הטרלול הפרוגרסיבי בארה״ב: מורים יעברו ללמד מתמטיקה חדשה ו״לא גזענית״

לפי משרד החינוך של מדינת אורגון דרישת התשובה הנכונה בשאלה בחשבון היא “עליונות לבנה” ודרישה מהתלמידים להציג את עבודותיהם היא “תכונה רעילה”. האם הטרלול הפרוגרסיבי יעצור מתישהו?

״יש להוקיע לימוד שמנציח את ההבנה שיש תשובות נכונות ותשובות לא נכונות״ | מורה למתמטיקה, צילום מסך

בעלון של משרד החינוך של מדינת אורגון שהופץ החודש, הופיעה בסמוך לאייטם על ׳חודש ההיסטוריה השחורה׳ (שחל במהלך חודש פברואר) מודעה המכריזה על “קורס מיקרו” עבור אנשי חינוך תחת הכותרת “דרך לשוויון במתמטיקה”. הקורס מבטיח לספק לאנשי החינוך “כלי מפתח לעיסוק ואסטרטגיות לשיפור תוצאות הוגנות עבור תלמידים שחורים, לטיניים ורב-לשוניים” וידע אודות כיצד לנטרל את הגזענות בהוראת המתמטיקה”.

יש שישאלו, ובצדק, כיצד בכלל יכולה מתמטיקה – אשר עוסקת בתחום הלוגיקה הטהורה יותר מכל מקצוע אחר – להיות גזענית? ארגז הכלים המוצע כמשאב עבור המפגש הראשון בקורס עונה על שאלה זו.

“אנחנו רואים כי תרבות העליונות הלבנה מופיעה בכיתת לימוד המתמטיקה אפילו כאשר אנחנו מבצעים את האחריות המקצועית שלנו”, מסביר המדריך. על-כן מוטל על אנשי החינוך לקחת האחריות “להראות את התכונות הרעילות של תרבות העליונות הלבנה ביחס למתמטיקה”.

״העדפת תרגול עצמאי על-פני עבודת צוות היא ׳תכונה רעילה׳״ | סטודנטים אמריקניים (צילום מסך)

אותן “תכונות רעילות” כוללות עקרונות אקדמיים בסיסיים כגון ההתמקדות בתשובה “הנכונה”, הקביעה כי המורים הם המורים והתלמידים הם הלומדים, תיעדוף תרגול עצמאי על-פני עבודת צוות או שיתוף פעולה, דרישה מהתלמידים “להראות את עבודותיהם”, מיקוד שיטות הניקוד והציון במחסור בידע, תיעדוף “מתמטיקת העולם האמיתי” על-פני מתמטיקה בעולם האמיתי, מעקב אחר תלמידים (בקורסים ובכיתות) וחיזוק דרכי ההוויה הדומיננטיות על-ידי מבנה השתתפותי.

ארגז הכלים אף ממשיך וקובע כי “הקונספט לפיו המתמטיקה הינה אובייקטיבית לחלוטין הוא חד-משמעית שקרי, והלימוד של המקצוע הוא אפילו עוד יותר כזה. ההקפדה על הרעיון הקובע כי תמיד יש תשובות נכונות ותשובות לא נכונות מנציחה את האובייקטיביות ואף את הפחד מעימות פתוח”.

הקורס אף מכיל מספר הצעות המיועדות לאנשי חינוך המעוניינים להיאבק בגזענות בכיתות המתמטיקה שלהם. אלו כוללות אימוץ מדיניות שיעורי-בית התואמות לצרכיהם של תלמידים שאינם לבנים, חשיפת התלמידים לדוגמאות ולמקרים בהם אנשים השתמשו במתמטיקה כאמצעי להתנגדות וזיהוי הדרכים בהן נעשה שימוש במתמטיקה כדי לקדם עמדות קפיטליסטיות, אימפריאליסטיות וגזעניות כדי לאתגר אותן.

חומרי הקורס מהדהדים באופן חוזר ונשנה את מסריהן של תיאוריות גזעניות, תוך התעקשות כי “רק אנשים לבנים יכולים להיות גזעניים בחברה שלנו משום שרק אנשים לבנים כקבוצה שולטים בכוח”. חלק אחר בחוברת העבודה של הקורס מבטיח טוען כי “בחלק מהמקרים, הדעות הקדומות של קבוצות מדוכאות (‘אי אפשר לבטוח במשטרה’) הינן הכרחיות עבור ההישרדות”.

אם הבירוקרטים במערכת החינוך של אורגון באמת רוצים לשפר את חינוך התלמידים האפרו-אמריקנים, המהלך הגזעני הזה של הורדת הציפיות וערעור הנורמות של כיתות הלימוד הוא מקום עגום להתחיל בו.


המאמר פורסם לראשונה במגזין ‘פרונטפייג׳’.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. לא.

    כיוון שההיסטוריה מוכיחה שהבולשביקים רצחו הרבה יותר מהנאצים ואף סיפרו שרצחו למטרות "נעלות". כל רוצח NKVD, שטאזי ועוד מציגי רפובליקות "דמוקרטיות" אחרות, היה בטוח (יש לכך עדויות בין אישיות [ראיונות וכדומה] ובין, ספרי זכרונות) שהוא עשה רק טוב והוא בכלל לא רצח מיליארדים, אלא הציל את העולם.

    מדוע ההיסטוריה חוזרת? כיוון שרוצחי הסמול אינם לומדים היסטוריה. הם לומדים מדעי בכי. זו אותה סיבה מדוע בכל שנה אנו מקיימים פסטיבל רבין, שבו "שוכחים" כמה ישראלים נרצחו בגללו – אך סמולנינו מספרים (באותו יום ממש) לנו כמה הוא הרגיש אחראי לכל אחד ואחת (היגיון ועיקביות, מעולם לא היה בסמול). כמו כן, עמים שלמים נפלו בשבי הרעיונות הבולשביקיים, רק על מנת לקיים, בין מספר שנים לבין עשרות שנים לאחר מכן – כנסים ועדויות לפיהן "מכא על חטא, לא הבנתי שאני לא רוצח קולאקים אלא אנשים רגילים". לפיכך, ההיסטוריה מלמדת אותנו, שהסמול בארה"ב נמצא ממש בתחילת דרכו.

    אפשרות אחרת, היא כמובן, שרעיונות אלה מוחדרים כיוון שמישהו משלם על זה. אין כמובן עדויות ישירות לתוכנית כזו – אך מידע נסיבתי, משאיר הרבה מאוד פתוח. כך לדוגמא, בדיקה שנערכה על פירסומים של NYT – מצאה, שאם עד אירוע מסויים, כותבי ה"עיתון" לא הכירו כלל את המילה גזענות אז לאחר אירוע מסוים וסמוך לתחילתו, התחילה המילה "גזענות" להופיע בשרבוטיהם של כותבי NYT ככל מילה שנייה. מהו אותו אירוע? Occupy Wall Street. תחשבו מה שאתם רוצים, אז זה נסיבתי – אני יודע. בל נשכח, את הניסויים החברתיים שעורך ומממן מר סורוס – נוסח: מה קורה לחברה אזרחית, כאשר נשים מתחילות להרצח על רקע כבוד המשפחה (ממליץ לצפות ב-Banaz: A Love Story, אם כי, הצפייה אינה קלה כלל) ו"פליטי המלחמה" עושים עוד אי אלו דברים, שאינם מקובלים במדינה דמוקרטית מערבית אך שליחיו של סורוס (וזה דווקא מתועד היטב), מתנגדים לכל ניסיון אינטגרציה תרבותית של ה"פליטים"- ולו בהבנה המועטת שרצח אינו כבוד.

    שתי האופציות אינן טובות לחברה דמוקרטית ומערבית אך, הרבה מדינות כבר חלו בוירוס הסמולני. ארה"ב אינה ייחודית בכך. לא בתהליכים שהיא עוברת ולא באמצעים שרוצחי הסמול נוקטים.

  2. האם לא ברור שזו מלחמת חורמה על הגזע הלבן?

    ETHNO-SUICIDALISM אצל האדם הלבן שסורס במשך דורות ע"י אקדמיה אובדנית ותקינות פוליטית.

    חבר שלי מאחד הסטנים (כלומר הוא אדם "חום") שגר בהולנד אמר לי "אני אישית אוהב ומכבד את התרבות האירופית, מתבייש באחי המוסלמים באירופה, הבעיה יום אחד הבלונדינים יתעוררו וישחטו את כולנו (כלומר המוסלמים ומהגרים לא ארופאים)".

    1. בקצב הזה יותר סביר שהשחיטה תהיה בכיוון ההפוך(כי ה׳לבנים׳ מהנדסים לעצצמם תודעה חלשה מדי מכדי לתקוף).

  3. לא, הטירלול הזה שייך להמשך השקת הקומוניזם. זה עובד אך ורק במדינות דמוקרטיות, שבהן יצרו תשתית קומוניסטית.
    כך מתחיל קומוניזם רך, אחרי שכולם 'מיושרים' באה המכה על כולם.
    אבל אז, המערכת 'החיסונית' הטבעית כבר הרוסה לגמרי ואין התנגדות
    וההשתלטות העוינת על המדינה אזרחיה ומשאביה, כבר ענין פשוט.

  4. כבר אין די מילים במילון להזדעזע
    סוף העולם כבר כאן.
    עד מתי רשעים יעלוזו ??????^

  5. אורגון: כל הסמים הם חוקיים

    הרואין, קוקאין, מתאמפטמין וסמים אחרים כבר אינם עבירה פלילית באורגון.

    למה? כי מלחמת הסמים מכוונת לאנשים שחורים.

    האימפריה האמריקאית חולה ועומד למות בגלל השמאלנים הרדיקלים חולי הנפש.

  6. ארצות הברית בדרך להפוך לפח אשפה אנושי, למדינת עולם שלישי. ימי האימפריה האמריקאית: מהשליש השני של המאה העשרים ועד לשנות העשרים של המאה העשרים ואחת.

    1. לא בהכרח.

      ארה"ב זו מדינה ענקית (אם אנחנו נוסעים לפגישות משפחתיות, שם המון אנשים טסים במשך שעות לפגישה משפחתית בחגים וכדומה).

      כמה נוכלי סמול שמתחרים בנוכלי אחרים, במי יאשים יותר אנשים – ממדינת אורגון – ותשקורת שמפמפמת את הסיפור (לא אתר "מידה", אשר מביא את הדברים בקונטקסט הנכון) כאילו מדובר בצורך חיוני לארה"ב ולא כמה מסוממים שלמדו לכל היותר מדעי הבכי ולא מתמטיקה – בדיוק מנסים ליצור את הרושם, כאילו מדובר ביותר מחבורת מסוממים מאורגון.

      אך בפועל, נוכלי הסמול מהווים פחות מ-1%. רוב המוחלט של אזרחי ארה"ב, אפילו לא מסוגלים לחזור על הסיסמאות שלהם ב-110% מהסקרים הנערכים שם. אפילו אלה שבחרו במפלגת ה-KKK בבחירות האחרונות, לא הצליחו לבסס באף סקר את מה שהם קנו (אכן קנו) מהתשקורת האמריקאית. תשקורת אמריקאית, אשר הלכה על ניצחון פירוס והקריבה את כל האמינות שהיית לה, כדי להדיח את טראמפ. זו הסיבה אגב, מדוע נוכלי הסמול מקריבים עכשיו הכל ואנו צופים באירועים כמו זה המסוקר, בכתבה זו. לנוכלי הסמול יש 4 שנים להדביק מעל 50% מבוחרי ארה"ב בוירוס הסמולנות או שההימור שלהם, האמינות שאבדה מכל גופי החדשות – תלך לפח. כלומר, למיקומם הרגיל של רוצחי הסמול (אזרחי ארה"ב זוכרים גם זוכרים את פרעות הרצח של BLM).

  7. יש אכן מתמטיקה גזענית מאוד. ברשות הפלשתינית, בחמאס, בארצות ערב. שאלות במתמטיקה המבזות את היהודים ואת ישראל כחלק מהשאלה. זה לא יוצא דופן. זה קורה כל הזמן. לאף אחד בעולם זה לא אכפת. מותר להיות גזענים נגד יהודים ונגד ישראל.

  8. מזכיר את 'הפיזיקה הארית', ה'נקייה מיהודים' אצל הנאצים ואת 'הביולוגיה המארקסיסטית' ו'הגנטיקה המטריאליסטית-דיאלקטית' אצל הקומוניסטים בימי סטאלין. גם אצל בני דודינו מלמדים 'מתמטיקה פרוגרסיבית', למשל: כמה יהודים אפשר להרוג עם חגורת נפץ אחת, וכמה מתוכם ילדים. ארה"ב בשלטון הדמוחארטים ופלוגות הסער שלהם בדרך לשם.

  9. לפי הדרך הקיצונית של הסמאל
    ארהב תגיע לפילוג
    מחצית העם ימני רפובליקני
    אשר לא יסכים להיות רמוס דרוס מעוך
    לאורך זמן.אני מאמין שזה יגיע לתוצאת
    היבדלות.זה יביא לשבר וקרע עמוק
    שמי יודע לאן זה יגיע
    השמאל מביא את ארהב למקום גרוע

  10. לפני כמה חודשים קבלתי סרטון קריקטוריסטי על מורה שמנסה ללמד את תלמידה בכתה א' שכתב במבחן ש-2+2=22 שזו שגיאה. הילד מתעצבן ובורח מהמורה, המורה עוברת מסכת יסורים ע"י ההורים, מנהל בית הספר ואיזה טריבונל חינוכי שהיא לא יכולה לכפות את דעתה על התלמיד וכו' וכו' תוך שהיא עומדת באומץ על דעתה, והיא מפוטרת כמובן.
    בפגישת סכום חשבונותיה של המורה בינה ובין מנהל בית הספר מסכם המנהל שבית ספר חייב למורה 2000 דולר עבור קנית חומרים ו-2000 דולר עבור שרת אחר כזה או אחר, ס"ה 4000 דולר, אז עונה המורה: לא לא לא זה 22000 דולר לא 4000

  11. מזכיר לי את "מדען העם" ליסנקו שהכחיש את התורשה והגנטיקה (היא לא שיווינית) וגרם לכשל יבולים שהמיט רעב על ברית המועצות.

  12. גם בישראל זה נכנס בהכשרה להוראה מדרבנים למידת מתמטיקה "עם ערכים". כמובן "ערכים" פרוגרסיבים

    1. תודה על העדכון.

      לדעתי, התשובה צריכה להיות שלמי שמשקרים על עצמם כ"פרוגרסיבים" – אין ולא היו שום ערכים. הרבה דיקטטורים לפני הסמול הישראלי, קראו לעצמם בשימות שהנם הטיה של המילה "קידמה" (פרוגרס). כולם המיתו אסון על עמם שלהם ועל אחרים.

      אני לא מציע לך להגיע לעימות חזיתי עם הממונים עליך, אם הם המקדמים של האג'נדה השקרית הזו, אך כולנו כחברה לזכור – שכל התפיסות הקיצוניות במרחב הציבורי, התקדמו היסטורית בשיטת משל הצפרדע בסיר מים. מניסיוני הפרטי (עד כמה זה מתאים לתוכניותך, תשפוט אתה) הפרוגרסיביים האגרסיביים, מתפזרים לכל עבר בשנייה שהשקרים האוויליים שלהם נחשפים. בארה"ב כבר קראו כמה "מורים", להוריד את הרמה בלימודי המתמטיקה, כי הלימודים קשים לאנשים בעלי גוון עור X וכל זה בגלל אנשים בעלי גוון עור Y והם בכלל לא גזענים, כי הם לא כתבו ש-x הוא פונקציה של y 🙂

      בכל דור יש שכבה של אנשים שמאשימה בחוסר יכולתה להבין מהי פונקציה רציפה, אחרים.