רוזן נגד הפרקליטות והמשטרה: שכנתו של היועמ"ש נעצרה על לא עוול בכפה

נציב התלונות: מעצר האזרחית בשבת לאחר שאמרה למנדלבליט 'פרשת משפטים בושה' והעיכוב בסגירת התיק הם חלק מ"התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים"

שני חברים יצאו לדרך. הנציב רוזן והיועמ"ש מנדלבליט | צילום מסך

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט דוד רוזן, מותח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת מעצרה של תושבת פתח-תקווה אשר סיננה לעבר היועמ"ש מנדלבליט את המשפט "פרשת משפטים בושה".

על פי תמצית ההחלטה שפורסמה הבוקר (ראשון), הנציב רוזן מצא את התלונה בעניין כמוצדקת וקבע כי התיק הפלילי נגד האזרחית נפתח "על לא עוול בכפה", והעיכוב בסגירתו נגרם בשל "תקלה טכנית בממשק הדיגיטלי להעברת תיקים", תקלה אותה הגדיר הנציב כ"אחת מיני רבות". לדברי רוזן, "הובלת אזרחית נורמטיבית בשבת לתחנת משטרה ברכב משטרתי, בעקבות התבטאות מותרת בהחלט ובוודאי כשלא עשתה דבר וחצי דבר בניגוד לחוק הינה התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים".

עוד מתח רוזן ביקורת על הפרקליטות, שלאחר קבלת התיק השיבה אותו למשטרה לצורך השלמת מסמכים, אך במשך חודשים ארוכים "דממה על מקומה ונסתם הגולל על טיפולה". לדברי היועמ"ש מנדלבליט "הבהיר בהתייחסותו כי הוא לא הגיש תלונה נגד עורכת הדין, לא התבקש למסור עדות ולא היה מעורב כלל בטיפול באירוע, אשר בוצע על ידי המשטרה והפרקליטות". לסיכום המליץ הנציב לפרקליטות לקבוע נהלים מחייבים למניעת מקרים דומים בעתיד, והעביר את הטיפול בפן המשטרתי לממלא מקום המפכ"ל.

בפתח ההחלטה מתאר הנציב רוזן את השתלשלות העניינים בפרשה, שהחלה כאשר האזרחית צעדה ביום שבת לביתה ודרכה הצטלבה עם זו של מנדלבליט. לאחר שסיננה לעברו את המילים, "ניידת משטרה הוזעקה למקום ועורכת הדין עוכבה ואוימה לעיני ילדיה, כי אם לא תעלה לניידת תיעצר ותאזק באופן מיידי". רוזן מתאר כי "עורכת הדין הסבירה לשוטרים כי לא עברה כל עבירה וציינה בפניהם כי היא שומרת שבת, אך הדבר לא הואיל והיא הוסעה לתחנת המשטרה, שם נחקרה באזהרה, נלקחו טביעות אצבעותיה ונפתח נגדה תיק, אשר הועבר לפרקליטות והטיפול בו התעכב משך חודשים רבים".

בהתייחסות לדברים ציינה פרקליטת המחוז כי הורתה על גניזת התיק בעילה של 'היעדר עבירה פלילית', חודשים רבים לאחר שנפתח, והודעה על כך נמסרה לעורכת הדין.

כפי שדיווחנו לאחרונה בהרחבה,  המקרה של עורכת הדין שנעצרהה בשבת לא היה היחיד בו שכניו של היועמ"ש נעצרו ונחקרו בשל דברים שאמרו לו במפגש אקראי ברחוב.

אחד מהם היה ירון רז שאמר בשיחה עם ‘מידה’: “התחושות הן קשות. למה בתור אזרח שומר חוק אני צריך לשבת בתא מעצר? מה עשיתי? לא היה פה שום ניסיון לתקיפה או איום, אז כל הרעש הזה ושבעה חודשים של תיק פתוח רק בגלל בדיחה שזרקתי למאבטח? אין יותר חופש ביטוי במדינה? כל הסיפור יצא לגמרי מפרופורציה וזה רק מראה שאצלנו לא כולם שווים בפני החוק”.

ארז נסימי שעבר חוויה דומה סיפר: “אתה מגלה יום אחד שהמדינה שחלמת עליה וחשבת שהיא דמוקרטיה לא ממש שונה. זה מאוד מתסכל וקשה להאמין שדברים כאלה קורים במדינה נורמטיבית והעולם ממשיך כאילו כלום”.

עו”ד איתמר ברקאי המתמחה במשפט פלילי אמר ל’מידה’ בעקבות מעצרי האזרחים כי “ההתנהלות שמתוארת במקרים שהתפרסמו מעלה תחושה של דיקטטורה, שמי ששולט בה הם פקידים שמנסים לקבוע לאזרחים מה לחשוב ומה להגיד”.

לדבריו, התנהלות זו בולטת עוד יותר לאור מקרים חמורים של  “הפגנות של גורמי שמאל אנרכיסטיים מול הבית של מנדלבליט, וכשפעילים רדפו אחריו לבית הכנסת ולמכולת, הטרידו ואיימו באמת, אני לא זוכר שהיו מאבטחים ולא זוכר שראינו מעצרים ופתיחת תיקי חקירה למרות שכל המקרים מתועדים”.

***

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה:  "כפי שנמסר בהתייחסותנו לנציב רוזן, העיכוב בטיפול בתיק נגרם עקב תקלה טכנית בממשק הדיגיטלי בין המשטרה לפרקליטות, שהופעל על ידי תחנת המשטרה כפיילוט. לאחר גילוי התקלה בממשק, טופלו כל התיקים בדרך אחרת. החלטת הנציב מקובלת עלינו והלקחים הרלוונטיים לעבודת הפרקליטות יופקו במידת הצורך".

פנינו למשטרת ישראל בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. לעו"ד אתמר ברקאי –
    חבל שטיעון טוב על הכוח של השררה להפעיל משטרה ללא גיבוי החוק הנדרש נהיה חסר ערך כשאתה מוסיף לו הגדים פולטיים שאין להם דבר וחצי דבר עם הבעיה ו/או האנשים שלהם אתה מוסיף שמות תואר…
    חבל
    אותי למשל עצרו בכיכר גורן (חפש המעצר של אורן סימון – תבין) אוחז בשלט ובו ציטוט חספר ישעיהו… ואותי לא עיכבו לכמה שעות – אותי זרקו ללילה לכלא הדרים כדי (מילותיו של מפקד תחנת פתח תקווה לשעבר) לשבור אותי…
    אתה צודק שיש כאן מחלה קשה אתה טועה בשימוש בשמות התואר – מיותר ומחליש את הטיעוןן שלך

    1. מה אתה מתעסק בפילוסופיה היועמ"ש עבר על החוק בהפעילו את כח השררה שיש לו הדבר חמור מאוד אבא של הפלילי והעו"ד ברקאי הציף את החומרה של מעשהו הפלילי של היועמ"ש ולא פיספס שום דבר

  2. איך אומר הנציב רוזן- "לא תקין" !
    ואנחנו קוראים לזה פשע של העולם התחתון.
    פשע של – אני ואפסי עוד.
    פשע של איש בליעל, המרגיש שהוא המחליף של אלוהים.
    מה הוא עושה בבית-כנסת ? סביר בהחלט כי בבית-הכנסת הוא נותן הוראות לאלוהים.
    אם אלו אנשי ומשרתי מערכת המשפט ?
    מהי מערכת בכירי העולם התחתון ?
    שוטר חכה רגע אני משלים שורה, ובינתיים תכין את האזיקים, אני כבר יוצא עם ידיים מורמות כמו הילד מהשואה.
    (ומה אכפת לי מה תגידו על ההשוואה – כך אני מרגיש בימים מרושעים אלו).
    ותזכרו השמדה זה לא רק גוף, השמדה כואבת זה גם נפש.

  3. אם יש ארגון פשע בזוי במדינת ישראל. בעיני ראש הארגון הוא אבוחי מנגלשליט. הנשלט ע"י אלוהי-הבעל עמון חרק.
    לא גרמניה , לא האיסלם, לא הנצרות הקתולית יצליחו לשבור את העם.
    מי שיהרוס את העם-היהודי האלה הצועדים בתמיכת האוייבים הנ"ל וצעדיהם אינם שמאל-ימין-שמאל-ימין-שמאל-ימין.
    הם צועדים:
    שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל-שמאל.
    את הרעיון הבנתם

  4. הגיע הזמן להתקוממות עממית ימנית פטריוטית בכל המערב נגד הדיקטטורה (בארהב/ישראל/אירופה)!!!

    המפלגה הפשיסטי הדמוקרטי = אויבי האזרחים הפטריוטים בארהב.
    האיחוד הפשיסטי האירופי = אויבי האזרחים הפטריוטים באירופה.
    הדיקטטורה הפשיסטי בישראל(בגץ) = אויבי האזרחים הפטריוטים בישראל.

    1. לא. הוא טרם דיבר עם מנדלבליט קדוש ברוך הוא.

  5. שוב תשובה לקונית בלי שום החלטה אופרטיבית..
    טוב הנציב רוזן טוען שהמעצר לא חוקי, וגם פתיחת תיק לא הייתה צריכה להיפתח..
    לעניות דעתי רק שמוגשת תלונה , אז המשטרה פותחת בחקירה.. מנדלבליט טוען שהוא לא הגיש, ולא נתן שום עדות..
    אז איך זה קרה שאשה דתיה עו"ד נלקחה בערב שבת לתחנת המשטרה, ונחקרה כאחרוני העבריינים,
    לכן מישהו חייב לתת פה את הדין..
    התשובה של הפרקליטות היא כרגל טיוח ושקרים, הפיילוט לא עבד , ועוד כל מיני תשובות לא לעיניין..
    לכן אין מנוס שמנדלבליט או יניח את המפתחות, או לחלופין יפותר ע"י נתניהו.. אי אפשר להמשיך ככה.
    ראינו את התנהלות הפרקליטות בתיקי נתניהו, ראינו את כל הכשלים , איומים על עדים, הסתרת מסמכים שנתניהו פעל על פי דין. כנסו לאתר של אבי וויס שם מוסבר עם מסמכים " תפירת תיק 4000" .. מה שמובן וכנראה זה נכון מנדלבליט פשוט היה מוחזק בגרון, ע"י שי ניצן.. לכן סביר להניח שלא הייתה למנדלבליט ברירה אלה להגיש כתב אישום על שוחד נגד ראש הממשלה מר בניימין נתניהו.. לצערנו היום יושב שר משפטים שמגבה את השחיתות, מכיוון שזה משרת אותם בהפלת נתניהו..

  6. בלה בלה בלה
    אז הנציב רוזן אמר את דברו
    וראשי הפרקליטות המושחתים יחד עם משרתיהם במשטרע נופחים וממשיכים לעשות כרצונם
    צריך טיפול שורש
    לא טיפול קוסמטי.

  7. עוד מחדל ובושה בשרשרת הכשלים הפיקודיים של המשטרה והניהוליים של הפרקליטות.
    ראשים היו צריכים לעוף, מפקדים ומנהלי לשכות היו צריכים להחקר על התנהלותם הקלוקלת מול ועדות חקיקה ושוטרים ופרקליטים היו תריכים להישלח לכלא בהתאם למחדלים חמורים שבציעו במזיד.

    כלום. שקט תעשייתי. מ"מ המפכ"ל ממשיך בפיקוד הכושל על שרשרת המפקדים הכושלת, היועמ"ש+פרקליט (דבר שכשלעצמו הוא מחדל) ממשיך בתפקידו על אף כשלי כל אלו שתחתיו והמחדלים ממשיכים להיערם.

    כשיספרו לנו שיש כאלו שהם מעל החוק אנחנו בהחלט נדע על מי להצביע.

  8. ועדיין לא פוטרו לאלתר כל המעורבים במעצרי השווא האלה כפי שהיה צפוי במדינה מתוקנת. קציני משטרע ופרקליטי השטן חברו להם יחד במדינת סדום.

  9. ללא פירוט שמי של מקבלי ההחלטות בעניין, וללא בדיקה אם הטענה ההזויה על תקלה טכנית אמיתית, זהו מלל עקר שלא ישנה דבר. מכיוון שבג"ץ החליט להגן על הפרקליטים אחרי ההתבכיינות שלהם על הביקורת של גרסטל, הם חפשיים עכשיו להתעלל באזרחים ללא סכנה של סנקציות אישיות.

  10. לא נעים לא תקין ולא יפה מצד מנדלבליט וכל הנוגעים בדבר. אבל-מה הייתם עושים אם כעובד ציבור שעושה את עבודתו היו רודפים אתכם ומטרידים אתכם גם בשבת בדרך לבית הכנסת!? אם אותי היו מטרידים ומאיימים ככה ללא הפסקה אפילו בשבת אפילו מצד שכני הדתיי הייתי מקווה שתשאר בתא המאסר. לא הגיוני ולא סביר להפיל אימה על ממלא תפקיד ציבורי ולהטריד אותו בכל רגע נתון אפילו בדרך לבית הכנסת בשבת!!!

    1. לא הגיוני ולא סביר להגיד דברים מותרים על פי כל חוק או רק כאשר אתה שאר החוליגנים, רדפתם אחרי מנדלבליט לבית הכנסת וגירשתם אותו מבלי שיכל לומר קדיש על אמו המנוחה, על מנת לסחוט ממנו הגשת כתב אישום כנגד ראש ממשלה, האם גם זה לא היה הגיוני ולא סביר?

  11. האפשרות היחידה שעומדת לפנינו היא להפסיק לציית לזרועות האכיפה והפרקליטות. זה צריך להתחיל באנשים כמו מיקי זוהר שאמור לסרב להגיע לחקירה וכמו יולי אדלשטיין שהיה צריך להפר את הוראת בגצ בהיותו יור הכנסת (בלי להתפטר כמובן) ובאופן כללי לסמן למושחתים את גבולות הגזרה. הצעד הבא צריך להיות הקמת ועדה לבדיקת סמכויות בית המשפט והפרקליטות ללא נציגות לשופטים או פרקליטים ומשם להתחיל לחתוך בצורה פרסונאלית את האנשים שמפריעים למנהל התקין של המדינה

  12. יועץ משפטי מושחת עם תיק פלילי פתוח במשטרה הרס כל חלקה טובה במדינה יבוא על עונשו ברוך שפטרנו

  13. שלום רב
    מצב עניינים זה דורש תביעה לפיצויים מהפקיד הנ"ל על ניצול כוחו להפחיד אזרחים באמצעות משטרת ישראל. מבקש המדינה היה צריך לפתוח נגד הפקיד תיק משטרתי בעוון של סכסוך שכנים וניצול משאבי המדינה. יקום גוף אזרחי לתביעות עם פיצויים כבדים מאוד ומאסר של מינימום שנתיים עם קלון לכל עובד מדינה שיעשה לאזרח אחר טיפול עברייני.