ד"ר יפעת וגברת שאשא ביטון

בנט, לפיד וסער הפקידו את בריאות ילדי ישראל בידי שרה פופוליסטית, מסוכנת וחסרת יציבות. אם לא די בכך, המדיניות שלה מובילה לניסוי אנושי על ילדי מערכת החינוך החרדית.

מסכנת את ילדי ומדינת ישראל, השרה שאשא ביטון (צילום: דוברות הכנסת)

השרה שאשא ביטון אוהבת נתונים, אז להלן הנתון המשמעותי ביותר שהיא צריכה לקרוא: כ- 2.4 מיליון תלמידים וכ- 205,000 עובדי הוראה ייפתחו את שנת הלימודים בראשון בספטמבר. רובם המכריע של ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר בגילאים השונים – עדיין אינו מחוסן.

נתון נוסף: השפעת צמד החיסונים מתחילה להתפוגג והדיונים על השימוש בחיסון השלישי ומידת יעילותו עדיין נידונה בימים אלה. 

עוד נתון, לטובת הקוראת שאשא ביטון: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי במהלך היממה הקודמת אובחנו 2,255 מאומתים חדשים לקורונה. מספר החולים הקשים עלה ל-149. מדובר בעלייה נוספת בשני המדדים, ובהמשכה של מגמת ההתפשטות של זן הדלתא בישראל.

הנתונים הללו, כך מסתבר עדיין לא עושים רושם על שרת החינוך החדשה של ישראל, והיא נראית נחושה לפתוח את שנת הלימודים באופן רגיל ככל הניתן – עם כיתות מלאות, ימי לימוד מלאים ובדיקות קורונה שוטפות. יתכן ומישהו במשרד הבריאות ו/או החינוך צריך להזכיר לשאשא ביטון כי התפרצות הגל השני תודלקה בתוך בתי הספר והגנים. 

פרויקטור הקורונה, נחמן אש, אמר בשיחה לערוץ 20 כי נכון לרגע הזה אין קו אדום או תוכנית לבחינה מחודשת של חזרה ללימודים, גם בתרחיש אימים בו מספר הנדבקים והחולים הקשים מזנק עוד יותר. הוא טען כי ההחלטות ילקחו תוך כדי תנועה ובמידת הצורך – יבחנו שינויים. 

הרפואה המודרנית, בכל העולם ובכל תחום, מתמקדת ברפואה מונעת, אך ד"ר שאשא ביטון מובילה את משרד החינוך לניסוי מסוכן שתוצאותיו ידועות מראש. התלמידים יחזרו לכיתות, כאשר רובם לא מחוסנים, ידביקו אחד את השני ויחזרו להדביק את בני ביתם המבוגרים מהם, כשיעילות החיסון עצמה נשחקת מיום ליום. תרחיש האימים אינו דימיוני, שכן כל בר דעת צופה את האסון שהשרה שאשא ביטון מביאה לפתחנו.

הבעיה היא אינה רק סיכון המשפחה הגרעינית, שכן 4 ימים בלבד אחרי החזרה ללימודים – תלמידי ומורי ישראל יוצאים לחופשת החג הראשונה. ואז חוזרים ללימודים ושוב חופשת חג וחוזר חלילה כמסורת חגי תשרי. מעגל אדיר ומסוכן של לימודים – הדבקה – הפצה – לימודים מתרחש עלינו ולשרת החינוך זה לא משנה.

אם לא די בכך, יש לשים לב לנקודה משמעותית נוספת. בעוד רוב תלמידי ישראל חוזרים ללמוד ב 1 בספטמבר, מערכת החינוך החרדית  נפתחת כבר ב-8 באוגוסט, כשלושה שבועות לפני מערכת החינוך הממלכתית. אם נחזור לדברי נחמן אש, משמע הדבר כי מערכת הבריאות ומערכת החינוך בישראל מתכוונים לבחון את הנושא על תלמידי מערכת החינוך החרדי. 

כשתוצאות החזרה ללימודים ידועות מראש, נותר רק לדמיין את מסע ההסתה הארסי שינוהל נגד החברה החרדית, ששוב מהווה גורם הדבקה. אף אחד לא ידבר על האשמה העיקרית, אף אחד לא יציין כי יפעת שאשא ביטון מנהלת, בפעול, ניסוי בבני אדם ועוד על אוכלוסייה שממילא מועדת לביקורת והסתה.

השיא, אגב, מגיע בהתנגדות הנחרצת של השרה שאשא ביטון לתפעול מערך החיסונים לתלמידים בתוך בתי הספר. זהו הצעד המתבקש וההגיוני ביותר, אך השרה מתנגדת נחרצות. "תחנות חיסונים בתוך בתי הספר זה פשע", היא כינתה זאת הערב.

אלא שכאן מתחיל הפיצול בין ד"ר יפעת לבין הגב' שאשא ביטון. 5 בדצמבר 2016, ה' בכסלו תשע"ז, בשעה 14:00, התנהל דיון במסגרת הועדה לזכויות הילד, תחת הנושא: 'חיסון ילדים נגד שפעת'. יושבת ראש הוועדה הייתה לא אחרת מאותה ד"ר יפעת שאשא ביטון.

כך היא סיכמה אז את אותו הדיון:

"התפיסה היא ברפואה מונעת, יש למתג מחדש את השפעת כמחלה הגורמת מוות גם בעולם המערבי, חשוב להתחיל את זה בקרב הצוות הרפואי, אם שם הדברים לא קורים אז איפה הם יקרו? אני מברכת על ההחלטה לחסן בבתי הספר בארץ ואשמח שמשרד הבריאות יאיץ את התהליך. מאוד חשוב להגביר את ההסברה. אני חושבת שטיפות החלב זו מסגרת מצוינת לעודד הורים לקבלת חיסון ואף לקבל שם את החיסון. פעמים רבות מקיימים בדיקות במקומות ציבוריים וכך מגבירים את ההיענות, יש לפעול גם באפיק הזה".

אותה יפעת שאשא ביטון, בכובע אחר – דווקא בעד חיסונים בבתי הספר. ההבדל לטענתה, הוא שהחיסון נגד שפעת הוא חיסון ותיק, אך החיסון נגד קורונה הוא חיסון חדש. דהיינו, אומרת השרה שאשא ביטון – אם רוצים לחסן, אז לא בבתי הספר כי אם יקרה משהו לא צפוי – היא אינה רוצה להיות חלק מהאשמה. ובכן, ד"ר יפעת – יקרה אסון ומספר הנדבקים והחולים הקשים יזנק והסיבה תהיה אחת: היא בעצמה.

אגב, רשימת החיסונים הניתנים בבתי הספר בהתאם לתוכנית שגרת החיסונים של משרד הבריאות:

  1. כיתה א' – חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח (MMRV).
  2. כיתה ב' – אסכרה(דיפטריה), פלצת (טטנוס), שעלת ושיתוק ילדים (פוליו) בתרכיב Tdap- IPV, וחיסון נגד שפעת.
  3. כיתה ג' – חיסון נגד שפעת.
  4. כיתה ד' – חיסון נגד שפעת (החל משנת הלימודים תשע"ט).
  5. כיתה ח' – חיסון נגד אסכרה (דפטריה), פלצת (טטנוס) ושעלת בתרכיב Tdap, וכן חיסון נגד נגיף הפפילמה (HPV).

שלושה עשר חיסונים בבתי הספר, אבל קורונה – לא.

קשה שלא לתהות, אם כך מה המניע של שאשא ביטון והאם יתכן ששרת החינוך של ישראל היא, בעצם, מכחישת קורונה? אם כך, מה בעצם ההבדל בין יפעת שאשא ביטון לאותו יורם לס הזכור לרעה?

יתרה מכך, האם תהיה זו דווקא מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שתוביל השבתה מסורתית של מערכת החינוך ותציל את מדינת ישראל מידיה המסוכנות של ד"ר שאשא ביטון?

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. הקורונה היא לא שואה, אין כמעט אף מדינה שמחסנת ילדים, יש תופעות לואי בצעירים, ומי שרוצה לחסן את הילד מוזמן לסניף של קופת חולים

    1. בנוסף אחוז החולים בינוני וקשה וכמות הנדבקים בכלל יורד דרסטית כשמדובר על צעירים.

  2. האם מישהו מכריח את מערכת החינוך החרדית לפתוח ב-8 באוגוסט? אם הם חוששים מניסוי על גבם שיגרום להסתה נגד הציבור שלהם, שיפתחו ב-1 בספטמבר כמו שאר בתי הספר במדינה. ואין לראשי מערכת החינוך החרדית שום סיבה לחשוש מהחוק. אם המדינה לא עשתה להם כלום כשפתחו בשנה שעברה את הישיבות בניגוד לחוק, לא יעשו להם כלום אם יהיו סגורים 3 שבועות גם אם זה בניגוד לחוק.

  3. היא צודקת שהחיסון הוא מאוד חדש ונכון להתייחס אליו כניסויי.
    אבל כפי שנכתב במאמר, גם לא לחסן זה הימור גדול שבהחלט ראוי לתואר ׳ניסוי׳.

    אפילו לפי תיאוריית הקונסיפירציה הקיצוניות ביותר החיסון אינו קטלני יותר מהמחלה(לכל היותר גורם לפגיעה בפוריות ו/או להכנת המח להשתלטות עוינת) ולכן ברור באיזה ניסוי הסיכון קטן יותר.
    ובעיקר אחרי שני חיסונים שהראו הצלחה ונזק אפסי.

    1. עם זאת, אני מתנגד נחרץ לחיסונים בבית ספר משתי סיבות:
      א.מדוע צריך מוקד חיסונים מיוחד בבתי הספר? קופות החולים יכולות לנהל את העניין בעצמן(בחדרי האחיות). וזה נכון גם לחיסונים האחרים.
      דרך אגב, גם המוסד הארכאי המכונה ׳טיפת חלב׳ הוא מיותר לגמרי מאותה הסיבה ומבזבז למשרד הבריאות תקציב לא קטן.
      ב.צודקת השרה שלהפוך חיסון לחובה זה פשע. אבל צבוע מצדה להגדיר זאת רק על חיסונים שהיא לא מאמינה בהם. כל אחד שיכריע לעצמו. מי שרוצה להמר על הבריאות של ילדיו-שיהנה. אני מעדיף להזהר אבל עדיין מתנגד לכל כפייה.
      ולפרוטוקול-גם התו הירוק זו סוג של כפייה שצריך להיות מוגדר כפשע.

  4. אבל ההשוואה כאן היא לא נכונה : תרופות מאושרות עם עשרות שנות "ניסון" מול תרופה שקמה ואושרה לאחר פחות משנה של ניסויים – ולפי המידע האחרון ששמעתי – לא נוסתה על חיות, כמו בד"כ.
    – יש יותר מדי השתקות של תופעות רפואיות שפוגעות כתוצאה מהחיסון.
    לא מפרסמים ואפילו משתיקים – אבל בכל מקום במדיה החברתית צצים להם הקלטות של אנשים שמפרקסים ומתמוטטים בתחנות חיסון, מדענים ורופאים מושתקים כי הם לא פועלים לפי אג'נדה שנקבעה ממספר של עסקנים ופוליטיקאים שלא נראה שנחשפו בעצמם לכל העובדות.
    דבר נוסף הוא שהחיסון כבר לא יעיל ובתור מחוסן אתה גם מדבק אבל גם לא חייב להישאר בבידוד ואז אתה מדבק בעצמך…..?!?!?!?
    אולי זה רק אני אבל יש הרבה יותר מדי מקרים ששומעים על מישהו בריא לחלוטין ( שחקן כדורגל – לדוגמא ) שמתמוטט בגלל בעיה בלב.
    בארה"ב הגישו עתירה לביהמ"ש להכיר ב 45,000 איש כמקרי מוות מהחיסון, בשלושת הימים לאחר החיסון.

  5. שימו לב שהכתבה עוסקת במערכת החינוך. שימו לב שבנתונים שמוצגים בתחילת הכתבה לא מוזכרים כמה ילדים חולים קשה בקורונה (המספר בכל העולם של שכבת גיל זו נמוך מאוד.)

    אבל זה לא מפריע לכתבת לדרוש לפגוע בילדים והוריהם. בושה שאתר מידה נותן במה לרעיונות קולקטיביים שמאלניים. למפלגה שהאתר הזה תומך בה קרו פעם חירות להזכירכם. אבל מה לימין וחירות בשנת 2021?

    1. לא קראיתי אפילו מכחיש אחד. או שפיספסתי משהו, או שבעיניך אין משמעות למילים.

  6. מצטער, אבל הכתבה רצופה בכל מיני אי דיוקים מהותיים:
    1. "רובם המכריע של ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר בגילאים השונים – עדיין אינו מחוסן." – זה נכון אלא שעד שלא יהיה אישור קליני לחיסון זה יישאר המצב. זה לא קשור למערכת החינוך כהוא זה ולכן לא ברורה הרלוונטיות.
    2. "אך ד”ר שאשא ביטון מובילה את משרד החינוך לניסוי מסוכן שתוצאותיו ידועות מראש. התלמידים יחזרו לכיתות, כאשר רובם לא מחוסנים, ידביקו אחד את השני ויחזרו להדביק את בני ביתם המבוגרים מהם, כשיעילות החיסון עצמה נשחקת מיום ליום. תרחיש האימים אינו דימיוני, שכן כל בר דעת צופה את האסון שהשרה שאשא ביטון מביאה לפתחנו"

    כן, רק שרת החינוך מביאה את זה. בוא בבקשה נהיה רציניים. ראשית, היא לא לבד – זה כלל הממשלה. שנית, אם המבודרים מחוסנים, אז הם יידבקו אבל לא תהיה תחלואה קשה (זו מהות החיסון, לא?). שלישית – אני בר דעת ולא ממש צופה "אסון". יתכבד בבקשה כל הורה שרוצה ולא ישלח את ילדיו לבית הספר.

    3. "מעגל אדיר ומסוכן של לימודים – הדבקה – הפצה – לימודים מתרחש עלינו ולשרת החינוך זה לא משנה" – מה זה קשור?
    ראשית – המעגל הזה הוא המצאה של הכותבת וטרם ראינו עדות אמיתית לו. שנית – איפה בדיוק היא אמרה ש"זה לא משנה"? אני לא מצאתי את זה.

    4. "משמע הדבר כי מערכת הבריאות ומערכת החינוך בישראל מתכוונים לבחון את הנושא על תלמידי מערכת החינוך החרדי" – איך זה בדיוק אחריות שרת החינוך? למיטב זכרוני, ולפי הערות המגיבים האחרים – המערכת הזו אינה באחריות משרד החינוך בפועל.

    5. "השיא, אגב, מגיע בהתנגדות הנחרצת של השרה שאשא ביטון לתפעול מערך החיסונים לתלמידים בתוך בתי הספר. זהו הצעד המתבקש וההגיוני ביותר, אך השרה מתנגדת נחרצות. “תחנות חיסונים בתוך בתי הספר זה פשע”, היא כינתה זאת הערב" – כן, זה פשע.
    פשע היא הגדרה רחבה במיוחד. יש מספיק תחנות חיסונים ברחבי הארץ. את מי בדיוק נחסן בבית הספר ללא אישור הורים? זה בהחלט בניגוד לחוק. אם ההורים רוצים הם יכולים לגשת לקופת החולים ולהתחסן. בתי הספר לא פותרים את הבעיה ובנסוף גם מעמיסים את הצוות.
    בוא נסכם שהשימוש במילה "פשע" הוא בעייתי. זה לא משנה את העמדה המוצדקת (לדעתי).

    6. "ההבדל לטענתה, הוא שהחיסון נגד שפעת הוא חיסון ותיק, אך החיסון נגד קורונה הוא חיסון חדש. דהיינו, אומרת השרה שאשא ביטון – אם רוצים לחסן, אז לא בבתי הספר כי אם יקרה משהו לא צפוי – היא אינה רוצה להיות חלק מהאשמה. ובכן, ד”ר יפעת – יקרה אסון ומספר הנדבקים והחולים הקשים יזנק והסיבה תהיה אחת: היא בעצמה."
    ראשית – היא צודקת. יש אישור חירום ראשוני, זהו אינו אישור גורף רגיל. שנית – כן, יש כל כך הרבה מקומות בהם אפשר לחסן. נראה לכם שאם לא יחסנו בבית הספר – אז אנשים לא התחסנו? איפה בדיוק התחסנו בני ה 12-18? בכיתה?

    7. חיסוני השפעת – לא ממש קורה בבתי הספר. מדברים על זה שנים וזה לא קורה. מי חושב בדיוק שזה יקרה דווקא השנה? אני לא.

    8. "קשה שלא לתהות, אם כך מה המניע של שאשא ביטון והאם יתכן ששרת החינוך של ישראל היא, בעצם, מכחישת קורונה? אם כך, מה בעצם ההבדל בין יפעת שאשא ביטון לאותו יורם לס הזכור לרעה?"
    מה הקשר? האם הכותבת באמת לא מזהה את ההבדל? עצוב מאד.
    לגבי המניע – למה לא פשוט לשאול אותה? היא אמרה את זה. היא ממש לא מכחישת קורונה, היות והיא ניהלה לא רע בכלל את ועדת הקורונה. כבר הספקנו לשכוח?

    9. "יתרה מכך, האם תהיה זו דווקא מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שתוביל השבתה מסורתית של מערכת החינוך ותציל את מדינת ישראל מידיה המסוכנות של ד”ר שאשא ביטון?"
    זה אחד הקטעים המצחיקים, אם לא "ה". תהיה השבתה, הילדים יהיו בבית. הדבקות, אני אזכיר וגלי הדבקות קרו גם כשאנשים לא נפגשו. למשל הגל הראשון קרה במשך תקופה בה כולם היו בבית.

    ממליץ בחום להבא להשתמש בשורה הראשונה מתוך ספר בישול מרוקאי: "קודם כל תרגעי".

  7. מכחישי הקורונה וסרבני חיסונים הם פרימיטיבים שעלולים למוטט את בריאות הציבור.
    אין דבר כזה חיסון "חדש". אנו מקבלים כל הזמן תרופות ומרכיבי מזון "חדשים".
    רק שיש יותר ידע ויכולות לעבור את שלבי הניסויים והבדיקות השונות.
    זה נכון לא רק ברפואה, אלא גם בענפי טכנולוגיה שונים.
    אם נמתין שלושה דורות לכל דבר "חדש" לא תהיה תקווה ותוחלת לאנושות.
    ניאלץ לשוב למאה ה 19.

    1. הסיפור הוא בדרך כלל תרופה או תוסף מזון צריך לעבור שורה של שלבי ניסוי ובדיקה מו שורה של גופים כגון הFDA והWHO וזה לוקח כעשור.
      במקרה הזה יצרו הליך מהיר שנמשך כשנה בלבד וכלל דילוג על שלבים רבים(לדוגמה, ניסויים על בע"ח וכן בדיקות ספציפיות על קבוצות מחקר קטנות עם השוואה לפלצבו).
      זו הסיבה שיש פה הטלת ספק.

    2. אתה מכיר מישהו שטוען שאין קורונה בכלל? כי אין אנשים כאלה. אז למה אתה קורא "מכחישי קורונה"?

      אתה יכול לסרב פקודה. מה זה "סרבן חיסונים"? יש מי שלא מעוניין לעבור הליך רפואי. אמורה להיות זכותו

      פרימיטיבי שעלול למוטט את בריאות הציבור – כמו בשבדיה? פלורידה?

      אנשים איבדו את השכל וההיגיון. המשטר אמר שהמגבלות המטורפות שמטילים על הציבור הן באשמת הלא מחוסנים, כלומר שיסוי פר אקסלנס, אז טמבלים כמוך מוציאים את העצבים על הלא מחוסנים. אם אתה מחוסן, מה אתה מפחד? אם כבר, הלא מחוסנים הם אלה שמסתכנים, לא?

    3. זה לוקח ל FDA כעשור בכלל שזה גוף ממשלתי המתאפיין בחששנות וסחבת וכל שאר תחלואי הבירוקרטיה הציבורית. הפעם הוא ממש פעל כמו שצריך במפתיע.

  8. את הילדים שלי לא אסכן למען פסאודו-מדע

    הכותב מתחיל בנתונים, אולי כדאי שיסתכל על נתונים נוספים:
    -מחוסנים מדביקים כמו לא מחוסנים
    -מחוסנים נדבקים כמו לא מחוסנים
    -מחסונים מאושפזים וחולים קשה כמו לא מחוסנים
    -מחוסנים מאבדים את "כושר החיסון" שלהם אחרי חצי שנה

    -לילדים הקורונה אינה מסוכנת (שפעת מסוכנת יותר לילדים)
    -ילדים חוטפים תופעות לוואי קשות (ככל שיורד הגיל פוחתת הסכנה מהמחלה וגוברת הסכנה מהחיסון)

    -בשנת 2020 (שנת הקורונה טרום חיסונים) לא הייתה בישראל תמותה עודפת
    -בשנת 2021 יש תמותה עודפת (בעיקר בגילאי 20-29) לאחר תחילת ההזרקה

    -קוד נירנברג נזרק לפח – בדרך לשלטון טוטליטרי

  9. המאמר ורוב המגיבים (וכנראה גם השרה) מתעלמים מעובדה משמעותית אחת: מדובר על חיסון חסר תועלת!

    כבר במרץ האחרון ניצחנו את הגרסאות המוקדמות של הקורונה. מספר החולים ירד עד כדי כך שמחלקות קורונה נסגרו ובתי המלון כבר לא נדרשו לעזור לעזור. המשק התחיל להתאושש והתחילו לבטל את ההגבלות בזהירות.
    וכל זה תודות לחיסונים שהגיעו מוקדם והוכיחו עצמם.

    אז מה השתבש? הגיע וריאנט חדש! וריאנט זה התגלה כחזק מהחיסון הישן וזו הסיבה שיצרו חיסון חדש(המכונה מנה שלישית) אלא שחיסון זה כרגע ניתן רק לקשישים.
    כל הדיון לגבי חיסון בני נוער מתייחס לחיסון הישן שיגן עליהם רק מהוריאנטים שכבר ממילא ניצחנו.
    כך שאין באמת סיבה טובה להתחיל לחסן ובעיקר כשמדובר על חיסון שהוכן בהליך מקוצר בו דילגו על שלבים רבים ושיש טענות לגבי תופעות לוואי וסיכונים שארגון הבריאות העולמי מסרב אפילו לבדוק.

    1. דני

      החיסון אינו חיסון חדש, אלא אותו החיסון.
      חיסון חדש צפוי להיות לקראת סוף השנה.

      מדובר בזריקת דחף (boost) על מנת להעלות את כמות הנוגדנים בדם.

    2. זה מה שאמרתי-החיסון עליו מדובר אינו חדש. החדש יגיע רק בהמשך וגם לגביו מדובר כרגע רק על זקנים.
      וספק אם יש עוד צורך בחיסון הקיים. על אחת כמה וכמה בגילאים צעירים.

  10. ילדים מחוסנים למטרות חברתיות – למשל החיסון נגד אדמת. אדמת היא מחלה קלה שמסוכנת רק לעובר של נשים בהריון. בכל זאת מחסנים בה את הבנים.
    אין שום דבר פסול מוסרית בלחסן ילדים נגד קורונה כדי שיופחת הסיכון לקשישים להדבק.
    לגבי הסיכונים, נפגעים כל שנה ילדים מהחיסונים הקיימים – בדכ במחלה אוטואימונית. לשם כך הוקמה הקרן לפיצוי נפגעי חיסונים.
    משרד הבריאות יעריך את הסיכון לכך מייסון נגד קורונה, והאם כדאי לקחתו. גם היום ההורים יכולים להתנגד לחיסון ילדיהם, ותקנות בריאות העם מאפשרות לכפות חיסון או להעניש מתנגדי חיסון, אך משרד הבריאות לא משתמש בסמכותו זו.

  11. ממש לא מסכים עם השם. במקרה שך ד״ר ג׳ייקל היה לד״ר צד חיובי, ורק כשעבר למצב הייד הפך שילי. לשאשא ביטון אין שם צד חיובי, היא כן עוברת ממצב רע, למצב רע יותר ולמצב רע עוד יותר. אין כמוהה לייצג את הממשלה החולה!