כל שקרי התעמולה של הממשלה החדשה

ד"ר רן ברץ, מייסד אתר 'מידה', מפרק את מסע הרמייה והשקרים המרכזיים של הממשלה החדשה שקמה היום.

ממשלת ה"שינוי" (צילום: רענן כהן)

ישראל נכנסת היום, עם השבעת ממשלת הכלאיים שקמה לה, לעידן חדש, תקדימי ומסוכן. כדי להבין עד כמה, יש לפרק מספר שקרים מרכזיים מתוך האוסף הגדול במיוחד של רמייה והולכת שולל שכבר מאפיין את הממשלה.

"ממשלת אחדות"

הטענה שמדובר בממשלת "אחדות" היא השקר הראשון. השמאל מתמחה בלקיחת מושגים שמעוררים יחס חיובי, והחלפת תוכנם. כך הוא משנה את המשמעות אבל נהנה מהיחס הטוב שעורר המושג הקודם. אבל מי שעיניו בראשו רואה שהממשלה הזו היא הכל מלבד אחדות.

יש שני מובנים שבהן הממשלה הזו איננה "אחדות". ראשית, המובן הפוליטי. ממשלת אחדות היא ממשלה שבה שתי המפלגות הגדולות, מימין ומשמאל, לא הצליחו להגיע להכרעה בגוש שלהן, והחליטו להקים ממשלה יחד. במצב הזה יש חסרון בולט לצד יתרון ברור. היתרון של ממשלת גוש הוא הסכמה כללית על מדיניות, והחסרון הוא יכולת הסחטנות של המפלגות הקטנות. בממשלת אחדות החסרון הוא שקשה לשתי המפלגות הגדולות להסכים על מדיניות, אבל יכולת הסחטנות של המפלגות הקטנות יורד מאוד.

ובכן, לגבי הממשלה הנוכחית דבר אחד ברור: יש לה רק את החסרונות של שתי השיטות. זו ממשלה מסוג חדש. לא אחדות, ולא גוש. זו ממשלת שעטנז של מפלגות קטנות, יצור כלאיים שמשלב את שני החסרונות: היא גם לא תוכל לגבש מדיניות מוסכמת, וגם תסבול מכל תופעות הסחטנות האפשריות – כפי שאנו כבר רואים, כש'יש עתיד' מפרה את הבטחתה ה"ליבתית" לממשלה קטנה. לא רק שאין פה "ממשלת אחדות", רק בקושי ועם הרבה יצירתיות אפשר לכנות את היצור הזה "ממשלה".

אבל הבעיה היותר מטרידה איננה ההגדרה הפוליטית, אלא המשמעות החברתית של ממשלת אחדות. לא "אחדות" לפנינו, אלא ממשלת שנאה, הדרה, נידוי והחרמה.

ממשלת השעטנז מדירה מקרבה שלוש אוכלוסיות ברורות. הקטנה שבהן היא מצביעי מפלגת "הציונות הדתית", שרובם הם מה שמכונה חרד"לים. הקבוצה השניה בגודלה היא הציבור החרדי, ספרדים ואשכנזים. הקבוצה השלישית, שהיא הגדולה ביותר בישראל, היא מצביעי הליכוד, שבחלקם הגדול הם ממוצא מזרחי ובעלי זיקה מסורתית.

הליכוד הוא המפלגה הגדולה ביותר בכנסת, והציבור הליכודי, המסורתי, הוא קבוצת האוכלוסייה הגדולה ביותר בישראל. אפשר לעשות ממשלה בלי הליכוד, כפי שקרה בעבר. אבל לקרוא לממשלה כזו "אחדות"? זה כבר לעג לרש. הביטוי הזה מעיד על כך שהציבור המסורתי לא נחשב ולא נספר בעיני אומריו. אפשר לדלג מעליהם בקלות, כמו אינם קיימים. הציבור הגדול ביותר איננו חלק מה"אחדות".

יש כאן בלי ספק התנשאות, זלזול והשפלה מכוערים. ולא, בניגוד למה שחושב אבישי בן-חיים, אין פה חוסר מודעות של "ישראל הראשונה" (הסרוגה והחילונית). הממשלה הזו מתבשמת בתוכה, בחדרי חדרים ומול הראי, בהדרת ה"צ'חצ'חים", "מנשקי הקמעות" וה"ביביסטים", שמבחינתם הם חוטבי עצים ושואבי מים. עבורם הם לא חלק ראוי בדמוקרטיה ה"מהותית" שלהם, שבה ממשלה יכולה להדיר את הציבור הגדול במדינה – הציבור האמוני – ולקרוא לעצמה "מאחדת".

העניין אפילו עוד יותר מכוער. הציבור המסורתי הוא הלאומי ביותר בישראל. הוא לא מתארגן באופן מגזרי בשום צורה, ולכן אין לו הטבות פוליטיות, ואפילו להפך, הוא סובל מאפליה מתמשכת מצד האליטות. משום כך יש לו הכי פחות מוביליות חברתית, אין לו מוסדות משלו, אין לו תקשורת משלו, זרם חינוך, מכללות, מסלולי שירות מיוחדים, וכיוצא באלו.

לציבור המסורתי יש רק דבר אחד, שעליו גאוותו מאז 1977: כוחו הפוליטי. הדרתו מהפוליטיקה ומקבלת ההחלטות, בסיפוק עצמי מלווה בלעג של ניצחון, היא נקמת האליטות ש"גנבו להם את המדינה". בנט אוהב להשוות את עצמו לדוד המלך – בגזל כבשת הרש הזו אפשר אולי למצוא דמיון. קשה להסביר את התופעה הזו בלי להידרש למאפיינים של גזענות מצד ממשלת השעטנז הזו, והשמאל הרחיב מספיק את מושג הגזענות כדי שיתאים למה שאנו רואים.

"ממשלת בנט" או "בנט-לפיד"

כינוי נוסף שרווח לממשלה, כולל בתקשורת הימין שמגלה חולשת אופי וחוסר הבנה, הוא "ממשלת בנט". "עידן בנט מתחיל" מספרים לנו. האמנם?

הכרזת העצמאות האמריקנית ביטאה רעיון מרכזי להבנת הדמוקרטיות המודרניות: ממשלה היא "שלטון בהסכמת הנשלטים", אחרת היא חסרת לגיטימיות. התנאי היסודי הזה לא מתקיים עבור "ראש הממשלה" הטרי. בראשות הממשלה עומד אדם, שהימין לא רוצה בו, והשמאל מוכן לקבל אותו – אבל לא לתמוך בו – רק כל עוד הוא משרת אותו כבובה על חוט.

לבנט מאותגר המנדטים אין כוח משל עצמו. הוא נעדר לגיטימציה ציבורית מחוץ לממשלה, והוא מיעוט קטן בתוכה. ממשלה היא מוסד דמוקרטי, ההחלטות בה מתקבלות ברוב, ולכן בפועל בנט איננו ראש הממשלה. הוא מקבל מהשמאל את התואר המפוצץ, בהבנה של כולם שהוא ריק מתוכן.

לבנט זה לא מפריע. הוא כבר הוכיח שהוא מוכן לעשות הכל בשביל הטייטל. העובדות מראות שמדובר בפוליטיקאי חסר כריזמה, שעבר את אחוז החסימה רק בזכותו מוכנותו האינסופית לשקר ולהונות את בוחריו במצח נחושה. הוא הופך לראש הממשלה רק בזכות מכירת כל ערכיו ובוחריו לשמאל. הוא חלש מאוד ציבורית, ולכן גם חלש מאוד פוליטית.

אבל אם בנט כל כך חלש, מי באמת שולט בממשלה? האם זו "ממשלת לפיד"? מבחינת הדינמיקה הפוליטית, אכן, הממשלה היא של יאיר לפיד. על פיו יישק דבר, ההסכמים הקואליציוניים נחתמו מולו, והוא מחזיק גם במפלגה הגדולה ביותר וגם יכול לגייס בכל רגע נתון רוב בממשלה.

אלא שגם זו תמונה חלקית. גם לפיד הוא ראש ממשלה בעיקר בתואר, משום שלפיד חלש אידיאולוגית. גם הוא רוצה את הטייטל, מבלי שיש לו אידיאולוגיה, ידע או יכולות רלוונטיות לניהול המדינה. משום כך לפיד מתמסר מרצון ומראש לתקשורת ולממלכת הפקידוּת המדינתית. הוא לא מתבייש בכך. הוא אימץ את התיאוריה שהמדינה צריכה להתנהל מעצמה, על-ידי פקידים, ופוליטיקאים צריכים להתנהל לפי תכתיבי התקשורת. ולכן בממשלה הזו השרים הם פקידים והפקידים מלכים, השרים דוברים והעיתונאים מושלים.

מרגע שמבינים זאת, מתברר שבכל זאת יש שני ראשי ממשלה לישראל. מעל התקשורת ומוסדות המדינה מתנוססת רוחם של שניים. הראשון הוא ממליך שערי העיתון, מעצב השיח, מטמין התמונות ומספק הכותרות הראשי: נוני מוזס. מוזס חיזק והריץ פחות או יותר את כל ראשי הקואליציה הנוכחית. הם כולם חייבים לו. מלבדו יוביל את החלטות הממשלה מי שעיצב מחדש את המשטר בישראל והקנה לו אופי אנטי-דמוקרטי מובהק, פרופ' אהרן ברק. מי שאימצו את תפיסת עולמו וממשיכים את דרכו של הגורו המשפטי, כבר יסבירו לממשלה הזו בדיוק מה עליה לעשות ומה לא, והיא תאמר אמן.

"ממשלת פיוס"

הטעיה נוספת הנוגעת לממשלה היא היותה "ממשלת פיוס". הממשלה הזו רוצה לרפא ולפייס אותנו. יש רק בעיה אחת: הממשלה הזו היא ממשלת שנאה מובהקת. זה הדבק היחיד שמחבר אותה, שום דבר אחר.

הרי צריך לשאול: איך בנט חסר הלגיטימציה הפך לראש ממשלה? איך אדם ללא תמיכה ציבורית מצליח לזכות בתואר? התשוב היא, בזכות היותו סוכן השנאה הגדול ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית. השנאה היא שהמליכה אותו. בתחילה תיעל בנט את שנאת השמאל לנתניהו אל תוך מחנה הימין, ולמצהלות השמאל יצר בו מריבות, שסעים וקרעים.

כשזה לא עבד, ובנט נדחק לשולי המפה הפוליטית מבחינה אלקטורלית, הוא שינה גישה והחליט לחקות את ליברמן. בנט בעצם הציע לשמאל את העסקה הבאה: אני יודע שאתם שונאים אותי, אבל את נתניהו אתם מתעבים. אם תתעלו את השנאה שלכם לנתניהו דרכי, ותתנו לי להיקרא ראש ממשלה, אפקיד בידיכם בתמורה את ערכיי, עמדותיי וקולות בוחריי, ואתן לכם את השלטון.

בנט, אם כן, הוא כליא-השנאה של השמאל לנתניהו. תמורת זאת, ורק תמורת זאת, הוא ראש ממשלה. זה לא שלטון בהסכמה, אלא בשנאה; "שלטון בשנאת הנשלטים". ה"פיוס" של הממשלה הזו הוא אם כן היפוכו. הוא שיתוף פעולה של ניגודים לצורך שנאה משותפת. שנאה לימין המסורתי, שנאה לחרדים, שנאה למתנחלים האמוניים, שנאה לנתניהו.

"ממשלה ציונית"

אולי הצד המדאיג ביותר בממשלה הזו, אפילו יותר מהפוסט-מודרניות שלה, נוגע להיותה הממשלה הפוסט-ציונית הראשונה. והביטוי המרכזי לכך נוגע ליחסיה עם העולם.

נתניהו ידע לתמרן את הזירה הבינלאומית כדי למקסם את עוצמתה של ישראל, ולאפשר לה עצמאות מדינית. מיקסום מידת העצמאות הזו, שנתניהו קורא לה "עוצמה מדינית", היא בסופו של דבר מטרת העל של התנועה הציונית. זו המשמעות של להיות עם חופשי בארצנו.

למטרה זו כרת נתניהו שלל בריתות עם מדינות העולם. הבריתות הללו שונות ומגוונות, וכוללות הסכמים עם מדינות שיש להן ממשלות שמרניות, ימניות ולאומיות, באירופה, בדרום ומרכז אמריקה, במזרח הרחוק, ועוד. נתניהו השיג שיתופי פעולה עם שחקנים בעלי אינטרסים באזור, כולל מעצמות כרוסיה וסין, והוא שיתף פעולה עם שחקנים במזרח-התיכון בציר האנטי-איראני, שלבסוף הבשילו להסכמי אברהם. אוסף ההסכמים הללו אפשר לנתניהו חופש פעולה אפילו מול ממשל אובמה העוין, הן בסוגיה האיראנית והן בסוגיה הפלסטינית.

הממשלה הבאה, כפי שציינה בטורה ב'ישראל היום' קרוליין גליק, לא תוכל לתחזק את רוב הבריתות הללו. רוב חבריה התנגדו להסכמים הללו בגינויים חריפים ביותר. הקשרים שטווה נתניהו עם מדינות רבות, מהונגריה, דרך הודו ועד ברזיל, נחשבים בעיניהם לחטא ופשע.

אבל זו הבעיה הקטנה. הבעיה הגדולה היא שרוב חברי הממשלה החדשה, כולל לפיד, כלל לא רוצה חופש פעולה מדיני. הם מעדיפים שממשל אובמה החדש – המכונה לרוב ממשל ביידן – יהיה אדונם, גם בעניין הפלסטיני וגם בעניין האיראני. הם לא מסתירים את העובדה שהמפלגה הדמוקרטית, הקיצונית ואנטי-ישראלית היום יותר מאי-פעם – היא האורים ותומים שלהם, ולמעשה רוב חבריה תמכו בגלוי באובמה ובאסטרטגיה המזרח-תיכונית האנטי-ישראלית שלו.

הממשלה הזו, אם כן, לא תהיה ציונית במובן הפשוט ביותר של המילה. השמאל שהיה בשלטון בעבר היה ציוני, ולא ראה בעצמו סניף של המפלגה הדמוקרטית. השמאל החדש, השולט בממשלה הנוכחית, יפגע בעצמאותה של ישראל, יחיה את רעיון המדינה הפלסטינית, יכפיף את מדיניות החוץ של ישראל לממשל ביידן העוין, ויחריב הישגים דיפלומטיים ומדיניים שנבנו עקב בצד אגודל במשך שנים רבות.

מי שחושב שלתת לשמאל החדש את השלטון עשוי לחולל פה משהו טוב, כנראה נרדם ועדיין חולם בזכות העשור הרגוע והמשגשג שהקנו לו ממשלות הימין.

"לתת סיכוי"

מכאן אנו מגיעים באופן טבעי למנטרה האחרונה, שמאמצים גם בחלק מתקשורת הימין: "לתת סיכוי" לממשלה. חכו ותראו, אומרים לנו, "מבחן המעשים", אולי יהיה טוב. בואו ננסה. "לתת סיכוי" ל"ניסוי", כפי שמכנה זאת בנט.

אנשי ימין לא אמורים להתבלבל מהתעמולה האווילית הזו. למה בדיוק אנחנו צריכים לתת "סיכוי"? סיכוי לממשל ביידן לנהל לנו את המדיניות מול איראן ומול הפלסטינים? סיכוי לרפורמים לקבוע בענייני יהדות וזהות? סיכוי לדיפ סטייט ומערכת המשפט לשלוט במדינה? סיכוי לאחים המוסלמים להקים אוטונומיה בנגב? סיכוי לליברמן לסדר את כלכלת ישראל? סיכוי לחבורת עיתונאים לקבל החלטות בקבינט? סיכוי לאבתיסאם מרעאנה לטפל במסתננים?

זה לא מצחיק. הממשלה הזו באמת יוצאת דופן לרעה בשלל מובנים. זו הממשלה הפוסט-ציונית הראשונה; הממשלה הראשונה שתלויה בקולות ח"כים ערבים; הממשלה הראשונה שרוב בה מאמץ את היהדות הרפורמית; הממשלה הראשונה שמורכבת בעיקר מעיתונאים; הממשלה הראשונה שלראש ממשלתה אין בוחרים; ואולי הכי חשוב: הממשלה הראשונה שהוכתרה בזכות האקטיביזם פורץ החוק של מערכת המשפט.

לזה אנחנו אמורים "לתת סיכוי"? מי שאומר זאת, יכול להזדכות על הכינוי "ימין". זה טירוף הדעת. זה כל מה שהימין יודע שהוא גרוע, כל מה שהימין נלחם למנוע. מי שאומר "לתת לזה סיכוי" הפסיק להיות ימין, ומכר את השקפת עולמו ואת המושכות לשמאל.

אין פלא שהתעמולה הזו מגיעה מגדעון סער, נפתלי בנט, איילת שקד וחבריהם, ימין שאכן הפסיק להיות ימין, נכנע תודעתית, למען תארים ריקים מכר את נשמתו, והחל מהיום את מכורתו. הממשלה שלהם מציגה פשיטת רגל אידיאולוגית, דמוקרטית, ערכית, מוסרית, פוליטית וזהותית; לתת להם "סיכוי" זה כמו לתת סיכוי לחרקירי לשפר את מצבנו הבריאותי. כן מפליא שיש בימין אחרים שנופלים למלכודת הזו.

תקשורת משותקת ומבוהלת

צריך לומר את האמת הפשוטה. השמאל הפסיד בבחירות, אבל בגלל שבנט וסער מכרו הכל כדי להרחיק את נתניהו ולזכות בתפקידים, תארים וכיבודים, השמאל ניצח בהרכבת הממשלה. הממשלה הזו איננה "אחדות", "פיוס", "איחוי" ולא צריך לתת לה שום "סיכוי". זו ממשלה שמושתתת על שנאה, ומרכיב אותה השמאל החדש, שכמותו לא היה בשלטון מעולם בישראל. הוא פוסט-מודרני, פוסט-ציוני, רפורמי ופרוגרסיבי, ומובל על-ידי אנשי תקשורת חלולים.

מבנט, סער, שקד, ליברמן, וחבריהם, כבר אין ציפיות. הם יתנו לשמאל את המפתחות, וישקרו לנו בלי למצמץ שהכל בשליטה. מדי פעם יאיר לפיד יזרוק פירור לסער, מירב מיכאלי ויאיר גולן יזרקו גרגר לבנט. אבל בשטח המציאות תלך ותידרדר, ואז הם יעשו את מה שהם עושים הכי טוב: ישקרו לנו עוד יותר. ברוכים הבאים לעידן השקר המתמיד.

אבל מה עם תקשורת הימין, שאמורה לחשוף את מסכת השקרים הבאה עלינו לרעה? למרבה הצער, כבר מסתמנת התנהלות מדאיגה בחלקים ממנה. חלקם תומכים בממשלה החדשה, חלקם מבוהלים, חלקם כבר נכנעו.

אפשר להבין זאת. מדוע למשל 'ישראל היום' מהדהדים בשבוע האחרון את מסרי ימינה? אין לי ספק שביסוד העניין עומד פחד גדול מההתנהלות הכוחנית של בנט-שקד-לפיד, שכבר התבטאה בחוק ישראל היו. האקדח שהוצג על השולחן ב-2013, ונתניהו הוריד אישית, חזר ובגדול.

אדם עם חושים פוליטיים ותקשורתיים מבין בדיוק מה מצפה היום לתקשורת ביקורתית ולוחמת. מול בועז ביסמוט, למשל, לא ניצב היום הליכוד ונתניהו הליברליים. הוא צריך להתמודד עם השמאל הדורסני והימין ה"חדש" חסר המעצורים, כשלצידם מערכות הממשל והתקשורת. הוא עבר באחת ממשטר דמוקרטי ליברלי למשטר של פחד ושיתוק פרוגרסיבי. מה התוצאה? נהיה קשה קצת לזהות הבדלים בין שערי 'ישראל היום' ל'ידיעות אחרונות'. אפשר לומר שבנט העניק למוזס ניצחון על האדלסונים.

ביסמוט לא לבד במצוקתו. תחת המשטר הפרוגרסיבי, חופש העיתונות בישראל ילך ויצטמצם. כולם יהיו תחת לחץ למתן, לרכך, לשתף פעולה עם הממשלה. המחיר הציבורי של הכניעה הזו יהיה עצום. לא נדע מה באמת קורה, והמחנה הלאומי ייוותר חסר קול וביטוי. כן, הוא יקבל במה בעמודי הדעות או בכתבה מקרית, אבל לא יהיה כלי תקשורת שייצג את השקפותיו בבמה לאומית.

בינתיים אפשר לציין לטובה כמה איי עצמאות של כותבים בולטים ב'ישראל היום'; הטור שלי ועוד כמה כותבים שנהנים מחופש כתיבה ב'מקור ראשון'; ברדיו יש את 'גלי ישראל', בטלוויזיה את 'ערוץ 20'. וברשת יש את אתר 'מידה' – שכבר שנים נלחם את מלחמת הימין הלאומי-ליברלי, ורק בו ניתן לפרסם מאמר כמו זה שאתם קוראים כעת.

בסופו של יום הכל תלוי בציבור הימני. ככל שהציבור יתגייס למאבק בשנים הבאות עלינו לרעה, כך יכולתנו להפוך את הקערה על פיה גדל. כדי לשמור על התקשורת הימנית חופשית ובועטת, היא צריכה את התמיכה שלכם. במאבק על חופש הביטוי שלנו, אתם הנשק העיקרי.

איך מתגייסים למאבק?

במקרה של 'מידה' זה פשוט: לקרוא, לשתף, והכי חשוב: לעשות מנוי. המנוי הזה תומך ישירות בחופש הביטוי של המחנה הלאומי ונותן קול בהיר וחזק למחנה הפוליטי המושתק ביותר בישראל. כל מנוי עוזר לנו להמשיך להילחם, לשמור על ערכינו ועל האמת, ולחזור לנצח. אז לקראת הבאות הדקו חגורות, גייסו כוחות, ועשו מנוי, כדי שנמשיך להיאבק על חירותנו ומדינתנו.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

80 תגובות למאמר

  1. ניתוח מצויין ועגום. ובנוסף: בנט – נותרו פוליטיקאי ללא בייס. בר-מינן פוליטי. הוא יעשה הכל – הכל – כדי להשיג את הבייס הימני מחדש (ע"י מלחמה קטנה?) או להשיג בייס חדש (ע"י שבירה חזקה שמאלה. בטח יציגו את זה כ"נסיגה מתוך כח" או איזו שטות קופירייטרית אחרת). מצב לא יציב ומסוכן.

    1. הנקודה היא שמבחינתו, בנט לא צריך בייס מצביעים רחב.
      אחת המנטרות האהובות על מצביעיו היא: ״רוב העם ימני אבל רוב העם לא רוצה את ביבי״.
      שזו דרך אחרת לומר: אנחנו לא מחויבים לאף גוש אלא מזגזגים לפי הצד בו נראה שיש רוב בנושא הנתון וכך תמיד נהיה בצד המנצח.

    2. נכון.

      זו הקדציה האחרונה של הבוגד במצביעיו והשקרנית, בכנסת ישראל. גם אם הבוגד במצביעיו, ימצא תרופה לכל סוגי הסרטן (וגם מלחמה לצורך העניין), לחזור הבוגד במצביעיו, יכול רק לרעננה.

      גם נוכלי הסמול, לא סובלי פוליטיקאים בוגדים במצביעיהם. כך בדיוק סיימה ציפי שקד, כלומר ציפי לבני.

    3. יש לציין כי לבנט אין למעשה דרך חזרה.
      אם הממשלה תיפול, הוא לא יוכל להשען על בסיס מצביעיו אותם הונה. לעומת זו, מפלגות השמאל תוכלנה לשוב לבוחריהן ולהצביע על הצלחה בכיבוש השילטון למרות הפסד ברור בבחירות.
      נמצא שבנט יעשה הכל כדי לשמר את מעמדו. כל אלטרנטיה אחרת היא גרועה מבחינתו, אלא אם כן התכוון מלכתכילה לפרוש.

  2. עוצמה מדינית, מאד יעילה , תשאל את יהושע יגאל ז"ל או תושבי רמת אשכול בלוד ועכו וכו'

    1. חייב לתקן אותך.
      יהיה קשה לכתוב פה את כל שמות ההרוגים בפעולות איבה ומבצעים צבאיים בעשור הראשון של המאה. לעומת זאת שים לב שאתה יכול לנקוט בשמות ספציפיים של נרצחים באירוע אחד, ראשון מזה שנים (חמור מאוד לכשעצמו).
      אנחנו נחיה על חרב לנצח, השאלה היא אם נצליח ליצור עוצמה מדינית שתפחית את אירועי האיבה וחייבים לומר שאת זה נתניהו עשה ובגדול בעשור האחרון.

    2. לאנונימי, עוד נחיה על החרב שנים רבות. אבל לא בהכרח לנצח.
      אם העשור האחרון הוכיח משהו זה שאפשר בהחלט לשפר את המצב אם מוכנים להשקיע.
      לצערנו, רבים וטובים(בעידוד התקשורת) לא הבינו את העובדה שיש דברים שלוקחים זמן ושהאצה היא הימור מסוכן ולכן ציפו כבר עכשיו לנצחונות מדהימים בתחומים כמו כלכלה ובטחון ושלפעמים התנאים פשוט עדיין לא בשלים לנצחון וצריך לספוג הפסד בשקט.
      אבל זה לא אומר שצריך להתייאש. נמשיך להיאבק ולהסביר ובסוף אנשים עוד יבינו.

    3. הסיבה המרכזית שאנחנו חיים על חרבנו היא חוסר רצון לנצח. נתניהו החליט לא לשנות מדיניות ולא לחתור להכרעה. להיפך הוא נקט בכפפות משי מול חמאס ואף שחרר מחבלים על מנת שציפי לבני תוכל לדבר עם מנהיגי הפלשתינים שדם רב על ידיהם.

      אנשים שקוראים לעצמם ימנים חייבים לגנות את נתניהו על מדיניות ההכלה של האויב הפלשתיני. אולי אין אופציה יותר טובה אבל בואו לא נעמיד פנים שנתניהו עשה מאמצים ועמד בלחצים על מנת להגן על אזרחי ישראל. הוא נכנע ללחצים של האמריקאים, האירופאים ואפילו ציפי לבני ואזרחים רבים שילמו את המחיר בחייהם או במקרים טובים בהרבה רק ברכושם.

      כל הכתבות שמשבחות את נתניהו הם בגידה באזרחי ישראל. מגיע לנו ראש ממשלה טוב יותר ממשחרר מחבלים שמסרב להכריע את ארגוני הטרור ששולטים ברשות, בעזה ובגדה המערבית.

    1. מה רלוונטי המוצא?
      כנראה שאתה לא 'שיו' אלא 'גזען' ושהמשפט 'אין שכל אין דאגות' מתאר אותך ולא אותו.

    2. מתרגלים למציאות שמשנה מציאות הזוייה קודמת.
      נעשה מידור של ציבור מוסת, שהיה רגיל להיות צמוד לעטיני הכסף הציבורי.
      עתה כשהוא בדרך לניתוק מתקציבי הענק של כנופיית מושחתת שהשתלטה על ישראל ולא ממניעים אידאולוגיים למעט חלוקת כספים למקורבים ומלקקים, מתעוררת בעיה קיומית.
      "הזרם" המסורתי ישנה כיוון לפי האינטרסים והשלטון לשעבר בראשותו של מניפולטור ביובאי מוסמך, חלף מן העולם. ובעוד כ 4 שנים בחירות והבוחר יאמר את דברו, לא המניפולטורים והדוקטורים לענייני לא כלום.

  3. למסורתים המזרחיים שמרכיבים את החלק הגדול של בוחרי הליכוד אין מוביליות חברתית, אין לו מוסדות משלו, אין לו תקשורת משלו, זרם חינוך, מכללות, מסלולי שירות מיוחדים, וכיוצא באלו. יש בית כנסת ומדברים עם העיניים…

  4. השם הכי ניטרלי שאפשר לקרוא לממשלה הזו – זה הממשלה המשותפת…

    2. הדבר הכי מסוכן בממשלה הזו – זה שבנט יעשה הכל כדי להמשיך להיות "ראש ממשלה" , אין לו לאן לחזור וכדי להאריך עוד קצת את ימיו על כיסא "ראש הממשלה" הוא יתן לשמאל להשתולל

    1. בנט בונה על הזיכרון הקצר של הציבור. בישראל יש כל כך הרבה אירועים (בהחלט מבחינתו ניתן יהיה לצאת למלחמה ולייצר הסחת הדעת), שאחרי שנתיים מי יזכור את מעשה המרמה וההונאה שלו.
      בנט סומך גם על החיבוק המלטף שתעניק לו התשקורת ובראשה נוני מוזס ושוקן אבל גם באולפנים וברשתות. זו כבר התחילה לעסוק במשימה במלוא המרץ.
      מאידך, נזכור שחיבורים פוליטיים כאלה ואחרים תמיד היו בקרב מי שהציעו את עצמם לציבור הבוחרים כ"מרכז שפוי".
      העובדה המרתקת שאיש חלול וריקני מסוגו של לפיד, נציגו המובהק של נוני מוזס, שאופיין אפילו ע"י התקשורת השמאלית (גב האומה) כשקרן ורמאי, זכה בסופו של דבר בלא פחות מ-17 מנדטים, אומרת דרשני.
      בסופו של דבר ישנו פלח לא קטן מהציבור בישראל הלוקה בתמימות פוליטית או יותר נכון קורבן של שטיפת המוח מתמדת שבוחר לתת את קולו למועמד חסר כול כישורים.

  5. לא נעים להיות באופוזיציה? לא פשוט לקבל ממשלה בלי סחטנות חרדית? מספיק שנים הייתם בשלטון ורק פילגתם, שיסעתם ושדדתם את קופת המדינה. לא רק אתם אוהבים את מדינת ישראל. שחררו

    1. אתה תיזכר, שהדיקטטור היהיר שלך, משלם לך לספר כמה אתם בעד אחדות עם כולם, אם נגלה לך את המתכון למצה מילדים נוצרים טעימים?

    2. איך את יכולה לדבר על סחטנות של חרדים עכשיו?

  6. מעניין מאוד, משקף בדיוק את כל מה שקרה וקורה ויקרה, עצוב מאוד שכך עבור נזיד עדשים דל בנט וסער איבדו את כל הערכים, וגרמו לציבור עצום לדיכדוך נוראי.

  7. לביבי יש בעיה, הוא לא מנצח עד הסוף, לדוגמה שתית המנדטים מבנט. ביבי לא פרסם את כל הדברים הבעייתיים של בנט, שהיו ידועים לתומכיו ועוזריו, למשל:
    חוסר הפעילות של בנט בכנסת: https://shakuf.co.il/14826
    פרטים מדיוניי הקבינט על המנהרות: https://www.makorrishon.co.il/opinion/355271
    . כתוצאה אלה שנוצחו יכולים לממש את רצונו לנקום בביבי. אותו הדבר קרה עם החמס.

    1. אם בנט היה נחלש יותר הוא היה עלול לקחת איתו שלושה מנדטים של גוש הימין אל מתחת לאחוז החסימה מה שהיה מחליש את כל הגוש. והמצביעים שלו היו אף יותרמתוסכלים ממה שהם עכשיו(כרגע, הם עדיין יודעים שהם יותר לגיטימים בעיני הליכוד מרוב השמאל).

      אם ביבי היה מפיל את החמאס עזה היתה נופלת בידי ארגון קיצוני וגרוע יותר. ואחרי כמות מסוימת של הרס העולם כולו היה פונה נגדנו ומאשים אותנו בתוקפנות מיותרת כנגד מי שלא יכול לאיים עלינו או אפילו להגן על עצמו.

      השמדת יריב? הפכת את סביבתו ליריבה ואיבדת שותף פוטנציאלי. החלשת אותו? לימדת אותו שעדיף להיות חבר שלך.

      כן, ביבי היה יכול לנצח יותר-אבל באיזה מחיר? על דברים כאלה אומרים: ״עוד נצחון אחד כזה ואבדנו״.

  8. שלדון אדלסון יצר קשרים עם בנט לפני מותו. אלמנתו ממשיכה את דרכו. בועז ביסמוט נכנע ללחצי בעלת העיתון. אין לנו על מי לסמוך אלא על ערוץ 20. אתר מידה ותחנות הרדיו של הימין. כל זאת לפני שיסגרו אותם.

  9. גם אנחנו בימין יודעים להיות יצירתיים:

    זו ממשלת שלום. כזה שאתה מת לפגוש באוטובוס. זה השלום היחיד שהבוגד במצביעיו בנט יכול להביא.

  10. מאמר מופלא, מדויק ותמציתי.
    ראש לימבו, עליו השלום אמר על ברק אובמה עם כניסתו לתפקיד כי הוא מקווה שייכשל. תקשורת המיינסטרים הדמוקרטית תקפה אותו על כך שהוא מייחל לכישלונו של נשיא ארה"ב, ר"ל. התשובה הייתה פשוטה – מכיוון שהוא מכיר את אובמה, אנשיו והשקפותיו "ההצלחה" שלו היא חורבנה של ארה"ב והוא צדק לחלוטין.
    ממשלת רעננה-מראענה (הזכויות שמורות לנתניהו) או בקיצור "רעם" שנפלה עלינו כרעם ביום בהיר היא ממש סניף של המפלגה הדמוקרטית שפועלת בכל כוחה להחריב את ארה"ב והדמיון ביננו לאמריקנים פשוט מבהיל: נתניהו בתפקיד טראמפ (שנוא ברמה לא רציונלית), הביביסטים הם למעשה הטראמפיסטים, לפיד הוא ביידן (אותה דמות חלולה ואופורטוניסטית שנשלטת בידי כוחות חזקים ממנה), מוזס הוא שילוב של סורוס וצוקרברג, השמאל בישראל הוא המפלגה הדמוקרטית עם כל ההזויים שלה, "חקירת המעורבות הרוסית" השקרית והמומצאת הם תיקי נתניהו, התקשורת אותה תקשורת, הדיפ סטייט באמריקה (וושינגטון) הם שלטון הפקידות המשפטית והציבורית (הממסד הביטחוני) בישראל והאנטי טראמפ הרפובליקנים ובראשם רומני הם הסערים והאלקינים כאן.
    אך כמו בנט עוד לא היה בארה"ב, ממש המצאה יהודית למרבה הצער.

  11. א.אני לא בטוח שפרופ׳ אהרן ברק מחזיק בהשפעה המתוארת במאמר. הרושם שלי הוא שכיום הוא הפך למרצה אפרורי שכולו דיבורים. אם כבר, ראש הממשלה השני(לצד מוזס) הוא מנדלבליט. אבל לא הייתי פוסל את ביידן כראש ממשלה שלישי.
    ב.לא נכון להאשים את בנט בהפצת שנאה כמו ליברמן. לליברמן יש ערכים ושנאה לכל מי שחושב אחרת ממנו(ערבים, חרדים, סרוגים וכו׳). לבנט אין מחויבות מספקת לשום ערך. הוא מסוגל לזגזג בין הגושים ולבנות הסכמות והבנות אבל לא למצוא משהו ששווה לריב עליו. מבחינתו יש לו תמיכה מהקואליציה נגד נתניהו ותמיכה מהאופוזיציה נגד השמאל ולכן הוא יצליח. אבל המציאות היא שליברמן ישרוד את הקואליציה הזו, בנט פחות בטוח.
    ג.״לתת סיכוי״-למה תמיד המרכז אוהב לעשות ניסויי ענק על הגורל של עם ישראל? רק תשוו את הרפורמות שפירון רצה להעביר במערכת החינוך או את מה שליברמן מתכנן לכלכלה לזהירות בה כ״ץ משחרר את המשק תוך עצירה אחרי כל צעד קטן ובדיקת נזקים. רק בזכותו הקורונה לא הזיקה מדי לכלכלה. או את השיפור ההדרגתי והאיטי אבל הקבוע שנתניהו השיג בתחום המדיני והבטחוני וכן בתחום הריבונות(תקשורת, משפט, תרבות ואקדמיה).
    וכמה חבל שהמרכז עוד רוצה להעביר עכשיו חוק שיקטין את המוטיבציה של ראשי ממשלה לחשוב בסבלנות לטווח הארוך.

  12. עצובה…אך ימים יגידו אם הבחישה
    והתערובת תתאחד אמיתי ויראו בטובת המדינה.
    אין תחליף לביבי.
    ברבות הימים עוד התגעגעו אליו.

  13. מה לא לנתניהו מהיבט ימני: 1. מסר את חברון לפלסטינים כבר בקדנציה הראשונה שלו. 2. הצביע בעד הגרוש מגוש קטיף. 3. הכריז על שתי מדינות לשני עמים בבר אילן, כלומר השתפן מול אובמה. 4. מנע רפרומה במערכת המשפט והעדיף את לבני כשרת משפטים במקום מישהו מהימין. 5. לא רצה להכניס את הבית היהודי בראשות בנט לקואליציה ורק בזכות לפיד נכנס הבית היהודי. דבר המעיד על אהבתו היתרה לצבור הדתי לאומי. 6 מצד אחד מהר לבצע פסקי בג"צ להריסת בתי יהודים ביו"ש וראו זה פלא נתניהו מסרב לבצע פס"ד של בג"צ להריסת חאן אל אחמאר. 7 הבדואים פרשו זאת כפחד והנגב נכבש על ידם והיום סכנה ליסוע בכביש באר שבע סדום. ערוץ 20 פרסם שבדואים התישבו אפילו ליד נתב"ג רק טיל כתף קטן ויפילו מטוס. 8 תחת ממשל טראמפ החמיץ הזדמנות לספח חלקים ביו"ש ובבקעה. 9. תחת ממשלתו אבדנו גם את הגליל ואת לוד רמלה עכו ויפו. בקצור חזרנו לטרום 48 בקצור חוסר משילות. 10 עצר אף את הרחבת ירושלים כל תקופת אובמה ורק בשנתיים האחרונות התיר לבנות בגבעת המטוס ויש עכוב גדול בבניה בעטרות. 11. ארסנל של נשק גנוב נמצא אצל ערביי ישראל כאשר יש לנו צבא ומשטרה בידים קשורות. 12 נתניהו שחרר למעלה מאלף טרוריסטים עם דם על הידים וביניהם מנהיג החאמאס היום.
    למה ממשלה חלופית בראשות בנט?
    מאחר וכאמור לעיל נסוגונו בפועל בימי נתניהו כמעט לקוי טרום 48, השותפות עם השמאל תעזור לכבוש מחדש ישובים מעורבים שבתוך הקו הירוק: לוד רמלה עכו ויפו הגליל. אפילו מר"צ לא יתנגדו לשחרור ערים אלו. 2. בג"צ יהא פחות לעומתי מול ממשלת שמאל. 3. כשהלכוד באופוזיציה הוא ידע ללחוץ טוב על סער ובנט לבצוע רפורמה במערכת המשפט שהלכוד בראשות נתניהו לא עשה דבר, ראה 4 לעיל. 4. נתניהו שרוף בממשל הנוכחי בגלל שותפותו עם טראמפ ולא בהכרח בגלל היותו ימני מה שהוא לא. 5. בזמן הקרוב יהיו בחירות לרבנים ראשיים והלכוד העדיף רבנים חרדיים על דתיים לאומיים, עתה יהא שנוי: רב ספרדי לאו דוקא מש"ס או אשכנזי מיהדות התורה.

  14. מה לא לנתניהו מהיבט ימני: 1. מסר את חברון לפלסטינים כבר בקדנציה הראשונה שלו. 2. הצביע בעד הגרוש מגוש קטיף. 3. הכריז על שתי מדינות לשני עמים בבר אילן, כלומר השתפן מול אובמה. 4. מנע רפרומה במערכת המשפט והעדיף את לבני כשרת משפטים במקום מישהו מהימין. 5. לא רצה להכניס את הבית היהודי בראשות בנט לקואליציה ורק בזכות לפיד נכנס הבית היהודי. דבר המעיד על אהבתו היתרה לצבור הדתי לאומי. 6 מצד אחד מהר לבצע פסקי בג"צ להריסת בתי יהודים ביו"ש וראו זה פלא נתניהו מסרב לבצע פס"ד של בג"צ להריסת חאן אל אחמאר. 7 הבדואים פרשו זאת כפחד והנגב נכבש על ידם והיום סכנה ליסוע בכביש באר שבע סדום. ערוץ 20 פרסם שבדואים התישבו אפילו ליד נתב"ג רק טיל כתף קטן ויפילו מטוס. 8 תחת ממשל טראמפ החמיץ הזדמנות לספח חלקים ביו"ש ובבקעה. 9. תחת ממשלתו אבדנו גם את הגליל ואת לוד רמלה עכו ויפו. בקצור חזרנו לטרום 48 בקצור חוסר משילות. 10 עצר אף את הרחבת ירושלים כל תקופת אובמה ורק בשנתיים האחרונות התיר לבנות בגבעת המטוס ויש עכוב גדול בבניה בעטרות. 11. ארסנל של נשק גנוב נמצא אצל ערביי ישראל כאשר יש לנו צבא ומשטרה בידים קשורות. 12 נתניהו שחרר למעלה מאלף טרוריסטים עם דם על הידים וביניהם מנהיג החאמאס היום.
    למה ממשלה חלופית בראשות בנט?
    מאחר וכאמור לעיל נסוגונו בפועל בימי נתניהו כמעט לקוי טרום 48, השותפות עם השמאל תעזור לכבוש מחדש ישובים מעורבים שבתוך הקו הירוק: לוד רמלה עכו ויפו הגליל. אפילו מר"צ לא יתנגדו לשחרור ערים אלו. 2. בג"צ יהא פחות לעומתי מול ממשלת שמאל. 3. כשהלכוד באופוזיציה הוא ידע ללחוץ טוב על סער ובנט לבצוע רפורמה במערכת המשפט שהלכוד בראשות נתניהו לא עשה דבר, ראה 4 לעיל. 4. נתניהו שרוף בממשל הנוכחי בגלל שותפותו עם טראמפ ולא בהכרח בגלל היותו ימני מה שהוא לא. 5. בזמן הקרוב יהיו בחירות לרבנים ראשיים והלכוד העדיף רבנים חרדיים על דתיים לאומיים, עתה יהא שנוי: רב ספרדי לאו דוקא מש"ס או אשכנזי מיהדות התורה.

    1. בכול פעם שהימין האוטופיסתי הפיל את ממשלות הימין והביא לעליית ממשלות שמאל חטפנו קטסטרופות טקטוניות: אסון הסכמי אוסלו, מסירת שטחי מולדת לידי האויב הערבי וחימושו, רצח סיטונאי של יהודים, בריחה מלבנון (ממשלת ברק) שהובילה לאינתיפדה, מעבר מאופנסיבה להתחפרות בעמדת המגננה (ממשלת אולמרט) שהזמינה עוד ועוד התקפות ואילוץ לצאת למלחמות, התנתקות (בידי מפלגת קדימה) הביאה את עליית ממשלת חמאס כפרוקסי של איראן על הגבול הדרומי אשר משליט שלטון טרור עם ארסנל הטילים שמגיעים לירושלים ולתל אביב.
      אז ברור שמבחינת יריביו הפוליטיים של נתניהו ושופרות שלהם לא רצוי להפנות את הציבור אל שורת אותם הצעדים המדיניים שביצע נתניהו כדי להתמודד עם שלל הבעיות שירש מממשלות שמאל ובראש וראשונה אל אותם השינויים והרפורמות במשק שהביאו לשגשוג כלכלי ללא תקדים של מדינת ישראל והצבתה בתוך רשימת 20 המעצמות במערב. וזאת רק כעמדת פתיחה שממנה ניתן להשפיע בזהירות אך בהצלחה על מערך המדיניות באזור הבעייתי שלנו.
      כעת ברור לכול בר דעת שהממשלה הנוכחית שהיא ממשלת שמאל המורכבת מגמדים בעלי ראש סיכה תקרוס כבר במתקפת הלחצים הראשונה של ממשל אובמה/ביידן.
      אז כשיתחילו לפנות את היהודים מבתיהם ביהודה ושומרון עפ"י דרישת ביידן/דמוקרטים ובהמשך למשנתם המדינית הסדורה של גנץ, בר לב, מירב מיכאלי, איבתיסאם מרעאנה, יאיר גולן, ניצן הורוביץ, ומנסור עבאס, תודיע לנו מה דעתך. אולי תוכל אז לפנות לעזרתם של אותם הרבנים שאתה חפץ בייקרם שייבחרו למשרות הנחשקות…

  15. כאשר תקשורת המיינסטרים הימנית מקצינה והופכת למפלגה פוליטית המייצגת את ביבי בלבד, הרוב השפוי צריך לתמוך ביתר שאת בעיתונות עצמאית וחסרת פניות. (הניסוח נשמע מוכר? פארפרזה על איך שאתר מידה מציג את עצמו).

    מה שהולך פה זה לא יאומן. קריאות שבר בנוסח של נגמרה המדינה. האשמות הכי מרחיקות לכת שאפשר. כל זה ממי שהולכים בעיניים עצמות אחרי החלילן מהמלין, הרי הוא רוה"מ לשעבר נתניהו, שבעצמו דירדר את המערכת הפוליטית לתהומות, בהן רק השמאל הדורסני מתחרה.

    נכון שבנט עלה לשלטון בדרך שאיננה טובה (לא פחות טובה מביבי שלחץ ידי ערפאת), ונכון שהקואליציה שלו מאד בעייתית (לא בעייתית יותר מזו של ביבי שצרף את לבני, ברק ולפיד), אבל מפה ועד המסע המכוער והקיצוני שמוליך רן ברץ ועוד ביביסטים, מרחק רב.

    אפשר לבקר, יש דרך איך, ויש "מידה".

    1. מה?

      נתניהו לחץ יד לערפאת, אשר מדינת ישראל קרתה איתו הסכם ומדינה מערבית נוהגת לכבד את ההסכמים עליהם היא חתומה. גם כאשר החותמים אלה הממשלה הקודמת.

      זה שווה בעיניך לבגידה מחושבת ומתוכננת, במצביעים לך, כאשר הצבעה היא לב ליבו של ההליך הדמוקרטי במדינה בעלת משטר דמוקרטי ייצוגיי??? בשלב הבא, אתה תכתוב שפשעיו של בני סלע איומים בדיוק כמו גננת שהבטיחה ולא נתנה לך סוכריה, כאשר היית קטן?

      מידת הביקורת על הבוגד במצביעיו, היא בסדר גמור. איש, שרק 3% מאזרחי ישראל (לא מצביעים, אזרחי ישראל) נתנו בו אמון בבחירות האחרונות, כופה את דעתו הפרטית על **ניהול המדינה**??? בשביל זה יש בחירות, ע"מ שנוכל להכריע, מי גם בעל תכונות אישיות מתאימות וגם, המדיניות שהוא מציע – הכי מתאימים לקביעת כל הדברים במדינה (!!!), בעת הזו – ו"ראש ממשלה", על בסיס 3%, זה הדבר הכי קרוב לדיקטטורה.

      האשמות חסרות נימוקים, לפיהם נתניהו מכין מצה מילדים נוצרים – תשאיר לפמפלט של שוקן.

      זה שדיקטטור (זו עובדה, ההוכחה למעלה), בוגד במצביעיו (זו עובדה, ההוכחה ידועה לכל "יהודי" וערבי, שגרו בארץ בחודש האחרון), פאשיסט היוזם ומקדם חוקים החלים בדיעבד, ע"מ לפגוע ביריביו הפוליטיים (זו עובדה, הכוונה להצע"ח אשר מטרתה למנוע מנתניהו להתמודד בבחירות הבאות, אפילו לכנסת – https://www.haaretz.co.il/news/politi/.premium-1.9064454 (וחקיקה בדיעבד, במטרה לפגוע ביריבים פוליטיים, היא אחת מההגדרות היסודיות של פאשיזם) – זו סיבה מספקת, לכל הביקורת שראית באתר הזה.

      לפיכך, מסור לפאשיסט (הצע"ח האמורה לעיל, הינה של לפיד) או הבוגד במצביעיו – בנט ושקד, שכנראה משלמים לך (כי אדם סביר, הרוצה להשתתף בדיון ציבורי – ינסה להביא נימוקים כלשהם לדעתו ולא לירוק סיסמאות והאשמות חסרות בסיס כמוך – אשר זהו סימן מובהק ל"תגובה" מממונת) – שהיהודים והערבים הגרים במדינת ישראל – עלו על הפרופוגנדה שלך ולא קונים אותה.

    2. בנוסף לדברי אחמד, מגוכח לטעון שהכנסה של לבני(אשת מרכז פוליטי שחונכה על ערכי הליכוד) ודומיה כשבלעדיהם לא היה 61 ח״כים היא לא פחות בעייתית מהכנסת עודה וטיבי כשהאלטרנטיבה של הצטרפות לגוש נתניהו קיימת.

  16. אדון סגל תגיד – גמרת לשקר על חבריך (ספור ליביסקינד אצל מנדלבליט) שאתה עכשיו מתחיל לבלבל את המוח על ספורי האליטה הרגילים? אם ביבי היה כל כך מוצלח ביחסי חוץ – למה הוא לא תקף את אירן קודם? למה לא הצליח למנוע את הסכם הגרעין שהוא כל כך מתנגד לו (ובשבילו הקריב את היחסים עם המפלגה הדמוקרטית)? ואם ההסכם כל כך מסוכן ורק טרמפ הגיבור הידוע "הצליח" לפרק אותו – איך קרה שהאירנים הצליחו להתקדם בהעשרת האורניום ללא ההסכם? כלומר " צעדי הגאוניות" של ביבי וטרמפ רק הביאו לזרוז הענין הגרעיני של אירן ופוליטיקה נמדדת לפי תוצאות – אז היכן כאן ההצלחה הגאונית של ביבי? הסכמי השלום עם המפרציות הם שלום תמורת שלום? באמת? אז למה הוסתר ענין מטוסי הF-35 למדינות הערביות? למה לא פורסמו פרטי ההסכם על צינור הנפט הזוועתי שסכנותיו איומות? מה אתם מבלבלים את המוח? היכן הייתה ממשלת הפלאים האחרונה של ביבי בימי המהומות בלוד ובעכו? כלומר היכן הייתה המשטרה בדיוק? היכן היה שר המשטרה הגאוני של ביבי (מר אוחנה) בכל ספור המהומות ומבצע הפלאים הגדול שנקרא "שומר החומות"? אני מניח שהמבצע הצבאי ה"נפלא" הזה עם הישגי ה"פלאים" יעבור בעתיד (בתעמולה שלכם) לממשלה החדשה שכן ביבי כידוע לא נכשל אף פעם? מה עם המשילות המפורסמת? אחרי שדיברתם כל כך יפה על השתלטות הבדואים על הנגב למה עד עכשיו לא פתרתם את ענין הגנבות מצה"ל באזור רביבים וביר הדאג'? למרות אינסוף התראות ולמרות שכולם יודעים מה צריך לעשות שם (יחידת טרקטורונים משטרתית שתכסח את הגנבים הללו) – שום דבר לא קורה גם בהקשר הזה וזה אתם ולא הממשלה ה"איומה" שבקושי קמה כבר. יש עוד – אבל עד עכשיו זה לא מספיק?

    1. בדיוק!
      הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו.. תוקפים ממשלה שעוד לא התחילה לעבוד ומסיתים נגדה תוך התעלמות מכל העובדות.

      שטיפת מוח זו לא מילה גסה עבור כותב המאמר.

    2. למה הוא לא תקף את אירן קודם?

      כי – קודם – זו לוגיקה מעגלית. נניח, נתניהו תקף את אירן ב-1948. גם אז תוכל לספר מדוע הוא לא תקף את אירן קודם. לא משנה מה התשובה שתקבל, תמיד תוכל לבכות על "קודם".

      לחלופין, אדם סביר, שבאמת רוצה להשתתף בדיון ציבורי ולהציג את עמדתו, היה כותב **מתי** לדעתו היה נכון לתקוף את אירן אם תקיפה, זה הפתרון הרצוי קודם כל. אחרי זה, מראה שנתניהו את המוצע אחריי ומה התוצאה היא. כלומר, מציג דרך פעולה **מדויקת** שהוא מתכוון אליה ואז, מדבר על ההפרש.

      כלומר, סיפורי ה"קודם", הן מפלט להתלונן על נתניהו – בכל תשובה שתקבל אתה תמיד תוכל לבכות על "קודם" ובלי שהצגת, כל דרך מעשית משלך. כלומר, טריק רטורי ללא שום הצעה ממשית מאחוריו.

      או במילים אחרות, פרופוגנדה זולה, לממשלת פאשיסט יהיר חסר תעודת בגרות וזוג בוגדים במצביעיהם. ספר לשלישייה לעיל, שהישראלים קלטו את הפרופוגנדה הזולה שלך ולא קונים אותה.

      נסה למכור שנתניהו מכין מצות מילדים נוצרים. לקודמיך זה היה מצליח מדי פעם 🙂

    3. סדרת השאלות-טענות שלך כלפי נתניהו חושפת את התפיסה המביכה שאגב, הוטמעה בהקפדה במשך שנים ע"י התקשורת והאולפנים בקרב הציבור בישראל לפיה נתניהו הוא סוג של שליט דיקטטורי יחיד העושה ככל העולה על רוחו בכל זמן ובכל מצב…
      בסה"כ כול תגובתך היא פליטת רצף של תפיסות מביכות שכאלה שמצד אחד חושפות בערות מוחלטת ומצד שני את עובדת היותך קורבן לשטיפת מוח שיטתית ומתמשכת
      זה היה יכול להיות משעשע אילולא זה היה כל כך מביך

  17. מאמר מעולה! אחד הטובים שקראתי באתר. כל מילה בסלע. תעשו מנוי!!

  18. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  19. ממש מאכזב מאמר רדוד וחסר עומק.
    מביך בגזענתו שמוציא את הציבור המסורתי כעבד כי ימלוך
    משנת 77 הוא בשילטון אבל בעצם לא התקדם כי לקחו לו שתו לו
    תתקדם

    1. בשיטה שלך במקום העלאת טיעונים תקפים ניתן לפסוח על הדיוק בעובדות, לעגל פינות, להוסיף לתבשיל הזה מונחים סקסיים כמו "גזענות" בליווי הקלישאה הלעוסה מהסוג "אכלו לי שתו לי" ולדהור בצהלת הניצחון המדומה אל כול מסקנה מכול סוג שהוא הרצויה לך.

  20. כמה חרטוטים ושטיפת מוח במאמר אחד שכל מטרתו הוא לגרום לשנאה ותחושת קיפוח.
    יש המון מזרחים ומסורתיים שמצביעים ליש עתיד, סער, בנט וליברמן, ותתפלאו, אפילו למפלגת העבודה. הממשלה לא תדיר אף אחד והכוונות שלהם טובות, בלי עוד סחטונות, בלי הון שלטון וקידום מקורבים. ממשלה שמדברת על דמי אבטלה לעצמאיים, המשך הבנייה ביו"ש, קצבאות לקשישים וניצולי שואה היא לא ממשלת שינאה ולא ממשלת הדרה.

    1. שמת לב בוודאי לעובדה המביכה שאין בתגובתך שום התמודדות עם אף אחד מהטיעונים הסדורים
      שהועלו במאמר. מנגד יש הכללות גורפות וביטויים גסים. במילים אחרות סיסמאות "מטעם". בקיצור התגובה שלך משתייכת לז'אנר הקרוי "שופרו של…" אגב, נשמח לשמוע ממך כאשר בעקבות דרישת ממשל ביידן הממשלה הזאת תתחיל לפנות מתנחלים מבתיהם ולמסור שטחי C לידי שלטון הרש"פ/אש"ף/חמאס.

  21. שופר של ביבי, כמו ב-2015 הפיץ ברץ את השקר שהליכוד צריך להיות המפלגה הגדולה ביותר בשביל לשלוט וקולות לבית היהודי יכולים להביא את הרצוג לשלטון, בעוד ברור לגמרי שרוב ימני קובע מי יהיה ראש ממשלה עד שביבי הסתכסך עם ליברמן וסער ולכן זה היה כמו ב-2009 עם ציפי לבני. אז עכשיו ברץ מפיץ שקרים וסיפורי איימה על הממשלה החדשה ומעליל עלילות דם על בנט, סער, שקד. אבל מה לא עושים כדי להגן על ראש ממשלה שרוב שלטונו היה פייק ימין.

    1. והמציאות הוכיחה שאותם קולות של בנט מובילים את לפיד לשלטון בגיבוי של כל מי שמשמאלו. מתברר שד"ר ברץ ידע בדיוק מפני מה הוא מזהיר.

    2. והמציאות היא שאותם קולות של בנט הם שמביאים לנו את שלטון לפיד בתמיכת כל מי שמשמאלו.
      מתברר שד"ר קורא את המציאות יותר טוב ממך ואתה השקרן שחייב לו התנצלות.

  22. כל 4 מערכות הבחירות שביבי הוביל עם טקטיקות שקרים שלפני שקרים שאחרי הכל הכל הפך להיות קורס לפוליטקאי בית ספר לכלל כולם ראו כולם למדו בשנתיים האחרונות דברים שלא היו מוכרים בתקופת רבין בגין וכו כאן בישראל (אולי במריקה כן שם ביבי למד את זה בתקשורת האמרקאית והם למדו את זה מהתעמולה של שנת 1934 ) מכל מקום מה שהיה כבר לא יהיה יותר ביבי לא יוכל לשחזר את ההצלחות שלו על חלק מהציבור כי יריביו ילחמו נגדו בתעלומה זהה לשלו…. הצהרות ממלכתיות מידור מקורבים שמאיימים על כיסאו חלוקת תפקידים למקורבים שיחזקו את מעמדו לעתיד פזילה לשמאל פנוקים לשמאל ופינוקים לערבים וככה צמחה לה אסכולה חדשה שלא הייתה מוכרת לפוליטקאי המצוי ….. קיימת אפשרות אולי שהרבה דברים ישכחו אותם כבר התקשורת לא תיהיה מעניינת בנט יהיה משעמם ולא יספק סחורה תקשורתית והרבה דברים ידעכו…………..יש אחד אם סמתם לב שקורא נכון את המפה ליום שאחרי והוא גדעון סער…הוא לא הצטלם עם עבס פחות ביזה את הממלכתיות שלו כאיש ימין הרוצה להיות ראש הליכוד הימין בעתיד שביבי לא יהיה בסביבה

  23. האם נתניהו והליכוד הם ימין? נתניהו שתמך בהתנתקות, הבליג שנים על ירי טילים של החמאס, דאג שחמאס יקבלו משלוח דולרים מקטאר, שיחרר מחבלים ורוצחים בעסקת שליט ועוד ועוד – הוא המשיח של הימין?! היכן ההיגיון?

    1. הוא רחוק מלהיות מושלם ואכן פישל הרבה.
      אבל הוא הצליח לשמור על קואליציות עם ההרכבים הכי ימניים שאפשר מתוך 120 המנדטים שהיו לו אחרי כל בחירות. ומצא איזון מרשים בין שמירה על יציבות הקואליציות הפגומות הנ״ל לבין משיכה ימינה(בעשור האחרון הצד הימני של המפה רק הלך וגדל ונהיתה הרבה יותר מודעות לבעיות משמאל).
      כלש מתוך האפשרויות הקיימות המפה הפוליטית הנוכחית, הוא נראה ההימור הכי טוב למען המשך שלטון הימין וחיזוקו.

    2. נתניהו משחק שחמט בנט משחק דמקה.
      ההבנה לי שביבי רואה בחמאס גורם מפלג של הפלסטינאים שנותן לו יכולה תמרון במרחב הבינלאומי . ולכן הוא שחרר מחבלים תמורת שליט . לכן הוא מכניס כסף לעזה . בשבילו החמאס בעזה הוא מכפיל כוח במישור הבינלאומי . הוא רוצה להשאיר את החמאס על אש קטנה ולא למוטט אותם . ההצלחה שלו להעלים את הבעיה הפלסטינאית בעולם נובע מהמהלכים שלו בעזה .
      רק ימניים רפי שכל יכולים לדרוש את הכנעת החמאס . יום אחרי זה יהיה לנו דרישה להקמת מדינה עם מעבר פתוח מעזה לשומרון . אין לי מושג אם בנט חכם ורק השתמש באפי השכל הימניים . או הוא עצמו בעל שכל עם שני ממדים רדוד וטיפש כמו אלו שקוראים להכנעת החמאס.

    3. א. נתניהו הצביע תחילה באופן הזה מכיוון שכמו לכול מתנגדי ההתנתקות הובטח להם באופן חגיגי ע"י אריק שרון שהוא יקבל על עצמו את דין התנועה וינהג לפי תוצאות המשאל שייערך בקרב כלל מתפקדי הליכוד בנושא ההתנתקות. המשאל נערך. התוצאה הייתה התנגדות גורפת להתנתקות. אולם שרון שיקר. הוא לא קיים את הבטחתו. במחאה לכך נתניהו התפטר מהממשלה. שרון הקים את קדימה ובמסגרת קדימה ביצע את ההתנתקות מגוש קטיף. הוא גם ביצע בכך התנתקות ממפלגת ליכוד.
      ב. לא היה זה נתניהו שביצע את ההתנתקות. לא היה זה נתניהו שאיפשר את הבחירות בעזה שהעלו את חמאס לשלטון. לא היה זה נתניהו שהפקיר את הפיקוח על הגבול שבין מצרים לעזה שדרכו זרמו זורמים הטילים ויתר חומרי ההתחמשות מאיראן. כול אותם פוליטיקאים מושחתים מעולם לא נדרשו לתת על כל זה את הדין בפני הבוחרים כי התקשורת המשיכה לתמוך בהם. התקשורת השמאלנית היא זו שדאגה להטיל על נתניהו דווקא את האשמה בתוצאות ההתנהלות המופקרת של הפוליטיקאים המושחתים שצעדיהם נתמכו בלהט רב ע"י שופרי השמאל שמתחפשים לאנשי התקשורת ולפרשנים באולפנים. הם אלה שתמכו ואפילו דרשו בתוקף לבנות כביש לשם חיבור רצועת עזה לשטחי הרש"פ בהנהגת אש"ף/ערפאת/ מחמוד עבאס.
      ג. מנגד, היה זה נתניהו שזיהה כמדינאי מבריק את ההזדמנות לנצל את הפילוג בין חמאס לפת"ח של רש"פ כדי להעמיק את הפילוג ביניהם להחלשת שתיהן. וזאת במקום להקריב את חיי חיילי צה"ל במהלך צבאי שירסק את חמאס העזתי רק כדי להעביר לידי אבו מאזן את השלטון בעזה על מגש הכסף שכולו עשוי מדם חיילים יהודים.
      ד. אכן, עדיף לאפשר משלוח דולרים מקטאר מאשר לאפשר האשמות מכול העולם נגד ישראל האחראית כביכול למצוקות ההומניטריות של תושבי עזה.
      ה. על שחרורו של שליט בכל תנאי(!) התנהל פסטיבל ארוך ומתוקשר בכול כלי המדיה האפשריים במדינת ישראל. קמפיין התעמולה הפך להיסטריה רבתי מכיוון שהוא לא בחל בשום טריק ובשום שטיק והוא תודלק ע"י כל גורמי השמאל. אזרחים התקשרו לתוכניות הרדיו כמו "הכול דיבורים" והתייפחו שמדובר ב"ילד של כולנו" … אזרחיות עמדו בכיכרות וברחובות והחתימו עוברים ושבים על הדרישה מהממשלה לשחרר את שליט. במקביל הושתקו כל קולות המתנגדים. באווירה שכזו
      שום פוליטיקאי לא היה מתיר לעצמו שום דרך אחרת. אגב, נתניהו בעשותו כך לא היה הראשון ולא היחיד.
      ו. ברור שמבחינת יריביו הפוליטיים של נתניהו והשופרות שלהם לא רצוי להפנות את הציבור אל הצעדים המדיניים שביצע נתניהו כדי להתמודד עם שלל הבעיות שירש מממשלות שמאל ובראש וראשונה אל אותם השינויים והרפורמות במשק שהביאו לשגשוג כלכלי ללא תקדים של מדינת ישראל והצבתה בתוך רשימת 20 המעצמות במערב. וזאת רק כעמדת פתיחה שממנה ניתן להשפיע בזהירות אך בהצלחה על מערך המדיניות באזור הבעייתי שלנו. אבל זה בדיוק מה שהופך את נתניהו לגדול מנהיגי ישראל בכול הזמנים.
      מאידך, עם הקמת ממשלת בניטו נפתליני, ממשלה הרואה את ישראל כסניף המפלגה הדמוקרטית או כסרח עודף שלה, נראה שראשיה כבר קורסים תחת מתקפת הלחץ הראשון שהפעיל עליהם ביידן. הם כבר הבטיחו שלא תתבצע שום מתקפה על איראן בלי ליידע את ביידן תחילה. וברור לכול שביידן מעדכן באופן שוטף את האיראנים בכול מעשיה של ישראל.
      וכך מוחקת ממשלה רעה זו את הישגיו של נתניהו ואת מעמדה של ישראל כמעצמה עצמאית וריבונית בעלת מנופי לחץ משלה.
      טוב לא יצמח מזה.

  24. אחד הדברים העיקריים שיש לעשות הוא לא, אם כל הכבוד, לתמוך באתר כזה או אחר כי מחר יסגרו אותו התואנה כזו או אחרת ו/או בהחלטה משפטית
    אלא מה שצריך לעשות זה למצוא דרך להתארגן (אפילו מפה לאוזן או דרך האינטרנט) ולפגוע כלכלית תחילה במפרסמים בטלויזיה של המיינסטרים או בבעלי התחנה. רק דרך הכיס.
    לדוגמא:חברת מוצרי חלב מפרסמת בערוץ 12 50,000 משפחות מפסיקים לקנות את מוצריה (וקונים מהמתחרה) ושולחים לה מייל על כך. אם מתשיך אז עוד 20,000 יצטרפו אחרי שבועיים וכך הלאה. לאט לאט, הגיון ובעקשנות.

  25. הציונות המודרנית, המבטאת את הקשר בין העם היהודי לארצו, יונקת את כל משמעותה מהיהדות ומקורותיה התנכיים ואחרים וחייבת את ייסודה בראש ובראשונה ליהודי המאמין. במשך 2000 שנה נשאו חרדים ודומיהם את צלקות הגלות על גבם, גירושים, רדיפות, פוגרומים ושואה נוראה, ובכל זאת שמרו על זהות יהודית. ללא עמידה זו, רוח זו, של נפש יהודי הומיה אשר כיוונה ליבה לירושלים באומרה כל יום "ותחזינה עיננו בשובך לציון" הייתה נעלמת האומה היהודית מהעולם, וממילא לא היינו מגיעים עד הנה לתקומתו של העם היהודי בארצו. אם מלחמות הן כלי שרת לכיבוש תרבויות, זו את האחרת, אזי עמידה איתנה זו בגלות, ללא צבא ומדינה מדגימה הלכה למעשה את ניצחון הרוח על פני כוחי ועוצם ידי ("לא בחיל ולא בכוח כי אם ברוחי אמר השם"). מבחינה זו, מתחת לאלונקה שבמסע הדורות, נשאו ונושאים גם היום היהודים המאמינים ובכללם החרדים את הרוח היהודית ממנה צומח ונובע הכל. אגב, היו רבים שלא יכלו למסע המפרך, ומי מרצון או מאונס, פרשו מיהדותם ונספחו אל מרחבי ההתבוללות. בהרבה מקרים, התנתקות/פרישה זו הייתה מלווה ביחסי ניכור ואוטו-אנטישמיות ואף מתן יד וסיוע לרודפים את בני עמנו. כאן, בגבולות הבטוחים לכאורה של ארצנו, רבים מגיעים למחשבה שאבד הכלח על הזהות היהודית, בבחינת "וישמן ישורון ויבעט", שניתן להחליפה בישראליות נבובה, אך באין משים מאבדים את צדקת הדרך, על תביעתם הצודקת על הארץ, והיחס לאותם אנשים "גלותיים, פרימיטיביים" הופך מנוכר ומתדרדר בהמשך לשנאה ורדיפה ("נגמרה אהבת ישראל שלכם", "נשלח במריצות למזבלה"). לצערי, אנו עדים לאובדן הסולידריות היהודית, ומספרם של אלו העוברים הליך התנתקות מיהדותם הולך וגדל עד שהגיע למסה קריטית כפי שמתבטא כיום בכנסת מדינת ישראל. אלו המוכנים היום לשלם מס עובד לבני לאום אחר על מנת לשמר אוטונומיה שלטונית חילונית, בהדירם את כל הציבור האמוני-מסורתי, מחלישים את הגזע עליו אנו נשענים מחד, ומחזקים את היד האוחזת במסור מאידך. הווקום של אובדן הרוח היהודית והסולידריות היהודית, יתמלא ויישטף על ידי לאומיות אחרת. שנאת החינם שהובילה לאובדן שני הבתים עלולה להובילנו לחורבן הבית השלישי, ושוב יתנדפו שבטי ישראל במרחבי ההתבוללות (אפשר להשתלב באירופה), והחרדים שוב יצאו לגלות. ומי יודע, אולי בעוד 2000 שנה, כמו בלוטים אחר שרפת היער ילבלבו, יעלו עור וגידים ויתחילו הכל מחדש.

  26. "בסופו של יום הכל תלוי בציבור הימני ". זה נכון.
    אבל כדי שהציבור הימני כולו יתגייס, צריך שמאות האלפים שלא התגייסו בבחירות האחרונות – גם הם יתגייסו.
    כדי שזה יקרה, צריך שמה שהשאיר בבית את הלא מגוייסים – נתניהו עם שקריו, נתניהו עם התרבות הפוליטית המקולקלת שלו, נתניהו עם השאיפה החולנית לכוח בלי הפסקה, נתניהו הנאשם, נתניהו המנאץ ומפיץ השנאה, נתניהו המעין דמוקרטור, נתניהו המנצח על מקהלת נאמניו הלקקנים והצווחנים האפסים – פשוט יפנה את הדרך למנהיגות חדשה וראויה. זהו.
    ולחשוב שהממשלה הזאת לא היתה באה לעולם אילו נתניהו היה דואג למדינה ולימין ולא רק לעצמו…נורא.

    1. מי שהשאירו את הימין בבית או יותר גרוע משכו אותו לבגוד בגוש ובערכיו הם ראשי הימין המתון שלאורך השנים סירבו לתת גיבוי למועמד של רוב מצביעי הגוש, מליברמן וכחלון ועד לבנט וסער-כולם אשמים.
      גם אני הייתי מעדיף לראות את נתניהו בבית אבל לא במחיר של נזק לעקרונות הדמוקרטיה ולאחדות הגוש. אני גם מעדיף ממשלת ימין גרוע(נתניהו-סמוטריץ') על ממשלת גנץ-לפיד-מיכאלי-הורוביץ.

  27. הציונות המודרנית, המבטאת את הקשר בין העם היהודי לארצו, יונקת את כל משמעותה מהיהדות ומקורותיה התנכיים ואחרים וחייבת את ייסודה בראש ובראשונה ליהודי המאמין. במשך 2000 שנה נשאו חרדים ודומיהם את צלקות הגלות על גבם, גירושים, רדיפות, פוגרומים ושואה נוראה, ובכל זאת שמרו על זהות יהודית. ללא עמידה זו, רוח זו, של נפש יהודי הומיה אשר כיוונה ליבה לירושלים באומרה כל יום "ותחזינה עיננו בשובך לציון" הייתה נעלמת האומה היהודית מהעולם, וממילא לא היינו מגיעים עד הנה לתקומתו של העם היהודי בארצו. אם מלחמות הן כלי שרת לכיבוש תרבויות, זו את האחרת, אזי עמידה איתנה זו בגלות, ללא צבא ומדינה מדגימה הלכה למעשה את ניצחון הרוח על פני כוחי ועוצם ידי ("לא בחיל ולא בכוח כי אם ברוחי אמר השם"). מבחינה זו, מתחת לאלונקה שבמסע הדורות, נשאו ונושאים גם היום היהודים המאמינים ובכללם החרדים את הרוח היהודית ממנה צומח ונובע הכל. אגב, היו רבים שלא יכלו למסע המפרך, ומי מרצון או מאונס, פרשו מיהדותם ונספחו אל מרחבי ההתבוללות. בהרבה מקרים, התנתקות/פרישה זו הייתה מלווה ביחסי ניכור ואוטו-אנטישמיות ואף מתן יד וסיוע לרודפים את בני עמנו. כאן, בגבולות הבטוחים לכאורה של ארצנו, רבים מגיעים למחשבה שאבד הכלח על הזהות היהודית, בבחינת "וישמן ישורון ויבעט", שניתן להחליפה בישראליות נבובה, אך באין משים מאבדים את צדקת הדרך, על תביעתם הצודקת על הארץ, והיחס לאותם אנשים "גלותיים, פרימיטיביים" הופך מנוכר ומתדרדר בהמשך לשנאה ורדיפה ("נגמרה אהבת ישראל שלכם", "נשלח במריצות למזבלה"). לצערי, אנו עדים לאובדן הסולידריות היהודית, ומספרם של אלו העוברים הליך התנתקות מיהדותם הולך וגדל עד שהגיע למסה קריטית כפי שמתבטא כיום בכנסת מדינת ישראל. אלו המוכנים היום לשלם מס עובד לבני לאום אחר על מנת לשמר אוטונומיה שלטונית חילונית, בהדירם את כל הציבור האמוני-מסורתי, מחלישים את הגזע עליו אנו נשענים מחד, ומחזקים את היד האוחזת במסור מאידך. הווקום של אובדן הרוח היהודית והסולידריות היהודית, יתמלא ויישטף על ידי לאומיות אחרת. שנאת החינם שהובילה לאובדן שני הבתים עלולה להובילנו לחורבן הבית השלישי, ושוב יתנדפו שבטי ישראל במרחבי ההתבוללות (אפשר להשתלב באירופה), והחרדים שוב יצאו לגלות. ומי יודע, אולי בעוד 2000 שנה, כמו בלוטים אחר שרפת היער ילבלבו, יעלו עור וגידים ויתחילו הכל מחדש.

  28. פעם חשבתי שכל מי שנושא את התואר ד"ר הוא אדם אינטילגנטי. לימים התבדיתי וכתב הפלסתר הנוכחי מחזק את טעותי משכבר הימים.
    אוסף של שטויות ואמירות חסרות בסיס שמקורן בתסכול עמוק וחוסר יכולת להשלים עם מציאות משתנה.

    1. צודק – פעם חשבת. היום אתה סמולני ולכן חסר יכולת לחשוב אלא לקלל בלבד. תשלים שזה לא ישתנה.

  29. כל מה שנכתב על הדרת הימין ,מצביעי הליכוד ,החרדים וכ"ו אולי נכונים אבל זה בדיוק מה שהשמאל הרגיש ב12 שנים האחרונות לפחות .
    פשוט הם חושבים שביבי הסיבה לכך ולא מבינים שזאת המציאות .כבר מתחילה תחושת חמיצות במחנה הלא ביבי /שמאל- ביבי הלך ,המצב נשאר גרוע . אין ולא יהיה פה שלום בין יהודים לערבים ומי שזה ערך לו חשוב רצוי שיעזוב.

  30. אכן,השמאל לא ניצח.הבלם של הקבוצה החזקה ביותר שלח טיל לחיבורי השער של קבוצתו שלו.לעיני השוער,המאמן,חבריו לקבוצה והקהל ההמום.ועוד הוסיף חטא על פשע ובסיום מניף עם הקבוצה היריבה את הגביע ולועג לחברי קבוצתו.כמה שאתם חושבים שיהיה גרוע,חשבו שוב,יהיה הרבה יותר גרוע ממה שאתם מעלים על הדעת. 14 חודש אחרי כינון ממשלת הזדון של 92 קיבלנו את הסכם אוסלו הארור(ובאותה נשימה כדי שתהיו רגועים שם במפלגת צלאח א דין אני מגנה בחריפות את רצח רבין שבוצע בידי בן עוולה מחליא). 14 חודשים אחרי כינון ממשלת ברק קיבלנו את מלחמת אוסלו שהתקשורת מכנה אותה בשם האינתיפאדה השנייה.הארץ בערה ודיממה ורה"מ הכושל ביותר בתולדות הדמוקרטיות המערביות בחר להתפטר ולברוח ולהשאיר את הבעירה והבלגן לבא אחריו. פחות מחודשיים אחרי כינון ממשלת אולמרט כבר היה את המבחן הראשון של המממשלה שנכשלה בו בגדול:חטיפת גלעד שליט.אמרו שמעשה אלימות וטרור מצד הפלשתינים מכיוון עזה יביא לתגובה חריגה ועוצמתית מצידנו ובסופו של דבר הפצצנו בניינים ריקים וחממות לגידול חסה,המבחן השני בא 3 שבועות לאחר מכן,עם חטיפת חיילינו ע"י החיזבאללה וגם שם הממשלה נכשלה ברוב ההחלטות שהחליטה עליהן.עוד ניצחון כזה ואבדנו אמרו אפילו בשמאל שפעם היה ציוני והיום הוא סרסור בשירות האויב הערבי.פחד אלוהים ממה שמועצת היודנראט הזו תעמוד מולו בחידלון וכישלון מוחלט שיהיה צריך לתקן אחריהם בעמל רב ולצערי אולי בדמים….

  31. היה צריך לצרף עניין של גילוי נאות "הכותב ביביסט" לשלל הפירכות שמופיעות פה. "ממשלה מפקירה" רק כי לא כל המפלגות שבה מייצגות את כל חלקי האוכלוסיה? ומי אמר שהציונות החרד"לית חייבת להיות מיוצגת? ושוב הסיפור הזה עם מנהיג אשכנזי עשיר "שמייצג" את המזרחיים (וגם דואג שהייצוג יכלול טיפוסים כמו אמסלם, קרעי או מיק זוהר)? "פוסט ציונית? איך? (הלוואי). "בינתיים אפשר לציין לטובה כמה איי עצמאות של כותבים בולטים ב’ישראל היום’; הטור שלי ועוד כמה כותבים שנהנים מחופש כתיבה". מה אתה אומר? סוף סוף אתם ניהים מחופש כתיבה? אם זאת הרמה, זה אפילו לא מגדג את הפח של המכונית של בנט. ויש עוד, אבל יש גבול

    1. צודק,

      היה צריך לצרף גילוי נאות לדבריך – אתה חושב שרצח ישראלים זו קדמה ודו קיום ולכן, אין כל חשיבות, למה אתם בחמאס חושבים.

  32. אז אולי רן ברץ אם המטרה היא "להיות קול בהיר וחזק למחנה המושתק"- תרימו אתר ברמה אינטלקטואלית, מאתגר, חד, מסקרן, נוגע, מטפל במגוון נושאים, ידו בכל כזה, עם סגנון,נשכני ופרובקטיבי – במידה- ובעיקר מחדש. צריך לשנות את השיח הפוליטי לא לשכנע את המשוכנעים. ישראל היום כבר יש.להביא משהו שייתן פייט להארץ. לפחות כמו מקור
    ראשון או אפוק טיימס. לדעתי הייתם בכיוון
    עם כותבים כמו עקיבא ביגמן, יגאל כנען, מוטי קידר, איפה הם? למה לא תיקחו,למשל,את גיא בכור? בני ציפר לתרבות, גלי בת חורין, שמאלנים שחזרו בתשובה הם חזקים,ליאורה

  33. ישראל היום פרסם ראיון ענק עם סמוטריץ שחושף את כל האמת על בנט. תן לעיתון הזה קרדיט. הוא בהחלט יכול לעמוד בלחצים בינתיים.

    1. למי אתה מאמין?
      למישהו שנתן את החיים שלו בשביל המדינה הלך לסיירת מטכ"ל סיכן את עצמו שוב ושוב
      או
      לחנטריש שבקושי עשה צבא ויודע רק לעשות דמגגויה זולה בתקשורת ותביא לו קולות?

  34. מאמר חזק ביותר!!!! בעיקר אהבתי את מה שנאמר על אדון מוזס. שנים אני טוען שיהיר לפיד הוא רובוט פוליטי יציר כפיו של אדון מוזס…
    הבניה שלו החלה עוד כשהיה מגיש את חדשות השישי בערוץ 2. המטרה רחוקת הטווח היא החדרתו לזירה הפוליטית כעושה דברו הנרצע של טייקון התקשורת הכוחני!!!!

  35. המסקנה שלי היא פשוטה, אליה הגיעתי מזמן:
    אין ציונות ואין ערכים – בלי אמונה , בלי תורה. לא אצל יהודים.
    "כל כלי יוצר עלייך – לא יצלח".
    לכן הימין הלאומי , ללא תורת ישראל (ימינה, סער) מתמוסס ומתפרק במשברון הכי קטן.
    ממליץ לשמוע את ידידיה מאירי, לפני התגובות מהמותן.

    https://www.hidabroot.org/article/1155477

  36. מאמר מצויין.עוקבת אחרייך כבר כמה זמן.הניתוחים שלך מבריקים

  37. בנט הקריב את עצמו למען מדינת ישראל!
    גבור אמיתי!
    עוד בחירות זה פשוט אסון.

    אין מה להלחץ.
    לימין היה למעלה מ 70 מנדטים.
    בבחירות הבאות יקחו שוב.

    1. אם היה למעלה מ 70 מנדטים,

      אז הבגידה של בנט ושקד במצביעיהם, היא בגידה שלא היית כמוהה בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל ואם כך, בנט ושקד הם בוגדים במצביעיהם הגרועים אפילו, מרוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו.

      ואם זו "הקרבה" כדבריך – אז ברור כיצד "הסקת" שרצח ישראלים, זה "שלום".

  38. מתרגלים למציאות שמשנה מציאות הזוייה קודמת.
    נעשה מידור של ציבור מוסת, שהיה רגיל להיות צמוד לעטיני הכסף הציבורי.
    עתה כשהוא בדרך לניתוק מתקציבי הענק של כנופיית מושחתת שהשתלטה על ישראל ולא ממניעים אידאולוגיים למעט חלוקת כספים למקורבים ומלקקים, מתעוררת בעיה קיומית.
    "הזרם" המסורתי ישנה כיוון לפי האינטרסים והשלטון לשעבר בראשותו של מניפולטור ביובאי מוסמך, חלף מן העולם. ובעוד כ 4 שנים בחירות והבוחר יאמר את דברו, לא המניפולטורים והדוקטורים לענייני לא כלום.