ירידת קרנה של החתירה לניצחון

הדחתו של לוחם גדס״ר גולני שלא חתר למגע לא תפתור את הבעיה האמיתית של צה״ל – הכרסום העקבי והמתמשך בערך החתירה לניצחון

צילום מסך

בסוף חודש אוגוסט 1998 חדר מחבל למוצב סוג'וד שבצפון הגזרה המזרחית של רצועת הביטחון בדרום לבנון. המחבל, שהיה חלק מכוח של מספר מחבלים, הפתיע את כוח הצנחנים שאייש את המוצב. על אף שככל הנראה מדובר היה במחבל מנוסה שהשתייך לכוח ״מובחר״ יחסית של חיזבאללה, ועל אף שלמחבל עמד יתרון ההפתעה, הצליח א., לוחם צנחנים צנום וממושקף, להניס את המחבל.

לפי עדות חבריו, נאבק א. במשך דקות ארוכות במחבל, שהיה גדול ממנו פיזית באופן משמעותי, הצליח לפרוק אותו מנשקו, לירות לעברו ואף לפגוע בו. עם זאת, לאחר מנוסתו של המחבל החוצה מהמוצב, לא חתר א. למגע. כתוצאה מכך הצליח המחבל, שכאמור, נטש את נשק הקלצ׳ניקוב שלו במהלך המאבק ולא היה חמוש בעת הבריחה, להימלט.

תחקיר האירוע העלה כי לו היה א. חותר למגע ורודף אחר המחבל אל מחוץ למוצב כמצופה, סביר להניח שהיה נהרג מאש מחבל נוסף שארב בעמדת חיפוי. עם כל זאת, החליט הרמטכ״ל דאז, שאול מופז, להדיח את א. מתפקיד לחימה, למרות שבהיאבקו במחבל בידיים חשופות מנע טבח בשאר לוחמי המוצב.

המסר היה פשוט: אין מציאות שבה עימות בין לוחם צה״ל לבין לוחם אויב מסתיים כשהאויב מצליח להימלט בעודו בחיים. אם המחבל הצליח להימלט, סימן שהלוחם שנתקל בו איננו ראוי לתואר לוחם. יצוין כי כתוצאה מאותו אירוע נרשמה הערה לכל שרשרת הפיקוד, לרבות מח״ט הגזרה אביב כוכבי, אז אל״ם וכיום הרמטכ״ל (גילוי נאות: הח״מ שירת תחת פיקודו של כוכבי במבצע ׳חומת מגן׳ ורוחש לו כבוד רב).

מופז כנראה הכיר בכך שתוצאת החדירה לסוג'וד יכולה הייתה להיגמר רע הרבה יותר עבור צה״ל. אלא שבעיניו, הדבר לא היה רלוונטי – ובצדק. מופז הבין כי בסופו של דבר, הניצחון בקרב על התודעה מורכב ממסה קריטית של הכרעות בעימותים נקודתיים הנמדדים אך ורק במבחן התוצאה. אירוע בו מחבל מצליח לחדור למוצב, להיאבק בלוחם ולצאת בחיים פשוט משדר מסר לא נכון, לא לאויב ולא לצה״ל. בכך, קבע מופז באותו מעמד רף בלתי מתפשר עבור לוחמי צה״ל: “ניצחון בכל עימות”.

האם הרף שהציב מופז נותר באותו גובה? כנראה שלא. כנראה שבצבא של היום, היה א. מקבל צל״ש על תפקודו בתקרית סוג'וד.

איזהו גיבור

על שחיקתו של ערך החתירה לניצחון ניתן ללמוד לאו דווקא מהתנהלותם של הלוחמים בשטח. עוד לפני אירוע סוג'וד, התרחשו בצה״ל מקרים חמורים לאין שיעור אשר התאפיינו בהיעדרה המוחלט של רוח לחימה כלשהי. תוצאותיה הטראגיות של תקרית ליל הגלשונים (25/11/1987), אשר במהלכה שומר המאהל נס על חייו בהפקירו את חבריו לכוח, המחישו עד כמה רחוק היה צה״ל מהטמעת ערך החתירה לניצחון ונגזרתו הטקטית – החתירה למגע – בקרב כל חייליו. כמו כן, התקרית המחישה מגמה מדאיגה נוספת של גלגול האחריות מהדרג המפקד לדרג הזוטר ביותר – הש.ג.

אך בעוד מקרים של לוחמים שברחו או קפאו על מקומם במקום להשיב באש היו, ויהיו, מנת חלקו של כל כוח לוחם בעולם ללא יוצא מן הכלל, כמפורט בספר ״אנשים מול אש״ של ס.ל.א מרשל, הרי שהתבטאויות פומביות מצד מפקדים בכירים בנושאים שונים מוכיחות כי בצה״ל התגבשה אי-החתירה למגע לכדי ״ערך״ בפני עצמו.

בשנת 2011, כ-13 שנים בלבד לאחר תקרית סוג'וד, הכתיר הרמטכ״ל בני גנץ את החייל גלעד שליט בתואר ״גיבור״. שליט, כזכור, נפל בשבי החמאס לאחר שנכנע ללא קרב (על כך יש לסייג ולהוסיף – “אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו”, אבות ב', ד'). בחודש מאי 2016 התבטא סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, באומרו כי הוא מזהה בקרב החברה הישראלית תהליכים דומים לאלו שהתרחשו בגרמניה הנאצית. גולן אמר את הדברים בנאום שנשא כנציג צה״ל בטקס יום השואה בעודו לובש מדים. בחודש פברואר 2017 אמר הרמטכ״ל גדי איזנקוט בשיחה עם מלש״בים כי הוא אינו מעוניין שלוחם ירוקן מחסנית על מחבלת חמושה במספריים.

המסר המצטבר העולה לעיל הוא ברור: אי-חתירה למגע הופכת את הלוחם לגיבור. חתירה למגע עלולה להתפרש כאגרסיביות-יתר וכ״אלימות״, וכן כסממן לכשל מוסרי. לבסוף, חתירה למגע אמורה להתרחש רק במצב בו הלוחם מחופה ומגובה בטכנולוגיות המעניקות לו יתרון מוחלט על האויב הניצב מולו.

סגן הרמטכ״ל לשעבר יאיר גולן |צילום מסך

תוצאותיהן של התבטאויות אלו נותנות את אותותיהן אפילו במובחרים שבלוחמי המערך הסדיר, כפי שעולה מהסקירה הבאה, הנשענת כולה על המקורות שנלקחו מאייטמים שפורסמו במדיה.

בתשעה באוקטובר 2016 קצין שריון בדרגת סג״מ מחטיבה 401 נמלט מזירת פיגוע בירושלים. בשמונה בינואר 2017 צוערים חמושים מקורס קצינים נמלטים מזירת פיגוע דריסה בירושלים, מדריך טיולים פותח באש ומחסל את המחבל. באחד ביולי 2017 לוחם יחידת הקומנדו מגלן נמלט ממחבלת בת 16 חמושה במברג שרודפת אחריו, כאשר חובש תאג״ד היה זה שחתר למגע ונטרל את המחבלת. באחד באוגוסט 2019 סמל ושני לוחמים מחטיבת גולני נמנעים מלהיכנס ללחימה מול מחבל שחודר מדרום רצועת עזה ויורה לעבר עמדת צה״ל. ב-29 לאוגוסט 2020 מתפרעים באזור חברון רוגמים באבנים לוחמים מחטיבת גולני מטווח קצר ופוצעים את אחד החיילים, בעוד שהלוחמים אינם מגיבים. ב-11 בדצמבר 2020 קצין צה״ל נרגם באבנים מטווח קצר במהלך התפרעות באזור רמאללה ועזב את המקום מבלי להגיב בירי. ב-19 בדצמבר 2020 מחבל משליך בקבוק תבערה על לוחם גדס״ר גולני בצפון השומרון, החייל נכנס להלם ולא מגיב.

משפטיזציה ו״לוחמה אסטרטגית״

לעתים תכופות קיימת נטייה להטיל את האשמה באירועים שכאלו על מעורבות פסולה של גורמים משפטיים המאלצים את צה״ל לפעול תחת מגבלות מחמירות הבאות לידי ביטוי בנהלי הפתיחה באש, באופן הפוגע אנושות ביכולתם של הלוחמים להגיב. בעוד יש מקום לביקורת זו בנוגע למקרים ״אפורים״, הרי שבמקרים שצוינו לעיל היה על הלוחמים לחתור למגע גם לפי הוראות הפתיחה באש המחמירות ביותר.

בקרב על התודעה, חזקה המצלמה מהנשק. מדובר בשדה קרב מורכב לאין שיעור מזה של לפני עשור או שניים. היות וכל אירוע נקודתי מקבל תהודה אדירה ברשתות החברתיות, נדרש מחיילי צה״ל לא רק לנצח את האויב, אלא לעשות זאת באופן הניכר לעין בטווח המיידי. על כל לוחם להבין כי הוא ״לוחם אסטרטגי״: אופן תפקודו ברמה הטקטית משפיע באופן קריטי על תהליכים ברמה האסטרטגית. על צה״ל להכין את חייליו לניצחון בשדה קרב בו הכול מצולם, מוסרט, מוקלט ומועלה לרשת במהירות הבזק.

לסיכום, על צה״ל לבצע בדק בית יסודי במטרה לזהות את הגורמים לשחיקה המתמשכת בערך הניצחון וברוח הלחימה. על צה״ל לתת מענה למצב בשטח, הן מבחינת אימונים פיזיים ומנטליים, הן מבחינת חידוד הנהלים והן מבחינת מתן הגיבוי ללוחמים לאחר מעשה, וזאת בכדי למנוע הישנות מקרים נוספים של הפגנת רפיסות אל מול האויב.


תא״ל במיל׳ אמיר אביבי הוא מנכ״ל תנועת ׳הביטחוניסטים׳

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. רק דם אתם רוצים שם בגדה המערבית אה?
    מפחיד אתכם שאנחנו, הציוניים האמיתיים, לא רוצים כבר להגן על חבורת מטורללים ימניים קיצוניים שרוצים להבעיר את מדינתנו ממניעים דתיים משיחיים?
    לכו תגנו על עצמכם, מדינת ישראל וחיילנו לא צריכים להסתכן בשביל שאתם תוכלו לכבוש עוד גבעה.
    אם אתם מאמינים שלהחזיק פיסת אדמה תוך כדי שלילת זכויות מאנשים שיושבים מטר מכם יביא לכם את המשיח אז בבקשה תעזבו אותנו. אנחנו עדיין יהודים שפויים.

    1. אתם אלו שמחזיקים את התוקפנות הערבית בארצנו. אני מניח שאם צהל יסוג מיהודה שומרון, הרי הכוחות המקומיים בתוספת מתנדבים יספיקו כדי לנקות את האזור ולפתור את בעיית השליטה על אוכלוסיה עויינת לתמיד תוך כשבוע בלבד. אם יבואו מתנדבים מהתותחנים ומחיל האוויר – שלושה ימים יספיקו.
      לא שפוי הוא מי שחושב שיש תועלת בוויתורים לאוייב.

    2. את המלחמה נגד תוכנית החלוקה, פתחו הערבים בישראל בנובמבר 47
      הרבה לפני שפלשו לכאן צבאות ערב.

      לכן כל הערבים שברחו-הוברחו(מה זה משנה) מן הארץ, למעשה אוכלים את פירות המלחמה בה הם פתחו.

      לכל מלחמה יש מחיר-ומי שלא מבין זאת שילך למפת אירופה.

      כולה שורטטה בעקבות נצחון בעלות הברית על גרמניה.

      שים לב שפרוסיה המזרחית שייכת לפולין!

      12 מליון גרמנים גורשו מארצות אירופה לגרמניה, אחרי המלחמה.

      בסודטים (צ'כיה) ישבו 3 מליון גרמנים-היום אין אף גרמני אחד שם.

      למד היסטוריה לפני שאתה מרחם על אלה שרצו ופעלו להשמדתך!!!

      ואל תטיף לנו שום סוג של מוסר. אתה לא מוסרי בכלל! או שאתה בור ולא יודע היסטוריה. צא ולמד.

    3. לאפרים הכובש: צפריר רונן: אתם מבינים איזו שואה יהודית הולכת להיות פה? ארצנו תיפול ללא יריה אחת הגיב:

      אף אחד מאז ששת הימים לא מדבר על הזכות שלנו על ארצנו

      אני הולך לדבר על דבר שקרולין גליק אמרה במובלע בדבריה. אני הולך לדבר על נקודה אחת שאולי אף אחד לא שם לב אליה: ארצנו תיפול ללא יריה אחת! ארצנו תיפול לידי האוייב על ידי שינוי שמה בלבד. ארצנו תיפול בבית דפוס שבו ידפיסו מפות שכתוב עליהן פלסטין. כך תיפול ארצנו.

      מי שזוכר הקיסר אדריאנוס בשנת 135 לספירה החריב את יהודה. אבל הוא לא רק החריב את היהודים והיגלה אותם ורצח חצי מיליון יהודים והחריב את ירושלים, הוא לא רק לקח את היהודים מיהודה, הוא לקח את יהודה מהיהודים.

      מישהו יודע איך הוא עשה את זה?

      במקום פרובינקיה יודיאה הוא קרא לה פרובינקיה פלסטינה.

      ולמה הוא עשה את זה?

      כי זה הדבר הנורא שמחכה לכל עם ברגע שנלקחת ממנו האידנטיטי (הזהות) – ארצו ושמה של ארצו – אין לו לאן לחזור.

      אבל אנחנו שמרנו את שמה של ארצנו בספר הספרים 2000 שנה. אם היה קם רב באיזשהו בית כנסת יום אחד ואומר: חברה החלטתי לוותר על ארץ ישראל הוא לא היה נשאר רב שניה אחת! אבל פה יושבת ממשלה שלמה שהוקמה על ידי יהודים במדינתם הריבונית, בארצם, ומהבוקר עד הערב, ארבעים שנה אומרת: אני מחכה לטלפון. פעם זה מחוסיין ופעם זה מערפאת, קחו את ארצי ממני! וזאת האמת!

      כשאני הייתי ילד בן 12 היתה מלחמת ששת הימים, ואני לא אשכח שאני גדלתי בקיבוץ המאוחד – בקיבוצו של טבנקין אם מישהו מכם זוכר זאת, והמורות שלנו הסבירו לנו שהמפא"יניקים עושים דבר נורא ואיום. היו אז מפא"יניקים, מה שהיום זה מפלגת העבודה והם אמרו אחרי המלחמה, אשכול ודיין שמחכים לטלפון מחוסיין.

      מה זה טלפון מחוסיין? תרים טלפון, תגיד שאתה מוכן לדבר איתנו, קח את ארצנו.

      מה זה תוכנית אלון? אני עוד ב- 1978 הייתי בקיבוץ גלגל בבקעה שהייתי בין מקימיו ב- 1973, בא יגאל אלון לקיבוצניקים הילדים לדבר והציג את תוכנית אלון. מהי בעצם תוכנית אלון? לתת את ארצנו! חלק מארצנו, קצת מארצנו, קו כזה, קו אחר, אבל לתת את ארצנו.

      תראו לי עוד עם אחד בעולם שמנהל משא ומתן על ארצו! תראו לי את האמריקאים שמוכנים למסור את פסל החירות או את האי האחרון באלסקה תמורת איזה שלום עם בן לאדן.

      תראו לי את האנגלים מוכנים לנהל משא ומתן על כנסיית ווסטמינסטר בשביל לעשות שלום עם האיסלאם.

      אנחנו צריכים פסיכולוג!

      אנחנו שעוד בשיבת ציון אמרנו "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, אנחנו מוכנים למסור את ירושלים.

      רבותי, לא מחלקים את ירושלים – מוסרים את ירושלים. ירושלים המערבית זה סתם, זה שכונות, זה כמו שמנהטן זה מנהטן והשאר זה ברונקס, ברוקלין, שטויות. אנחנו מוסרים את ירושלים – זאת האמת.

      עכשיו, כשדיין אומר שמחכים לטלפון מחוסיין מה העולם מבין? שזה לא שלנו! ביילין צודק. מה הוא בא ואמר? חברה, אתם 30 שנה אומרים: אם יהיה שלום – ניתן את ארצנו. זה מה שאתם אומרים. אם הערבים, אצלי אין פלסטינים כי אין דבר כזה, תיכף נגיע לזה, יהיו מוכנים לעשות איתנו SO CALLED SHALOM כלומר בסגנון של ביבי זה יתנו יקבלו, אתם יודעים מה זה יתנו יקבלו? יתנו לי קצת שקט – יקבלו את ארצי, זה הסגנון ואף אחד לא יכול להסוות את זה באף מילה! כך אנחנו מדברים, ליכוד, עבודה, רוב המפלגות אולי מלבד האיחוד הלאומי.

      אף אחד לא מדבר טרמינולוגיה אחרת בארץ הזאת ואנחנו ניפול על בית דפוס שידפיס מפה.

      אני הייתי בנשוויל טנסי ב -ג'י איי. היה שם שולחן ענק של יוסי ביילין, של הסכם ג'נבה. היו שם מפות ענקיות. אתם יודעים מה היה מודפס על שילה, חברון, ירושלים? אתם יודעים איזו ארץ היתה כתובה שם? פלסטין!

      והיהודים עברו וחייכו ושתו קפה והיו מנומסים ורק איזה קיבוצניק מטורף מעין גדי, ראש מועצת עין גדי שם לב שביילין גם לוקח לו את הצד שלו של ים המלח, אתם יודעים, האיזור הזה, מועצה איזורית מגילות, אז הוא בא וכמעט הפך את הדוכן, איזה קיבוצניק חילוני מעין גדי – סתם אחד שכנראה לא מבין עניין. הוא לא יודע להיות מנומס, הוא לא פוליטיקלי קורקט – כמעט הרביץ להם מכות. זה היחידי. אני ישבתי בחוץ, הייתי עם הנוצרים הציונים והפגנתי, אבל אני הייתי היחידי מארץ ישראל, אני, סנדלים, בן קיבוץ שבכלל לא מבין ענין.

      איפה היו כל העולם היהודי???

      איך עם מתנהג ככה???

      באתי לבית כנסת באנגלבוט שבוע אחרי זה. יש שם רב, הרבי גולדן. הוא עושה מגביות לבוסניה, לדארפור, לכל החברה הטובים, בעיקר אם הם מוסלמים. לא רצו לתת לי לדבר. אמרו לי שארץ ישראל זה עניין פוליטי. טילפנתי אליו ואמרתי לו: אם ארץ ישראל זה ענין פוליטי אז אתה יכול לסגור את התנ"ך ולסגור גם את בית הכנסת.

      תראו לי בהיסטוריה שלנו שהיתה אי פעם מחלוקת בעם אם ארץ ישראל שלנו או לא! אבל חזרנו לארצנו, הקמנו מדינה ואיבדנו את הזהות.

      תראו, אפילו אדם נפלא כמו שרנסקי, מה הוא בעצם אומר? סליחה שאני פוגע בכל החברה הטובים אבל אולי כדאי לעורר אז זה קצת. אז מה שרנסקי אומר? יש לו ספר על דמוקרטיה. הוא אומר: אם הם יהיו דמוקרטים ונחמדים, כלומר אם הם יהיו שבדים עם עיניים כחולות, בלונדינים, כאלה נחמדים – אז ניתן להם את ארצנו. מה המשמעות? שאם הם לא יילחמו נגדנו שיקחו את ארצנו!

      תראו לי עוד עם שככה מתנהג! תראו לי עוד עם שככה מוכן להתנהג. ללא איום צבאי.

      תמיד כשאני מתדיין, בעיקר בקיבוצים, אני אומר להם בואו נעשה איזה ניסוי קטן. IDENTITY -נגיד שהערבים היו אומרים שרק את בית הקברות של אותו קיבוץ – של השומר הצעיר כמובן, היו מוכנים לקבל ולעשות איתנו שלום, הייתם מוכנים למסור את בית הקברות של אותו קיבוץ קטן בגליל? כמעט הרגו אותי, כן? כי שם קבורים האבא והאמא והבן שנפל ביום כיפור. אבל, אמרתי, אתם מוכנים למסור את בית הקברות של האומה. את חברון לפני חמש דקות הייתם מוכנים לתת.

      איך אפשר להסביר את זה? אנחנו עם שלא איבד את הזהות. תראו לי תינוק אחד רומאי שנולד היום, אין דבר כזה. אין אף עם שנותר, רק אנחנו!

      אנחנו חזרנו לארצנו, בשביל להקים מדינה ובית משפט עליון וצבא ואמ"ן ומחשבים ומחלקת מחקר – שכולם ידברו בקול אחד שארצנו אינה ארצנו.

      אני כותב לערוץ 7 שיפסיק להשתמש במילה פלסטינים – PALESTINIANS כי אם יש פלסטינים, MUST BE PALESTINE SOMEWHERE וזה לא בטקסס!!!

      אנחנו תוקעים לעצמנו את הסכין עמוק.

      שאני אראה לכם מה זה פלסטינים?

      אתם זוכרים ב- 1977 את זוהייר מוחסיין? זוכרים אדם כזה? ראש אירגון אל צעיקה התראיין לעיתון הולנדי – טרוג:

      There is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. We are all part of one nation.It is only for political reasons that we carefully underline our Palestinian identity because it is in the interest of the arabs to encourage a seperate Palestinian identity in contrast to Zionism. Yes. The existence of a seperate Palaestinian nation is only for tactical reasons.

      מדובר באומה טקטית.

      זוהייר מוחסיין ראש אירגון אל צעיקה, חבר אש"ף.

      אריאנה פלאצ'י ראיינה את ערפאת. שאלה אותו בספר שלה, לכו תקראו, הכל ידוע, לא צריך מחלקת מחקר של צה"ל. בוא נדבר על גבולות היא אומרת לו. ערפאת אומר: אני לא מדבר על גבולות. האומה שלנו נמצאת מהאוקיינוס האטלנטי ועד הים האדום. אז מסתבר שהאומה של ערפאת יותר גדולה מאירופה.

      ושואלים את אסאד מה זה פלסטין, אסאד אומר זה דרום סוריה, ושואלים את חוסיין הוא אומר זה בכלל ירדן.

      רבותי נפלנו לבלוף. אנחנו יודעים את זה, כותבים על זה, ואומה שלמה מתמסרת לשקר, לא יכולה להילחם בשלושה ארבעה אנשים שפה לוחצים על הכפתורים ומעוותים ומוחקים 2000 שנה.

      ואיך אני אוכיח לכם?

      אתם זוכרים את הסכם אוסלו? מה עשו אחרי זה? חפירות הצלה (חפירות ארכיאולוגיות). הרי עושים הסכם שלום, איך זה שצריך לעשות חפירות ארכיאולוגיות להצלה? את מה צריך להציל? הרי עושים שלום. הם אנשים טובים עם הרמוניה, למה צריך להציל?

      כי הם יהרסו לנו את הכל. זה מה שאמרו אז הארכיאולוגים. דרשו הקצאת תקציבים לחפירות הצלה.

      זה בדיוק חושף את קצה הקרחון של השקר. כולם ידעו שזה שקר. אבל אף, אף אחד מאז ששת הימים לא מדבר על הזכות שלנו על ארצנו ותדעו לכם – אם אנחנו נאבד את זהות הארץ לא תהיה לנו זכות על הארץ.

      כי לאנגלים יש זכות על England ולגרמנים יש זכות על Deutchland בגלל שמם. ולמי יש זכות על ארץ ישראל? תגידו לי אתם, למי?

      מה מדברים פה על אוסלו? מה אוסלו היה? אוסלו היה מחיקת הזהות. זה לא היה הסכם שלום! הסכם שבו מסרנו את זהותה של ארץ ישראל וזה לא חשוב איך. אם זה שרים או לא שרים או פלסטיניות – כל מיני שמות באמצע!

      נתנו את זהותנו.

      אני הסברתי שם לחברה באנגלווד – שכונת עושר אדירה, אמרתי, מה יקרה אם תבוא ממשלת ארצות הברית ותגיד: עכשיו אתם נקראים ברונקס, עכשיו אתם נקראים הארלם לצורך העניין? מה יקרה לכם? או מה יקרה אם אמריקה לא תיקרא בשם אמריקה אלא נקרא לה זימבבווה? אתם תהיו זימבבווים? האם חברון תהיה בפלסטין?

      האם הר הבית יהיה בפלסטין?

      אנחנו השתגענו?

      יש פה נוצרים ציוניים. נמצא פה ג'ים ווינגר, אדם מדהים מאוקלהומה. הם אומרים לנו: העולם יאבד את תרבותו. העולם בנוי עלינו. אנחנו הבסיס של העולם הנוצרי. תיקח את זה משם – אין עולם. אנחנו הולכים לאבד את זה?

      אתם מבינים איזו שואה יהודית הולכת להיות פה? ארצנו תיפול ללא יריה אחת אם ביבי ימשיך לדבר על יתנו יקבלו!

      שאלו אותי בסוף הנאום באנגלווד: צפריר, מה היא התוכנית הפוליטית שלך? כולם רוצים שלום, נכון? זה עגל הזהב החדש. אז אמרתי:

      What about that our country is our country? What about that? (ארצנו היא ארצנו. איך זה?)

      בשביל 1.3 מיליון ערבים אני אתן את ארצי? אנחנו מוכרים את הבית הזה. זה הפירוש של מעשינו.

      The bible land is our identity, the bible people is the bible land! thats it

      ארץ התנ"ך היא הזהות שלנו, עם התנ"ך הוא ארץ התנ"ך. זהו זה ושלא יספרו לכם שום סיפורים. שלא יספרו לכם שום דבר מעבר לכך! ולכן אל תתפלאו שאין הסברה. We ocuppied Palestine, isnt? (הרי כבשנו את פלסטין, לא?)

      האנגלים יכולים להיות כובשים באנגליה? לא! אבל מאד חבל לי שהאנגלים כובשים את צפון אירלנד. זה באמת לא יפה. בואו נטפל בזה קודם!

      תגידו לי, האנגלים כשהם נסעו לפוקלנד הם היו Ocuppied או שהם היו Liberated? (הם היו כבושים או משוחררים? כובשים או משחררים?)

      הם נסעו לכבוש את איי פוקלנד או לשחרר? מה דעתכם? אני אעזור לכם כי אתם ביישנים. הם נסעו לשחרר. אבל אם היו נוסעים לאיים המלוויניים הם היו כובשים או משחררים? אני אעזור לכם גם. הם היו כובשים! כי האיים המלוויניים שייכים לארגנטינה אבל איי פוקלנד שייכים לאנגליה.

      ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ו- Palestine לא שייכת לנו. תראו מה קרה בקוסובו. קוסובו היתה ליבה של סרביה. אתמול היא נמסרה למוסלמים. נפלה לבדייה! אנחנו בדקה ה- 90 אם אנחנו לא ננהל את הקרב התודעתי פה, לפני שהולכים לעולם.

      תשימו אותי על האו"ם ואני אסדר להם את הראש.

      מה קרה לנו?

      הרי בכתב המנדט נאמר לנו ושם זכותנו המשפטית על הארץ, הכירו בזכויות ההיסטוריות שלנו. זה כתב המנדט. מה זה זכויות היסטוריות? זה Identity הזהות.

      יושבים הערבים בועדת פיל בשנת 1937 ואומר איזה מהדי אחד: אין ארץ כזו פלסטינה. פלסטינה היא מונח שהמציאו הציונים. אין כל פלסטינה בתנ"ך – אומר הערבי הזה, עבד אל האני מהדי – ארצנו היתה מאות שנים חלק מסוריה. אז אם זה סוריה בשביל הערבים, או אם זה משהו אחר – אז אנחנו Ocuppying (כובשים) ואתם חושבים שמישהו ייתן לכם להישאר בתל אביב?

      למה אהוד ברק לא נותן לסגור את החלונות בבית השלום בחברון? אתם יודעים למה? כי הם לא רוצים את הזהות היהודית של חברון. למה הם נלחמים נגד לוינגר בחברון? רק בגלל זה! מה 700 יהודים או 1000 או 1500 בחברון זה מה שישנה? השמאל לא רוצה שתהיה שם Jewish Identity (זהות יהודית).

      והם לא רוצים את קבר יוסף בגלל שזה Jewish Identity (זהות יהודית) או זהות עברית או זהות ישראלית.

      השמאל לא רוצה את הזהות הלאומית היהודית הישראלית של ארץ ישראל, זו המלחמה של השמאל – לא השלום, לא השטחים, כי מה שמנהלים עכשיו (תקראו את אלייקים העצני, תקראו את קרולין גליק), לא מנהלים משא ומתן לשלום. מנהלים משא ומתן למסור את ארצנו. זהו! בלי שום תנאים! עם טרור, עם הכל. לכן זנחו את 14 הנקודות שזה גם היה שטות. אתה מנהל 14 נקודות על משטרה כזאת או אחרת?

      מי מנהל בכלל משא ומתן על הארץ? וביום שנבוא לעולם ונדבר כמוני לא יהיו שאלות יותר!!!

      לא קופי ולא שמופי (קופי ענן האו"ם).

      ארצנו היא ארצנו. Next question please (השאלה הבאה בבקשה). ככה עובדים!!!

      אני הייתי בחברון באיזה הפגנה מול הגלוחי ראש האלה שנקראים בטעות "שלום עכשיו" ושאל אותי כתב C.N.N:

      When are you going to stop the occupation? (מתי תפסיקו כבר את הכיבוש?)

      אז הסתכלתי עליו ואמרתי לו: תגיד אתה מכיר את התנ"ך? אתה פתחת אותו לאחרונה? תפתח ותראה של מי הארץ ואחרי זה תחזור אלי. הוא הוריד את המצלמה ואמר לי: אתה יודע מה, אף פעם לא קיבלתי תשובה כזאת, כל הכבוד, והבחור לא אוהד ישראל, מי שעובד ב- C.N.N אל תחשדו בו שהוא אוהד את ישראל.

      אנחנו צריכים להגיד דבר פשוט. ארצנו היא ארצנו.

      OUR LAND IS OUR LAND VERY SIMPLE VERY CLEAR

      אם מישהו לא יודע שילך למקורות. אם מישהו לא רוצה לדעת שילך להחלטת חבר הלאומים מ- 24 באפריל 1922. החלטת חבר הלאומים נתנה לנו את הזכות על כל הארץ, כולל מה שקרוי עבר הירדן. החלטת החלוקה גרעה זכויות, אז מה אתם רוקדים ברחובות? בקיבוץ שלי ב- 47 הורידו את הדגל לחצי התורן. בכל הקיבוץ המאוחד. זה היה יום אבל, כי קרעו את הארץ.

      לכן החג שלי זה 24 באפריל – כי שם העולם הכיר פה אחד בזכותנו על הארץ הזאת והזכויות שלנו עברו לאו"ם והזכויות הוכרו על ידי ממשלת ארצות הברית באמנה האנגלו-אמריקאית והזכויות שלנו הן FOREVER. לנצח. אי אפשר לקחת אותן! וכל מה שממשלת ישראל צריכה זה לקרוא חוברת אחת ולהתייעץ עם כמה משפטנים שמבינים עניין ולהבין: ארצנו היא ארצנו וזה להגיד לעולם.

      לא מנהלים משא ומתן עם שום ערבי שחומד את ארצנו או מתחפש.

      אומרים להם: המדינה הירדנית היא המדינה הארץ ישראלית – ככה מדברים, זאת טרמינולוגיה! היא היתה ארץ ישראל ונקרעה! יש מדינה ערבית על 78% מארצנו. היא כבר קיימת והיא שם ומי שרוצה להיות ערבי במדינה ערבית שיקום ויניע את האוטו. מי שלא אוהב את ניו ג'רסי נוסע לפנסילבניה, אבל פה הוא יחיה תחת שלטון יהודי וזהו זה.

      צפריר רונן בכנס ירושלים 2007

      https://www.youtube.com/watch?v=TBEgR0rNzsA

    4. בראיון לירון לונדון אומר בשארה "אני לא חושב שיש אומה פלסטינית הגיב:

      בראיון לירון לונדון אומר בשארה "אני לא חושב שיש אומה פלסטינית. אני חושב שיש אומה ערבית. למרות מאבקי הנחרץ בכיבוש אני חושב שזו המצאה קולוניאלית. פלסאטין עד סוף המאה ה-19 היתה דרום סוריה הגדולה".

      ירון לונדון מראיין בטלויזיה את ד"ר בשארה

      http://www.youtube.com/watch?v=U1KkYjhFryA

      ירון לונדון ופרופ' בן-עמי המשתתף באותו ראיון נותרים המומים.

  2. ספציפית למקרה של סוג'וד מופז לא צדק. חיילים גם צריכים להיות חכמים, וזה לא חכם להסתער הסתערות יחידים לעבר חולית מחבלים. כן אפשר לשאול מדוע לא הייתה חבירה מהירה של חיילים אחרים מהמוצב שהייתה מאפשרת הסתערות.

    בקשר להיום המצב אחר לגמרי. המשפטיזציה הפכה את כל צה"ל ללא חזר, לא אמיץ וגם לא חכם.

    1. ולכן זה עצוב שדווקא הגיבור שלחם הודח עקב אי רדיפה בעוד חבריו לא ננזפו אפילו על אי רדיפה לצידו.

    2. לא משנה כלל אם מקרה זה או אחר מוצדק או לא. אנו רואים כבר שנים תבוסתנות ובריחה מערבים רוצחים הגיב:

      כל האינטרנט מלא בסרטונים מבישים ומפחידים המראים כיצד חיילינו בורחים מפורעים נאצים ערבים שזורקים עליהם בלוקים, בקבוקי אש, אבנים, סכינים, יריות.

      המצב הזה נוצר על ידי השמאלנים המחליאים המטיפים לחיילינו לברוח ולרחם על האויב הרצחני.

      גנץ עלוב הנפש התפאר בכך ואייזנקוט עלוב הנפש דרש לא להקשיב לצו המצפון ולו המקראי של חז"לינו אלא להציל רוצחת עם מספריים ולשם בכך אולי בנכות או מוות..אלה האנשים שמתגלה כל יום איך הם ניטרלו את צה"ל והפכו אותו לצבא נכה ופחדן.

      מי ירצה לשבת בבתי משפט עם פצ"ר שמאשים אותו שהוא רוצח או עם רמטכ"ל שמבזה אותו ואת כל משפחתו?

      גם אני אמרתי לבני – תברחו. אל תסכנו כלום. שילכו שופטי בג"צ הסמאלנים וילכו כל הפצ"רים האלה להילחם.

      אמר נכון בנט שכל חייל היום חושש מהפצ"ר יותר מאשר מהרוצח המחבל הערבי.

      הסמאל בבג"צ, בתשקורת, באקדמיה ובצבא הוא שאשם במצב. הוא שרוצה שנהיה חלשים וניכנע. הוא שרוצה שזו לא תהיה מדינה יהודית עוד.

      רק לאחרונה התגלה לנו שבצה"ל מלמדים את החיילים נצרות. פתגמים וסיפורים מחליאים על יש"ו (ימח שמו וזיכרו שבגללו נרצחו מיליונים מאיתנו במשך הדורות).

      זה צבא זה?

      זה מרכז לשטיפת מוח נוצרי וחיסול הקילינג אינסטינקט היהודי לצורך הגנה עצמית.

      הסמאל האנטי יהודי פועל להפיכת העם היהודי לעם שלא יוכל להגן על עצמו וימסור את המדינה לערבים ולנוצרים תוך שהוא עצמו יברח מפה עם הדרכונים הזרים שהוא מכין לעצמו.

      קרא בבקשה על מה עושה צה"ל בחייליו המסכנים:

      מנצר אותם:

      צה״ל מלמד את חיילינו במבוא בקורס עזרה ראשונה איך להתנהג בצורה טובה – כפי שנוהגים בנצרות וכפי שיש"ו נהג.

      בקורס שנערך בעיר הבה״דים, בשיעור חובה, מלמד המפקד את חיילינו הטירונים ומעביר להם מצגת למידה על פי משל השומרוני הטוב – המשל המוכר מהברית החדשה. כך, מנסים להראות לחיילינו איך צריך להתנהג ואיך להיות טובים כמו יש"ו.

      https://www.20il.co.il/%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%92%D7%95%D7%93-%D7%9C%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%93%D7%95%D7%91%D7%A8-%D7%A6%D7%94%D7%9C-%D7%A0%D7%9E%D7%A9%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%91/

      *************

      https://www.youtube.com/watch?v=zhwinsDO4n0

      חיילים בורחים מידוי אבנים של ערבים בכפר קדום

      ********************

      די להפקרת חיילים בשטח!
      תנו לצה"ל לעשות את העבודה שלו!

      https://www.facebook.com/www.0404.co.il/videos/%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%97-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99-%D7%A6%D7%94%D7%9C-%D7%97%D7%95%D7%98%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%A7-%D7%90%D7%A4%D7%A1-%D7%95%D7%9C%D7%90-%D7%A2%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C-%D7%A0%D7%A4%D7%A6%D7%A2-%D7%91%D7%A4/649060402684649/

      התיעוד המרתיח: חיילי צה״ל חוטפים אבנים מערבים ממרחק אפס ולא עושים דבר. חייל נפצע בפיגוע הזה בחברון.

      אוזלת היד הביטחונית בלתי נתפסת. הופכים את חיילינו לברווזים.

      לוחמי מילואים מיומנים לא היו עוברים על כך לסדר היום.

      די עם ההפקרות הזאת!

      יש עוד עשרות כאלה!

  3. חלק גדול מהמקרים לא אירעו
    ביוש.בלבנון.בי-ם.בגבול עזה.
    בבסיס צהל בצפון.
    העיקר אתה מנגן על כיבוש.

    1. כפיה משפטית ומגדרית מתרחשת אל מול עינינו, כאשר גורמי קיצון ומיעוט כופים על צה''ל באמצעות בג"צ פמיניסטי כביכול, אג'נדות שמאל קשות הגיב:

      …פרופ' יגיל לוי, מרצה למדעי המדינה באוניברסיטה הפתוחה ומהוגי המושג "הדתה" ביחס למפקדים וחיילים דתיים בצה"ל, הגיש לפני כחודש וחצי לבג"צ יחד עם חברו ד"ר זאב לרר, אשר היה בעברו סגן היוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר בצה"ל), חוות דעת מלאה בזעם על צה"ל, על קצינים בכירים המכונים במסמך "קצינים מיושנים", על קציני כוח אדם, על רבנים צבאיים ו"ארגונים חרד"ליים".

      פרופ' לוי, הגדיר עצמו בראיונות "שמאלה משוברים שתיקה" ומפת הנכבה תלויה במשרדו…

      …סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, חברים ב"פורום לאקטיביזם יהודי" אשר חלקם לומדים באוניברסיטה אצל פרופ' לוי, מתרשמים כי הצטרפות הפרופסור לעתירה בבג"צ נגד צה"ל נובעת מנקמנות: "הוגה ההדתה, שמסית נגד רבנים ודתיים שהצליח לגרום לכאוס בתוך צה"ל ובמדינה כולה, מרגיש כנראה שנחשף ומאבקו בזהות היהודית עבר מהשלב הסמוי לשלב הגלוי".

      בארגון תורת לחימה, אשר מפיץ את המסמך של לוי ולרר במסגרת מסע הסברה, כהוכחה להשפעת השמאל הקיצוני על החלשת הצבא באמצעים משפטיים, הגיבו אף הם: "צה"ל סומן כאויב על ידי אנשי שמאל רדיקלי, שמנסים בימים אלו לכופף את הצבא בבג"צ. בכל מקום בו מתאפשר לנגח את הלוחמים הדתיים ואת צה"ל יחד – שם תמצא את איש ההסתה וההדתה יגיל לוי.

      הציבור לא שכח כי יגיל לוי, מגדיר עצמו שמאלה משוברים שתיקה וכי הוא לא מפספס כל הזדמנות להחליש את רוח הלחימה ואת הזהות היהודית של הצבא.

      הדבר מעיד כאלף עדים איזו כרוניקה של כפיה משפטית ומגדרית מתרחשת אל מול עינינו, כאשר גורמי קיצון ומיעוט כופים על צה"ל באמצעות בג"צ פמיניסטי כביכול, אג'נדות שמאל קשות.

      מי שסימן מפקדים קרביים כ'מפקדים מיושנים' ולוחמים ומפקדים דתיים כ'הדתה', לא יוכל לקונן כקוזק נגזל על כך שמקומו איננו בצה"ל".

      פרופ׳ יגיל לוי מסר בתגובה "הכתבה היא אוסף של הבל הבלים. אמירת האמת אינה מדריכה את כותביה. אתייחס רק לעובדות הקשורות בעבודתי באוניברסיטה הפתוחה. ההרצאה המוזכרת בכתבה לא נישאה בפני סטודנטים, אלא בפני עובדי ועובדות האוניברסיטה והועלתה לרשת עבור הציבור הרחב.

      אינני נוהג לשוחח עם הסטודנטים על יחסיי עם הצבא כך שגם אם מישהו מבין תלמידי נמנה על ״הפורום לאקטיביזם יהודי״, ספק אם יכול היה לגבש מסקנות באשר למניעיי. הקוראים והקוראות של ערוץ 7 מוזמנים לעיין בחוות הדעת שד״ר זאב לרר ואני הגשנו לבית המשפט ולהתרשם באופן עצמאי מתוכנה וממטרותיה, ללא התיווך המסית של כותבי הכתבה".

      https://www.inn.co.il/news/451441

      תגוביות:

      1.עוד משונאי היהדות ומתעביה שיישכח במשך הזמן. ייזכר כמסית ומדיח שלצער כולנו אינו חדש ביהדות…תפס את הגל של שנאת חיילים וקצינים יהודים ורוכב עליו, עד נופלו.

      2.אוטו-אנטישמי מהסוג הגרוע, פיגוע במסווה אקדמי נגד כל חובש כיפה שלא בא לו טוב בעין. מזל שהזן הזה הולך ונעלם והופך ללא רלוונטי.

      3.לברר מי משלם לבן אדם הזה!!! תבדקו את חשבון הבנק שלו.

      4.עכשיו הכל ברור. השמאל הקיצוני מחריב את הצבא.

      5.סביהם וסבתותיהם ברחו מ"הסופות בנגב",הפרעות שבהם נרצחו יהודים רבים ברוסיה הצארית, בפעילות הפורעים מפלוגות"המאה השחורה" ונכדיהם וניניהם פועלים נגד מדינת היהודים – מדינת ישראל ונגד כל המריח יהדות.

      ההרצאה:

      המושג המתעתע של "צבא העם" – פרופ' יגיל לוי

      https://www.youtube.com/watch?v=FCwOGTzXcfg

  4. הכל נכון חוץ מהסיכום. אין טעם שצהל יבצע בדק בית. מערכת הערכים של הפיקוד הבכיר רקובה ותבוסתנית. רובם היו פייטרים כשהיו צעירים אבל הבינו שהקידום יכול להגיע רק דרך אימוץ ערכי התבוסה המשפטיזציה והיוהלם

  5. אפשר להוסיף לדוגמאות את הפיגוע בנווה צוף, שבו חייל קיבל צל"ש על שירה כדור בודד במחבל דרך חלון ופצע אותו.
    צה"ל הגיע לשפל שכזה, עד שאירוע טריוויאלי כדוגמת זה הפך ליוצא דופן ולראוי לעיטור.

  6. מתי היה לנו לאחרונה רמטכ"ל נורמלי? לא פלא שהצבא נראה כמו שהוא נראה!!! הגיב:

    כוכבי – בדרך להיות עוד אחד מהרשימה.

    אייזנקוט – אין לו דעה, לא נכנס לפוליטיקה כי עוד מצונן, בדרך להיות עוד רל"ב.

    גנצ – ראינו… ברירת המחדל שהפך להיות מחדל.

    אשכנזי – ראינו גם ראינו. האיש והאזנות הסתר לשר הבטחון, ממליך המנדלשיט.

    חלוץ – מכר מניות, קדימה ואחורה. חתום על כשלון לבנון השניה.

    יעלון – הקיבוצניק שהלך לליכוד ו"פתאום" התהפך. בדרך להיזרק מהפוליטיקה.

    מופז – שני מנדטים שלמים עם קדימה בראשותו. נעלם.

    ליפקין שחק – שמאלן קיצוני (אישתו בלתי נסבלת ברדיו, דרך אגב).

    אהוד ברק – חתרן בלתי נלאה 2.0.

    דן שומרון – שמאל מתון.

    משה לוי – שמאל מתון.

    רפאל איתן – עד אליו צריך לחזור בשביל רמטכ"ל ימני. 1983…!

    וגם לפני – חוץ מדיין, שספק תיכנן את מלחמת יום כיפור, אבל לפחות היה "דמות" – אין בנמצא ראש צבא ימני.

    גם כשבודקים סגני רמטכ"ל המצב לא הרבה יותר טוב. גלנט כנראה היחיד שעוד מחזיק בדעות שאינן שמאל, אבל עושה רושם די טיפש, בוודאי חסר כריזמה, ומנסה לנהל את משרד החינוך כמו את צה"ל. עד איציק מרדכי צריך ללכת בשביל הבא אחריו, וגם הוא שבר שמאלה והפיל את הימין ב-99.

    משהו רקוב בצבא כבר 40 שנה. חדלי אישים מקודמים לתפקידים הכי בכירים.

    https://rotter.net/forum/scoops1/675098.shtml

    תגובית 58

  7. ''צה''ל צריך להתנהג כמו צבא, לא כמו כוח שיטור'' / פרופ' דניאל פייפס הגיב:

    חוקר המזרח התיכון, פרופ' דניאל פייפס, בטוח שצה"ל צריך לשנות גישה, כדי "לעקור את רצון הפלשתינים לפעול באלימות" • והוא בטוח שכהונת טראמפ היא הזדמנות שאסור לפספס

    "הדעה שלפיה ויתורים כואבים ושיחות תיווך יביאו לסוף העימות היא פשוט מגוחכת, מלחמות לא באות אל קיצן בדרך הזאת", כך אומר ההיסטוריון וחוקר המזרח התיכון המוערך, הפרופ' דניאל פייפס, נשיא מכון המחקר The Middle East Forum (פורום המזרח התיכון). הוא סבור שהגישה של ישראל לסיום הסכסוך עם הפלשתינים שגויה מיסודה. לא זו בלבד, ניסיון לרצות את הפלשתינים יביא בהכרח לכישלון, לא לשלום. "מלחמות מסתיימות כאשר צד אחד מוותר – כלומר, צד אחד מנצח, השני מפסיד. לפעמים גם כאשר יש עייפות הדדית, אך בדרך כלל, צד אחד הוא בבירור המנצח".

    לאחרונה פייפס מקדם יוזמה חדשה בשם The Israel Victory Project (פרויקט הניצחון הישראלי), כדי לעשות נפשות לגישה הזאת, ואף הצליח ליצור תוכנית פעולה שעוררה סקרנות ועניין הן בכנסת והן בקונגרס האמריקני. לשיטתו, בעוד שפעם הציונות התמקדה בהכרעת היריבים, אסטרטגיה שהוכחה כמתכון מוצלח מול מדינות ערב, הרי שמול הפלשתינים ישראל העדיפה, מטעמים אלקטורליים ומדיניים,לפעול באופן טקטי ולא באופן אסטרטגי כדי להשיג שקט.

    "הצבא הישראלי הפך להיות כוח שיטור, כי היעד שלו הפך להיות הגנה על חיי אזרחים ישראלים", מתלונן פייפס, שאומר שעד כמה שהשקט הוא מבורך ורצוי, הגישה הזאת רק מנציחה את הסכסוך. "על הצבא להתנהג כמו צבא, כך שיוכל לשכנע את האויב שהוא הפסיד – זו לא הגישה שקיימת היום", הוא מסביר, ונותן לדוגמא את הסרת המגנומטרים מהר הבית בגלל החשש מהתלקחות. הוא אף מוסיף כי רגע הכושר לשנות את הגישה האו עכשיו: "כאשר יש קאובוי בבית הלבן, וכשההנהגה הפלשתינית כולה תקועה ועושה טעויות על ימין ועל שמאל".

    למעשה, אתה אומר, שצריך שוב לעשות צריבה תודעתית כמו שהיה בימי האינתיפאדה, כמו מה שמשה יעלון אמר?

    "מה שיעלון אמר זה שהפלשתינים צריכים להבין שהאלימות חסרת תוחלת. אבל אני גורס שצריך לעקור להם את הרצון לפעול כך מלכתחילה".

    כלומר שמערכת החינוך תשתנה?

    "אני מסתכל על סקרי דעת הקהל. יש כיום 80% מהפלשתינים שמאמינים שאפשר לנצח את ישראל בלחימה, בעוד שהשאר אומרים שצריך פשוט למצוא דרך לחיות עם היישות הציונית. פעם ה־20% היו חשובים – בזכותם הציונים קנו אדמות ונשק, מה שאפשר את הקמת המדינה – אך היום הם לא חשובים במיוחד. המטרה שלי היא לגרום לכך שיעברו עוד מה־80% ל־20%. יש שלוש סיבות שבגינן למה הפלשתינים ממשיכים לשגות באשליה שאפשר לנצח את ישראל: הראשונה – האידיאולוגיה האסלאמית שצריך לכבוש מחדש את מה שפעם היה בשליטת המוסלמים;

    "השנייה – התמיכה הבינלאומית שהם מקבלים, לרבות מהאו"ם, מהשמאלנים בעולם כמו ג'רמי קורבין ומהצהרות באו"ם, שגורמות להם להתבצר בעמדותיהם; השלישית – המיצוב המגננתי של ישראל, שמעוניינת בשקט מעל הכל, ומוודאת שהרשות הפלשתינית לא תקרוס ולא תהיה אינתיפאדה".

    אילו מדדים להצלחה יהיו לכך שהצד הפלשתיני הבין שהפסיד?

    "כאשר היהודים בחברון יצטרכו שיגנו עליהם כמו על הערבים בנצרת, כאשר הפלשתינים יביעו את חוסר שביעות רצונם מהמצב במכתבים לעיתונים פלשתינים, כאשר האלימות תיפסק וגם כל הקמפיין לדה־לגיטימציה נגד ישראל ייפסק, וכאשר הניסיון להשמיד את ישראל כמדינה יהודית יגיע לקיצו. מדינות ערב הגיעו לתובנה הזאת בשנת 1977".

    מה לגבי התמיכה של טראמפ בישראל וההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים?
    "אני די חשדן בכל פעם שאמריקה נותנת מתנות לישראל. אני מעדיף שתמיד יהיה מתח קל בין ארה"ב לישראל, כי כך ישראל לא עושה שטויות כדי לקבל מתנות מארה"ב. ישראל תיאלץ לשלם על העברת השגרירות, כי הישראלים קיבלו את מה שהם רוצים, ועכשיו יגיע תורם של הפלשתינים".

    הרפורמה שלא הצליחה

    פייפס מוכר בקרב חוקרי המזרח התיכון כמי שזיהה בהצלחה את התהליכים בעולם המוסלמי לפני פיגוע ה־11 בספטמבר, ואף התריע בשנות ה־90 כי אל־קאעידה הוא לא סתם עוד ארגון קיצוני שעושה פיגועים נגד מטרות מערביות מדי פעם, אלא חלק ממלחמה של האסלאם הקיצוני בציוויליזציה המערבית, שעושה דרכה למולדת האמריקנית מבלי שאף אחד שם לב. לא זו בלבד, אלא שהתריע כי אל־קאעידה מתאמן על טכניקות הפלת בניינים גבוהים.

    לדעתו, השינוי המשמעותי ביותר שחל מאז שנות ה־90 הוא הקשב שארה"ב מעניקה לתהליכים בתוך האזור, לדקויות ולרחשים בתוך הרחוב הערבי – הן בגלוי והן בחשאי – בניגוד לעיוורון המשווע שהיה עד ספטמבר 2001, והתוצאה ברורה: המעורבות הצבאית האמריקנית באזור היא חסרת תקדים בכל הנוגע לאורכה. "כתוצאה משני תהליכים שהתרחשו בסמיכות זה לזה, פיגועי ה־11 בספטמבר והפלישה לעיראק בשנת 2003, העולם המערבי והאמריקנים בפרט הרבה יותר ממוקדים במזרח התיכון באופן שטרם נראה כמותו. אין אף מקום בעולם שמקבל כל כך הרבה תשומת לב".

    האם אפשר לומר שעוצמתו של הנפט הערבי כבר לא מה שהיה פעם, שהמבט על האזור השתנה?

    "קיימים היום כוחות גדולים בהרבה, במיוחד בערב הסעודית, אך גם באיחוד האמירויות הערביות. בגלל האיום האיראני, שתי המדינות האלו כבר לא ממוקדות בישראל, ולכן גם הקליינטים שלהם – חברות הנפט – כבר לא ממוקדות בישראל. במשך עשורים נהוג היה לחשוב על המונח 'הסכסוך במזרח התיכון' כסכסוך בין ישראל לערבים, אך היום הוא מובן יותר כסכסוך בין ערב הסעודית לאיראן. היה ברור שזה יקרה מתישהו, זה קרה באיטיות, אך זה קרה, וישראל היא כוח מסייע בגוש הסעודי".

    כששאלתי את פייפס אם ישראל היא המרוויחה העיקרית מהמצב, כמו שהיה בזמנו במלחמת איראן־עיראק, הוא הזהיר כי השינוי שחל בערב הסעודית לא מהווה שינוי אידיאולוגי. "אי אפשר לומר שהסונים בצד הישראלי, אלא שיש פה ברית אינטרסים מבחינת הסעודים, וכאשר האיום האיראני ייעלם, גם הברית הזאת תיעלם. היא לא עמוקה. יש לישראל הזדמנות לעזור לגוש הסוני באופן שישרת אותה לטווח הארוך, וגם יש לישראל אינטרס שיורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, יצליח ברפורמות המודרניזציה שלו. זו משימה כבירה, אך הצלחתה תשרת את ישראל".

    אם זה המצב, למה שלא נתמוך לפי שעה בהסכם הגרעין עם איראן כדי להמשיך להקפיא את תוכנית הגרעין?

    "משום שהוא נותן לאיראן מסלול לגיטימי לנשק גרעיני, וזו התפתחות מסוכנת ביותר לאור ההתנהלות האגרסיבית של המשטר. למה שנדחה את הקץ כל הזמן רק כדי שבעוד 10 שנים יהיה להם את היכולת לעשות ככל העולה על רוחם?"

    לטענת פייפס, גם הסנקציות הקשות שקדמו להסכם לא היו יעילות, רק תקיפה פיזית של מתקני הגרעין: "אני לא מאמין בסנקציות כלכליות, כי הן בסופו של דבר נכשלות, כפי שקרה בצפון קוריאה, שבה המשטר המשיך לפתח את תוכנית הגרעין אפילו שהאזרחים גוועו למוות בגלל הרעב. הסנקציות האלה אולי מקשות על המצב ומכבידות על המשטר, אך בסופו של דבר המשטר משיג את מה שהוא רוצה. הדרך היחידה לעצור את האיראנים היא על ידי מה שהישראלים עשו ב־1981 וב־2007, הפצצות הכורים הגרעיניים בעיראק ובסוריה. אמנם יש מתקנים תת־קרקעיים, כך שהתקיפה רק תעכב ולא תהרוס לחלוטין את תכנית הגרעין, אך אם ישראל תוקפת היא חייבת להיות נחושה ולתקוף שוב ושוב".

    ההסכם הוביל להתקוממות עממית באיראן, בין אם היא הייתה אותנטית או לא. לדעתך, זה סימן לתקווה?

    "אני אמנם מתנגד נחרצות להסכם, אבל יש לו אכן שני נקודות אור. ראשית, הוא גרם לסעודים ולאיחוד האמירויות הערביות להתעורר ולהבין את גודל הסכנה. שנית, הוא יצר ציפיות, במיוחד באיראן, שטרם מומשו, בין היתר משום שהכסף שאיראן קיבלה בעקבות ההסכם – בוזבז בלבנון ובסוריה ובעיראק ובתימן, ועל ידי חוסר מקצועיות של המשטר".

    וזה כנראה מה שאובאמה ואחרים קיוו שיקרה, כלומר ליצור תחושה של ציפייה בעם?

    "המטרה של אובאמה ושר החוץ שלו קרי הייתה להחזיר את איראן לחיק העמים, וזו מטרה לא רעה, אבל הם לא ביצעו אותה כמו שצריך. איראן לא הפכה להיות יותר ידידותית מאז, נהפוך הוא".

    http://www.israelhayom.co.il/article/546879

    תגוביות:

    1.כל מה שאמר על צה"ל כל כך נכון וכמה חבל שהצורה בה ניהלו הקודקודים את מקרה אלאור אזרייה, כמו גם השופטים, רק גרמה לסירוס החיילים ומי יודע כמה זמן יעבור עד שיתוקן האפקט המסוכן הזה. חבל שהוא לא מודע לכך שהרמטכ"ל שולח את קציני צה"ל לקורסי שטיפת מוח של הקרן החדשה בארה"ב. מעניין מה היה אומר על כך.

    2.אדם חכם ומפוכח, נטול עיוורון של שמאלנים. צריך לנהוג לפי תפיסת עולמו כי זו האמת היחידה. נגד הפלסטינים ובכלל זה רק תגובות מחץ.

    3.הוא איננו האמריקאי היחידי שמבין לצרכיה של ישראל. בנושא אחר, המשפטן פוזנר בארה"ב ליגלג על שיטת בחירת השופטים בישראל (חבר מביא חבר). זה היה לפני שנים, ומאז השתנה מעט מאוד בזכות מאמציה של איילת שקד.

    4.סוף סוף מישהו עם קצת שכל ישר. השלום יגיע כשהערבים יבינו שזה קודם כל אינטרס שלהם ושאנחנו לא צריך לשלם עבורו.

    5.הדי.אנ.איי של העם היהודי הוא מתרפס, חלש ולקקן. עד שלא נשנה את האופי היהודי המתרפס, תמיד נהיה בצד המוכה והמופסד. לא משנה כמה מוסלמים יהיו באירופה, לעולם לא תהיה להם שואה – כי הם חזקים! האירופאים לא יעזו לעמוד מולם, גם לא על האדמה שלהם.

    6.פייפס כבר שנים מדבר על זה, והוא בין המעטים שבאמת מדברים בהיגיון, אבל אצלנו לא מקשיבים למי שרוצה בטובתנו. אצלנו משקשקים מפחד מפני השמאלנים מהרסינו ומחריבינו.

    7.צה"ל צריך לנצח נקודה. לשם כך יש להעיף מצמרת צה"ל את כל החבורה מהקרן להחלשת ישראל.

    8.לא שטחים ולא מדינה לאוסף מהגרי עבודה מוסלמים.

    9.הסירבול שלנו הפוליטיקה וכמה סבתות הוציאו את הרוח מהמפרשים.

    10.פייפס הוא יהודי חכם, אוהב ישראל, והתפרסם ובצדק לאחר פיגועי 2001 בארה״ב, כי חזה מראש את התהליכים. עצותיו מעולות. הציונות חייבת לשוב לתפישה של שרשרת נצחונות בלתי פוסקים שתייאש את הערבים. עלינו לנצל בחוכמה את שקיעת המערב והפחד הסוני מפני איראן, על מנת להפוך לריבוני המזה״ת ולחתור אסטרטגית וללא לאות לגירוש המוני של ערבים מארצנו – שתתרחב.

  8. עם ישראל חי באשליות של עיוורים ומכאן כל הצרות נובעות ועוד יפלו על ראשנו!!! הגיב:

    כפי שמדינות אירופה גירשו בתום מלחמת העולם השנייה 12 מיליון גרמנים, כי זה גורלו של התוקפן, כך הייתה יכולה ישראל לגרש גם את 140,000 הערבים שנותרו בתחומה אחרי שניסו להשמידה ולשחוט את תושביה היהודים. אולם במקום זאת, היא נתנה לרוצחים שנכשלו במזימתם זכויות אזרח, בג"ץ, מערכת חוק, שוויון זכויות. היום מכריזה ועדת המעקב של ערביי ישראל שמטרתה היא חיסול המדינה היהודית.

    לכל מי שעיניו בראשו יבין לאן נוסעות הרכבות, ומה אותם אלו ש"הבטיחו לנו את השחיטות של הצלבנים והמונגולים" ב- 1948 רוצים באמת לעשות לנו.

  9. בלוף הפליטים הערביים מ - 1948 הוא כה שקוף, אך לאף אחד אין עניין לסיימו הגיב:

    מי זוכר ש – 900,000 יהודיים גורשו ממדינות ערב אחרי תבוסתן לישראל ללא רכוש, תוך במסע רצח ואלימות ושוד. היקף דיכויים של היהודים בארצות ערב אפשר להשוותו רק עם המשטר הנאצי בשנות ה30. מספרם של המגורשים, 900,000, היה כפול ממספר הערבים שברחו מהארץ אולם בישראל לא נותר פליט יהודי אחד.

  10. אחרי "מלחמת העצמאות" פותחה הבדיה של אחריותה של ישראל לבעיית הפליטים. ישראל אימצה את הבדיה ופיתחה אותה עוד ועוד הגיב:

    עיתון "פלשתין" בירדן כתב: "המדינות הערביות עודדו את ערביי ארץ ישראל לעזוב את בתיהם באופן זמני כדי שלא יפריעו לצבאות הפלישה הערביים…". נורי סעיד, ראש ממשלת עירק, אמר: "אנחנו נפוצץ את הארץ בתותחינו, ונמחה כל מקום בו יתורו להם היהודים מפלט. הערבים צריכים להוליך את נשיהם וילדיהם למקומות בטוחים עד שוך הקרבות…".

    עזאם פחה, המזכיר הכללי של המדינות הפולשות, אמר: "הכיבוש יהיה פשוט כטיול צבאי… כי עניין פשוט יהיה לזרוק את היהודים לים… עצת אחים נתונה לערביי ארץ ישראל לעזוב את אדמתם ובתיהם ולשבת ישיבת ארעי במדינות אחיות שכנות, לבל יבואו תותחי הצבאות הערבים ויקצרו בהם קציר".

    למרות כל זאת, היהודים ניסו למנוע את בריחתם של הערבים. הבישוף ג'ורג' חכים אישר "שערביי חיפה ברחו למרות העובדה שהרשויות היהודיות ערבו להם לביטחונם ולזכויותיהם כאזרחי ישראל". בדו"ח ששלחה משטרת חיפה הבריטית נאמר: "היהודים משתדלים בכל מאמצי כוחם לשכנע את האוכלוסים הערבים להישאר… ולדעת לבטח כי שלום יהיה להם ולאינטרסים שלהם…".

    אמיל גורי, מזכיר הוועד הערבי העליון, חשף את האמת בראיון לדיילי טלגרף הבירותי : "העובדה שפליטים אלו מצויים היא תוצאה ישירה מפעולתן של המדינות הערביות בהתנגדן לחלוקה ולמדינה היהודית, המדינות הערביות הסכימו פה אחד למדיניות הזאת והן חייבות להשתתף בפתרון הבעיה".

    הערבים איפוא נענו לקריאת המדינות הפולשות על מנת לשוב עטורי ניצחון, אחרי שהיהודים יזרקו לים, אך למגינת ליבם הצבאות הערביים המנצחים לא הגיעו מעולם. משלא עלה המעשה בידם, כינו את סיכול המזימה נכבה, כלומר: אסון, אסונו של הקוזאק הנגזל. מעולם לא הגיע הלשון לשפל לשוני כזה. נוכח התבוסה המשפילה, הרוצחים שהצהירו על כוונתם לרצוח את היהודים ולהשמידם עד האחרון, לפתע הופכים את עורם הנה. הם הקורבנות השלווים של מזימות הציונים, נכשל ניסיון רצח העם. עכשיו נהפוך את זה ל"נכבה", כלומר: שואה ויולי תמיר הולכת ללמד את הבלוף שהומצא על ידי הערבים לערבים.

  11. "יש פיתרון לבעיות הבטחון, והוא יימצא כאשר נעסוק בביטחון ולא בהשגת ניירות מיותרים.

    כאשר נילחם על מנת לנצח ולהביס, ולא על מנת להגיע לאיזשהו שולחן.

    כאשר נילחם באויב בלי בג"צ ובלי חכמי חלם.

    כאשר נסמן את האויב בבירור, ובכך נסמן גם את הבוגדים בבירור.

    כאשר מנהיגינו ידאגו אך ורק ליהודים, ולא יקדישו שניה אחת לטובת האויבים.

    עם שאינו מוכן להקריב קורבנות לא מתקיים.

    זו דרכו של עולם.

    ודרך זו לא תשתנה עד אחרית הימים.

    עד אז, כל מה שניתן לעשות הוא לצמצם את מספר הקורבנות ואת הסבל".

  12. הקרן מוקירה את מאמציה של אילנה דיין להחליש את צה''ל הגיב:

    הקרן החדשה לישראל תעניק בקרוב למגישה ולכתבת תכנית התחקירים 'עובדה', אילנה דיין, אות הוקרה על תרומתה העיתונאית לקידום זכויות אדם ואזרח בישראל.
    הפרס יוענק לה בימים הקרובים במהלך אירוע מסורתי גדול אשר מקיימת הקרן החדשה לישראל בסאן פרנסיסקו, בכדי לציין ולהכיר תודה ל"מגני הדמוקרטיה" Guardian of Democracy, בישראל.

    הקרן החדשה לישראל תייחד מענק כספי בשמה של אילנה דיין לארגון "איתך – משפטניות למען צדק חברתי", ארגון שפעילותו מוערכת במיוחד על ידי אילנה דיין.

    עמותת 'איתך' הוקמה בשנת 2001 בסיוע הקרן החדשה לישראל ושתי"ל על ידי קבוצה של משפטניות במטרה לקדם צדק חברתי לנשים המאמינות כי מוטלת עליהן חובה מקצועית לפעול לכך שזכויות משפטיות תהיינה נגישות לכל אדם. איתך מתמקדת בפעילות למען אוכלוסיית הנשים מהשכבות המוחלשות כלכלית וחברתית.

    'איתך' פועלת בנושאי תעסוקה, ביטוח לאומי, דיור ציבורי, הוצאה לפועל ומאבק באלימות נגד נשים. לעמותה משרדים בתל אביב, באר-שבע וחיפה. תחומי פעילותם של הסניפים, שונים באופן המותאם לצרכים המקומיים.

    למי תרמה אילנה דיין את הפרס שקבלה מהקרן החדשה לישראל :

    על פי בקשתה של אילנה דיין, העניקה NIF פרס כספי לאחד מ- 16
    הארגונים המלשינים לגולדסטון.

    ערב ההוקרה של הקרן לישראל חדשה, על מאמציה של אילנה דיין בסיוע
    להחלשת צה"ל ומפקדיו, נערך בסן פרציסקו בשנת 2008.

    כאות הוקרה לדיין, העניקה הקרן החדשה לישראל פרס כספי לארגון
    "איתך – משפטניות למען צדק חברתי", על פי בקשתה של כלת הפרס
    שמעריכה מאוד את פעילות הארגון.

    את תוצאות הפעילות המוערכת של "איתך" ושאר שותפות הקרן
    לישראל חדשה, חשפו תחקירני "קלע תחקירים" ואנשי "אם תרצו".

    איתך הינו אחד מ- 16 הארגונים שהגישו 92% מהתיאורים השליליים
    על צה"ל ומדינת ישראל במסגרת "חקירת" האו"ם את מבצע "עופרת יצוקה".

    ומאחר שידוע מי הן המפרכסות זו לזו..

    אילנה דיין נאמה בכנס התורמים השנתי של הקרן החדשה לישראל בחוף
    המזרחי, אירוע בו נכחו התורמים הכבדים ביותר. כרטיס כניסה עלה 250 דולר.

    אילנה דיין לא הסתפקה רק בכנס זה וסייעה לארגון לאסוף תרומות למטרה המשותפת של השמאל, גם בערב צנוע יותר בביתם של זוג ישראלים.

    היכנסו לקישורית לצפייה במסמכים:

    https://rotter.net/forum/gil/18100.shtml#14

    תגוביות:

    1.ברק משבח את גולדסטון, ובייניש מוזמנת לחזק את אילנה דיין.
    אותן מטרות אותם האנשים ואותם השקרים!

    2.מה תרם ארגון "משפטניות למען צדק חברתי" לגולדסטון:

    הארגון שותף למכתב שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה והמאשים את צה"ל בביצוע פשעי מלחמה.בדו"ח גולדסטון מופיעה האינפורמציה הבאה:"האירגונים שלחו מכתב נוסף,אולם הפעם לא ענה להם היועץ המשפטי.הכוחות המזויינים של המדינה" ממשיך גולדסטון וכותב,"חשודים במעורבות בהפרות חמורות של החוק הבינלאומי(שמהן עולה חשד לאחריות בעיסוק בפשעי מלחמה)".ה"ש 1136 ,עמוד 383.

    3.בקיצור, העליון יגדע את ידו של הפוגע במאפיה… מדובר בחבורה של מנוולים ומנוולות המעבירה כספי ציבור זה לזה, כיבודים, פירסום,מינויים, מידע.4000 מנוולים אנטי יהודיים שולטים במדינת ישראל. הגיע הזמן למהפיכה! לקצין ר' שהוכפש ע"י חברת המאפיה אין סיכוי לראות את הסכום שנפסק לטובתו.מקסימום יפעיל בית המשפט העליון את כלל "המידתיות" או כלל "מספרי הנעליים" כדי להקטין את התשלום על הוצאת הדיבה לכמה אלפי שקל…צריך רק לזכור שגלי צה"ל גידלו את המנוולת.

    4.חשוב עד מאוד להביא לידיעת הציבור את פעילותה ותמיכתה של אילנה דיין בכל ארגון סמולני שונא ועוכר ישראל כזה או אחר .ערוץ 2 מזמן הפר את אמון הציבור בהיותו ערוץ סמולני קיצוני תומך בידיעות חסרות שחר (אמנון אברמובי'ץ אילנה דיין וארץ מחורבנת ). חשוב לנו ציבור השפויים, לא להזניח את הערוץ הזה בניתוק מוחלט ממנו ובהתעלמות מוחלטת מדרכו הקיצונית.לך lurker יישר כוח על הבאת הדברים על בסיס קבוע ,חשוב לנו לא לשכוח את זרע הפורענות גם של הבמאים היהודונים שרצו לחלק פרס לערבי שאת שמו הבזוי אני לא אומר לעולם.

    5.והנה רשימת הגברות ב"איתך":

    מי ומי

    חברות הנהלה

    עו"ד נסרין אעלימי-קבהה- רכזת ועד הפעולה לשוויון בענייני אישות הפועל לקידום זכויות נשים ערביות בתחום דיני האישות.
    עו"ד רחל בנזימן- לשעבר מנהלת כללית של האגודה לזכויות האזרח בישראל.

    ד"ר דפנה הקר, עו"ד- מרצה בפקולטה למשפטים ובתוכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת ת"א, המתמחה בנושאי משפט ומגדר, משפחה ושיטות מחקר איכותניות.

    ד"ר נטע זיו, עו"ד- מרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א ומנהלת התוכניות לחינוך משפטי קליני.

    ענת סרגוסטי, מנכ"ל אג'נדה – מרכז ישראלי לאסטרטגיה תקשורתית. בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב (במשפט,חברה ופוליטיקה). הייתה כתבת בכירה בחדשות ערוץ 2.

    עו"ד מרים שלר- מנהלת מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בתל אביב.

    ד"ר יופי תירוש, עו"ד- מרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

    גילה ברזילי , עו"ד – בעלת תואר ראשון בספרות השוואתית ותעודת הוראה מאוניברסיטת חיפה. סיימה לימודי משפטים במכללה האקדמית למשפטים רמת גן.מתמחה בעדאללה החל ממרץ 2006 .

    עו"ד עדי שניט- בעלת משרד פרטי המתמחה בתחום דיני משפחה ונזיקין. בעבר, מנהלת הקליניקה לסיוע משפטי לנשים בענייני משפחה במרכז לקידום מעמד האשה ע"ש רקמן שבאוניברסיטת בר-אילן.

    עו"ד רותי לזר – מרצה בבית-הספר למשפטים של המסלול האקדמי במכללה למינהל ובאוניברסיטה העברית בירושלים. מתמחה בנושאי משפט ומגדר, משפט פלילי ובעיקר בנושא אלימות כנגד נשים. מסיימת לימודי דוקטורט במשפטים בבי"ס למשפטים אוסגוד – טורונטו ומחזיקה במשרת פוסט דוקטורט באוניברסיטת חיפה.

    עובדות "איתך"

    עו"ד קרן שמש-פרלמוטר- מנהלת

    לסלי בנדיקט- רכזת פיתוח משאבים

    עו"ד אינאס יונס- עורכת-דין סניף תל אביב

    עו"ד ענת טהון -אשכנזי- עורכת-דין סניף תל אביב

    זהבה צוקרמן-אגמון- רכזת ודוברת

    עו"ד בקי כהן-קשת- עורכת-דין סניף באר-שבע

    עו"ד אנסאף אבו שארב- עורכת-דין סניף באר-שבע

    פרידה דגני – רכזת סניף באר-שבע

    עו"ד דנה מירטנבאום- עורכת-דין סניף חיפה

    כיפאח אחשבון- מנחת קבוצות בעלת תעודת הוראה ותואר שני בהנדסת סביבה.

    עו"ד נטע זיו הנה סגנית נשיא הקרן החדשה לישראל :

    נטע זיו (נולדה ב-1957) היא מנהלת התכניות הקליניות בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, מכהנת כסגנית נשיא בקרן החדשה לישראל וכחברת הנהלה בארגון איתך – משפטניות למען צדק חברתי.

    נטע זיו גדלה ברחובות. סיימה בהצטיינות את לימודיה בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית (1983), ובהמשך התמחתה במחלקת הבג"צים שבפרקליטות המדינה. את לימודי התואר השני במשפטים השלימה ב- American University שבוושינגטון הבירה (1986), ואת הדוקטורט עשתה באוניברסיטת סטנפורד (2001). בשנת 2009-2008 שוהה בשבתון באוניברסיטת סטנפורד. ב-2010 מונתה לפרופסור חבר.

    עבדה כעורכת-דין וכמנהלת המחלקה המשפטית באגודה לזכויות האזרח בין השנים 1986 ל-1996 וטיפלה במגוון תיקים משפטיים בולטים בתחום זכויות האדם בישראל. הידועים שבהם הם בג"ץ אליס מילר שעסק בשילוב נשים בקורס טיס, בג"ץ לאה שקדיאל שעסק בזכותן של נשים לכהן במועצות דתיות ובג"ץ קעדאן במסגרתו נפסל נוהל ממשלתי שהתיר הקצאה ליהודים בלבד של קרקע ציבורית ביישובים קהילתיים. ד"ר זיו הייתה בין המייסדות של ארגון "בזכות – המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות" ושל המרכז המשפטי של שדולת הנשים בישראל.

    לצד מחקריה ופעילותה בתחום המשפט והשינוי החברתי, זיו חוקרת ומלמדת את תחום האתיקה המקצועית של מקצוע עריכת הדין.

    (ויקיפדיה נטע זיו).

    6.נטע זיו היא חולרה אנטיציונית נוראה. ממש םחלה.והכלבה הזו םתפרנסת מכספי המיסימ שלנו כדי לדפוק אותנו,כ"מנהלת התוכניות הקליניות בפקולטה לםשפטים באוניברסיטת תל אביב".זוועה!

    7.הקרנות התומכות והשותפות בפעילותה של איתך הן:

    הקרן החדשה לישראל http://www.nif.org.il/index.asp

    קרן ריצ'ארד ורודה גולדמן http://www.goldmanfund.org/index.phpx

    קרן הדסה http://www.hadassahfoundation.org

    קרן דפנה יזרעאלי
    http://www.ncjw.org/ National Council of Jewish Woman

    קרן ג'ייקוב והילדה בלאושטיין http://www.blaufund.org

    קרן קטרין איימס http://www.kathrynames.org
    Jewish Women Foundation of Metropolitan Chicago
    http://www.juf.org/woman/jwf.aspx

    יוזמות קרן אברהם http://www.abrahamfund.org.il

    קרן לוי לאסן http://www.levilassen.org

    מתן http://www.matanisrael.org.il

    הפדרציה היהודית של מיאמי http://www.jewishmiami.org

    German Committee- Womwn World Day of Prayer
    Jewish Womwn's Foundation of New York
    http://www.jwfny.org

    משרד התמ"ת

    קרן היינריך בל http://www.boell.org.il

    עיגול לטובה http://www.round-up.org.il

    *שימו לב שמשרד התמ"ת גם מופיע ברשימת התומכים…

    8.שר התמ"ת כמדומני זה פואד? וסגניתו: אורית נוקד…

    9.רשת צפופה של חלאות פועלת לחיסול המדינה והמחלקה היהודית עסוקה בהטרדת יהודים פטריוטים. לאור זאת, ראוי לצרף גם את המחלקה הארורה הזאת אל רשימת מרכיבי הרשת החתרנית.

    https://rotter.net/forum/gil/18100.shtml#1

    מס' 9 מתוך:

    ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)

    https://rotter.net/forum/gil/18350.shtml

    9. למי תרמה אילנה דיין את הפרס שקבלה מהקרן החדשה לישראל
    https://rotter.net/forum/gil/18100.shtml