"גנץ מתנהל בחוסר אחריות משווע, לא ככה מתנהג מנהיג"

ח"כ קטי שטרית על המשבר הפוליטי שמגיע הבוקר לשיא חדש: "בליכוד לא מפחדים מבחירות אבל זה לא הזמן כעת. זה רק מראה כמה 'כחול לבן' מנותקים"

"התנהגות של גן ילדים" ח"כ קטי שטרית | דוברות הכנסת

"אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים", כך אומרת ח"כ קטי שטרית ל'מידה' בעקבות הודעתו מאמש (שלישי) של שר הביטחון גנץ על כוונת 'כחול לבן' להצביע היום בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית.

לדברי ח"כ שטרית, התנהלותו של גנץ היא "חוסר אחריות משווע ואפילו אגואיזם. בזמן שהמדינה עומדת מול כל כך הרבה אתגרים, ב'כחול לבן' שוב בוחרים באינטרסים אישיים על חשבון הציבור. אני לא מבינה איך הם יכולים להסתכל בעיניים לאנשים שאיבדו את פרנסתם ולומר להם: חכו עוד שנה עד שנטפל בכם כי עכשיו יש בחירות. הייתי מצפה מהגנרלים להבין את הצורך בכניסה מתחת לאלונקה ולקיחת אחריות, אבל כנראה שהם מעדיפים לעסוק בדברים אחרים".

הטענה העיקרית של גנץ היא שנתניהו לא עמד בהבטחות להעביר תקציב

"אנחנו שומעים את הטענות האלה כל הזמן אבל לפי פשרת האוזר שגם ב'כחול לבן' הסכימו לה תאריך היעד הוא ה-23 בדצמבר שעדיין לא הגיע. גם שר האוצר ואנשי הצוות שלו הציגו שלשום לגנץ את לוח הזמנים לפיו עד ה-9 בדצמבר יאושר התקציב בממשלה ולאחר מכן בכנסת, ותקציב 2021 יאושר כולו עד חודש פברואר. כל מה שמעבר זה רק ספינים ופוליטיקה".

אולי זו הייתה טעות להקים מלכתחילה ממשלת אחדות שמתקשה לתפקד?

"כולנו רצינו ממשלת ימין אפילו עם רוב של 61. זה מה שהיינו צריכים ולצערי הרב זה לא התאפשר והגענו למצב של ממשלת אחדות מחוסר ברירה. ניסינו למנוע בחירות רביעיות ועשינו פשרה גדולה מאוד עם 'כחול לבן' שמצדם קיבלו מספר גדול של תיקים וכמה מהוועדות החשובות. מאז אנחנו מנסים לנהל את המצב הלא-פשוט במדינה למרות למרות שכל תקנה או חוק שניסינו להעביר נתקלים בהרבה מאוד מכשולים בכנסת. אנחנו עובדים מסביב לשעון ומשתדלים להתעלם מרעשי הרקע אבל קשה מאוד להתנהל ככה".

בינתיים ב'כחול לבן' מאיימים להביא להצבעה עוד חוקים שנויים במחלוקת

"זה פשוט חוסר אחריות. יש הסכמים ידועים וכתובים אבל ב'כחול לבן' בוחרים להתעלם מהם, מנסים לפגוע בשותפים לממשלה ושוב לאיים עם כל מיני חוקים. אני מרגישה שזאת התנהגות של גן ילדים. אנחנו נמצאים במאבק מול מגפה, הצלחנו להגיע לסיכומים על אספקת חיסונים ולהוריד את התחלואה יחד עם שמירה על הכלכלה, וכל זה תוך כדי שראש הממשלה מביא הסכמי שלום היסטוריים, אבל מהצד של גנץ אנחנו שומעים רק תלונות. לא ככה מתנהג מנהיג".

איך את מסבירה את ההתנהלות הזו?

"ל'כחול לבן' יש שיטה שבה כל פעם מפחידים את הציבור ומנסים לאיים עליו כמו הילד שצעק "זאב זאב". הסלוגן שלהם היה "ישראל לפני הכל", אבל מה שאתה רואה היום זו פוליטיקה קטנה ואינטרסים צרים לפני הכל".

יש רבים בימין שחושבים שעדיף ללכת לבחירות כבר עכשיו ולהקים ממשלה מתפקדת

"אני לא חושבת שהליכוד צריך לחשוש מבחירות. בסקרים הפנימיים מצבנו טוב ואנחנו יודעים שבבחירות האמיתיות אנחנו תמיד משיגים תוצאות אפילו טובות יותר. ב'כחול לבן' צריכים להפנים שאנחנו לא חוששים מבחירות, אלא שזאת פשוט חלופה גרועה בגלל המצב של המאבק בקורונה. לא הייתי בוחרת בחלופה הזאת כרגע מכיוון שהיום חשוב יותר שנשקיע את הזמן שלנו במיגור המגפה וסיוע לאזרחים שנפגעו ממנה. זה לא הזמן כעת וזה רק מראה כמה ש'כחול לבן' פשוט מנותקים".

מה דעתך על העימות ב'כחול לבן' סביב נושא הסדרת ההתישבות הצעירה שהשרה ינקלביץ' תומכת בו?

"השרה ינקלביץ' היא חברה ושכנה, ולפעמים אני מסתכלת עליה ולא מצליחה להבין מה היא עושה במפלגה ליד אנשים שכל כך רחוקים בדעות שלהם. ההתקפה שעשו נגדה החברים מ'כחול לבן' הייתה שערורייתית. מה בסך הכל היא ביקשה? צדק לאנשים שגרים על אדמות מדינה ואין להם תשתיות מינימליות של מים וחשמל. איפה החמלה? זה מראה עם איזה אנשים יש לנו עסק".

את רואה סיכוי להסדרה כזו בקרוב?

"העליתי את נושא הסדרת ההתיישבות הצעירה בישיבת הסיעה וראש הממשלה הבטיח שיעשה את הכל כדי לטפל בו. אנחנו יודעים שיש נסיבות לא פשוטות גם מבחינת הפוליטיקה בישראל וגם מבחינה מדינית עם שינוי הממשל בארה"ב, אבל נמשיך לנסות ולשכנע כמה שיותר חברי כנסת לסייע לנו להסדיר את הישובים החשובים האלה ולתמוך בהם".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

    1. 120 ליצני יושבים להם בקבינט לאכול בורקס ולתכנן אך להרוס לעם ישראל תחיים❗❗❗
      אין ראוי ולא אחד בכנסת לצערנו .ומי שראוי יברח ממשם כמלוע הארי.
      כי לה' המלוכה👑

  1. אם אתם במידה תתחילו להתנהג כמו טוויטר ולצנזר את חופש הדיבור, פשוט נפסיק להגיע לאתר שלכם.

    1. לא כדאי לאיים. איומים תמיד מגוחכים. לא רוצה אל תכנס וזהו

  2. שר הביטחון, בני גנץ, מתנהל באחריות.
    בזמן שהמדינה מתמודדת עם אתגרים, הוא תופס פיקוד.
    על פי ההסכם הקואליציוני, גנץ יחל את כהונתו כראש הממשלה באוקטובר 2021.