דעה: הימנים שמתעקשים ללכלך על טראמפ

יש ימנים שלא מסוגלים להזכיר את שבחיו של הנשיא הציוני ביותר בדור האחרון מבלי לכלול בהם גם התקפה אישית על האיש טראמפ, וחבל. אפילו מאוד

צילום מסך

אם יש דבר שאני אוהב במיוחד זו כפיות טובה, ומשלל הפוסטים אשר שמחים בלכתו של דונלד טראמפ, אני אוהב במיוחד את אלה של בני המגזר. הם כמובן אינם כפויי טובה חס וחלילה, הם אומרים תודה, אבל מיד ממשיכים לסעיף 2. זה בדיוק כמו ההוא שאומר לך "סליחה אם נפגעת".

בסעיף 1 הם מונים את הישגיו שלא-ייאמנו ואת שפע המתנות שנתן לעם ישראל דונלד טראמפ, אבל סעיף 2 מוקדש כולו לזווית המביכה בה דונלד זוקר את הזרת שלו כשהוא לוגם את התיי. “כן” הם אומרים, “ירושלים, ביטול הסכם הגרעין, רמת הגולן, הסכמי שלום ובלי מדינה פלסטינית, אבל בואו, הוא מביך”.

סעיף 1 תמיד יעסוק בתוכן, קרי: מה דונלד טראמפ עשה עבור מדינת ישראל, וסעיף 2, תמיד, מוקדש כולו לשלל תכונותיו השליליות של האיש טראמפ. סעיף 1 מפרט סחורות קשיחות שניתן לגעת בהן בידיים, בעוד שסעיף 2 עוסק באווירת מבוכה כללית על כך שדווקא טראמפ הוא המשיח ולא נגיד דמות אחרת קצת יותר, איך להגיד, מהמקובלים.

ומכל כפויי הטובה האלה, מפריעים לי דווקא ׳המגזריסטים׳.

באופן כללי, התמכרויות הן בעיות קשות מאוד, ואני חושש שאפילו אלן קאר לא יצליח לגמול את המגזר מההתמכרות ארוכת השנים שלו לאוטובוסים. הם חייבים את זה, הם צריכים את זה. פעם בכמה שנים הם צריכים חיילות בוכיות עם ילדים על הידיים, ותפילה לעני כי יעטוף, ולמסור את נפשם עבור ארץ ישראל בדרכם אל האוטובוסים. המגזר צריך את שברון הלב שלו, כי בלעדיו אנה הוא בא.

לרוע מזלנו התפילות נענו. טעות קוסמית גרמה לכך שהכוכבים בשמיים הסתדרו כך שגם בישראל וגם באמריקה מכהנים שני מנהיגים ששמו לזה סוף. לא תהיה נסיגה. לא יפונו יישובים. מהיום ארץ ישראל בלתי סחירה. כך אומרים, ובעיקר מקיימים, דונלד טראמפ ובנימין נתניהו.

המגזר עלה על גדותיו מרוב שמחה ואושר, עד שהם הבינו שבמסגרת ימות המשיח הם יצטרכו להיגמל מההתמכרות לאוטובוסים.

לדוגמה, כך נראה סעיף 2 של סיון רהב-מאיר השבוע: “אי אפשר להיות כפויי טובה ולא להודות. אי אפשר להיות עיוורים ולא להסתייג. כדי שנהיה אנשים שיודעים להכיל מורכבות, ולא טראמפיסטים”. ובכן סיון, אפשר. בשביל המעלל הספציפי הזה נזדקק אולי לאשת תקשורת מנוסה כמוך, אבל זה אפשרי.

“אי אפשר להיות כפויי טובה ולא להודות”? הנה, ניקח אותך לדוגמה, אומרת תודה רבה ועדיין מפגינה כפיות טובה ברמה אולימפית. אפשר סיון, אפשר להשתמש ב״טראמפיסטים״ בתור מילת גנאי ועדיין להחשיב את עצמך בתור אחת ש״יודעת להכיל מורכבות״. קשה, אבל הצלחת.

משווה ומעלה הרב חיים נבון, שבפוסט שלו מלפני שבועיים הרחיב את סעיף 2 המדובר ולרווחת הציבור מנה חלק מהבעיות האישיות של דונלד טראמפ: “לא ראוי להיות נשיא, לא חכם, לא שקול, אימפולסיבי, אנוכי, איש בעייתי, פזיז, חסר אחריות, פופוליסט”. זה הכל. בינתיים.

השאלה הראשונה שהייתי שואל את הרב נבון היא מה זה עניינו ומדוע דעתו על טראמפ רלוונטית במיוחד? הוא לא הנשיא שלו, הוא לא בחר בו והוא איננו אזרח אמריקני. למעשה, האיש נמצא בצדו השני של העולם. כיצד הרב נבון מפרסם חוות דעת על המבנה הנפשי של אדם שמעולם לא החליף עמו מילה?

ויתרה מכך. בזמן שלא סיוון רהב-מאיר ולא הרב חיים נבון החליפו עם טראמפ מילה, האחרון היה עסוק בלחלק להם ולנו סוכריות. בעוד שרהב-מאיר, הרב נבון ואחרים התפללו לירושלים הבנויה – טראמפ העביר לשם את השגרירות. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו – וטראמפ מקיים. כן יאבדו כל אויביך השם – צ׳ק. טראמפ בשטח דורס את האייתוללות.

דונלד טראמפ לא עשה שום דבר רע לאף יהודי ולאף ישראלי, אדרבה, אבל לאנשים מסוימים בימין חשוב להרים דגלוני מוסר ודווקא לפרט את כל העוולות המוסריות שדונלד טראמפ לא גרם להם.

אז ימנים ואנשי המגזר היקרים, כשאתם אומרים בשורה אחת שדונלד טראמפ היה הנשיא הטוב ביותר לישראל ובשורה השנייה שופכים לו על הראש את פח הזבל של משמרת הלילה, אתם משאירים רבים מאיתנו מבולבלים. אלו שאינם מבולבלים, מבינים שמדובר במעשה פשוט לא ראוי.

וזאת הבעיה של המגזר. הם משתוקקים שהפריץ של העיירה יאהב אותם. רק אם לא קשה, אז בבקשה פריץ אחר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 תגובות למאמר

  1. הדיסוננס הזה נגרם בראש ובראשונה מצריכה של מדיה מוסבת חזק מאוד להכפשת טראמפ. אמור לי מה אתה צורך ואומר לך איזה שטויות הכניסו לך לראש.
    מה לעשות, אנשי המדיה הימניים שציינת ועוד ימניים רבים אחרים (במיוחד המבוגרים שבהם, שצורכים עדיין את עיקר המידע שלהם מהמדיה המסורתית) לא יכולים להתעלם מההישגים, אבל מילאו להם את הראש בשטויות של המתקפה האישית על טראמפ.
    רבים מאותם אנשים הם לא "רק לא ביבי", אבל הצליחו להבאיש בעיניהם את דמותו ולשכנע אותם שהוא מושחת ושכתבי האישום אינם עורבא פרח – לכן יצביעו לימין אלטרנטיבי או אפילו לכחול לבן.
    במקרה אחד פגשתי אפילו מצביע ליכוד שאמר שהוא יעדיף להצביע למשותפת מאשר לנתניהו – עד כדי כך עמוקה שטיפת המוח שהוא עבר במדיה המסורתית.

    נראה שצריך להקים אתר ייעודי ובו המידע שסותר את כל שקרי התקשורת – ישנים וחדשים. מידע שמציג לקוראים נכוחה שהאמירות החוזרות (על טראמפ, על נתניהו – על ההסתה וכו') הן שקרים והסתרה של המקור האמיתי להסתה. אתר שמבצע את ההשוואות המתאימות ומציג פוליטיקאים מהשמאל באור האמיתי.

    מידע כזה ניתן לשלוח ולשתף עם כל מיני שטופי מוח ובכך להראות להם עד כדי כמה מביכות הטענות שלהם כנגד טראמפ.

    1. מסכים מאוד עם דעתך, ויחד עם זאת מזכיר 3 דברים:
      1. אנשים רבים מעדיפים לראות דם וזיקוקים, ופחות מעניין אותם שירה וספרות. מעדיפים לצפות בעוד מפורסמת במחשוף נדיב מדי באח הגדול, ולא לחשוב אם מה שהקריין בחדשות אמר אפילו קרוב לאמת.
      2. אנשים שמוחם נשטף – מידע אובייקטיבי לא ישכנע, בטח לא עוד אתר אינטרנט (עם אג'נדה!). ע"ע מתנגדי חיסונים ושאר קונספירטורים.
      3. מיידיש – עד שהאמת רוכסת את המכנסיים, השקר כבר עשה שני סיבובים סביב העיירה.

    2. אתר יעודי הוא רעיון גרוע.
      המידע קיים באינטרנט בכמויות וקל לאיתור(מאתרים בסגנון ׳מידה׳ ועד חשבונות של אנשי ימין בולטים ברשתות החברתיות). ובכל זאת זה לא משפיע כי אנשים בטוחים שמי שחושב אחרת מהם הוא מוטה ומעוות ואילו הם צודקים ואוביקטיבים(ככה ששוטפים להם את המוח וידועה הדוגמה בה שופט מוטה שמאלה הוא ישר וראוי אבל שופטת מוטה ימינה ״יש לה אג׳נדה״).
      אתה יודע כמה פעמים הואשמתי בכך שאני ״מגיב בתשלום של ביבי״(אני לא מקבל אגורה ולא קשור מקצועית לליכוד כלל)?
      זה בדיוק מה שיקרה לאתר כזה…

    3. מי צריך אתר חלופי או יעודי כאשר הארץ נותן במה לדרומי וטאוב? עדיף לתרום את הכסף הנדרש לקק"ל

  2. סעיף 2 שלך מדגים מצוין את הכלל הבולשביקי של התקף את האיש הכי אישי שאפשר ועזוב את התוכן. בחרת במילים עדינות להתייחס לחיים נבון, אבל בסעיף 2 היה על נבון אם רצונו לחרוג מהמסגרת הבולשביקית של התקפה אישית למנות אם היה מסוגל למצוא פעולה נגד ישראל. זו הסתייגות ראויה ומקום לשקול אותה. אבל להתנפל על התכונות האישיות של טראמפ? מאיזה מקום זה בא?

    1. זה בא ישר מסול אולינסקי, לצערנו ולבושתנו.
      ואנשים שרוצים רק כוח היו ויהיו תמיד.

  3. טראמפ יזכר כאחד מגדולי חסידי אומות העולם בכל הדורות. גם שינדלר היה שתיין וכנראה ניחון בעוד כמה תכונות שליליות אבל חיים נבון לא יהסס לעלות אותו על נס, כי לא הייתה לו מגרעת אחת, תמיכה בנתניהו.

  4. מאמר מוגזם. אי אפר לצפות למחמאות גדולות יותר כי האנשים הללו צריכים להתפרנס!
    האם אתה מצפה מנבון להרגיז את הוצאות הספרים מהן הוא מתפרנס?
    האם רהב-מאיר אמורה להרוס לעצמה כל סיכוי להמשיך לעבוד ברוב כלי התקשורת המרכזיים בארץ?
    האם הם צריכים לאבד עוקבים רבים ברשתות החברתיות?

    לאנשים הללו יש השפעה משמעותית ועדיף לתת להם ללכלך קצת על נשיא לשעבר בשביל לשמור עליה.

  5. לא חושב שהבעיה היא כפיות טובה. הבעיה היא פרפקציוניזם.
    אף אחד לא מושלם וזה כולל גם מנהיגים ולכן אנחנו צריכים להחליט-מה הוא המחיר ששווה לשלם בשביל מנהיג שמביא הצלחות? האם נסכים לספוג נשיא שכל שני וחמישי פולט פליטות פה לא יצוגיות, חסרות טאקט ואפילו מעליבות? האם נסכים להכיל ראש ממשלה שיש נגדו 3 כתבי אישום?
    ארצות הברית החליטה להעדיף אדם שמשפחתו מלאה בחשדות לשחיתות, שנכשל בהבנת המזרח התיכון וכנראה גם עוד בעיות בינלאומיות ושסגניתו נחשבת קיצונית אפילו בידי חלק מחברי מפלגתה, רק בגלל שהוא יצוגי ומקפיד על פוליטיקלי קורקט! מזל שבישראל אנחנו בינתיים קצת יותר חכמים וגם זה כבר באמת קרב צמוד.

    אז דווקא צדקו אותם כותבים שלצד החיובי(סעיף 1) הזכירו גם את השלילי (סעיף 2), הבעיה היא שהם שכחו את סעיף 3: "והמחיר בהחלט היה שווה את זה!".

    1. אני חושב שסעיף 3 צריך להיות משהו אחר לגמרי, פשוט כי אני נזכר באנשים כמו צ'רצ'יל, ואם משווים הישגים לטראמפ, אני חושב שהם לפחות באותו מגרש.
      וכמעט כולם זוכרים, אפילו עם חיוך, שצ'רצ'יל היה שתיין, מגלומן ושוביניסט. וטרחו להטיח את זה בפניו, והוא טרח להשיב מנה אחת אפיים (כמו טראמפ).
      אלא שסעיף 3 צריך לומר משהו על צניעות – אף אחד לא מושלם, רק שהפוקוס צריך להיות על המהות ולא על הצורה. אלא שאנו חיים בתקופה שבה ידם של הסופיסטים על העליונה, וקולו של סוקרטס לא נשמע. גלגל מסתובב, ועוד יהיה שוב טוב. אבל קודם יהיה רע.

    2. אוריאל, זה בכלל לא משהו שונה-אתה אומר אותו דבר שאני אמרתי!
      שנינו טוענים שהמהות וההישגים שווים קצת מחיר מצד הצורה.

      אגב, אם כבר מזכירים מנהיגים מהעבר, כדאי להזכיר שבמלחמת העולם ה-2 היה גם מנהיג בולט מסוג אחר: צמחוני(כמעט העביר גם חוק שיחייב צמחונות!), יוצר הקמפיין הראשון בעולם נגד עישון, נואם רהוט שיודע איך לא להעליב אדם בסביבתו, מתנהל באופן יצוגי(כולל שיער מלא ולבוש מוקפד ומכובד)….ושמו אדולף היטלר!
      כי אין חדש תחת השמש-בדמוקרטיה הבחירה היא תמיד בין מנהיגים לא מושלמים, השאלה היא האם חסרונם במהות או בצורה.

  6. על זה נאמר: "לכפויי הטובה יש זיכרון קצר"
    (איזופוס)

    1. רעיון גרוע. טראמפ אמנם טוב בדברים רבים אך יש לזכור שבישראל צריך מיומנויות שאין לו. מנהיג ישראלי צריך את היכולת לעבוד עם אנשים שונים ולבנות קואליציה ואז עוד לנווט ביניהם על מנת לשמור על היציבות. ברור שזה דורש ממנו ויתורים ופשרות ובזה טראמפ לא יצליח כמו נתניהו.
      אז אולי נראה לך שטראמפ הספיק להביא יותר הישגים מנתניהו אבל זה בא במחיר של חוסר יכולת לאחד את המחנה שלו ולכן חוסר יכולת להמשיך בטווח הארוך. ובישראל בה יש מפלגות שלמות ללא נאמנות לגוש כזה או אחר, זה היה נגמר בהפסד יותר גרוע לימין.

  7. ועוד משהו: טראמפ שילם ומשלם מחיר עצום על נסיונו לעזור לארה״ב. הידעתם שהוא נכנס לבית הלבן מיליארדר ונמצא עכשיו במשבר כלכלי(כי ההסטה נגדו גרמה גם לחרם על כל העסקים שלו)?
    ככה זה בפוליטיקה: ככל שאתה ימני יותר כך תשלם מחיר גבוה יותר על דעותיך.

    אבל תראו לי מישהוא שם או כאן שמוכן לומר על מישהוא אחר: ״אני לא מסכים איתו אבל חייב להעריך מה שהוא הקריב למען מה שהוא מאמין שהוא טובת העם״.

  8. בוז לסיון על דברי הרהב שלה וכנ"ל לתואמיה, רבנים או כתבים, בכל הנוגע לטראמפ.
    המלך מת, יחי המלך! הצדיעו בהתרפסות למלך החדש וכולנו נראה בקרוב לאיזה עברי פי פחת בכוונתו להוביל את כולנו.

  9. המאמר הזה, ורוב התגובות לו, חיים במציאות אלטרנטיבית. דונלנד טראמפ לא היה מדינאי עם כמה הרגלים רעים. הוא נוכל שהגיע לבית הלבן (בדרך חוקית לחלוטין). לאחר שעשה זאת ניסה בעיקר לקדם את עצמו והמקורבים אליו. נשיאותו היתה רצופה בשחיתות, נבזות, התעלמות מהאמת והמדע. אקורד הסיום שלה היה נסיון הפיכה.

    אתם ממשיכים לחיות בתיבת התהודה שלכם וזה מסוכן עבורכם ועבור הסובבים אתכם.

    1. מי שחי במציאות הזויה ושקרית הם אלה שבחרו ליישר קו עקום עם מפלגה של בוגדים ו"דמוקרטים" בלשון סגי נהור שגנבו בחירות ברמות של פשע מאורגן עולמי.
      אי לכך המומיה שהוצגה בשם ביידן כמו כל מי שעומד מאחוריו הינם הנוכלים האמיתיים לכאורה שבבוא היום יתגלה פרצופם האמיתי וכל מי שתמך בשקר הנלוז הזה יצטרך לעשות חשבון נפש כיצד הופל בכזו קלות , על ידי הארס התקשורתי שפיעפע כל הזמן כנגד הנשיא שנבחר באמת טראמפ.
      בושה לעתונאים מהימין שחפשו דרך נלוזה לצאת טוב מכל כיוון, זו הייתה פגיעה באמת ובמוסר היהודי.

    2. שונאי טראמפ ואוהדי ברק אובמה ויורשיו שם וגם אצלנו ממשיכים לחיות בתיבת התהודה שלהם אבל לשיטתם זה כלל לא מסוכן עבורם ולא עבור הסובבים אותם להפך.

      אין להם בעיה עם העובדה שביידן הוא נוכל שהגיע לבית הלבן בדרך לא חוקית לאחר זיופים מאסיביים במהלך ספירת הקולות. כול זאת אחרי חודשים ארוכים של מהומות אלימות. עשרות נהרגו ונפצעו במהומות הללו בהובלת BLM ואנטיפה. ומי שבדק (אני) באינטרנט את הכתובת שלהם הגיע לתדהמתו… אופס!… למטה הבחירות של ביידן…
      קאמלה האריס, ננסי פלוסי ואחרים מקרב הדמוקרטים והתקשורת תמכו במהומות ובאלימות. קאמלה האריס הבטיחה שהמהומות ימשיכו גם לאחר הבחירות… זאת מכיוון שכולם ידעו שטראמפ הולך לנצח בבחירות הללו. לכן בעלי העסקים לימודי הניסיון לאחר שעברו אירועי ליל הבדולח נוסח ארה"ב 2020 וללא כל ניסיון להתערבות המשטרה התכוננו להמשך האלימות והביזה. חלונות החנויות ברחובות המרכזיים של מנהטן נאטמו בלוחות דיקט… מחזה הזוי! אבל ביידן "ניצח" והאלימות נוסח גדודי אס.אה. כבמטה קסם פסקה… וכווולם מדברים רק על "הניסיון להפיכה" בגבעת הקפיטול. חחחה
      הזיופים נעשו בשלל אמצעים. התברר ש… אופס…מתים רבים הצביעו לביידן, שמעטפות בעשרות אלפים הוספו לאחר המועד המותר בחוק. אך בעיקר באמצעות מכונות (מתוצרת חברה בבעלות משותפת של משפחת צ'אבס וחברה סינית שמאחוריה ממשלת סין. בכול המקומות בעולם בהם נעשה שימוש במכונות הללו נרשמו זיופים מאסיביים ע"י העברת מאות אלפי קולות ממתמודד אחד לטובת יריבו הפוליטי. עדויות של מומחים על זיופי המכונות נשמעו בפני וועדת החקירה בקונגרס…
      לאחר ששני סנאטורים רפובליקנים (טד קרוז וג'וש הולי) לאחר שהוצפו במכתבי המצביעים שדרשו חקירה בנושא ספירת הקולות נענו ודרשו חקירה ביידן בנבזות אופיינית השווה בין פעילותם החוקית המעוגנת במסגרת החוקה האמריקנית לבין זו של גבלס… (וזאת לאחר שהשווה כבר את טראמפ לגבלס במהלך השנה)… מיד אח"כ הוא טען שיש לחסום את דרכם הפוליטית שלא ייבחרו ב-2024… בהשפעת דברים שערורייתיים אלה תורמים רפובליקנים של טד קרוז הודיעו שהם מפסיקים את תרומותיהם. הוצאת ספרים שעמדה להוציא לאור את ספרו של הסנאטור הולי הודיעה שלא תוציא את ספרו לאור… מסע נקמה של טרור והשתקה מטעם המחנה "הדמוקרטי והליברלי" פועל בכול תפארתו. הבנקים סגרו את חשבונותיו של טראמפ…

      ועוד משהו על הנשיא ביידן, הוא התרברב מול המצלמות שכסגן נשיא ארה"ב הפעיל איומים וסחיטה נגד ממשלת אוקראינה וכך ביטל שם את החקירה הפלילית שעסקה בפרשת העסקים המושחתים של בנו האנטר.
      כמו כן, מתברר שביידן סוחב פרשת אונס (של עוזרת פרלמנטרית שהתראיינה על כך)
      ואם אתה מסכם את שנות נשיאותו של טראמפ יש לציין במקביל כי שנות נשיאותו של ברק אובמה היו רצופות בתמיכה עיקשת במשטרים אסלאמיסטיים חשוכים ומושחתים אם זה של האחים המוסלמים במצריים בתקופת מורסי ואם זה של האייתולות באיראן להם סלל את הדרך לנשק גרעיני, ואם זה של חמאס, הסניף של האחים המוסלמים שברצועת עזה…
      הוא נהג בהתעלמות מהמעורבות המשטרים הללו בטרור הוא נהג בהתעלמות מהמשפט הבינ"ל שקובע שהתיישבות ישראלים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים מעוגנת במשפט הבינ"ל במסגרת החלטות חבר הלאומים (1922) שאושרו ע"י כול חברות הארגון ונכללו בסעיף 80 פרק 12 במגילת האו"ם. כאקורד אחרון לפני לכתו אובמה לחץ להעביר במועצת הביטחון החלטה 2334 הקובעת שהתיישבות ישראלים ביו"ש מנוגדת לחוק הבינ"ל.
      שלא להזכיר את העובדה שאובמה לא נרתע מרמיסת החוק במהלך ואחרי הבחירות של 2016.

      המרתק הוא שתומכיהם ותורמיהם של ביידן והדמוקרטים נמנים עם שכבת הפריבילגים בעלי תאגידי הענק אמזון, פייסבוק, גוגל, טוויטר, (שדאגו לחסום את טראמפ ולהשתיק אותו). תומכי הדמוקרטים הם עשירי תעשיית הוליווד, ענקי התקשורת בעלי הבנקים והחברות מוול סטרית ודומיהם… מנגד ניצבים תומכי טראמפ כל אותם אזרחים אמריקנים שאובמה והממשל שלו זנחו וכינו בבוז ה-RED NECKS, ו- DEPLORABLE …
      הם לא פתחו במהומות של אלימות וביזה ברחובות ערי ארה"ב. הם ה-ל-כ-ו לעבר גבעת הקפיטול להביע מחאה על גניבת תוצאות הבחירות. וכאן יש להזכיר את הדבר הכי חשוב:
      ראשית, גבעת הקפיטול מוקפת ב-3 או 4 אזורים סטריליים ושנית, אלפי שוטרים מיוחדים שומרים על הקפיטול. לא ניתן להיכנס לשם כך סתם. יש צילומים שמראים שמשתתפי תהלוכת תומכי טראמפ מגיעים אל המחסום שבו עומד שוטר והשוטר פ-ו-ת-ח לפניהם את המחסום ו-מ-ז-מ-י-ן אותם להיכנס… והכול ללא מהומות ללא אלימות… כשהם מגיעים אל בניין הקפיטול הדלת לבניין הייתה כבר פתוחה… ולכן הם נכנסו. הפרובוקטורים של אנטיפה דאגו להתערבב לתוך תהלוכת המחאה והם שעשו את המהומה בפנים. רבים ממשתתפי המחאה היו נשים. האנשים לא היו חמושים לא הייתה אלימות. לא הייתה ביזה. הם נפלו בפח שטמנו להם.
      המחאה של ה-DEPLORABLE שהוגדרה כ"ניסיון להפיכה" היא אירוע מכונן בהתבססות המפלגה הדמוקרטית בשלטון בארה"ב. הממשל החדש ימהר לנצל את האירוע על מנת להיפטר ממתנגדיו, ולבסס שלטון עריצות תוך שהוא מתנער משרידי חוקת ארה"ב. זאת בתמיכת רוב הממסד הרפובליקני שטראמפ מעולם לא היה בשר מבשרו.