התנופה הדמוגרפית היהודית וההתמערבות הדמוגרפית הערבית

בניגוד לתובנה המקובלת ולְהערכות ותחזיות הממסד, לא קיימת פצצת זמן דמוגרפית ערבית; כן קיימת רוח גבית דמוגרפית יהודית חסרת תקדים

בניכוי הספירות הכפולות וניפוחי הנתונים מתקבלת תמונה אחרת לגמרי | עולים חדשים מארה״ב בנחיתה בנתב״ג (צילום: מארק ניימן, לע״מ)

הטענה כי הרוב היהודי מצטמק שגויה ומתבססת על הדרה שרירותית של כ-400 אלף יהודים (לפי חוק השבות) מכלל הציבור היהודי, על התעלמות מרוח-גבית דמוגרפית יהודית חסרת-תקדים ועל נתונים מופרכים של הרשות הפלסטינית, המתקבלים על ידי הממסד הישראלי ללא בדיקת-נאותות, כפי שמתועד בנתונים הבאים.

תנופה דמוגרפית יהודית

כפי שעולה מנתוני הלמ״ס שפורסמו בחודש מרץ 2021, בשנת 2020 עמד מספר הלידות היהודיות על 134,866, עלייה של 68 אחוזים משנת 1995 (80,400), לעומת מספר הלידות הערביות בשנת 2020 שעמד על 42,435, עלייה של 16 אחוזים בלבד מ-1995 (36,500). ב-2020 אף היוו הלידות היהודיות 76 אחוזים מכלל הלידות בישראל, לעומת 69 אחוזים שהיוו ב-1995. בתוך כך שיעור הפריון, כלומר מספר הלידות לאישה, במגזר החילוני נמצא בעלייה ב-25 השנים האחרונות, בעוד הפריון החרדי נמצא בנסיגה מתונה.

בניגוד לשאר מדינות העולם, שיעור הפריון בישראל ממשיך לעלות למרות התרחבות האוכלוסייה העירונית, שדרוג רמת החיים והחינוך, השתלבות הנשים בשוק העבודה (מקום שני בעולם אחרי איסלנד) ועליית גיל הנשואין.

בשנת 1969 היה שיעור הפריון הערבי גבוה ב-6 לידות משיעור הפריון היהודי. בשנת 2015 השתוו שיעורי הפריון הערבי והיהודי על 3.13 – ביטוי להִתְמַעַרְבוּת הפריון הערבי עם שדרוג מעמד האישה הערביה, השתלבותה במערכת החינוך ושוק העבודה, עליית גיל הנשואין וקיצור שנות הפריון. ב-2019 אף התרחש מהפך, כשעמד שיעור הפריון היהודי על 3.09 לידות לאישה (3.27 כאשר האב הוא יליד הארץ), לעומת שיעור הפריון הערבי שעמד על 2.98.

הגידול בפריון היהודי נובע מרמה גבוהה יחסית של אופטימיות, פטריוטיות, זיקה לשורשים, אחריות קיבוצית, תחושת סכנה קיומית וצמצום ההפלות.

בשנת 2020 היו 42,442 פטירות יהודיות, בהשוואה ל-31,575 פטירות שהיו בשנת 1996 – גידול של 34 אחוזים המלמד על התרחבות האוכלוסייה הצעירה. אולם באותה שנה היו 6,261 פטירות ערביות בהשוואה ל-3,089 בשנת 1996 – גידול של 103 אחוזים המלמד על התרחבות האוכלוסייה המזדקנת. תוחלת החיים של ערביי ישראל (78 לגברים, 82 לנשים) דומה לזו של ארה״ב וגבוהה מכל מדינה מוסלמית אחרת.

ב-2020 עמד היקף הפטירות היהודיות על 31 אחוזים מהיקף הלידות, בהשוואה ל-40 אחוזים בשנת 1995 – תסמין של אוכלוסייה צעירה יותר. מנגד, ב-2020 עמד היקף הפטירות הערביות על 15 אחוזים מהיקף הלידות, בהשוואה ל-8 אחוזים בשנת 1995 – תסמין של אוכלוסייה זקנה יותר.

מאז 1995, המגמה הדמוגרפית יצרה תשתית של אוכלוסייה יהודית צעירה ורוח-גבית לפריון גבוה בדור הבא. רוח-גבית דמוגרפית זו מאופיינת גם על ידי מאזן הגירה חיובי, הכולל את המשך העלייה וצמצום ה״ירידה״ מהארץ: בשנת 1990 נוספו 14,200 ״יורדים״ (יהודים וערבים), לעומת תוספת של 7,000-6,000 בלבד בשנים האחרונות. ניתן רק לקוות שממשלת ישראל תחזיר את העלייה לראש סדר העדיפויות הלאומי ותממש את פוטנציאל 500,000 העולים מצרפת, מערב אירופה, ברה״מ לשעבר, ארגנטינה וארה״ב ב-10-5 השנים הבאות.

ספירה כפולה והתמערבות הדמוגרפיה הערבית

כ-500 אלף ערבים השוהים בחו״ל למעלה משנה, רובם מיהודה ושומרון, כלולים במפקד האוכלוסין הפלסטיני, בניגוד לנוהלי הדמוגרפיה המקובלים. בשנת 1997 הודיע ראש הלמ״ס הפלסטיני על הכללת 325 אלף תושבי חו״ל במפקד, וב-2004 תיעדה ועדת הבחירות הפלסטינית 400 אלף תושבי חו״ל. בעקבות לידות המתרחשות בחו״ל, מספר זה גדל בהתמדה.

350 אלף ערביי ירושלים נושאים ת.ז. ישראלית, ולכן כלולים במפקד האוכלוסים הישראלי, אך גם כלולים במפקד האוכלוסין הפלסטיני (ספירה כפולה). גם מספר זה גדל בהתמדה עקב לידות. בנוסף, למעלה מ-100 אלף ערביי וערביות יהודה ושומרון (במיוחד) ועזה נישאו לבני זוג מערביי ישראל, קיבלו ת.ז. ישראלית וכלולים גם במפקד האוכלוסין הישראלי וגם בזה הפלסטיני (ספירה כפולה). גם מספר זה גדל בהתמדה, כאמור, עקב לידות.

משנת 1997, היגרו מיהודה ושומרון כ-350 אלף ערבים, אך לא נגרעו על ידי הרשות הפלסטינית, המתכחשת לתופעת מאזן ההגירה השלילי (היקף יציאות עולה על כניסות) המאפיינת את ערביי יהודה ושומרון לפחות מאז הסיפוח הירדני בשנת 1950 (כ-15 אלף בשנה, נכון לממוצע השנים האחרונות). את נתונים אלה, כפי שמדווחים על ידי רשות האוכלוסין וההגירה המתעדת יציאות וכניסות בכל מעברי הגבול היבשתיים, אוויריים וימיים, ניתן לראות בטבלה הבאה:

הנתונים נוגדים את השיח התקשורתי (קרדיט תמונת רקע: חיים זך, לע״מ)

בדו״ח הבנק העולמי מחודש ספטמבר 2006 תועד ניפוח מלאכותי של 32 אחוזים בנתוני הלידה של האוכלוסייה הערבית ביהודה ושומרון ועזה. בעוד שדיווחה הרשות הפלסטינית על גידול של 8 אחוזים, בבנק העולמי תועדה דווקא ירידה של 24 אחוזים.

הנתונים אף מצביעים על התמערבות דרמטית שך שיעור הפריון הערביים – מתשע לידות לאשה בשנות ה-60, ל-3.02 לידות בשנת 2021, כך לפי תיעוד ה-CIA World Factbook, הנוטה להדהד את נתוני הרשות הפלסטינית. ההתמערבות ניזונה בין השאר ממעבר סוחף מהכפר אל העיר (70 אחוזים כפריים ב-1967, 77 אחוזים עירוניים ב-2021), עלייה בגיל הנישואין של הנשים (מגיל 15 ל-22), שימוש גורף באמצעי מניעה (כ-70 אחוזים, מקום שני בעולם המוסלמי לאחר מרוקו) וקיצור תקופת הפריון (מגיל 15-55, לגיל 23-45). כמו כן, כיום הגיל הממוצע של ערביי יהודה ושומרון הוא 22, לעומת הממוצע בשנת 2005 שעמד על 18.

התמערבות שיעור הפריון מאפיינת את כל מדינות האסלאם, להוציא את מדינות התת-סהרה: ירדן, בעלת שיעור פריון דומה ליהודה ושומרון – 3 לידות לאשה; איראן – 1.93 לאישה; סעודיה – 1.95; מרוקו – 2.29; עיראק – 3.32; מצרים – 3.23; תימן – 3.1; איחוד האמירויות – 1.65; וכן הלאה.

משיקולי מאבק כוחות והיבטים כספיים, מצמצמים הפלסטיניים את דיווחי הפטירה, כפי שמלמדים דיווחים מתקופת המנדט הבריטי. הדבר יוצר מצבי אבסורד, כמו למשל את ילידי שנת 1845 שנכללו במפקד האוכלוסין של שנת 2007. לפי התיעוד הנ״ל, מספר ערביי יהודה ושומרון עומד כיון על 1.5 מיליון – 50 אחוזים מהנתון הרשמי.

השורה התחתונה

בשנת 1897 עמד המיעוט היהודי בשטח המשולב של שומרון, יהודה ו״הקו הירוק״ על 9 אחוזים בלבד. ב-1947, חמישים שנים מאוחר יותר, עמד מיעוט זה על 39 אחוזים. ב-2021 קיים רוב יהודי של 68 אחוזים – 7.3 מיליון יהודים, 2 מיליון ערביי ״הקו הירוק״ ו-1.5 ערביי יהודה ושומרון – הנהנה מרוח גבית של פריון, מאזן הגירה חיובי ופוטנציאל של גלי עלייה, הממתין לממשלה שתמנף אותו.

התנופה הדמוגרפית הנ״ל התרחשה עקב מדיניות עלייה פרו-אקטיבית של הנהגת היישוב היהודי שהונחתה על ידי החזון הציוני, שהבינה שגיבוש רוב יהודי מוצק הוא אתגר רב-דורי, וכמו הרצל ובן גוריון – לא נרתעה מתחזיות דמוגרפוביות של הממסד הדמוגרפי והסטטיסטי.

בניגוד לתובנה המקובלת ולְהערכות ותחזיות הממסד האקדמי, פוליטי, ביטחוני ותקשורתי, המהדהדים את נתוני הרשות הפלסטינית ללא בדיקת נאותות, לא קיימת פצצת זמן דמוגרפית ערבית; כן קיימת רוח-גבית דמוגרפית יהודית חסרת תקדים.


יורם טינגר הוא שגריר בדימוס ומומחה ליחסי ישראל-ארה״ב והמזרח התיכון. מאמרים נוספים שלו ניתן למצוא באתר האינטרנט שלו.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

50 תגובות למאמר

  1. הילודה היהודית הולכת להתרסק גם בגלל מצב הכלכלי וגם בגלל שוק הדייטים .הנשים הפכו בררניות למוות

    1. אכן יש ירידה בילודה ועלייה בתמותה השנה אבל הנתונים הרבה יותר חמורים במגזר הערבי ירידה של15% בילודה הערבית לעומת ירידה של 9% בילודה היהודית – וזה די ברור למה – הערבים שעבדו בשחור נפגעו הרבה יותר מהיהודים שהיו זכאים לחל"ת או שהמשיכו לעבוד במגזר הציבורי ובהיטק.

      לגבי התמותה – התמותה הערבית עלתה השנה בקורונה ב15% לעומת שנה שעברה – כי הם זילזלו.
      התמותה היהודית היתה גבוהה השנה רק ב5% כי ניזהרו יותר.

    2. הכנת הקרקע לסיפוח יו"ש בעזרת משחק במספרי וטענה שיחד עם יו"ש וללא עזה יש "רק" 32% ערבים "בלבד" לא תצלח.
      הויכוח אינו "אקדמי". הוא פוליטי לקידום הטענות הפוסט ציוניות של סיפוח השטחים ואוכלוסייתם.
      הקוראים מתבקשים לחוות את דעתם לנקודות הבאות:
      1. 32% ערבים ב"מדינת היהודים" זה המון: רשימות ערביות של עד 35 (!) מנדטים.
      2. זאת ועוד, לדעת דמוגרפים מקצועיים יותר ומגוייסים פחות יש 39% כלומר עד 38 (!) מנדטים לרשימות הערביות בכנסת ישרפל או ישראסטין.
      3. התעלמות מעזה שתוסיף בתורה עוד כ-17 מנדטים כלומר סך של 55 (!!) מנדטים בפוטנציאל אינה סבירה.

      למרות המאמר ה"מרגיע" הצפי הסביר הוא לתוספת של כרבע מנדט ערבי לשנה בסעיף 3: ישראסטין השלמה.
      כלומר תוך בערך דור 60 מנדטים ערבים בישראסטין השלמה וזו עוד עם "דילול" של כ-5%-10% של נוצרים שאינם ערבים.

      ואנשים קוראים, מקשיבים, שמחים ומריעים על קץ מדינת היהודים?

      מה כן?
      1. לאפשר ולסייע למאות אלפי ערביי שכונות ירושלים להצביע בבחירות ב-22/52021 ולהפסיק מיד את ההפרעות.
      2. לתקן את חוק יסוד ירושלים וחוק משאל העם ולהעביר את רוב השכונות הערביות הירושלמיות לרשות הפלסטינית.
      3. לנצל כל ראש הראשות פראגמטי ומשת"פ הרבה יותר מיורשיו הפוטנציאליים ולחתור להסכם למדינה פלסטינית מפורזת הכוללת יהודי פלסטין בשטחה.
      4.וכך לצמצם את הסכסוך הישראלי פלסטיני לסכסוך ישראלי עזתי.
      5. לסייע לפלסטין בגדה המערבית לשגשג ולהוות דוגמה לערביי עזה. הם כבר ילחצו על שלטונם לקבל מדינה מפורזת משלהם.
      6. באופן כזה יש סיכוי ליצור 2 אמירויות שכנות משגשגות שאת ההגנה נגד איומי חוץ מקבלות ממדינת ישראל שתישאר כמובן עם גושי ההתנחלויות וירושלים העתיקה שבה ימשיכו סידורים מיוחדים לכל הדתות.
      7. במידה שמשהו ישתבש יש לישראל כח כלכלי וצבאי עודף פי כמה כדי לטפל בשיבוש.

  2. לא הבנתי למה המאמר מתייחס למצב של הפלסתינים שלא מתקרבים לת.ז. כחולה ולכן השפעת המספרים שלהם על ישראל שקולה להשפעת גודל האוכלוסיה של גואטמלה, אבל מתעלם מהאיום של מהגרי עבודה(ממהגרים חוקיים מהפיליפנים ועד שב״חים מסודן) שעלולים להשפיע הרבה יותר.
    [אגב, יש בכלל נתונים על מהגרי העבודה?]

  3. כותב המאמר, ביביסט שאין לו כל הסמכה והכשרה בדמוגרפיה ולמרות זאת מפרסם מאמרים עשורים אחדים
    מתעלם שבין בחירות 2015 לבחירות 2019 לפי ספר הבוחרים המפורסם ע"י הלמ"ס ומשרד הפנים עלה אחוז הבוחרים הערביים מ-17% ל-18%.
    בחשבון זה נספרים ה"נוצרים שאינם ערבים" יחד עם הלא ערבים וביחד הם ירדו מ-73% ל-72% בספר הבוחרים.

    מספיק לבלבל! הרוב היהודי במדינת היהודים מצטמצם ולו יתווספו אליו פלסטינאי הגדה ירד לכ-60% בלבד כאשר הילודה בגדה גבוהה בהרבה מהממוצע הישראלי.

    1. אחוז הבוחרים הערביים עלה באחוז בודד לפני שנתיים. וואו. מה "ערן" הגאון שכח? שבבחירות האחרונות איבדו המפלגות הערביות שליש (!) מכמות המנדטים שלהן (מ 15 ל 10…)
      ובכל מקרה לא ניתן לייחס אחוז הצבעה לילודה גבוהה יותר שכן ישנה גם מגמת ישראליזציה המביאה להשתתפות גבוהה יותר של ערביי ישראל בבחירות ביחס לעבר. כפי שראינו הצבעת הערבים גם תנודתית מאד ומשקפת את הפסימיות והדכדוך הכללי, וחוסר האמון שבינם לבין הח"כים הערבים בכנסת.
      אגב, בניגוד לטענתו הנוצרים כן נספרים כערבים אף שרבים מהם אינם ערבים.
      וכמובן "הרוב היהודי במדינת היהודים מצטמצם" – משפט שקרי שמביע את שאיפתו האולטימטיבית של השמאל להפוך את העם היהודי למיעוט במולדתו. לא יקרה, חמוד.
      המגיב "ערן" אחוז פאניקה ועל כן בחר לתקוף באופן אישי, גס ומכוער את כותב המאמר, מה שמצביע על חוסר יכולתו להתמודד עם העובדות שהועלו.

    2. הנתונים הדמוגרפים שאני מפרסם מאז 2005 מקבלים חיזוק מדי שנה, בעוד הממסד הדמוגרפי האקדמי "נרדם בשמירה" הן לגבי הדמוגרפיה ב"קו הירוק" והן לגבי הדמוגרפיה הערבית ביו"ש. מגמת הלידות, הפטירות וההגירה מתועדת היטב ומדגישה שתנופת הלידות הערביות של שנות ה-50' וה-60' הגיעה לסיומה ב-2015, ואילו תנופת הלידות היהודיות נמשכת מאז 1995. מפער של 6 לידות לטובת האישה הערביה הגענו לפריון יהודי גבוה יותר מאז 2015. כמו כן, לצד מאזן הגירה שלילי ערבי מדי שנה, קיים מאזן הגירה חיובי יהודי, כולל צמצום הדרגתי של מספר ה"יורדים". הממסד הדמוגרפי לא היה ער לספירת תושבי חו"ל ע"י הרשות הפלסטינית, להתעלמותה ממאזן הגירה שלילי שנתי, מניפוח נתוני הלידות, מספירה כפולה של ערביי ירושלים, ועוד.

    3. כותב ההודעה, ערן, הוא בולשביק פשיסטי מכוער, שחושב שאם יתייג אדם כ "ביביסט" הוא יוריד מערכו ומטיעוניו.
      אין בסמול שום דבר מלבד "ביביסט", שקרים וקללות

  4. המימשל האזרחי בישראל בכנסת ישראל דיווח ב-2018 על 2.5 מליון פלסטינים ביהודה ושומרון.
    למרות הגירה שלילית של כ-17,000 בממוצע בשנה ב-3 שנים המספר אמור לגדול בנתוני היילודה הנתונים בכ-3%.
    כלומר ביהודה ושומרון יש כ-2.6 מליון פלסתינים.
    בנוסף מתעלם לחלוטין הכותב במאמרו מרצועת עזה ו-2.2 מליוני תושביה וזאת למרות שזכור שהתנגד מאד להתנתקות ממנה. למרות התנגדותו הנחרצת שמעולם לא חזר ממנה אינו מטיף לכיבושה מחדש ולסיפוחה לארץ ישראל השלמה.

    בספירת אזרחי מדינת ישראל הערבים מתעלם אטינגר מהעלית הבוחרים הערבים בישראל בספר הבוחרים מ-17% ל-18% מאז בחירות 2015 ועד בחירות 2019.

    יורם אטינגר אינו חוקר מוסמך או מוכר או מוערך ולכן נסיונו לבלבל את הקורא ולהכשיר את סיפוח יו"ש כולל תושביה הפלסטינים הוא מטעה ומסלף ונוגד את יעדה המרכזי של הציונות ההרצלינית.

    1. א.המאמר מסביר היטב למה נתוני המדינה(כולל הממשל האזרחי) מלאים בספירות כפולות וזיופים.
      ב.לא הבנתי מה הבעיה עם התעלמות מרצועת עזה כשהכותב ממילא מניח שלא נספח אותה חזרה ולכן הם לא יהיו אף פעם חלק מהמשוואה. בעיקר כשהשאלה המרכזית היא מה היא הם הרוב בשטחי המדינה ולכן מעצבי עתידה.
      ג.עליה בכמות המצביעים אכן תואמת את הטיעון במאמר על עליה בכמות המבוגרים ובגיל הממוצע במגזר הערבי. היא לא אומרת דבר על כמות הילדים והדמוגרפיה העתידית.
      היא גם יכולה פשוט להעיד על ירידה בכמות המשארים בבית…

    2. הדיווח של הממשל האזרחי בשנת 2018 היה שערוריה .
      הם השתמשו במספרים השקריים של הלמ"ס הפלסטיני כדי להציג שהיקף העבודה שלהם גדל כדי לנפח לעצמם את התקציב.
      הם נחשפו והלכו בבושת פנים לעשות שיעורי בית.

      2.2 מיליון פלסטינים בעזה עאלק.

      למה המספר של הפלסטינים אמור לגדול ב3% בשנה? כי זה מה שהכתיבו לך? (אפילו לפי האמריקאים הוא אמור לגדול רק ב1.7%).

      שיעור הבוחרים הערבים עלה באחוז שלם תוך חמש שנים…
      ואוו אז אם המגמה תימשך (והיא לא) שיעורם יעלה ב10% תוך חמישים שנה.
      מה גם שהעלייה של האחוז היא המחשה של מומנטום דמוגרפי כי היא משקפת את בני ה18 ומעלה – ומשקפת את פערי הילודה לפני 18-23 שנה… אבל מאז עברו 18 שנה בהן הילודה היהודית צמחה ואילו הילודה הערבית קפאה.
      ב2002 נולדו 95601 ילדים יהודים ואילו ב2019 18 שנה מאוחר יותר נולדו 138399 יהודים שזה 45% יותר.
      ב2002 נולדו 40931 ערבים ואילו ב2019 נולדו 43617 ערבים שזה רק 6.5% אחוזים יותר.

      אז נשארת עם הטענה הבולשביקית שהוא לא מוסמך ולא מוערך ולא מוכר.

    3. הבנק העולמי דיווח על ניפוח מלאכותי של 32% בנתוני הלידות הערביות ביו"ש. אבל, מתאם הפעולות בשטחים והמנהל האזרחי מהדהדים את נתוני הרשות הפלסטינית (ילודה, פטירות והגירה) ללא-בדיקה נאותה. עד 1997 היתה בלמ"ס הישראלי יחידה שבדקה את נתוני הפלסטינים והצביעה על ניפוח-מלאכותי. ב-1997 נסגרה היחידה כדי לא לפגוע בקשר עם הרשות הפלסטינית…. אם מקבלים את נתוני הפטירה הפלסטינים כפי שמדווחת הרשות הפלסטינית, הרי שתוחלת החיים הערבית ביו"ש היא הגבוהה בעולם….

    4. תגובה לתגובת יורם אטינגר:
      לגבי הצבעותיך על כשלי מדידה שונים לאורך השנים תבורך.כאיש מקצוע בסטטיסטיקה ואקונומטריקה יכול אני להזכיר לך שבעיות מדידה הם חלק מהמקצוע וניתן לאמוד ולנטרל אותם.

      אתה עצמיך מעיד במאמר שהפלסטינים מגזימים לאיזור ה-3 מליון. המימשל הצבאי (של אותו צה"ל עם אמ"ן 8200 והמוסד) נתנו ב-2018 את המספר 2.5 מליון שהוא כבר אומדן מתוקן בכיוון שאתה מדבר עליו אבל לא הגזימו כמוך לכיוון השני.
      אפילו אתה כותב בטעות לדעתינו שכיום יש 32% ערבים ללא רצועת עזה. המספר הרשמי הוא 39%.
      בסטטיסטיקה, אקונומטריקה ודמוגרפיה קשה לחובבנים להבין אבל הרי במדעי המינה עסקת. כמה מדינות דו או רב לאומיות יציבות לשביעות רצון הלאומים הגדולים אתה מכיר? חוץ משוויץ תתקשה למצוא כי אין. אפילו ספרד, בלגיה וקנדה חורקות בגלל הדו לאומיות ושם כולם נוצרים. גם איראן חורקת שלא לדבר על עיראק, לבנון, סוריה, תימן, סומליה, לוב ושם עוד כולם מוסלמים. את מה שקרה לדרום אפריקה, צ'כוסלובקיה, יגוסלביה וברית המועצות אתה וודאי יודע.
      מדוע אתה חושב שהגורל הזה יפסח עלינו ואפילו אינך דתי המאמין שהקדוש ברוך הוא יצילינו מידם.
      אתה סולל את הדרך למדינה ערבית בין הנהר לים שבה היהודים הם מיעוט.
      כיצד נגיע לשם? בשקט, one person one vote או בדרך ברעש מלחמות תושבים או דרך הצליל הצורמניים של האפרטהייד. הרי בסהר המשתרע בין הגליל, השומרון, יהודה, הנגב ורצועת עזה לערבים יש רוב מכריע. איזו חשיבה אסטרטגית מביאה אותך לרעיון העיוויים של סיפוח הגדה המערבית?
      הרי כבר ראית למה הוביל האתוס הז'בוטינסקאי את בנציון נתניהו שהפציר(בטעות) יחד עם חבריו בטרומן להתנגד לתוכנית החלוקה, את מנחם בגין לשמר (בטעות)את רצועת עזה ב-1979, את יצחק שמיר לסכל (בטעות) את החזרת הגדה לירדן ב-1987 ואת התנגדות נתניהו להסכמי אוסלו ולהתנתקות.

      מדינת יהודים דמוקרטית בטוחה ומוסרית יכולה להיות ע"פ מחקרי המכון למחקרי בטחון לאומי inss רק עם היפרדות מדינית מהפלסטינים כדי שמדינת היהודים תהיה בעלת רוב יהודי מוצק של כ-80%. עדיף היה אפילו 90% אבל זה לא ישים.
      מאמרך מקדם מדיניות פוסט ציונית המעדיפה ארץ על עם. אם אתה עושה זאת משיקולי ביטחון אזי היזכר שבמלחמות באוייב חיצוני יש למדינת היהודים יתרון יחסי על שכנותיה אבל בהתנהלות פוליטית עם מפלגה ערבית ענקית אין למפלגה היהודית כל יתרון גם לו טענותיך היו נכונות במקרה.

    5. כן, איך כל תחזיות של איטינגר ופייטלסון התגשמו וכל חזיונות אפוקליפסה של סופר ודה לה פרגולה יצואו לא מדויקים

  5. מענה למגיב 2
    נתונים דמוגרפים הם כלי נשק במלחמה שלנו עם הערבים . הערבים משתמשים בנתונים מסולפים משלהם למגוון מטרות . התקשורת הישראלית מבססת את דיווחיה על נתונים אלו . אפילו הלמ"ס הישראלי הפרוגרסיבי סופר את ערביי ישראל כלאום אך את היהודים כדת . הדרך להילחם בכך היא להציג נתוני אמת אל מול השקרים שלהם , וזה מה שעושה המאמר.

  6. שמח לשמוע את נתוניך. אבל אסור להיות זחוח מדי:
    1) שים לב לעלייה בהשפעתם הפוליטית של ערביי ישראל בשל הפיצול במחנה היהודי.
    2) ותאר לעצמך מה יקרה לו יתממש חזון מדינת ישראל מהים עד לנהר הירדן, תוך אזרוח כל ערביי השטחים.
    3) זכור שגם בלי אזרוח ערביי השטחים, 68% הם רוב חלוש מדי. המוסכמה הוותיקה והצודקת היתה שהרוב היהודי חייב לעמוד על כ-75%.
    4) עד שאתה סופר את העולים לפי חוק השבות, זכור שרבים מהם לא באמת מוכרים כיהודים, ושאם מצב זה יתמיד, ספק אם יהיה ניתן לסמוך על ברית כלשהי בינם לבין הציבור היהודי (ע״ע בוחרי ליברמן).

    1. אל תשכח שערבים זה כולל דרוזים וזה כולל נוצרים ששליש מהם מצביעים למפלגות ציוניות חיים בחיפה וערים יהודיות נוספות והתנתקו מהערביות שלהם.

    2. הרצל התחיל את המסע הציוני המדיני עם 9% מיעוט יהודי ביו"ש ו"הקו הירוק". בן גוריון קיבל את תכנית החלוקה עם מיעוט יהודי של 39% בשטח המשולב, ועם רוב יהודי של 55% בשטח שנועד למדינה היהודית. ב-2021 הגענו ל-68% רוב יהודי לעומת מיעוט יהודי של 9% ב-1897. ב-2021 עדין לא הגענו למנוחה ולנחלה. זאת תחנה במרתון הבין-דורי להמשך התיגבור של המדינה היהודית במישור הדמוגרפי, הצבאי, הטכנולוגי, החקלאי, הכלכלי, ועוד.

    3. יורם היקר איך אצה משווה נתונים של 47 עם עזה ומולם נתונים של 2021 שפתאון ולפתע אין בהם עזה. אם אתה עוזב את עזה אז תגיד תודה להתנתקות שמאםשרת את הדילוג הזה

  7. אתה (כמו חלק גדול מהציבור) מפספס כמה דברים חשובים.
    1. יש "עליה" ערבית מאז קום המדינה לישראל דרך גבולות פתוחים ואיחוד משפחות (לפעמים כמה נשים אצל הבדואים)
    2. אין משמעות לילודה פר אישה אם נשים נכנסות פנימה.
    3. נשים ערביות יולדות בגיל צעיר בהרבה
    4. אפילו מהנתונים שנתת-30 אחוז מהלידות בתוך הקו הירוק ערבים.
    מספר הלידות שהוא לכאורה נמוך פר אישה מבלבל וחשוב לדייק בשביל להפסיק לישון בעמידה ולסגור את הגבולות למשל…
    וכמובן אחד הפתרונות האמיתים הוא גיור מהיר, בטח של עולים לפי חוד השבות, אולי גם ערבים שרוצים לחבור אלינו.

    1. ב-2020 מספר הלידות היהודיות היה 76% מסך הלידות לעומת 69% ב-1995. נשים ערביות נהגו להתחתן בגיל 15 ולהתחיל ללדת בגיל 16 עד גיל 55. ב-2021 השתפר לאין-ערוך מעמד האישה הערביה, הנוטה לסיים בית ספר תיכון, להתחתן בגיל 22+, להתחיל ללדת בגיל 25 ולהמשיך עד 45, כאשר מספר הילדים הממוצע (בהשוואה ל-1969) יורד מ-9 לפחות מ-3. אין ספק שהחזרת העלייה לראש סדר העדיפויות הלאומי יתרום מאד לדמוגרפיה, כמו גם לביטחון הלאומי ולכלכלת ישראל.

  8. כתבה ממצוינת ומפורטת היטב!! אתה חייב לפרסםאותה ברדיו כשאתה עולה לדבר גם בגלי ישראל וגם תנסה לעלות בתוכניות אקטואליה של חרדים כמו קול ברמה ב 7 בערב וקול חי! הציבור לא מודע לזה וחשוב לפרסם את העניין..אנשים עוברים שטיפת מח תודעתית

  9. משפחה חרדית ממוצע: 6 ילדים. ערבים: 4. אחות במחלקת ילודה אמרה חצי הם ערבים וחרדים. תוך 20 שנה ישראל גמורה.

    1. הנתונים שלך מצוצים מהאצבע. כבר לפני 5 שנים הילודה ירדה מתחת ל3 ילדים לאם ערביה.
      לגבי חרדים: ככל שמספרם באוכלוסיה יגדל כך הם ישתלבו יותר. למגינת ליבך.

    1. הוא גם "שכח" את מצרים וירדן ועוד כמה מדינות… או שלא.
      עזה היא מדינה דה פקטו. פתח אותה להגירה החוצה – ותראה איך מאות אלפי ברברים יישפכו ממנה כמו נהר של מהגרים חדשים. לאירופה באהבה 🙂

  10. היה נכון לפחות להציג את נתוני הלמ"ס שפורסמו ערב יום העצמאות וקבעו,שאחוז היהודים בישראל(במכנה לא נכלחים ערביי השטחים) הוא הנמוך ביותר מאז קום המדינה. אמנם, זה סותר את התזה שבמאמר, אבל ההגינות מחייבת.

    1. תגובה לימני
      לגבי רצועת עזה. לא בכדי הוצאה רצועת עזה מן המאמר המגמתי. בפועל היא משתתפת בבחירות ברשות הפלסטינית ורשימת החמאס מציגה מועמדים רציניים מול פיצול למספר רשימות של פת"ח/אש"פ. החיבור בין 2 הטריטוריות הפלסטיניות עלול להתחזק ואז יהיה פחות פשוט להתייחס לערביי יו"ש באופן שונה לערביי עזה.

      כמו כן, המאמר המגמתי מתעלם מהנתון המוסמך שהעליה בין 2015 ל-2019 של מספר הערבים הרשומים בספר הבוחרים עלה מ-17% ל-18%. (לא המצביעים עלו אלא הערבים שיכולים להצביע עלו) וזאת לאחר ששנים רבות שהכותב מנבא ירידה.

      לגבי טענת 1.1 מליון הערבים ש"נעלמו" לכאורה ליורם אטינגר בשטחי יהודה ושומרון. מדוע ממשיך יורם אטינגר לתמוך בימין הכושל עשורים רבים בדיוק הנתונים?
      הליכוד בשלטון למעשה 44-7=37 שנה. נתניהו רוה"מ 12+3=15 שנים ולא הצליח (גם לא ניסה) "לדייק" את הנתונים הרשמיים?
      כמה זמן הימין צריך להיות בשלטון עד ש"יתקן" את העיוותים המדומים בלמ"ס בצבא בפרקליטות ובתי המשפט? אם 2 דורות לא מספיק אז אולי הימין לא יודע לתקן?
      או אולי, חלילה, מדובר בשקרים מגמתיים והימין למעשה מקלקל ובחסות נתונים שקריים חותר ומתקדם לקץ מדינת היהודים בעלת רוב ציוני מוצק של 80% יהודים לפחות?
      אין מנוס מלהודות שאכן זהו המצב והפוסט ציונות המאפשרת ואף חותרת לאובדן רוב מוצק של לפחות 75-80% יהודים במדינת היהודים מתבטאת במאמר זה.

      צו השעה הוא תיקון סעיפי חוק יסוד ירושלים והעברת השכונות שסופחו אליה לרשות הפלסטינית עם מאות אלפי תושביהן הערביים שמעמדם כתושבי ירושליים הבירה שם קץ לציוניותה של העיר בדרך לשים קץ לציוניותה של מדינת היהודים.
      אגב, שדה התעופה עטרות שהיה סיבה עיקרית לסיפוח השכונות נסגר כבר וניתן להשיב את השכונות הערביות לרש"פ ולהציל את ציוניות העיר והמדינה.

    2. ערן, ראשית שים לב איפה אתה מגיב.
      שנית:
      א.אינני בטוח שהכותב מעוניין לספח את כל יו״ש כי הם אכן לא שונים מעזה. ההבדל הוא שעזה יחסית מנותקת ועצמאית בעוד יו״ש הוא עדיין אזור בעייתי. מקווה שהמדינה תספח יום אחד את שטחי c ותהפוך את שטחי b לa כך שנוכל לבצע התנתקות חד צדדית.
      ב.הבנתי לא נכון את הנתון על ההצבעה. תודה על התיקון. מצד שני, עם הקול החדש של מנסור עבאס אני לא כל-כך מודאג מהמגמה הדמוגרפית הזו.
      ג.הסיבה היא פשוטה: הימין עדיין לא בשלטון! נכון שבגין התחיל הפיכה ב77(וגם זה דרש עשרות שנות עבודה) אבל הימים כרגע רק במשרד ראש הממשלה ועוד כמה ממשרדי הממשלה. בפועל כדי להרכיב קואליציה הימין צריך להכניס בכל כנסת עד עכשיו מפלגות שיש להן משהו משותף עם הימין אך יורים על הימין הרבה יותר מעל השמאל(מה שמעיד על מידת הסכמתם עם הדרך והערכים של הימין) ודואגים לכבול את הידיים ואף למנוע מהימין כח פרופורציונלי בשולחן הממשלה. בנוסף הימין צריך להתמודד מול מערכת משפט, תקשורת, אקדמיה, תרבות, צמרת ביטחונית ועוד כמה מערכות שמלאות באנשים שאינם ימנים ואינם מקצועיים מספיק כדי לוותר מעט על ערכיהם בשם הדמוקרטיה(שלטון הרוב). למזלנו הימין הולך ומתחזק ומצליח להילחם בכל החזיתות הללו בהנהגתו של ראש ממשלה חזק, שעם כל פגמיו(ויש לא מעט) פשוט אין לו כרגע אלטרנטיבה.

    3. תגובה לתגובת ימני:
      א. עיין בסיכום של אטינגר בשורה התחתונה שבה הוא מתמוגג מ"רוב" של 68% לא-ערבים בשטח ישראל+ כל יו"ש. שים לב: לא על רק שטחי C (בהם יש "רק" כ-200,000 פלסטינים!) מדובר אלא על כל הגדה המערבית!
      כמובן שלדעת דמוגרפים בעלי שם עולמי (בניגוד לשגריר בדימוס המגמתי), לפי המימשל הצבאי(של צה"ל ו-8200 אני מזכיר), הלמ"ס הישראלי וכל החוקרים והארגונים בעולם אטינגר טועה ב-1.1 מליון פלסטינים לערך והאחוז הלא ערבים הנכון בשטח ישראל + הגדה הינו כ-61% בלבד.

      ב. לספור את רע"מ של מנסור עבאס בתוך הרוב הציוני זו טעות שאפילו השגריר בדימוס לא עושה…

      ג.מפלגת העבודה שלטה 31 שנים עד המהפך, כבשה את כל השטחים, סיפחה את ירושלים המזרחית, התחילה את ההתנחלות בסיני, בגולן, בסבסטיה וקדום וחוקקה את חוק יסוד ירושלים. הימין שולט כבר 44 שנים למעט רבין וברק ומאז ברק 20 שנה, חלקו (בנציון נתניהו) התנגד להחלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר, לא החזיר למצרים את רצועת עזה יחד עם החזרת כל סיני ב-1979, ודחה את הסכם לונדון להחזרת הגדה המערבית לירדן ב-1987.
      הטענה שבעצם האופוזיציה מאיישת כל המשרות הציבוריות למעט הבית בבלפור היא מופרכת לחלוטין. על הימין לקחת אחריות. יש כאן מדינת יהודים לנהל. לא רק משפט.
      לציונות ההרצליאנית היה יעד אחד: מדינת יהודים.
      עיון בתקדימים במדינות העולם מוביל
      ללא רוב מוצק של כ-80% ורצוי יותר מכך לא תהיה יציבות ותהיה לצערי בין הירדן לים מדינה ערבית אחת בה היהודים ותומכיהם (הנוצרים שאינם ערבים) יהיו מיעוט.
      אף אחד לא רוצה להיות מיעוט ובמיוחד לא במדינה ערבית. אנו יודעים מה קרה לנוצרים הערבים במזה"ת שנדחקו היגרו ונעלמו.
      עסקת הפרוטקשן שעשה הימין עם החרדים להנצחת בטלתם מעבודה ומהשכלה בתמורה לתמיכה בסיפוח ארץ ישראל השלמה היא מעשה חסר אחריות מבחינה ציונית ונגוע מוסרית. המרת העסקה להגנה משפטית על נתניהו רק מחמירה את החרפה ומגדילה את הסיכון מכיון שמאיימת להחריב את כל מוסדות השלטון ורשויותיו.

      תגובה למורדוך: הבאתי לידיעתך את עליית אחוז הערבים הישראלים בספר הבוחרים. למרות שהם "מתמערבים" ו"מתמעטים" לטענת השגריר בדימוס.

      תגובה לעלי עבדו. הנחתי רק כ-1%בשנה. למעלה מ-2 מליון ערבים ברצועת עזה היא טענה סבירה ביותר.

      אני קורא לקוראי האתר הציונים לחשב מסלול מחדש.
      כפי שחיים רמון ועמוס ידלין מסבירים:
      רק היפרדות מדינית מהפלסטינים תציל את הפרוייקט הציוני המדהים שקומם את מדינת היהודים ותשמור עליה דמוקרטית, בטוחה ומוסרית.

    4. נתוני הלמ"ס מדירים את 400,000 היהודים לפי חוק השבות מכלל האוכלוסייה היהודית. נתוני הלמ"ס אינם מגלים לציבור את המגמה היהודית החיובית מאד מאז 1995. הערכות הלמ"ס לוקות בחסר מאז שנות ה-40, כאשר מייסד הלמ"ס, הנחשב עד היום למורה של הסטטיסטיקאים והדמוגרפים בישראל, ניסה לשכנע את בן גויון שעליו לדחות את הקמת המדינה, משום שבשנות ה-60' יהיה מיעוט יהודי…. גם בשנת 2000 הלמ"ס פירסמה תחזית שהתנפצה מול התנופה היהודית וההתמערבות הערבית.

    5. לערן
      יש שני ויכוחים השזורים זה בזה הראשון על העובדות והשני על הפתרון.
      לגבי העובדות: אטינגר טוען ל:
      1. ניפוח המספרים של הלמ"ס הפלסטיני במיליון.
      2.ספירה כפולה של ערבים שהשיגו תעודות כחולות כחצי מיליון נוספים
      3. ספירת הדרוזים וחלק מהנוצרים כפלסטינים (200 אלף)
      4. גריעת קרובי המשפחה של היהודים מהצד היהודי שממנה משתמע שהם בצד הפלסטיני.כחצי מיליון נוספים.
      5. שהפיריון הערבי הגבוה הוא אשליה כי הוא נובע ממונטום דמוגרפי. בגלל שלפני 30 שנה נולדו הרבה ערבים כיום שיעור הזוגות הצעירים הערבים גבוה וזאת הסיבה לילודה הערבית ולכן היא צפויה לרדת בשנים הקרובות עם הירידה הצפויה במספר הזוגות הצעירים בעוד הילודה היהודית צפויה לעלות כי 50% מהילדים היהודים במסגרות דתיות/חרדיות וצפויים להביא הרבה ילדים כשיגיעו לבגרות.

      לגבי המחלוקת השנייה והיא הפתרון המתבקש:
      לא חייבים לספח את כל יו"ש ובטח שלא את עזה.
      ישראל התנתקה מצפון השומרון ועם קצת יצירתיות אפשר גם להתנתק ממרכז השומרון ואז צריך לספח רק את דרום השומרון ויהודה. אפשר לשקם את מחנות הפליטים שביהודה בצפון השומרון ולהישאר עם מקומות שקטים יחסית כמו בית לחם הנוצרית או יריחו התיירותית או רמאללה המודרנית. לחלק ניכר מהתושבים שם כבר יש תעודות כחולות מנישואים לערבים ירושלמים/ מהמשולש/ מהנגב. ככה שמדובר בלהעלות את שיעור הערבים מ20% ל26% כנראה שבדומה לערביי ירושלים הם יחרימו את הבחירו ככה שהמצב בכנסת לא ישתנה.

  11. הלמ"ס מזייף את הנתונים בהתאם לאג'נדה ה'פרוגרסיבית', כלומר הסמאלנית שלו שמטרתה להוריד עד כמה שאפשר את מס' היהודים ולהעלות עד כמה שאפשר את מס' הערבים במדינה, וכל להזין את הדחליל הדמוגרפי המסמן את שקיעת הציונות ומדינת היהודים. כך הוא מכניס לקטגוריה 'ערבים' לא רק את הערבים המוסלמים והנוצרים, אלא גם את הדרוזים, הצ'רקסים, הארמנים, הארמים, הבהאים, השומרונים, העלווים ועוד קבוצות של מיעוטים לא-יהודיים בישראל. אצל היהודים מאידך הוא מוציא מכלל ה'יהודים' את אלה המוכרים כיהודים מכוח חוק השבות שעל פיו הם עלו ארצה, ומונה רק את היהודים המוכרים ככאלה ע"י הרבנות. וכך יש לנו קטגוריה חדשה ענקית של 'אחרים' חסרי לאומיות ודת המונה כמעט חצי מיליון נפש (כ-5% מהאוכלוסיה) ושרובה המכריע מורכב מצאצאים של יהודים או מבני זוגם של יהודים שהם חלק מ*הלאום* היהודי בישראל אך לא חלק מהדת-של-הרבנות שהיא מוסד אין לו ביהדות שום מעמד 'הלכתי'. הלמ"ס מתעלמת מהעובדה שישראל היא מדינת *הלאום היהודי* ולא מדינת *הדת היהודית*, מושגים שהם מאוד קרובים, אבל אין ביניהם זהות מוחלטת. במילים אחרות: הלמ"ס הסמאלני מפעיל לגבי הערבים את הקריטריון ה*הלאומי* ע"פ הנארטיב הלאומי הפילסטיני שלהם שכל תושב במדינה שאיננו יהודי או בן משפחה של יהודי נחשב לבן 'אומת הילידים הפילסטינית', ולגבי היהודים את הקריטריון ה*דתי* שלפיו מי שלא עונה להגדרות ההלכתיות-אורתודוקסיות (השונות ואפילו מנוגדות לחוקי התורה, כך למשל בני משה רבנו ואשתו ציפורה ואפילו רות המואביה וצאצאיה עד לדוד המלך לא היו מוכרים כיום ע"י הרבנות כיהודים) לא נחשב ליהודי.

  12. המצב הקשה של רווקים ורווקות שמתקשים למצוא את החצי שלהם זה נורא!
    חובה לפעול להצלת המצב!!!!

  13. תגובה לימני
    לגבי רצועת עזה. לא בכדי הוצאה רצועת עזה מן המאמר המגמתי. בפועל היא משתתפת בבחירות ברשות הפלסטינית ורשימת החמאס מציגה מועמדים רציניים מול פיצול למספר רשימות של פת"ח/אש"פ. החיבור בין 2 הטריטוריות הפלסטיניות עלול להתחזק ואז יהיה פחות פשוט להתייחס לערביי יו"ש באופן שונה לערביי עזה.

    כמו כן, המאמר המגמתי מתעלם מהנתון המוסמך שהעליה בין 2015 ל-2019 של מספר הערבים הרשומים בספר הבוחרים עלה מ-17% ל-18%. (לא המצביעים עלו אלא הערבים שיכולים להצביע עלו) וזאת לאחר ששנים רבות שהכותב מנבא ירידה.

    לגבי טענת 1.1 מליון הערבים ש"נעלמו" לכאורה ליורם אטינגר בשטחי יהודה ושומרון. מדוע ממשיך יורם אטינגר לתמוך בימין הכושל עשורים רבים בדיוק הנתונים?
    הליכוד בשלטון למעשה 44-7=37 שנה. נתניהו רוה"מ 12+3=15 שנים ולא הצליח (גם לא ניסה) "לדייק" את הנתונים הרשמיים?
    כמה זמן הימין צריך להיות בשלטון עד ש"יתקן" את העיוותים המדומים בלמ"ס בצבא בפרקליטות ובתי המשפט? אם 2 דורות לא מספיק אז אולי הימין לא יודע לתקן?
    או אולי, חלילה, מדובר בשקרים מגמתיים והימין למעשה מקלקל ובחסות נתונים שקריים חותר ומתקדם לקץ מדינת היהודים בעלת רוב ציוני מוצק של 80% יהודים לפחות?
    אין מנוס מלהודות שאכן זהו המצב והפוסט ציונות המאפשרת ואף חותרת לאובדן רוב מוצק של לפחות 75-80% יהודים במדינת היהודים מתבטאת במאמר זה.

    צו השעה הוא תיקון סעיפי חוק יסוד ירושלים והעברת השכונות שסופחו אליה לרשות הפלסטינית עם מאות אלפי תושביהן הערביים שמעמדם כתושבי ירושליים הבירה שם קץ לציוניותה של העיר בדרך לשים קץ לציוניותה של מדינת היהודים.
    אגב, שדה התעופה עטרות שהיה סיבה עיקרית לסיפוח השכונות נסגר כבר וניתן להשיב את השכונות הערביות לרש"פ ולהציל את ציוניות העיר והמדינה.

    1. הכותב 'שוכח' שהמטרה של הציונות תמיד היתה מה שיותר שטח ומה שפחות ערבים. הפחתת מס' הערבים ע"י מסירת השטחים בהם הם יושבים לאוייב מנוגדת לאינטרס שלנו, כי אין למדינה הקטנה שלנו שטחים למסירה. יש עוד מיליוני יהודים בעולם שצריכים להגיע ארצה בדורות הבאים, ואיפה הכותב רוצה ליישב אותם, על הירח?
      את בעיית עודפי הערבים צריך לפתור ע"י עידוד הגירה מאסיבי שלהם אל מחוץ לא"י, וכך להוריד את מס' הערבים בא"י אל מתחת ל-30%, שגם זה המון. את בעיית עזה צריך לפתור בעזרת מצרים, לא בעזרת הרש"פ. עזה צריכה להפוך לחלק ממצרים, ותושביה – שרובם ממוצא מצרי – צריכים להשתלב בחברה המצרית. ובא לישמעאל גואל.

    2. הכותב, ערן, ציוני ללא מרכאות לא שכח ולא סלח.
      לא שכח שמנחם בגין שמר על עזה כי היא "חלק מארץ ישראל השלמה ושמשון הגיבור חיזר בה אחרי דלילה".
      את ההזדמנות להעביר/להחזיר את רצועת עזה לאנואר סאדאת הפסיד הימין הישראלי בגלל רצונו לאכול את ארץ ישראל וגם שהיא תישאר שלמה. 2.2 מליון עזתים השאיר לנו בלי הוד ובלי הדר מנהיג הימין הנערץ וזאת תמורת 380 קמ"ר. כמה שיותר שטח עם כמה שפחות ערבים אמרת?
      דווקא לוי אשכול מנהיג השמאל גיבור מלחמת ששת הימים הזדרז ושגה כשסיפח "רק" 70,000 ערביי ירושלים המזרחית ושכונותיה שצמחו להיות ע"פ יורם אטינגר ל-350,000 תושבי ירושלים הערביים(פי 5!! עד היום ועוד היד ואיברים אחרים נטויה) וזאת תמורת שטח זעיר ביותר. דווקא אהוד ברק בדצמבר 2000 אישרר את
      את הטעות של לוי אשכול בחוק יסוד ירושלים שסינדל אותנו עם מאות אלפי ערבים שכבר מערערים על ציוניותה של ציון הבירה 40% מתושבי העיר הרשאים להצביע בבחירות לעיריה.
      ראוי שציונים אמיתיים יתאחדו לתיקון חוק ירושלים, יאפשרו לירושלמים להצביע לרשות הפלסטינית וגם יועברו אליה מדינית במוקדם האפשרי.
      לגבי יהודי העולם. מדובר על כ-7.5 מליון שמיעוטם יגיע לישראל ובכל מקרה את הרעיון לגרש/ללחוץ להגר אנשים כדי לשכן במקומם את אנשי שלומך אני יודע מהיכן שאבת ותוהה מתי תמשיך כמו ברעיון המקורי לפתרון הסופי??
      בשביל להוריד 39% ל-30% ובוודאי כדי להוריד 45% ל-30% הפתרון יהיה קשה.
      ובכלל, מדוע 30%? היום זה 20% עם 9% בכנסת והמיעוט קובע מי יהיה ראש ממשלה.
      בקיצור: הפתרון הראוי הוא היפרדות מדינית מהרשות הפלסתינית ביו"ש עם סיפוח גושי ההתישבות בלבד והסכמי ביטחון ופירוז כולל אולי אפשרות השארות ההתנחלויות שמחוץ לגושים כיהודי פלסטין כמו ערביי ישראל עם הסידורים המתאימים.
      ובבנין ציון ננוחם.

    3. תגובה לזנזיבר
      לא שכחתי ולא סלחתי למנחם בגין שב-1979 במסגרת הסכמי השלום בקמפ דיוויד החזיר למצרים את כל חצי האי סיני שגדלו פי 3 מכל ארץ ישראל השלמה אך שימר את עזה (עם 2.2 מליון פלסטינים ב-2021) תמורת 380 קמ"ר ונימק:"עזה היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל השלמה. שמשון הגיבור שוטט שם". כך שאת ההזדמנות לפתור את הבעיה בעזרת מצרים הפסיד הימין הישראלי בגלל מנהיגו האידאולוג הנלהב.
      גם ללוי אשכול שכבש את סיני עזה יו"ש והגולן אני לא שוכח ומתקשה לסלוח שסיפח שטח קטן אך יקר של ירושלים המזרחית על שכונותיה עם כ-70,000 תושביהן שהפכו ברבות 2021 ל-350,000 ועוד היד ואיברים נוספים נטויה. את ההזדמנות הזו הפסדנו בגלל שדה התעופה עטרות שבינתיים הספיק להיסגר.
      הדוגמאות הנ"ל מסכמות את הטעות הציונית העצומה בסיפוח פלסטינים בשביל השטח. גידול האוכלוסיה עצום ומדינת היהודים סקוקה לרוב מוצק ולא למיעוטים מוצקים.

      הצעותיך לפתרון חלקי ע"י "עידוד" הגירה מזכירה לי פתרון פחות חלקי. האם תשקול גם אותו אם הפתרון החלקי לא יעבוד כפי שלא עבד 73 שנים וב-7 השנים האחרונות הטבא שהביא יורם אטינגר במאמר ניתן לראות כי ההגירה השלילית מועטה 17,000 בממוצע שנתי ואפילו לא 20,000 כפי שהגזים יורם אטינגר המגמתי.

      בבנין ציון ננוחם
      רצוי ציון עם רוב ציוני מובהק של כ-80% (70% לא מספיק)

  14. תגובה למאמר של השגריר בדימוס יורם אטינגר וכל תגובותיו:

    בנימין זאב הרצל חוזה המדינה והנביא שחזה למעשה את השואה לא חזה את הסכסוך הישראלי פלסטינאי ואת הבעיה הדמוגרפית והדמוקרטית שתתעורר.
    הוא לא חזה מסיבה פשוטה. בזמנו, לפני 120-130 שנה, לקראת המאה ה-20 (לפני שנת 1900) גודל האומות היהודית והערבית בעולם כולו היו דומות מאד במספרן כ-15 מליון נפש כל אומה.
    האומה היהודית התרכזה בעיקר באירופה וסבלה מאד ומעט באסיה ובאפריקה ושם סבלו פחות בסביבה ערבית.
    היות וכל הערבים ממרקש עד בנגלדש מנו 15 מליון בלבד ורק מיעוט מבוטל מהם שהה בפלסטינה הניחו הרצל ומייסדי הציונית שאין בעיה. הם התכוונו להביא ארצה עשרות מונים יותר יהודים מאשר מספר הערבים שהיו בארץ.
    +120 שנה אחרי צמחה האומה הערבית לכ-430 מליון נפש בעוד שהאומה היהודית לגביה צדק הרצל עברה שואה והתבוללות עצומה ושווה היום לגודלה לפני 120 שנה.

    הערבים בכל העולם נשמרו וצמחו פי 30 (!) מהיהודים בכל העולם…

    כדאי לזכור עובדה דמוגרפית זו כאשר עוסקים בדמוגרפיה של יהודים וערבים וכן כדאי לזכור שהרצל ומייסדי הציונות ייעדו ליהודים מדינת יהודים עם רוב מוצק של יותר מ-90%.

    1. ערן, הנתונים שלך לגבי העולם הערבי בשנת 1900 לא מבוססים על שום דבר שקשור למציאות.
      בשנת 1900 היו רק במצרים כ 10 מיליון נפש.
      הוסף לכך את האזורים המאוכלסים יחסית בחופי צפון אפריקה, חופי הלבנט ומסופוטמיה, ותגיע להרבה מעבר ל 15 מיליון נפש.
      מעבר לזה, נא עיין בכתבה בקישור הבא:
      https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=601097
      ותבין למה אטינגר צודק ונביאי הזעם הדמוגרפיים כמוך טועים ומטעים כבר 80 שנה.

    2. עיין במאמרי פרופ' אוריה שביט ותראה שאכן היתה נקודת זמן שהאומות היו דומות בגדלן. אבל מה אתה טוען? שהערבים היום רק פי 25? פי 20? רק פי 15?

      גם אם כותב המאמר צודק (והסברתי שהוא טועה) 32% ערבים בישראסטין השלמה שכמעט מחציתם מגיעים מכלכלה נחותה פי 10 מזו של המדינה הקולטת ושיגדילו את הרשימות הערביות לכ-28 מדטים בכנסת ישראסטין הם שיבוש ענק למדינת היהודים הציונית.
      ישראל לא תישאר יהודית, דמוקרטית, בטוחה ומוסרית.

    3. ערן, אני מבין שאתה מומחה לענין.
      אם כך נסה להסביר לי מדוע כל המומחים , מימי פרופ' באקי לפני 80 שנה ועד פרופ' דה לה פרגולה ופרופ' ארנון סופר כיום, טועים כל הזמן, ונותנים לנו תחזיות אימה על המצב הדמוגרפי, תחזיות שכל הזמן לא מתממשות?
      אני זוכר תחזיות דמוגרפיות מבהילות מאז ילדותי בשנות השבעים. אז היו בארץ בערך 80 אחוז יהודים ו 20 אחוז ערבים. חלפו חמישים שנה ו… גם היום המצב כמעט ללא שינוי.
      הדבר המשמעותי שכן השתנה הוא שנתוני הבסיס השתנו באופן חד וברור: אם אז היו לאישה ערביה בערך פי שלושה ילדים מלאישה יהודיה (בממוצע), הרי שכיום בממוצע אישה יהודיה יולדת מעט יותר מאישה ערביה.
      אני באמת מנסה להבין, בהינתן המצב, מדוע התחזיות האלו כל הזמן קורסות במבחן המציאות.
      האם זה כשל מקצועי?
      הטייה פוליטית?
      תגיד אתה.

    4. תגובה לשאלתו של בלתי מזוהה.
      אתה וודאי מכיר את הבדיחה שבישראל קשה לחזות דברים ובמיוחד שהם קשורים לעתיד..( 🙂
      איני מאמין שטעויות של חוקרים רציניים כמו פרופ' דלפרגולה, אמנון סופר, המימשל הצבאי ואחרים, אם בכלל היו, קשורות להטיות פוליטיות. בהיותם ציונים נחרדו והזהירו מסיפוח הגדה.
      התחזיות האלה קשות כי שעורי היילודה תוחלת החיים ותנועות ההגירה משתנים באופן בלתי צפוי ובאופן שונה באוכלוסיות שונות ואף בין המינים.
      ההפתעה העיקרית בעבר היתה העליה מברית המועצות שהתפרקה שהעולים בגל זה מונים היום כשישית מאוכלוסית ישראל. לו לא היו מגיעים, אחוז המיעוט הערבי באוכלוסית ישראל היה עולה מעל 25% במקום 21% היום ו-20% בקום המדינה. יש לזכור כי לפני קום המדינה היו בארץ כ-2 מליון נפש והערבים היו 66% מהם.
      על פי התחזיות של מרכז טאוב, אוכלוסיית ישראל צפויה לגדול מ-9.05 מיליון תושבים ב-2019 לכ-12.8 מיליון בשנת 2040 (התרחיש המרכזי). שיעור הגידול השנתי ירד לאורך התקופה מ-1.87% ל-1.52% עקב ירידה בשיעורי הפריון. תרחישים אחרים המניחים ירידה איטית בתמותה או בפריון, משנים את הנתון הסופי. כך או כך, גודל האוכלוסייה החזוי ל-2040 נע בין 12.4 ל-12.8 מיליון, ובכל תרחיש צפויה ירידה מסוימת בחלקה של האוכלוסייה היהודית בישראל בשל מבנה הגילים שלה, מ-79% לפחות מ-78%, שם היא צפויה להתייצב.
      כלומר: בישראל כולל המתנחלים וערביי ירושלים בלבד אחוז הערבים יגדל מעט עד 22%.

      זה מיעוט ענק היום וצפוי אף לגדול מעט ולכן מהווה אתגר משמעותי במדינת לאום.

      צירוף ערביי הגדה המערבית (יו"ש) יעלה את אחוז הפלסטינים בישראל לכ-40% בלתי נסבלים.
      צירוף ערביי רצועת עזה יעלה את אחוז הפלסטינים לכ-48% (יותר מהיהודים)

    5. תגובה לשאלת בלתי מזוהה:
      כמאמר הבדיחה הידועה: בישראל קדה לחזות דברים ובמיוחד כאשר הם קשורים בעתיד…
      העליה מברית המועצות בשנות ה-90 שהיום מהווה כמליון וחצי ישראלים הייתה משמעותית ביותר ובלעדיה ובלי הגידול ב"אחרים" שהצטרפו -חסרי דת ונוצרים שאינם ערבים המיעוט הערבי היה יכול להיות היום כ-25%.
      אבל ואף על-פי כן עדיין קיימת עלייה כמעט מתמדת באחוז הערבים באוכלוסייה הכללית. בסוף שנת 1989 הם היוו 18.2%% מהאוכלוסייה, עקב העלייה הגדולה מרוסיה ירד מעט חלקם באולוסייה והגיע בסוף שנת 1996 ל-18.0%, עלה בסוף שנת 2006 ל-19.9%, והגיע בסוף שנת 2016 ל-20.8% והיום לכ-21%.למרות כל השינויים שמאמר זה מציין, מכון טאוב צופה עליה עד כ-22% של גודל המיעוט הערבי ולאחר מכן התייצבות.

      שוב. זה מיעוט גדול מאד והשפעתו הפוליטית על מדינת היהודים הדמוקרטית דרמטית ביותר עד כדי קביעת הרכב הקואליציה וזהות ראש הממשלה וראש עיריית הבירה ציון היא ירושלים.

      ציוני אמיתי לא ישקול אפילו את אפשרות הגדלת מיעוט זה בישראל על ידי סיפוח 200,000 ערביי שטחי C ביו"ש שיעלו את אחוז המיעוט הערבי פלסטיני בישראל ל-23% אחוז היום וכ-24-25% בעתיד.

      דיבור על סיפוח אפילו יו"ש בלבד ללא עזה שיביא לגידול המיעוט הערבי פלסטיני בישראל ל- 39% הוא קץ החלום הציוני. ישראל לא תהיה יהודית ודמוקרטית וגם לא בטוחה מוסרית ומשגשגת כלכלית.
      יש לחדול ממנו ומכל משחקי המספרים התומכים בו ולחתור להיפרדות מדינית הוגנת עם השארת גושי ההתנחלויות ועם סידורי בטחון מקסימליים וכך יצטמצם הסכסוך הישראלי פלסטיני לסכסוך הישראלי עזתי.
      בבניין ציון ננוחם.

    6. הבלתי מזוהה שואל שוב:
      ערן, אולי זה חלק מהענין, או בעצם לב הבעיה?
      מומחים כמוך (בלי ציניות), מנבאים לנו נבואות זעם דמוגרפיות כבר 80 שנה, כאמור, מפרופ' באקי ועד פרופ' דה לה פרגולה.
      ואז, כשבא מישהו שאינו מומחה כמוכם ונותן תחזיות דמוגרפיות, אתם קורעים אותו לגזרים.
      הזמן חולף, ומסתבר ש…אותו לא מומחה (במקרה שלנו מר אטינגר), פוגע טוב מכם בתחזיות שלו!
      אני לא בא לזלזל במומחיות, אבל העובדות, איך נאמר זאת בעדינות? לא כל כך לטובת מומחי הדמוגרפיה.
      על בסיס הנ"ל אני שואל את עצמי: אולי בהתבסס על נסיון העבר הלא כל כך נוח מבחינתכם, לפחות תהיו קצת יותר צנועים וקצת פחות בטוחים בעצמכם? שכנעת אותי שאין כאן הטיה פוליטית. אבל אולי אתם סתם טועים בתחזיות?
      זו רק הצעה ממישהו שאינו מומחה כלל אבל כן יודע לקרוא נתונים ולהשוות תחזיות למציאות.

  15. זו בדיוק טענת השמאל הציוני, בישראל (בעיקר בלי ערביי ירושלים) הערבים יהיו רוב ניסבל של פחות מעשרים אחוז. וגם בתוכם ועים הזמן, כוחות מוסלמיים חילוניים ונוצריים יוותרו על הזהות הערבית הלאומית, דוגמת תומכי אל חרירי בלבנון. וכך ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית.
    לעומת זאת אים ערביי יש"ע בפנים, הסיפור הדמוגרפי אחר לחלוטין.

  16. נתוני הבחירות לרשות הפלסטינית מראים כי הערכה של 1.5 מליון פלסטינים בשטחי יו"ש בלתי סבירה ומוטית כלפי מטה.
    הערכות של 2.6 מליון לפחות וכנראה הרבה יות הן המתאימות לנתונים שפורסמו:
    חוק הבחירות הפלסטיני מחייב הרשמה מוקדמת של המעוניינים להצביע. שיעור הנרשמים גבוה, סביב 93% מכלל בעלי זכות הבחירה. מבין כחמישה וחצי מיליוני פלסטינים, כשניים וחצי מיליון נרשמו בפנקס הבוחרים: כמיליון ושבעים אלף ברצועה ומיליון ו-400 אלף בגדה (כולל ירושלים). כמחציתם בני 40 ומטה. מבין כל המחוזות, שיעור הנרשמים בפנקס הבוחרים במחוז ירושלים הוא הנמוך ביותר, כ-74% (פחות מ-89 אלף). ב-2006, שיעור הבוחרים בפועל היה נמוך ביותר. לכן, האתגר האמיתי של כל הרשימות הפלסטיניות ובייחוד של חמאס ופתח אינו רק ההצבעה הסמלית, יחסית, בגבולות ירושלים, אלא להבטיח שכלל הבוחרים הירושלמים יטרחו לצאת ולהצביע במרחק של מחסום אחד מבתיהם, ומעבר לחומת ההפרדה.