האפרטהייד של תומא סלימאן

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, תוביל כנס תחת הכותרת "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד". וישתתפו בו ארגוני BDS וארגונים אנטי ישראליים. האירוניה אינה יודעת את נפשה

אפרטהייד במשכן הכנסת, עאידה תומא סלימאן (צילום: דוברות הכנסת)

לפני שנה וחצי הגעתי לדרום אפריקה לקחת חלק ב"שבוע האפרטהייד" שמקיימים ארגוני BDS מקומיים באוניברסיטאות. במהלך הביקור ביקרתי במוזיאון האפרטהייד ביוהנסבורג, נפגשתי עם תושבים שחורים שחיו תחת המשטר וסיפרו לי על כך.

בהמשך גם הגעתי להתעמת עם אותם פעילי BDS שמאשימים את ישראל בכך שמפעילה את אותה מדיניות הפרדה גזעית כלפי פלסטינים וערבים בישראל.

ההגדרה של מונח האפרטהייד מדברת על מעשים של קבוצת בני אדם לדיכוי שיטתי של קבוצה אחרת על רקע גזע או מוצא, וכך זה גם נוסח באמנה הבינלאומית בדבר דיכוי ועונש פשע האפרטהייד שהתקבלה בעצרת האו"ם בשנת 1973.


ועדת האו"ם לאפליה גזעית האשימה את הרשות הפלסטינית בכך שבתוכנית הלימודים היא מעודדת הסתה לאנטישמיות, אלימות ושנאה כלפי ישראל


הפלסטינים בגדה המערבית חיים תחת שלטון הרשות הפלסטינית ובעזה תחת החמאס. מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ודמוקרטית שאחראית על אזרחיה, ולמרות מציאות חיים מורכבת מאפשרת מתוך הומניטריות לתושבים פלסטינים לעבוד בשטח ישראל, לקבל טיפול רפואי בישראל, לקבל חיסונים לקורונה ועוד.

לומר כי הם חיים תחת משטר אפרטהייד זה לא להבין מהי הגדרת האפרטהייד. אם כבר זועקים נגד הדיכוי, אז צריך להאשים את חמאס שפוגע במתנגדי משטר בעזה ובמיעוט הנוצרי. אם כבר אפליה גזעית אז אפילו ועדת האו"ם לאפליה גזעית האשימה את הרשות הפלסטינית בכך שבתוכנית הלימודים היא מעודדת הסתה לאנטישמיות, אלימות ושנאה כלפי ישראל.

אירוע הזוי וחד צדדי, עאידה תומא סלימאן (צילום: דוברות הכנסת)

ולגבי אזרחי ישראל הערבים, אלו שדו"ח בצלם מתחילת השנה קבע כי חיים תחת משטר אפרטהייד, לכנות אותנו כנתינים של משטר אפרטהייד זה פשוט ביזיון ופגיעה בכל אותם אזרחים שחורים בדרום אפריקה שאכן חיו תחת משטרה אפרטהייד, אלו שפגשתי בדרום אפריקה הסתכלתי להם בעיניים וראיתי שם כאב אמיתי וסבל של שנים.

אנחנו חיים תחת משטר אפרטהייד? סאמר חאג' יחיא, יו"ר בנק לאומי הגדול בישראל, ד"ר מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי לגליל, ג'ורג' קרא שופט בית המשפט העליון? רופאים, עורכי דין, שוטרים, אפשר למצוא אזרחים ערבים בכל מקום. שחורים בדרום אפריקה לא יכלו לעלות על מתקני שעשועים שלבנים עלו עליהם, פה בישראל ערבים ויהודים משחקים יחד אפילו בנבחרת ישראל. שחורים בדרום אפריקה לא יכלו להצביע לפרלמנט, פה יש שר מוסלמי. לשחורים בדרום אפריקה שללו את האזרחות, כאן לכל ערבי ישראלי יש תעודת זהות ושוויון זכויות.


רופאים, עורכי דין, שוטרים, אפשר למצוא אזרחים ערבים בכל מקום


מחר (שלישי) יתקיים בכנסת כנס שתוביל חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, תחת הכותרת "אחרי 54 שנים: בין כיבוש לאפרטהייד". וישתתפו בו ארגוני BDS וארגונים אנטי ישראליים כמו בצלם, עדאלה, Human Rights Watch, שוברים שתיקה ועוד. מעבר לכך שמדובר בביזיון לקיים אירוע שמוציא את דיבת ישראל מלב ליבת הדמוקרטיה הישראלית, זהו למעשה מופע צביעות אחד גדול.

כשחברת כנסת מהחברה הערבית מקיימת כנס כזה בכנסת ישראל היא פשוט הופכת את כל טענות האפרטהייד למגוחכות. כשהיא בוחרת להדיר מהכנס כל קול אחר שיציג עמדה שונה זו כבר אפליה ודיכוי. הדבר הכי קורב לאפרטהייד שתמצאו בכנס הזה הוא של היוזמים שלו.

יוסף חדאד הוא מנכ”ל עמותת ‘ביחד – ערבים זה לזה’. עקבו אחריו בטוויטר ובפייסבוק.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. בושה שדבר כזה מתקיים בישראל ועוד יותר בושה שהוא מקוים בכנסת ישראל. איפה "ראש הממשלה" הנבחר? ביזיון.

  2. האבסורד של "שקר האפרטהייד" בתוך ישראל הרב-גזענית שאירגנה ערבייה-ישראלית שנבחרה במדינה הדמוקרטית.

    בדיוק כשבממשלת ישראל [יוני 2021], המפלגה האיסלאמית בקואליציה, שר ערבי, 2 סגן יו"רים ערבים ושלושה ראשי ועדים ערבים, תווית "האפרטהייד בישראל" מעולם לא נראתה מגוחכת יותר …

    עצם ועידת ה"אפרטהייד" [יוני 2021] בישראל בתוך בניין הכנסת שאורגנה היום על ידי חברת כנסת ערבית שנבחרה [עאידה תומא-סולימאן] בישראל רב-גזעית … מתנגדת לכותרתה ולהגדרות שלה עצמה.  האם אפרטהייד דרום אפריקה היתה מאפשרת ועידה כזו בבנייני ממשלתה?

    האם איזושהי מדינה ערבית יכולה לארגן ביקורת עצמית כזו?  שלא לדבר על ה"מדינה-העתידית" פלסטין הערבית האפרטהייד לחלוטין.  במקום בו הכריז מחמוד עבאס ה"מתון "בשנת 2012, -" אם אנו רוצים מדינה עצמאית, אני לא אקבל אף ישראלי אחד בשטחינו", [טיהור גזעני, אתני].

    ___

    ממציא השמצה היה אחמד שוקירי ב -17 באוקטובר 1961 (בהקשר לכך שהוא התנגד לאייכמן להישפט בישראל והוא קידם ב 30 בנובמבר 1962 את הטאקוארה הנאצית בשנת 1962, הקבוצה הנאצית ששמרה על אייכמן וגילפה צלב קרס על גרסיאלה סירוטה ב- 21 ביוני 1961).

     טשטוש האפרטהייד שהשמיע 5 וחצי שנים לפני מלחמת 67 '.

    הבחור הזה, שוקיריי היה משתף פעולה של היטלר מאז 1941 והצדיק את השואה בקיץ 1946.

    {הרקע הנאצי של אחמד שוקאיירי – עבודה עבור היטלר:
    מוזכר בבית-הנבחרים של ארה"ב ב- 26 ביולי 1961 על ידי הנציג הולצמן;  ב- 3 בפברואר 1964 על ידי הנציג סקוט;  על ידי הנציג פרבשטיין ב- 26 בינואר 1965 ונזכר על ידי ד"ר סימארד ל NYT – צוטט ב- New York Jewish Detroit.  ב-3 בפברואר 1967. עמ '9.  שוקיירי גם הצדיק את השואה – כפי שדווח ב'בני ברית', 12 ביולי 1946)}.

     ___

    מאז 1961, כל אמצעי הביטחון שננקטו בישראל "הותאמו" להשמצה ה"מיוסדת" 'כברירת מחדל'.

    ג'ימי קרטר בשנת 2006 הבהיר כי ישראל היא דמוקרטיה נהדרת השווה לכל, וכי בחירתו במונח הזה היא רק לגבע ה"שטחים ", ואף גם שם לא הצליח להראות שום השוואה.  עומר שאקיר מ- HRW היה פעיל פרו-ההשמצה בכל ישראל מאז שהיה סטודנט בשנת 2010, אלא שאז הוא עדיין נאבק בזה ("BDS בארה"ב, 2001-2010." נורא ערקת, קיץ 2010).  בשנת 2021 הוא שינה, הרחיב והגדיר מחדש את האפרטהייד רק כדי לוודא שהתעמולה שלו תידבק.

    ___

    אגב, אם מדברים על גזענות אמיתית, אלו שצוווחים על יהדוזיציה judaizing בירושלים, מה כל הקמפיין הזה, אם לא אנטי-יהודי מובהק? אז ערביזציה, איפוא, כן כשר לפי זה?

  3. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  4. תמיד צריך לזהות את היד הנעלמה המניעה את ארגוני השיטנה. צינור החמצן העיקרי של המיזמים האנטישמיים האלה היא הקרן לישראל חדשה והקרן עצמה היא ארגון המנוהל ע"י חברי מפלגות השמאל והתנועה הקיבוצית. כאשר נרצח יהודי בארץ או בגולה, צריך לראות את הקרן וארגוניה כמי שסיפקו את האמצעים וההצדקה.

  5. יום יבוא, מי יתן ולא ירחק הוא, ונבוא חשבון עם אויבי העם והארץ, מבית ומחוץ. (השמאלנאצים וערבנאצים)!

  6. אנחנו נכנעים להגדרות של שונאינו, משתמשים בהן והופכים אותן לחלק לגיטמי של המציאות. במו ידינו.
    הרי במילים אנחנו חורצים גורלות, ובמיקרה זה הגורל של כולנו. קודם כל, תפסיקו להשתמש בטרמינולוגיה שהמציאו אויבנו. את חותמת הכשרות אנחנו מעניקים בעצמינו לכל הזיה של שונאי ישראל. קחו לדוגמא את האפרו-אמריקאיים בארה"ב שהחליטו שהמילה "ניגר" (כושי) היא פוגענית ומעליבה, וכפו על כולם להפסיק להשתמש בה. מי יעיז היום להגיד "ניגר" באמצעי התקשורת ובמוסדות השונים. ואנחנו מייד מאמצים את שפת האויב והופכים אותה לנחל הכלל.