר מדיניות מפורט בנושא סין שתפרסם מחלקת המדינה בחודש הבא, וראה אור לראשונה באתר Real Clear Politics. אנו מודים למחבר על הרשות לפרסמו.

***

נהוג לומר שרק לעתים רחוקות מכריעה מדיניות החוץ האמריקנית את הבחירות לנשיאות. למרות זאת, לאיומים חיצוניים, ולצעדים הננקטים כדי להיאבק בהם, יש לעתים קרובות השלכות מרחיקות לכת על היכולת של אמריקה לשמור על החירות בבית. זו אחת הסיבות לכך שמזכיר המדינה מייק פומפאו מוצא חשיבות רבה בהסבר הדחיפות וההיקף של האתגר הסיני לעם האמריקני, ולכך שהוא נוסע ברחבי העולם כדי לדון באתגר עם ידידים ושותפים.

המודעות בארה"ב ובעולם לכך שבייג'ינג פתחה בעידן חדש של תחרות בין מעצמות הולכת וגוברת. תורמים לכך מאמציו של פומפאו, כמו גם ההתנהלות הסינית השערורייתית, ובמיוחד טיפולה האסוני ומוליך השולל בהתפרצות הקורונה שהפכה למגפה עולמית. אך עדיין, רק מעטים מכירים את דפוס הפעולה הסיני, שמגיע לכל פינות העולם, ובוודאי שלא מבינים את סוג העליונות אליו שואפת המפלגה הקומוניסטית.

כפי שטוענים בצוות תכנון המדיניות במחלקת המדינה במסמך "מרכיבי האתגר הסיני" שיראה אור בחודש הבא, מטרתה של בייג'ינג אינה רק להשיג עליונות בסדר העולמי הקיים – המבוסס על מדינות לאום ריבוניות וחופשיות, נובע מעקרונות אוניברסליים עליהם נוסדה ארה"ב, ומקדם את האינטרסים הלאומיים שלה. המטרה ארוכת-הטווח של סין היא לשנות מן היסוד את הסדר העולמי, ולהציב את הרפובליקה העממית הסינית עם 1.4 מיליארד אזרחיה במרכזו, במטרה לשרת את יעדיה הרודניים ושאיפותיה האימפריאליסטיות.

הכישלון הרווח בהבנת תוצאות ההתנהלות הסינית נובע במידה רבה מהתעלמות מהרעיונות המובילים והמטרות היסודיות של המפלגה הקומוניסטית. בדיוק כפי שמחויבותה של ארה"ב לסדר עולמי חופשי ופתוח המורכב ממדינות לאום ריבוניות נובע ממסירותה ל"זכויות טבעיות" (השפה שבה משתמשת מגילת העצמאות האמריקנית כדי לתאר את הזכויות השייכות לכל אחד), כך גם הנחישות הסינית לארגן מחדש את הסדר הבינלאומי לפי תכתיבי הסוציאליזם נובעת מן האידאולוגיה המפלגתית הקומוניסטית ואמונות לאומניות קיצוניות.

הדעה הרווחת מזה תקופה ארוכה מניחה שיש להבין את סין במונחים של התנהגות מדינתית הגיונית. החלטתו של דנג שיאופינג בשנות ה-70 על שילוב מרכיבים קפיטליסטיים בכלכלה הסינית הנשלטת בידי המדינה, הניעה תהליכים של מודרניזציה מואצת, יצרה צמיחה כלכלית אדירה והזניקה את סין למעמד של מעצמה עולמית. בהתאם לתורות הרווחות של מדעי המדינה, היה נהוג אז לחשוב כי הליברליזציה הכלכלית של סין והשפע החדש שיצרה יובילו גם לליברליזציה פוליטית.

יתרה מכך, גורמים בעלי השפעה בתוך ומחוץ לממשל האמריקני ראו במשך עשורים את עליית סין כהזדמנות להגדיל באופן משמעותי את השוק העולמי ואת המסחר הגלובלי, לרווחת כל המדינות. אכן, הצמיחה הכלכלית המדהימה בסין הניבה רווחים גדולים לא רק לעם הסיני אלא גם למדינות רבות אחרות ברחבי העולם. אפילו לאחר הדיכוי האלים שהוביל המשטר נגד מאות אלפי מפגינים בעד דמוקרטיה בכיכר טיאננמן בקיץ 1989, רבים בארה"ב ובעולם עדיין קיוו להשתלבות סינית הדרגתית בסדר העולמי. אך הליברליזציה הפוליטית לה ייחלו בציפיה רבה לא התרחשה.

סין הייתה יכולה לבחור בנתיב הדמוקרטי בו צעדו דיקטטורות אסיאתיות לשעבר כמו דרום קוריאה וטייוואן. השערות על "קץ ההיסטוריה", ההנחה לפיה הדמוקרטיה הליברלית מתפשטת בעולם בשל הגיונה והקסם האוניברסלי שלה, ניפחו עוד יותר את התקווה. אך בייג'ינג דבקה ברעיונות האוטוריטריים שלה. המפלגה הקפידה לאשר ולהדגיש בכל הזדמנות את נאמנותה לסוציאליזם – שליטה ממשלתית בכלכלה ובחברה – כמודל הרצוי לא רק עבור סין, אלא עבור הסדר העולמי שיישלט על ידה.

בהשקפה המערבית הנפוצה מסתתרת ההנחה הבלתי-סבירה לפיה מנהיגי המפלגה הקומוניסטית – המתגאים בהיותם יורשי תרבות אדירה ועתיקה תוך שהם מאמצים אידיאולוגיה מודרנית דכאנית ומערכת מדינית שאכזריותה הותירה עשרות מיליוני מתים – תופסים את הפוליטיקה המקומית והעולמית כפי שרואים אותה בארה"ב ובדמוקרטיות ליברליות אחרות. בשנים האחרונות בייג'ינג נטלה לעצמה עוד סמכויות וכוח והגבירה את כפיפות האזרחים לאינטרס הקולקטיבי של המפלגה, תוך שימוש באמצעים זדוניים החל במעקב אלקטרוני, דרך אינדוקטרינציה חריפה, ועד להקמת מחנות ריכוז למיעוטים אתניים ודתיים.

סין הצליחה לפתח או להשיג במרמה טכנולוגיות מתקדמות לא רק עבור שליטה באוכלוסייתה שלה, אלא גם עבור בניית צבא ברמה עולמית ואיסוף מידע על אנשים ברחבי הגלובוס. המפלגה הקומוניסטית הציבה דרישות טריטוריאליות שערורייתיות בים סין הדרומי המפרות את החוק הבינלאומי, בעודה מוחצת את החירות בהונג קונג ומאיימת לעשות דבר דומה בטייוואן. בייג'ינג יזמה ומפעילה פרויקטים גדולים של תשתיות והשקעות ברחבי העולם, במטרה לפתות או לכפות על מדינות ריבוניות, ובמיוחד על האליטות הפוליטיות והכלכליות בהן, להשתתף בעיצוב הסיני המחודש של סדרי העולם. המפלגה הקומוניסטית הצליחה גם למנף את השתלבותה בארגונים בינלאומיים כדי להחדיר בהם את הנורמות והסטנדרטים שנמצאים בשורשי תפיסתה הרודנית. כל זה מאפשר לסין להמשיך בבטחה במשימתה – התפשטות באזור האינדו-פסיפי ומשם לעולם כולו במטרה לעצב את הסדר העולמי בדמותה.

מקורן של השאיפות הסיניות לעליונות גלובלית נעוץ בגישה המפלגתית הכוללת של אוטוריטריות, קולקטיביזם ואימפריאליזם, והיא נובעת משני זרמי רעיונות עיקריים. כתבים ונאומים מכוננים של המפלגה פירטו את האמונות הקרדינליות של המרקסיזם-לניניזם, כפי שפורשו בידי המנהיגים הקומוניסטיים החל ממאו, שעמד בראש המפלגה מ-1943 עד 1976 וייסד את הרפובליקה העממית של סין. כתבים ונאומים אלו גם קידמו פרשנות קיצונית ללאומנות הסינית.

דניאל טובין, עמית בכיר במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים (CSIS) וחבר סגל באוניברסיטת המודיעין הלאומית, תיאר את המחויבות המפלגתית לסוציאליזם:

בנאומו הראשון כמזכיר כללי מול קבוצת לימוד בפוליטביורו בנובמבר 2012, שי ג'ינפינג הדהד כל אחד מקודמיו בתפקיד והתעקש: 'רק הסוציאליזם יכול להציל את סין, ורק הסוציאליזם הסיני יכול להוביל את ארצנו לפיתוח'"

על-פי שי, למחויבות-העל הסוציאליסטית הזו תמיד היה מימד לאומי חיוני. בקונגרס המפלגה באוקטובר 2017, תוקנה חוקת המפלגה כך שתכיל את הקונספט של "החלום הסיני על תחיה לאומית". שי הדגיש את דבקותו בסינתזה של הקומוניזם הסיני והלאומיות הסינית כחלק מהתורה הבסיסית של המפלגה: "המפלגה הקומוניסטית קבעה מראשיתה את הגשמת הקומוניזם כאידיאל הנעלה שלה ומטרתה העליונה, והבקיעה את הדרך במשימה ההיסטורית של תחיה לאומית".

בנאום שנשא בשנת 2019, שי הדגיש כי שגשוג האומה קשור באופן קבוע לניצחון הסופי של הקומוניזם: "בסין של היום, תמצית הפטריוטיות היא שילוב מוחלט בין המסירות שלנו למדינה לבין המפלגה הקומוניסטית והסוציאליזם". המפעל הפטריוטי של תחיה לאומית, כפי שהסביר אותו שי, יגיע לשיאו עם השליטה הסינית בסדר סוציאליסטי חובק עולם.

מדיניות פוליטית הנטועה בדוֹגמה של המאה ה-20 ובפרשנות קיצונית ללאומיות לא הייתה בשום פנים דבר בלתי-נמנע בסין. במקומות אחרים באזור צמחו חלופות של ממש לשילוש המפלגתי של אוטוריטריות, קולקטיביזם ואימפריאליזם. כך למשל, תושבי הונג קונג, טייוואן ודרום-קוריאה, למרות היותם מושפעים לא פחות מהתרבות הקונפוציאנית, אימצו בחום את החירות והדמוקרטיה.

למרות שלטונה הרודני מבית והאיום שהיא מציבה לחירות ברחבי העולם, יש לסין תחת המפלגה הקומוניסטית מגוון של נקודות תורפה. הן מתחילות עם החסרונות המובנים של משטר אוטוקרטי: הגבלות על חדשנות לטווח-ארוך, קשיים בהקמה ואחזקה של בריתות, והעלויות הנלוות לדיכוי פנימי. בנוסף ישנן נקודות תורפה המשויכות באופן ספציפי למפלגה הקומוניסטית: חוסר יציבות כלכלי ודמוגרפי; הידרדרות סביבתית; שחיתות מתמדת; דיכוי של מיעוטים דתיים ואתניים; התוצאות המבהילות של מעקב, צנזורה ואינדוקטרינציה של 1.4 מיליארד איש; הפרדה מן העם של הצבא הנשלט בידי המפלגה, ובמיוחד, לאור ההרס הכלכלי והאנושי שחולל נגיף הקורונה בעולם, זעם בינלאומי גובר מול הבוז הסיני לחיי אדם, האדישות לגורל אומות אחרות וההתעלמות מנורמות ומחויבות בינלאומית.

הבנה של האתגר הסיני תלויה בהערכה ברורה של התנהלות המפלגה מבית ומחוץ, אמונותיה הבסיסיות, מטרותיה ארוכות-הטווח, ונקודות התורפה שלה – הן אלו שאותן היא חולקת עם משטרים רודניים אחרים והן אלו הייחודים לבייג'ינג. התמודדות עם האתגר הסיני תדרוש מארה"ב חזרה ליסודות.

על מנת לשמור על סדר בינלאומי פתוח וחופשי, ארה"ב חייבת קודם כל להגן על החירות מבית באמצעות כיבוד העקרונות המייסדים של האומה והמסורות החוקתיות שלה. ארה"ב גם צריכה לשמר את צבאה כמאומן והמצויד ביותר בעולם. לאור המאפיינים הייחודיים של האתגר הסיני, אמריקה חייבת להזרים מחדש דם במערכת הבריתות שלה ולפתח קואליציות חדשות כדי לתת מענה לבעיות, יחד עם ביצוע רפורמות בארגונים בינלאומיים כך שישרתו את האינטרסים של העולם החופשי והריבוני.

ארה"ב צריכה לחפש הזדמנויות לשיתוף פעולה עם סין על בסיס הוגנות והדדיות, יחד עם הרתעה והגבלה של בייג'ינג במידת הצורך. בנוסף, עליה לפתח סגל דיפלומטי שמבין את הרוח האמריקנית ואת הממשל, יחד עם הערכה נכונה של השונה והמשותף לעמים וארצות ברחבי העולם. עליה לטפח מודעות ונכונות לפעולה בקרב הציבור. ועליה להמשיך ולהיות מגינת זכויות האדם, באמצעות שלל הכוחות הדיפלומטיים שברשותה.

הגישה הרב-חזיתית הזו תוכיח לשאר העולם כי ארה"ב עומדת לצד החירות, ועומדת לצד אלו שעומדים לצדה.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. יש לדעתי אתגר גדול בהבנת הנושא. קודם כל אנחנו צריכים לענות על שלוש שאלות, שאולי קשורות אחת לשניה אבל התשובות שלהן לא כל כך ברורות, כמו שחושבים:
    ראשית, עד כמה אנחנו, המשקיפים מבחוץ, יכולים להבחין ביעדים האסטרטגיים ארוכי הטווח של סין?
    שנית, אילו הם הגופיפ בסין קובעים את היעדים הללו, איפה שוררת הסמכות?
    וכמובן, השאלה שהיא המטרה העיקרית – מהן היעדים האסטרטגיים הללו?

    כיום רוב הדיון, כולל הדיון לעיל, מניח ששמטרותיה של סין אינן ניתנות לשינוי ומקסימליסטיות. לדעתי זוהי טעות. אפשר להשפיע על סין, ומטרותיה של סין מושפעות כל הזמן מהמציאות הפנימית והחיצונית.

    ובנפרד מזה, יש להעביר את תקציב 2021 בהקדם

  2. מנכ''ל שטראוס: מכירת תנובה לסינים - איום אסטרטגי על ישראל הגיב:

    מנכ"ל שטראוס, גדי לסין, תוקף את מכירת תנובה לתאגיד הסיני ברייט פוד.

    בפאנל בכירי תעשיית המזון, במסגרת כנס מזון בעידן החדש, אמר לסין: "מכירה של חברה ישראלית לבעלות זרה מהווה איום אסטרטגי על מדינת ישראל. אין לנו שום סיבה למסיבה בעניין הזה, גם ממקום של ציונות. אם תנובה היתה נשארת בבעלות ישראלית והיתה מוכרת גבינת עמק בסין, זו היתה גאווה לכולנו. היום כבר אין אסם, אלא אסם זה רק מותג שהבעלות המלאה עליו שייכת לנסטלה. זה עצוב מאוד לכלכלה הישראלית וחומר למחשבה"…

    https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001044947

    תגוביות:

    1.נשארו רק הסיסמאות והזיכרונות. עבור תשלום סביר, אפשר לקנות כאן מה שרוצים…

    2.הקטר עזב ואיתו כל נכסי המדינה.

    3.צודק בכל מילה. במדינה מתוקנת היו מעמידים לדין את המוכרים.

    4.תעשיית המזון בידי זרים, הייטק בידי זרים, דשנים, כימיקלים, חלק מהגז, הביטוח…לאחר שנסיים למכור את כל מקורות פרנסתנו לזרים, נעבור לשלב הבא, נמכור גם את הדגל שלנו.

    5.צודק. צריך לחסום את מעורבות הסינים בכל דרך. זו בכיה לדורות.

    1. הבעיה היחידה עם הקנייה הסינית זה המדיניות הסוציאליסטית ריכוזית בישראל של שוק המזון שגורם למונופוליזם בעידוד ממשלתי.
      הגיע הזמן לשחרר את כבלי התכנון המרכזי מכסות הייצור של חלב, ביצים וירקות (די להשמדת מזון בשביל שמירה על מחיר יקר) מידי החקלאים, בד בבד עם פתיחת השוק לייבוא מזון ועידוד מעבר של חקלאי ישראל לתוצרת שהאקלים הישראלי מתאים להם (מגדלי האננס והעגבניות אני מסתכל עליכם)
      ואז לא תהיה תלוי בגחמה סינית בגלל גיוון מקורות המזון של ישראל.

  3. בכיר אמריקאי מבהיר כי ההפעלה המתקרבת של נמל חיפה בידי הסינים תמנע את המשך היחס האמריקאי לנמל כנמל בית, על כל המשתמע מכך.

    באוניברסיטת חיפה התקיים בימים האחרונים כנס מיוחד שקיבץ אליו מומחים ואנשי ביטחון מהארץ ומארצות הברית, כאשר גולת הכותרת היא בחינת המשמעויות הביטחוניות של גבולותיה הימיים של ישראל…

    "נושאים חשובים לא פחות שעלו הם הכניסה הסינית לאזור המזרח התיכון ולישראל בפרט, והצורך של ישראל לייסד מנגנון שיבחן אם השקעה סינית אינה מסכנת אינטרסים ביטחוניים.

    דוגמא לדברים היא הנמל בחיפה שיופעל בקרוב על ידי חברה סינית. כשסין רוכשת נמלים היא עושה את זה במסווה של שמירת נתיב סחר מהאוקיינוס ההודי דרך תעלת סואץ ועד לאירופי, כמו נמל פיראוס שהוא נמל סיני…

    פרופ' חורב מציין כי "כשסין מפעילה נמל היא שולטת גם על אמצעי תקשורת ועוד בניגוד לאינטרסים של מדינות אחרות ואין מנגנון ששוקל את הדברים". מציאות שכזו תמנע מהאמריקאים לראות בנמל חיפה נמל בית בו ניתן ונכון להשקיע…

    "צריך לזכור שבכל הנושאים הבינלאומיים סין לא בצד שלנו. היא תומכת בפקיסטנים. היא רוכשת נפט מאיראן. היא אמורה לשמש תחליף לאירופה אחרי איום הסנקציות האמריקאי ולכן בחלק מהנושאים האינטרסים האמריקאים והישראלים דומים".

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/381148

  4. סגן נשיא סין יבקר בארץ: ''גורמי ביטחון חוששים מהמעורבות הגוברת'' הגיב:

    גורמים ביטחוניים בישראל מביעים חשש מהמעורבות ההולכת וגוברת של סין בכלכלה הישראלית, ובפרט ממעורבותה בנמלי הים ובפרויקטים תשתיתיים גדולים אחרים. כך נכתב במאמר שפורסם בסוף השבוע ב"אקונומיסט" – מהעיתונים החשובים והמשפיעים בעולם.

    המאמר פורסם על רקע הביקור הצפוי של סגן נשיא סין, וואנג צ'ישאן, בישראל בעוד שבוע וחצי. מדובר בביקור ראשון של מנהיג סיני בכיר מאז ביקורו של נשיא סין ג'יאנג דזה-מין בישראל בשנת 2000…

    על פי האקונומיסט, העומד בראש אחת מסוכנות המודיעין הישראליות הופתע לאחרונה לגלות כי ייתכן שלפועלי בניין סינים שעובדים בפרויקט גדול יש גישה למתקן ביטחוני רגיש. עוד נכתב כי הגורמים מודאגים גם מעסקאות רכישה של טכנולוגיות חדישות שישראל סוגרת מול סין.

    אחד החששות הוא מפני שליטה סינית על תשתיות אסטרטגיות ואפשרות של ריגול, נכתב.

    על פי המאמר, רבים מצביעים בראש ובראשונה על נמל חיפה. בחודש יוני האחרון הועבר החלק הראשון של נמל המפרץ לרשות החברה הסינית SIPG. היקף השטח שנמסר: 180 דונם, מתוך כ-800 דונם סה"כ, שטחו של הנמל החדש.

    חברת SIPG הסינית זכתה במכרז להרחבת הנמל בחיפה לפני שלוש וחצי שנים. הנמל אמור להיחנך ב–2021 ויופעל בידי החברה הסינית, שמפעילה גם את נמל שנגחאי, למשך 25 שנה. חברה סינית אחרת זכתה במכרז להקמת נמל חדש באשדוד.

    נמל חיפה, כידוע, הוא הנמל העמוס ביותר בישראל ובסיס צי הים הראשי של המדינה. באקונומיסט צוין כי "צוללות ישראליות, שדווח רבות על יכולתן לשגר טילים גרעיניים, עוגנות שם". על פי המאמר, העסקה עם החברה הסינית מעולם לא נדונה בממשלה או במועצה לביטחון לאומי – "מצב שאחד משרי הממשלה תיאר כתדהמה", נכתב.

    חשש נוסף הוא מפני העברת טכנולוגיות לחימה לסינים. "נגמרו הימים שבהם ישראל מוכרת לסין ציוד צבאי", נכתב, בעקבות הסכמתה של ישראל בלחץ אמריקני לעצור את מכירת הנשק לסין בשנת 2005.

    "אך יש אזור אפור של טכנולוגיות דו-שימושיות, כגון בינה מלאכותית ומוצרי אבטחת סייבר – שיכולות לשמש גם לשימושים אזרחיים וגם למטרות מעקב ומודיעין", נכתב במאמר…

    https://m.ynet.co.il/Articles/5369867

  5. אזהרה: יש לבלום את השתלטות הממשל הסיני על תשתיות לאומיות של ישראל הגיב:

    מול הנזק העצום ארוך הטווח של הימצאות תשתיות וטכנולוגיות ישראליות בשליטת גורמים סינים, כאשר נראה, שהממשלה נותנת "רוח גבית" לכניסת תאגידים סיניים לארץ, התחילו מאמצים למנוע ריגול סיני בישראל.

    סין מקיימת תכנית ארוכת טווח להשגת "שליטה אלקטרונית עולמית" במסגרת "תכנית 2050", שתאפשר יכולת שליטה, תקיפה ושיבוש תשתיות המידע של מדינות בהן היא פועלת.

    סין שואפת להעצים את מקומה ותפקידה העולמי.

    הפעילות הסינית מוכוונת ע"י צרכים כלכליים ומסחריים, ומנהיגיה משכילים לנצל חולשות בשווקים ובמדינות בעולם, כדי להשתלט עליהם ולקשור אותם באופן תלותי לסין, תוך הפעלת תכניות פעולה מורכבות וארוכות טווח, שמוצאות לפועל באופן דייקני, לעתים תוך שימוש במניפולציות.

    הצמיחה הכלכלית המהירה מחייבת את הסינים לחפש חומרי גלם מכל הסוגים בכל קצוות תבל…

    חברות סיניות לוקחות חלק במיזמי תשתיות רבים בישראל, כגון קו הרכבת בין עכו לכרמיאל, הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום), מנהרות הכרמל ועוד.

    למעשה, קיימת השתלטות של הממשל הסיני על נכסים משמעותיים במדינת ישראל ורק בחודש האחרון נערך לראשונה דיון בקבינט בנוגע לבעלות זרה על משאבים בישראל, בעיקר לאור לחץ אמריקאי…

    https://www.telecomnews.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=6560236&seaWordPage=%D7%A1%D7%99%D7%9F

  6. שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו היום בהצעה להטיל פיקוח על ההשקעות הסיניות בישראל הגיב:

    …במהלך הדיון התנגד ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור לפיקוח נרחב על השקעות זרות, בטענה כי זה יבריח משקיעים מלפעול בישראל.

    ‏גורמי הביטחון עם זאת מעוניינים בפיקוח נרחב כדי למנוע מעורבות עמוקה מדי של מדינות זרות, בדגש על סין, בהיבטים אסטרטגיים…

    https://twitter.com/gilicohen10/status/1102230337231470597
    https://twitter.com/kann_news/status/1102230905354100741

    1. זה אותו שאול מרידור שפוטר לא מזמן,
      אם כך טוב שהראו לו את הדלת החוצה, אנשים כמותו הם אידיוטים מועילים עבור הענק הסיני כמו שאמר סטאלין.

  7. ראש תחום הסייבר: ''וואווי היא יחידה צבאית. לסין יש תוכנית לשלוט בתקשורת בעולם''! הגיב:

    …"לסין יש תוכניות אסטרטגיות.

    אחת התוכניות נקראת סין 2050 העוסקת במדינה כשתהיה הרבה יותר מתקדמת טכנולוגית ועם הרמוניה חברתית. אחד הסעיפים בתוכנית היא שסין תהיה דומיננטית עד כדי שליטה בתקשורת האלקטרונית בעולם, כך שבכל צומת תקשורת בעולם יהיו רכיבים סינים שיקבעו אם הביטים שאנחנו שולחים ילכו ימינה או שמאלה", הוסיף מנשרי.

    "כבר היום הסינים מקיימים תוכנית המכונה "חומת האש הגדולה" שמאפשרת לסין לשלוט במידע שיוצא מסין. כשאתה שולח אימייל מסין יכול להיות שהאימייל שלך יעוכב ואולי גם יעשו לך עוד משהו נחמד", אמר ראש תחום הסייבר של המכון הטכנולוגי בחולון.

    https://m.maariv.co.il/business/tech/Article-695370

    תגוביות:

    1.הסינים "החביבים". שמים על השקט אפילו ללא ויברציה את ההשתלטות הגלובלית. מסוכנים מאוייב גלוי או סודי-ידוע.

    2.לכולם יש בטלפון המון סודות מדינה וסין מחפשת אותך ספציפית כי המידע שלך הכי חשוב. אז תפחדו מהטלפון, כי הסלפי שאתה עושה היום ישמש מחר את סין למטרות צבאיות.

    3.ולמה לעזאזל נתנו להם מכרז של נמל בישראל?

    4.אז מה קורה אצלנו במדינה? מתי עוצרים את סינים?

    5.כל מדינה שנתנה לסינים לחדור – מתפרקת לרסיסים. בעיקרון, הסינים לא מסוגלים ליצור קניין-רוחני מקורי. את זה הם חייבים לגנוב ולמצוץ מהלשד של מדינות אחרות והם גונבים בלי בושה מכולם וגם מאיתנו. למשל: קל לראות בפיתוחים צבאיים את ה"דמיון" למוצרים ישראלים או אמריקאים ומפחיד לדעת, כמה הם זריזים בהעתקה, כאילו יש להם תכניות…מזל שיש טראמפ באמריקה, שלפחות מנסה להתמודד עם זה.

  8. הנגיף הסיני הוא נגיף מגיפה שיצר פאניקה והתפשט בכל רחבי העולם ולא הגיע כלל לבייג'ינג ולשנגחאי הגיב:

    תחשבו על המרחק של הנגיף הסיני מקצוות העולם…

    משהו לא מסתדר לי בחישוב הכללי של הנגיף…

    המרחק של האן ווהאן לשנחאי = 629 ק"מ

    המרחק של האן ווהאן לבייג'ינג = 1052 ק"מ

    המרחק של האן ווהאן למילאנו = 8700 ק"מ

    המרחק של האן ווהאן לניו יורק = 12000 ק"מ

    המרחק של האן ווהאן לסאו פאולו = 17,964 ק"מ

    המרחק של האן ווהאן ללונדון = 8880 ק"מ

    האן ווהאן לפריס = 8900 ק"מ

    האן ווהאן לספרד = 9830 ק"מ

    האן ווהאן להודו = 3575 ק"מ

    ווהאן לאיראן = 6560 ק"מ

    אך תתפלאו משהו כאן לא בסדר…!!!

    הנגיף הסיני מקורו בעיר ווהאן שבסין וכעת הוא הגיע לכל קצוות תבל, אך בעיקר הנגיף הזה לא הגיע לבירת סין בייג'ינג ולבירה הכלכלית: שנגחאי, סמוך לוואן.

    למה? שאלתם את עצמכם?

    בייג'ינג היא העיר בה מתגוררים כל מנהיגי סין, מנהיגים צבאיים גרים בה, אלה ששולטים בכוחה של סין גרים בה ובייג'ינג לא היתה סגורה, לא נסגרה, לא נכנסה להסגר…הכל פתוח…החיים ממשיכים. לנגיף הסיני אין שום השפעה שם…למה?!

    שנחאי היא העיר שמנהלת את כלכלת סין, היא בירתה הכלכלית של סין, בה גרים כל בעלי ההשפעה בסין. לנגיף הסיני אין שום השפעה שם!!!

    למה …?!

    הנגיף הסיני הוא נגיף מגיפה שיצר פאניקה והתפשט בכל רחבי העולם ולא הגיע כלל לבייג'ינג ולשנגחאי.

    חשוב מאוד לשאול את סין את השאלה כיצד זה ייתכן?

    הנגיף הסיני יצר טרור בערים הגדולות בעולם, אז מדוע הנגיף הזה לא הגיע לבייג'ינג…? מדוע הוא לא הגיע לשנחאי…? מישהו יכול הסבר הגיוני…

    בייג'ינג ושנחאי הם האזורים הסמוכים לווהאן משם יצא הנגיף…

    נגיף ווהאן הגיע לכל קצוות תבל, אך הוא לא הגיע לבייג'ינג ולשנגחאי…!

    למה…?

    כיום כל הודו ו- 1.3 מיליארד איש סגורים. הכלכלה משותקת, אבל כל הערים הגדולות בסין פתוחות ונכון ל- 8 באפריל סין גם פותחת את ווהאן…העולם כולו נטוע בטרור.. ובינתיים סין פתוחה…למה…? הייתכן שהעולם כל כך נאיבי…

    דבר נהדר נוסף הוא ששוק המניות בעולם נפל כמעט במחצית…אבל אין שום השפעה של הנגיף הזה בשוק הסיני.. למה…?!

    יהיו הדברים אשר יהיו…הם מצביעים רק על כיוון אחד ודבר אחד:

    הנגיף הסיני הוא נשק ביולוגי של סין, שסין השאירה להשמדה בעולם…!!! לאחר שהרג בעולם אנשים, סין שולטת כעת בנגיף הזה…

    אולי יש לה גם תרופות שהיא לא חולקת עם העולם…

    1. סין סגרה לחלוטין את המחוז בו פרצה המגפה-למעט לטיסות חוץ…

  9. התאחדות הקבלנים בוני הארץ הגישה עתירה לבג''צ נגד השתלטות ממשלת סין על שוק התשתיות בארץ הגיב:

    בעתירה, שהוגשה נגד הוועדה לצמצום הריכוזיות, נטען כי המדינה מעודדת, או לחילופין אינה מונעת, את השתלטות החברות הסיניות על ביצוע פרוייקטי התשתית המרכזים והגדולים במדינה, ובכך נפגעים הקבלנים והחברות הישראליות.

    לטענתם, "בורח ידע" לחו"ל ונמנעת העסקת אלפי עובדים ישראלים נוספים.

    על פי העתירה, שהוגשה ע"י עורכי הדין רוית ארבל ושחר הרון ממשרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון ושות', כל החברות הסיניות שפועלות בתחום התשתיות בישראל והחברות מסין שהשתתפו עד היום במכרזים להקמת תשתיות בארץ, נמצאות בבעלות ישירה או עקיפה של ממשלת סין.

    "התאגידים הסיניים הללו הינם חלק מ'קבוצת מחזיקים' אחת, שהינה
    למעשה 'פירמידה' סבוכה, הכוללת למעלה מ-100 תאגידים שונים בבעלות הממשלה הסינית".

    באי כוחה של ההתאחדות קובעים בעתירה כי החלטת הממשלה בישראל שלא לפעול בהתאם לסמכותה וחובתה, ולא לכלול את ה-SASAC המרכזי הסיני והחברות תחתיו ברשימת הגורמים הריכוזיים במשק (מכוח סעיף 4 וסעיף 30 לחוק הריכוזיות), התקבלה בהיעדר תשתית ראויה, בהיעדר הנמקה, באופן שרירותי ובחוסר סבירות של ממש, באופן המחייב את התערבותו של בית המשפט.

    ראול סרוגו, יו"ר התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התייחס לאחרונה בראיון ל"גלובס" לצורך לייצר "רכבת אווירית" של פועלים זרים לארץ. ביקשנו לברר איתו כעת איך זה מסתדר עם העתירה החדשה נגד הבאת פועלים סינים. "הבאת עובדים זרים לעבודה בחברות ישראליות נועדה לענות על מחסור בקבוצת בעלי מקצוע ספציפית שחסרה בארץ.

    לאור העובדה שעובדים זרים עוסקים בעבודות הבסיס של הבנייה, כאשר עובד זר נכנס לעבודה בחברה ישראלית הוא מייצר עבודה לשני ישראלים בממוצע. כאשר חברה סינית מגיעה לעבודה בישראל – היא מביאה איתה את כל העובדים מכל התחומים ולא משאירה פתח לישראלים לעבוד בפרויקט", הסביר סרוגו.

    "כלומר, חיזוקן של חברות של ממשלת סין מרחיבה את האבטלה בישראל. לצד זאת, כאשר מגיעים לכאן עובדים זרים במסגרת ההסכם בין המדינות לעבודה בחברות ישראליות, העסקתם נעשית תחת שורת חוקים ותקנות שמעלים את הוצאות הקבלן הישראלי והן משלמות לעובדים שבחסר שכר גבוה.

    מנגד, אין שום פיקוח על תנאי ההעסקה של העובדים בחברות הסיניות שמשלמות שכר זעום ולא כפופות לחוקים ותקנות המייקרות את העבודה מאוד.

    זו סיבה נוספת לכך שעל הממשלה לקבוע יחס שונה למשתתפות סיניות במכרזי תשתיות ובנייה בישראל".

    גלובס

  10. הנחמות יסוד מוטעות סין היא דיקטטורה לאומית הקומוניזם נזנח ממזמן כמדינה לאומית ההופכת למעצמה היא שואפת להיות מספר אחד ומאיימת על מי שהיא מספר אחד דהיום ארה״ב . כל השאר זה קשקוש . זה לא מאבק בין אידלוגיות משום שהקומוניזם נזרק לפח ההיסטוריה רשמית לפני 30 שנים בפועל לפני 50 שנים

    1. ברור שזה לא קומוניזם נטו, זאת כן ראיית עולם שמבוססת על אוטוריתריזם, ואימפראיליזם, ששואף להתפשט ולהשחית קודם את הסביבה הקרוב ואחר כך יעדים יותר רחוקים.

  11. אני סומכת על בבא שלי חחחחח. בטוח הוא נימצא בין דפי ההיסטוריה ויסדר מה שצריך. לכל אומה יתן מה שמגיע לה. גם סין נימצאת למעלה בשמים החליפה שלה תפורה בהתאם. אורך רוחב קיום מידות בהתאם. אנו חיים בעידן אחרית הימים. כל ספרי היקום פתוחים להחתמה. חוכמת אלוהים תישלוט. לא קל היום. עולם מוזר וכה משונה. לא קל לעכל לא קל לנשמות תישעה מיליארד נשמות. הרי כמה היו בתנך עשרות מיליונים והמפץ היפרה הירבה. אני רואה פה את ערש העולם כולו, מקום הכי חשוב מיכל. אז למה שבנו כאילו מה הסיבה. צריך לנסות להבין.

  12. הסינים יכולים להוציא עשרות מליוני סינים
    לרחבי העולם וכך לכבוש אותו
    מבלי לירות כדור אחד
    הם יכולים לשלוח את הסינים
    לאירופה.דראפ.צפון ודרום אמריקה
    ואוסטרליה וניו זילנד .
    אבל הם יכולים להקים קהילות סיניות
    בכל העולם כולו כדי שיהיה להם חיבור ישיר
    לכל מדינה וכן למנוע צפיפות עתידית בסין
    הסינים יתערו בחברה ויהיו נאמנים למדינת האם.
    וכך סין תשלוט בעולם כולו

  13. סין היא פוליסת הביטוח שלנו.
    עלינו להפנים כי זוהי מעצמת העל החזקה ביותר בעולם לאורך חמשת אלפי השנים האחרונות.
    ארה"ב היא משענת קנה רצוץ שהחריבה מדינות רבות בשרות תעשיית הנשק שלה. זכרו מה קרה לדרום וייטנאם, לאוס, עירק, אפגניסטאן וסוריה.
    גם היא תחזור לייעודה המקורי: גידול חיטה, כותנה, תירס, פולי סויה, בקר וחזירים.