הממשלה הישראלית הפלסטינית הראשונה

אם זה הולך כמו ממשלה פלסטינית, אם זה מדבר כמו ממשלה פלסטינית ואם זה מחליט כמו ממשלה פלסטינית – כנראה שזו ממשלה פלסטינית

הם הבעיה, לא הפתרון. חברי הכנסת הערבים (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בתשעה באב התשפ״א נפל דבר בישראל. מפלגת רע״מ והתנועה האסלאמית הודיעו שליהודים אין זכות על מסגד אל אקצא.
בתחילה הייתה התלבטות האם להוציא את ההודעה גם בשם רע״מ או להימנע למען שלמות הקואליציה ואז מנסור עבאס נזכר שהוא ראש הממשלה בפועל והצטרף להודעה של התנועה האסלאמית. ״מסגד אל אקצא הוא זכות בלעדית למוסלמים ואין לאף אחד אחר שום זכות עליו״. הן ניכסו את השליטה לעצמן ואף אחד מהממשלה הישראלית הפלסטינית הראשונה, כמו שקורא לה אחמד טיבי, לא העז לומר להן שהמסגד, כמו כל ירושלים, הוא בריבונות ישראל.

לאורך היום עלו אזרחים יהודים וחברי כנסת על הר הבית, אפילו העזו לשיר את המנון התקווה. התגובה לא איחרה להגיע: ״התנועה האסלאמית ורע״מ מזהירות מפריצת מתנחלים וחברי כנסת למסגד אל אקצא ומהפרות הסדר החמורות שעלולות להביא למלחמת דת באזור. לא נקבל תפילות ושירת התקווה ברחבות המסגד שבבעלות אסלאמית מלאה בכל 144 הדונמים שלו״.

מאוחר יותר פורסם סרטון של נערים מוסלמים משחקים כדורגל ברחבת המסגד. בקדושה. סרטון של חבר הכנסת עמיחי שיקלי עומד על הר הבית עם בנו ושר את התקווה הפך ויראלי ואז גם חברת הקואליציה שרן השכל עלתה על ההר. אולי כדי לפצל אותו. אז יצאה ההודעה הבאה: ״בכירים ברע״מ: מי בקואליציה שמאפשר כניסת חברי כנסת מסיעתו לרחבות מסגד אל אקצא כדי לקבל נקודות זכות בציבור שלו, שלא יצפה מאתנו להתחשבות ולהבנה״.

הכל פוליטי.

לא יתכן שיהודים עולים אל המקום הקדוש ביותר מתוך אמונה, הם רוצים נקודות זכות.
והר הבית הוא בכלל הרחבות של מסגד אל אקצא. כדי לקבל נקודות זכות, בנט מוציא הודעה על שמירת חופש הפולחן ליהודים בהר. המשבר הופך להיות בינלאומי.

ירדן שלא מכבר קיבלה מישראל מים כדי להזרים נפט מאיראן גינתה עליית יהודים על הר הבית.
אנשי הוואקף הירדני שקיבלו את המפתחות של הר הבית ממשה דיין, טענו שהיום בוצע נסיון ראשון אמיתי לשנות את הסטטוס קוו הקיים במסגד אל אקצא. ברקע נשמעים קולות על איומים פוטנציאליים מטורקיה.

ואז דובר ראש הממשלה בערבית מבהיר שבנט ישמור על זכותם המלאה של המוסלמים להתפלל במסגד אל אקצא עם בוא חג הקורבן. בהמשך יוצאת הודעה של השר עיסאווי פריג׳ ממרצ שאומר כי השבירה הזוחלת של הסטטוס קוו במתחם אל אקצא לא תורמת דבר חוץ מחוסר יציבות באיזור ובקואליציה.

קואליציה.

חברי הכנסת של מרצ החלו לצייץ הודעות מפורשות: ״הפרובוקציות בהר הבית מסכנות את שלומה של הקואליציה הטריה.
מאז הכיבוש לא היה חופש פולחן ליהודים בהר הבית כפי (ותחזיקו חזק) שלא היה חופש פולחן למוסלמים בכותל.
יש להמשיך בסטטוס קוו זה עד להשגת הסכם שלום״.

עליה על הר הבית היא פרובוקציה.
הנפת דגל ישראל היא פרובוקציה.
שירת המנון התקווה היא פרובוקציה.

עליית יהודים על הר הבית היא לא מעשה לא חוקי, יש רבנים המתנגדים לה מבחינה הלכתית.
מה למוסלמים ולפולחן בכותל ועל איזה הסכם שלום מדובר עם ערביי ישראל? צריך לשמור על שלמות הקואליציה כי אסור להכעיס את מנסור עבאס, ראש הממשלה בפועל כאמור, כדי שראש הממשלה המריונטי נפתלי בנט ישאר מחובר לחוטים שמושכים בו.

והם מושכים. ליברמן לא רוצה לתת פיצויים למשפחות הרוגי האסון במירון – בנט מצביע שלא לתת. הערבים לא רוצים לשלול אזרחות ממחבלים – בנט מצביע שלא לשלול. החילונים רוצים להכניס חמץ לבתי החולים בפסח – בנט מצביע להכניס חמץ.

על הדרך הוא גם מקדם עבודה בשבת בענף ההיי טק. משיל מעצמו עוד ועוד סממנים יהודיים וציוניים,  כדי שמנסור עבאס יחייך והוא, נפתלי, ישאר על כיסא ראש הממשלה ולא ישבור את השיא של אהוד ברק כראש הממשלה שכיהן בקדנציה הקצרה ביותר. זה הרי הכי חשוב.

מדינה שלמה משועבדת לרצון האובססיבי של נפתלי בנט להישאר ראש הממשלה. לכן הוא יוזם את ״התו שמח״ ההזוי שאינו ניתן לאכיפה כדי שעם ישראל יחגוג ובעלי האולמות לא יכעסו. לכן הוא מבקש שלא יטוסו אך לא סוגר את נמל התעופה.

עשרות אלפי ישראלים יוצאים דרך נתב״ג כל יום, מאות חוזרים מאומתים, יוצרים עשרות עד מאות שרשראות הדבקה אבל נתב״ג נשאר פתוח. כי פעם כשהיה כאן ראש ממשלה אחראי, בנט ושקד צעקו לפתוח את הכל.

אחר כך כשהיו מוטציות הם דווקא אמרו שצריך לסגור אבל הם לא סוגרים. רק שלא יכעסו. רק שלא תהיינה הפגנות בבלפור.
כך הוא מפנה את מאחז אביתר תוך הבטחות שווא רק כדי שלא תהיינה תמונות קשות של פינוי. הוא לא מפנה את חאן אל אחמר. כן, כן, שמעתם היטב.

חאן אל אחמר.

כל חברי ימינה ומצביעיה בנו כמעט את כל הקמפיין של המפלגה על האקסיומה שאם בנימין נתניהו לא מפנה את חאן אל אחמר הרי הוא שמאלה ממרצ. והם שהם עשר מעלות ימינה החליטו לדחות את הפינוי כי צריך לבחון ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. הרי כי צריך לשמור על… נכון מאוד, שלמות הקואליציה.

מה מקבל כותרות? התוכי שבנט הציל. הוא לא בדיוק הציל אלא קרא לפיקוח העירוני אבל אמת היא כבר מזמן לא משהו שבנט מאמין בו. עוד ועוד גורמים רפואיים מתריעים שאנחנו עומדים לפני קטסטרופה אבל בנט בתנועות יד שלא מפריעות לדנה וייס, מסביר שאנחנו ננצח, תוך חמישה שבועות, אם רק נחבוש מסכות.

הוא יודע, הוא הרי כתב ספר. אמש הצטלם נפתלי בנט עם בנו הקטן כשהם בבית הכנסת קוראים את מגילת איכה.
ראש ממשלת ישראל הלך לבית הכנסת בתשעה באב עם צלם מקצועי שיצלם אותו מתאבל על חורבן הבית הראשון ועל חורבן הבית השני, כשהוא בעצמו מחריב את הבית השלישי.

חובר לתומכי טרור, לא מוחא נגד איבוד הריבונות הישראלית בירושלים ומחכה למוצא פיה של מועצת השורא על כל החלטה.
יו״ר רע״מ לשעבר וחבר מועצת השורר, מסעוד גנאים איחל לממשלה שתלך לאלף עזאזל מכיוון שהיא מעמיקה את הכיבוש במסגד אל אקצא ומחללת את קדושתו. מבחינת המוסלמים אין משמעות לריבונות של ישראל במזרח ירושלים.

הדרשן של מסגד אל אקצא הזהיר מפני הכיבוש הישראלי שמנסה להשתלט באופן מוחלט על מסגד אל אקצא ועל המקומות שמסביבו. לשכת יו״ר הרשות הפלסטינית אומר שההצהרות של בנט הן הסלמה לקראת מלחמת דת מסוכנת ערב חג הקורבן וכי ממשלת ישראל היא הנושאת באחריות. ראש הממשלה הפלסטיני קרא להתערבות בינלאומית דחופה.

ירושלים היא ליבת העניין, ליבת הסכסוך, תמיד הייתה. יש גם בעיה להזכיר את ירושלים במליאת הכנסת.
השבוע ביקשה חברת הכנסת אורית סטרוק לקיים דיון במליאה על הקשר בין תשעה באב לבין בית המקדש. הייתה זו עידית סילמן, חברתו למפלגה של בנט, שנזעקה לעצור את האירוע המסוכן ולהזעיק חברי קואליציה באחת בלילה כדי להצביע נגד קיום הדיון. כדי לא להרגיז את מנסור עבאס כדי שנפתלי בנט ישאר ראש ממשלה.

נראה כי כל ההחלטות שקיבלה הממשלה עד כה מנוגדות לחלוטין לטובת עם ישראל ולממשלת עשר מעלות ימינה,
כולן נועדו לשרת אדם אחד שלא רוצה להפרד מהכיסא. לכן איימן עודה יכול לומר שישראל היא כובשת ושהפתרון היחיד הוא הקמת מדינה פלסטינית. מוסי רז יכול להסכים איתו, ובנט לא אומר דבר. לכן עומר בר לב יכול להאשים את מדינת ישראל באלימות בחברה הערבית בגלל אי-שוויון ולומר שזו בעיה לאסוף נשק לא-חוקי ממשפחות נורמטיביות. ובנט לא אומר דבר.

כמו נפתלי,
גם אחמד טיבי שיקר.
זו לא ממשלה ישראלית-פלסטינית,
זו ממשלה פלסטינית.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. הממשלה תתפרק בסוף.הערבים יסחטו את הממשלה.
    עד שתפרוץ מלחמה ואז הם יפילו את הממשלה.
    ואני מקווה שבנט ושקד ילכו לכל הרוחות

  2. וכשיגיעו הפרהוד של המאה ה 21, גם לא יגידו כלום. ואף אחד לא יגיע לעזרת היהודים כמו שלא הגיעו מעולם. היהודים במו ידיהם מחסלים את מדינתם היחידה. בשם הנאורות. הערבים רק צריכים לחכות עוד קצת…

    1. הלוואי שזה היה בשם אידיאל כגון 'נאורות'(כלומר תפיסת שמאל)-אז היה אפשר להתווכח.
      הבעיה היא שזה נעשה בשם חולשת האופי והפינוק(מרכז), ועם זה הרבה יותר קשה להתווכח.
      המפלגות שמובילות היום הן כאלו שמקדשות את הכניעה לכל בריונות ואת השתיקה לגבי כל נושא מהותי(ע"ע הר הבית) גם אם זה יוצר נזקים לדורות הבאים.
      המפלגות הללו מכסות את זה בכיסוי של 'שקט' ו'שלום' כמו שחזור של הסכם אוסלו בלי לזכור את התוצאות: חולשה רק מעוררת תאבון.
      ולצערנו, התקשורת נותנת לזה גיבוי נאמן וחבל.

  3. ראשית, אין עם "פלסטינאי", צריך לפשט ולהודות שהממשלה הנוכחית נשלטת ע"י מוסלמים.

    שנית, יש סימנים לכך ש"בנשקד" זה סוס טרויאני של השמאל, מין "MANCHURIAN CANDIDATE" – חפרפרת דו-ראשית שהשתלטה על המדינה. מהם הסימנים?
    ובכן, כריעת ברך של בנט למחאת הקוטג' ב 2010 – לכל אדם עם שכל זה היה ברור מי עומד מאחורי ה"מחאה" ומה מטרתה. שנית – ההתעקשות של שקד על "פסקת ההתגברות" (והיא גם מילמלה "ארבע שנים") – כלומר, קיבוע הדיקטטורה של הבגץ בחוק, סתימת הגולל על הניסיון לפתור את הנושא שמסכן את ישראל יותר מכל – החתרנות האובדנית של יהודים נגד מדינה יהודית במטריית הגנה של הבגץ הדיקטטורי.
    שלישית – בנט בא מבית עם זיקה רפורמית. הרפורמים הם קודם כל שמאלנים גלובאליסטים ששונאים את ישראל (כפי שהיא כיום). שקד הייתה שרת משפטים ומה הצליחה לעשות? לדעתי היא עשתה רק רושם של שינוי – ולבסוף היתרון של שופטי עליון שמאלנים, בוגרי קרן ווקסנר נשאר על כנו.
    כשבנט היה שר החינוך הוא עשה רושם של ימני אבל מינה (או לא התנגד למינוי של) פעילי שמאל קיצוני למשרות בכירות במשרד שאחראי על חינוך ילדינו – מפקדי המחר. אנו רואים את תוצאות הפעילות של משהו דומה – עשרות שנים בארה"ב האקדמיה, הוליווד, מדינת העומק פעלו בשיטות SAUL ALINSKI, CLOWARD-PIVEN לתפוס את השילטון ע"י אינדוקטרינאציה של הנוער האמריקאי ועכשיו ארה"ב אבודה.
    אובמה עצמו כתב שכשהיה עובד ב-BAIN CONSULTING,
    – I FELT LIKE A SOLDIER BEHIND ENEMY LINES
    נראה לי שבנשקד הם חיילים של הגייס החמישי.

  4. מזכ"ל מועצת יש"ע לשעבר שגר ברעננה – נאה דורש , כבר אז היה צריך לשאול את השאלות האם יש לו עור במשחק.
    ומי שאין לו עור במשחק יכול לומר הכול כדי להיות רוה"מ ואותו דבר נכון על סגניתו מצפון ת"א .
    ורוב הכיפות נפלו בפח.

  5. נכון מאוד, אין לנו שום זכות על אל אקצה. שום כלום. ונזכיר בהזדמנות זאת את המחתרת היהודית הראשונה שזממה לפוצץ את המסגדים. אסור לתת ליהודים להתפלל בהר הבית: לטובת עם ישראל ולטובת העולם

  6. הערבים עדיפים על החרדים הטפילים אוכלי החינם שכופים על המדינה חוקים דרקוניים ומשתמשים בבית המשפט העליון לאכוף אותם

    1. לאמנון. כמה אוויליים אפשר להיות!?

      הערבים המוסלמים בישראל ברוב מוחלט ישחטו אותך ואת ילדיך בהזדמנות הראשונה שיוכלו.

      החרדים גובים ממך מס. נניח.

      מה עדיף?

    2. א.לחרדים אין הסתה נגד המדינה, יש רמת פשיעה אפסית ויש נסיון לתת למדינה בתמורה זכויות רוחניות. העובדה שאתה לא מאמין בזה לא אומרת שזה לא מעיד על מוכנות לתת חזרה. איך זה לא עדיף על הערבים???
      ב.אתה רוצה לדבר על אכיפת חוקים דרקוניים? תנחש איך אחרים מרגישים לגבי כל הנושא של 'זכויות אדם'. בזה החרדים עדיפים על רוב המדינה.
      ג.ממתי בית המשפט העליון אוהב חרדים? רק לא מזמן בית המשפט העליון פגע ביכולתם לאכול בבתי חולים בפסח למרות היותם קהל שבוי.

    3. אמנון, אתה מעדיף ערבים שונאי ישראל מחבלים מפעילי טרור רוצחי יהודים ללא אבחנה בין אם חרדים או חופשיים ואין הם בודקים בציציות גם אם אתה סמולני. בעת פעולת הטרור והחבלה המבחן הוא אם אתה יהודי או ערבי.
      בוש לך טיפש חסר לב ומצפון.