ממשלת בנט ובונפרטה

בנט ולפיד, הנישאים על גב שנאת נתניהו, דוהרים אל עבר מדינה חסרת זהות ומהות. השלכות הממשלה הנרקמת עלולות להיות הרות אסון לגורלה של מדינת ישראל.

קונספציה שגויה, נפוליאון בונפרטה

אם תנקו את אדי ההבל מהמסכים, תגלו שקו פרשת המים בין ממשלות הליכוד לבין ממשלת בנט-לפיד המסתמנת, הוא בהגדרתה של ישראל כמדינת לאום יהודית. תאמרו מה שתאמרו על המדיניות של נתניהו, בריח התיכון שלה הוא ישראל כמדינת העם היהודי. יש מקום לביקורת על היישומים שלה, אבל מהאידאה המכוננת הזו נתניהו לא זז מילימטר. זה בלט במיוחד ביחסי החוץ של ישראל תחת שלטון נתניהו, שדיברו את שפת האומה העתיקה, נשאו בגאון את זהותה ולא הטמיעו אותה בנורמליזציה אוניברסלית. ודווקא הודות לכך נשאו פרי. עד כדי כך נשאו פרי שבשנה החולפת אפילו ארבע מדינות ערב מוסלמיות הכירו בלאומיות הישנה-חדשה שלנו והשלימו איתה, וזאת למרות שטף הגינויים ממדינות ערביות ואירופאיות.

שנאה כחזון משותף

לעומת נתניהו, הממשלה שבנט מתכוון להקים בעוד כמה ימים ויתרה בדיוק על זה. הנחת היסוד שלה, התשתית להקמתה היא הפוכה. זו תהיה ממשלה אזרחית, שמעבירה לארכיון את זהותה היהודית של ישראל כנושא 'שנוי במחלוקת', או בנוסח הקודם של בנט: "מה שלא צרכים אזרחיים, לא מעניין", כאילו שאפשר לאפסן את זהותנו ולחיות מעבר ל'מסך הבערות'.

וזו הסכנה העיקרית הנשקפת לכולנו מממשלת בנט ושקד: בכל חזית שהם יעמדו יחד עם יאיר לפיד, יאיר גולן, איבתיסאם מרעאנה ומירב מיכאלי, ישראל כמדינת לאום תהיה מחוץ ללקסיקון הלגיטימי, הם לא ישמרו  ובוודאי לא יוכלו לטפח אותה ככזו. לא בוושינגטון ובאבו דאבי, לא בלוד ואום אל-פאחם, גם לא מול בג"צ או היועמ"ש.

ריסוק החזון הלאומי יהודי, נפתלי בנט (צילום: דוברות משרד הכלכלה)

גם אם יצעקו יומם ולילה "גם נתניהו וויתר" הוא מעולם לא וויתר על העיקר. הוא תיעדף יעדים מסוימים על פני אחרים, כי להבנתו הם היו אסטרטגיים יותר. גם מי שחלוק עליו מימין יכול להבין את הדילמה, אבל הווקטור ההיסטורי והלאומי נע אצלו תמיד לכיוון הנכון. זה לא הווקטור מכיוון "ימינה". בנט יעמוד בראש ממשלה אזרחית שרובה מתנגד לחוק הלאום וחלקה הגדול רואה במימוש הזכויות הלאומיות הפלסטיניות צדק היסטורי, בקואליציה כזו גם רע"ם לא תהיה יותר ימנית מהורביץ וגולן, ותצטרף לשאיפת ישראל האזרחית למחוק את זו היהודית.

את הלקח הזה בכפלי כפליים אפשר וצריך ללמוד מבונפרטה. נפוליאון בניגוד לכל מיני מנהיגים מטעם עצמם, היה גאון אמיתי ופטריוט צרפתי, שהפך את צרפת למעצמה החשובה ביותר בזמנו. אבל הוא גם הביא אותה בסופו של דבר לכישלון צורב, בגלל אימוץ ערכי נאורות קיצוניים, שניטרלו את מימדי הזהות הלאומית והדתית העמוקים, המירו אומה בחברה ואמונה דתית ברציונליזם צר. הקונספציה הזו מנעה ממנו להבין את המוטיבציה העמוקה של העמים שנלחמו מולו, ואת חוסר המוטיבציה של חייליו לכיבושים הרחק מביתם, רק בשביל שלל המלחמה.


זו תהיה ממשלה אזרחית, שמעבירה לארכיון את זהותה היהודית של ישראל


"באין חזון יפרע עם" (משלי כ"ט, י"ח)

התפיסה הכוללת הזו הובילה אותו לקביעה המצומצמת והשגויה כי הצבא צועד על קיבתו. כמובן שדרושים לו חיילים בריאים וחסונים, אבל לא על הלחם לבדו יחיה הצבא. גם לא האומה כולה.

זהותה, זכות קיומה וצדקת דרכה, הם הכח המניע שלה, הם גם הבסיס לסולידריות ולאחווה בין בניה ובנותיה. בסדר היום האזרחי שמציב בנט לממשלה בראשותו, הוא צועד בבטחה בעקבות הטעות הנפוליאונית הזו. האג'נדה האזרחית תהווה בפועל, גיבוי ממשלתי עמוק להמשך הידרדרותה של ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה, כפי שצייץ באמבטיה בעבר, שותפו יאיר לפיד.

זה יקרה בראש ובראשונה בהתמודדות בזירה המדינית הגיאו-פוליטית, בעמידה מול וושינגטון והאיחוד האירופי, במערכה מול המאמץ הגלוי של ממשל ביידן להשיב את הפלסטיניות למרכז השיח האזורי (PLM), לפגוע בעצמתה היחסית של ישראל באזור ולחזור לממש את חזון המזרח התיכון החדש. ישראל האזרחית של בנט-שקד ולפיד, זו שתאפסן את זכותנו על שילה ובית אל, זו שתניח בצד את הלאומיות השנויה במחלוקת עם נציגי הממשלה הקוסמו-פוליטיים מטעם מר"ץ והעבודה, תתקשה להתנגד להחלת אותה נוסחה אזרחית בשכונה כולה – רב-תרבותיות כלכלית נטולת זהות לאומית, בה אדם 'חופשי מדאגות ואנשים ביחד זורמים ללא גבולות פשוט חיים בנחת עם אותן המשאלות', כפי ששר לנון. אתם כמובן יודעים מהניסיון שב'נחת', זה לא יהיה.


בנט שכח להזכיר  בנאומו שהם בעיקר שותפים בשנאה לאיש אחד, זה למעשה הדבק היחיד המחבר בין כל יושבי שולחן הממשלה העתידית


כך יקרה גם בהתפוררות הזירה החברתית הפנימית, גם אם בנט ימשיך ויחזור במתק שפתיים אלף פעמים על המילה אחדות, האג'נדה האזרחית שלו תשאיר אותה חלולה. "יאיר ואני" אמר נפתלי אמש "חלוקים במספר נושאי מהות, אבל אנחנו שותפים באהבה למדינה ובמוכנות לפעול למענה", הוא שכח להזכיר שהם בעיקר שותפים בשנאה לאיש אחד, זה למעשה הדבק היחיד המחבר בין כל יושבי שולחן הממשלה העתידית, אבל גם לפי דבריו שלו, אין שום דבר מהותי בשותפות הזו. "אנחנו נחזיר את ה'אנחנו' הזה שהיה הנשק הסודי של ישראל מאז הקמתה" ל'אנחנו' ההוא, קראו ציונות, שותפות עמוקה ומסירות נפש לכונן מדינה יהודית בא"י, ברית גורל וברית יעוד אותה בנט לא הזכיר ולו במילה אחת, ולא בכדי. גם לא את הרוב המוחלט של העם היהודי, אותו קואליציית השינאה בחרה להדיר ולהשאיר מחוץ למחנה, בשם האחדות כמובן.

הצונאמי האזרחי הזה, יהיה רק המעטפת, למה שיקרה במשרדי הממשלה בהן ישלוט השמאל, בעוד נפתלי יינעל באקווריום במשרד ראש הממשלה: מיכאלי וזנדברג יישמו בדבקות את הצדק החלוקתי הניאו-מרכסיסטי, עומר ברלב יבנה 'קו ברלב' חדש מול פורעי יפו ולוד שיהיה יעיל כמו קודמו, איבתיסאם מרעאנה לא תצטרך לחלום על השמדת זכרון יעקב, היא תייצג את הנרטיב הפלסטיני של השמדת זכרון ישראל במוסדות הבינ"ל, הפעם בשם מדינת ישראל. השר ניצן הורביץ יצטרף אליה להאג בשמחה. כך יקרה גם במשרדים האחרים בלי אף 'מניעה משפטית', להיפך, בגיבוי מלא של האוליגרכיה הפקידותית והמשפטית. ולא הזכרתי את כל הפונדקים וההירשפלדים שייכנסו ויצאו בבית הלבן, בבירות אירופה וברמאללה, במטרה לרקוח הסכמים בינ"ל מאחורי גבו הדק של בנט.

חזון למועד

ועוד משהו שחשוב לומר כדי שנפיק לקחים לעתיד – בפרט לקוראי אתר מידה – אנחנו אוכלים היום את הפירות הבאושים של הריקנות הרעיונית והאינטלקטואלית שלנו, של המחנה הלאומי.
זהו המצע החלול עליו גדל נפתלי בנט והוא כמובן לא היחיד. סיסמאות של תנועת נוער שהתבגרו בגיל ולא ברוח, משרתות כעת בריקנותן את השיח הציבורי שמוביל השמאל מעמדת מיעוט אלקטוראלי. בואקום רעיוני כזה יכולים בנט, סער ואלקין לתת משקל מכריע לחשבונות אישיים ולנקמנות יצרית.

בתוך הוואקום הזה, תושבע ממשלת ישראל ה-36.

 

עמית הלוי הוא חבר כנסת לשעבר, ומייסד המכללה למדינאות.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

42 תגובות למאמר

  1. הדהרה "אל עבר מדינה חסרת זהות ומהות" התחילה בעיקר בהכרזת נתניהו ב2012 שהוא מנע וימנע כל רפורמה במערכת המשפט. בנט כנראה לא האדם המתאים לעצור את הדהרה הזאת אבל הבעיה העיקרית כאן היא נתניהו.
    במיוחד לאור המצב שאם ביבי זז יש ממשלת ימין רחבה ויציבה – ההתנהלות של ביבי מבישה הרבה יותר משל בנט.

    1. נתניהו קעבל 30 מנדטים למה שהוא יבגוד במצביעיו?

    2. אתה מדקלם נרטיב שנלעס עבורך. עצם המחשבה המגוכחת שביבי צריך לזוז בגלל שקיים פלונטר, ממושך ככל שיהיה, היא עוד שכבה בהנדוס התודעה. תחילה מייצרים פלונטר, מממנים מפגינים צעקניים ומשועממים, מפיצים שמועות שהראש מסריח מכתבי אישום, ועכשיו שהפלונטר כה סבוך, הדבר המתבקש הוא שביבי יפנה את מקומו למען שלום הבית.
      אני ועוד 2 מליון אנשים חושבים שהוא צריך להיות ראש הממשלה וזה רוב וזאת דמוקרטיה ואם אתה לא מסכים עם הרעיון הבסיסי הזה יתכן שמקומך בצפון קוריאה או סוריה.
      תמיד האמנתי שמנהיג (רע או טוב) הוא ראי לעם שבחר בו. כאן קרה מחדל שבו יכהן ראש ממשלה שלא מייצג ולו מיעוט מתוך העם. אני מזועזע

    3. מסכים לגמרי כל מה שקורה לביבי זה עונש מלמעלה שהוא אשכרה רצה לבנות ממשלה על התנועה האיסלמית. לבנט , לביבי ,ללפיד לאף אחד אסור לבנות ממשלה על הקולות שלהם.
      בכל מקום בעולם אם ראש ממשלה מתחיל לבנות קואליציה ונכשל הוא מתפטר ולא משנה כמה אנשים הצביעו לו ! בשביל להיות ראש ממשלה צריך גם קולות וגם קואליציה ככה זה עובד בשיטה , אבל לא הוא חייב היה לתקוע את השיטה וגם בדרך להכשיר את הטרוריסטים האלה ולקחת את הימין אחורה שנים. לשמאל יהיה כל בחירות 61 כמו שהיה להם במועד ב' ועכשיו , נשבר המחסום בכלל השטויות של ביבי .

    4. אלי אם מצביעי נתניהו רוצים ממשלת שמאל אכן אם נתניהו יזוז הוא יבגוד בהם – אבל לא שמעתי את מצביעיו אומרים שהם רוצים ממשלת שמאל
      דניאל ביבי לא צריך לזוז בגלל שיש פלונטר, ביבי צריך לזוז כי כל עוד הוא לא זז לא תקום ממשלת ימין וברגע שהוא יזוז תקום ממשלת ימין זו עובדה. עובדה נוספת היא שבמדינה יש 6 מיליון בוחרים אז 2 מיליון זה לא רוב. אל תתרכז בנושא האם טענה מסוימת היא נרטיב או לא תתרכז אך ורק בשאלה האם היא תואמת את העובדות.

    5. א.הוא פנה לתנועה האיסלאמית רק כשהם הפכו לכח ממתן בחברה ערבית ברמת הזדמנות היסטורית וגם זה רק כשמפלגות הימין המתון הקשו על צירופן עד כדי חוסר השארת ברירה.
      ב.גם אם בנט וסער יזוזו תהיה ממשלה. השאלה היא מי צריך לזוז מי שנתמך ע"י 50 מנדטים או מי שנתמכים ע"י 6 כל אחד?
      ג.יש לו רוב בתוך מצביעי הגוש ולגוש הימין יש רוב בכלל העם. כמובן יש אפשרות (כמו שחלק עושים) לחלק קואליציה ואופוזיציה על בסיס ביבי או רק לא ביבי אבל ספק אם חלוקה כזו תניב קואליציה יציבה לעם.

      ימני

    6. וכפי שציינתי בתגובה למגיב אחר לעיל: פרישה של נתניהו תעלה לימין במחיר יקר בהרבה מפרישה של סער, בנט, ליברמן ושקד ביחד.

  2. הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (בראשי תיבות: אצ”ל) היה ארגון צבאי מחתרתי עברי, שנוסד בירושלים, בשנת 1931. הארגון הוקם על ידי מפקדים שפרשו מארגון “ההגנה”, בשל דרישתם לפעולה נחרצת נגד התוקפנות הערבית של אותם ימים, בעיקר זו של מאורעות תרפ”ט.

    האצ״ל 2021 יוצאת לדרך………
    כל אחד צריך להתארגן בעיר שלו ולתת ביטחון לאזרחים היהודים באזור שלו!

    בית המשפט גנב את הדמוקרטיה, סירס את המשטרה וסירס את צה״ל…..
    רק אנחנו ניתן ביטחון לילדינו!

    תתארגנו עכשיו!

  3. ממשלת שנאת נתניהו = ממשלת השנאה!

    בנט = שונא את נתניהו!
    לפיד = שונא את נתניהו!
    שקד = שונא את נתניהו!
    סער = שונא את נתניהו!
    גנץ = שונא את נתניהו!
    ליברמן = שונא את נתניהו!
    הורוביץ = שונא את נתניהו!
    מיכאלי = שונאת את נתניהו!

    בקיצור ממשלת השנאה!

  4. *ישיבת ממשלת בנט-מרצ הראשונה*
    —————————————————————–
    בנט: אוקיי, ברוכים הבאים לישיבת הממשלה הראשונה! שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!

    הנושא הראשון בסדר היום הוא בלוני התבערה שנשלחו הבוקר מעזה…

    לפיד: סליחה, אבל לא מדברים על זה…

    -בנט: למה?

    לפיד: זה עניין ביטחוני, לא מדברים על ביטחון

    איילת שקד: אבל ירו גם פצמ"ר

    הורוביץ: תגובה לגיטימית לכיבוש

    גדעון סער: תושב בן הקיבוץ נהרג!

    כסיף: אתה מתכוון למתנחל כובש וארור…

    בנט: אוקיי, הבנתי די! לא מדברים על זה!
    נעבור לנושא הבא -מה עושים בקשר לוועדת החקירה של האו"ם בעניין מבצע 'שומר החומות'…

    יאיר גולן: זה מתבקש, חבורת רוצחים שכאלה, הגיע הזמן להעמיד אותם לדין

    גנץ: אתה מדבר על הג'יהאד האיסלאמי?

    יאיר גולן: לא…על הצלפים של גולני…

    סער: אתה מטורף! מה קורה איתך?

    איבתיסאם: אני כולי תקווה שהפושעים האלה יגיעו לדין

    ליברמן: כן, הנייה וחמאס ישלמו מחיר כבד.

    איבתיסאם: איזה חמאס? אני מדברת על חיל האוויר, מנוולים, רוצחי תינוקות!!

    בנט: אוקיי, הבנתי…מספיק!! נעבור לנושא הבא –
    'שייח ג'ראח" מה עושים שם?

    כסיף: פינוי כל הפושעים היהודים ועל הדרך פירוק מדינת ישראל! הזדמנות מצוינת!

    מיכאלי: ולהחליף את ההמנון, מאוס כבר!

    סער: מתנגד, צריך לעצור את הפורעים הערבים!

    הורוביץ: פורעים? אלה לוחמי חופש!!!

    לפיד: הנושא הבא בבקשה!

    בנט: אוקיי, הפרעות בתוך הארץ…

    לפיד: אי אפשר

    בנט: הסכם הגרעין האיראני?

    לפיד: לא…

    בנט: אישור המבצע של המוסד באיראן?

    לפיד: הלאה…

    בנט: תגובה לירי של חיזבאללה?

    לפיד: תמשיך…

    בנט: המעצרים בלוד ועכו?

    לפיד: אין מצב

    בנט: הפנייה לאו"ם בקשר לשבויים והנעדרים?

    לפיד: אתה צוחק עליי…

    בנט: הגרעין האיראני?

    לפיד: ממש…

    בנט: אז מה נשאר?

    לפיד: אפשר להחליט משהו בקשר לצבי הים…
    הם בסכנת הכחדה

    בנט: אוקיי, נדבר על צבי הים!

    עופר כסיף: אתה יודע שהם מתים בגלל הכיבוש!!

    בנט: אין שום נושא שאפשר להחליט?

    מיכאלי: מה לגבי החוק שמי שמואשם בפלילים לא יהיה ראש ממשלה?

    בנט: אוקי מי בעד?…אה כולם, איזה יופי!! פה אחד!!

    לפיד: נהדר!!

    בנט: מצוין!
    הישיבה ננעלה.
    לשירת התקווה כולם לקום…

    איבתיסאם: אתה צוחק עליי?

    1. שנון ,לקרוא ו"למות מצחוק " אבל כנראה שממשלת ליצני השמד המסתמנת תתרום פחות לעיניין הצחוק ויותר לעניין ה"למות" כמיטב מסורת בית אבא אוסלו ואמא התנתקות ,שרק העלתם באוב ע"י חידוש "השיחות" שיגיעו עלינו במהרה לרעה , תגרום חלילה להתחיל למנות את "קורבנות השלום "

    2. תיאור מצוין.
      יש רק שגיאה אחת: אין מצב שבנט יצליח למטט ברכה יהודית(׳שהחיננו וקיימנו והגיענו לזמן הזה׳) בלי שחצי ממשלה תקפוץ ותאשים אותו בהדתה ופגיעה ברגשות הלא יהודים.

    3. אחי אתה מזכיר לי מאוד את אפרים קישון , עלה והצלח

  5. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט!

    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  6. מזעזע. אני יושב כבר דקות ארוכות מול הכתבה המום. אנו צריכים לצאת לרחובות. להראות את גודל העם שמסרב לקבל ראש ממשלה ששיקר לבוחריו. רוה"מ עם 6 מנדטים בסך הכל. בושה. יהודים! צאו לרחובות!

  7. כל הבוגדים בימין באים מימין,
    כל הבוגדים במדינה באים משמאל!

  8. (הודאה של)הדגלים השחורים יגיעו לתמוך באיילת שקד מול מפגיני הימין.
    נפגשים הערב ברמת החייל תל אביב ב-19:00
    ניפגש לתמוך באחדות ליד ביתה של איילת שקד בעטרות 7 תל אביב*
    נשאר לפחות עד 21:00 אז תגיעו!
    …………………………………………………………………………………………………
    חובה! חובה! חובה! חובה! חובה! חובה! חובה! חובה! חובה! חובה! חובה! חובה!
    של כל איש ליכוד להגיע לביתה של איילת שקד לפגוש את האויב השמאלני!

  9. זו ממשלת "הציר" של בניטו נפתליני והטר"ש הסרבי
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%A8#%D7%94%D7%94%D7%A1%D7%9B%D7%9D_%D7%94%D7%AA%D7%9C%D7%AA-%D7%A6%D7%93%D7%93%D7%99

    כי ככה זה כשהאמונה המשותפת נגוזה ואיתה הערכים המשותפים ללאום
    נוצרות 3 מסגרות
    האחת "לאומית-לאומנית" [=פאשיסטית] המנסה ליסד דת חדשה חלולה של "מדינה\לאום" ללא תכנים.
    השנית "לאומנית-חברתית" [=נאציונאל סוציאליסטית] המנסה ליסד דת חדשה ודואלית תוך שימור של "הלאום" המרוקן מתכנים משותפים אבל ביחד עם חברתיות שיתופית אזרחית.
    השלישית "חברתית" המנסה ליסד דת חדשה חלופית בהתעלם לגמרי ממרכיבי הזהות הדתית הקודמת וכתוצאה מכך איננה לאומנית וגם לא ממש לאומית [מלייקקי כל העולם התאחדו…עולם ישן עד היסוד נחריבה…]
    אבללל
    תמיד נותרת מסגרת גרעינית המשמרת את האמונה המקורית והערכים שיסדה ומכוחם נוצר הלאום, את המסגרת הזו כל 3 הדתות החדשות מנסות להשמיד כ"רעה חולה", וסביב רצונן זה נוסדת "שותפות-הציר"…

    "במינוי ? לראש הממשלה, מסרת את ארצנו הקדושה לאחד הדמגוגים הגדולים בכל הזמנים. אני מנבא לך שאיש רע זה יוביל את הרייך לתהום ויגרום לחורבן אומתנו. הדורות הבאים יקללו אותך בקברך על פעולתך זו"
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%AA_%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%90%D7%A8#%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%91_%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99

  10. ח"כ עודה בכנס לשכת עוה"ד: עוד שופט ימני יזבק לא היתה עוברת. עוד שופט ליברלי יש איחוד משפחות.

    השופטים שיבחרו בשנים הקרובות יקבעו מה תהיה זהותה של המדינה, ואולי אף יתחילו את הספירה לאחור לקראת פיצול מדינת ישראל (או מלחמת אחים/אזרחים)

  11. הכל טוב ויפה ונכון.
    אבל איך זה מסתדר עם העובדה שאתה היית מהדוחפים העיקריים להקים ממשלה בתמיכת מנסור עבאס?

    1. כי יש הבדל בין חיזוק מגמת התמתנות במגזר הערבי (כשאין אלטרנטיבה אחרת שמסכימה להצטרף לקואליציה) לחיזוק משיכה שמאלה כשיש קואליציה אלטרנטיבית.

  12. הימין המשיחי לא מסוגל לראות עתיד ללא נתניהו. עצוב ומפחיד בעת ובעונה אחת. מה תעשו ביום שמנהיגכם הדגול ילך לעולמו? תכתירו את יאיר במקומו? אתם היסטרים וצריכים לעצור רגע ולזכור שיש קיום למדינה הזאת בלי נתניהו. למרות שהוא מנסה לשכנע אתכם שסוף העולם יבוא בלעדיו, כדאי לא ליפול למניפולציות הזולות האלה

    1. הבעיה היא לא עם כך שנתניהו ילך. הבעיה היתה, נותרה ותהיה עם ניצחון לאלה שיצליחו לגרש אותו. המשחק הזה של תפירת תיקים והמצאת אישומים כדי לסלק מהדרך פוליטיקאים, ופקידים בחירים שאינם רצויים לשמאל הבולשביקי, פשוט חייב להגמר ועל זה אנחנו לא נתפשר. אפילו לא קצת.

    2. כל דבר טוב יותר לכל אחד ואחת בישראל, מאשר רוצחי ישראלים עבור פרסים מאוסלו מחמולתך הרצחנית.

    3. צמרת הליכוד מלאה ביורשים פוטנציאלים מעולים.
      אחד הדברים שהופכים אותם לכאלה היא העובדה שהם מעדיפים לכבד את הדמוקרטיה(ולכבד את דעת רוב מצביעי הגוש) ולא לתת לנקמות אישיות וחוסר סבלנות(הוא לא יכול להישאר חי ובריא לנצח) לעקם את דרכם.

    4. 1. אף אחד לא היסטרי
      2. לא הימין הוא שמשיחי אלא השמאל. מה שמניע את השמאל הוא הבטחה בהבאת הגאולה האוניברסלית בגירסתה הנאו-מרקסיסטית ראה את הרביעייה שנותנת את הטון במפלגה הדמוקרטית
      3. נתניהו הוא מדינאי בסדר גודל שמעטים כמותו קמו בעולם. מכיוון שנתניהו הוא ללא ספק המדינאי הגדול ביותר שקם לעם ישראל לאחר בן גוריון וכנראה גדול ממנו ברור מדוע הימין דבק בו במיוחד נוכח מבול הפוליטיקאים הגמדים הנוכלים שקמו בשמאל או כאלה המתחזים לימין.
      4. עצוב ומפחיד בעת ובעונה אחת לראות את פרשני האולפנים מהשמאל שהטיחו בנתניהו האשמות מדומיינות על כביכול זיגזוג, שקרים, הפרת אימונים, ונוכלות, מוחים כפיים ומריעים כעת במקהלה לבנט ושקד נוכח מעשי זיגזוג, שקרים, הפרת אימונים, ונוכלות שניתן למשש בידיים.
      5. במשך 12 השנים האחרונות השמאל ההיסטרי לא הפסיק לנסות לשכנע את הציבור שסוף העולם יגיע אם נתניהו והימין ימשיכו לזכות בבחירות ולהנהיג את ישראל.
      6. חסידי השמאל השוטים המשיכו בשיסוי בפלגנות ובהסתה ולא הפסיקו לנסות ולהפיל את הציבור למניפולציות הזולות האלה

    5. זה לא ההליכה של נתניהו שמדאיגה אותנו, למרות שמדובר במנהיג מעולה. זה הניצחון של אלה שטרחו כל כך לסלק אותו והשתמשו בשקרים, השמצות, סיקור לא הוגן, תיקים תפורים והתבהמות חסרת גבולות. שכח הכל וחשוב רק על מה שעשה בנט ועל ההונאה הגדולה שהוא משתתף בה ולא מסוגל אפילו לראות שהוא יהיה למעשה הקורבן הראשון שלה. איש עם שישה מנדטים שהונה את הבוחרים שלו ישב עכשיו בממשלה שאין לו שום מנוף להפיל אותה כי ברגע שהיא תתפרק הוא יעלם. כולם מבינים את זה חוץ ממנו והוא זה שינהיג את המדינה? אם את הדאגה הזאת אתם רואים כמשיחיות אז באמת אין עם מי לדבר.

  13. יש אשם אחד למצב שנותר וזה בנימין נתניהו. נתניהו לו היה זז מכסא רוה"מ ולוקח את תפקיד שר החוץ ומפקיד את תפקיד רוה"מ בימי יריב לוין, כץ, ברקת או כל אחד אחר מהלכוד למחרת היתה קמה ממשלת ימין יציבה כי גם בנט וגם סער וגם שקד היו יכולים לעבוד עם כל אחד בלכוד.

    נתניהו, העדיף את טובתו האישית (להבנתי) על פני טובת המדינה ומפלגת הלכוד.

    תפקיד שר החוץ היה עושה לו טוב.

    יש 2 בעיות קשות כיום בישראל ולשתיהן אחראי נתניהו:

    א) אוליגרכיה משפטית שממנה את עצמה ומנכסת לעצמה עוד ועוד סמכויות שהיו בעבר בידי הכנסת או הממשלה. דוגמא מהימים האחרונים היא הסמכות להוציא הערת בטלות לחוק יסוד – נניח וקביעתם נכונה. מי שמם לבטל חוק יסוד? גם אם עד עתה קבלו את סמכות ביהמ"ש לפסול חוק רגיל בשם חוק יסוד (לא ראיתי באיזה חוק הכנסת מסמיכה לפסול חוק בשם חוק יסוד) אבל נניח שהתקבל, מה מסמיך את ביהמ"ש בכלל לדון בחוק יסוד? האם כנסת ישראל מכינה טיוטות וביהמ"ש פוסל מה שלא "בא לו טוב בעין". בטוחני שיריב לוין יעשה הרבה יותר מנתניהו על מנת להעמיד האליטה המשפטית במקומה – נתניהו לא עשה שום כנגדם כ- 25 שנים ונתן לביהמ"ש למנות יעוצים משפטיים לאחר "ברון חברון". לאחר פעולותיו של נתניהו הממשלה לא יכולה לפטר או למנות יועץ משפטי שע"פ פס"ד (לא הגיוני בעיני) החלטת יועץ קודמת להחלטת ממשלה או שר – למעשה היועמ"ש הוא שליח ביהמ"ש (להבנתי) על ה- natives.

    ב) ב- 12 שנות נתניהו, מחירי הדירות בפריפריה בין שלשו לחמשו את ערכם – למעשה, נתניהו בפועלו "דפק" את הדור הצעיר בעיירות הפתוח ובמעוזי הלכוד. הילודה הגבוה יחסית לפני כ- 25 שנים בפריפריה אומרת שמי שמגיע ממשפחה של 5-6 אחים ואחיות לאחר שלהוריו 5-6 אחים ואחיות – אין נדל"ן להוריש לדור הצעיר וזה טובע בהלוואות של מיליון ש"ח בעבור דירת שכון באשקלון או מגדל העמק או בית שאן. לא פלא ששעור ההצבעה במעוזי הלכוד נמוכים. הדור הצעיר מבין ש"דפקו" אותו עד העצם. במקום שדירה שעלות בנייתה הוא 250,000 בבניה רוויה תמכר ב- 400,000 ש"ח כולל מע"מ הוא משלם 1-1.5M ש"ח לאותה דירה. הפעולות של נתניהו הטיבו עם העשירון העליון שתחת הריבית הנמוכה רכש ורוכש נכסים מפנסיה תקציבית נדיבה כפי שהיתה בעבר ומשכיר למי שאמור היה לקבל דירה במחיר שווה לכל נפש. בשנות ה- 70 מדינת ישראל הצעירה והענייה דאגה שמשכר של משכורת בודדת ניתן יהיה לשלם דירה בתוך 5 שנים במרכז הארץ – בפריפריה בהרבה פחות.

    נתניהו, על פעולות לטובת ההון וכנגד בסיס מצביעיו, פעולותיו למען ה"אליטה" המשפטית, הכלכלית ועיתונאית בעודו הוא שליחו של "ישראל השניה" צריך "לשים את המפתחות" ולתת למשהו אחר להוביל את תנועת הלכוד.

    לגבי סער, בנט ושקד, ברור שבסבירות גבוהה הם "גמורים" בבחירות הבאות. במקרה הטוב מדובר בממשלת שתוק. שום דבר לא יקרה בה שיאפשר לבנט לעבור את הבחירות הבאות. כל זאת לא אומר שמירב האחריות היא עליהם. מירב האחריות למצב שנוצר, לרצף הבחירות של השנתיים האחרונות, הפעולות של נתניהו "לגמד" את בנט כך שבמקום ממשלת ימין קבלו עוד ועוד ועוד בחירות בגין 1400 קולות שחסרו ל- 4 מנדטים. האשם העקרי במצב שנוצר הוא לא אחר (להבנתי) מאשר מר נתניהו.

    1. זה שבחמולתך, השייח לפיד קובע מי ישב באיזה כסא – קשור לבחירות ודמוקרטיה, בדיוק כמו ששלום קשור, לרצח ישראלים ע"י חמולתך עבור פרסים מאוסלו.

      נתניהו נבחר בראש רשימת הליכוד ע"י 2 סבבי בחירות (פריימריז ובחירות כלליות במדינת ישראל). זה ש-2 אלה אינם מוכרים לך, זו הסיבה מדוע חמולתך הרצחנית ברצועת עזה, היא הנחשלת והרצחנית בעולם.

    2. א. נתניהו העדיף את רצון בוחריו(ועקרון דעת הרוב) וכן את השמירה על יציבותה ממשל(מול השיטה בה כל ראש מפלגה עם 4 מנדטים לוקח מקום ברוטציה), חזקת החפות וחוסר נתינת הכח לבריונים על פני רצון כמה מנדטים בודדים בימין, בידיעה שזה אומר עוד שנים של שנאה קטלנית כלפי וכלפי בני משפחתו וכן זה אומר שיהיה לו פחות זמן להתרכז בבעיותיו המשפטיות-איך זה טובתו האישית?
      ב. איש לא עשה יותר מנתניהו כנגד העריצות המשפטית. לא אשמתו שעד עכשיו לא היה 61 מנדטים שתמכו בזה וכשסוף-סוף יש 61 מנדטים, סער ובנט מונעים הקמת קואליציה מאוחדת סביב עקרון זה כי מבחינתם שנאה לנתניהו זה עקרון חשוב יותר.
      ג. לגבי יוקר הדיור-אין כרגע תוכנית ריאלית להורדת מחיר הדיור. הדבר הכי קרוב זה פינוי-בינוי(תכנית מהשנים האחרונות כלומר ממשלות נתניהו) וגם זה נראה בינתיים ככישלון גדול. מחיר הוא פונקציה של היצע וביקוש. ביקוש לא הולך לרדת ולא תוכל להוריד. היצע תלוי ביכולת הבניה אך בין הקו הירוק, שטחים ירוקים והקשיים בפיתוח הנגב לא תמצא איפה לבנות.
      ד. לגבי האליטה הכלכלית-כשחצי מדינה דוחפת להמשיך לשפוך כספים על קבוצות אוכלוסיה שלא מחזירות את זה ורק מתרגלות לא לקחת אחריות(מה שנקרא סוציאליזם או חברתיות), הוא חייב להכניס למדינה כסף מאיפה שהוא ולכן קפיטליזם חזירי הוא פשוט הכרחי.
      ה. לגבי האליטה התקשורתית-הליכוד דווקא ניסה לבצע שינוי, כמו שרגב הצליחה לשנות את האליטה המוזיקלית בארץ. לצערנו בנט ושקד קידמו את חוק ישראל היום(יחד עם השמאל) שסנדל את המהלך. כך שהאשמה כולה עליהם.
      ו. ההחלטה לגמד את בנט היא מהלך פוליטי הגיוני. ואגב, בנט תקף לא פחות את נתניהו ולמעשה גם היה פחות הוגן-הוא בחר להאשים את נתניהו שוב ושוב בהחלטות שהיו לגמרי בידי שרת המשפטים שקד(בעיקר בתחום היועמ"ש) ויתכן מאוד שהיא פישלה בהן בכוונה כדי ללכלך על נתניהו.
      ז. האשמים היחידים במחסור של 1400 קולות הם בנט ושקד שסירבו באמצע משבר חוקתי בו כל קול חשוב לנהל משא ומתן עם זהות ועוצמה יהודית ושלחו את הקולות שלהם אל מתחת לאחוז החסימה.

    3. אם גדעון סער היה זז הצידה, כל הבעיה הייתה נפתרת.
      אם בנט היה זז הצידה, כל הבעיה הייתה נפתרת.

    4. גם מחירי הדירות בשוויץ מרקיעים שחקים לעומת זאת מחירי הדירות במצרים ובלוב הם ממש מציאה:)

    5. ל- 1 (אחד), חמוד אני מציע שתקח את הכדור האדום כי הכחול לא עושה לך טוב.

      חמולת לפיד? על מה אתה מדבר?

      לדעתי, לפיד לא ראוי לשמש כשר קודם שישלים תעודת בגרות ויקבל תואר ראשון בצורה הוגנת (לא להתחיל מדוקטורט) – אני נסמך על דווח כמו זה: https://www.inn.co.il/news/261307\\

      המצטט כי ללפיד אין תעודת בגרות.

      מעולם לא הצבעתי ללפיד (לא האב, לא הבן ולא לרוח הקודש).

      לגבי חמולת עזה – על מה אתה מדבר?

  14. בנט ושקד גמורים. זו מערכת הבחירות האחרונה שלהם. אף אחד מימין ומשמאל, לא יבחר בהם.

    לא יבחר במי שאין שום דרך ביקום לדעת, מה הצמד הזה יבחר לקדם בכנסת. נצטרך לשאת בנזקים ש-2 הבוגדים במצביעיהם יבצעו בכנסת אך "לכל שבת יש מוצאי שבת" ולבסוף נגיע אל הבחירות הבאות, בהן כל מפלגה שתקלוט את 2 הבוגדים במצביעיהם, תקבל 0 מצביעים.

  15. גדול גנבי הבחירות שקבל את תפקיד ראש הממשלה במתנה מייצג רק את עצמו ואת השאיפות המגלומניות שלו. לאחר הצלחת הספר לגיל הרך בנושא הקורונה הוא מוציא ספר לקבוצת הדגל השחור: איך בגדתי ושקרתי את הימין והפכתי ליותר שמאלה ממרץ

  16. אל תקשקש, על הממשלה הזו חתום סוחר השקט נתניהו, שעוד לא מבין שהוא זה שהרס את כל בטחון הפנים

  17. מי שסללו את הדרך לממשלת בנט-לפיד-יאזבק הם בכירי מפלגת הפרקליטות ובראשם שי ניצן יחד עם צמרת המשטרה שהגישו תיקים תפורים נגד ראש הממשלה ליועמ"ש המוחזק בגרון. מנדלבליט פעל כנדרש והפך ליקיר המערכת. השיטה -שיטת "מסמך יצחקי", לאסוף ולהחזיק חומרים על כל מי ש"צריך" כמנופי לחץ המוכנים להפעלה ברגע ה"נכון". השיטה מוכיחה את יעילותה. עובדה, אשת אמונו של ליברמן פאינה קירשנבאום אמרה במהלך משפטה שכל מה שעשתה היה על דעת הבוס שלה. ולמרות זאת הוא לא הוזמן להעיד במשפט זה ולו פעם אחת. ליברמן לא היה כפוי טובה ועשה את המצופה ממנו. הוא פרש מגוש הימין, הפסיק לתקוף את הפרקליטות ואת המשטרה והעביר את תמיכתו הפוליטית לצד ה"נכון". עפ"י אבי וייס כחלון היה מעורב בסיפור מסוים שאילץ אותו לפרוש לתקופת מה מהפוליטיקה, לאחר שמילא תפקיד שר התקשורת. עם שובו לפוליטיקה וכניסתו לקואליציה עם ליכוד הוא היה זה ששמר על גב הפרקליטות וחסם כול רפורמה מכול סוג בתחום המשפטי. הוא ידע מה מצופה ממנו.
    לאחרונה בערוץ 20 מסר ארז צדוק כי בנט ושקד הוציאו מקופת "הבית היהודי" ב-2013 ושוב ב-2015 סכומים בעשרות מיליונים ללא קבלות. לאחר עזיבתם את המפלגה והחובות שהותירו, הגזבר, איש של בנט, עם פיטוריו לקח את המחשב ואת הקלסרים אליו הביתה ולא החזיר. באין תשובות לשאלותיו ארז צדוק הגיש בשנים 2018-2019 תלונה במשטרה ובמקביל פנה למבקר המדינה. המשטרה הודיעה לו שהחומר בעניין הזה נחת על שולחנו של היועמ"ש ומאז איש לא שמע על כך. השיטה פעלה שוב.
    גנץ ופרשת "המימד החמישי" מצוי באותו המצב. אשכנזי ופרשת הרפז מצוי באותו המצב.
    עמוד 505, בספרו של פרופ' פרידמן: "הארנק והחרב":

    "בהקשר לכל אלה אפשר להזכיר גם את שיטת "התיק הפתוח", שבה מחזיקה הפרקליטות תיק חקירה "חי" במשך תקופה ארוכה. הנחקר נתון בפחדים ובחששות. לא פעם ניתן גם לפסול אותו מתפקיד, ויש להניח שהוא לא יעז לתמוך בצעד כלשהו שאינו לרוחם של היועץ המשפטי או הפרקליטות. כמו שאמר נציב שירות המדינה שמואל הולנדר לבן כספית ב"מעריב", עם סיום כהונתו: "שמע, יש ישיבות ממשלה שיושב שר שתלוי ועומד נגדו תיק, או חקירה, או בדיקה… כי מישהו הגיש תלונה, ועכשיו בודקים. בינתיים יש הצבעה בנושא שקשור לפרקליטת. מה אתה חושב שהשר הזה יצביע? עם הפרקליטות או נגדה?… הוא כמו בן ערובה. תלוי במוצא פיהם… השר הזה צריך להיות גיבור, שמשון הגיבור ממש, כדי להצביע נגד עמדת הפרקליטות או היועץ המשפטי בממשלה. ממש מתאבד שיעי.

    בהמשך סיפר הולנדר: "ישבתי פעם בוועדה לאיתור פרקליט מדינה… באו להעיד בפנינו שורה ארוכה של בכירים מהפרקליטות שהיו מועמדים… וסיפרו לנו דברים שמאד הטרידו אותנו. על תיקים של שרים ובכירים שמחזיקים פתוחים ומושכים זמן למרות שיודעים שאין כלום. לא ממהרים. ושמעתי את זה מפי הגבורה ממש. מהאנשים מבפנים. צריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה. אנחנו פשוט התפתלנו על הכיסאות כששמענו את זה". אינני יודע לאיזו וועדת איתור התכוון הולנדר ומתי פעלה, אך אין ספק שגם בפרקליטות וגם מחוץ לה הייתה המשמעות של חקירה פלילית והחזקת תיק פתוח ברורה בתכלית".
    וכך סיכם רובי ריבלין את מה שקרה לו ב-2001:
    "בדרך כלל שר המשפטים בארץ נבחר בצורה כזאת שיודעים שהוא יהיה אוהד לנשיא בית המשפט העליון. אם יש איזה חשש שמישהו עלול להיות לא אוהד אז עוצרים אותו במשטרה או חוקרים אותו. כך היה גם איתי. כשאריק (שרון) קיבל את אמון העם ב-2001 והתכוון למנות אותי לשר המשפטים פתאום חקרו אותי 11 שעות במשטרה על כל מיני עניינים חסרי שחר ומיד הדליפו את החקירה לכל מיני עיתונאים וכתבלבים השופכים את דמי… ברגע שיש מישהו שמאיים על החבורה פועלים נגדו ברשעות גדולה ומתוך סימביוזה מוחלטת בין הרשות החוקרת, הרשות התובעת והרשות השביעית. ואז יוצרים נגד האדם סטיגמה, ואז מדליפים לעיתונים באופן סלקטיבי מהחקירה… אומרים מי זה הפוליטיקאי, אז מה אם נשפוך את דמו… לכן אני אומר לך שהם כנופייה האנשים האלה. כנופייה כמו כל כנופייה אחרת. אלא שהשם של הכנופייה הזו היא כנופיית שלטון החוק." מאז עברו 20 שנה וגם הוא למד ליישר את הקו ולהתנהג כמצופה ממנו. ככה החיים הרבה יותר קלים.

    1. גם בשמאל כבר מתחילים להבין את זה אבל הם פשוט בפניקה שהכל יתמוטט להם. הטיעון שלהם עכשיו זה שצריך לשמור על מערכת המשפט כי אין לנו אחרת. משכנעים אותם עכשיו בערוצי השמאל ובעיתון הארץ שיש כאן מצב דיכוטומי בדיוק כמו שממשל אובמה עשה בנושא הגרעין האיראני. מייצרים תמונה שבה אם הם לא יתמכו במערכת המשפט, הימין ישתלט עליה ויהפוך את ישראל למשהו כמו מדינת הלכה או מדינה נאצית. הם מעדיפים שהפרקליטות, המשטרה ובג"ץ יהיו מושחתים כל עוד הם לא האנשים שנפגעים ישירות ובפועל אף אחד מהם לא מחזיק מדמוקרטיה יותר מדי. הם כולם מעריצים של סין בדיוק כמו שהאבות הרעיוניים שלהם העריצו את סטאלין.
      מבחינתם אדם חף מפשע שיושב בכלא זה נזק משני. כל עוד הם שונאים אותו מספיק, זה אפילו לא מטריד אותם והתקשורת שלהם דואגת לסנן עבורם את העובדות הלא רצויות. זאת גם הסיבה לכך שהם לא מסוגלים לתפוס מה הייתה הבעיה עם כך שהרמטכ"ל ושר הביטחון יצאו בהצהרות נגד עזריה לפני החקירה ולפני המשפט. מה את תומכת בו? הם שואלים בגועל, כאילו שלדרוש משפט צדק עבור מישהו שאינו "אחד משלנו", "יפה בלורית וטוהר" זה משהו בזוי.
      אם תשפוך את כל העובדות הללו בפני השמאלני הממוצע הוא יגיד לך שאין לו זמן לשמוע חדשות או להתעמק בעובדות. הם פשוט לא רוצים לדעת.

  18. אנחנו בעידן השקר. זה לא שכולם משקרים, יום יום שעה שעה. כולם דוברי אמת.
    בעידן השקר, השקר הוא האמת.
    כל כך אמת, שכאשר מישהו אומר אמת אמתית, איש מהשקרנים הפתולוגים לא מסוגל להאמין לו.
    מנסור עבס וערביי ישראל אומרים לכם את האמת האמתית יום יום שעה שעה, בדיבורים, במעשים ואם זה לא מספיק, באלימות ופוגרומים. האמת שלהם מתחננת להיחשב בעידן השקר לאמת פשוטה ואין תקווה.
    מבחינת השקרנים הפתולוגים, שמזמן שכחו שיש מושג בשפה ששמו אמת:
    – כיבוש ערבי בנגב ובגליל, הוא סוגיה אזרחית.
    – הנשק, הוא כלפי ערבים בלבד, פלילי בייעודו.
    – זכות השיבה, היא נישואים ואיחוד משפחות ושבחים מירדן והגדה.
    – המפלגות הערביות, ״משקרות, לצרכים פנימיים״ והם חלק מחופש הביטוי הדמוקרטי.
    – הפרעות? משני הצדדים. כמובן, פרי של קיפוח ואפליית ״מזרחים״.
    בעידן השקר הגדול הפתרון הוא, שקר גדול יותר. קיצוני ומסוכן שמאפיל על כל השקרים האחרים – שקר הדו קיום. אבל דו קיום ״אמיתי״, כמו בתקופת ההשכלה. אין חוק לאום וגם אין לאום. יש ישראלי בן דת משה וישראלי בן דת איסלם.
    הולכים עד הסוף עם השקר. מחסלים את הציונות. לא משקרים יותר, לא משחקים בנדמה לי. לא, ״מחנה ציוני״ ולא מפלגות ״ציוניות״. ניגמר! להם לא יקראו יותר ״בוגדים״ בציונות. מהיום והלאה הם פטריוטים ישראלים. כמו בצרפת שמכרה את נשמתה לגרמניה והיום מעלה את גופה, בפטריוטיות רפובליקאית, מהפכנית על מזבח התקינות הפוליטית.
    ויו לה פראנס, ויו לה רפובליק, ויו לשקרנים הפתולוגים של עידן הנאורות וההשכלה.
    כולנו כבר שכחנו מה עלה בגורלו של הגרמני בן דת משה.
    מה עוד צריכה המציאות לעשות אחרי לילות הבדולח בלוד על מנת שנגיד מילת אמת אחת – ציונות.
    מאה אחוז מדינה יהודית ולצידה מאה אחוז מדינה ערבית.
    אתם יכולים להתחיל ללמוד לחיות ולנשום אמת מהערבים.
    אין יהודי בודד בסיני ולא נותר יהודי בירדן, שום יהודי בעזה ולא בלבנון ואף אחד לא מדמיין יהודי בפלסטין העתידית. זו האמת הערבית והאמת האוניברסלית והאמת שתחזיק אותנו בחיים.