קוריוז ושמו בנט

נפתלי בנט אינו אלא כלי השרת התורן במלחמת השמאל הגדולה על השליטה והכח, גורלו צפוי להיות לזה של כלי השרת הקודמים ולהעלם לתוככי שאריות ההיסטוריה הישראלית.

כלים במשחק גדול מהם, ריבלין ובנט (צילום: מרק ניימן)

בסדרה משפחת סימפסון, הילד הלא יוצלח של קצין המשטרה השלומיאל, הופך מועמד לנשיאות ארצות הברית. מה שמתחיל כקוריוז הומוריסטי צובר תאוצה, עד שראלף בן ה-8 נעשה נשיא.

בנט והאגו טריפ המתנהל מול עיני עם ישראל מאז הבחירות, פשוט מעורר פלצות. הרמייה, ההונאה, הנכלוליות, ההצהרות השקריות, החתימות המצהירות דבר אחד ועושות דבר אחר, הלהג. לעיתים נדמה כי מומחים לבריאות נפש האדם, בסיעור מוחין עליו, היו בוודאי מעניקים לאיש בית מרקחת שלם, ומסכמים: "כמה קולמוסין נשתברו, וכמה דיו נשפכה לכתוב ולומר דברים שלא היו" (תנחומא שופטים).

בעיני רוחו, בנט מחשיב עצמו למנהיג, כמתנשא לאמור אני אמלוך. במציאות הקשה, לעומת זאת, טיפה של עקביות אין באיש הקפצן והמאחז עיניים הזה. לפני כשבועיים העניק גט לממשלה עם רע"ם, לפני כחודשיים גט ליאיר לפיד ולליברמן.

אל לנו לטעות, הכל היה מתוכנן. הם השתלטו על הבית היהודי, לאחר מכן נמלטו משם והותירו אחריהם חובות. הם הקימו מפלגה חדשה שלא עברה את אחוז החסימה, אבל אז סלחו להם, בשם האחדות. כל סבבי הבחירות מאז – באשמתם, ובנט עוד מעז לומר שברצונו למנוע בחירות חמישיות.

עוד בשנת 2013 אמר הרב עובדיה יוסף על בנט ושקד: "הם רשעים. איך טועים בהם שהם דתיים? הם קוראים לעצמם הבית היהודי. יש לו כיפה קטנה על הראש כמו העיניים שלו, ועושה את עצמו דתי". הרב שלמה אבינר אמר כי: "לו הדתיים-לאומיים היו יודעים מה מתרחש באמת בבית היהודי לא היו מצביעים עבורו. אבל הצליחו להרדים אותם, הצליחו להטעות אותם. לבית היהודי אין קווים אדומים, הוא רכיכה, הקו האדום היחיד שלו הוא הכיסא". אמרו אז והכול מתברר היום כאמת צרופה.


כל סבבי הבחירות מאז – באשמתם, ובנט עוד מעז לומר שברצונו למנוע בחירות חמישיות.


חיפשתי ותרתי באם קרו בעבר מקרים דומים של תפיסת שלטון עם שישה מנדטים, אנשים שהפכו את עורם לחלוטין, וחיפושי העלו חרס. פשוט לא קרה מעולם.

רסיסי מפלגות של אנשים מסוכנים, האחד בעל אגרוף, השני בעברו שומר סף, השלישית נגד המשפחה היהודית, הרביעי אהוד בהאג ורואה בכול חייל כפושע מלחמה. החמישית כבר הציעה לאסור אדם שיציע לקטינים להניח תפילין, השישי הקמעונאי מוכר את מוצרו היחיד, שנאה ועוד שנאה לראש הממשלה. אלה הם ה'כוכבים', והפיקציה הזו, נגד היהדות, נגד חיילי צה"ל, נגד ההתיישבות, ובעד האויב הערבי ומדינת כל אזרחיה.

ברית האחים | נפתלי בנט ויאיר לפיד (קרדיט: לע״מ)

"מה נעשה עכשיו" שואלים בני העיירה אנטבקה את רבם במחזמר "כנר על הגג" לאחר שעיירתם חרבה בפוגרום. להם הייתה תשובה משלהם, ושלנו? אל דאגה. הם יפלו בנקוף שבועות ספורים. אחד יאכל את השני. וכך כתב י. ח. ברנר שהיטיב לתאר את שנאת החינם הרושפת בנפש היהודי: "תכניסו יהודים ביחד, והיו כלים שם מאליהם מקנאה ומשנאה".

בעם היהודי היו מקרים של תאווה לשלטון ולשררה. נזכיר את עתליה בתם של אחאב ואיזבל, שחפצה במלוכה. היא הייתה אשתו של יהורם מלך יהודה ואמו של אחזיהו – שמלך שנה אחת, לאחר מות אביו. גם בנה המלך אחזיהו מת והיא החליטה לאבד את כל זרע מלכות בית דוד לאחר שהאכילה אותם סם המוות, כדי שתוכל למלוך לבדה על יהודה, ללא יורשים. וכך עשתה: "ותקם ותאבד את כל זרע הממלכה", ותמלוך שש שנים.

ריב האחים.

בני אלכסנדר ינאי ושלומציון המלכה התקוטטו על המלוכה. אריסטובולוס והורקנוס נלחמו במשך שנים זה בזה. לזירת הניצים נכנס אנטיפטרוס אבי הורדוס מי שאבותיו גוירו באינוס, שראה בסיטואציה המורכבת הזדמנות לשדרג את כוחו ומעמדו. הוא הגיע למסקנה כי מוטב לחשל את הקשרים בינו לבין הורקנוס ולהגות מן המסילה את אריסטובולוס. לצורך זה יצר חרושת שמועות בגנות אריסטובולוס מחד והפיל ברשתו את הורקנוס, ובינתיים רומא מתכוונת להשתלט על המזרח הקרוב. כאשר מגיע נציגו של המצביא פומפיוס ליהודה, מרעיפים עליו שני האחים מתנות כדי שיבחר מי שניהם זכאי לשלוט. הרומאים פורצים לירושלים, עורפים ראשים ויוסף בן מתתיהו, הלא הוא יוספוס פלביוס, כותב: "אסון זה גרמו האחים בריבם זה עם זה. קפחנו את חירותנו ונעשינו נתינים לרומאים. בשעה היעודה הנחיתה רומא את מהלומת השעבוד."

מפלגת ימינה עושה נזק בל ישוער לעם ישראל. נישאים בחנופה ובצביעות על ידי השמאל, שכן כעת נחוצים להם, אז נותנים אפילו את כיסא עור הצבי. אבל במהרה יזרקו כדומן לאדמה ויזכרו כשוטי הכפר לדיראון עולם, כגולדפרב וגונן שגב, שבעטיים הובא עלינו אסון אוסלו. היכן הם והמיצובישי שלהם היום? כבר שבקה חיים מזמן. ואריק שרון, שעקר יהודים מנחלתם ובהלוויתו היו קומץ אנשים ושמו הוכתם לעד. מאסנו באנשים שמפירים הבטחות, גונבים את הכוח שהעניק להם הציבור, נוהגים בו ,כמו קבלוהו פטרימוניה מהסבתא.

כרוניקה של רוע

השמאל הפאשיסטי ניסה להפיל את בנימין נתניהו בכל דרך אפשרית – חוקית ולא חוקית, אך ללא הועיל. כעת הם רוצים שבנט ושקד יתנו את ראשו, ואז, לאחר שימלאו את ייעודם – יעבירו אותם במסרקות ברזל.

כמה ביזיונות ספג נתניהו, והחריש. מעולם לא הרים את קולו, מעולם לא השיב למשטיניו, מעולם לא ענה לרודפים אותו, למפגינים נגדו ביום ובלילה, כאשר כל זב חוטם מרשה לעצמו לקלל וללעוג. הוא גיבור שאין כמוהו. איזה קור רוח, איזו שליטה עצמית, למשול ברוחו, ולא להשיב לאספסוף הנפסד. הוא עבר ועובר עם משפחתו 30 שנה של רדיפות, משפטי ראווה תפורים, עשרות תיקים, חקירות, עיצוב מוחות נגדו בתקשורת בכפייה, רצח אופי של האדם שהוא, של עמדותיו, התנהגותו, שיפוטו. מה לא עשיתם נגדו, ביחד עם כל מערכות המשפט.

עומד בפרץ, בנימין נתניהו (צילום: Кабінет Міністрів України)

שטיפת מח ברוח סובייטית, במניפולציות פסיכולוגיות, בחודרנות, בתוקפנות. אילפו הם את הצופים והקוראים משל הלעיטו אותם בשלל סמים פסיכואקטיביים. הו, כמה קל עבורם להתל במוחם של הבריות ולתמרן אותם, להטמיע בהם מידע כוזב.

וראש הממשלה מעולם לא חשב למכור את ערכיו. לו היה עושה התנתקות, או התחברות, או כל שם שתבחרו, ודאי היה הופך למלך ישראל בעיני אותם אלא המבקשים ברעתו כעת. על כך ראוי הוא להערצה, כמו גם על מסירותו לעם ולמדינה. לו רצה היה עושה לביתו ומשאיר את כל מלעיזיו הקטנים מאחור. והוא בחר בעם ישראל. ועם ישראל בחר בו.

אסתר שניאורסון-גרי היא פובליציסטית, משוררת, סופרת וד"ר להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

  1. כשנתניהו יפסיק למרר לאנשים את החיים יקרו דברים טובים.

    כל אדם בעל פוטנציאל הוא סיכל, הרחיק, נתן תפקיד מעבר לים ותמיד הוא בוכה.
    השאיר לעצמו את הטיפשים, וכולם כחכמים שואלים אבל מי יחליף אותו?
    אבל לא מתעלמים מכך שהוא חיסל כל מועמד עם פוטנציאל.

    נתניהו (ואני בחור שלו לשעבר) זה אדם שלא מסוגל לראות מישהו אחר מצליח ואת זה בוחרי הימין לא מסוגלים לראות.

    מה, אסור לי לראות ולהכיר עוד אנשים ודמויות שעסקו שעות על גבי שעות בזמן הקורונה, ושמגיע להם קרדיט בכך שנראה אותם, וכשבאים החיסונים אני רואה מול המטוס רק את ביבי ואת אשתו מחייכים, כאילו ששניהם הביאו לנו שי לחג.
    למה נתניהו לא חושף אנשים טובים. ככה הוא יגרום לאחדות.
    זה לא מעניין אותו, ואתם לא מבינים כמה זה חמור. אתם לא מבינים כי יש שמאל.

    ביבי נתן לכל המפלצות שאתם מכירים לגדול – כולל המהלך של בנט.
    אבל את ביבי וכתרתם ולכן כל ההצלחות במדינה זה רק נתניהו – את הכשלונות של המדינה משאירים לנו.

    בזמן שבנט יעלה ועד שהוא יפול הוא יעשה דברים שחשבתם בזמן נתניהו שהם בלתי אפשריים.

    אתם לא יודעים כמה תוכניות יש לנתניהו לשנות בהרבה תחומים. הוא לא יעשה את זה אלא רק כשזה ישתלם לו.
    אנשי ימין הם קצת סתומים. מתנהגים כמו אוהדי כדורגל.
    גם השמאל טיפש – אך לפחות הוא יודע להילחם ולא כמו הימניים שלהם יש רק את נתניהו (הבנתם?), כי נתניהו ובכלל הימין לא עשו כלום ביחס לזמן שהם בשלטון.
    אז לימין יש רק את נתניהו שיפתור לו דברים – ולשמאל יש את כל תפקידי המפתח..

    1. שקר וכזב.
      הליכוד זו המפלגה היחידה בה אנשים בכלל מכירים מישהו חוץ מראש המפלגה. האם שמעת על מירי רגב? יובל שטייניץ? גלעד ארדן? ישראל כ"ץ? ואני יכול עוד להמשיך.
      מצד שני סביר שאתה לא יודע מי מספר 2 של לפיד למרות שמדובר על המפלגה השנייה בגודלה בכנסת.

      ולגבי אלה שהוא העיף: ראשית, את חלקם מצביעי המפלגה העיפו לא נתניהו ושנית עם מי הוא הסתכסך: בנט, שקד, ליברמן וסער??? כולם אנשים שהראו חוסר נאמנות לערכי הימין, הקדמת שנאה אישית לאינטרסים לאומיים ונזקים לימין, כפי שהוצבע באתר זה בעבר(סער הרס את הועדה למינוי שופטים ופירק את הליכוד בתחילת המשבר, ליברמן מתעקש לריב עם החרדים בידיעה שהם נחוצים לקואליציית ימין, שקד הגנה שיטתית על היועמ”ש ומשפטני שמאל אחרים, קידמה את חוק ישראל-היום ומנעה איחוד עם מפלגות הימין הקטנות ובנט גם קידם את חוק ישראל היום וגם מגן על שקד), נראה שנתניהו ידע את מי הוא זורק. ואגב, אדם שמוכן לצבור אויבים כדי להבטיח שבתפקידים משמעותיים לגורל המדינה יהיו האנשים הטובים ביותר[כלומר מקדים את האינטרס הלאומי לאישי] ראוי להכרת הטוב על זה, לא להאשמה.

    2. באמצעות המנטרה השחוקה "רק לא ביבי" אתה ושכמותך מערפלים את העיקר והוא התקפה רבתי על עקרונות המשטר הדמוקרטי. בנט ביצע פיגוע בעקרונות הדמוקרטיה.
      1. במשטר הדמוקרטי שבו העם הוא הריבון, (וסליחה על החזרה אל עקרונות היסוד) האזרחים מממשים את הריבונות שלהם בכך שהם שולחים (באמצעות הבחירות) לרשות המחוקקת והרשות המבצעת את מי שמייצג את האידיאולוגיה שבה הם תומכים ואותה מבקשים לקדם במסגרת המדינתית. הפוליטיקאים אמורים לפעול למימוש רצון בוחריהם. בישראל גוש מצביעי הימין מקרב ציבור הבוחרים בישראל מהווה את הרוב המכריע.
      2. במשטר דמוקרטי המפלגה המייצגת את רצון הרוב היא שאמורה להנהיג מכיוון שבכך יש התקרבות מרבית להשגת "הרצון הכללי" בקרב העם. הפרלמנט הוא הזירה לפעילות של שקלא וטריא, ויכוחים ופשרות בין קבוצות שונות המבקשות לקדם אידאולוגיות ואינטרסים של בוחריהם. בין קבוצות הרוב לקבוצות המיעוט. כל ההבחנות שהמציא אהרן ברק בין "הדמוקרטיה המהותית" לבין "הדמוקרטיה הפורמלית" הם המצאות ואין להם זכר בשום מקום בעולם.
      3. בנט במהלך שביצע לא מייצג את הרצון של הרוב המכריע של בוחרי "ימינה" למרות שהוא נאחז ברטוריקה ימנית. הוא לא היה עובר את אחוז החסימה אילו היה חושף שיחבור לגוש השמאל בהנהגת יאיר לפיד.
      הרוב המכריע של בוחריו ביקשו לקדם את את שלטון הימין בראשות נתניהו ואת האידיאולוגיה של הימין שחוק הלאום למשל מבטא ולא את האידיאולוגיה של מפלגות עבודה ומרץ שחבריהן מתנגדים לחוק הלאום ומבקשים לבטלו. כמו שהם מתנגדים גם לזהותה היהודית של המדינה. מכיוון שכך בנט ביצע מעשה מרמה הונאה ונוכלות והוא מייצג את האינטרס של עצמו בלבד ושל קומץ מקורביו ותומכיו שסה"כ הקולות שלהם לא היה מעניק לו יותר מ-3 מנדטים. האיש הזה עומד כנראה להיות ראש הממשלה ולהנהיג את המדינה.
      זוהי סתירה מהותית לעקרונות היסוד של המשטר הדמוקרטי.

    3. "לא עשו כלום ביחס זמן שהם בשלטון" – זה השקר הכי גדול. כמה זמן יש ממשלת ימין על מלא מ 2009? אף פעם.

      וזה מה שבדיוק צריך לשנות בסבב הבא.

  2. מאמרך נראה בעיני כהכרת תודה לאחד המנהיגים החשובים שהיו לנו בעת האחרונה.
    אני שואל את עצמי מה היה קורה למדינת ישראל בתקופה של השנים האחרות אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה מוביל את המדינה (מדינת ישראל אי של שקט במזרח תיכון שהיה כולו בוער).
    תודה לך על המאמר
    משה

    1. מאמר עשוי לעילא ועילא…ממש נהניתי לקרוא..
      והמסקנה-אנא אנו באים ?ומה הולך עם משחק הכסאות המוזיקלי הזה ?
      געוואלד הצילו ….

  3. מאמר נכון אמיתי..בנט מגולמן חסר תקנה..בגד בכל מה שהצהיר עליו..כל המכנה המשותף למחנה השיסויי זה שנאת נתניהו..האם יקומו עוד ח’’כ כמו שיקלי ? איפה האידאולוגיה איילת שקד אלקין ? האם שנאת החינם כלפי נתניהו עדיפה על האידאולוגיה? האם אביתסאם מרעאנה הורוביץ זנדברג מיכאלי יאיר גולן או מנסור עבאס עדיפים על נתניהו? אם חלילה תקום ממשלת שיתוק ושיסויי בנט שקד תיזכרו לדיראון עולם

    1. אין רוע כמו הרוע והשפלות של השמאל. אין להם סייגים בשום דבר. כשאני רואה שמאלני קבס עולה בי.
      יודעת את הנזק שלהם.מעולם לא עשו או פעלו למען מדינת ישראל. רק למען האויב הערבי,למען המסתננים
      שהרסו את דרום תל אביב וימשיכו להרוס, למען השנאה, למען מדינת כל אזרחיה, למען הגרעין האיראני, למען אובמה וכל שונא יהודי וישראלי ואנטישמי שקיים באמריקה ובעולם, למען הסגרת חיילי צהל לבית הדין בהאג, נגד המתנחלים, נגד יהודה ושומרון וכל שחרור 67 . הרי הם השטן ב התגלמות.

    2. מתברר שיש רוע יותר גדול.
      זה שעושה כל מה שציינת אבל מתחזה לטוב ובוגד במי שבחר בו.
      רוע כזה לא פוגע רק באנשים אלא גם בערכים כגון יושר ודמוקרטיה.

  4. אהבתי את המאמר מאוד מאוד.
    אני הצבעתי לימינה.
    מה לעשות? כמו רבים אחרים רומיתי. את מה שכולם רואים היום , לא ראיתי כי הסתירו זאת היטב . הצמד הזה.
    הרב עובדיה יוסף היה חד עין. מה שאמר עליהם , מדויק
    יישר כוח

    1. כבר לפני שנה היה אפשר לזהות שימינה עמעמו את האידאולוגיה והבליטו דף מסרים שדיבר על צורך ב"שינוי" ובקלישאות על הקורונה. אלו הם מאפייני שמאל ושיטות שמאל.
      איך אפשר לפרש אחרת "שינוי" מאשר הליכה עם השמאל? ועוד למפלגה ששמה הוא ימינה..?
      לפני הבחירות הזהרתי ברשתות החברתיות את כל מי שיכלתי והצעתי להצביע למפלגות הימין שדיברו אידאולוגיה: הליכוד והציונות הדתית. להבא, תנסה גם להקשיב.

  5. אל תהיי כל כך אופטימית.
    א. אמנם לשרון הייתה הלוויה עלובה אבל לראש ממשלה ימני אחר שבגד בבוחריו והרס את ההתיישבות בסיני דווקא הייתה הלוויה מכובדת ועד היום הוא מאוד מוערץ בקרב מצביעי המפלגה.
    ב. אינני בטוח שקואליציה כזו לא תחזיק. יותר סביר שערכיהם של סער, ליברמן ובנט לא יחזיקו(עד כמה שיש להם). אם בנט וסער בני החמישים היו מאמינים שיש להם טווח ארוך בפוליטיקה הם לא היו ממהרים להחליף ראש ממשלה בן מעל 70.
    ג. מה שמרגיע אותי היא הידיעה שעברנו גם את שרון ואולמרט וזה רק גרם לימין להתאפס ולהתחזק יותר ממה שהיה לפניו. כנראה שחלקנו התחילו לקחת את הימניות של המדינה כברורה מאליה וזקוקים לקריאת ההשכמה של הקואליציה המתבשלת כרגע.

  6. מעולם בישראל ובשום מקום בעולם לא קרה שאדם עם מנדט וחצי הופך להיות ראש ממשלה.
    היכן הדמוקרטיה? והיושר והאמת?
    המדינה הזו ירדה מהפסים.

  7. גיא רולניק:"אביגדור ליברמן הוא הפוליטיקאי הכי מושחת שאני זוכר בישראל מאז שאני כותב על שחיתויות"

  8. בנט הוא התגלמות הדמות הקלסית של היהודי כפי שמתקבלת אצל האנטישמים.

  9. הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל (בראשי תיבות: אצ”ל) היה ארגון צבאי מחתרתי עברי, שנוסד בירושלים, בשנת 1931. הארגון הוקם על ידי מפקדים שפרשו מארגון “ההגנה”, בשל דרישתם לפעולה נחרצת נגד התוקפנות הערבית של אותם ימים, בעיקר זו של מאורעות תרפ”ט.

    האצ״ל 2021 יוצאת לדרך………
    כל אחד צריך להתארגן בעיר שלו ולתת ביטחון לאזרחים היהודים באזור שלו!

    בית המשפט גנב את הדמוקרטיה, סירס את המשטרה וסירס את צה״ל…..
    רק אנחנו ניתן ביטחון לילדינו!

  10. מה שעושה בנט הוא פיגוע חבלני בדמוקרטיה. אמנם גם פוליטיקאים אחרים הפרו הבטחות לבוחרים שניתנו במהלך הבחירות. אבל איש מהם, וכולם זכו במספר מנדטים מכובד, לא עשה זאת עוד בטרם הרכבת והקמת הממשלה באופן בוטה כל כך בסתירה מוחלטת לכול ההצהרות והתחייבויות חתומות .

    כאן אצל בנט זה לא רק הפרת הבטחות בוטה לבוחריו אלא גם ובעיקר מתן גט כריתות לאידיאולוגיה שהוא ביקש לייצג ובשמה הוא ביקש את קולם. איש אמונו ח"כ מתן כהנא אומר זאת בפה מלא: זה לא הזמן לאידיאולוגיה.

    מה שעושה בנט הוא פיגוע חבלני בדמוקרטיה.
    עיקרון יסוד במשטר דמוקרטי הוא שהאזרחים מממשים את ריבונותם בכך שהם בוחרים בנציגיהם כדי שאלה יפעלו לקדם את האידיאולוגיה של הבוחרים ששלחו אותם לרשות המחוקקת ולרשות המבצעת.
    בנט הפך את גבו לאידיאולוגיה שבשמה הוא זכה ב-6 מנדטים. הוא לא מייצג את רוב בוחריו הנתונים בהלם קשה. אילו היה מצהיר ערב הבחירות על כוונותיו לא היה עובר את אחוז החסימה. כעת הוא היפנה לאינטרסים האידאולוגיים של בוחריו את העורף. הוא מייצג את האינטרסים הצרים שלו. ושלו בלבד. הוא הערים על בוחריו כפי שאיש לא עשה זאת בעבר וזאת כי הוא ידע שלא זו בלבד שמעשה זה לא יגרור כול ענישה אלא להפך, השמאל יהלל אותו ובאולפנים ימחאו לו כפיים. אותם הפרשנים שהטיחו בנתניהו והאשימו אותו בשקרים, במרמה ובמעשי בגידה מומצאים ומדומיינים, כעת מריעים ומהללים את אותם מעשי מרמה, הפרת אימונים, בגידה ושחיתות פוליטית שניתן למשש בידיים
    האם מעתה יהיה צורך לחוקק חוק שיקבע עונשים הכתובים בחוק לפוליטיקאים נוכלים המפירים התחייבות כתובה וחתומה לבוחריהם שניתנה לפני הבחירות כדין הפרת חוזה עסקי?

    1. בטח שיש תקדימים:
      גנץ התחייב לא להצטרף לממשלת ימין ובסוף הצטרף לנתניהו(ואגב, למרות שרבים מבוחריו כעסו עליו וקראו לו בוגד-הוא שרד את הבחירות האחרונות).
      כשלפיד הקים את ׳יש עתיד׳ הוא התחייב לפוליטיקה חדשה וללא פוליטיקאים ישנים. ותוך פחות מחודש כבר הציע ללבני(פוליטיקאית מנוסה) את המקום השני. היא כמובן סירבה.

  11. עוד בשנת 2013 אמר הרב עובדיה יוסף על בנט ושקד: “הם רשעים. איך טועים בהם שהם דתיים? הם קוראים לעצמם הבית היהודי. יש לו כיפה קטנה על הראש כמו העיניים שלו, ועושה את עצמו דתי”…

    מדהים… חכם עדיף מנביא.

  12. בכל מקום טענתי שהציבור הדתי לאומי הלך אחרי בנט כמו אחרי החלילן מהמלין
    בלי הרבה חשבון, בלי הרבה מחשבה ובלי לדעת א להבין לראן הוא מוליך אותם.
    הוי כמה צדקתי, ואני לא שמחה כלל וכלל.

    1. רק חלק מהציבור הדתי לאומי הלך אחריו. אפילו לא שליש.

  13. הבעיה היא שהם לא הולכים לשום מקום. הם יודעים שמחכים שהם יפלו וכמו שראינו – הם מתוחכמים, ממומנים, תאווי שילטון ונישאים על אהדת התקשורת. אין שם אידיאולוגיה ולכן אין סיבה שהממשלה הזאת תיפול. לא לפני שהיא תעשה את הנזק שהיא הגיעה בשביל לעשות: לחזק את כנופיית בגץ, להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, להפריד דת ממדינה ולהתרפס לפריץ ביידן שכבר מבין שזה הזמן להכשיר מדינה פלסטינית שתסכן את שלום אזרחי ישראל לדורות (ומי יודע אם לא וושינגטון עומדת מאחורי ההפיכה הזאת, ידוע שביבי היה תקוע לשמאל הפרוגרסיבי כמו עצם בגרון וזאת הסיבה העיקרית לדאוג מסילוקו). עד שהתיקים יפלו יקח זמן ובינתיים יחוקקו חוקים שימנעו מביבי להתמודד בבחירות. בימין אין כרגע מחליף ראוי ומי יודע מה נקבל? אחרי ליברמן, סער ובנט איך אפשר לסמוך על מנהיג הימין הבא שלא ישבור שמאלה ברגע האחרון? שרון עשה את זה בעבר ועכשיו חבורת הלא יוצלחים הזאת. אז מה שווה הדמוקרטיה אם אתה לא יכול להיות בטוח שהקול שלך ילך למקום אליו רצית שהוא ילך?

  14. יהודים יושבים בפחד בלוד (חדש מהיום: בר אילן: פועלים ערבים מרביצים עם גרזנים למפגינים.) ועכו ומגיע פינוקיו הפוליטי ומרים גופה מתה כפי שרבין הביא את עראפת. בנט שכתב בקשקוש שלו על הקורונה כתב אני לא דואג לעצמי אלא רק לכם. בנט הרמאי הפוליטי הגדול מאז קום המדינה, לא סופר את מצבעיו הימיניים. אתם החמורים שבעזרתכם תפסתי שלטון במרמה

  15. בנט מייצג את היהודי המודרני. זה שהוא הרוב הדומם, זה שנמאס לו מהסקטוריזציה של היהודים העתיקים במדינה הזאת. זה שרואה בני האדם קודם כל כבני אדם ואחר כך יהודים. בקיצור הוא מייצג דווקא את רוב היהודים בישראל ולא את המיעוט הקיצוני הדוחה שחושב שיש גזע יהודי עליון כזה או אחר

    1. הוא גם יפתור את העוני בעולם. ירפא את כל המחלות. יחתן זאב עם כבש ויתגייס לחמאס לקצור עוד קורבנות שלום. בקיצור, עוד סיפורי שקר של מגלומן סמולני.

  16. 1)נתניהו יכול לבוא בטענות רק לעצמו. במשך שנים הוא דאג לנטרל כל אחד שהיה סיכוי שיתחרה בו בעתיד , זה כולל גם את סער וגם את בנט שהושפלו ע"י נתניהו בכל הזדמנות בשנתיים האחרונות.
    2)לגבי הטענות על דמוקרטיה, לגוש תומכי נתניהו כולל בנט אין רוב בכנסת וסער אמר במפורש לפני החירות שלממשלת נתניהו הוא לא נכנס. הסיבה להעדר רוב כזה ברורה מאד והיא:
    3)ההתנהלות של נתניהו זמן משבר היא היסטרית ולא כוללת שום תכנון, משבר הקורונה הוא הדוגמה הבולטת של ההתנהלות הזו וזה היה ניכר החל מחודש יוני שנה שעברה. כל המהלכים היו שליפות של הרגע האחרון באמצע הלילה ולא הייתה שום התייעצות מלבד חבורה קטנה של "מומחים" מטעם שבפועל היו מדבבררים את נתניהו כדי לתת תוקף לזיגזוגיו.
    4) משבר הקורונה גם הראה את ניתוקו המוחלט של נתניהו מהציבור, הוא לא ראה את הקשיים של חלק ניכר מהציבור ממטר, גם סגירת עסקים עם פיצוי מינימאלי וגם ההשבתות הממושכות של מערכת החינוך בזמן שרוב הציבור (שלא הפך למובטל) נדרש לעבוד. כמובן גם התמיכתו באכיפת סגר סלקטיבית
    5) כל ההתנהלות בשנתיים האחרונות – זיגזוגי הסגרים, ריצוי החרדים על חשבון כל השאר, תרגילי התקציב הראתה שבנושאי פנים חשוב לנתניהו רק הכסא. זה גם גרם ש 200 אלף תומכי ליכוד לא יצביעו כלל ועוד 200 אלף שיצביעו למפלגות אחרות
    6) גם עתידו של הימין לא חשוב לנתניהו, אם זה היה חשוב הוא היה מתפטר ומכריז על פריימריס וכך מנטרל את כל המריבות שפילגו את הגוש (שאת רובן הוא יצר בעצמו)

    כל הגורמים הובילו למצב שרוב הציבור היהודי לא תומך בנתניהו:
    מתוך 4012 אלפי קולות של הציבור היהודי קיבל גוש נתניהו רק 1857 אלפי קולות (46%) כך שעלייתו של "גוש השינוי" מובנת

    1. שכחת שנתניהו אשם שהשמש זורחת במזרח. אם תמשיך לפספס ככה האשמות חשובות, לפיד לא ישלם לך.

    2. 1.כנכתב פה בעבר-הוכח שוב ושוב שנתניהו צדק בכך שהוא ניטרל אותם.
      3.נכון. אבל לגוש הימין יש ובתוך גוש הימין יש רוב ברור לנתניהו. ומכיוון שהחלוקה ימין-שמאל מאפשרת בסיס הרבה יותר חזק ויציב לקואליציה וגם תואמת יותר חלק גדול מהבטחות הבחירותשל המרכז חשבנו שלפיה תתחלק הכנסת. אבל שכותם להחליט שהם מחלקים את הכנסתלפי ביבי ולא ביבי ואז יש רוב ללא ביבי שירכיב קואליציה וכולנו יודעים שהרוב בקואליציה שימשוך יהיה השמאל.
      3.כשהמפלגה השנייה בגודלה בקואליציה מסרבת לעזור לבנות אמון בראש הממשלה ואף תוקעת מקלותבגלגלית(לדוגמא עידוד הפגנות ענק מול בלפור בידיעה שזה יפית את המחלה), כשהתקשורת מקפידה ליצור לחץ ציבורי נגד כל מהלך(כשלא היה סגר הדגישו את מספר החולים וכשהיה סגר את המצב הבריאותי) וכשהמערכתהמשפטית מפריעה בכל צורה אפשרית-פשוט בלתי אפשרי לתכנן דבר. נס שבכלל הצליחו לקדם משהו ולסיים כל כך מהר עם נזק כה קטן בחיי אדם ובכלכלה.
      4.ללא תקציב אין אפשרות לפיצוי רציני. תודה למנדלבליט שהמציא מגבלות על ממשלת מעבר ממניעים פוליטיים. ומערכת החינוך הייתה אילוץ כי אחרת היה נוצר שם מרכז הדבקה מטורף(כפי שאכן קרה כל פעם שניסו קצת לפתוח אותה).
      5.כפי שכתבתי, כל מהלך היה מוצדק. והמרכז הפוליטי(ובראשו לפיד, גנץ וליברמן) יכוליםלהאשים רק את עצמםבכך שנתניהו הרגיש שאין לו פרטנר מחוץ לציבור החרדי. אם הם היו מוכנים לקחת עצמם בפרופורציה, לגבות את שותפיהם לקואליציה ולבצע ויתורים אידיאולוגים למי שמימינם-נתניהו לא היה נאלץ לעשות כאל. ויתורים.
      6.כפי שנכתב פה בעבר פרישה של נתניהו היתה מזיקה לחזקת החפות, לעיקרון דעת הרוב(בתוך מצביעי הגוש) ולעקרון המשילות(מול כניעה לבריונות)-מה התיאוץ של ליברמן, סער ובנט שלא פרשו כדי שהמפלגות שלהם יוכלו להתאחד עם מי שהם שונאים מסיבות של נקמה אישית(שעדיפות בעיניהם על האינטרס הציבורי כנראה)?

  17. לאחר הרוח הגבית של הזגזגן. וזה מה שאיימן עודה אמר: אם היה עוד שופט ימני איבה יזבק לא היתה נכנסת. ואם יהיה עוד שופט שמאלי אז כבר נדבר על זכות השיבה. ההוא מקשקוש הקורונה, נותן 53 מילארד לערבים.בנט מחק את המדינה היהודית וקליטת העליה בקווי היסוד, כי הערבים התנגדו. בנט הרמאי הפוליטי הגדול מאז קום המדינה, לא סופר את מצבעיו הימיניים. בקרוב יוציא ספר מלא לעג ובוז למצביעיו איך חפרתי מנהרה מתחת לבוחרי והכנסתי את המשותפת לממשלה

  18. כתוב יפה ומעניין
    אני שותף לתקווה שהממשלה הזו היא מבנה בלתי אפשרי מעין מפל של אשר שיפול בצאתו מהנייר למציאות
    אבל אני לא ממש אופטימי