"הגם אתה, אחמד?" – אשליית הנאמנות הערבית

לא ניתן עוד להתייחס למצב, שהתהווה בתקופה האחרונה, כאל בעיה שעיקרה שוויון אזרחי וזכויות הפרט, אלא כאיום על הקיום הקולקטיבי, וחובה לטפל בה שכזאת.

חגיגות בהר הבית (צילום מסך: טוויטר, לפי סעיף 27 א')

מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייע לכך, דינו – מיתה או מאסר עולם – סעיף 99 (א), חוק העונשין, פרק ז', סימן א': בגידה

"הגם אתה , ברוטוס?" – מילותיו של יוליוס קיסר, על בגידת חברו, ברוטוס, בעת שזה דקר אותו למוות, יחד עם מספר מתנקשים, אליהם הצטרף; ממחזהו של וויליאם שייקספיר, יוליוס קיסר

אני נאלץ להודות. טעיתי בגדול!

אופטימיות בלתי-מוצדקת

במשך שנים ארוכות, הייתי ספקן לגבי הקביעה הרווחת בדבר "נאמנותם" של ערבי ישראל למדינה היהודית. אולם, על אף שסברתי שהם נושאים בליבם גחלים לוחשות של איבה יוקדת, שעתידה להתפרץ  ביום מן הימים, לאחרונה הייתי על סף שינוי עמדה זו.

התחילה להתעורר אצלי התחושה שהכרתם ביתרונות העצומים, להם הם זוכים מהיותם אזרחי ישראל – ולא אזרחים במי ממדינות האזור האחרות, החלה לחדור אל תוך מודעותם הקולקטיבית. היו סימנים מתרבים והולכים שכביכול העידו על כך, הן במסגרת הניסיון האישי שלי עם ערביי ישראל והן מסגרת השיח הציבורי, בו המונח "ישראליזציה" של ערביי ישראל הפך למטבע לשון יותר ויותר נפוץ בכיסוי התקשורתי של המגזר הערבי במדינה.

אני מתגורר בישוב הממוקם בין שני כפרים ערביים. האחד אמיד יחסית; האחר, פחות. תושבים משניהם עובדים במשרות שונות ביישובינו, כולל בתפקידי ניהול, איתם אני משוחח תדיר. בקניון הסמוך, חלק ניכר מצוות העובדים הם מכפרי האזור, המספקים שירות יעיל ואדיב לקהל הקונים, שרבים ממנו נמנים אף הם על הציבור הערבי המקומי.

במגעים שלי עם שכניי הערביים, נוצר אצלי הרושם שהם אכן עוברים תהליך של אינטגרציה לתוך החברה הישראלית, שהוביל אותי למסקנה מוטעית, שזה גם תהליך של הזדהות עם החברה הישראלית. יתכן שסיבה לתפיסה שגויה זו, היא העובדה שכיום, ערביי ישראל נראים דומים יותר ויותר ליהודים ישראלים – למעט כמובן אלה (יהודים וערבים) שמקפידים על לבוש דתי (חרדי או אסלמי). המראה האישי המוקפד, מותגי היוקרה של בגדיהם, ההנעלה האופנתית שלהם, סוגי הרכב בהם הם נוהגים, דפוסי הבילוי שלהם, כל אלה יצרו תחושה כוזבת של דמיון  הולך וגדל – ושוני הולך ופוחת.


ההתפרעויות הללו לא היו תוצר של טרוניות חברתיות-כלכליות, אלא של הזדהות  לאומית-אתנית עוינת עם אויבי ישראל, הנחושים לחסלה כמדינת הלאום היהודית.


התעוררות מטלטלת

אולם, המהומות, המארבים, הסקילות וניסיונות הלינץ' מצד ערבים נגד יהודים, שרבים מהם כמעט לא מדווחים ובוודאי לא תופסים מקום מרכזי בכיסוי התקשורתי, סיפקו לי התעוררות מטלטלת מאותה אשליה מתהווה בדבר דו-קיום הרמוני קרב. כך גם שריפת בתי-כנסת ודברי קודש יהודיים.

למעשה, ההתפרעויות הללו לא היו תוצר של טרוניות חברתיות-כלכליות, אלא של הזדהות  לאומית-אתנית עוינת עם אויבי ישראל, הנחושים לחסלה כמדינת הלאום היהודית. אחרי ככלות הכל, לא הייתה זאת מצוקה חברתית-כלכלית שאילצה פורעים ערביים לתלוש דגל ישראל ולהניף במקומו את דגלי האויב, שתחת משטרו היה מצבם החברתי-כלכלי מידרדר פלאות כלפי מטה.

הלא מצבם החברתי-כלכלי של ערביי ישראל הוא משתנה מסביר רעוע מאוד עבור האלימות רחבת-ההיקף, הפושה בה זה שנים. החברה החרדית, לדוגמא, סובלת ממצב חברתי-כלכלי ירוד אף היא. למעשה, שתי החברות נמצאות יחד בתחתית הסולם הסוציו-כלכלי במדינה. אולם בשתיהן הגורם העיקרי לרמה הסוציו-אקונומית הנמוכה הוא מנהגיהן התרבותיים (לדוגמא, משפחות מרובות ילדים, מפרנס יחיד וכו') – ולא אפליה שיטתית וקיפוח מכוון נגדם.

למרות זאת, בקרב החרדים, אין כלל הצטברות של כלי קטל או אלימות פנים-קהילתית מחרידה, שדומה, ולו במעט, לזו המאפיינת את החברה הערבית. על כן, אם תנאים חברתיים-כלכליים קשים בחברה החרדית אינם תוצאה של אפליה מובנית נגדה ואם הם לא חוללו מגפת פשיעה רחבת היקף, מדוע להניח שזה המקרה בקרב ערביי ישראל?

דחיית המדינה

בחלוף השנים, היו מקרים חוזרים ונשנים, בהם אזרחים ערביים – ללא קשר למעמדם בחברה – התמהמהו, היססו ואף סירבו לקבל, ולא כל שכן, לכבד, סמלים של ריבונית יהודית במדינה. כך, למשל, שופט בית-משפט העליון ממוצא ערבי שסירב לשיר את ההמנון הלאומי בטקסים רשמיים, בטענה שמילותיו, המשקפות את  אופייה היהודית של המדינה, אינם הולמים אזרח ישראלי ערבי. כך, לאחרונה, בטקס ההשבעה של הכנסת הנוכחית, מספר חברי-כנסת ערביים שהפגינו בפומבי את הקושי שהם חשו כשנדרשו להישבע אמונים למדינת ישראל ולחוקיה.

זאת ועוד, בשנים האחרונות, סדרה מדאיגה של חברי-כנסת ערביים הביעו באופן בוטה את הזדהותם הפומבית, עם מגוון מקפיא דם של אויבי ישראל, ממשטרו של אסאד בסוריה, דרך חיזבאללה בלבנון ועד ארגוני הטרור בעזה וביהודה ושומרון. אדרבא, אחד מהם הורשע בסיוע למחבלים, המרצים עונשי מאסר בגין מעשי טרור; אחר נאלץ לברוח אל מחוץ לגבולות הארץ עקב סיוע לחיזבאללה בעת לחימה (לדוגמאות נוספות ראה כאן).

מפגן ניכור, ואף תיעוב, כלפי מדינתם, אינו מוגבל לחוג מצומצם של אליטות בקרב ערביי ישראל. כאשר ערבים ישראלים השתתפו בהתקפות טרור קטלניות, הם הוכתרו כ"גיבורים" בקרב רבים במגזר, ואף הוסתרו מפני כוחות הביטחון הישראליים. כאשר שני ערבים ישראליים אותרו וחוסלו, הם זכו להלוויה המונית, בה היללו אותם כ"שהידי אל-אקצא" – משום שבהר-הבית הם רצחו שני שוטרים ישראלים – בני העדה הדרוזית.

המסקנה הבלתי-נמנעת, אותה יש להסיק מרשומון אומלל זה, היא שישראל נהגה בסובלנות מוגזמת ומזיקה לא רק כלפי גילויים בוטים של חוסר נאמנות מצד ישראלים-ערבים, אלא אף של הזדהות גלויה עם אויבי ישראל – גם בזמן פעולות איבה.

בהינתן רקע זה, אין מנוס מלראות את ההתקוממות הנוכחית כמהלך שנועד לחולל שינוי מרחיק-לכת בתמצית קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, לבטל את סיבת-היסוד להקמתה ולמחוק את הבסיס הרעיוני להמשך שרידותה. לפיכך, לא ניתן עוד לראות את המצב, בו שרויה כעת מדינת ישראל, כבעיה שבמרכזה שוויון אזרחי וחרויות הפרט, אלא כבעיה של קיום קולקטיבי – וככזאת חובה להתייחס אליה.


הגיע הזמן ליישום קפדני של החוק הישראלי הקיים כנגד אזרחים סוררים, שמחליטים לשתף פעולה עם האויב, ולסכן בכך הן את ביטחונה הלאומי של המדינה והן את ביטחונם האישי של אזרחיה.


דרוש שינוי גישה יסודי

האמירה "דמוקרטיה איננה מרשם להתאבדות" איננה חדשנית, אולם היא מעולם לא הייתה רלוונטית יותר מאשר עבור ישראל כיום. שום דמוקרטיה לא יכולה להתקיים במצב, בו בקרב מגזר שלם באוכלוסייתה יש סירוב מובהק לקבל את הבסיס להקמתה ולקיומה, וחלקים משמעותיים ממנו אף מזדהים עם אלה השואפים להחריבה. רוב מתוך בעלי זכות הבחירה בקרב המגזר הערבי תמכו במפלגות אשר שוללות באופן מוצהר את ישראל כמדינה יהודית ורבים מנבחריו מיודדים עם שליטים במשטרים עוינים.

יש שינסו אולי להתנחם בעובדה, שרבים (לעת עתה, אף הרוב) בקרב ערביי ישראל לא נטלו חלק בפרעות, לא הביעו תמיכה באויבי המדינה ולא התכחשו לאופייה היהודי של ישראל. אולם, תהיה זאת טעות קשה לייחס לכך יתר משמעות מרגיעה. אחרי ככלות הכל, בהיסטוריה לרוב היה זה מיעוט נחוש, ואקטיביסטי שהוביל שינויים פוליטיים-חברתיים מרחיקי-לכת, אליו הצטרפו מעגלים הולכים וגדלים בקרב הציבור הפסיבי יותר והמחויב פחות. על הממונים על גורל המדינה היהודית למנוע מתהליך כזה לצבור תאוצה בטרם לא ניתן יהיה עוד לעוצרו. אסור להסתמך על תמונה סטטית של הרגע אלא על המגמות המדאיגות, מהן ניתן להקיש לגבי התמונה העתידית המתהווה.

הגיעה העת לשינוי גישה יסודי ומידי. הגיע הזמן ליישום קפדני של החוק הישראלי הקיים כנגד אזרחים סוררים, שמחליטים לשתף פעולה עם האויב, ולסכן בכך הן את ביטחונה הלאומי של המדינה והן את ביטחונם האישי של אזרחיה.

בעניין זה, חוק העונשין הקיים קובע עונשים חמורים ביותר בעבור המעשים המבוצעים בגלוי על-ידי אלפי אזרחים ערביים (ראה מובאה בתחילת רשימה זו), דבר המעיד על החומרה בה, התייחס המחוקק לאותם מעשים. כמובן, ההוצאות להורג המצוינות בחוק אינן רלוונטיות, אולם עונשים קלים יותר, כשלילת אזרחות וגירוש מורדים לאומנים ערבים-ישראלים שפורעים ביהודים, עשויים להיות יעילים מאוד בהצבת קווים אדומים לאזרחות במדינת ישראל.

כל סימן של היסוס או של רפיסות ייתפס כחולשה – וכהרשאה להמשך התפרעות. ובסופו של דבר, בעניין אחד אין ספק: אם היהודים לא ישכילו לכפות את ריבונותם על הארץ כולה, הם יאבדו הן את ריבונותם והן את ארצם.

ד"ר מרטין שרמן הוא המייסד והמנהל של המכון הישראלי למחקרים אסטרטגיים (IISS)


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

34 תגובות למאמר

  1. הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (בראשי תיבות: אצ”ל) היה ארגון צבאי מחתרתי עברי, שנוסד בירושלים, בשנת 1931. הארגון הוקם על ידי מפקדים שפרשו מארגון “ההגנה”, בשל דרישתם לפעולה נחרצת נגד התוקפנות הערבית של אותם ימים, בעיקר זו של מאורעות תרפ”ט.

    האצ״ל 2021 יוצאת לדרך………
    כל אחד צריך להתארגן בעיר שלו ולתת ביטחון לאזרחים היהודים באזור שלו!

    בית המשפט גנב את הדמוקרטיה, סירס את המשטרה וסירס את צה״ל…..
    רק אנחנו ניתן ביטחון לילדינו!

    תתארגנו עכשיו!

    1. לא בית המשפט עשה את הדברים האלו. ממשלת ישראל והעומד בראשה עשו זאת. נתניהו תמיד התפשר וימשיך להתפשר על בטחונם של אזרחי ישראל.

  2. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”

  3. הנצב אבוד
    הממשלה או המשטרה או הכנסת.
    לא מתפקדים ערב השמאל ובגץ.
    מה שיקרה זה כך
    הערבים לאט לאט ישתלטו על המדינה
    ויעשו ככל העולה על רוחם
    בגיבוי המערכת כולה
    עד שיפרוץ מרד כללי
    מאיש אחד לכל העם כולו
    וחלקים מהצבא והמשטרה
    יצטרפו למאבק.
    לכן חשוב שהחרדים יצטרפו למערכת
    כדי לאזן אותה נגד השמאל

  4. קשה להבין ולהסביר כיצד זה קרה שרק אחרי פרעות התשפ״א כותב המאמר שהוא המייסד ומנהל של המכון הישראלי למחקרים אסטרטגיים הגיע לתובנות האלה בעוד שאני איש מהישוב יליד הארץ בן הדור השישי בארץ, הייתי מודע ואיתן בדעתי עוד מלפני שהגעתי לגיל הגיוס 3 שנים לאחר מלחמת השחרור בעיר מגורי ירושלים, בשכונה שבקרבתה חיה אוכלוסיה ערבית שנטשו את בתיהם וברחו בתחילת המלחמה כי הם חשבו וציפו לתגובות ואיום על חייהם מצד היהודים על פי האיבה ומחשבותיהם על מה שהם היו עושים ליהודים בדגמים של הפרעות שהם ביצעו ביהודים משנות העשרים של המאה הקודמת.
    מאותו יום המסקנה שלי מהתנהגות הערבים ומלחמת השחרור עם המצור על ירושלים וכיבוש העיר העתיקה על ידי הירדנים לא האמנתי בשום היתכנות של חיים בשלום עם ערבים בארץ ישראל, ולא האמנתי שיתכן שערבים שיוותרו ושיחיו במדינת ישראל יהיו נאמנים לה.

  5. יש רק בעיה אחת והיא הדיקטטורה של בג"ץ שמסרסת את הצבא והמשטרה ולא מאפשרת להם להלחם באויב וגם לא תאפשר שלילת אזרחות וגירוש מסיתים ופורעים ערבים.

  6. שלילת אזרחות וגירוש לעזה של מי שהורשע בפשע לאומני כנגד יהודים או כנגד המדינה ומגיניה.
    אחרי כמה עשרות מגורשים ראשונים הפרעות יעלמו לזמן רב מאוד.

  7. כל כך נכון המאמר של מרטין הרמן…הבעיה הייתה ידועה לכל בר דעת..הבעיה השמאל נותן להם גיבויי ושלטון המשפטנים עוזר לקבוצה זו להרים ראש..לדעתי ח’’כ אשר לא נשבע אמונים בתחילת המושב לא צריך להיות ח’’כ..אפילו אם לאחר מספר ימים הסכים לחזור בו..לא יעלה על הדעת שיומנה שופט ערבי אשר לא מכבד את סימלי מדינת היהודים…לכן לדעתי אין מנוס לשלול אזרחות לפורעי החוק, לאחר מכן גירוש ..מי שלא מכבד את מדינת היהודים אין לו מה לחפש בארץ..כדי שזה יקרה צריך לרסן את שלטון הדיקטטורה של בגץ..למנות שופטים שמרנים..לצערנו היום בגץ מייצג את חזון אוייבי ישראל..לצערנו בנט וסער הולכים להקים ממשלה עם השמאל הקיצוני ותומכי הטרור..תמיד היהודים גרמו לחורבן הבית.

  8. סוף סוף פרצו המהומות שלהם חיכינו בכיליון עיניים. עכשיו נוכל סוף סוף להכריז על ר. זאבי הי"ד כקדוש מעונה של הציונות . עכשיו נוכל סוף סוף לעשות נפשות לרעיון הטרנספר. הבשילה השעה. חסרות עדין המשאיות אבל מהר מאד נסגור את העסקה ונוציא את המשלוחים לדרך

  9. הפרקליטות: אין הוכחה שיהודי גטו ורשה נרצחו על בסיס מניע גזעני.

    1. בייחוד לאור העובדה שלחלק גדול מהם לא היו סממנים יהודיים, והסממנים שהיו לאחרים היו דתיים בעיקרם, וכידוע דת איננה גזע. לכן ברור שמה שקרה להם לא היה ממניע גזעני אלא פלילי, במקרה הכי גרוע, וממניעים רפואיים (כגון הדברת מחלות מדבקות ומזיקים) שזה יותר קרוב למה שמדבר אל האדם הנאור והסביר ע"פ הלכת ברק המקובלת.

    2. אבל אין ספק שהם אשמים בהמרדה נגד השלטון ותקיפת נציגיו.

  10. מדוע תגובה שכתבתי לפני יומיים לא מתפרסמת? התגובה היא עניינית ואין בה שום פרט שאמור לפסול כאלה.
    אני משער הגם אחרים כתבו תגובות וככל הנראה האתר מידה החל לחסוך תגובות לפי אמות מידה של אתרים סמולניים.

  11. מרענן לקרוא את קול ההגיון אחרי שקראתי כל כך הרבה אוטואנטישמים בכל האתרים של השמאל הקיצוני (ynet, מעריב, הארץ ועוד) שמאשימים כמובן את הממשלה, בן גביר, האפליה, ה"כיבוש",המצב הכלכלי(גם אשמת הממשלה), החלשת המשטרה על ידי הימין(ולא ע"י ועדת אור), הגרעינים התורניים, רק לא את הפורעים הערבים הרצחניים

  12. ממשלת שמאל קיצוני ומסוכן הנשענת על תומכי טרור ומהללי שהידים = מלחמת אחים!

  13. עבריינות לאומנית בקרב ערביי-ישראל – ג´יהאד בשם אללה / ד"ר יוחאי סלע הגיב:

    …ערביי-ישראל אחראים על יותר מ-60 אחוזים מסך-כל העבירות הפליליות המתרחשות בישראל (כולל עבירות על אלימות במשפחה, עבירות רכוש, עבירות סמים, סחר בנשק, הצתות והשחתת רכוש יהודי המגיעים לשיעורים גבוהים מאוד בהשוואה לאוכלוסייה היהודית).

    …הבעיה העיקרית של ערביי-ישראל אינה בעיה של קיפוח, אפליה ועוני. אלא, הבעיה העיקרית נוגעת למסגרת התרבותית-האסלאמית כולה, הרואה באלימות אמצעי מועדף לפתרונם של סכסוכים ומחלוקות.

    גם אם ישראל תשקיע מיליארדים של שקלים בציבור הערבי בישראל, המבנה התרבותי הזה לא ישתנה כל עוד ערכי האסלאם ימשיכו להיות הערכים הדומיננטיים. כך למשל, למרות עושרן של מדינות-המפרץ, ולמרות ההשקעות הרבות בתחומי התשתיות ובתנאי המחייה, שיעור האלימות בהן עדיין גבוה – הרבה יותר ממה שמקובל במדינות אחרות, עניות יותר.

    לפיכך, הרחבת האוטונומיה התרבותית של ערבי-ישראל, התמקדות בשפה הערבית ובתרבות האסלאמית, והדגשת הערכים הדתיים של חברה זו, אינם מהווים את הפתרונות הראויים לבעיית האלימות הרוחבית הקיימת בחברה הערבית בישראל.

    http://www.mideast.co.il/p-2_a-360/

  14. 'רק בישראל מותר לסלאח להכין השמדתנו. לירדן אסור לראאד סלאח להיכנס, אבל כאן מותר לו להכין את תכניותיו... הגיב:

    מאיר כהנא כנראה צדק-רק לטרנספר אותם.

    היום הרב כהנא כבר שייך, לאנשי מרכז, וכבר לא קיצוני בכלל.

    כתוצאה מהפרעות והרצחנות הערבית יותר ויותר יהודים מבינים שהרב כהנא בסך הכל הקדים את זמנו וצפה את המציאות העתידית, שבימינו נפרשת לנגד עינינו.

    רבותי-הערבים חייבים לשוב לערב. משם באו ולכן זה שמם.

    ערבים לערב.

    יהודים ביהודה.

  15. טיבי ניזון מהעם היהודי וחי על חשבון ישראל. עזמי בשארה - סוכן חיזבאללה בכנסת. חנין זועבי - סוכנת חמאס בכנסת הגיב:

    הנאצריזם חי, ושלילת זכות קיומה של מדינת ישראל חזרה לאופנה.

    ערבים לערב! די לכיבוש! 1380 שנה של כיבוש מתמשך חייבים להגיע לסיומם. די!

  16. "חברי הכנסת הערבים הם תבוסתנים, מהווים גיס חמישי ומייצגים את ארגוני הטרור", כך אמר יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו" הגיב:

    "חברי הכנסת הערבים הם תבוסתנים, מהווים גיס חמישי ומייצגים את ארגוני הטרור", כך אמר יושב ראש מפלגת "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן במהלך דיון פגרה מיוחד בכנסת. (וואלה 5.5.08 ).

    עכשיו הוא משתף אותם בממשלה.

  17. *ח"כ רותם לזחאלקה: "אין לך בעיה עם בוגדים"*.

    ח"כ טרטמן אמרה כי "צריך שתהיה נאמנות למדינה. אי אפשר לשבת על שני כסאות, גם לשבת בכנסת וגם לפעול נגדה.

    ח"כ זחאלקה שכבר נקרא לסדר פעמיים, אמר: "מדובר בתפיסת עולם פשיסטית".

    בתגובה פנה אליו ח"כ רותם ואמר: "אתה נגד המדינה ואין לך בעיה עם בוגדים".(וואלה 22.7.08 ).

  18. *ליברמן לזחאלקה: "אתה גיס חמישי, בוגד"* העימות התחיל בפתח הישיבה, לאחר שח"כ זחאלקה פנה אל ליברמן ואמר לו: "אתה פשיסט קטן וגזען, וזאת מחמאה עבורך".

    בתגובה השיב לו ליברמן: "אתה המסית הראשי. זה שאתה יושב כאן זה בושה לכנסת ישראל ואנחנו נדאג שתשב במקום אחר".

    מה אתם אומרים על הצבוע ליברמן הנאלח ומעשיו עכשיו?

  19. מורים לנהיגה מיישובים ערבים שליד כרמיאל מוחים על-כך שנאסר עליהם להיכנס לעיר בשבתות ובחגים. באמצעות "עדאלה" הם עתרו נגד העירייה הגיב:

    מורים לנהיגה מיישובים ערבים שליד כרמיאל מוחים על-כך שנאסר עליהם להיכנס לעיר בשבתות ובחגים. באמצעות "עדאלה" הם עתרו נגד העירייה, שטוענת: רק ביקשנו להתחשב.

    בכניסות לעיר מוצבים שלטים אוסרים על כניסת כלי-רכב ללימוד נהיגה בשבתות ובחגים.

    במחאה על האיסור עתר אתמול (יום ג') ארגון עדאלה לבית משפט המחוזי בחיפה לאפשר למורי נהיגה ערבים להיכנס עם כלי-הרכב לתחומי העיר גם בסופי שבוע.

    ליד כרמיאל נמצאים עשרות יישובים וכפרים ערבים.

    מבחני הנהיגה מתקיימים בעיר ולפיכך מעדיפים מורי הנהיגה ללמד את תלמידיהם בעיר. בעתירה נכתב כי "ביישובים הערבים אין תשתית ראויה לקיום שיעורי נהיגה, אין רמזורים ואין תמרורים, ולפיכך לימודי הנהיגה בכרמיאל הינם מציאות מחייבת".(24.9.08 ynet ) .

    הורסים הכל במדינה היהודית בעזרת בג"צ!

  20. *הצעת חוק: ערבית לא תהיה שפה רשמית*. לא ראוי ולא הגיוני שמעמדה של שפה כזו או אחרת בארץ ישראל יהיה זהה למעמדה של השפה העברית הגיב:

    *הצעת חוק: ערבית לא תהיה שפה רשמית* את הצעת החוק יגישו עם לבנת יו"ר סיעת ש"ס יעקב מרגי, וסגני יו"ר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) ויולי אדלשטיין (הליכוד). לדברי לבנת, "לא ייתכן, לא ראוי ולא הגיוני שמעמדה של שפה כזו או אחרת בארץ ישראל יהיה זהה למעמדה של השפה העברית. דווקא בימים אלו שבהם ארגונים של ערביי ישראל מנסים להפוך את ישראל לדו לאומית, דחוף להסדיר בחוק את מעמדה הייחודי של שפת התנ"ך – השפה העברית".(הארץ 19.5.0 ).

  21. איך יכול להיות שדווקא ארדן מהימין יזם ששלילת אזרחות למחבל תעבור ממשרד הפנים לידי בג"צ? בושה. אין גבול לטמטום אנשי הימין הגיב:

    מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה שנייה ושלישית הצעה לתיקון חוק האזרחות, לפיה הסמכות לשלילת אזרחות לפעיל טרור תעבור ממשרד הפנים לבית המשפט.

    "צעד קשה כמו שלילת אזרחות נדרש כדי להרתיע פעילות למען האויב, כפי שראינו במהלך פעולות הטרור האחרונות", הסביר ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) שיזם את התיקון.

    "לא ייתכן שאדם יהיה אזרח מדינה שהוא מסייע להשמדתה".על פי ההצעה, שאושרה ברוב של 27 תומכים מול 5 מתנגדים, יחולו שינויים הן בגורם המוסמך לשלול אזרחות והן בעילה לשלילתה.

    סמכותו של שר הפנים לשלילת אזרחות בגין הפרת אמונים מבוטלת ובמקומה מוענקת לבית המשפט לעניינים מנהליים הסמכות לשלול אזרחות.

    האזרחות תישלל בגין פעולת טרור, מימון או שידול לפעולת טרור, חברות בארגון טרור, בגידה, ריגול או קבלת אזרחות באחת מעשר מדינות האויב: סוריה, לבנון, איראן, רצועת עזה, עיראק, אפגניסטן, סודאן, פקיסטן, תימן ולוב.(29.7.08 nrg) .

    מישהו מבין את המעשה המטומטם של ארדן?

  22. תכניסו סוף סוף לראש ...אין דבר כזה ערבי "ישראלי"- כמו שאין יפני סיני. הגיב:

    בג"צ מחסל את ישראל והעיתונות מעלימה זאת מהציבור.

    בזיון למדינת ישראל שיש לה בית משפט עליון שערוריתי כזה .

    בית המשפט צריך להעמיד את בכרי לדין ולהושיב אותו בכלא על בזיון מדינת ישראל וחייליה.

    לא יעלה על הדעת שבמדינה נורמלית יפעל אדם בהסתה נגדה ונגד מי שמגן עליה .

    סרט כזה הוא תעמולה והשפעתו על העולם שכל כך משתוקק לגנות את ישראל, עצומה.

    בושה לבית המשפט ! אבוי למדינה שאלו שופטיה.

  23. דיאלוג השנאה של בכרי ועוה"ד של רייצ'ל קורי / בן דרור ימיני הגיב:

    פני הסניגור "שוחר השלום וזכויות האדם" נחשפו כאשר שוחח עם מוחמד בכרי על ישראל: "לכולם מתחשק לדרוך על ראש המפלצת"

    בעקבות פסק הדין בנוגע לרייצ'ל קורי פתח ירון לונדון את תוכניתו המשותפת עם מוטי קירשנבאום במשפט: "פעילת השלום שנדרסה למוות על ידי דחפור של צה"ל". זו הייתה פליטת פה.

    לונדון, יורשה לי להניח, לא באמת התכוון.

    אבל הטעות הזאת יותר מדיי אופיינית לתקשורת הישראלית.

    ולמען הסר ספקות, לא קורי ולא הארגון שבו הייתה חברה, תנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM), פעלו אי פעם למען השלום. הם הפיצו אידיאולוגיה של שנאה והסתה נגד מדינת ישראל.

    דקות לאחר פרסום פסק הדין, התראיינו בני המשפחה ועוה"ד של המשפחה, חוסיין אבו-חוסיין. לחלל האוויר נזרקו מילים יפות, על דמוקרטיה, שלום וזכויות אדם.

    ל"ניו-יורק טיימס" אמר הסנגור המהולל את הדברים שלהלן: "זהו יום שחור לפעילי זכויות אדם ולאנשים המאמינים בערכים של כבוד. אנו מאמינים כי ההחלטה הזו היא רעה לכולנו – קודם כל לאזרחים, ולפעילי שלום". נופת צופים. למרות שאינני מסכים עם אבו-חוסיין, התכוונתי להציע לו חברות בפייסבוק.

    אלא שהשמחה מוקדמת מדיי. "מבט לתקשורת הפלסטינית" חשף את העובדה שרק בחודש שעבר התראיין אבו-חוסיין לטלוויזיה הפלסטינית. המראיין, וזה לא פחות חשוב, היה מיודענו מוחמד בכרי. ההוא מ"ג'נין ג'נין". ובכן, מדובר בטקסט מכונן:

    אבו-בכרי: "אתה חי במדינה לא טבעית… לפעמים מפסיד בתיקים, לא מפני שאתה עורך דין לא טוב, אלא מפני שיש עריצות משפטית, אפליה גזענית גם כן בחוק".

    אבו-חוסין: "גם המדינה הנאצית היתה מדינת חוק. היא מצאה מפלט בחוק וביצעה את הפשעים המזוויעים ביותר נגד האנושות… ‫גרמניה הנאצית הייתה מדינת חוק לזמן קצר מאוד, ומצאה מפלט בחוק. מדינת ישראל הוקמה מלכתחילה על שוד וגזל… אנחנו סובלים מעושק גדול. המפלצת הגדולה תוקפת אותנו יום יום ומכרסמת בבשרנו… כל יום היא מכרסמת בגופנו".

    מוחמד בכרי: "‫מתחשק לי לדרוך על ראשה של המפלצת הזאת".

    אבו-חוסין: "‫לכולנו מתחשק לדרוך על ראשה, אבל דיבורים אינם מספיקים, לכל אחד יש תפקיד".

    בכרי ואבו-חוסין אינם נציגי ערביי ישראל. הם האסון שלהם. הם מחרחרי מדון והסתה. הכיתוב שהודבק לתמונתה של קורי בערוץ עשר היה "פעילת זכויות אדם".

    זה נכון, בדיוק כמו שעורך דינה הוא "פעיל השלום". ומצד שני, אין ספק שהוא אכן הנציג הטוב ביותר של רייצ'ל קורי, של משפחתה ושל ושל דרכה.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/400/057.html?hp=1&cat=479&loc=2

    תגוביות:

    1.ערבים לא ישארו פה עוד הרבה זמן…זה ממש מתקרב.

    2.אבו בכרי ימ"ש, הוא בן משפחה של רוצחים ערבים שפוצצו אוטובוס על יושביו בצפון לפני מספר שנים. במדינה נורמלית המחבל הזה היה חוטף כדור בראש מאקדח עם משתיק קול של חייל ביחידת חיסול סודית, אבל על מה נלין אם נשיא המדינה הפנטזיונר קוצב עונש לערבים שרצחו חיילים בגרזינים?

    3.בית המשפט העליון. מיודענו איש הקולנוע המהולל מוחמד בכרי, קיבל הכשר מבית המשפט של ארצנו המתיפייפת, לפרופגנדה שעשה, אז מה לנו להלין?

    4.נהג זהיר: בינתיים נסתפק בלדרוס על ראשה של הפלצנית, ואת הבולדוזר נשמור לבית של בכרי בנכבה 2 הממשמשת ובאה.

    5.ירון לונדון בכל הזדמנות שנקרית לו אומר "בהתנחלויות הכבושות".

    6.הפלסטינים צריכים להתאחד עם אחיהם מעבר לגבול. יש להם 22 מדינות. לי יש רק אחת, והיא שלי. בן גוריון עשה טעות שלא סילק את כל הפולשים האלו חזרה לארצות ערב מהן באו להתנחל פה.

    7.מתגובות הישמעאלים, מתברר שאין מנוס מעימות…שבסופו נכבה שניה, אשר הראשונה תתגמד לעומתה. את החיכוך נסיים בצורה אחרת. ישמח מי שישמח, ויבכה ("נכבה") מי שיבכה.

    8.ימיני, אתה טועה ומטעה. בכרי והחבר שלו נציגים אותנטיים של "ערביי ישראל".

    9.עם כל השנאה של בכרי ודומיו, הם עדיין מגוחכים ומתעקשים להישאר תחת שלטון ישראלי. גם כשמציעים להם להישאר בבתיהם ורק להעביר אותם לשלטון מדינה פלסטינית הם מסרבים.

    10.מעריב טעה בהליכתו שמאלה, ביחוד בגייסו בוגרי מקומונים כמו "העיר", שמאלנים בורים שונאי העם, המדינה וצה"ל. אם מעריב יזרוק מכל המדרגות את כל הכתבים וכותבי הדעות השמאלנים, ויהיה עיתון יהודי לאומי פטריוטי, יתקוף בזעם את סייעני הזרים והמסתננים (כלומר התקשורת השמאלנית, 3 ערוצי הטלוויזיה, וארגוני השטנה הניזונים מכסף זר) הוא יעלה ויפרח. מי היה מאמין שעיתונם של קרליבך ורוזנפלד יתמוך בזרים וילדיהם, שהם תקוותו של השמאל להריסת ישראל כמדינת היהודים.

    11.ולחשוב שכל אותם אומנים מהשמאל התרימו למען מוחמד בכרי "המסכן" כי לא מעסיקים אותו. מה זה אומר על אותם אומנים?

    12.ירון לונדון מכריז שהוא לא מאמין באלוהים, אבל הוא מאמין שהוא הסגן שלו.

    13.יתכן וניתן לבטל את רישיון העו"ד שלו בגין הפרת חובת נאמנות כלפי המדינה.

    14.אתם מבינים לאיזה חלאות מסרו רבין ופרס את מולדתי?

    15.כל התקשורת הישראלית נשלטת באופן אבסולוטי ע"י הקרן החדשה.

    16.לא צריך להתרגש משני ערבים וגוויה אחת.

  24. די נמאס לנו שיש רבים מאזרחי ישראל התובעים זכויות, אבל אינם מרגישים שעליהם לשאת בחובות. שתי מדינות לשני עמים "משני עברי הירדן הגיב:

    די נמאס לנו שיש רבים מאזרחי ישראל התובעים זכויות, אבל אינם מרגישים שעליהם לשאת בחובות כלשהן כלפי המדינה. לא נאמנות, לא שמירת חוק, לא תשלומי מיסים וארנונות, לא שירות צבאי ולא שירות לאומי.

    מהירות מותרת היא אפילו לא המלצה, חוקי התכנון והבניה לא נועדו להם. הם בונים על אדמות מדינה בכל אשר ירצו, וגם העשירונים העליונים ביישובים הערביים משלמים ארנונה בשיעור נמוך הרבה יותר, מהעשירונים המקבילים ביישובים היהודיים.

    הם מקבלים ביטוח לאומי בשיעור גדול הרבה יותר מחלקם באוכלוסיה, משלמים מיסים בשיעור קטן הרבה יותר מחלקם באוכלוסיה – וזאת גם כאשר לוקחים בחשבון את מצבם הכלכלי.

    אנו מפיצים מילון לערבית מדוברת, כדי שגם באוכלוסיה הערבית יוכרו מונחים כמו "נאמנות", "מיסים", "חוקי בנייה", "מהירות מותרת" וכו". סוג של שיעור באזרחות.

    אבל גם אם לכל אלה כבר התרגלנו – אי אפשר לסבול בוגדנות בזמן מלחמה. מי שמזדהה עם אויבי ישראל, ותומך בהם בזמן מלחמה – יצטרך לוותר גם על זכות הבחירה לכנסת. נבקש מוועדת הבחירות המרכזית לפסול מועמדת כמו חנין זועבי. היא תצטרך להחליט אם היא מעדיפה לעמוד (דום לזכרו של הרוצח ג'עברי) או לרוץ (לכנסת).

    וכאשר יגיע "האביב הערבי" לירדן, ושמונים אחוזים מהאוכלוסייה המגדירים עצמם "פלסטינים" יגרשו את המלך ההאשמי שהבריטים הביאו להם מערב הסעודית – תהפוך ירדן בבת אחת למדינת הלאום הפלשתינית.

    אז ייפתח גם מסלול חדש בסכסוך היהודי ערבי. "שתי מדינות לשני עמים" – "משני עברי הירדן". לא יהיה עוד צורך להקים מדינה פלשתינאית נוספת ממערב לירדן, כאשר העולם כולו יבין כי יש כבר מדינה פלשתינאית אחת – בירדן.

    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/417/609.html?hp=54&cat=872&loc=8

    תגוביות:

    1.אוניברסיטת חיפה היא אוניברסיטה איסלאמית. אחוז היהודים שלומדים באוניברסיטת חיפה הולך ומתמעט משנה לשנה. סטודנטים ערבים וסטודנטיות ברעלת ראש מוסלמית הולכים ומשתלטים על מרחבי הקמפוס. זו תופעה שהולכת ומתגברת בשנים האחרונות.

  25. בדואים אזרחי ישראל סייעו לטווח בסיסים של צה''ל ברקטות הגיב:

    מה חיפשו בדואים בתוך שטחים צבאיים סגורים במהלך עמוד ענן? / מאת אחיקם משה דוד

  26. עו"ד יורם שפטל מאשים את חברי הכנסת אחמד טיבי, זהבה גלאון ודב חנין בבגידה.

    "אחמד טיבי ושני הסרסורים דב חנין וזהבה גלאון, באו בלי בושה, כדי להביך את מדינת ישראל ולהוציא שם רע לשרות החשאי. הכול כדי לפגוע במדינה ויכולתה להיאבק בטרור הערבי הרצחני שהם הזרוע הפוליטית שלו", אמר שפטל בראיון לערוץ 7.

    לדבריו, זו אינה הפעם הראשונה שהם מציגים כלשונו את פרצופם האמיתי, "כשיצאנו למבצע חומת מגן, מבצע שנועד להגן על ישראל אחרי שמאות יהודים נרצחו בפיגועים כתוצאה ממיזם אוסלו, הם היו היחידים שהצביעו בועדת החוץ ובטחון נגד גיוס מילואים".

    שפטל אמר כי השמאל הקיצוני הפך כבר מזמן לגייס החמישי, "הם עושים הכול כנגד המדינה, ותמיד זה בא באצטלא של שלום או דמוקרטיה".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/251581

    תגוביות:

    1.לא כדאי שעורך דין מבריק כמוך יבדוק היטב בסוגייה המשפטית אם ניתן להעמיד את הבוגדים לדין? אני ראשון לתרום לטובת הליך מבורך שכזה ואין לי ספק שאחרים יתנדבו כדי לתרום.

    2.אין עוד מדינה שהיתה מוכנה להסתה של האויב מבפנים.

    3.בינתיים רק דיבורים. אותם ערבים, אותו שמאל ועולם כמנהגו נוהג.
    לנו השפויים אוהבי ארץ ישראל מה שנותר זה רק לקטר ולהאשים ללא שום מעשים. רק דיבורים. במקום להעיף את השמאל והערבים כאחד מהכנסת וגם מן הארץ לעזה, עם כל הגלאונים והזועבים והטיבים והחנינים. בושה…ערב רב. גיס חמישי…

    4.בשם השלום הם מוציאים את ערביי יו"ש לפגוע בחיילי צה"ל.
    כל ידויי האבנים וההפגנות האלימות של "שוחרי השלום" הערבים מאורגנות ע"י פעילי שמאל יהודים, כולל הפוגרומים המכונים "אינתיפאדות".

    הפוגרום הראשון התחיל מיוזמתה של שולמית אלוני שמול מצלמות הטלויזיה לא התביישה לומר לערבים שהמחאה שלהם מאוד חלבית ושהם צריכים למחות בכוח.

    כל הפוגרומים ממומנים הכסף רב ע"י האיחוד האירופאי ובעיקר "ידידינו" הבריטים ימ"ו והפעילים ה"יהודיים" כולל חברי הכנסת, מקבלים משכורות מהאיחוד האירופי. יוסי בילין עובד בכיר באיחוד עוד בהיותו ח"כ ושר.

    5.יותר גרועים מהערבים.

  27. ''פלסטין עוד תחזור, עכו ערבית, ציונים החוצה, חיילי צה''ל בני זונות'' הגיב:

    ושוב מחזה עלוב ומשפיל בחסות הדמוקרטיה.

    חברת הכנסת חנין זועבי בגיבוי של ילדים בני 5-10 קראו: פלסטין עוד תחזור, עכו ערבית, ציונים החוצה, חיילי צה"ל בני זונות…קיללו והניפו דגלי פלסטין.

    ואלה הם האנשים המתיימרים להיות תרבותיים ולהטיף לנו על גזענות.

    הם שוכחים שהם זוכים לחופש כזה עד כדי אנרכיה רק בזכות היהודים כאן, באחת הדמוקרטיות הנאורות ביותר בעולם.

    בטוח שלא כדאי להם שישראל תהיה עוד מדינה ערבית אחת כי הרי אנו רואים מה קורה בעולם הערבי.

    בדרכם לכנסת, לקבלת קצבאות, דמי אבטלה, טיפול מתקדם בבתי חולים וכו' היה הוגן שהיו אומרים מילה טובה במקום לגדף.

    אל מול מפגינים אלה, עמדנו עם דגל ישראל-אני היהודי ואנט חאסכיה המוסלמית שילדיה משרתים בצה"ל והיא גאה במדינה שבה היא חיה.

    וכדי שלא תהיינה אשליות שכאילו ישנם מתונים, אז גם חאלד ג'ארחי (מתמודד לראשות העיר) היה בין המפגינים.

    עכו שלנו בפייסבוק

    https://www.facebook.com/akkoloves

  28. מה הסיבה לכך שהמופקדים על בטחוננו מאפשרים לערבים להטיל חיתתיתם על המדינה? האם כולם פוחדים מהערבים? הגיב:

    הציבור הערבי במדינת היהודים איבד כל רסן ואינו חושש עוד כלל ממוסדות המדינה או מחוקיה.נדמה שאין חוקים המיועדים לאכיפה על הערבים,ונדמה שכל הרשויות השלטוניות כולל המשטרה פוחדות מהערבים במדינה.

    נדמה שכלל לא מתקיים דיון ציבורי על התופעה,על גודלה המפחיד,ועל כך שהתופעה תופחת לממדי ענק ששום מדינה תקינה לא היתה מקבלת אותה כאילו היא דבר טבעי.התופעה המבהילה מתקבלת בהתעלמות ובהשתקה מוחלטת.

    האירועים מדווחים כל אחד בנפרד,ואיש לא טורח למלא את חובתו הלאומית להגנה על המדינה ועל אזרחיה היהודיים מפני הגיס החמישי הפועל בחופשיות וללא כל פחד בהצהירו בגלוי על מטרות החיסול שמנחות אותו בפעולותיו נגד המדינה ויהודיה.

    אנו צופים בערביה שהיא חברת כנסת משתתפת במשט חורש רעות לחיילי צה"ל,צופים ביריות בלוד,ובכפרים ערביים,מבלי שגורם כלשהו מביע הסתייגות או דרישה לעצירת התופעה,אנו רואים איך התפרעות רבתי מקבלת פני מנהלת בית ספר,והדבר היחיד שהמדינה הריבונית עושה זה לשלוח משטרה עם המנהלת.

    אין זימון אחראיים על ההתפרעות למשטרה,אין תביעות על הנזקים לתקציב המדינה,אין טענה כלשהי המועלית באופן פומבי נגד העובדה שישראל מתדרדרת מהר ובטוח למציאות שמאפיינת את ארצות ערב והאיסלם,שם כל דאלים גבר.

    מה הסיבה לכך שהמופקדים על בטחוננו מאפשרים לערבים להטיל חיתתיתם על המדינה?

    האם כולם פוחדים מהערבים, וגם עלינו,האזרחים הקטנים להתחיל לפחוד מהם,או שמא יש דרך להחזיר את הבטחון ולאסור בחוק את הפעילות העויינת וההרסנית?

  29. יאוש מוחלט!!!!לא קיים גוף מאזין מבין העסקונה שהמעניין אותה תאוות שלטון והנאה ממנעמי שלטון.עסקונה זו וחלופתה המתכוננת בימים אלה לעוט ולינוק מהאוברדרפט(שקודמתה משאירה אחריה)ותשאיר אחריה אדמה חרוכה.
    זעקי ארץ אהובה!!!!!!!!!!!!!

  30. חוסר המשילות הקיים כבר שנים,השאיר ומשאיר חלל ריק שאותו ממלאים אויבינו המרים והנוראים.במדינה
    נורמלית ועם חפץ חיים,היו מגורשים האחראים והמשתתפים ברצח יהודים ובניסיון לרצח,הקיים יום יום,שעה שעה.

  31. פשרנות של שלטון נתניהו כלפי המאורעות.
    הצרה היא שהממשלה הנוכחית לא צפויה לתפקד טוב יותר.