המאבק על המדינה היהודית יצא לדרך

הטקטיקות של השמאל לא משתנות, אלה האזרחים שמתרגלים להכל. חכ"ל אריאל קלנר במאמר ראשון בסדרת מאמרים על המאבק להחזרת המדינה היהודית-לאומית למרכז השיח

האנדרטה לזכר חללי המצור הבריטי על גבעת חיים (צילום: Yehudit Garinkol)

"הממשלה הישראלית הפלסטינית הראשונה" – כך כינה ח"כ אחמד טיבי את ממשלת בנט-לפיד (07.07.21).
בשבוע שעבר, נפל דבר כאשר התברר עומק התלות של ממשלת בנט-לפיד במפלגות פוסט ציוניות כמן מרצ ומפלגות אנטי ציוניות: רע"מ והמשותפת. שרת הפנים, איילת שקד ניהלה מו"מ אינטנסיבי כולל ויתורים מפליגים בעניינים הקשורים ישירות לביטחון המדינה, כדי להעביר את חוק האזרחות.

זריקת האחריות המופקרת על האופוזיציה, רק המחישה את חשיבות ההתנגדות של האופוזיציה לחוק והרמת המסך מעל הקואליציה המופקרת שהקימו כאן בנט ומפלגתו עם השוללים את קיומה של המדינה היהודית.

את המו"מ המופקר על ההיתרים השונים לכניסה לארץ, תנהל איילת שקד עם הגורמים הפוסט ציוניים והאנטי ציוניים לאורך כל הקדנציה, על כל חוק ועל כל צעד ושעל. עכשיו מתברר שזה יהיה כנראה גם עם המשותפת.


הכל נעשה במטרה להרגיל את הציבור למציאות שלא ניתן היה לדמיין לפני כן: לב ליבה של ארץ ישראל נמסר לארגון טרור


כמו באוסלו, לפני 28 שנים, השיטה היא שיטת הבישול של הצפרדע.
בניסוי המפורסם, מניחים צפרדע בסיר ולאט לאט מגבירים את החום. הצפרדע מתרגלת לחום החדש ולא מזנקת החוצה. כך עד סופה המר.
זו הייתה גם השיטה של אוסלו. הטיפול בהתנגדות הציבור הישראלי למו"מ עם אש"ף בראשות ערפאת, נעשה בהטעיה, בהסתרה ובכחש. הצגת ההסכמים והשלבים השונים בו הוצגו כניסיונות, אשר ניתן לחזור מהם בעתיד. הכל נעשה במטרה להרגיל את הציבור למציאות שלא ניתן היה לדמיין לפני כן: לב ליבה של ארץ ישראל נמסר לארגון טרור ולראשונה בתולדות הציונות – מדינת ישראל הפקידה את ביטחון ישראל בידי זרים ובכך גם הפקירה אותו.

תקדים מכונן

התקדים הזה היה גדול וחשוב בהרבה מהשאלה: "האם ההסכמים יביאו לשלום או לא".

גם ביוני 2021 התרחש אירוע מכונן בתולדות הציונות. מכונן לא פחות מאוסלו וגדול בהרבה מן השאלה: האם וכמה גדולים יהיו הנזקים שהממשלה החדשה תגרום פרקטית (ולדעתי הם יהיו גדולים מאוד). האירוע המכונן הפעם הוא: מתן אחריות לגורל המדינה לעם זר. או בלשונו של אחמד טיבי: "הממשלה הישראלית-פלסטינית" הראשונה.

גם כאן, זה מתבשל לאט לאט ותוך שימוש בכחש והטעיה, כחלק מתהליך הבישול ההדרגתי: קודם מקימים ממשלה בראשות לפיד, אח"כ עם הפוסט ציונים של מרצ, בהמשך עם אנטי ציונים אסלאמיסטים וכעת ניהול דיונים ושת"פ קבוע עם הרשימה המשותפת.
החום עולה, הציבור מתרגל ואין תחתית לחבית, שאליה לא יגיעו אלה שעד לא מזמן הציגו את עצמם כימין אידיאולוגי.

מכאן, גם החשיבות של ההתנגדות הנחרצת של האופוזיציה לחוק: אלמלא, ההתנגדות לחוק איחוד המשפחות, הציבור היה חי עדיין באשליית מסך העשן כאילו העסקים כרגיל והממשלה החדשה "לא עוסקת באידיאולוגיה" ולא מדובר למעשה ב"ממשלת כל אזרחיה ולאומיה" ומכירת חיסול של כל המפעל הציוני.

חכ"ל אריאל קלנר (צילום מסך)

ההתנגדות לחוק הכריחה את הממשלה להעלות את החום בבת אחת וכך לחשוף את הפרצוף האמיתי ואת עמדתם העדכנית של בנט, שקד, סער ומפלגתו. כעת אנחנו יודעים מול מה אנחנו עומדים ומול איזה שבר טקטוני בתולדות הציונות אנחנו ניצבים.

אם קו השבר בעבר היה הויכוח על ארץ ישראל, היום הויכוח הוא על עצם היותה של מדינת ישראל – מדינה יהודית.
הקרב הגדול על עתיד המפעל הציוני מתחדד היום לשאלה הבסיסית ביותר: זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

השאלה הזו דורשת מאיתנו כאופוזיציה מאבק נחוש ובלתי מתפשר מצד אחד. בבחינת "סור מרע". אולם אנחנו חייבים גם את ה"עשה טוב".
הצבת חזון אלטרנטיבי ל"מדינת כל אזרחיה" צריך לכלול גם הצבת אידיאלים אלטרנטיביים לעם היושב בציון. אידיאלים שירתמו אותו לקידום החזון והתקווה המחודשת של המפעל הציוני.


הצבת חזון אלטרנטיבי ל"מדינת כל אזרחיה" צריך לכלול גם הצבת אידיאלים אלטרנטיביים לעם היושב בציון


זאת בבחינת מילותיו של אנטואן דה-סנט אקזופרי (מחבר הספר "הנסיך הקטן"):

"אם בדעתכם לבנות אוניה, אל תגייסו אנשים שיחטבו עצים ואל תכבידו עליהם משימות ועבודה, אלא פשוט למדו אותם להתגעגע אל מרחבי האינסוף של הים".

המחנה הלאומי ניצב מול אתגרים גדולים: מה שהיה מובן מאליו עד לפני חודשיים, איננו מובן עוד. זהו איום גדול אך גם הזדמנות להשבת סדר היום הלאומי והציוני למרכז הבמה אל מול הריק האידיאולוגי של הממשלה ה"ישראלית-פלסטינית הראשונה".

במאמרים הקרובים ארחיב על כך ואפרוס את חזוני המוצע בנוגע לתפיסה האלטרנטיבית אל מול הממשלה הנוכחית.


אריאל קלנר הוא חבר כנסת לשעבר מטעם תנועת ׳הליכוד׳ ומייסד 'חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית'.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. הציטוטים האלה והתמונות באמצע הטקסט רק מפריעים לקריאה בנייד
    אין בהם צורך

  2. וַיְדַבֵּ֧ר יְהוָ֛ה אֶל־מֹשֶׁ֖ה בְּעַֽרְבֹ֣ת מוֹאָ֑ב עַל־יַרְדֵּ֥ן יְרֵח֖וֹ לֵאמֹֽר׃ נא דַּבֵּר֙ אֶל־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וְאָֽמַרְתָּ֖ אֲלֵהֶ֑ם כִּ֥י אַתֶּ֛ם עֹֽבְרִ֥ים אֶת־הַיַּרְדֵּ֖ן אֶל־אֶ֥רֶץ כְּנָֽעַן׃ נב וְה֨וֹרַשְׁתֶּ֜ם אֶת־כָּל־יֹֽשְׁבֵ֤י הָאָ֨רֶץ֙ מִפְּנֵיכֶ֔ם וְאִ֨בַּדְתֶּ֔ם אֵ֖ת כָּל־מַשְׂכִּיֹּתָ֑ם וְאֵ֨ת כָּל־צַלְמֵ֤י מַסֵּֽכֹתָם֙ תְּאַבֵּ֔דוּ וְאֵ֥ת כָּל־בָּֽמוֹתָ֖ם תַּשְׁמִֽידוּ׃ נג וְהֽוֹרַשְׁתֶּ֥ם אֶת־הָאָ֖רֶץ וִֽישַׁבְתֶּם־בָּ֑הּ כִּ֥י לָכֶ֛ם נָתַ֥תִּי אֶת־הָאָ֖רֶץ לָרֶ֥שֶׁת אֹתָֽהּ׃ נד וְהִתְנַֽחַלְתֶּם֩ אֶת־הָאָ֨רֶץ בְּגוֹרָ֜ל לְמִשְׁפְּחֹֽתֵיכֶ֗ם לָרַ֞ב תַּרְבּ֤וּ אֶת־נַֽחֲלָתוֹ֙ וְלַמְעַט֙ תַּמְעִ֣יט אֶת־נַֽחֲלָת֔וֹ אֶל֩ אֲשֶׁר־יֵ֨צֵא ל֥וֹ שָׁ֛מָּה הַגּוֹרָ֖ל ל֣וֹ יִֽהְיֶ֑ה לְמַטּ֥וֹת אֲבֹֽתֵיכֶ֖ם תִּתְנֶחָֽלוּ׃ נה וְאִם־לֹ֨א תוֹרִ֜ישׁוּ אֶת־יֹֽשְׁבֵ֣י הָאָרֶץ֮ מִפְּנֵיכֶם֒ וְהָיָה֙ אֲשֶׁ֣ר תּוֹתִ֣ירוּ מֵהֶ֔ם לְשִׂכִּים֙ בְּעֵ֣ינֵיכֶ֔ם וְלִצְנִינִ֖ם בְּצִדֵּיכֶ֑ם וְצָֽרְר֣וּ אֶתְכֶ֔ם עַל־הָאָ֕רֶץ אֲשֶׁ֥ר אַתֶּ֖ם יֹֽשְׁבִ֥ים בָּֽהּ׃ נו וְהָיָ֗ה כַּֽאֲשֶׁ֥ר דִּמִּ֛יתִי לַֽעֲשׂ֥וֹת לָהֶ֖ם אֶֽעֱשֶׂ֥ה לָכֶֽם

  3. אנסה להבין. לדבריך, אם קו השבר היה פעם ארץ ישראל, היום הויכוח הוא על "מדינה יהודית". כלומר, למרות שחלפו עשרות שנים שבהם כבשנו, גנבנו, גזלנו וגרשנו, מתברר שדבר לא הישגנו. חמור מכך, מתעורר החשש שמרוב תיאבון לכבוש את ארץ ישראל – שכחנו את המדינה היהודית. שכחנו זו מילה עדינה: לדעת הכותב פשוט מעבירים את מרכז המדינה לארגון טרור. למזלנו קריאות בהלה כאלה מוכרות לנו, עוד מימי האש בעיירה היהודית. חבל שהכותב הנכבד לא מסביר לנו איך הגענו עד הלום ומהן המשמעויות הדמוגרפיות של סיפוח השטחים הכבושים

  4. זבלן. מפלגת הזומבי שנקראה בעבר ״הליכוד״ הפכה לאופוזיציה למדינת ישראל, אופוזיציה לציונות. בברירה בין הכשלת הממשלה להכשלת המדינה ראינו מה בחרתם לדיראון עולם. מה השלב הבא? האם במלחמה הבאה תתייצבו שוב עם טיבי? בושה! אין לכם גבולות כי ביבי גנב לכם את הדעת.

  5. אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי!!!!
    מי שהכשיר את השרץ הוא מר נתניהו!!!!
    אין זה מצדיק את המעשה/מעשים של בנט,שקד וסער!!!!
    הגענו למצב מהקשים בתולדות המדינה,בו היהודים ניצים
    ומי שיוצא נשכר הוא האויב הגדול דובר הערבית שאת תוצאות
    שנאתו המרה,ראינו במבצע"שומר החומות",כאשר עשו פורעים
    דוברי ערבית לינץ' ביהודים,שרפו רכוש וכלי רכב ופגעו ביהודים
    בגלל יהדותם ושוסים בדואים השתוללו במרחבי הנגב.
    יהודים רחמו רחמו,עצרו את האסון!!!!!

  6. יישר כוח אריאל קלנר. אכן בנטיטוס מכר הכל בנזיד עדשים את כל ערכי המדינה היהודית לאחים המוסלמים והרשימה המשותפת תומכי הטרור. אכן קמה פעם ראשונה בהיסטוריה ממשלה ישראלית פלשתינית. ע’’י נוכל מגולמן שתאבת כיסא ראש הממשלה לנגד עיניו, וכל השאר לא חשוב. אין ספק שממשלת הזדון שקמה בחטא צריכה גם ליפול מהר לפני שיהיה נזקים גדולים שיהיה קשה לתקן אותם בעתיד הנראה לעיין..הנוכל המגולמן בנטיטוס יזכר לדיראון עולם

  7. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

    הגב

  8. המאבק על המדינה היהודית קיים כבר המון זמן, עכשיו רק התחילו הקרבות.