לא אדוני, סגן יושב הראש

אחמד טיבי ידע היטב מה הוא עושה כשקטע את בן גביר ודרש את כבודו ממי שאינו מכבדו. טל בראון מזכיר שורה ארוכה של התבטאויות בעייתיות משהו של סגן יו"ר הכנסת המכובד בעיניי עצמו

מפלגות רדיקליות עם משנה פרוגרסיבית סדורה | מימין: ח״כ זאב אלקין, ח״כ אחמד טיבי ויו״ר ׳העבודה׳ מרב מיכאלי (דוברות הכנסת)

"אני מתעב מתנחלים בהתנחלויות. הביטוי ארץ ישראל הוא ביטוי קולוניאליסטי ולא רק שאני לא מקבל אותו, אני מתנגד לו"- דברים שנאמרו בראיון ברדיו FM103 ב-9 במרץ 2020.

"חמאס לא ארגון טרור… זה פלג לגיטימי….בעזה ישראל מפעילה טרור נגד עשרות אלפי מפגינים…" – בראיון טלוויזיוני לגאולה אבן ביום 13 באוק׳ 2020.

"בייחוד בכלא הכובשים הזרים לתושבי הארץ הנכבשים, הרוב המוסרי הזה של הסוהרים בטל ומבוטל, וזאת משום שהחברה שמחוץ לכלא עומדת לצד האסיר, לצד הנאבק, לצד הלוחם, לצדו של מרואן, של כרים [יונס], של מאהר [יונס] ושל אחמד סעדאת, משום שהם סמלים המקריבים למען מולדתם. יום השנה למעצרו של מרואן מתרחש בו זמנית עם יום השנה ללכתו של מפקד היסטורי כביר, הוא אבו-ג'יהאד. העם הזה התרגל שמפקדיו האצילים, מוסרים את נפשם, או את חירותם כמחיר למען עמם ולמען חירות עמם"- נאום משנת 2018 בטקס לציון יום השנה ה-16 למעצרו של המחבל מרואן ברגותי.

"אני גאה להיות חבר של יאסר ערפאת….הנעל שלו שווה 10 כמוך" – בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, 4 בנובמבר 2013 בו גידף את יו"ר הוועדה תוך אובדן עשתונות.

"הוא זבל כמוך. אתה מבייש גן חיות" – בדברים שנשא מעל במת הכנסת כלפי ח"כ בן ארי, בעודו קורע את תמונת הרב כהנא ב-18 ביולי 2012 למרות הפצרות יו"ר הכנסת בזמנו רובי ריבלין.

"אנסטסיה, שנדפקה לה האינסטלציה, גדלה שם בערוגות הזבל של ישראל ביתנו, או שמא נאמר – רוסיה ביתנו" – נאום על מאורע שפיכת המים של חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי על ראלב מג'אדלה בינואר 2012

"בהיסטוריה של העמים ומאבקיהם תופס השהיד את פסגת התפארת. אין ערך נעלה יותר מהשהאדה. השהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחירות… ברכות לאלפי השהידים במולדת ובניכר וברכות לשהידים שלנו ושלכם בתוך הקו הירוק" – נאום בכינוס שנערך ברש"פ בינואר 2012 לרגל יום "השהיד הפלסטיני".

"ח"כ כהנא ימח שמו וזכרו" – בדיון על חוק בשארה, בכנסת, 15 בפברואר 2011

"בגלל התקפי פאניקה בשדרות, יצרתם נהר של דם בעזה" – בראיון לוואלה בינואר 2009

"ישראל היא זו שהמציאה את סגנון החטיפה, עליה לשחרר את כל האסירים הלבנונים, ולסגת מחוות שבעא. החיזבאללה נאלץ לחטוף את החיילים הישראלים בגלל הטיפשות והיהירות הישראלית"- ראיון לעיתון "כול אל ערב" מאי 2001.

"[ברכות] להנהגה הפלסטינית, לפלסטין האהובה! מנצרת הגאה, מהכרמל הירוק, מחיפה, עכו, יפו, לוד ורמלה, מהמשולש העומד איתן, מטייבה האהובה והנגב האציל, נטביע נשיקה על מצח המנהיג הנישא [יאסר ערפאת]…האח המנהיג, אבו עמאר [ערפאת] …" – נאום ברמאללה לרגל יום השנה ה-4 למותו של רב המחבלים ערפאת ימ"ש ששודר בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ ב-11 בנובמבר 2008.

"אני מדגיש כי ההתנגדות לכיבוש היא אפשרית, מותרת, ויתר על כן, היא אחת הזכויות של עמים הנתונים תחת כיבוש, כפי שפעל חיזבאללה וניצח בהתנגדות שלו"- ראיון בטלוויזיה הפלסטינית בתחילת מבצע "חורף חם" ברצועת עזה בשנת 2008.

"נשותינו היפות מדליקות נרות, וגברינו מדליקים מקומיים" – דברים שיוחסו לרב היישוב בית-אל על ידי המרואין בתוכנית "ערב חדש" מיום ‎28 בפברואר ‎1994.

שאלות של הגיון בריא

אחרי קריאת הכותרת והציטוטים הללו, בוודאי כבר ניחשתם שמדובר בחבר הכנסת ד"ר אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, שבכנסת זו זכה לכבוד לכהן כסגן יושב-ראש כנסת ישראל.
לאור דבריו בעבר ובהווה, כמו גם התנהלותו לאחרונה כסגן יו"ר, המנצלת לרעה את מעמדו ותפקידו, יש לבדוק את שפיותה של המדינה ומנהיגיה שהתירו לאדם זה לשבת בכנסת, על אחת כמה וכמה בראשה, גם אם למאית שנייה.

האם יעלה על הדעת שמי שהיה מעריצו, יועצו ומקורבו של הטרוריסט בן לאדן מארגון אל –קאעדה, האחראי להתקפת הטרור הגדולה ביותר שנעשתה על אדמת ארה"ב, ישב בקונגרס או בסנאט האמריקני שבוושינגטון? האם יעלה על הדעת שיועצו של נשיא סוריה בשאר אסד יישב ולו רק לשנייה על כס יו"ר הפרלמנט האירופי עתה?

היעלה על דעת הסולטן הטורקי ארדואן להתיר למי שהיה יועצו של מנהיג הכורדים הדורשים עצמאות על חבל ארץ, עבדוללה אג'לאן, הכלוא עדיין אי שם במדינה הנאורה, לשבת לאלפית שנייה בראש הפרלמנט הטורקי, גם אם תהיה זו משאלתו האחרונה?
טיבי ושכמותו הם שליחי הרשות הפלסטינית בכנסת ישראל לכאורה, הודות לאיוולת מקוממת של מדינה יהודית ודמוקרטית שלא מגינה על עצמה, בזה לכבודה ואת חוקיה לא מקיימת או אוכפת.

האם ישנו אזרח ישראלי- ציוני, יהודי או גוי החושב שמינויו של ח"כ אחמד טיבי לסגן יו"ר הכנסת בפרט, ועצם ישיבתו בה ככלל, מעידים על היותה של מדינת ישראל שפויה, נאורה ודמוקרטית?

כך נראית לה מדינה מוכה שנותנת פרס לערבי חכם שמכה ומשפיל אותה, קורא לה בשמות גנאי כמו "אפרטהייד", אבל שוכח שהוא עצמו יושב בבית הנבחרים שלה ומנצל כוחו בה לרעה, בהיותו יו"ר מטעם המיעוט הנוהג בעריצות כלפי הרוב. יושב הוא בוועדות הכנסת ומחליט החלטות המשפיעות על עתיד כל האזרחים, בין אם תרמו ותורמים למדינה ובין אם רק סוחטים ומנצלים אותה.

סיכום והמלצות

ח״כ אחמד טיבי, כיתר חבריו הערבים לרשימה המשותפת, לרע״ם ולמפלגות האחרות, הוא ערבי הרואה עצמו בראש ובראשונה כפלסטיני. ח"כ טיבי פועל בנחישות, שלא לומר לוחם, בכנסת ישראל על מנת להפכה למדינת כל אזרחיה בניגוד לעקרונות עליה הוקמה ומושתתת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. חבר הכנסת טיבי וחבריו, אותם הוא מכנה "אחווני", מכרסמים באושיות המדינה מבפנים בשליחות לא רשמית לכאורה של מנהיגי הרשות הפלסטינית, מחבלים ועוכרי ישראל, שעדיין דוגלים בחיסולה במתכונתה הנוכחית.

חבר הכנסת טיבי וחבריו הם אנשים חכמים, בלי מירכאות, המובילים בנקודות על המפלגות הציוניות במשחק הדמוקרטי המטורלל שמתנהל בכנסת ישראל. כזאת מתאפשר באדיבות בג״ץ שלא פסל אותם מלכתחילה כפי שנדרש היה לעשות, ובאדיבות המפלגות הציוניות בציניות, והמפלגות האידאולוגיות לכאורה, שמכרו עצמן למרבה במחיר כאחת ״הזולות״ בחברה.
עתה נדרש למנף את המומנטום שיצר ח״כ האמיץ והפיקח איתמר בן גביר, שעמד איתן ולא נכנע לתכתיב המגלומני של ח"כ טיבי מעל הבמה, כדי להחזיר קצת שפיות וכבוד לאומי לכנסת ישראל החבולה.

המפלגות הציוניות נדרשות לפעול בנחרצות להרחקתם מהכנסת של כל מי שפעל ופועל כנגד המדינה, לא הוכיח שמץ נאמנות כלפיה, או אמונה בעצם קיומה כבית לאומי לעם היהודי בראש ובראשונה.

יתכבדו נא חברי הכנסת הערבים המדוכאים להתמודד בבחירות לרשות הפלסטינית שמתבטלות באופן סידרתי, או לפרלמנט הירדני שמודח כל שני וחמישי, אולי לזה הסורי הדמוקרטי למשעי, או בעת הזו דווקא לפרלמנט התוניסאי שתפס כותרות עם רמז על הפיכות. אולי מקומו של יועצו של ערפאת צריך להיות דווקא במקום ממנו "עלה" מורו ורבו ערפאת ימ"ש וכנופיית מרצחיו ארצה, הודות לממשלת ישראל שגם חימשה אותם בתקופת הסכמי אוסלו בזמנו? נקודה למחשבה עם הזדמנות פוליטית והיתולית משהו בצדה.

לא חייבים להסכים עם כל דבריו ודרכו של ח"כ איתמר בן גביר, אך יש לציין כי הפעם , ולו רק הפעם, הוא פשוט צודק.
חבר הכנסת טיבי התבלבלת, אתה ממש לא אדון של אף יהודי, ישראלי וציוני, לא בכנסת ולא בארץ ישראל.

אל”מ במיל׳ טל בראון הוא יועץ אסטרטגי, בעל תואר שני בלימודי צבא וביטחון, ביצע שורת תפקידי פיקוד במגוון יחידות לוחמות, שירת כמג״ד, כמפקד בה״ד ורמ״ח איסוף הקרבי. חבר בתנועת ׳הביטחוניסטים׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

25 תגובות למאמר

  1. רק להזכיר, שסבא של אחמד טיבי בא לפה מסוריה עם צבא ההצלה של קאוקג'י, בא במטרה להרוג יהודים. בא, ונשאר. אז אתה מבין מאיפה זה יוצא לו.

  2. ממש אין לי מילים לתאר את העצב שבתוכי למראה עיניי ולמשמע אוזניי…. תומכי טרור מוצהרים בתפקידים בכירים בכנסת ישראל.
    מי היה מאמין?? מי?? שבכנסת ישראל ובאישור "בית המשפט העליון מטעם עצמו" ישבו שונאי ישראל המייחלים להשמדתה… מי היה מאמין לזה?

    למרות זאת אני טוען שיש להמשיך ולהילחם כי לנו, להבדיל משונאינו, אין מדינה אחרת ללכת. זאת מדינתנו וחובה עלינו לשמור עליה.

    1. אם היו לנו שופטים הוא לא היה ח"כ.אם היו לנו שופטים היה דין לזוועת אלפי ילדי תימן.מדינה שמכרה בניה סופה שתמכר לאויביה.צ

    1. בן גביר """מחבל"""?
      תוכל להסביר בבקשה איך בדיוק?

      איך אדם שאכפת לו מהמדינה ועושה למען שמירתה אינסוף דברים ואתה קורא לו במילה מכוערת וקשה?
      אשמח שתסביר לי למה.

    2. מעולם לא היה אותך, כאשר מדובר בנימוקים ולא בהכפשות.

    3. אתה יודע כמה אמיץ צריך להיות כדי לומר בגלוי שלדעתך טובת המדינה היא דרך לא פופולרית? ועוד כשחלק גדול מאזרחי המדינה הם פנאטים מתנשאים שמשוכנעים שיש להם מונופול על האמת והמוסר ומכאן הזכות לטעון שמי שמאמין בדרך אחרת הוא ׳מחבל׳?
      (ולא, זה לא רלוונטי למר טיבי-הוא מודה בגלוי שהוא דואג לקבוצת אוכלוסייה מסוימת, חלקה הגדול אפילו לא מחזיקה אזרחות ישראלית ולא אכפת לו מהשאר).

    4. לשרון ח.: הוצאת הסמל ממכוניתו של רבין, השחתת רכוש ערבי, הסתה מפורשת לגזענות ברוח הכהניזם וכו' וכו' וכו'. בן גביר הורשע ב-8 כתבי אישום מתוך 46 שהוגשו. אצל טיבי – 0 כתבי אישום הוגשו. גם אם יש הטיה במערכת המשפט שלנו, זה לא מסביר את חוסר הפרופורציה הזאת.

    5. רתה שוכח שההטיה אינה רק בבית המשפט.
      כשהמדינה מסכימה להיות הפראיירית שלך ולתת לך משכורת שמנה ומשרד מרווח כדי להסיט נגדה, כשהתקשורת מאפשרת לך להסיט חופשית ואף מגינה על זכות ההסתה שלך, כשהפלשתינאים מתנדבים לבצע את האלימות בשבילך והמשפטנים מתעקשים לעצום את העיניים לגבי השפעת ההסטה שלך-למה שתרגיש צורך לעשות יותר מזה?
      ואילו כשאתה משוכנע(גם אם לא בצדק-לא רלוונטי) שאתה פועל לטובת המדינה אך נתקל בסתימת פיות, דה-לגיטימציה ורדיפה מכל עבר(עד כדי עינויים בשב״כ!), פלא שתדרדר למעשים נואשים?!

    6. זו אותה מערכת משפט, מר יונה,

      שבה שופטת המתאמת עמדות עם התביעה, מאחורי גבה(!!!) של ההגנה – דורשת לשוב לכס השיפוט והעליון גם "לא מבין" מה פסול במעשיה ומחזיר אותה לשפוט?

      אותנ מערכת, שהתנקשה במינוי גל הירש למפכ"ל?

      אותה מערכת, שגייסה את הפרקליטות והשופטים כנגד ד"ר מאיה פורמן, כי היא העידה על פי הממצעים המדעיים שלה ורופאים אחרים, של המכון לרפואה משפטית ולא כפי שדרשו ממנה (!!!) הפרקליטים באותם משפטים??? ובגלל כך, יצאה הפרקליטות במלחמת חורמה משפטית, כנגד מינוייה לתפקיד בכיר בתוך המכון לרפואה משפטית (מה שבכלל הינה החלטה פנימית של של המכון ואין לפרקליטות, צד להחלטה בכלל)???

      ואלה רק הדוגמאות שפורסמו ע"י מהנדסי התודעה בערוצי הרעל 11 עד 13. כי אם נלך לפסקי דין (מה לעשות שרוב הדיונים הם ציבוריים ואפילו השופט הכי מושחת, לא יכול להתפלפל ששחור זה לבן) שנזרקו לפח ע"י בתי המשפט כנגד אנשי ימין – אני אמלא כאן מאות דוגמאות.

      זו אותה מערכת, בה אשמה לכל הפחות בעבירת איומים (עבירה פלילית, על פי חלקי פסק הדין עבודה שפורסמו) – לא רק שאינה מודחת לכל הפחות מתפקידה ואולי גם מואשמת בעבירת איומים (מה לעשות שהפרקליטה עלייה איימו, תבעה את האנשים לעיל במסגרת בית דין לעבודה וכאשר אלה הכחישו שאיימו (פרקליטה בכירה נתפסת משקרת? לא יכול להיות), נאלצה לחשוף את הכל מוקלט ואז מייד אצו להם שומרי האמת לגישור "מחוץ לכתלי בית המשפט" ולבסוף, שילמו לפרקליטה המאויימת המון כסף מכספי המיסים שלי אך למאיימת, לא עשו כלום – אך מה לעשות, שהכל מתועד בפרוטוקולי בית הדין לעבודה והם ציבוריים?) – אלא אף מינו אותה, לעמוד בראש הצוות המאשים את ראש הממשלה הקודם של ישראל?

      על זו, המציאותית, אתה מדבר או על זו שבמרכז פולחן האישיות, של מהנדסי התודעה של שוקן?

  3. אם היו לנו שופטים הוא לא היה ח"כ.אם היו לנו שופטים היה דין לזוועת אלפי ילדי תימן.מדינה שמכרה בניה סופה שתמכר לאויביה.

  4. ועדיין שגה בן גביר כשנפל לפח שטמן לו טיבי. היה צריך להתעלם בנונשלנטיות מהדרישה המנוולת של טיבי ולהמשיך בנאומו לאחר שהוכיח את הלז שדרישתו איננה מגובה בתקנון.

  5. הבעיה אינה עם זה שמאפשרים לו להיבחר. עצם קיומו של חוק המאפשר להגביל אתזה הוא מתכון להטיה הרסנית(כפי שאכן קורה).
    הבעיה היא שיושב ראש הכנסת לדורותיהם וכן המראיינים בתקשורת מאפשרים להתחמק עם שפה כזו וחוסר הקשבה בכבוד(או במילים אחרות: חוסר תרבות דיון).
    אם היו מוציאים אותו לעיתים קרובות כמו שראוי לעשות-או שהוא היה לומד איך להתנהל או שהמפלגה שלו היתה שוקלת מחדש הרצת ח״כ שמפספס הצבעות חשובות על שמאל ועל ימין.

  6. 1. אחמד טיבי רחוק באופן אישי מטרור הרבה יותר מאיתמר בן גביר. אדם שהוציא את סמל המכונית של רבין והשחית רכוש ערבי, אין לו זכות לקרוא למישהו שמעולם לא פתח באלימות "מחבל" (התקרית עם המאבטח התחילה בגלל פרובוקציה שלו ולא טיבי פתח בה, שלא יספרו לכם אחרת).
    2. אחמד טיבי היה סגן יושב ראש הכנסת גם בכנסת ה-20, בזמן כהונתה של הממשלה שנחשבה לימנית ביותר בתולדות המדינה. מול קואליציה עם הליכוד, החרדים, הבית היהודי, כולנו וישראל ביתנו. ללא מפלגות מרכז מוחלט או מפלגות שמאל. אז, משום מה, זה לא הפריע לאתר מידה ולא ניתן למצוא כתבה משנים אלו על הנושא. טיבי לא השתנה יותר מדי מאז 2015. מה שכן השתנה הוא האדם שיושב בראשות הממשלה. הצביעות שלכם ברורה, זה בסדר שטיבי היה סגן יושב ראש הכנסת תחת ראש הממשלה ביבי וזה בסדר שהוא יושב ראש הכנסת גם תחת ראש האופוזיציה ביבי.
    מעתה והלאה יש לומר גם ביבי וגם טיבי.

    1. רק אם לדעתך כמו לדעתו, חמאס אינו ארגון טרור – הוא רחוק מטרור.

      בכל מצב אחר, אתה עוסק באותו תפקיד כמוהו – הצדקת רצח ישראלים. כל ארגון טרור זקוק לדוברים כמוך, כאלה שמסבירים שאלימות זו אי הבנה ורצחנותכם, זה שלום.

    2. ראשית, סיו״ר הכנסת אינו יושב תחת ראש ממשלה כזה או אחר-יש כאלה גם לקואליציה וגם לאופוזיציה.
      הבעיה היא עם ההתנשאות שלו על ח״כ בן גביר רק בגלל שאחד מהקואליציה והשני מהאופוזיציה כאשר ברור שאחד מהם צריך לנשק את הרגליים של כל אזרח במדינה על זה שבכלל נותנים לו לשמור על אזרחות עם התנהגות בוגדנית וכפוית טובה.

  7. בתור אדם דכאוני, מאז שעלתה הממשלה הזו לשלטון הדיכאון שלי החריף. לא צוחקת.
    הקריאה באתר מידה לא עוזרת…

  8. טעות של הכותב: המפלגות ה'אידיאולוגיות' סטייל סמאלינה של הנוכל ושקדייתו הנובלת וסערינה-מהשרותים-של-מועדון-הגילדה לא 'מכרו עצמן למרבה במחיר', אלא להיפך: שילמו לסרסורי הטרור הערבי הון עתק + נכסים פוליטיים-שלטוניים תמורת אצבעותיהם בכנסת המחזיקות את כסאות ה'אידיאולוגים'. את עצמן הם מכרו במחירי פח אשפה.

  9. לא אדוני,
    לא סגן יושב הראש,
    לא בכנסת ישראל,
    אחמד טיבי = מחבל!

  10. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  11. מייד אחרי שנחתם הסכם אוסלו הראשון
    התראיין – אחמד טיבי – יועצו של עראפאת
    באחד מערוצי הרדיו הישראלים.
    וכשנשאל מה יהיה על המתנחלים ?
    ענה – "נמרר את חייהם"
    וכשנשאל למה הכוונה ? – אמר – "לא מתפקידי לאמר זאת".
    מהר מאוד – הובן למה כוונתו.
    איך לא הוכנס לכלא על בגידה – לפרקליטות פיתרונים.
    אבל מי הוא ומה הוא – אנחנו יודעים יפה מאוד.

  12. אנחנו אשמים
    שלא מעיפים אותו ושכמותו מהארץ
    רק טראנספר יביא שלום