ראש מטה שטח ב׳ימינה׳: “אלפי בוחרים מרגישים נבגדים וכעוסים”

ראש מטה השטח של ׳ימינה׳ בגוש עציון מספר על ההבטחות שקיבל מבנט ומשקד ועל התסכול שלו ושל הבוחרים שהביא לקלפי בעקבות ההליכה המסתמנת לממשלת שמאל: ״אנשים לא שמו בקלפי ׳ימינה׳ בשביל שנלך שמאלה״

|אנשים אומרים לי שהכתובת הייתה על הקיר״ | מפלגת ׳ימינה׳ (קרדיט: דף הפייסבוק של איילת שקד)

הראיון נערך ברדיו ׳גלי ישראל׳, אנו מודים להם על הרשות לפרסמו.


עמית לוי, ראש מטה השטח של ׳ימינה׳ בגוש עציון בבחירות האחרונות, תאר לי את התחושות שלך בימים אלה

“אני יותר אשתף בתחושות של הבוחרים פה בגוש עציון מאשר בתחושות שלי. אני לקחתי על עצמי לפני כחודשיים לנהל פה את מטה השטח של ׳ימינה׳ בגוש עציון, מתוך מחשבה שצריך פה שינוי ושצריך אנשים חזקים ליד נתניהו. החלטתי לקחת את המשימה על עצמי ועשיתי אותה בכל הכוח, נתתי פה עבודה מאוד משמעותית ועשיתי חריש שמות, המון אנשים שאני ברמה האישית הבאתי לקלפי. אבל מאז שהמנדט הועבר לנתניהו, בערך משבוע ימים לאחר מכן, אנשים לא מפסיקים לתקוף אותי פה בגוש עציון.

“אני הולך לסופר ואנשים על הראש שלי, שולחים לי הודעות ווטסאפ שאנשים כותבים לי ׳איך אתה מעז להסתכל לעצמך בפרצוף בבוקר׳, אנשים אומרים לי ׳רימית אותי׳, ׳שיקרת אותי׳ ו׳הלכתי להצביע בגללך׳. קודם כל אני אומר שאני לא נפתלי בנט, אני לא היועץ שלו וגם לא הדובר שלו. כל מי שבחר להצביע ׳ימינה׳ זה באחריותו הבלעדית. אבל כן בהחלט היה לי חשוב מאוד להביא לידיעתם של נפתלי ואיילת את התחושות פה בגוש עציון שישמעו את קול הבוחר ומה יש לאנשים שנלחמו להביא לקלפי להגיד ומה הם חושבים. זה לא בן אדם אחד, לא שניים וגם לא מאות. זה אלפים. אנשים פה כועסים, אנשים מרגישים נבגדים ומרגישים כעוסים. אין כמעט בן אדם שאני פוגש ולא מצטער על הבחירה שלו וחבל לי שזה ככה.

“העצומה הזאת הייתה לא להתיש את נפתלי בנט אלא דווקא לחזק אותו ולהגיד לו שיש לו עוד זמן, יש פה עוד שבוע וחצי להתעשת, לא לשכוח את הערכים ואת הדברים שהוא מתחייב עליהם, ולהיות נאמן לערכים.”

האם אתה מכיר את נפתלי בנט אישית, כפעיל מרכזי של ראש מטה השטח של ׳ימינה׳ בגוש עציון? שוחחת איתו לפני הבחירות?

“אני אגיד לך את האמת, אני מכיר אותו ברמה הפוליטית, אני לא מכיר אותו אישית. הכרתי אותו במהלך תקופת הבחירות, גם אותו וגם את איילת שקד. שניהם אנשים שאני לא צריך לפרט ולהגיד את מעלתם כי אני חושב שמעלתם מרובה, ולא סתם החלטתי ללכת איתם. פנו אליי מהמפלגה של סמוטריץ׳, פנו אליי מ׳הליכוד׳, והחלטתי ללכת עם בנט מכל הלב ובכל הכוח. אין פה עניין אישי.

“באותו בוקר, לפני שהעצומה יצאה, אנשים אמרו לי ׳אתה תחטוף׳, ׳אתה תקבל על הראש׳, ׳ייכנסו בך׳ ו׳לא יאהבו את העצומה הזאת׳. אני אמרתי שברמה האישית אני לא מחפש להיות פוליטי ולא מחפש שום דבר. באתי בניקיון כפיים לעבודה הזאת ב׳ימינה׳, וגם את העצומה הזאת הבאתי בניקיון כפיים מתוך מחשבה ודאגה להתיישבות, למדינת ישראל ולעם ישראל.”

גם אני תושב הגוש, תושב אפרת, והקולות שאני שומע סביבי הם ממש אותם קולות שאתה מתאר. אחד אחרי השני כל מי שפוגש אותי בימים האחרונים אומר לי ׳ארז צדקת׳. להיות צודק זה מעניין אותנו מעט מאוד, השאלה היא האם כשנפתלי בנט סרב להתחייב שהוא חלק מגוש הימין לפני הבחירות, ואולי כשנתחבר לדברים שהיו בעבר כמו ׳חוק ישראל היום׳, ול״ברית האחים״, ולזה שכבר כמה שנים גם הוא וגם איילת שקד נמנעים מלמתוח ביקורת אמיתית, לא מהשפה ולחוץ, על מסע הציד נגד בנימין נתניהו, ואולי כשרואים אותם פעם אחרי פעם מקבלים שערים מלטפים במוסף של שבת וב׳שבעה ימים, אולי הכתובת הייתה על הקיר?

“לגביי האם הכתובת הייתה על הקיר אני אגיד שאני לא פוליטיקאי, כמו שאמרתי אני באתי בניקיון כפיים והייתי למעשה הצינור שלהם בגוש הציון. אני ברמה האישית פניתי ואמרתי לאיילת שקד שאנשים שואלים האם הם יישבו עם השמאל, תחת השמאל או ברוטציה עם לפיד, ואמרו לי חד משמעית, גם איילת שקד וגם נפתלי בנט, שהם לא יקימו ממשלת שמאל. בפועל מה שקורה היום, מה שמסתמן לפחות, איך שאני ותושבים פה רואים את הדברים, שאמנם נפתלי בנט אמר לביבי שיש לו את הקולות שלו, אבל מתחת לפני השטח הדברים נראים אחרת. זה נראה בעצם שהחתירה היא למקום אחר.

“גם לי אומרים את אותו הדבר, שהכתובת הייתה על הקיר. אנשים אומרים לי שאני שיקרתי להם ברמה האישית.”

פה זה מוגזם, אף אחד לא יכול להגיד ששיקרת, אתה האמנת בנפתלי בנט

“אני האמנתי ונתתי את המילה שלי. לא יצאתי בשום הצהרות ולא נתתי שום הבטחות לפני ששאלתי האם אפשר להגיד את המשפט הזה, האם אתם מתחייבים לדברים האלה שאני הולך להגיד, ובפירוש אמרו לי שכן. הבאתי אנשים לחוגי בית ובחוגי הבית האלה נאמר שאנחנו לא נלך ממשלת שמאל, אנחנו לא נהיה תחת השמאל. ובפועל מה שמסתמן זה שהולכת לקום ממשלה של חמישים ומשהו מנדטים מהשמאל ועוד שישה, שבעה, שמונה או ארבעה עשר מנדטים שהם כאילו ימין. זו לא ממשלת אחדות, זו ממשלת שמאל בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.”

“העצומה הזאת הייתה נטו כדי לעורר את האנשים, שאנשים יבינו מה הבוחרים שלהם, אותם אלפי אנשים בגוש עציון, מה יש להם להגיד. אני חייב להגיד שיש גם אנשים שתומכים במהלך הזה בגוש עציון, אבל אני ברמה האישית מקבל הרבה יותר נגד מאשר בעד. פונים אליי מאז יום חמישי בלי סוף אנשים מכל הארץ, לא רק מגוש עציון, שרוצים להצטרף לעצומה הזאת, גם אנשים שלא הצביעו לבנט, מתוך מחשבה ופחד לעתידה של המדינה וההתיישבות.”

“נלחמתי בשיניים להביא אנשים, ואנשים אמרו לי ׳באנו להצביע בגללך, בשבילך, כי אנחנו מאמינים בך ובמילה שלך, ומבחינתנו אם בחרת ללכת איתם אנחנו בחרנו איתך. עצוב לי שזה הדברים, עצוב לי שאני גרמתי פה לסוג של אכזבה. אני לא לוקח את האחריות ברמה האישית כי אני לא מתמודד שם ולא יושב שם, וזה גם לא מעניין אותי לשבת שם.”

“אני כל הזמן אומר שכמו במתמטיקה, מעבר לתוצאה הסופית, גם הדרך חשובה. והדרך פה מצטיירת ונראית לא טוב. אני לא זה שמנהל את המו״מ, אבל בסופו של יום, האזרח הפשוט מגוש עציון כמוני, כמוך וכמו כל מי שהלך לקלפי – זה לא נראה טוב בעיניו.”

מהיכרות עם אנשים קרובים בסביבתם, אם נפתלי בנט קיבל שבעה מנדטים בבחירות האחרונות, לתחושתך, כמה מהם יזרמו או עשויים לתמוך במהלך כזה, וכמה מהם הם כמוך שמבחינתם זאת ממש הפניית עורף לכל מה שהם ציפו וקיוו?

רוב רובם הגדול, אני מדבר פה על גוש עציון, לא מערכתית וארצית, רוב האנשים בגוש עציון הם נגד מהלך כזה, לפחות ממה שאני שומע. אנשים מתנגדים למהלך כזה, אנשים לא שמו את הקול שלהם בקלפי ׳ימינה׳ בשביל שנלך שמאלה. זו לא הייתה המטרה, לפחות שלי, כשהצבעתי ימין כדי שנלך לממשלת שמאל. זאת לא הייתה המטרה לא שלי ולא של רוב האנשים שאני הבאתי לקלפי.”

“אני לא מתרגש באופן אישי, למרות שבאותו בוקר שהדבר הזה יצא זה היה המכה האחרונה כשאנשים באו אליי ואמרו לי שאם אני לא אצא בעצומה אז הם ייצאו בעצומות אישיות כלפיי, פה בגוש עציון, ולא בן אדם אחד ולא שניים מכירים אותי פה בגוש. בכל מהלך השבועיים-שלושים האחרונים חשבתי באיזו דרך אני פונה ובאיזו דרך אני אומר, והחלטתי לא להתערב, ולשתוק ולתת לדברים להתנהל, ושאני באמת הולך לנפתלי בנט ולתת לו לנהל את המו״מ בשקט. אבל בעצם המכה האחרונה הייתה ביום חמישי שבאו אליי אנשים מתחת למשרד ואמרו לי ׳הבנו, שמענו, קום תעשה מעשה, ואם אתה לא תעשה מעשה אנחנו נעשה׳. נקווה שהדברים יופנמו ויישאו פרי.”


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

28 תגובות למאמר

  1. בחירות הבאות – לקחת משאבה ולרוקן את המנדטים של ימינה של בנט לליכוד של נתניהו!!!

    1. שלא יספרו סיפורים
      עוד לפני הבחירות במהלך הקמפיין ימינה והעומד בראשה בנט אמרו שהם הולכים לקים ממשלה כי בחירות חמישיות לא יהיו
      ובנט הולך להיות ראש הממשלה.
      אז מי שלא הבין ובחר בו למרות זאת שלא יבוא בטענות כאילו לא הבין
      בחרתם נוכל קיבלתם נוכל
      על מה תלינו עכשיו?

    2. למה לחכות לבחירות הבאות?
      כבר עכשיו אנשי הבית היהודי(בראשות חגית משה) צריכים לפרוש מימינה!

  2. הרמאי נפתלי בנט עומד להיות יהודה איש קריות, אידיוט שימושי בשירות השמאל. לנין היה אוהב בנטים כאלה. יום אחרי השבעת ממשלת "רוטציה", הג'ינג'י יקבל הזמנה מהמחליף בתפקיד של מלצר להגיש בג"ץ לביטול חוק הממשלה הפריטטית. בניגוד להתנגדות לממשלה הפריטטית הנוכחית,שנשללה בבג"ץ, הוא יצביע על הניסיון המר עם הממשלה הפריטטית הנוכחית, חסרת יכלות תפקוד,צד אחד מכשיל בעקביות את הצד השני ויטען שיש לנו הוכחה מוצקה שזאת תהיה אי סבירות קיצונית לחזור על התרחיש שנכשל בברור ועל בג"ץ לפסול את החוק. בג"ץ יקבל כמובן את העתירה המוזמנת ונפתלי בנט יהפוך מיידית לילד הכפות של השמאל הישראלי,כאשר רוב השרים בממשלה שתהפוך לרגילה יהיה בידי השמאל. ברוטוס אם היה חי היה מתגאה בנפתלי, הוא תקע סכין בגב אדם אחד ונפתלי באיולתו פגע בימין כולו.

    1. מה יכול המחנה הלאומי לעשות כיום?

  3. לא ברור לי האייטם הזה. פשוט תמלול של ראיון מהרדיו? למה לא לראיין את האדם בעצמכם, עם קצת הקשר ורקע כדי שנבין על מה הוא מדבר. מה עם תגובה של האנשים שכלפיהם מופנים כאן טענות קשות?

    לא ברור

  4. תמיד. אבל תמיד חובשי הכיפה הסרוגה הורסים את הימין
    גם אני חובש כיפה, ומתבייש באחי הסרוגים שבנט וחבר מרעיו הם אלו שמייצגים אותנו, כביכול

    גם לבצלאל יש חלק בזה. הצדקנות והטהרנות שלו מובילים את בנט אל השמאל ואותנו לאבדון

    איש כמו נתניהו שהמדינה חבה לו המון. מדינאי בחסד עליון, פוליטיקאי ברמה מעל כולם. וכי בצלאל לא יכל לסמוך עליו שיידע כיצד לנווט את הממשלה שנתמכת בידי רעם מבחוץ?

    כ"כ הרבה טמטום פוליטי יש באנשים האלה. רחמנות על ביבי שצריך להיעזר ולסמוך על כאלו

    1. איך סמוטריץ' אשם בפנייה של בנט לשמאל???

      דווקא אמירות כאלו הן שדוחפות אנשים כמו בנט לשמאל. אם הליכוד היה מוכן להכיל את הציונות הדתית שרובה נוטה יותר ימינה מהליכוד ומפסיק לתקוף אותם ולהאשים אותם בהאשמות, הציונות הדתית הייתה נשארת נאמנה לליכוד חזרה. עדיין לא מאוחר מדי לתקן וזה מתחיל מלתת מקום לסמוטריץ' ושותפיו.

    2. מצד שני, הצדקנות של סמוטריץ' באמת דחפה את מנסור עבאס חזרה לידי השמאל וחבל.

    3. ברור שבצלאל כמו כל אדם אחר לא יכול לבטוח בנתניהו. כמות השקרים שנתניהו סיפר לעם יכולה למלא ספרים שלמים. זוכרים שגנץ שנתניהו סיפר שאי אפשר לסמוך על גנץ לפני שהוא מינה אותו לשר ביטחון והקים ממשלה ענקית בזמן משבר כלכלי? כן אי אפשר לסמוך על נתניהו שממשיך בכניעתו המביכה לחמאס גם בלי שהתנועה האיסלמית תיקח חלק מבפנים או מבחוץ בממשלתו.

  5. אני חושב שהעסק עוד לא סגור
    לגמרי בוא נחכה עוד קצת ונראה

  6. מר בנט, גברת שקד.
    שיקרתם אותי. ואני שונא אתכם ובז לכם מעומק לב.
    בושה וחרפה.
    מכרתם את נשמתכם, מכרתם את כבודכם. מכרתם את האמון שהיה לי בכם.

    לא עוד !!
    תזכרו אצלי לדראון עולם !!
    לא רוצה לשמוע אתכם ועליכם.
    רק לשמוע בחורבנכם.
    מחקתם את שמכם מהפנתיאון שבניתי בחלומי ותיקוותי.
    מבטיח לפעול בכל הכוח למחיקת שמכם מההיסטוריה שלי.
    לא תקבלו את ההצבעה שלי לעולם.
    מרגיש וחש כי בגדתם בי ובכל חבריי.
    לכו לכם עם הערבים ומצביעי מר"צ. לכו ואל תחזרו !
    לכו כי איבדתם את הבית ואת החברים.
    ולך מר מתן כהנא. האם גם אתה עדיין בחבורת נוטשי הדרך ?
    האם גם אתה הולך עם יאיר גולן 70 80 90.
    אני זוכר את הראיון איתך מול כל חבריך מחיל-האויר. ומה נשאר ממך ? האם רק בלון נפוח או גם ערכים ?
    אם נותרו ערכים, זרוק את בנט ושקד לעזאזל ותשאר נאמן לצו המצפון.

    1. ביבי בהחלט מזמן כבר לא ימין אבל משום מה אני מרגיש גם מפלגת העבודה ומרץ הם לא מפלגות ימניות כל כך.

  7. חשבתי שבאתר מכובד כמו מידה השיח יהיה מכבד יותר, גדוש בטיעונים. מאפשר תגובה לצד אותו תוקפים, אבל יש רק סוג אחד של ליכודניקים: ביביסטים שלא יודעים לחשוב וכאלה שידעו פעם אבל לא רואים בזה צורך.
    שלל מהלכים ימניים מבית ביבי ומפלגתו:
    1. צירוף רע"מ מן הפלג האיסלאמי הדרומי, והכשרת השרץ ב-ק"נ טעמים,תוך הפרת הבטחת בחירות ובניגוד לרצון המצביעים.
    2. מי שחבר בעבר לשמאל היה ביבי, שלא יבלבל במוח. החל מלפיד וכלה בשמולי ופרץ. הכל בעד אתנן פוליטי זול שלא הביא ישועה ולא תמיד שרד.
    3. מי שפונה עתה לגנץ בהצעה לתת לר"מ שמאל לכהן שוב- הוא שוב ביבי. אותו אחד שאפשר לניסנקורן לכהן כשר משפטים ולכחול לבן לחלוב את הממשלה.

    במקום לסגת מעט ולאפשר לסער הישג פוליטי מסויים ולסיים את הסאגה, הוא שוב גורר את ישראל מטה, למערכת בחירות חמישית.
    לא ערוצי התעמולה של מפלגת ביבי (20, מידה, ישראל היום ושלל מצייציו הנאמנים ברשת) ולא רשת ערוצי התעמולה של השמאל- יטעו אותנו. העידן הזה נגמר. מקווה כי הציונות הדתית, שהיא תנועה אידאלוגית בבסיסה, תתפכח ותצא לעצמאות פוליטית שתהלום את דרכה הערכית. מפלגות הציונות הדתית ישרדו על אפם וחמתם של מפלגת ביבי, ורעשי הרשת שלכם ידעכו עם התחלת העשייה של נציגנו.

    1. אני מסכים עם רוב מה שאמרת על ביבי. אבל זה לא מסביר את התנהגותו הלא מוסרית של בנט, שלפני קרוב לחודש חתם על מסמך שבו הוא אמר שלא ישב בממשלה בראשות יאיר לפיד ועכשיו שוקל להקים איתו ממשלת אחדות לאומית. הימין כבר מזמן הפר את כל עקרונותיו ונכנע פעם אחר פעם לסוציאליסטיים, לטרוריסטים שמנסים לפגוע בתושבי ישראל ולאלו מישראל שחושבים שצריך לדבר אתם. זה כולל את ביבי ואת בנט.

    2. לRVC בנט הודיע שלא ישב בממשלה של לפיד ובנט גם הודיע שלא ילך לבחירות חמישיות. בנסיבות שאפשר לקיים את שני הדברים ודאי המעשה המוסרי הוא לקיים את שניהם. בנסיבות שנוצרו כעת שני הדברים סותרים זה את זה. כל מה שבנט לא יעשה הוא יגיע למצב שהוא לא יקיים את אחד הדברים שהוא אמר. מבחינה לוגית ברור שאדם לא יכול לקיים שני דברים סותרים לכן הבטחה לשני דברים כשאפשר לקיים רק אחד מהם – בחירת האחד על פני האחר אינה מעשה לא מוסרי אלא אם כן בזמן הבטחת הדברים הובהר שאחת מהן קודמת לחברתה. (לעומת זאת המעשים של ביבי אכן היו לא מוסרים הוא הכניס אנשי שמאל גם כשהיה לו גוש ימין של 61 שהלך איתו). לכן טענתך שבנט נוהג באופן לא מוסרי לא עומדת במבחן ההגיון.

  8. תפסיק לנקות את עצמך.

    אתה הלכת ושכנעת את האנשים.

    אתה אחראי.

    הם רימו אותך, ואתה רימית את האנשים.

    אם באמת אכפת לך, קום ותעשה מעשה.

    סע אל הרמאים ותעשה רעש.

  9. כשהיה משתלם שמת כיפה , כשלא משתלם לא רואים כיפה, האם אתה מאמין או לא , אין אמונה במי שהאמונה שלו מתחלפת לפי האינטרס

  10. כל בוקר אני מודה לה' שבבחירות האחרונות, בפעם הראשונה מאז 2013, לא הצבעתי עבור בנט. לעניות דעתי מדובר בבגידה הפוליטית הגדולה ביותר בתולדות המדינה – הישג לא מבוטל במדינה שבה בגידות פוליטות הפכו נורמה מקובלת.

    1. לא חושב שזה יותר גרוע מהניסיון של נתניהו להקים ממשלה בתמיכת מנהיג התנועה האיסלאמית אבל זה בהחלט צעד מביך.

    2. אתה בהחלט משווה מנהיג שמוכן לעודד קולות מתונים(וגם זה רק כתומכים חיצוניים שלא ישפיעו יותר מדי על הקו המוביל את המחנה) ובלבד שאפשר יהיה להמשיך לפעול למען העם עם איזושהי קואליציה ואפילו גרועה במיוחד למנהיג שמעדיף לחזק את המחנה היריב לו ובלבד שלא תהיה קואליציה של המחנה שלו שאינה מושלמת בעיניו???

    3. כבר היום נתניהו קרא אחרי הפרעות בירושלים וההתקפה על תושבי הדרום לשקט מכל הצדדים!!! הוא אדם מביך שמסכן את חיי תושבי ישראל יום יום כבר יותר מעשור. שחרור מחבלים, העברת תקציבים חשמל מיים וכו' לחמאס ולרשות, שחרור מחבלים ואין ספור מעשי בגידה אחרים בתושבי ישראל, בביטחונם ובחייהם. את כל זה הוא עשה בלי איש התנועה האיסלאמית שסירב לגנות פגיעה בחילי צה"ל מחוץ לקו הירוק. למי אכפת ממכנות? שניהם חסרי עקרונות ולשניהם יש דם של תושבי ישראל על הידיים.

  11. לא רואה מה ההבדל בין ממשלה של בנט עם השמאל לממשלת ביב עם השמאל…בנט, זה ביבי עם כיפה. אין פה שום גניבת דעת. אלא אם כן כשביבי מקפיא בנייה או מצרף את עמיר פרץ זה גם גניבת דעת. האמנם?

    1. הגניבת דעת נוסעת מזה שבנט חתם על מסמך שטוען שהוא לא ישב בממשלה בה לפיד הוא ראש הממשלה ובאותה עת גם טען שהוא לא ישב עם רע"ם ומרץ. ביבי כבר מזמן לא מעמיד פנים שיש לו עקרונות, זה נראה לי ההבדל.