מה שב'ארץ נהדרת' לא מבינים על קומדיה

אם אתה מסרב לצחוק על השלטון כאשר הצד שלך נמצא בו, כנראה שמה שאתה עושה זה לא קומדיה

צילום מסך

"המבחן למהי דת טובה טמון בשאלה האם ניתן לצחוק עליה", כתב הסופר ג.ק. צ'סטרטון לפני שנים רבות וצדק. אלו האדוקים ביותר באמונתם יכולים לצחוק על העולם, על אמונתם ועל עצמם. אלו החסרים את הביטחון באמונה לא יכולים לצחוק בכלל, מחשש שכל עולמם יקרוס עליהם. כמובן שהדבר תופס גם לגבי אמונות פוליטיות, שלרוב הן לא יותר מאצטלה לאמונות דתיות.

הקומיקאית סמנתה בי אמרה לאחרונה כי היא לא מסוגלת לצחוק על הנשיא ביידן באותו אופן שלגלגה על הנשיא לשעבר טראמפ, והודתה שהיא נמנעת מלתקוף את הממשל הנוכחי בשיא הכוח:

"אנחנו יכולים לצחוק למשל על תוכנית התשתיות של ביידן אבל באופן אני כללי אני חושבת לעצמי 'וואו, זה נהדר. למה שאצא נגד משהו שנראה כמו רעיון טוב?'. אני לא חייבת לספר בדיחות רק לשם הבדיחה. אני אוהבת לספר בדיחות עם מטרה, וכרגע יש מטרות חשובות יותר לדעתי".

דברים אלה מדגימים אולי יותר מכל את מה שהשתבש אצל קומיקאים מהשמאל בשנים האחרונות: הם בטוחים שמטרת הקומדיה היא לספר "בדיחות ממוקדות" רק נגד דברים שהם או הקהל שלהם לא מסכימים איתם. במהלך העשור האחרון, מגישי תוכניות הבידור הליליות זנחו בהדרגה את ההומור והפכו למטיפי מוסר. הם עברו מלרדוף אחרי צחוקים, ללא קשר למטרת הבדיחה, למרדף אחרי מחיאות כפיים. והתוצאה רחוקה מאוד מלהיות משעשעת.

כמובן שסאטירה יכולה להעלות טענות חשובות ואפילו להשפיע על שינוי, אבל קומדיה בצורתה הטהורה פשוט שואלת שאלות. אין לה אג'נדה ולא אמור להיות לה אכפת אם היא מעליבה מישהו, אפילו לא את הקהל או את האדם שכתב את הבדיחות.

אם אתה מוצא את עצמך לא מצליח ללגלג על משהו או לא רואה שום פוטנציאל להומור בפוליטיקאי כמו ג'ו ביידן, יכול מאוד להיות שדעתך הפוליטית מעוורת אותך. נשיא שנמצא במערכת חמישה עשורים מבטיח "תקווה ושינוי"; פוליטיקאים שבנו קמפיין נגד כישלונות טראמפ וכעת לאחר שנבחרו עושים בדיוק את אותם דברים עליהם בכו; נשיא שדיבר על "חזרה לנורמליות" וכעת מציע רעיונות שמאיימים על מנהגי חיינו ועל המוסדות שלנו באופן חמור מאי-פעם. החומר לא חסר. קומיקאי טוב באמת מניח בצד את דעתו האישית ומנסה לכתוב את הבדיחה הטובה ביותר, ללא קשר למטרתה.

בואו נודה לרגע במשהו אחר: אנשי ימין יכולים להיות די גרועים במקצוע הזה של קומדיה. מספיק לעבור במהירות על כמה מחשבונות הטוויטר בימין כדי למצוא בדיחות שלא היו מעלות חיוך אפילו אצל הדוד המוזר שלכם. ימנים רבים ניסו וכשלו להעלות מופעי בידור מוצלחים או סרטים ותוכניות טלוויזיה שיעמדו מול מכונת התעמולה שהשמאל מייצר מדי ערב על המסך. אני בעצמי כתבתי לא מעט בדיחות כושלות בחיי. הבעיה עם כל הניסיונות האלה היא שהם ניסו קודם כל להעלות נקודה ורק אחר כך להיות מצחיקים. אף אחד לא באמת רוצה 'סאטרדיי נייט לייב' ימנית או את ג'ון סטיוארט הרפובליקני. אנחנו פשוט רוצים קומדיה טובה.

אך כעת הגלגל הסתובב והשמאל הוא זה שהפך לתנועה צדקנית וקנאית שלא מסוגלת לצחוק על הדת של עצמה. ממשל ביידן מספק מדי יום אינספור הזדמנויות קומיות עד גבול האבסורד, אבל הקומיקאים לא יגעו בהן. במקום זאת הם ממשיכים להקדיש את כל זמנם להרצאות חמורות סבר על טראמפ מול קהל שכבר משוכנע שהוא היה נשיא רע. החל ממערכונים מביכים דרך ציוצים מוזרים ועד הפעם המיליון שבה מישהו מעלה סרטון מדובב של טראמפ – גם בשמאל לא חסרות בדיחות כושלות למכביר. וככל שעולם הבידור הולך כולו שמאלה, הפחד מפני לגלוג על שמאלנים יגבר ויהפוך את המצב לגרוע יותר.

אחת הטענות הנפוצות ביותר בשמאל היא שקומדיה אמורה להתנגח באנשים החזקים שנמצאים בשלטון. מי יכול להיות חזק יותר מאשר נשיא ארה"ב או מאשר קונגרס בשליטה דמוקרטית? מי יכול להיות חזק יותר מאשר אנשי השמאל השולטים בתאגידי הענק ובתעשיית הבידור? ואם מטרת הבדרן, כפי שטוענת סמנתה בי, היא להביע לקח מוסרי מפורש או מובלע בכל בדיחה, היא עצמה עשויה לגלות בקרוב כיצד הפכה לשומרת המושבעת ביותר של הממסד והשלטון.

ויש לדבריה של בי רובד עמוק עוד יותר. כאשר היא אומרת כי אין כרגע צורך לצחוק על הנשיא ביידן, היא בעצם מבטאת צורך נואש להסכמה מצד הקהל שלה, וכמובן טועה בענק. צביעות היא הכר הפורה ביותר לסאטירה ולכן פוליטיקאים תמיד יהיו מטרות ראויות לבדיחות, גם משמאל וגם מימין.

למען ההגינות יש לציין כי באתר 'Babylon Bee' שאותו אני עורך אנחנו צוחקים בעיקר על השמאל. מהבחינה הזו אני יכול להבין את דבריה של סמנתה בי ואת הרצון להציג את יריביך הפוליטיים באור נלעג ומגוחך. אבל יחד עם זאת, המערכונים החביבים עליי ביותר היו אלה שמנחיתים לקהל הימני שלנו אגרוף בפרצוף ומצביעים על הצביעות בימין. יותר מכל אני אוהב סאטירה שאוהבת את המטרות שלה.

בסופו של דבר הכל תלוי בנו, קהל הצופים. יש לנו את הבחירה האם לשמוע בדיחות שמביעות ביקורת על הדברים שאנחנו מאמינים בהם. אנחנו יכולים לפרוץ בצחוק מפתיע ולחשוב פתאום: "מעולם לא ראיתי את זה בדרך הזו", ואולי אפילו להשתנות לטובה. לכל הפחות נגלה חוש הומור בריא לגבי עצמנו. מנגד, אנחנו יכולים לבחור להיפגע, להחרים את הקומיקאים שמעזים לבקר אותנו ולדרוש להחליף אותם באחרים שיהיו יותר לטעמנו. אלא שבכך נקבל פשוט עוד מטיפי מוסר צדקניים שינסו לשכנע את מי שכבר משוכנע.


קייל מאן הוא עורך אתר הסאטירה 'Babylon Bee'. גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'.

עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

62 תגובות למאמר

  1. חשוב לציין שמדובר על תופעה שאינה מוגבלתרק לתחום הקומדיה.
    השמאל חיסל את המקצוענות. לא משנה מה המקצוע שלך, אתה קודם כל מטיף מוסרי.
    אנשי משפט, תרבות ואקדמיה, בטחוניסטים בכירים, כלכלנים בכירים ואפילו עיתונאים מראים שוב ושוב הטיה ברורה ומבצעים את עבודתם נאמנה רק כשזה משרת מוסר מסוים.
    עצוב.

  2. פשוט לא נכון. ארץ נהדרת צוחקת על כל המגזרים באותה מידה. כשנתניהו היה בשלטון רמת האבסורד עברה פשוט את הנורמות המקובלות. היה להם יותר קל למצוא חומרים.
    רק אדם ממורמר יכל להתוב את הכתבה הזאת

    1. לא ראיתי שארץ נהדרת צחקה אי פעם על קודש הקודשים של השמאל, קרי, בית המשפט העליון.
      מהבחינה הזו דת הפרוגרס לא יודעת לצחוק על עצמה. היה מספיק חומר בהתנהלות של בית המשפט העליון בשנים אחרונות, בהחלטותיו ובהתבטויותיו, על מנת לשמש בסיס לסטירה. הפרוגרסיבים לא יודעים לצחוק על האמונות שלהם והאדמורים שלהם, ברק ובייניש וחבורתם, בדיוק כמו איאטולות.

    2. חח לגמרי, איזה מרמור. בטוחה שהאתר הזה שלך מצליח כמו ארץ נהדרת שאתה כותב את ה-"ביקורת" הזאת. לא מבינה מה הפחד הגדול מהממשלה החדשה גם שאנשים מרגישים צורך להתבכיין. בסה"כ יש ראש ממשלה דתי ימני ברוטציה עם איש מרכז. תרגיעו יא לחוציייים.

    3. בנט ימני בדיוק כמו שהוא אמין.

      זה שאתה בעד שקרנים, זו הסיבה מדוע חמולתך ברצועת עזה, היא הנחשלת והרצחנית עלי אדמות.

  3. להתבכיין על הומור משובח זו מילה ששמורה לכתבים שלוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות

    1. בתוך הכתבה חוץ מבתמונה ארץ נהדרת לא הופיעה פעם אחת, חושד שהכתבה באנגלית במקור ומדברת על ארצות הברית.

    2. מניח שלא קראת את הכתבה. לא רוצה לקרוא אל תגיבי

  4. אין לי בעיה עם זה שסמנטה בי, שמעולם לא הצחיקה אותי, תמשיך לעשות את הסקטצ׳ים האינפנטילים שלה על הימין ולא עם זה שבבילון בי יצחקו רק על השמאל כל עוד הם שלמים עם הבחירה שלהם ומאמינים באמת במה שהם אומרים ולא סתם מיישרים קו עם תנועה פוליטית מסויימת ומתקרנפים. הבעיה היא שהשמאל דורש מהיוצרים שלו להקריב את כל הערכים שלהם על מזבח המולך הפוליטי. אין תוכנית, סרט, סדרה, או אירוע דבילי שהם לא נדרשים להוכיח את הנאמנות הטוטאלית שלהם וברגע שמישהו סוטה מהקו, הוא מיד מבוטל באכזריות. זאת הסיבה שבכל רשתות הטלוויזיה אין יוצרים מהימין, לא בגלל שהם פחות מוכשרים, להיפך, אלא בגלל שהדרך עבורם חסומה כבר מהקולג׳.
    שמחתי לראות, אחרי שכולם התגייסו להדיח את טראמפ, שפתאום מתחילה לחלחל הבנה מסויימת לאנשים כמו ג׳ון סטוארט, וקולות חדשים נשמעים מפי אלו שמבינים את גודל האסון שהם מובילים אליו ואת השקרים שהם היו שותפים ביצירתם, אבל גם זה עדיין לא מספיק ולא בטוח שזה לא מאוחר מדי. לדעתי, הגענו לסוף התקופה הדמוקרטית בעולם המערבי.

    1. זה מטומטם, הכתב בכלל ראה את הפרק ששודר יום אחרי ההשבעה? איך הם ירדו על רינה מצליח וממשלת השינוי? למה סתם להסית?

  5. בואו עלובים נראה את הסטירה שלכם על האדם והמפלגה השקרנים במדינה. הונאת המאה בשיתוף הערבים.

  6. אם אני מבין נכון את הרמז הדק בדמות תמונתו של עמית סגל, המטרה של המאמר הזה היא להציג את ארץ נהדרת כעוד תכנית סאטירה שמאלנית שרק יודעת לצחוק על הימין. הבעיה עם הטענה הזו היא שהמערכון שסגל נעלב ממנו כולל גם לעג לרינה מצליח על ההטיה השמאלנית שלה

    1. הבעיה היא, שתצטרך עוד הרבה מאוד מערכונים רק על רינה מצליח – לפני שנאמין (אזרחי ישראל) לך שעכשיו שאתה מאוזן.

  7. להגיד שסמולנים לא מבינים בקומדיה, זה כמו להגיד שסמולנים לא מבינים בשלום 🙂

    1. הם לא! לא בשלום! ולא בקומדיה! הבינו אולי אך שכחו הכל.

  8. אלה שכירי חרב. כלום מעבר לזה.
    אתה משלם כסף, הם עושים מה שאתה מבקש.
    כבר שנים שאני לא רואה אותם.
    אנשים מוכשרים, אבל מנוולים.

    1. אני מקווה שהתגובה שלך היא בדיחה, כי היא מגוחכת ואתה חסר כישרון אז עוף מפה. ראית מה עשיתי שם?;-)

  9. אם אתה רוצה לדעת מי שולט חפש את אלה שאסור לצחוק עליהם.

  10. הסיבה שאין הומור ימני היא לא שדעות ימניות זה לא מצחיק. הסיבה היא שאנשים מצחיקים נוטים להיות שמאלנים. פשוט כי להיות מצחיק דורש סף מינימלי של אינטליגנציה.

    1. נכון. גם אישתו של אהרון ברק הייתה כל כך מוכשרת שהיא לא יכלה לפתח שום קריירה עצמאית אחרת מלבד זו כשופטת. זאת הסיבה שחברי וועדת השופטים מינו אותה לשופטת ולא בגלל שבעלה היה האיש החזק ביותר במערכת המשפט. שמענו אתכם!

    2. כלומר, לצחוק על הישראלים שרצחת עבור מיצובישי, זה כשרון?

  11. ניתוח שנובע כל כולו מרגשי נחיתות. ארץ נהדרת מעולם לא התיימרה לייצג את כל הדעות והמגזרים. הם שמאלנים וזה נכון וזה לגיטימי ומבריק בכמה רמות מכל נסיון ימני לעשות סאטירה טובה.
    מעבר לכך לא מצאתי שהממשלה הנכנסת יצאה מארץ נהדרת בשלום. בנט לפיד גנץ סער וליברמן זוכים זה מכבר בירידות מטורפות ומושחזות לא פחות מאשר ביבי ושרה שקנו את נלעגותם ביושר

  12. הטור אמנם נכון אבל הכותרת אינה נכונה, נהוג לומר שארץ נהדרת היא תכנית שמאלנית ואמנם יכול להיות שיוצריה שמאלנים (בוודאות) השאלה היא אם הם מבטאים את עמדתם האישית ביצירה שלהם, ומי שראה למשל את התוכנית האחרונה שגרמה לסגל לצאת מכליו היה רואה שבאותה תוכנית שלגלגו על סגל (ובצדק מותר גם ללגלג עליו) לגלגו גם על הממשלה החדשה ואותו דבר בכל תוכניותיה לאורך ההיסטוריה הם לא עושים הנחות לאף אחד ולאף צד, (להזכירכם כשעשו את הדמות של שלי יחימוביץ בזמנו קראו לה חלי עקב תביעה של שלי יחימוביץ) כמובן שאם צד מסויים במפה הפוליטית יחפש את כל המערכונים שמלגלגים על הצד שלו הוא ימצא מקבץ אדיר ואם הוא לא הוגן הוא יפרסם את זה בלי לפרסם את המקבץ האדיר שמלגלג על הצד שכנגד, ומכיון שבצד שמאל לא מחפשים את ארץ נהדרת ובצד ימין מחפשים נוצר מצב שהדעה הרווחת היא שמדובר בתוכנית שמאלנית מה שלא נכון בפועל למי שצופה בה באופן אובייקטיבי

    1. אובייקטיבי מהצד השמאל. אין באמת סטירה אמיתית על הצד השמאלי, השמאל לא יודע לצחוק על עצמו, זאת ביריונות, ואת זה ראינו לאורך שנים בכל ערוצי הטלויזיה ובהעיתונות לא מעט.
      אפילו אתה לא אובייקטיבי בתגובתך. עזוב שן על האף, בכללי שנו על האף, אולי יוריד קצת את האגו המנופח בשמאל.

  13. מצחיק שאתר קצת מדוכדך כמו שלכם מנסה ללמד את התכנית הכי מצחיקה בישראל ב20 שנה האחרונות מהי קומדיה😂😂😂

    1. איש לא מבקר את יכולותיהם הקומיות של צוות ארץ נהדרת.
      מבקרים את יכולתם לעשות סאטירה, דבר שמהגדרתו דורש להיות נגד כולם ונטולי דעה פוליטית עצמאית.

  14. אין שום חוק שיוויוניות בקומדיה, לא יודע מי המציא את השטות הזאת, נכון, אף אחד לא חסין בקומדיה וסאטירה ועדיין, ביידן הוא לא טראמפ, זה לא קשור לימין שמאל. טראמפ היה בדיחה, כל ההתנהלות שלו היתה הזויה ומגוחכת ועוד שעל ביידן ניתן לצחוק על דברים מסויימים כפוליטיקאי מן השורה, פוליטיקאי רגיל בהחלט. כנ"ל כאן, בממשלה הנוכחית אין מקבילות למיקי רגב ואוסנת מארק, אז אין סיבה שארץ נהדרת תאלץ את עצמה למוצא כאלה. היא תצחק יופי גם על הממשלה הנוכחית.

    1. הסיבה היחידה בגינה אתה רואה את ביידן כ"פוליטיקאי מהשורה" היא בגלל שהתקשורת מנסה להחליק את ההתנהלות היותר מהזויה ומגוחכת (שלא לדבר על מושחתת וגזענית) שלו ושל משפחתו. אם בוחנים את התנהלותו מול המצלמות, המלמולים חסרי הפשר, העובדה שהצוות שלו לא מאפשר לו לענות על שאלות עיתונאים, העובדה שברגע שהוא מעיר הערה צדדית הוא מיד שוכח על מה הוא דיבר קודם, זה ברור שיש חומר למכביר לעשות ממנו קציצות מטוגנות מבוקר עד ערב. הסיבה היחידה שזה לא קורה היא בגלל שאנשים שיטחיים כמוך קונים את הסחורה הפגומה שתקשורת השמאל ממשיכה למכור לכם ועדין להאמין שמדובר במשהו אמיתי ומשובח. לדעתי, בתוך תוככם אתם יודעים שמשקרים לכם אבל חושבים שהמטרה הקדושה לחסל את ה"רוע הימני" מקדשת את האמצעים. ברוך הבא למועדון המעריצים של סטאלין, פול פוט, מאו ואפילו היטלר ומוסוליני. כולם פעלו באותן שיטות ואתם מתקרבים אליהם בצעדי ענק. אפילו בשמאל, אנשים חכמים באמת מתחילים להבין מה קורה כאן. מקווה שהם לא התעוררו מאוחר מדי.

  15. איזה שטויות..ליאור שליין יורד גם על גנץ ולפיד בדיוק כמו שהוא יורד עדר הביביסטים

  16. שטויות במיץ של אנשים שכותבים על ארץ נהדרת בלי לראות את התוכנית. לא צוחקים על הצד שלהם? המערכון הראשון של ארץ נהדרת אחרי הקמת הממשלה היה כולו לעג על הקואלציה שאין לה דבר במשותף חוץ מאשר שנאת נתניהו. אבל העיקר לבות תאוריה שלמהנעל ארץ נהדרת, על בסיס מה שקורה בארצות הברית, תוך התעלמות מהעובדות.

    1. מערכון 1? ושאר התוכנית עסקה בליקוק הומוריסטי לחלאד משעל?

  17. בולשיט,בולשיט.אין לכם קווים אדומים ואין גבולות . אני מתעבת את הסידרה הזו. אתם עולבים באנשים, מביכים ומשפילים אנשים.
    זו לא סאטירה, מזלזלים רק במיגזרים מסויימים.אותי זה לא מצחיק.מקווה שגם עליכם יכתבו איזו סאטירה, אין דבר זה רק צחוק

  18. סכינים. שמוחקים על ליאור של יין זה בסדר. שמוחקים על עיתונאי מכור זה מעורר בכי תמרורים. ממש פתתי

  19. ה""כותבת" של הכתבה כנראה עשתה העתק הדבק ממאמר אמריקאי. אין אזכור בכתבה לארץ נהדרת פשוט מביך. רק בכותרת יש את אזכור לסדרה בשביל למשוך אנשים. מפני שה"כותבת" לא יודעת לעשות את העבודה שלה אני אצטרך לעשות את זה בשבילה, ארץ נהדרת צחקו הרבה על ביבי נכון, אבל זה בגלל שהוא היה הרבה זמן ראש ממשלה הדמות הכי מרכזית בפוליטיקה, אבל אין לארץ נהדרת פוליטיקאי שהם אוהבים, הם צוחקים על יאיר לפיד מרץ גנץ בנט ביבי מירי רגב,

    1. זהו תרגום של מאמר אמריקאי. פשוט מביך ששמאלנים שמגיבים כאן, כל אלה שטוענים לעליונות אינטלקטואלית, לא מסוגלים לקרוא והבין טקסט פשוט.

  20. לא מבינה, הממשלה קמה לפני חמש דקות וכבר גיבשת דיעה?
    תן צ'אנס. אני דוקא כבר שומעת ניצנים בתוכניות סאטירה אחרות.

  21. לא הוגן!
    פאשלות מימין הן בדרך כלל חוסר ממלכתיות(ע״ע דונלד טראמפ, אורן חזן ומירי רגב) וזה דבר מצחיק.
    ואילו פאשלות משמאל הן ביזוי הדמוקרטיה והטיה מזיקה-וזה פשוט עצוב מדי מכדי להצחיק.

  22. פשוט אין בושה .
    איזה מן כותב אתה ?
    שקרן מ א ועד ת
    בפילפולי התנסויות ודוגמאות מעבר לים .

    דיי נמאס
    חאלס

  23. יש מישהו בין כותבי המאמר שיודע מה ההבדל בין סאטירה לקומדיה? נראה שלא.

    1. כן. קומדיה זה הסמול המפלגתי הישראלי (לכתוב לך את הרשימה או שכבר קיבלת אותה משוקן?) וסאטירה זה האיסור לדבר על כך.

  24. עמית סגל הוא התעמולה התקשורתית המגוייסת. בדיווחיו המקצועיים ניכרת ההטייה והדיווח המכוון.
    לעומתו ״ארץ נהדרת״ מגחכת את כל הצדדים. מי שטוען אחרת פשוט לא רואה את התוכניות המלאות, אלא כנראה רק מציץ בהן כדי לרחוץ בצדקנות ימניותו.
    ובכלל – אין דבר כזה ״ימין ושמאל״. זו המצאה של נתניהו לצרכי ״הפרד ומשול״. כל המפלגות הציוניות רוצות מדינה יציבה יהודית וחזקה, ומנגנוני שלטון יעילים ונקיים משחיתות. חוץ מנתניהו – שהרצון שלו הוא להשאר בשלטון לשארית ימיו!

    1. אם אין דבר כזה ימין ושמאל אז מה ההבדלים בין המפלגות השונות בכנסת?
      העובדה היא שיש כמה נושאים מרכזיים העומדים לדיון: ריבונות, משילות ושוק חופשי. והפתעה: בכולם יש התאמה מצוינת לחלוקה של המפה הפוליטית בין שני קיצוניות עם ספקטרום של גווני ביניים. וזה עובד על אותו סידור של מפלגות כל פעם.

    2. צודק. ההכפשות שלך מוכיחות שהאמת היא בדיוק הפוך, ממה שאתה מנסה "להוכיח".

    3. מה? אפשר להתווכח על מה ימין ושמאל באמת אומרים. לדוגמא לדעתי משחרר מחבלים שלא עשה הרבה כדי להפוך את הכלכלה לחופשית כמו נתניהו הוא לא ימני.

      אבל לא כל המפלגות אותו דבר. ממש לא. אפילו יישהו כמוני שלא מסכים עם אף מפלגה בכנסת וחושב שרובם מסכימים על דברים איומים, רואה את ההבדלים.

  25. כל זמן שמתווכחים, הכל בסדר… מותר וצריך… שתמיד ניתווכח מעל דפי עיתונים וטלוויזיה, את זה אפשר עוד לסבול. רק שלא נעבור למקומות שאפילה מוחלטת שוררת שם וכבר לא מתווכחים… כי אין כבר על מה…

    1. לא מספיק שיש מי שמתווכחים. צריך שכולם יוכלו להתווכח(לכל אחד יש מרחב צר אך בעל מעט גיוון שנוח לו כולל הדיקטטורים הגרועים ביותר). כל עוד בן-גביר מצד אחד וחנין זועבי מהצד השני לא ירגישו בעלי זכות ביטוי מלאה, עצם קיומו של ויכוח איננו מספיק.
      ולצערנו, מי שעכשיו בשלטון בהחלט מאמינים בהגבלת חופש הביטוי משני הצדדים ומובילים אותנו במדרון חלקלק ומפחיד.

  26. הדבר הכי מצחיק פה זה שמאלנים שמגנים בעוז על ארץ נהדרת ומנגחים את כותב הטור בזמן שהם מתהדרים באינטליגנציה הגבוהה שלהם, בלי לראות שזה טור מתורגם מאנגלית שנכתב על ידי מישהו שמעולם לא שמע על עמית סגל או רינה מצליח.
    וארץ נהדרת הפסיקה להיות מצחיקה כבר לפני 15 שנה, בלי קשר לפוליטיקה שלהם…

  27. ביבי זכה בדמות ב"ארץ נהדרת" ביושר. לצד הכשרון הגדול – מוזרויות שניתן בעיקר לצחוק עליהן -לדוג – אי כיבוד הסכמים, "חסכנות" קיצונית. עמית סגל עיתונאי שאינו אוביקטיבי. זו זכותו. בה בעת זכות השומע להחליט באם לשמוע אותו כמדווח אובייקטיבי.

  28. יש משהו מגוחך בכך שהכותב עדיין מאשים את ארץ נהדרת בהטיה כאשר היא רק הלכה והתמתנה לאורך השנים ומחווירה לחלוטין למול 'זהו זה'.
    'זהו זה' מצאו לנכון להזכיר את לפיד, גנץ, מיכאלי ובנט במערכון אחד בלבד לכל אחד ולהתעלם לחלוטין מליברמן, עודה, הורוביץ וסער למרות שלפחות רובם אנשים מאוד משמעותיים במפה הפוליטית.
    ובאותו הזמן הזכירו את נתניהו בכל פרק במשך שלוש עונות וטרחו אף לתת במה לכל ח"כ זוטר בליכוד.
    ואם כל זה לא מספיק גרוע הם החליטו להוסיף חוסר מודעות עצמית מוחלטת ולהקדיש מערכון שלם לירידה על האובססיה של ברק לנתניהו.

    1. מדושני עונג עוסקים ומיצרים שטויות כשיש הרבה אנשים מסכנים בארץ הזאת לחם שעשועים זה המוטיב העיקרי

  29. תגיד לא ראית את הקטע בארץ נהדרת שבה בנט וחברי הממשלה החדשה לא יודעים מה לעשות עכשיו כשהם בממשלה, ומתחילים לזרוק דברים כמו- ״בוא נחשוב מה ביבי היה עושה״, ובסוף לא מגיעים לכלום בגלל יותר מידי חילוקי דעות. בוא תסביר לי איך זה לא לצחוק על הממשלה החדשה

    1. תצטרך הרבה יותר ממערכון אחד ו"מערכונים" ציניים וארסיים בהרבה, ע"מ לשכנע במה שאתה מתיימר להציג כ"מסקנתך".