לא ניתן ל'שורא' להחליט

אם תקום ממשלת בנט-סער- לפיד, יהיה זה תקדים היסטורי שבו מפלגה אסלמית לוקחת חלק פעיל בממשלה ישראלית. אסתר שניאורסון גרי על הסכנות ועל המוצא האפשרי המפתיע.

המג'לס א-שורה יכולה להפיל את הממשלה, מנסור עבאס (צילום: דוברות הכנסת)

אם תקום ממשלת השעטנז המתרקמת, הכוללת שבע כנופיות של רמאים, התלויות לחלוטין בכנופיה אנטישמית אחת שלא מכירה במדינה, הרי שתהא זו הפעם הראשונה שלאנשי טרור תהיה נציגות באמצעות מפלגת רע"מ, שהיא הזרוע הפוליטית של התנועה האסלאמית. אנשים שיעשו הכול כנגד זהותה היהודית של המדינה, כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, כנגד חיילי צה"ל, כנגד המילים הפותחות את מגילת העצמאות: "בארץ ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית…", אבל כל זה מחוויר אל מול האירוע חסר התקדים של הכנסת אויבי המדינה אל תוככי הממשלה, כאשר לראשונה הם יוכלו להשיג דרך מנגנוני השלטון את מה שלא הצליחו להשיג בדרכי האלימות והטרור.

נפתלי בנט שאף  תמיד, כדבריו: "לשים יד על ההגה של המדינה", וכעת הוא מאפשר לתנועה האסלמית, זו שמייצגת נאמנה את מובילי ההסתה והפרעות בערינו ברחובותינו, אלה שהשתוללו, ביצעו לינצ'ים ביהודים, שרפו מכוניות,  להיות נווטים ליד ההגה. מפלגת רע"מ מזוהה לחלוטין עם הפורעים. הם פתחו מוקד סיוע לעצורי ההתפרעויות, ודרשו 'גישה מכילה' כלפי המעשים הרצחניים. כניסה לממשלה עם מפלגה כזו יחד עם 'תומכיה' ממר"ץ והעבודה, נראית כאחד מסיפוריו הדמיוניים של  אייזק אסימוב.


מנסור עבאס קיבל תעודת כשרות ומציג עצמו, כערבי, מוסלמי, ישראלי.


חלק מערביי ישראל, אלה שהצביעו לרע"מ ולמשותפת למפלגות שרוצות בחיסולה של מדינת ישראל כמדינה היהודית היחידה של עם ישראל, הן אינם מוכנים להכיר בקיומה, ובכל זאת ישבו כחתנים ביום חופתם, בתוך ממשלתה. מנסור עבאס קיבל תעודת כשרות ומציג עצמו, כערבי, מוסלמי, ישראלי.

כיצד ממליך המלכים ומפלגתו ינהגו כאשר יהיה עימות עם אויב ערבי מבחוץ? הרי תמיד הם יתמכו בו, יזדהו עימו, ויסייעו. אפילו את הסכמי אברהם גינתה מפלגת רע"מ  ואמרה: "סחר נשק בין האמירויות לאימפריאליזם האמריקני". למעשה האמירויות, סעודיה ושאר מדינות המפרץ, מאוימות על ידי ארגוני האחים המוסלמים שעיקר כוחם בטורקיה, ובקטאר. מעליהם תמיד מרחפת האידיאה של הקמת חליפות במזרח התיכון, ובחליפות אין מקום למדינה יהודית. יש הנוטים בטעות לחשוב שהוא שינה כיוון אבל האמת רחוקה מכך, הכול אחיזת עיניים. מאז הוצא הפלג הצפוני אל מחוץ לחוק, הפלג הדרומי שבראשו עומד מנסור עבאס תופס מקום מרכזי במאבק נגד המדינה היהודית. לאחר שישראל התקפלה בעניין הגלאים, הם ערכו מסיבת ניצחון ענק, ועל הבמה עמד מנסור עבאס וקיבל תעודת הוקרה על מאמציו.

עבאס כבר ענה לשאלה מה היה קיים במקום שבו ניצב מסגד אל אקצה לפני הקמתו, והשיב: 'רק פח אשפה, לא היו בו שרידים למבנה עתיק'. מנסור עבאס נזף באחמד טיבי, שאין להסס  כלל לומר לישראלים ש'אל אקצה הוא המסגד שנבנה 40 שנה אחרי בריאת העולם'. לדבריו מפלגתו עושה 'חישוב מסלול מחדש', ומי שאישר את התמודדות רע"מ הינו יוסוף אל קרדאווי המנהיג הבלתי רשמי של האחים המוסלמים. אנשי הפלג הדרומי לעולם יהיו נאמנים לנרטיב הפלסטיני. מבחינתם קיומה של המדינה נכפה עליהם ועל כן תמיד ייטו להזדהות עם אחיהם הפלסטינים.


רע"מ הינה חלק מתנועה רחבה ומאורגנת, הרואה בכנסת כמכשיר שבו יוכלו לקדם את האינטרסים שלה.


התנועה האיסלמית בישראל היא, למן הקמתה לפני כ-50 שנה על ידי עבדאללה דרוויש וחבריו שהגיעו לאחר מלחמת ששת הימים ללמוד במכללות האסלמיות בשכם ובחברון, בעלת חזון של השלטת האסלם, בניית החברה הערבית ככוח עצמאי מגובש, חיזוק הנוכחות המוסלמית, ובניית כוח לקראת הג'יאהד. מפלגת רע"מ הינה חלק מתנועה רחבה ומאורגנת, הרואה בכנסת כמכשיר שבו יוכלו לקדם את האינטרסים שלה.

"אחרי רבים להטות" היא אחת מתרי"ג המצוות המקובלות במשפט התורה. דהיינו, אם אתה רואה כי דעת הרוב מביאה לידי החלטה, לך אחריה. אך "לא תהיה אחרי רבים לרעות ולא תענה על רוב לנטות"(שמות כ"ג ב). כלומר הכרעת הרוב כפופה לעקרונות מוסריים, כי יש אמת ויש שקר, יש נכון ויש לא נכון, ואם אתה רואה כי דעת הרוב מביאה לידי החלטה רעה, אל תסכים לה. אם ראית רשעים מטין משפט, לא תאמר הואיל ורבים הם, הנני נוטה אחריהם, אם אתה יודע שזו החלטה רעה. על כן אתם עם נפתולי כאבי הבטן במפלגות ימינה ותקווה חדשה, כדאי שתעשו חישוב מסלול מחדש.

הנוטים אחר ילקוט הכזבים המהלך על שתיים ששמעו את דבריו: "בשום מצב לא אכתיר את לפיד לראש ממשלה. מה שביבי ורגב והתוכים שלהם צווחים כל הזמן געוואלד געוואלד, תקום מדינה עם לפיד, הם ממציאים שקרים וספינים שלא קיימים", וגדעון סער יצא בחרון אף כנגד מי שאמר שהממשלה הנרקמת היא ממשלת שמאל : "ביטוי שקרי ומופרך". וכול מילה בעניין זה מיותרת.

האם תחליט מועצת השורא  שלא לאשר את ההסכם הקואליציוני? אולי יתעשתו הם ויצילו אותנו מידי אלה שאינם הולכים "לאור חזונם של נביאי ישראל"? כבר היו לנו תקדימים כאלה, אולי דווקא מועצת השורא תצילנו מרעה זו.

אסתר שניאורסון-גרי היא פובליציסטית, משוררת, סופרת וד"ר להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. ביבי זז יש ממשלת ימין רחבה ויציבה. שום מילה על הפיתרון הפשוט ביותר?

    1. "ממשלת ימין רחבה ויציבה"?? אתה מתכוון לממשלה מנופחת שיש בה 61 מנדטים אבל כמות השרים וסגני השרים ובעלי התפקידים עולה לכדי 62. רק לתשלום הלשכות, רכבי השרד וכו' נצטרך לשלם מאות מיליונים. מתוך זה הובטחו למנסור עבאס חצי מיליארד ש"ח לבזבוזים על פי ראות עיניו כלומר כסף כיס קטן. ומעבר לכך עוד מאה מיליארד ש"ח. אה, כן, נזכרנו שבעבר כאשר נתניהו הרכיב את הממשלה הייתה לחבר'ה האלה ביקורת קטלנית על ממשלתו המנופחת.
      מומלץ לך לקרוא את כל סעיפי ההסכמים שפורסמו כעת

    2. ביבי זז יש ממשלת ימין רחבה אבל הביריונות של התקשורת ומערכת המשפט מקבלת רוח גבית. נוצר תקדים המאפשר ליועמ"ש להגיש כתב אישום(דבר שהוא יכול לחזור בו ממנו בקלות) ומאלץ מועמד שלא מתאים לו לפרוש וכן הדמוקרטיה חוטפת מכה אנושה בדמות הרחבה נוספת לחוסר קשר בין השפעתה של מפלגה לגודלה.
      בנט וסער מסכימים להכיל אותו-יש ממשלת ימין רחבה בלי כל מחיר(למעט ברמת השנאה האישית שלהם).
      אז מה ההיגיון לבא לנתניהו בדרישות?

  2. "שבע כנופיות של רמאים"-הגזמת!
    דווקא יש-עתיד, העבודה ומרץ היו מאוד ישרים לגבי כוונותיהם.

    1. למשועשע,
      אשמח אם תאיר את עיני-מדוע להודות שיש בארץ מפלגות שמאל המוכנות להכיל את הערבים זו אמירה הסותרת ימניות(שים לב שלא טענתי שאני מסכים איתם)?
      תודה רבה.

  3. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  4. צריך לנעול בפני בנט את שערי בית הכנסת שלו, לא לשתפו כעשירי למנין. אדם רמאי , גנב קולות , שקרן חייב לקבל עונש.

  5. כאשר בשנת 77 עלה הליכוד השמאל חשב שישלח את כולם לגולאג . בגין יפה הנפש השאיר את כולם ולא עשה כל שינוי. אבל אנחנונישלח לגולאג. השמאל שפלים. הם יעשו כאן טרור ושלטון ללא מיצרים

  6. ואוו איזה נורא איום
    זה סכנה קיומית האיסלאם הקיצוני
    השמאל העלה רוצחים אנטישמיים לשלטון
    תודה לכותבת

  7. מנסור עבאס והפלג הדרומי תומכים במאבק מזוין במדינת ישראל.תומכים במחבלים שיושבים בכלא מבקרים משפחות מחבלים ומסייעים להם. קשריה ההדוקים עם חמאס ידועים ויש להם אמנה של תוכנית שלבים וסיום הכיבוש.
    מאמר מעולה ובמידה מסוימת עצוב. כי האויב בתוך הממשלה.לא יאומן.פגיעה קשה בארץ ישראל .

  8. הדר' להיסטוריה בחרה לעבור בשתיקה על פעולות המפלגה השמינית והחשובה ביותר: חיזב צאלח-א-דין, או מפלגת בג"צ ככותרת ספרו של שמחה רוטמן, שיזמה ודוחפת את המדינה לאנרכיה וויגלנטיות בהחלטותיה העוינות במוצהר את החיים, שלמות הגוף והרכוש של היהודי במדינה היהודית. כפי שכתב רק לפני 5 ימים ח"כ שיקלי "לו שופטי בג"צ היו מכבדים את חוק יסוד הכנסת הקובע כי מפלגה שאינה מכירה במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית פסולה מלכהן בה היתה נחסכת מאיתנו…"וגו'. מטרות חיזב צאלח-א-דין הינן חיסול הריבונות הלאומית היהודית ודחיקת היהודים לגיטאות. לא במובן ההיסטורי-ונציאני של מגורים מאחורי חומה נעולה אלא מגורים שרק בהם תינתן אשליה של אכיפת חוק ושמירה על הסדר הציבורי בעוד שרוב שטחי ארץ ישראל יהפכו דה פקטו, ע"י מדיניות רשמית מוצהרת של המשטרה להפקרת היהודים, לאזורי no go בשליטת הפולש הערבי לארצנו והמסתננים, מצב שכיום הנו עובדה מוגמרת לאחר פרעות תשפ"א.
    המהומה הציבורית וההתכתשות הנוכחיות סביב הממשלה הנוראית המתרקמת משרתות היטב את חיזב צאלח-א-דין כשזו תפנה לתומכיה האובמ'יסטאס בארה"ב, ואולי גם באירופה, בבקשה ש"למען הצלת הדמוקרטיה מה-Restless natives יש לתמוך בהשלטתה על מה שישאר ממה שהיתה פעם ישראל.
    הדר' להיסטוריה מוזמנת לגזור ולשמור טקסט זה.

  9. בני גנץ לבנט: ביידן רוצה להניע שיחות עם הפלסטינים (ערוץ 13).

    היכונו לאוטובוסים מתפוצצים וילדים מתים בדרך למועדונים!
    גנץ יחזיר את התופת לערי ישראל!

    היכונו היכונו חברים …זה מה שבחרתם וזה מה שתקבלו!

  10. אנחנו כבר רגילים למועצת השורא של שס ויהדות התורה. מה נשתנה הלילה הזה? אלי ישי גאון הדור המהולל שהשמיץ להטבים, מנע כניסה של הורי פונדקאות לארץ והשאיר אותם באוויר בהודו, לקח עם שלם כבני ערובה עם שעון החורף כדי שיוכל להתפלל בכיפור בלי להיות עייף. אז סליחה, שורא, לא שורא. מעדיפים שינוי ולא עוד מאותו אסון

    1. איך יהודים יכולים לחשוב שזה עשוי להיות מהלך טוב?
      נפלתם על השכל?הערבים זה אויב.אויב אכזר .ברגע שיתאפשר הם יקומו על יהודים, ירצחו , ישחטו,ישרפו.
      זה מה שאתם רוצים?שכול הליכה ברחוב,באוטובוס,במסעדה, יהיו בפחד עם עין פוריה למחבל פוטנציאלי?
      מה הקשר עכשיו לאלי ישי עם השאיר עוד שעה והשעון
      התחלף שבוע אחר כך?
      עד כדי כך להיות מפגר וכסיל.לא יאומן

    2. והעובדה היא שמועצת גדולי התורה של ש"ס זרקו אותתו מהמפלגה.
      מתברר שהוא לא מייצג אותם כלל.
      בניגוד למה שקורה במפלגות הערביות.

    3. את אלי ישי מלפני כמעט עשור הוצאת מתהום הנשייה?? על עצם איזכור הפוסטים הגזעניים של הח"כית איבתיסאם מרענאה (עבודה) מהשנים האחרונות אמרו לנו לשתוק. כי "זה היה מזמן". ההשוואה שהיא ערכה בין ה"נכבה"-חרטא לבין השואה היהודית בנאומה בכנסת, איתה מן הסתם אתה שלם. אם יש לך בעיה עם מה שאמר אלי ישי על להט"בים לפני כעשור כדאי לך מהר להתעדכן לגבי מה שאומרים בכירי רע"ם על הלהט"בים עכשיו בימים אלה ממש.
      אם לשיטתך אין הבדל בין מפלגות יהודיות לבין מפלגות ערביות שמתנגדות לישראל כמדינה יהודית אז מן הסתם אתה תומך בגזענות ולאומנות ערבית במסווה הליברליזם והאוניברסליזם. דא עקא בעשותך כך אתה ושכמותך יורים לעצמכם בשתי הרגליים.
      ודבר אחרון: כשאתה מדבר על "אסון" אתה לועס את מה שלעסו לך פרשני האולפנים המגויסים פוליטית במאמץ להסתיר להצניע ולהחביא מהציבור כאן את ההישגים המדהימים שמדינת ישראל הגיעה אליהם תחת הנהגת נתניהו. לפני שאתה ממשיך להעלות גירא של אחרים תבדוק את הנתונים הקשיחים איך קרה שישראל פורחת ומשגשגת כלכלית, טכנולוגית, מדעית וכו' איך קרה שבישראל יש כל כך הרבה מיליארדרים (למרבה הבדיחה כתבלבלי דמרקר ייגעו את מוחם מול הנתון הזה ומצאו שזה רע. ברור, כי הם חולמים על חברה שוויונית בנוסח בריה"מ). איך קרה שישראל הפכה יעד נחשק למדינות רבות לקשור איתה בריתות מדיניים. איך קרה שהצמיחה בישראל היא מהגבוהות ביותר מקרב מדינות ה-OECD, שנייה אחרי נורבגיה שהיא במקום הראשון…

      אההה, רגע, מבחינתך כול זה הוא בגדר אסון? לא?
      מביך

  11. אה, קצת התבלבלת.
    "שס ויהדות התורה הם חלק מתנועה רחבה ומאורגנת, הרואה בכנסת כמכשיר שבו יוכלו לקדם את האינטרסים שלהם".
    מועצת גדולי השורה והאייטולה קנייבסקי הם שמנהלים את המדינה.

  12. בנט לא רימה אף אחד. אז נכון שהוא אמר שלא ישב תחת לפיד, אבל הוא גם אמר – והרבה יותר- שהממשלה הזו רעה וצריך להחליף אותה. הוא גם אמר שהוא ייתן למרות זאת, עדיפות לממשלת נתניהו אם זה יתאפשר, אבל גם ימנע ככל שיוכל בחירות חמישיות. וכך הוא בדיוק פעל. אז מי שלא מבין שהבטחות לפני בחירות אף פעם לא ממומשות במלואם ושצריך בסופו של דבר לבחור את החשובות יותר, לא מבין איך מתנהלת הפוליטיקה. התנועה האסלאמית בממשלה היא אכן בעיה, אבל בלי ההכשרה שלהם ע"י נתניהו זה לא היה קורה. ולמרות זאת ,צריך לחכות ולראות אם עבאס אכן עשה תפנית וימשיך להתרכז בנושאים האזרחיים והרבה פחות בלאומיים (גינה אל הרצח בצומת תפוח, לא דרש שינוי של חוק הלאום, ביקר בביכ"נ השרוף בלוד, הצטרף לממשלה למרות המלחמה בעזה)

  13. למה אני צריך להתרגש יותר מהתערבות של מועצת השורא מהתערבות של מועצת חכמי התורה או מועצת גדולי התורה?

    אותו דבר פסול