פגוש את ההזייה

'פגוש את העיתונות' של רינה מצליח היא מספינות הדגל של ההטייה התקשורתית והינדוס התודעה של הערוצים הממוסדים. כשפוליטיקאי לשעבר משתלח במי שכיהן כראש מחלקת מחקר באמ"ן על נושא מקצועי – זה כבר עובר למחוזות ההזייה.

מה עוד נותר לומר עליה? רינה מצליח (צילום: Eyalbenyaish)

במשדר "פגוש את העיתונות" בהנחיית העיתונאית רינה מצליח ששודר בשבת האחרונה ועסק בתנועת ה- BDS בעקבות החרם של גלידות "בן וג'ריס", התקיים ראיון בהשתתפות יו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר הסוכנות היהודית לשעבר אברהם (אברום) בורג ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים ורח"ט מחקר לשעבר תא"ל (מיל') יוסי קופרווסר.

את הריאיון פתחה מצליח בשאלות הבאות: האם יש דרך להילחם ב- BDS, בתופעה, או בסכסוך שגורם לBDS. מה צריך לעשות?

תא"ל קופרווסר הצליח להוציא מפיו בקושי משפט שלם ראשון אחד, עת זכה להפרעה ראשונה מצד המראיינת ששאלה ספק אמרה את דעתה בקול רם- האם אפשר לנצח? ניכר היה כי המראיינת לא הבינה את מטרת תנועת ה-BDS למרות ניסיונותיו של האחרון להסבירם בקצרה ובבהירות רבה. עוד ניסתה היא להמעיט לכאורה בחשיבות הסוגיה, במחשבה שמדובר רק בקריאה נגד הכיבוש בשטחי יהודה ושומרון לכאורה.

כשהתבקש אברום בורג להתייחס לגופו של עניין, בחר הוא להשתלח תחילה דווקא בתא"ל קופרווסר. לאחר פתיח זה החל בורג בהצגת "שתי עובדות ועמדה", כדבריו.
העובדה הראשונה בה יצא בהצהרה: "כל מילימטר מעבר לקו הירוק הוא לא ישראל, הוא משהו אחר". לאחריה ציין כי "עובדה שנייה היא שבן וג'ריס בדיוק כמו ממשלת ישראל…מבדלים החוצה את ההתנחלויות והם לא ישראל". דברים אלו נאמרו לצד אמירות מעודדות ותומכות לכאורה מפי המראיינת האובייקטיבית שפנתה בנימה מזלזלת משהו לתא"ל קופרווסר "אתה יודע את זה קופרווסר".

גם המראיינת מצליח וגם בורג התעלמו ממשפט המפתח עליו חזר קופרווסר בטענתו כי ה BDS שם כיעד לחסל את מדינת ישראל. שניהם בחרו להטות את השיח מן האמירה הנוקבת ולא להתבלבל מהעובדות לאשורן כפי שמצוינות הן על ידי תנועת הBDS בעצמה.

אברום בורג, שאימץ את שיטת הדמגוגיה הדוגלת ב- "נכון, לא נכון –דבר בביטחון", חזר ואמר שהשטחים הם לא ישראל "זה כמו רודוס וכמו חוץ לארץ". הוא התעלם מהערותיו הנכונות של קופרווסר לפיהן השטחים נמצאים בשליטה ישראלית ועל כן ההשוואה אינה במקומה. גם מצליח לא שעתה להערות וזרמה עם הקו המעוות של בורג כאילו היו דבריו דברי אלוקים חיים.

באשר לעמדה אותה ציין בורג בתחילת דבריו בחר הוא להמעיט בחשיבות הBDS וטען שהם "לא תנועה כזו חזקה… יותר דחליל מתנועה" ובנוסף טען בנחרצות כי "פעולה של הBDS היא פעולה לגיטימית".

ניסיונותיו של תא"ל קופרווסר להעמיד את דבריו של בורג ואת העובדות על דיוקם- זכו להתנגדויות מצד מצליח ובורג, שהיה נחוש לדברר את ה BDS בעצמו לכאורה.

בורג השקיע מאמץ ניכר בפאתוס מרשים בכדי להעצים את סבלם המר של הפלסטינים תחת הדורסנות הישראלית באומרו: "מה נשאר לעם שחמישה מיליון מבניו ובנותיו שלולים על ידי המדינה שלנו, "הדמוקרטיה היחידה" במזרח התיכון מכל זכות אזרחית. מה המחאה הלא אלימה, הלגיטימית, המותרת? זה! זה מה שמותר לעשות. זה מה שצריכה לעשות חברה אזרחית והם עושים את זה. לא נעים, לא נעים. הפתרון לשאלה שלך הוא אחד: לצאת מהשטחים, לפנות את כל ההתנחלויות, להגיע להסכם על ירושלים, להגיע להסכמים על נושא הפליטים וזכות השיבה, לקבוע גבולות קבע בגבול המזרחי של מדינת ישראל- לא יהיה יותר BDS".

בהתייחסו של תא"ל קופרווסר לשלוש הקביעות של הBDS אמר הוא בבירור כי אלו יביאו לחיסולה של מדינת ישראל כמדינת הלאום. גם כאן היה לאברום מה להגיד ולעקוץ : "לא, זה חיסולה של מדינת יהודה ושומרון". תא"ל קופרווסר התעקש להסביר בנימוס, בסבלנות ובכבוד הראויים לציון את דבריו אך זכה בנימת זלזול מצדה של מצליח ולהבעות פנים מחמיצות מצדו של בורג, שניכר כאילו היה ממנסחי העקרונות של הBDS ועל כן בקיא היטב בכוונת מנהיגיו, לכאורה.

בהפרעותיו של בורג החוזרות ונישנות לדברי תא"ל קופרווסר, השווה הוא את זכות השיבה הנדרשת על ידי הערבים לחוק השבות, לא פחות ולא יותר. זאת לאחר שהבהיר שהוא בעד מדינת כל אזרחיה כמובן.

כשהסביר קופרווסר כי המדינה הוקמה עבור העם היהודי, טרח בורג להבהיר בטון סמכותי ובוגר כי "הערבים היו כאן לפניך". מכאן השיח הלך והדרדר כשגברת מצליח מטיפה לתא"ל קופרווסר "בוא, בוא, קופרווסר אתה לא יכול לסדר את המציאות איך שהיא מתאימה לך". מצליח טרחה במהלך כל הריאיון להפריע ולקטוע את דבריו של תא"ל קופרווסר בעוד שאת דבריו של בורג שמעה בנחת ושקיקה כאילו היו הם אמת לאמיתה. בשלב סיכום הריאיון ניסה בורג לשים מילים ודברי הבל לכאורה בפיו של תא"ל קופרווסר, אך כשהלה העיר לו- החרה זה לעברו: "תשתוק, תשתוק".

מטרות התנועה – עובדות

לאחר שהבנו כי בתכנית "פגוש את העיתונות" ראוי קודם "לפגוש את העובדות", אנסה בקצרה להבהיר את מטרות תנועת ה- BDS שראשי התיבות שלה באנגלית מציינים את המילים: חרם, מניעת השקעות, ועיצומים המוכוונים רק כנגד ישראל בגין עוונותיה. בטרם אעשה כן אציין כי תנועת הBDS מדגישה כי היא תנועה כללית, הפועלת נגד גזענות ובעד זכויות אדם, המתנגדת עקרונית לכל צורות האפליה, לרבות אנטישמיות ואיסלמופוביה. זאת למרות שהאתר של התנועה אינו עוסק חלילה בכל הנושאים הנשגבים הללו ביתר מדינות העולם, למעט ישראל כמובן.

שלוש המטרות המוצהרות המופיעות באתר התנועה הן:
1. סוף ל"כיבוש ולקולוניזציה של אדמות ערביות", וכן "הריסה של החומה" (גדר ההפרדה שבנתה ישראל ביהודה ושומרון).
2. הכרת ישראל ב"זכויות הבסיסיות של אזרחיה הערבים הפלסטיניים, עד כדי שוויון מלא".
3. "כיבוד, הגנה וקידום ישראליים של זכויות הפליטים הפלסטיניים לשוב לבתיהם, כפי שהוחלט בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם 194".

מימוש שלוש מטרות אלו משמעו אחת – קצה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית המהווה בית יהודי בגבולות בטוחים בארץ ישראל.
מעת שהתכלית של תנועת הBDS ברורה- אזי ניתן להסיק כי כל יהודי ישראלי התומך, מצדיק ומסייע לתנועה, כורת למעשה את הענף עליו הוא יושב במו ידיו. כל יהודי העושה כן בגולה, הינו שותף לדבר עברה לכאורה בהיותו תומך בקץ הציונות, אבדן הדרך והזהות, הפקרת עמו לחסדי גויים, כל זאת ועוד בהעדר מדינה יהודית בארץ המובטחת על בסיס גבולות בטוחים.

לאור זאת קל להבין שהתנועה הינה תנועת אויב, הממשיכה את פעולתם של אויבי ישראל החפצים בהשמדתה, רק שעושה היא את מלאכתה בדרך מערבית נאורה, הנעימה לאוזן "המתייוונת" והכנועה באמצעות פעילות שנאה במסווה של היותה "דמוקרטית, ליברלית והומניטרית" לכאורה.

לגבי יתר דבריו ההזויים ומלאי הפאתוס של יו"ר הכנסת לשעבר, יו"ר הסוכנות היהודית לשעבר ותומך חד"ש בראיון לפגוש את העיתונות, ארמוז רק שמפאת הכבוד לאדם, דבר שלא הופגן על ידו כלפי עמיתו לראיון, אמליץ לאברום בורג לבחון בקפידה את דבריו בראיון, או פשוט לקפד את האות המסיימת את שם משפחתו.

סיכום והמלצות

לסיכום וכמענה לשאלתה של העיתונאית המצליחה בפתח תוכניתה אענה בקצרה: תנועת ה-BDS הפועלת כנגד ישראל תחדל מלהתקיים כשמדינת ישראל תהפוך לפלסטין כולה מהים ועד הנהר.

על כן, נדרשת המדינה לפעול בכלים מגוונים העומדים לרשותה בכדי לפגוע בתומכי התנועה מבית ומחוץ, בתשתיותיה ובראשיה… בדרך לא אלימה כמובן, בהתאם להמלצתו של אברום שוחר השלום.

במקביל, ראוי שמדינת ישראל תעודד את המשק הישראלי לייצר, לסחור ולצרוך תוצרת כחול לבן בגאווה.
כנראה שברוח התקופה ובחלוף 73 השנים מאז הקמת מדינת ישראל, שכחו הישראלים את החרם הערבי שנמשך עד שנות ה-90, את האמברגו על הנשק שהביא להתפתחות התעשיות הביטחוניות המפרנסות עד היום אלפי משפחות.

כחלק מהמערכה על הריבונות והמשילות בארץ, ועל מנת שלא להיסמך ולהיסחט על ידי זרים ללא תקנה, יש להקפיד על עצמאות כלכלית ויצרנית שתבטיח כי אזרחיה הנאמנים של מדינת ישראל לא יפגעו מתבוסתנים בני עמם, או מקרב הגויים הצדקניים והצבועים. מוזמנים הם כל אלו לסייע למצב המדוכאים והסובלים מקרב הערבים המצויים במזרח התיכון למכביר, ומתקנאים במצב הערבים "המופלים" לטובה במדינת ישראל הדמוקרטית, רק בזכות היהודים שבה.

אל”מ במיל׳ טל בראון הוא יועץ אסטרטגי, בעל תואר שני בלימודי צבא וביטחון, ביצע שורת תפקידי פיקוד במגוון יחידות לוחמות, שירת כמג״ד, כמפקד בה״ד ורמ״ח איסוף הקרבי. חבר בתנועת ׳הביטחוניסטים׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. מצליח לא יודעת על מה היא מדברת אבל העיקר אצלה הוא לדבר בגסות כנגד כל מי שלא מדקלם את מה שהיא מדקלמת. לא מבין למה אנשים רציניים מטריחים עצמם להופיע אצלה וליטול חלק במופע העלוב שהיא מנהלת.

    1. חד משמעית. אין הבדל בין הקרקס אצלה לבין הקרקס של שני ההזויים בערב שבת.

  2. עולם בלי בורג ובלי מצליח, המתבולל האנטישמי והמרוקאית המלקקת למתבוללים אנטישמים, יהיה עולם טוב יותר.

  3. במשפט אחד אאחל לזיבלון בורג שיקבל סרטן מוח הקטן שלו,ויקח את ילדיו לצרפת ויקבר שם כדי שלא נבזבז כסף של מערכת הבריאות להציל את הזיבלון

    1. אל תדאג, אם היה מהגר מכאן וחוטף מחלה במדינה אחרת, היה יודע יפה מאוד לחזור לכאן כדי לקבל טיפול רפואי.

  4. איש חד"ש אבראהים אל-בורג' הוא תומך ידוע בלאומנות הערבית הכי קיצונית נגד היהוד – כולל במחבלים מתאבדים, רוצחי המונים. הוא מנסה להציג זאת כ'הבנה' למעשיהם, כי 'הכיבוש לא משאיר להם ברירה', אבל הטון עושה את המנגינה. אעפ"כ הוא מצליח לדחוף את יריביו למגננה, כמו עם הקשקוש שלו על 'רודוס' ודומיה, כי יריביו משחקים את המשחק ע"פ החוקים שלו, במקום להפוך עליו את השולחן. כי האמת היא שא"י נתונה לכיבוש ערבו-איסלאמי מאז המאה ה-7 ועד לראשית המאה ה-20, כולל 400 שנות הכיבוש העותומאני-איסלאמי שהיה רק המשך של הכיבוש הערבו-איסלאמי הישן. יוצאת מכלל זה תקופה של כ-200 שנה שבהן א"י היתה נתונה לכיבוש צלבני. 'ערביי פילסטין' נזכרו לדרוש 'עצמאות' רק כשהארץ נכבשה ע"י הבריטים והובטחה כבית לאומי ליהוד. עד אז הם ראו את עצמם לכל היותר כחלק מ'דרום סוריה'. במילים אחרות: הערבים בא"י הם הם הפולשים הקולוניאליסטים, בדומה לספרדים באמריקה הלטינית שבדומה לכובשים הערבו-איסלאמים באזורנו השמידו את התרבויות שהיו שם לפניהם וכפו על האוכלוסייה – ככל שהם לא טבחו או גירשו אותה – את הדת, השפה והתרבות שלהם. איפה הפיניקים, הארמים, האשורים, השומרונים, המואבים, האדומים, המצרים הקדמונים (שמהם נותר רק המיעוט הקופטי הלחוץ והמדוכא) וכל ייתר העמים והעדות שהיו כאן לפני הכיבוש הערבו-איסלאמי? באיזו חוצפה אבראהים אל-בורג' פולט את דברי השקר שלו כלפי יוסי קופרווסר “הערבים היו כאן לפניך”? הם לא היו כאן 'לפניו' כי רובם הגדול פולשים וקולוניאליסטים, מהגרים ומסתננים של 200 השנים האחרונות, בעוד שאבותיו של קופרווסר – ושל כולנו – היו כאן ילידי המקום, והם ואנחנו ממשיכיהם בעלי הבית כאן. אבראהים אל-בורג' יכול ללכת לצרפת עם הדרכון הצרפתי שלו. אין לו כאן מקום. הוא נטע זר ועויין בארצנו ומשרת האוייב.

  5. צריך להסתכל על bds בקונטקסט ההיסטורי שלה.
    תנועת החרם הערבי על ישראל קמה הרבה לפני מדינת ישראל.
    עוד בשנות ה30 של המאה הקודמת החליטו מדינות ערב על חרם כלכלי על ישראל.
    החרם נמשך עד ימינו, כאשר ישראל מתחזקת וכתוצאה מכך החרם הולך ונחלש.
    בתחילת שנות האלפיים עם התפשטות הרשת הפכו דברים רבים שהיו בעבר נחלת גילדות ומדינות והופרטו והפכו לנחלת הציבור. דוגמאות להשלכות כאלו הם תופעת 'רובין הוד' במניות, ה'אביב הערבי' ועוד.
    החרם הערבי היה חלק מן התהליך הזה והbds היא ההפרטה של החרם מן המדינות לתנועה חברתית.
    הדבר המעניין הוא, שבעוד שהמדינות הערביות מתפשטות כמעט לגמרי מן החרם וחותמות הסכמי שיתוף פעולה עם ישראל, דווקא התנועה החברתית מתחזקת במערב כחלק מן הרדיקליזציה של השמאל הפרוגרסיבי.

  6. אברום בורג היה במדינה מתוקנת המכבדת את עצמה מתנדנד על חבל,כמו שר"מ וישי התנדנד.פוליטיקאי לשעבר החובר לגרועים שבאויבי ישראל-כי ארגון ה-BDS פועל בדרך נאורה וליברלית לכאורה-לא צריך לראות מצלמה או אולפן אפילו מרחוק .כי חבל על כל שניית מסך שמבוזבזת על צואת אדם כזו,שמייחל כמו שותפיו הנבלים למפלגה האנטישמית המטונפת,חד"ש,לחיסולה ולחורבנה של מדינת ישראל ולסוף דרכה של המדינה כמדינת הלאום של עם ישראל.רק אספסוף אולפנים מחבלו תקשורתי,בזוי,שפל ונקלה יכול להביא אשפה כזו לאולפן. רפש תקשורתי שמראיין רפש פוליטי.אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה:צאו וראו מי חבריו של בורג שמבייש את זכרו של אביו:היבא יזבק,אעידה תומא סלימאן-שקראה לבטל את חוק השבות,אחמד טיבי סרסור השהידים שבהפגנה מול הכנסת של משפחות שכולות נגד כוונתו של גנץ בזמנו להקים ממשלה על בסיס הקולות של הרשימה הערבית המשותפת הניף לעברם בהפגנתיות את תנועת וי עם ידו הטמאה.לבורג נגמרה הבושה כי עיקר חוצפתו נובע מהגב שמעניק לו הגוף השליט במדינה שקרוי בימ"ש עליון בשבתו כדיקטטורה של בג"ץ,אויב מר של הציונות והחירות במדינה….

  7. אברום בורג היה במדינה מתוקנת המכבדת את עצמה מתנדנד על חבל,כמו שר"מ וישי התנדנד.פוליטיקאי לשעבר החובר לגרועים שבאויבי ישראל-כי ארגון ה-BDS פועל בדרך נאורה וליברלית לכאורה-לא צריך לראות מצלמה או אולפן אפילו מרחוק .כי חבל על כל שניית מסך שמבוזבזת על צואת אדם כזו,שמייחל כמו שותפיו הנבלים למפלגה האנטישמית המטונפת,חד"ש,לחיסולה ולחורבנה של מדינת ישראל ולסוף דרכה של המדינה כמדינת הלאום של עם ישראל.רק אספסוף אולפנים מחבלו תקשורתי,בזוי,שפל ונקלה יכול להביא אשפה כזו לאולפן. רפש תקשורתי שמראיין רפש פוליטי.אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה:צאו וראו מי חבריו של בורג שמבייש את זכרו של אביו:היבא יזבק,אעידה תומא סלימאן-שקראה לבטל את חוק השבות,אחמד טיבי סרסור השהידים שבהפגנה מול הכנסת של משפחות שכולות נגד כוונתו של גנץ בזמנו להקים ממשלה על בסיס הקולות של הרשימה הערבית המשותפת הניף לעברם בהפגנתיות את תנועת וי עם ידו הטמאה.לבורג נגמרה הבושה כי עיקר חוצפתו נובע מהגב שמעניק לו הגוף השליט במדינה שקרוי בימ"ש עליון בשבתו כדיקטטורה של בג"ץ,אויב מר של הציונות והחירות במדינה….

  8. רינה מצליח לא חושבת כמוני, אין
    לזה שום קשר לעדה שלה. הדעות שלה לא קשורות להיותה מרוקאית.
    רינה משתלבת בערוץ העוין להמשך קיום יהודים בארצם ושואפת להיות מקובלת בדעותיה הקיצוניות.
    בעיני רבים היא לא מעוררת חיבה יתרה. ודרך הראיונות שלה והשאלות שהיא שואלת היא איננה אדם נאור
    מכבד את הזולת ומוכנה להקשיב לתשובות. זה לא כבוד להשתתף בתוכנית הזאת.

  9. כיסים עמוקים עמוקים מדי מאפשרים את המשך הפגיעה במדינה. לעת הזו הציבור ברובו בז לתקשורת ומתעב אותה ואת מגישיה. מסיבה לא ברורה ממשיך לבהות במופעי האימה הרדודים והבזויים הבוקעים ממנה. לצערי ערוץ 20 מאמץ אותה גישה מטופשת אבל מהצד השני. מציע לכולם לעבור לערוץ מוסיקה ישראלית במקום האזנה – אפילו ברקע – לביזיון המתמשך הזה. אולי ירדה בפירסום יגאלו אותנו מהאשפה הזו. וערוץ "כאן" לחתוך התקציב במחצית ולהפנות למערכת הבריאות ולסל התרופות.

  10. קשה מאוד לראות המתרחש לנגד עינינו!!!!!!
    אדם שכיהן כיושב ראש בית הנבחרים הישראלי וכיהן גם כיושב ראש הסוכנות היהודית,הפך להיות אדם הזוי
    לחלוטין,השונא כל אשר קשור בממלכתיות יהודית ובקשר של העם היהודי לארצו,ארץ ישראל ומקבל במה
    בכלי התקשורת להשמעת דברי טירוף.דברי טירוף אלה משמעותם היא שלפנינו ארם שנטרפה עליו דעתו
    ומקומו במוסד לחולי נפש,מסוכן לעצמו ולציבור.
    על המראיינת,אין צורך להרחיב את הדיבור.

  11. בתהליך בו מדינת ישראל נמצאת, המעטפת החיצונית של ההגדרה שלה כיהודית ודמוקרטית, יש כבר מלא קרעים וחבלות קשות כתוצאה מפעולת הכוחות הריסוק הפנימיים והחיצוניים. היא כבר לא נראית כזאת והייעוד ההיסטורי שלה מרוטש בלי הכר. והיא כבר גם לא דמוקרטית.

  12. מי רואה את רינה מצליח? אין לכם דברים טובים יותר לעשות? היא בזבוז זמן !
    לצערי, יש יותר ויותר דברים הזויים בערוץ 2

    מספיק להזכיר את ערד ניר (הזועם התמידי), את דנה וויס ה"מוזרה"
    ועוד. ערוץ 2 הפך אצלנו לערוץ הקומדיה. כשמתחשק לצחוק רואים את ערוץ 2 (בפרט ערד ניר)