אמור לי מי חבריך: הרומן של סער והתקשורת

החיבוקים שמקבל סער במשך שנים מעיתונאי ׳הארץ׳, ׳ידיעות אחרונות׳ ואחרים, ובמיוחד בחודשים האחרונים, צריכים להדאיג כל מצביע ימין

אוהבי סער: אמנון אברמוביץ׳, רוגל אלפר, אורי משגב, שמעון שיפר ואחרים | גדעון סער באולפן ׳חדשות 13׳ (צילום מסך)

אפשר לחלק כיום את מערכת התקשורת בישראל לשני חלקים: החלק הדומיננטי הוא ״תקשורת המיינסטרים״, שאפשר לומר כי המייצג הבולט שלה הוא אמנון אברמוביץ׳. באופן בולט, מתקיימת לצידה במעין יקום מקביל ובאופן מוזר התקשורת האלטרנטיבית – אותם כלי תקשורת שמתקנים את המערכת המעוותת שהתקיימה בארץ באופן שערורייתי במשך עשרות שנים.

הנטייה הפוליטית המובהקת של רוב העיתונאים במערכת הזאת היא להצביע לשמאל. מ-1977 אותם עיתונאים משתייכים למחנה פוליטי שאיבד הגמוניה והם מבקשים ליצור דמוניזציה לכל פוליטיקאי שמסכן את הסיכוי שלהם לחזור ולהחזיק בעמדות הכוח הפוליטיות. בני גנץ הוא מקרה הבוחן האחרון במקרה הזה: כיצד הפכו אותו מרבין המודרני לדמות נלעגת. אין תימא אם כן שהתקשורת הישראלית עוסקת בראש הממשלה נתניהו ללא הרף. מרתק לעקוב אחר התופעה שבה למרות כל השקרים, חצאי האמיתות, העיוותים והמניפולציות הקשורות לשלטונו הוא עדיין זוכה שוב ושוב ושוב באמון העם ובאמון הכנסת.

בהקשר הזה, אנו זוכרים כי נהוג לומר על כל מערכת בחירות שהיא גורלית. דומה כי זאת שלפנינו היא הגורלית מכולן משום שהיא עוסקת בנושאי ליבה קריטיים שיקבעו את זהותה של המדינה לשנים הבאות. לפיכך, חשוב להקשיב להמלצות של אנשי תקשורת. שהרי, המטרה שלהם היא להפיל את נתניהו ואת שלטון הימין והם יבקשו להמליץ על מי שיביא אותם אל המטרה. אחרי ששמנו את הדברים הללו על השולחן, ראוי לבדוק ולסקור כמה המלצות:

רוגל אלפר, עיתונאי ׳הארץ׳ הידוע בעמדותיו הרדיקליות משמאל ובשנאתו הרבה לאחר, כותב: “אסתום את האף ואצביע סער”, וכן קובע כי “סער טוב מ׳מרצ׳”. אורי משגב, עוד עיתונאי שמאל קיצוני שממש מתעב אנשי ימין מצהיר : “גדעון סער, חדשות טובות”. הגדיל לעשות אותו אמנון אברמוביץ׳, האיש ואתרוג ההינתקות, שניסה להסביר לנו למה גדעון סער הוא איש ימין אמיתי ואיש ארץ ישראל שלמה אמיתי – בניגוד לנתניהו השמאלן – ולמה צריך לתמוך בו.

על זה נאמר: אמור לי מי הם ממליציך הנחושים ואומר לך מי אתה ואת מי אתה משרת.

אבל זה לא מתחיל כאן. למעשה מדובר ברומן בהמשכים של סער עם אותם אנשי תקשורת משמאל. לכאורה, סער הוא פוליטיקאי מבטיח מהימין, כזה שהתקשורת הישראלית אמורה לפגוע בכוחו עד כמה שניתן מפני שהוא מסכן את ההגמוניה שלה. אך היא לא עשתה זאת כל השנים, אלא בדיוק ההיפך. אף פעם לא דבק בו שום דבר. הם אף פעם לא שאלו אותו שאלות קשות באמת ורק ליטפו אותו שוב ושוב. וזאת תופעה מאוד מוזרה.

לא זו אף זו, בחלק מהמקרים אנשי תקשורת עשו זאת בבוטות, לכאורה בניגוד לאינטרסים שלהם, והתקשורת שתקה. שתיקה רועמת. למעשה היא הייתה חלק מהקמפיין. ׳העין השביעית׳, לא בדיוק גוף תקשורת תומך ימין, היטיב לתאר כיצד עובד יוסי ורטר עבור סער וגם הסביר את הקשר שלהם מימי האוניברסיטה.

אך הדוגמא המדאיגה ביותר שאמורה להדיר שינה מכל מצביע ימין באה לידי ביטוי בעת חתונת סער עם בחירת ליבו, ברגע שלקח עיתונאי ׳ידיעות אחרונות׳ שמעון שיפר את המיקרופון ואמר את הדברים הבאים : “אנחנו תמיד נהיה שם ונשמיד את כולם, את כל מי שינסה…”.

שמעון שיפר שייך לעיתון שהסנטימנט שלו הוא נגד המחנה הלאומי. למעשה הוא מתעב כל מה שקשור ל׳ליכוד׳. חוץ מאחד. לכן חשוב לשאול : את מי שיפר ישמיד? מדוע השתמש בשפה בוטה שכזאת? מה זה אומר עליו, על עיתונו ועל הפוליטיקאי שבחתונתו דיבר?

אבל זה לא רק זה. ידוע שסער הוא חברם של עיתונאים. חברות איננה דבר רע, אך חברות שבה יש שימוש ציני ב״חברים״ על מנת לפגוע לכאורה בשותפיך לדרך – זה כבר בעייתי, וראוי שהמצביעים ידעו זאת. כך למשל תיארה איילה חסון בתוכנית הרדיו שלה את מערכת היחסים שבין סער לבין עיתונאים : “גדעון תדרך נגד נתניהו ונגד אחרים”.

חשוב להדגיש: אם מה שחסון מדווחת נכון, התדרוכים הללו פגעו במחנה הלאומי וסער עוד עשה זאת בעודו חלק מ׳הליכוד׳.

הבחירות הקרובות הן קריטיות. אם אנשי המחנה הלאומי אתם, וחשובה לכם הגשמת האידאולוגיה של המחנה הלאומי, הצבעה לסער לא תתן לכם זאת. היא רק תחזק את הדבר ההפוך מזה שבו אתם מאמינים.

סער הוא חמורם של משיחים, אל תהפכו לחמורם של החמור של מי שרואים בעצמם משיחים אבל הם בעצם משיחי שקר.


אלי ורד חזן הוא מנהל אגף קשרי החוץ של תנועת ׳הליכוד׳, בעבר שימש כעוזרו של גדעון סער בתפקידיו כיו״ר סיעת ׳הליכוד׳ וכשר החינוך.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

52 תגובות למאמר

  1. סער הוא כנראה חפרפרת שהושתלה בליכוד המון שנים..הוא התגרש והתחתן עם גאולה אבן שהיא שמאלנית ידועה..סער חביבם של אנשי התקשורת השמלאנים2 לכן כל קול שעובר לסער זה יביא לממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד.אני החלטתי הבחירות אני ומשפחתי חמישה אצבעות להצביע עבור נתניהו והליכוד..חברים תחשבו טוב סער הוא שמאלן בתחפושת של איש ימין

    1. הנה הפרנויה הביביסטית. נתניהו אלוף בזה. אגב, יש עוד משהו שנתניהו אלוף בו – לשתול חפרפרות במפלגות עוינות, להסית ולסלף את המציאות.
      ואני שואלת: למה נתניהו מתעלם מסער? כי הוא פוחד.

    2. קודם תלמד לכתוב בלי שגיאות. חחחח

    3. נתניהו לזרוק לפח . רע לעם ולמדינת ישראל .מושחת גנב שקרן . שורד בגלל שוחד לדתיים.

    4. א.״פרנויה ביביסטית״-כי מרץ וליברמן לא משתמשים בהפחדה מכפייה דתית? כי השמאל המתון לא מפחיד מקרעים בעם ופערים חברתיים? כולם משתמשים בהפחדות!
      ההבדל הוא שהפחדות של הימין(ההתנתקות, המהפכה השיפוטית וכו׳)-נוטות להתגשם.

      ב.מעולם לא שמעתי על מישהוא שהתגלה כחפרפרת של הליכוד. כנראה שאתה מומחה בהפחדות וסילוף המציאות.
      אגב, ידוע שמקרה של הליכודניקים החדשים שהודו בגלוי שהם מתפקדי ליכוד כדי להכניס אנשים לא ימנים אך הם לא מצביעי ליכוד.

      ג.בדרך כלל כשמפחדים ממשהו דואגים להתגונן מפניו לא מתעלמים ממנו. התעלמות זו התגובה למשהו בלתי מזיק.
      מה לעשות שנתניהו, בניגוד לסער מבין את חשיבות אחדות הגוש ואת הנזק שגורם ירי בתוך הנגמ״ש.

      ימני

    5. כל החיים הצבעת ליכוד וגם הפעם כמו בעבר תצביע ליכוד ,אילו היית רציני היית מצביע אחרת ולא מפלגה שבראשה נאשם שקרן פתולוגי שדואג למשפחתו ולא לאזרחי המדינה ולמדינה .

    6. הכתבה הזאת הכל שקרים שקרים. ביבי מפחיד שמאל שמאל שמאל יאללה לך לעזאזל כבר כאילו שמאל זה לא בני אדן כמה הסתה כמה פילוג נמאס נמאס מתי זה יגמר נמחלה הזאת שנקראת ביבי? עלי בכל אופן הוא לא מצליח לעבוד. אני מזרחי ויש לי דרך ארץ ויש לי ערכים ותורה לא מסתדר לי כל השינאה והשקרים של ביבי מה לעשות…. סער בנט לפיד ליברמן יותר ימין מביבי. אדון קופיף סער זה הימין האמיתי ביבי זה הימין המזוייף

    7. סער הוא לא חפרפרת, הוא די גלוי וליד נתניהו הוא גמד

      הצד האפל בקריירה של סער: בשנים 1995–1997 עבד כעוזר ליועץ המשפטי לממשלה מיכאל בן יאיר ובשנים 1997–1998 היה עוזר לפרקליטת המדינה עדנה ארבל. לאחר מכן עבד כפרקליט בפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי)

      בן ארי: סער נותן לשמאל להשתלט על משרד החינוך
      ח"כ בן ארי מוחה על האישור שניתן לתלמידי בית ספר מירושלים לסייר בחברון בהדרכת אנשי ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה

    8. יונה, ויקטור, אביהו וכל השמות הנרדפים, תת רמה עליבות מעוררי רחמים

  2. אם – אם ביבי היה פועל בחכמה
    הוא היה נותן לסער תפקיד רציני
    וכך סער היה מש.. החוצה במקום פנימה
    אותו דבר לגבי איילת שקד – כל כך מוכשרת
    למה לתקוע לה מקל בגלגלים ?
    דרך אגב – הגיע הזמן להפסיק להתקרבן מול התיקשורת
    איזה כח יש כבר לאמנון אברמוביץ' ?
    כמה כבר רואים אותו? יש היום רשתות חברתיות.
    יום טוב לכל.

    1. באיזה תחום בא הכשרון של איילת שקד? היא נכשלה בכל מה שנגעה בו, פנים יפות- לא אומר כשרון, אתה טוען שאין כח לאמנון אברמוביץ'? תעבור שוב על ההצלחה העצומה של הפרופוגנדה באמצעי התקשורת במלחמת העולם השנייה ומשך השלטון הקומוניסטי.

    2. בנוסף, סער קיבל את משרד החינוך בזמנו, זה לא גרם לו להפסיק לירות בתוך הנגמ״ש ולהתחנף לברנז׳ה.

  3. מה הפלא?
    הרי זה אותו הגדעון סער
    שתדרך במשך שנים את חבריו העיתונאים
    בצורה קשה נגד נתניהו –
    והיום הם גומלים לו בחזרה.
    תגידו, זה לא שוחד לשיטת שי ניצן?

    1. נו טבריה…. ביביסטים תת רמה כולם שם פרימיטיבים חשוכים …. מה נצפה מטבריינית? עיר רפאים חרדית. משהו ראה מה הולך שם? הפילו ראש עיר שהתחיל לעשות ולשנות כל הג'וקים והפשפשים בשחור. טבריה דומה לאיאן.

    2. אצלך בדאע"ש טוב יותר, "שרה"?

  4. מה לא ברור?

    מפלגת "433 להבי השמקליטות", מכינים אישום בסיקור אוהד למועמד לראשות הממשלה, גדעון סער.

    על מנת בעת הצורך, לאנוס את הציבור בישראל ע"י איומים על ראש ממשלה נבחר – אם סער יבחר – להכיל את רצח הישראלים עבור פרסים מאוסלו, לחברי מפלגת "433 להבי השמקליטות" וספיכיהם במר"צ ו"אבודה".

    1. אחמד אתה מדבר שטויות לא לעיניין בכלל.

  5. אתם משעממים!! 6000 מתים מקורונה על הידיים של ביבי … תעיפו אותו ואני אחזור לליכוד !! יכול להצליח כסטנדאפיס😝

  6. גדעון סער מייצג את הימין העמוק והליכוד האמיתי. כדאי לליכוד ולתקווה חדשה להתלכד אחרי הבחירות למפלגה מאוחדת. בראשות סער או פוליטיקאי מהלכוד של היום.ובלבד שלא יהיה נתניהו שממוטט את הליכוד והמדינה

    1. סער היה בכלל ח״כ באותו זמן? קשה לנחש מה הוא היה מצביע אבל אנחנו יודעים מה הוא עשה לועדה למינוי שופטים.

  7. מציע שתסתכלו על עיתון ישראל היום, האם זה עיתונות ? זה עיתון של ביבי ואף אחד מכם לא מדבר על זה. תקשורת מטבעה היא ביקורתית כלפי השלטון, ומכיוון שביבי בשלטון הרבה שנים, בהם הוא שיקר את כל הסובבים אותו, חיסל מתחרים פוליטיים שלו תוך הפצת דברי שקר ועלילה עליהם, טבעי שיהיה עליו ביקרות ורצון להחליפו במישהו אחר. ועוד לא דיברתי על ניהלו הכושל, הסתרת הסכמים מראשי הבטחון, רמיסת הציונות הדתית והפרת הבטחת סיפוח יהודה ושומרון, לקיחת 16 מיליון לכיסו, העברת 30 מיליון לעורך דין שלו ולקרוב משפחתו עורך דין שומרון, ועוד רשימה ארוכה. כתוב: ״מדבר שקר תרחק״ זה לא קשור לימין או לשמאל, אם אנחנו רוצים להתקיים כחברה מוסרית וישרה אסור להצביע לביבי ולא למי שתומך בו כמו דרעי, סמוטריץ ואחרים, אחרת זה ענין של זמן שנלך לאבדון כפי שקרה לעם היהודי בעבר, כשהוא לא היה מאוחד. על ביבי ופעולותיו ומניעיו אמר שמיר ראש הממשלה לשעבר: ״ביבי הוא מלאך חבלה״. כמה הוא צדק

    1. תקשורת לא אמורה להיות אנטי השלטון.
      תקשורת אמורה להביא לאזרח את המידע הנחוץ לצורך קבלת החלטות ולא משנה מי יוצא טוב או רע. והיות וכולנו בני אדם מורכבים-אף אחד לא יכול לצאת תמיד טוב או תמיד רע.
      היות וכך, ישראל היום שיודע גם לבקר את נתניהו הוא הרבה יותר קרוב לתקשורת טובה מרוב הזבל בארץ(גם אם יש לישראל היום הרבה מה לשפר) ולפחות איש לא מעמיד פנים שישראל היום אוביקטיבים.

    2. מה?

      תספר את האגדות שלך על תקשורת, לחבריך בחמאס – שלא שמעו על אמנון אתרוגוביץ ולא על "חקירתו" של המפכ"ל גל הירש.

      זה שאצלך בחמאס אין חזקת חפות ולכן כל מה ש"חוקרי" גל הירש סיפרו ממקורות "אלומים" לאילנה אמת בשעתה – זו הסיבה שחמולת חמאס, נחשלת ורצחנית עלי אדמות.

    3. ברור. הג'יהאד שלך תמיד היה נגד כופרים.

  8. המאמר שכננ אותי להצביע

    המאמר שכנע אותי להצביע לסער.

    ה

    1. מאחלת הצלחה לגעון סער מלח הארץ כל אדם שאיים על נתניהו ביבי דאג להכפיש ולהוציא מהמפלגה יצא גדול בע"ה גם יצליח אני לא ימין אני הולכת אחריי המעומד

    2. מאחלת הצלחה לרותי פלפל של סער, מגיבה באתרים של יאהוד אפילו שהיא רק הולכת ללמוד עברית.

  9. ראשית סער ללא כתבי אישום .סער גם לא אישר לגרמנים למכור צוללות מתוחכמות למדינת אויב . סער לא שקרן ובטח לא שקרן פתולוגי,סער לקח פסק זמן מהפוליטיקה וראה את כל השחיתויות של הבלפורי,אשתו של סער גב' גאולה צנועה ונחבאת אל הכלים בעוד אשתו של הנאשם גנבה קולנית וחלולה .
    אלה רק חלק מהסיבות ,יש עוד 1001 סיבות שצריך הנאשם ללכת להתרכז במשפטיו ולהניח לנו מגחמותיו שחיתותו ושקריו הרבים של המושחת המפורסם בעולם .למען גילוי נאות אני לא מצביע בעד סער אלא לגנץ הפעם כי למרות נסיונותיו של הבלפורי ,לא הצליח לשנות את אופיו של התמים גנץ והיותר ציוני באמת מהמושחת מבלפור

    1. אתה כבר מתכנן לתפור לו כמה תיקים או שהוא הסכים לפיגועים של חמולתך?

  10. נתניהו הוא לא ימין. המחנה הלאומי מחולק בין בנט לסער. ולמען האמת , נתניהו הביא את המערכת הפוליטית לנקודה שבה ימין ושמאל בכלל לא על סדר היום.
    כמו במלחמה , כשיש סכנה לכל העם כך גם היום.
    נתניהו סכנה קיומית לעם ישראל.
    נתניהו סכנה קיומית לעם ישראל.
    נתניהו סכנה קיומית לעם ישראל.
    חשוב שלא יצנזרו אותי כמו שצנזרו ידיעות על התרעה למלחמה ערב מלחמת יום כיפור.
    לכן , שמאל וימין , ערבים וציונות דתית נגד המשך שלטונו של הנאשם בפלילים שמוכן לעשות הכל כדי לברוח מאימת המשפט.

  11. סער גדעון הוא היליד בימין עם אומץ לב ויושר אמיתי.
    למערי כבוד ראש הממשלה סיים את דרכו.
    חייב ללכת לבית המשפט ולהגן על יושרו המוטל בספק.
    הןא מזיק לימין ולען עליו ללכת נביתה היום.
    חבל שחברי כנסת בליכוד פחדנים ללא יושר וללא אומץ.
    כל הימין צריך להצביע סער!!@

  12. איזה עבירות עוברים אלה המריצים את סער
    זה הרבה יותר לגיטימי מאדר ערוץ 10 וישראל היום מריצים את סמוטריץ ובן גביר

  13. תפסיקו לזבלבמוח אצלכם כל מי שלא תומך בביביהו הוא לא כשיר לשום תפקיד מדיני הליכוד אף שיודע את כל השחיתות של ביבי ימיך לתמוך בו והולך אחריו כמו עדר אחרי הרועהלמרו הכל אינני תומך בסער אבל הפסיקו את ההתקרננות אחרי פוטין ארדואן וכל יתר המגלומנים

  14. שימון שיפר גר במגדלי אקירוב. הכסף נמצא בסמול. הגובים בסמול. אף איש ימין לא יצביא לא לסער ולא לבנט. אולי אלה למשקרים את עצמם שהם ימין. די. 30 שנים אני בארץ וכל הזמן נשף מסכות הזה של גונן שגבים. פעם אחד שיקרו -זה קורה. ששה ביטון גרועה יותר מגונן שגב- יש לה דם רב על הידיים. אלקין נראה כמו צרות שלי משום מה נחשב חכם. מה עשה בחיים כדי להיחשב חכם?תרגם את פוטין? עוד כלומניק שרוצה להסתדר על חשבון אחרים. ר מי שפורש מכנסת שהוא סמולן מסתדר יפה, עושה מיליונים, מי ש ימיני הי בצניעות.

  15. כמה שאני מבין, סמוטריץ ימין, ליכוד מרכז, חרדים זה חרדים וכל השאר סמול.

  16. הכתבה הזאת הכל שקרים שקרים. ביבי מפחיד שמאל שמאל שמאל יאללה לך לעזאזל כבר כאילו שמאל זה לא בני אדן כמה הסתה כמה פילוג נמאס נמאס מתי זה יגמר נמחלה הזאת שנקראת ביבי? עלי בכל אופן הוא לא מצליח לעבוד. אני מזרחי ויש לי דרך ארץ ויש לי ערכים ותורה לא מסתדר לי כל השינאה והשקרים של ביבי מה לעשות…. סער בנט לפיד ליברמן יותר ימין מביבי.

    1. תודה שעדכנת אותנו מה עמדתכם בחמאס.

  17. עוד קדנציה לביבי,ואז נוכל להפגש במלחמת אזרחים.כנראה קשה להקים מדינה יהודית עם חברה ישראלית שהיא כלכך מעורבת ושאין בה הרבה מהמשותף.

    1. כבר למדת ערבית, מר מלחמת אזרחים ליברמן?

    2. לא קשור יהודית.
      המצב בארה״ב לא יותר טוב.

  18. הכתבה הזאת הפכה את "מידה" מאתר ימני מכובד לאתר ביביסטי, מין "ישראל היום"
    סער אף יותר ימני מביבי, ברור מה האינטרס של כותב המאמר. אך מדוע אתם נותנים במה לתעמולה זולה של ביבי?

    1. כיוון שכולנו בישראל ראינו, לשם מה משתמשים אצלכם נוכלי הסמול, בסיקור אוהד.