השמאל הקיצוני האמריקני מביא את האלימות מהרחוב לבית הלבן

אנשי BLM ואנטיפה תקפו באכזריות מפגינים למען טראמפ בוושינגטון, בזמן שראשי התנועות דורשים מן הממשל החדש קידום אג'נדה רדיקלית

אחד מתומכי טראמפ לאחר שהוכה בוושינגטון | צילום מסך

פחות משבועיים חלפו מאז הבחירות לנשיאות בארה"ב, ואנחנו כבר מתחילים לקבל טעימה ראשונה מאמריקה של ג'ו ביידן וקמלה האריס. בריונים החברים בתנועות כמו Black Lives Matter ו'אנטיפה' הטרידו, איימו ותקפו מפגינים תומכי טראמפ שהתאספו למחאה שלווה בוושינגטון ביום שבת, במה שהוגדר כ'מצעד המיליון'. אנשי השמאל הקיצוני מוכנים להשתלט על הרחובות, וכופים על הרוב האמריקני שומר החוק שתי ברירות: היכנעו לדרישות שלנו או הסתלקו מן הדרך.

איזה הבדל עושות ארבע שנים. כאשר דונלד טראמפ נבחר לנשיאות ב-2016, מחאות בסגנון 'לא הנשיא שלי' פרצו ברחבי המדינה. הן היו רועשות, זועמות וחלקן יצאו משליטה. אנשי ימין שחזו במצעדי השמאל בוודאי לא אהבו את מה שראו, אך הם לא ניסו לאיים על המפגינים. הם כיבדו את הזכות לחופש ביטוי של מי שהתאכזב מתוצאות הבחירות כל עוד המפגינים הביעו את מחאתם ללא אלימות.

נקפוץ קדימה ל-2020, בה כעת אנשי ימין שתמכו בטראמפ מאוכזבים ממה שרבים מאמינים שהיו בחירות גנובות. תומכי טראמפ ארגנו שורת הפגנות שהגיעה לשיא בוושינגטון ביום שבת, שם הנשיא חלף על פניהם ונופף למפגינים. הם שרו שירים פטריוטים ומימשו את זכותם לחופש ביטוי בשלווה וללא אלימות. אך כמה שמאלנים קיצוניים לא כל כך התרשמו מחופש הביטוי. אנשי BLM ו'אנטיפה' התעמתו באלימות עם המפגינים תומכי טראמפ, כאשר המצעד עמד לקראת סיום.

חורחה ונטורה מאתר 'דיילי קולר' דיווח כי "מספר תומכי טראמפ הותקפו בידי תומכי BLM בוושינגטון. אחד מהקורבנות הוכה קשות ואיבד את הכרתו. המצב פה כרגע הוא כאוטי". העיתונאי אנדי נו שדיווח בעבר באופן מקיף על האלימות המאורגנת של 'אנטיפה', צייץ ביום שבת מן ההפגנה וכתב כי ההתקפות על תומכי טראמפ, כולל זוג מבוגרים, הגיעו ללא שום התגרות מצידם. נו צירף גם סרטונים מהאירוע והוסיף: "חברה ב-BLM מיהר לזירה והכה אישה בעורפה בעודה מתרחקת".

סרטון אחר שפורסם בטוויטר על ידי שומארי סטון מרשת NBC מראה זיקוקים המושלכים לכיוון תומכי טראמפ בעודם יושבים במסעדה לאחר העצרת. משטרת הבירה לא רק כשלה במשימתה להתערב ולהגן על המפגינים מן המתפרעים. על פי דיווח באתר 'ברייטברט', "המשטרה חסמה את אחד הנתיבים בהם ניסו המפגינים לעזוב את המקום, ולמעשה הכריחה אותם לצעוד דרך קהל של אנשי שמאל".

תקשורת השמאל מיהרה לנסות ולהמעיט בחומרת האירוע ולעוות את העדויות מן השטח. ברשת CNN למשל שודרה כתבה בה נטען כי "מצעד MAGA קיבץ יחדיו מצביעי טראמפ, מנהיגי ימין קיצוני ומפגינים מנגד, והסתיים בכמה עימותים". המסר העיקרי מן הכתבה דיבר על "טשטוש הקו הדק בין אנשי ימין מתון לימין קיצוני", ומפגיני השמאל הקיצוני הוגדרו בה כ"מפגינים למען ניצחון ביידן". אף לא מילה נאמרה על BLM או 'אנטיפה', ובוודאי שלא הוזכר תפקידם העיקרי ב"עימותים".

כתבת רשת MSNBC אליסון ברבר ניסתה להציג את עצמה כקורבן והאשימה כמה מתומכי טראמפ ש"רדפו אחרינו וצעקו 'פייק ניוז'". ואז היא הוסיפה את פרשנותה: "זה נותן לך תחושה לגבי הקהל כאן. אין להם שום כוונה לקבל את תוצאות הבחירות, וכפי שאתם שומעים מהקריאות כעת – גם לא אוהדים שלנו". אך אל דאגה, ל-MSNBC כמו גם ל-CNN יש ודאי אוהדים רבים בשמאל הקיצוני.

מנגד, אנדי נו הזהיר כי "האלימות הגחמנית" בעיר הבירה ביום שבת "מראה כי BLM ואנטיפה לא מתכוונים להיעלם מהשטח. הם רק זוכים לעידוד וחשים מחוזקים. זהו איום קיומי על החוקה שלנו ועל הדמוקרטיה הליברלית". ואותו איום לא מגיע רק בדמות אלימות משתוללת ברחובות נגד אזרחים שומרי חוק. קרוב לוודאי שחלק מאנשי BLM יזכו להזדמנות להשפיע מבפנים על ממשל ביידן-האריס החדש.

פטריס קולורס, אחת ממנהיגות תנועת BLM, שלחה לאחרונה מכתב לביידן והאריס בו טענה כי מייצגת את כל המצביעים השחורים שבחרו בביידן. היא פגישה להיפגש עם הנשיא החדש במטרה "לדון בציפיות שיש לנו מן הממשל ובמחויבות שלו לשחורים". על פי קולורס, "הדרך הטובה ביותר לוודא שאתם מכפרים על טעויות העבר ופועלים למען עתיד צודק יותר לכולם היא לקבל הדרכה מפעילים העובדים בשטח למען שחרור השחורים".

ואיזו אידיאולוגיה היא מתכננת להביא עמה לבית הלבן? "אנחנו מרקסיסטים בהכשרתנו", אמרה קולורס ופירטה חלק מהאג'נדה שלה: קיצוץ תקציבים למשטרה, סגירת כל בתי הכלא הפדרליים ומתקני המעצר של מסתננים, ופירוק סוכנויות ההגירה ואכיפת המכסים. קולורס תומכת ברעיון תשלום הפיצויים לשחורים עבר עוולות העבדות, אשר "גרמו לכאב ונזק היסטורי מצד קולוניאליסטים אירופאים". קולורס ידועה גם כשונאת ישראל, ומקשרת את נרטיב הקורבנות הפלסטיני עם הסבל של שחורים בארה"ב.

בהנחה שג'ו ביידן לא יעמוד בפני הלחץ מצד פעילי BLM ותנועות פרוגרסיביות אחרות הטוענות כי הוא חב להן את ניצחונו, השמאל הקיצוני האמריקני יסלול את דרכו הישר למוקדי קבלת ההחלטות בניסיון לכפות את סדר היום הרדיקלי שלו. וכמו שראינו בוושינגטון ביום שבת, הם לא בוחלים בשום אמצעי כדי להשתיק כל התנגדות בדרך.


ג’וזף קליין הוא עורך דין ומחברם של מספר ספרים בנושא חברה ופוליטיקה בארה”ב. גרסה מלאה של הכתבה התפרסמה לראשונה באתר Front Page Magazine.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. קיצוניות מגיעה כאשר אנשים לא מבינים שהדרך חשובה יותר מהמטרה. זה נכון למפגינים של אנטיפה וBLM בדיוק כמו שזה היה נכון לKKK, לאינקוויזיציה או לחבורת משפטנים שחושבים לעצב את החיים שלנו ברוח ליברלית, כביכול, ובדרך תופרים תיקים למי שעומד בדרכם וזורקים לכלא את מי שמעז לעמוד מולם.
    את הדרך לגהינום מובילים אנשים עם תובנות טוטליות שהחליטו בשבילנו מה אמת ומה שקר, מה טוב ומה רע אבל בסופו של דבר, מה שמניע אותם זה מה שמניע את רוב האנושות וזה השאיפה לכבוד ולכוח. שיטות חברתיות שונות ניסו לגונן על החברה מאנשים עם תאוות שליטה גדולה מדי אבל מסתבר שאפילו הדמוקרטיה הגדולה בעולם, עם כל הבלמים והריסונים, לא מוגנת מפני אסון כשקבוצת כוח שרוצה את השלטון בכל מחיר מחליטה שכל האמצעים כשרים. עצוב.

  2. הפרוגרסיבים והשמאל הרדיקלי ביחד עם התקשורת וענקיות הטכנולוגיה, הצליחו לדרדר את ארה"ב למצב של מלחמת אזרחים.
    זה תהליך שנמשך בערך 15 שנה והגיע עכשיו למצב בלתי הפיך. מאחר וביידן הוא בובה על חוט וסביר להניח שמהר מאוד הוא
    יוחלף על ידי סגניתו, האידיאולוגיה הרדיקלית שלהם תיושם וזה ידרדר את ארה"ב עוד יותר. הכנופיות של BLM ואנטיפה ימשיכו להשליט טרור,
    אנשים שתמכו בטראמפ יכנסו לרשימות שחורות כמו שהכריזה AOC, ועוד שלל צעדים קיצוניים שהם מתכננים.
    זה יגרום בסופו של דבר לתגובת נגד חזקה של הציבור הפטריוטי שחלקו גם אוחז בנשק. זה יגמר בדם.
    מבחינת ישראל, כדאי שנתחיל לחשוב על היום שאחרי אמריקה ונתחיל לעמוד בכוחות עצמנו.

    1. הגיע הזמן שגם אנחנו נתקוממם נגד ה-Antifa הישראלית באקדמיה/תקשורת/בתי המשפט!

  3. הגיע הזמן להתקוממות עממית ימנית פטריוטית בכל המערב נגד הדיקטטורה הבולשביקית/נאצית (בראהב/ישראל/אירופה)!!!