שנאה יהודית עצמית היא טבע

מיהודים מומרים בימי הביניים, דרך בובר וברית שלום ועד לשמאל של ימינו: תופעת השנאה העצמית היהודית מסרבת להרפות. האיבה כלפי נתניהו וטראמפ – רק סימפטום

קרדיט: ויקיפדיה

מארת השנאה העצמית ביהדות היא דבר ידוע ומוכר. היא מלווה אותנו דורות רבים וטבועה לנו בגנים, באופי, ובטבע. לא, לא של כולם. עם ישראל שחי מחוץ לארצו אלפיים שנה הצליח לשמור על יהדותו ולא להיטמע בעמים שמסביב למרות הפרעות, הגזרות והרדיפות. הוא המשיך לְחַיות את מולדתו, את ירושלים ואת בית המקדש בתפילותיו, בברכותיו, בהגותו ובשיריו.

אבל השנאה, הו השנאה העצמית הפתולוגית לא נָתנה לחלקים רבים בעם הזה מנוח. זו תופעה המייחדת כמעט אך ורק את היהדות. כמעט ולא תשמע על שנאה עצמית שכזו אצל עמים אחרים, וכבר ידוע שמקדש שני חרב מפני שהייתה בו שנאת חינם.

את ההסבר לשנאת ישראל בקרב מגזר רחב יש לחפש בעיקרון של ״תיקון עולם״ המלווה את היהדות מראשיתה, והמחייב להתערב בגויים ולהיצמד לאחוות האדם. אפשר להגדיר את השמאל היהודי הרדיקלי כפסיכופתולוגיה.

השנאה לציבור החרדי היא עניין של יום ביומו. כמות הארס והרעל היא בלתי נתפסת. לא שכחנו את ה״דרוס כל דוס״ וכו׳, אבל מאז הקורונה קיימת תחרות מי יותר מנאץ, מחרף ומאשים. וכמובן, ברקע עומדת תמיד המשטמה למתנחלים ולהתנחלויות. כל כך הרבה ״אמרות שפר״ שנאמרו כאן, לא היו מביישות את גדולי האנטישמים. הם פועלים כביכול במסווה של דאגה לזכויות אדם, בעיקר לערבים, משתמשים בארגונים בשירותן של ממשלות זרות ונלחמים בשם השקיפות כשהכול בארגוניהם חסוי. משה שמיר כתב עליהם כי הם מושיטים לערבים יד תחנונים מתרפסת, ומעניקים הכשר בטרם ייתם הרצח.

לא חסרות דוגמאות ליהודים מועילים, כמו היהודי דונין מ׳משפט פריז׳ שאמר לגרגוריוס הרביעי שיש לשרוף את התלמוד ואכן הביא לשריפתו, והיהודי יוסף פפרקורן שחבר למסדר הדומיניקני ועם כומר שונא יהודים תבע מהם להמיר את דתם, כי הם רוצחי גויים. וכמובן, יש עוד רבים נוספים כמוהם.

קיים שלב בו הופך היהודי את משנתו ופוסל את הלאומיות היהודית. לא מדובר בוויכוח תיאורטי, אלא בהשתלחות נעדרת כל טיעון תבוני, המעוותת את המציאות.

רק לא ביבי

ראשי מפלגות שמכנים עצמם ימין מעלים על ראש מצעם את שנאת נתניהו בלבד, ואין להם דבר מלבד זה. אם המדינה אכן הייתה יקרה להם, היו מודיעים שיחברו יחד כדי לעשות את המתבקש נגד מערכת המשפט למשל. הם לא מעמיקים בעמדתם בנושאים מרכזיים כמו כלכלה, ביטחון, חינוך, בעיות חברתיות ומדיניות. ״רק לא ביבי״ היא חזות הכול. אם היו סער ובנט אנשי אמת היו מרימים קול נגד דברים אלה, במקום ללקט כלקוט פטריות אנשי שנאה נוספים למפלגתם.

הם בוודאי שמעו את אסתר חיות נשיאת העליון שאמרה לעותרים נגד ההפגנות: “אין די בכך שהפגנה גורמת לאי נוחות, אפילו אי נוחות רבה, כדי לאסור על קיומה. ככל שהציבור בישראל חפץ חיים בדמוקרטיה עליו לסגל לעצמו, כבכל מדינה מתוקנת, רמת סיבולת ויכולת הכלה של הפגנות, על אף הפגיעה בשגרת החיים ואי-הנוחות הכרוכה בהן לעיתים”. עשרות אנשים מתים מידי יום והיא מתגייסת לטובת פעילי הדגלים השחורים בצו שמונה היסטרי. על מי היא מגינה? לא על הדמוקרטיה, אלא על אלו המאתגרים את השלטון.

מגינה על ההפגנות ההמוניות, גם בקורונה | נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות (קרדיט: דוברות הרשות השופטת)

אנשים כאלה תמיד מזכירים לי את בלעם. הוא בא לאתון בטענות קשות, מתווכח איתה והיא מנסה להסביר לו. הוא אינו מופתע שהיא יודעת לדבר, אלא מתווכח איתה כאילו זה הדבר הטבעי ביותר שאדם מתדיין עם חמור. הנשיאה שומעת שהתקהלויות הם אסון, למרות שפרופ׳ נכבדים רועדים מלומר את האמת, והיא בְּשֶלה. ההפגנות הן ייהרג ובל יעבור. היודופוביה בעיצומה.

רק לא טראמפ

כמה שמחה הייתה כאן מצד כל שמאלן מצוי כשנודע שביידן נבחר לנשיא הבא של ארה״ב. מדוע? איזה רע עשה לכם הנשיא טראמפ? הרי הוא הכיר בירושלים כבירה הנצחית של ישראל, העביר אליה את השגרירות, הפגין חזון בהכרתו את רמת הגולן כשטח ריבוני ישראלי, הראה מנהיגות עולמית אל מול הרוע כאשר פרש מהסכם הגרעין האיראני הנורא ואף הערים עליהם סנקציות. איזו אהבת ישראל הייתה בו בהצדיעו לעם היהודי. היכן הכרת הטוב? מנשיאים אחרים אכלנו קש, ולא רק מאובמה.

רוזוולט למשל היה הנשיא בימי שלטון הנאציזם בגרמניה. הוא היה מעורה היטב בגורל יהודי אירופה. היו לבית הלבן צילומים ממחנה אושוויץ בהם רואים את התנורים ואת כל הזוועות האחרות. כאשר כתב מנהל מחלקת ההצלה ד״ר אריה ליאון קובוביצקי לעוזר שר המלחמה האמריקני מק׳קלן שאמריקה צריכה להפציץ מסילות רכבת ולעצור את הרכבות העושות דרכן למחנות הריכוז, וכי זה אפשרי כי בשמי אירופה חגים 2,800 מטוסים אמריקנים, ענה שר המלחמה: “המשמעות למאמץ זה שגם אם הוא אפשרי, הוא עלול לגרור אחריו פעולות נקמנות נוספות על ידי הגרמנים”.

היכן הכרת הטוב? | נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ (צילום מסך)

כאשר אבא אבן, שר החוץ בעת מלחמת ששת הימים, נסע לנשיא לינדון ג׳ונסון והתחנן לפניו שיפרוץ את המצור על מיצרי טיראן אותם חסמו המצרים, לאור התחייבות הנשיא הקודם אייזנהאואר, תשובת ג׳ונסון הייתה כי אינם מוצאים את העתק המכתב המקורי.

מברית שלום לשלום עכשיו

הניסיון להתחקות אחר מקורות שנאת השמאל בעידן שלפני הקמת מדינת ישראל, יביא אותנו גם אל ׳ברית שלום׳, חבורה שהתגבשה עם ייסודה של האוניברסיטה העברית בשנת 1925.

הנחת היסוד שהנחתה את חברי התנועה הייתה כי יש להקים מדינה דו-לאומית ערבית-יהודית. מרטין בובר תמך בהגבלת העלייה, שיתף פעולה עם הנאצים בברלין, וכל ניסיון התקרבות מצידם לאויב הערבי עלה בתוהו. זוהי אותה חנופה לה אנו עדים כיום בקרב השמאל, המשרת בגלוי את האינטרס של הגיס החמישי הערבי בישראל. אז, בעוד דם יהודי נשפך כמים על-ידי רוצחים ערבים, עמדו חברי ׳ברית שלום׳ בשערי ירושלים וקראו – ״לא יישא גוי אל גוי חרב״.

מתקן העולם היהודי נישא על כנפי ההזיה שבובר היה אחד מראשיה. ישנו קשר גורדי בין מרטין בובר ורעיו לבין ׳שלום עכשיו׳, ׳גוש שלום׳, ׳בצלם׳ וארגונים דומים. כל הארגונים הללו יוצאים במוצהר שיש למוטט את מדינת היהודים מבפנים ולהפוך אותה למדינה נטולת זהות. השמאל של היום הוא תופעה המאפיינת יותר מכול את פתולוגית השנאה העצמית היהודית.

האם יש סיכוי שאותם אלה ישנו אי פעם את טיבם? ממש לא. השלט ״דמוקרטיה לא מחליפים בבחירות״ מוכיח כי אין להם גבולות ולא מעצורים. בגלל הקנאה שאיננוֹ משלהם, לעולם לא יקבלו את בנימין נתניהו. ולגבי טראמפ? גם אם היה מוריד את השמים, עדיין היה הופך ללעג ולקלס. כל מה שטוב למדינה, רע בעיניהם. זה הטבע שלהם.

הטבע מעל הכול

מרטין בובר, 1963 (קרדיט: Bilsen, Joop van: Anefo)

פעם הרב יהונתן אייבשיץ (1694), מגדולי פוסקי ההלכה ביהדות אשכנז, הוזמן לפני המושל. האחרון ביקש מהרב להתווכח עם הכומר. הגיע הכומר ואמר: חכמה היא מהטבע. רבי יהונתן השיב לו: הטבע הוא החזק מכול. קבעו השניים להיפגש במועד מאוחר יותר, ולהביא את הוכחותיהם השונות. הלך רבי יהונתן והמשיך בלימודו.

חלפו הימים והגיע זמן המפגש. בטרם יצא מביתו, נבהל אייבשיץ מכך שלא התכונן כיאות למפגש. הוציא את קופסת הטבק מכיסו, הריח את ריח הטבק, נרגע ושם מבטחו בבורא עולם שיצליח דרכו ומשימתו. בטרם סגר את קופסת הטבק, השתחל לתוכה עכבר קטן. לבש רבי יהונתן את מעילו, הכניס את קופסת הטבק לכיס המעיל ויצא לדרכו.

הגיע רבי יהונתן למפגש עם הכומר, שם כבר ישבו שרים, כמרים ואנשי מעלה לראות כיצד מושפל נציג היהודים בוויכוח הגדול. לפתע נכס לאולם חתול העומד על שתי רגליו, לבוש בבגדי מלצר, החזיק בשתי ידיו כוסות והגיש שתיה לאורחים.

קריאות התלהבות נשמעו באולם. הנה ההוכחה שהחכמה חזקה היא מן הטבע. בזכות החכמה ניתן לאלף חתול שישנה את טבעו ויתנהג כמלצר מדופלם. כל הנוכחים התבוננו כעת ברבי יהונתן לראות מה יענה להוכחה הגדולה והניצחת.

רבי יהונתן הוציא את קופסת הטבק על מנת להריח מעט את ריח הטבק ולהירגע, לפתע קפץ העכבר מקופסת הטבק והסתובב באולם. החתול בחושיו המחודדים הריח את ריח העכבר, מיד זרק את הכוסות, שפך את השתייה, נעמד על ארבע רגליו ופתח במרדף עיקש אחרי העכבר הקטן. פני הכומר הנוכרי העידו על גודל כשלונו – טבע אי אפשר לשנות.


ד״ר אסתר שניאורסון גרי היא סופרת, משוררת, פובליציסטית ומרצה להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

31 תגובות למאמר

  1. מאמר נפלא

    כל מילה כל כך נכונה
    השמאל המוטרף רוצה בחרבונה של של ישראל
    ולא נמנע בשום אמצעי

    1. מאמר מצויין..יישר כוח ..
      שמור אותי מאוהבי כי משונאי אשמר בעצמי..
      קשה כשאול קנאה-יש אנשים שקשה להם בהצלחת אחרים,ומפיצים שנאה ורוע .. מניפים את דגל הדמוקרטיה אך מסיתים לאלימות ,שנאה ,ופילוג.
      נקווה שאלו חבלי משיח אחרונים .

    1. מעניין שמאמרים מסוג אלה ממונות מכספים של ארגונים אנטישמיים וארגוני שמאל אנרכיסטים באירופה ומיעוטם בארץ שבאופן מאורגן שמו להם לדרכם לעשות סדר עולמי חדש על ידי כך שימשיכו את דרכם של הגרמנים מלפני 80 שנה.
      רק בהבדל אחד הפעם הם לא יצליחו בעז"ה..

  2. מאמר מבחיל. הכותבת היא שושלת להוא שהכתיר עצמו כמשיח. היהודים המומרים אלה אתם. האנטישמים בחול נוהגים לצטט קבוע את בית חבד שהוא מנוע האנטישמיות הגדול ביותר. תתביישי לך

    1. א.אד הומנום.
      ב.הכותבת היא קרובה רחוקה מאוד של הרבי מליובאויטש-מה גורם לך לחשוב שיש להם משהו במשותף מעבר לחלק מהdna ושם משפחה?
      ג.בית חב״ד הוא מנוע אנטישמיות?! אתה יודע כמה מגוכח אתה נשמע? שליחי חב״ד משמשים בין השאר כשגרירים בהתנדבות ורבים מהם בנו קשרים חשובים ומועילים בין הקהילות היהודיות וההנהגות המקומיות(בעיקר מחוץ לאירופה).

    2. מעניין שהודעות אנטישמיות מסוג אלה ממומנות מכספים של הקרן החדשה וגופי אנרכיסטים מאירופה ומעט בארץ שלמרות מיעוטם הקטן ותוכניתם הזידונית והשעות של אנשי'ה אחראים לסדר עולמי חדש שממשיכים את מלאכת הגרמנים מלפני 80 שנה.
      רק בהבדל אחד קטן הפעם הם לא יצליחו במשימתם בעז"ה..

    3. עם הנצח לא מפחד מעמיקים אנטישמים
      לא שיצאנו ממצרים ולא עכשיו
      ה' עזרם מגנם הוא ובזכות משרה רבנו של כל דור ודור

    4. טיפש אתה..היהדות ואמונה בבורא עולם היא נצח נצחים..2000 שנות גלות פוגרומים, שואה עם רציחתם של 6 מיליון יהודים בתאי הגזים..חזרנו לארץ האבות היא מדינת ישראל..הסתפקנו במדינה קטנה, למרות זאת הערבים כפו עלינו מספר מלחמות, כדי להשמידנו ..וראה פלא 73 שנה מהקמת המדינה אנו מעצמה איזורית..האם זה בגלל כוחנו? לא..זה בזכות אמונתנו בבורא עולם, כנגד כל הסיכויים..אז מי שטיפש זה אתה..הכותבת בדיוק תיארה יהודים כמוך.

    5. שמור אותי מאוהבי ומשונאי אשמר בעצמי…
      מאמר מצויין ומשכיל ….לעיתים אני נוטה לחשוב שכל אלו המפיצים שנאה עיניהם לא בראשם והם לא רוצים את טובת המדינה בכלל…אלא מאי-הם באים בשם הדמוקרטיה לכל דבר ועניין,ובדרכם מפיצים שנאה ,במקום איחוד,קנאה במקום דאגה אמיתית לטובת הכלל,ומשמחים את אויבנו שרק רוצים לראות אותנו מפולגים,ועל הדרךשוכחים את כל הדברים הטובים שנעשו פה בזמן האחרון…אני מתנחמת שאולי אלו חבלי משיח אחרונים וב"ה תבוא כבר הגאולה .

    6. טוב , כבר הגדרת את עצמך בשם שבחרת והדרך שבחרת בה היא שיטה שמאלנית מרקסיסטית ידועה , להכפיש את האדם בעל הדעה , כאשר אין לך שום טיעון רציני מול דבריו

  3. הסבר של פסיכולוג שחקר את התנהגות היהודים מול הגויים. יהודים נרדפים בארופה, בקשו למצא סיבה מדוע הם שנואים ונרדפים. היו כאלה שחפשו לראות מה הטענות של האנטישמים נגד היהודים. לאחר שראו את הטענות לא הפריכו אותן אלא הסכימו עם חלקן. זה שלב א'. בשלב ב' אמרו שהטענות נכונות אבל רק נגד יהודים אחרים, לא הם. מכאן באה עוינות של היהודים הללו ליתר היהודים. יש יהודים שהגיעו לשלב ג', להוכיח שהם יותר טובים מיתר היהודים, הם מצטרפים לגויים ברדיפת היהודים. לא רק אנשים שפועלים בגלוי נגד ישראל, היהודים, המתנחלים בארץ ישראל, אלא אנשים שחושבים שהם פועלים 'למען השלום' כאשר הם תומכים במחבלים, במסתננים בלתי חוקיים המסכנים חיי אזרחים בדרום תל אביב.

  4. בהמשך לתגובה קודמת.
    על השנאה של יהודים ליתר היהודים. מאמינים לטענות של הגויים נגד יהודים, אבל רק יהודים אחרים, לא הם , הם אנשים טובים. לכן שונאים את יתר היהודים.

    וכל הזמן מתעלמים מן הסיבה החשובה לרדיפות היהודים. היהודים בגלויות ארופה לא הענישו את רודפיהם. להפך, ניסו לשחד ולפייס אותם. אם כן רדיפת יהודים היתה גם עסק מרויח, גם מדיניות מרויחה להסטת כעס ההמונים, וגם השתקפות של קנאה ושנאה. אם ישו היה יהודי, ולא פולני או רוסי, מקנאים בעם היהודי ורוצים לתאר אותו כרוצח של ישו.
    בספרד המוסלמית היה הבדל בהתנהגות. המשורר שמואל הנגיד היה גם מצביא של המלך. חיבר שיר, מתאר את שמחתו אחרי שנקם באויבו המוסלמי והמוסלמי נתלה.

  5. מנפלאות תפוצת אשכנז.
    כלכך הרבה נזק גרמה תפוצת אשכז לעם ישראל, החל מהמומרים דרך תנועת ההשכלה,השמאל בימינו,התפלגות החסידויות לאין ספור וקשיות העורף הליטאית.
    הקשר בינם לבין עם ישראל אינו ברור וכנראה יש אמת רבה בסיפור הכוזרים.
    אם כך מדובר בערב רב שלמתגיירים שכנראה לא עמדו במעמד הר סיני ולכן אין בם תחושת גורל משותפת עם העם היהודי.
    תוסיפו לזה גם את הגזענות המובנת בהם עוד מימי האמניציפציה וה'אוסטן-יודן' ותקבלו קוקטייל של התנשאות ושנאת האחר – משם להגיע לשנאת עצמם זה ממש פשוט.
    ועדיין לא התחלנו לדבר על הנזק שהם עשו לשאר העולם עם הקומוניזם ושאר השטויות שלהם

    1. תפוצת אשכנז גם הביאה את הציונות והמדינה.
      אבל כנראה בעיניך גזענות היא בסדר כל עוד היא מופנית רק כלפי צדדים מסוימים.

    2. סבתי המרוקאית עליה השלום היתה תמיד אומרת לי "כלנה יהוד" (כולנו יהודים) אם העזתי לאמר משהו על עדות אחרות , ככה נבנה את בית המקדש השלישי

  6. כל מילה בסלע. ממש כאלו הדברים הכתובים יצאו מפי.
    שמאל הזוי שיוצא להפגנות ומדביק את כולם. כל מפלגות השמאל ללא עקרונות ורק יגידו מבוקר עד ערב "רק לא ביבי"
    שנאה עצמית ליהדות ולשומרי התורה.
    עד מתי רשעים יעלוזו?

  7. האנטישמים הכי גדולים חיים כאן. שטרנהל כבר אמר כך: שיהיה מוכן לעלות עם טנקים על עפרה. יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי ,כלומר למחוק להרוג את אנשי עפרה.
    ושולמית אלוני שרת החינוך אמרה: כור ההיתוך של לאומנות אגרסיבית שרעיון העם הנבחר מניעות אומה.עמוס עוז על המתנחלים: רוצחים פאשיסטים.
    דליה רביקוביץ על יאסר עראפת: אני מאושרת ששב לנחלת אבותיו
    אלה השמאלנים.

  8. שמור אותי מאוהבי כי משןנאי אשמור בעצמי לא מספיק
    השןאה שהיה ישראל היא מדינה של היהודים הטרוף של האפליות וקינאה
    הורס את המדינה .

  9. מה רע ביהודים מומרים ? לאורך כל ההסטוריה היהודים המומרים הם אלה שניצלו ממוות והגליה.
    יהודים מומרים בפורטוגל וספרד כיום משגשגים ונטמעו באופן מושלם באירופה.
    בכל דור ודור הקבה שולח אסונות קשים על עם ישראל כדי לשכנעם להתיוון אך אלה אינם מבינים את הרמז ומתעקשים כמו חמור.
    ולידע כללי עצוב שאני מלמד על כך פרופסורית אך עם ישראל לא הוגלה בגלל ’’שנאת חינם’’ אלה בעקבות גל מרידות כושל נגד האימפריה החזקה בעולם. דבר שעלול לחזור על עצמו אם נצפצף על החוק הבינלאומי.
    ועוד דבר מי שונא ישראל האמיתי, השמאל או מחנה ’רק ביבי’ שלך שמבחינתכם 3/4 מהעם שלא הצביעו מחל הם אויבי המדינה ?
    מה רע בלהתנגד לעסקאות הנשק המתקדם לאויבנו שקידם טראמפ בנוסף למניעת סיפוח ? התנגדות כזו הופכת אותם לאנטישמים ?
    מאמר מהעלובים שראיתי

    1. ממה אתה מומר בדיוק , לא הבנתי , היית לא יהודי והפכת ליהודי? אם כן אתה יכול לחזור לעם שממנו באת,ואם אתה יהודי אז אתה לא מומר , ואם אתה מומר אז לדעתך מי אתה

    2. מזמן כבר לא קראתי כזו שטות.
      "לאורך כל ההסטוריה היהודים המומרים הם אלה שניצלו ממוות והגליה.". מי שכותב איוולת כזו כנראה לא ראה את כנסיית המומרים בגטו ווארשה. כל מתפללי אותה כנסיה נרצחו בטרבלינקה ובאושוויץ.
      יהודים מומרים בגרמניה מדור שני, שכלל לא היו מודעים ליהדותם, מצאו את עצמם בטרנספורטים לטרזין, ומשם לאושוויץ. או לעיתים, מבלי לעבור בטרזין…
      פתח את הערך "אדית שטיין" בויקיפדיה. אולי גם ייפתח לך הראש קצת.
      נ.ב. – אני רחוק מלהיות ימני…

    3. "לאורך כל ההסטוריה היהודים המומרים הם אלה שניצלו ממוות והגליה"
      כן, באמת?
      הצחקת את אדולף היטלר, ואת אבותיו האידאולוגיים האינקויזיטורים רודפי היהודים האנוסים.
      עיין בקישור הבא:
      http://warsaw.daat.ac.il/n.htm
      ותראה בדיוק מה מתכננים לך חבריך הלא מומרים אם אי פעם יצליחו להכריע את ישראל.

  10. למה כול הערבים נאמנים לעצם גם כשהם יודעים שהכול רע אצלם מסיבה פשוטה כשאנשים בוגדים בהם הם עושים עליהם דעאש

  11. ההיסטוריה לא משתנה רק השחקנים מתחלפים. מאמר מצויין. נהנתי לקרוא

  12. נתניהו מסית יהודים ביהודים. השנאה כלפיו לא קשורה לשנאה עצמית, להיפך. נראה שגדעון לוי, מגדולי האוטואנטישמים בדורנו דווקא מחבב אותו.

  13. גם השנאה לחרדים לא קשורה לשנאה עצמית. היא שיקוף של השנאה שרוכשים החרדים כלפי החילונים והסתכול מהסכנה שהם מהווים לעתיד המדינה.
    כאילו לא מספיקים כל האויבים שיש לנו מסביבנו עד שנענשנו בציבור בטלן, משתמט, גזלן, נצלן, מרדן, חטרן, אנטי דמוקרטי, אנטי מערבי, אנטי השכלתי, עוין כלפי המדינה ומוסדותיה וכלפי הציונות שהולך וגדל מיום ליום על חשבון הציבור הפטריוטי התורם. אם זה ימשיך ככה התסכול של הציבור הפטריוטי התורם ילך ויעמיק והמדינה תקבור את עצמה לדעת בלי שהאויב יאלץ לטרוח לשם כך

  14. השמאל (בכל המערב) שונא את המולדת שלו!
    השמאל (המערבי) הוא האויב של כל פטריוט!

    *מלחמת אזרחים בארה"ב (בין הפטריוטים לפשיסטים) בדרך!
    *התקוממות עממית בכל אירופה נגד האיחוד הפשיסטי בדרך!
    *מלחמת אזרחים בישראל (בין הפטריוטים לפשיסטים) בדרך!

    סתימת פיות מוביל לאלימות!
    עניין של זמן!