כשארגוני BDS ואיראן נפגשים בכנס באוניברסיטה

ההשפעה של ארגוני החרם על ישראל בקמפוסים בארה״ב הולכת וגדלה, והכנס המשותף עם איראן שפך עוד קצת אור על מניעיהם האמיתיים

שוטפים את מוחם של סטודנטים אמריקנים | הפגנה אנטי-ישראלית בקמפוס (קרדיט: tedeytan)

כפי שדווח בג׳רוזלם פוסט, בחודש ינואר האחרון התקיים אירוע ׳שנת ההתנגדות לנורמליזציה עם ישראל׳. האירוע, כשמו כן הוא, עסק בהתנגדות למדינות ערב אשר ערכו נורמליזציה עם ישראל במסגרת הסכמי אברהם. האירוע אורגן על ידי ׳הקמפיין הגלובלי למען שיבה לפלסטין׳, קולקטיב של למעלה משישים קבוצות התומכות בתנועת ה-BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות).

מסביב לעולם, תומכי BDS בקמפוסים מציגים בחוסר כנות את התנועה כמחאה לא אלימה. אולם האירוע המדובר הסיר לחלוטין את מסכת השקרים שלהם. באירוע הזה, הקולקטיב שיתף פעולה עם ארגוני טרור כגון חמאס, עם הג׳יהאד האסלאמי הפלסטיני ואף עם ראש הפרלמנט האיראני. זאת כאשר הכול התקיים בפייסבוק לייב ובערוץ התקשורת הלבנוני ופרוחיזבאללה, אל מיאדין, אשר בו-זמנית הקרין את האירועים מטהרן ומעזה זה לצד זה. לכל הפחות, שיתוף פעולה זה מעיד על הצטלבות מסוימת של מטרות.

לחלק מהקבוצות ב׳קמפיין הגלובלי׳ יש קשרים עם ארגוני טרור, והן עוזרות להם באמצעות פעילויות דה-לגיטימציה שונות נגד ישראל ובאמצעות סיוע בהקמת קבוצות נוספות. כך, הקבוצות הללו גדלות ומתרחבות לעוד ועוד אוניברסיטאות בארה״ב.

כמו כן, האירוע בינואר הוכיח כי ׳הקמפיין הגלובלי׳ משתף פעולה לא רק עם חברי הקולקטיב וארגוני טרור, אלא גם עם ממשלת איראן עצמה, אשר שוקדת משנת 1979 על פצצה גרעינית כשמטרתה המוצהרת היא השמדת מדינת ישראל. אמנם אירוע זה מעיד על שיתוף פעולה חדש בין קבוצות אלו לאיראן, אך יש לציין כי קבוצות אלו פעילות כבר שנים רבות בתוך שטחי איראן עצמה.

אחד הארגונים שלקחו חלק באירוע היה רשת הקהילה הפלסטינית בארה״ב (USPCN). רשת זו היא בעלת השפעה אדירה בקרב קבוצות אנטי-ציוניות בקמפוסים השונים. בשנת 2010 היא עזרה להקים את ארגון ׳סטודנטים למען צדק בפלסטין׳ הלאומי (NSJP), שמתאם בין סניפי הארגון שקיימים היום בלמעלה מ-200 קמפוסים שונים. בנוסף, ל-USPCN ישנה ועדת סטודנטים משלה שמתאמת בין ארגוני סטודנטים ברחבי ארה״ב.

ארגון נוסף שלקח חלק באירוע הוא סמידון (רשת הסולידריות של אסירים פלסטינים), אשר היה פעיל ביותר בהפגנות ׳יום הזעם׳ ו׳ימי ההתנגדות׳. הפגנות אלו סחפו את אמריקה בקיץ האחרון, והרבה מהן עסקו באלימות המשטרתית נגד האוכלוסייה האפרו-אמריקנית. סמידון תיבל את ההפגנות בהאשמות לפיהן ישראל מלמדת את שוטרי ארה״ב לפעול נגד האוכלוסייה האפרו-אמריקנית בצורה גזענית, ובחודש פברואר הוכרז כארגון טרור על ידי ממשלת ישראל עקב הקשר ההדוק שלו עם החזית העממית לשחרור פלסטין. יש לציין שבימים אלו הקשרים בין החזית העממית לבין איראן הולכים ומעמיקים.

אם כל זה אינו מספיק, גם הליגה הבינלאומית למאבקים עממיים (ILPS) נטלה חלק באירוע. הליגה, שלכאורה נלחמת נגד אימפריאליזם ולמען הדמוקרטיה, נוסדה על ידי ארגונים שכוללים בין היתר, את תנועת הנוער הפלסטינית (PYM). תנועה זו, אשר פועלת בעיקר עם בני נוער בארה״ב וקנדה, מהללת מחבלים ומארגנת כנסים באוניברסיטאות ומחאות במסגרת קמפיין ׳ימי ההתנגדות׳ של סמידון. ה-ILPS ותנועת הנוער הפלסטינית מנהלים יחד אירועים גם בימי הקורונה.

אין מנוס מלהסתכל למציאות העגומה הזו בעיניים, ולהבין כי על אף הנראות הצדקנית של הקבוצות הללו, מסתתרת כאן פצצה תודעתית מתקתקת אשר לא בוחלת בשום אמצעי על מנת לשטוף את מוחם של סטודנטים אמריקנים נגד ישראל, גם במחיר של שיתוף פעולה עם ארגוני טרור ועם מדינה בעלת כוונות הרסניות, כמו איראן. אירוע זה צריך להסיר כל ספק לגבי משימתם האמיתית של רבים מקבוצות ה-BDS: השמדת המדינה היהודית.

המצב הזה מדאיג מאוד, בהתחשב בכך שפצצה מתקתקת זו גדלה ומתרחבת לקמפוסים שונים, וכן חודרת לתודעתם של סטודנטים אמריקנים אשר עתידים לאייש תפקידי מפתח בממשל האמריקני.


מיכל עמר היא בוגרת יחידת 8200, מדריכת ׳מסע ישראלי׳, עוסקת בהסברה ישראלית, ציונות מזרחית-מסורתית ויהדות מתחדשת, סטודנטית למזרח תיכון ותקשורת וחברה בארגון ההסברה הישראלית CAMERA On Campus.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. מה שמזעזע באמת הוא העובדה שאירוע כזה משודר בפייסבוק בעוד הנשיא טראמפ ועיתון כמו הניו יורק פוסט נחסמים שם. העולם המערבי נמצא כרגע במסלול התאבדות מפני שאנשים לא מבינים שלא מדובר במלחמה על צדק אלא במלחמה על שליטה. כל ארגוני השמאל היום, כולל אנטיפה וBLM, לא שואפים לשוויון אלא לניצחון.

  2. העובדה שהכותבת, המתארת עצמה כ:בוגרת יחידת 8200-מדריכת ׳מסע ישראלי׳-עוסקת בהסברה ישראלית-ציונות מזרחית-מסורתית ויהדות מתחדשת-סטודנטית למזרח תיכון ותקשורת-וחברה בארגון ההסברה הישראלית, מגדירה את חמאס "ארגון טרור" מעידה על clueless-יות מובנת. חמאס הנה מפלגה פוליטית שבבחירות היחידות -והמפוקחות בינלאומית- שנערכו בקרב אויבנו שבתוכנו זכתה ברוב קולות ולכן מייצגת נאמנה את שאיפותיהם המוצהרות: לשחוט ולהרוס, את היהודים ומדינתם בהתאמה. זהו המפתח היחיד להבנת התמיכה בו בקרב הסטודנטים בקמפוסים הצפון אמריקנים.