המסיט הלאומי

הזעקות על ההסתה לא היו אלא הסטה של תשומת הלב ממה שהממשלה הזו מתכננת למדינת ישראל. תשומת הלב מופנית לאינספור סיפורי סרק וספינים, בזמן שהתקשורת הממוסדת מאתרגת את נפתלי בנט וחבורת המסיטים שלו

קולקציה של קואליציה מסיטה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

כן, זו לא שגיאת כתיב.
אתם רגילים שמאשימים ממשלות בהסתה, ובכן, זוהי קואליציה מסיטה.
היא מסיטה את תשומת הלב של הציבור מכל מה שהציבור צריך לשים לב אליו והתקשורת לגמרי מאתרגת אותה.

האמת שמגיע לנו.
אם היו כאן שישה מנדטים של אנשים שהצליחו לא לשים לב שלנפתלי בנט אין ממשלת ימין והצביעו לו, אז מגיע לנו.

לא היה צריך להיות גאון גדול או בעל הבנה פוליטית, היה צריך לדעת לספור עד 61 ולהבין שאין שום מצב שתהיה ממשלת ימין בראשות נפתלי בנט.
לכן כשישב בנט באולפן וחתם שלא ישב עם יאיר לפיד כראש ממשלה ״לא ברוטציה ולא לא ברוטציה״ היה ברור כבר אז שהוא משקר. הוא הרשה לעצמו לשקר כי הוא כבר ידע שיש מספיק אנשים שלא יעשו את החישוב. הוא הרשה לעצמו לשקר כי ידע שאחר כך יתרץ את השקר בעוד שקרים והם יאמינו.

ואכן, אנחנו עדים לתופעה אנושית מדהימה של אנשים, כולל אנשי תקשורת, שלא מבינים עדיין מה מתחולל כאן. לא היה ראש ממשלה שזלזל כך בתבונת בוחריו ובתבונת הציבור כולו. מצביעיו במערכת הבחירות האחרונה ובעיקר אנשים שתומכים בממשלה הרעה הזו, אלה וגם אלה מצדיקים את הזלזול של נפתלי בנט בהם לגמרי.

אולי זה אחד ההבדלים הגדולים בין נתניהו לבין בנט. בנימין נתניהו מעולם לא הניח שעם ישראל נבוב ותמים, בודאי לא הניח כך לגבי בוחרי הליכוד אך גם לא לגבי אף אזרח ולכן לא ניצל זאת. נפתלי בנט לא מניח, הוא בטוח שהציבור מטומטם והציבור אכן משלם.

בתקציב הכי אכזרי שהונח אולי אי פעם על שולחן הממשלה אין סעיף שנותן תקציב לטיפולים נפשיים ותרפיים לאנשים שהצביעו ימינה ולא יודעים את נפשם. ככה זה כשיש ראש ממשלה חסר חמלה.

השבוע נאם, שוב כי אספו חתימות והכריחו אותו. כבר במשפט הראשון הוא שיקר ״יש תקציב בישראל״.
ובכן, אין תקציב בישראל – יש תקציב בממשלה. הממשלה העבירה בינה לבין עצמה תקציב ושילמה 53 מיליארד שקל לרע״מ כדי שלא תתנגד.
בהמשך תשלם גם לרשימה המשותפת. הכל כדי שנפתלי בנט ישאר ראש ממשלה.

האיש שסלל את דרכו בימין תוך חינוך לשנאה נגד השמאל, עוד מימיו בבית היהודי, האיש שהאשים את נתניהו שהוא שמאל כי ישב עם גנץ בממשלת האחדות ולא פינה את חאן אל אחמר, האיש שבז לאפשרות שישב עם לפיד או עם ליברמן או עם מרצ או עם אבתיסאם מרעאנה כי הם, שומו שמיים, שמאל, הטיף אתמול למחנה הימין כמי שמעולם לא היה חלק ממנו. הטיף למדיניות הממשלה כמי שמעולם לא ישב בה.

צביעות מבחילה שלא נראתה כמותה. בנט בעיקר הטיף לימין כמי שיודע שהוא כבר לעולם לא יהיה חלק ממנו.
על כן יכול היה לומר שהימין הנוכחי הוא בעצם שנאת השמאל, רעל שיורים מהשפתיים, מחלל את שם השם.

האיש שמדבר על אהבת ישראל הכתים מחנה שלם.
האיש שמוביל רפורמות אנטי אורתודוקסיות מדבר על אהבת השם.
האיש שיושב עם תומכי טרור ומגרש יהודים מבתיהם מדבר על אהבת ארץ ישראל.

השקרים הללו מצליחים להוציא את חבר הכנסת דרעי משלוותו. שלא כמנהגו הוא עומד וזועק שוב ושוב על נפתלי בנט שהוא משקר, למחרת אף ביקש מעל דוכן הכנסת שבנט יספר מה היה באותה פגישה ביניהם לפני הבחירות שאותה הזכיר בנאומו. לאורך הנאום בנט מאבד את קור הרוח, הנימה שלו הופכת הסטרית, הבעות הפנים משתנות, הוא רועד, עושה שימוש בתנועות ידיים מוגזמות לעיתים אפילו מפחידות.

התקציב האכזרי הזה פוגע קודם כל בשכבות החלשות אבל לנפתלי בנט יש פתרון, הוא יאמר לעם המטומטם שלו לשיטתו שאין בכלל שכבות חלשות.
אין ישראל הראשונה וישראל השניה. יש ישראל אחת. אז מה אם התקציב מתעלם מישראל השניה. וההנחה הזו שאין ישראל השניה היא ההנחה הגזענית שהולמת את כל הלך הרוח של הממשלה הזו.

הוא צורח בטירוף ״תפסיקו עם זה״ כי הוא יודע שהוא משקר ובהתנשאות הוא מספר לימין שהימין לא מתכוון למה שהוא אומר. אחר כך הוא מהלל את המחנה ממנו הוא רוצה לקבל קולות בבחירות הבאות. האלקטורט הנוכחי שלו הוא בשמאל, המחנה אותו הוא פסל כל השנים. אולי הוא פסל אותו רק כדי ליצור מראית עין בעיני הימין כאשר חיכה לשעת כושר לבצע את מעשה הרמיה הגדול ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית.

ח"כ אריה דרעי

וכך, כאשר הכל מאוים מבחינה מדינית, ביטחונית, כלכלית, בריאותית בנט מסיט את תשומת הלב אל התוכי שהציל, מעלה סרטונים על הצלחות כבירות כמו סיבים אופטיים ובעיקר הצלחות שכולן פרי עבודתה של הממשלה הקודמת, מספר על שיתוף פעולה מדומיין בין כל שרי הממשלה כשבפועל כולם רועדים מפחד מהיום בו תיפול הממשלה משום שזה יהיה סוף דרכם הפוליטית, על כן הם נתונים לחלוטין למרותו של מנסור עבאס.

כך הוא יכול לרדת מהמסוק בביקור בפיקוד הצפון ולדבר בביטחון על כוחה של ישראל נגד איראן כשהוא מסיט אותנו מהעובדה המסוכנת שהתחייבנו שלא להפתיע את ארצות הברית. כך איילת שקד מסיטה אותנו מחוק איחוד המשפחות אותו היא רוצה עדיין להעביר ומעלה תמונות שלה על סולם, משפצת דירה של ניצולת שואה.
כך עידית סילמן מסיטה אותנו מהדורסנות בה היא מתנהלת אל מול האופוזיציה לגבי הועדות בכנסת ומעלה תמונות שלה עם מדליות מהתקופה בה היתה מתעמלת.
כך מתן כהנא מסיט אותנו מהרפורמות המסוכנות שהוא רוצה לבצע במשרד לשירותי דת ומספר לימין שהוא זה ששורף אסמים.

כך ניר אורבך שרוצה להסיט אותנו מההתעלמות המבישה שלו מהרב דרוקמן, מהיריקה בפניהן של משפחות שכולות ומהשקרים ששיקר לבוחריו ומצייץ שלל ציוצים בהם הוא מצטט את חז״ל. כך מרב מיכאלי מסיטה אותנו מהמחדל בנתב״ג כשהיא קונה מיץ תפוזים לנהג שלה או מסיטה אותנו מהתייקרות של הנסיעה בתחבורה הציבורית כאשר היא מתפארת בויסות הטמפרטורה בקרונות הרכבת. כך ניצן הורוביץ מסיט את תשומת הלב שלנו מהקריסה תחת אלפי מאומתים ביום כאשר הוא נואם בעת ביקור בבית חולים על התורים לניתוחים לשינוי מין ולא טורח לבקר במחלקת הקורונה שנפתחה מחדש.

כולם מניחים שאנחנו מטומטמים.

גם חבר הכנסת החדש של ימינה, יום טוב כלפון, הצליח לשקר כבר כמה פעמים. הוא שיקר על תעריף המים הנמוך אותו אנו מקבלים מירדן, הוא שיקר לגבי צופר ונהריים שנשארו בידי ירדן בגלל תום הסכם החכירה שחתם יצחק רבין ז״ל. ההנחה היא שאנחנו מטומטמים, בורים או דמנטיים.

ובכן, אנחנו לא. ולכן אי אפשר להמשיך לשקר לנו שאין תקציב כבר שלוש שנים. ראש הממשלה פתח עם השקר הזה את ישיבת הממשלה השבוע. האמת היא שאין תקציב שנה וחצי. לכן אי אפשר להגיד לנו לשמוח על סגירת משרדים כמו משרד המים או משרד הדיגיטל ולצפות מאיתנו שלא נשים לב שהוכנסו חברי כנסת רבים בחוק הנורבגי, שהממשלה הזו מנופחת, שיש בה אנשים שצווחו ללא הרף נגד החוק הנורבגי והיום הם אלי אבידר, השר לענייני שום ושם דבר.

לכן אי אפשר להטיל כל כך הרבה גזרות כלכליות ולהגיד לנו שזה התקציב הכי מסייע לשכבות החלשות. התקציב הזה פוגע קודם כל בחרדים, זאת מבלי לדבר עדיין על גזרת מעונות היום שנדחתה בינתיים. אביגדור ליברמן שר האוצר מוביל כפי שהבטיח את החרדים במריצות אל המזבלה. נפתלי בנט מאפשר לו לעשות את זה אחרי שנים רבות בהן ליברמן ולפיד דיברו על שנאה כלפי חרדים, אבל נתניהו מנע את הפגיעה בהם.

בנט, שמתיימר להיות ראש ממשלה של כל ישראל, מאפשר את הפגיעה בחרדים, בפריפריה, בחלשים, בנשים בהריון. בתום דבריו שלח בנט את הימין לצפות בסרט ״אגדת חורבן״ כי במסגרת אהבת ישראל שלו הוא השווה את הימין לסיקריים שהיו רוצחים כולל רוצחים פוליטיים. ככה הוא מאחד את העם.
כמו שהוא מסדיר את ההתיישבות הצעירה. עד כה הוא רק גירש יהודים מבתיהם. חלקם גורשו על ידי יחידות מיוחדות של ערבים כדי שלא נוכל לומר ״יהודי מגרש יהודי״.

אין גבול לאכזריות, אין גבול לציניות.
ובכן, אנחנו לא צריכים לצפות בסרט ״אגדת חורבן״, שכן החורבן מתרחש כאן לנגד עינינו. נפתלי בנט מחריב את המדינה היהודית, מחריב את הציונות, מחריב את הביטחון, מחריב את ההתיישבות, מחריב את קשרי החוץ, מחריב את הכלכלה, מחריב את הבריאות. אם תרצו, אין זו אגדה – גרסת השקרן המסוכן.

לקריאת כל המאמרים של אורנה ישר – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. המאמר בוטה
    אבל לצערינו משקף את המציאות
    יש נקודה מהותית שכולם מתעלמים ממנה
    הממשלה הזו חיסלה ברמאות את הדמוקרטיה
    הדמוקרטיה מהותה שילטון העם
    והעם בוחר את נציגיו על פי השקפתם וכישוריהם כפי שמוצגים לו לפני הבחירות

    כאשר מפלגה או נציגים פועלים בהיפוך גמור למצגת שהם הצהירו עליה הרי שאינן מייצגים את בוחריהם ואינם יכולים לשמש בייצוג הזה
    המשמאות היא שהעם אינו הריבון והשילטון אינו מייצג את רצון העם

    1. צודק בהחלט !!
      יו"ר מפלגה שהשיגה 6 מנדטים הפך להיות ראש הממשלה, איך זה מתיישב עם דמוקרטיה.
      דמוקרטיה היא מילה מהשפה היוונית הקדומה. פירוש המילה דמוקרטיה המתחלקת לשניים,
      דמוס- קרטיה. בתרגום: שלטון העם.
      האם מישהו באמת חושב שזה מה שיש לנו פה עם הממשלה ההזויה הזאת?
      בוצעה פה הפיכה שלטונית מתוכננת כאשר כל האלמנטים של ההפיכה הינם בניגוד לחוק והם אנטי דמוקרטיה.

    2. לנתן,
      תיקון אחד: אין דבר אנטי-דמוקרטי בראש ממשלה עם 6 מנדטים.
      ראש ממשלה הוא מי שאסף 61 ממליצים, לאו דווקא מי שיש לו הכי הרבה מנדטים.
      הבעיה היא שהיחיד שהמליץ לריבלין על בנט הוא בנט.
      וחוץ מזה, אחרי ההכרזה על הקמת הקואליציה אחוז עצום ממצביעיו(משוער ב75%!) הביעו התנגדות, כלומר אפילו ההמלצותהללו היו בגניבה.
      וזה בהחלט אנטי-דמוקרטי. אך לצערנו, החוק בישראל כולל הרבה חורים שמאפשרים גועל נפש שכזה.

  2. מסכימה אך אל תרדו על המצביעים של ימינה. אני עשיתי את החישוב והייתי בטוחה שימינה שתלך רק עם הימין! כולל הליכוד.

    1. אחרי שבנט ושקד קידמו את חוק ישראל-היום ובכך מנעו הפיכה בתקשורת.
      אחרי שהם ראו משבר בו הימין נלחם על כל קול על מנת לבנות קואליציה ובכל זאת הכריזו שהם לא ישבו למו״מ עם זהות, עוצמה יהודית ונועם ולא משנה כמה קולות יפלו תחת אחוז החסימה(תזכורת: הליכוד ישבו ואף הגיעו פעם אחת להבנות עם זהות).
      אחרי ששקד קידמה מדיניות שמאל במשרד המשפטים(הגנה על רות דוד, הפקרה של מנחם פשיטיצקי, מינוי מנדלבליט תוך הודאה שהמינוי מסריח, שמירת מנכ״לית משרד המזוהה עם השמאל…) תמורת מינוי שופטי עליון שממילא מתבטלים בדעת מיעוט(כלומר זו רק אשליה לבוחרים לא תועלת אמיתית). ובכל זאת זכתה להגנתו של בנט במקום להיבעט החוצה מהמפלגה נטולת הפרימריז שלו.
      אחרי שבנט הראה מוכנות לירות חצי ביקורת ארסיים על נתניהו פי כמה ממה שהוא ירה על לפיד.
      אחרי שבנט ושקד הסכימו להצטרף למפלגות ימין רק במסגרת גוש טכני והקפידו לפרק אותו מיד אחרי הבחירות כל פעם.

      מצטער אבל מי שעדיין הגיע לחישוב שלך אכן ראוי שירדו עליו.

  3. איך לנצח את הקורונה בשבועיים,
    איך להקים ממשלה שתבצע רפורמה כלכלית חסרת תקדים:
    תוכנית סינגפור,
    איך … לרמות מצביעים מטומטמים ועיתונאים תומכים,
    שקרן, ארטיסט, מניפולטור עם אגו ענק
    אבל עם יכולות מוגבלות …
    אייפון 12 שנגמרה לו הסוללה

    1. אני שקלתי לשתי שניות להצביע לבנט אחרי שהוא הכריז על תוכנית סינגפור. אז נזכרתי שאי אפשר לסמוך על מילה שיוצאת לו מהפה. כנראה לא כולם הבינו את זה בזמנו.

  4. לא היית אפילו פעם 1 בהיסטוריה של מדינת ישראל,

    שרוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו הקשיבו לביקורת, במקום להאשים את הימין שהם מכינית מצות מילדים נוצריים.

    הבוגד במצביעיו סה"כ משתדל להוכיח, שהוא ורוצחי הישראלים מאוסלו, אחד הם.

    וזו הסיבה לכך, שהבוגד והבוגדת במצביעיהם והפאשיסטים המחוקקים חוקים החלים בדיעבד, במטרה מוצהרת למנוע מיריב פוליטי להתמודד (בדיוק כמו שהיטלר חוקק) – יראו כל כנסת הבאה, מבחוץ בלבד.

  5. כולי תקווה שבבחירות הבאות שתגענה במהרה, הציבור הישראלי, הימני והשמרני ברובו המוחלט, יזכור טוב טוב את ממשלת הזדון הזו שנשלטת ע"י שונאי ישראל- ערבים ויהודים כאחד, ויצביעו בכל הכוח רק מח"ל!!! רק מפלגת הליכוד היא היא הבית של הציבור המזרחי המסורתי היהודי בישראל- שזו הקבוצה הגדולה ביותר בציבור הישראלי. כולי תקווה שלמדנו את הלקח.

  6. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  7. כתבה ברמה מאוד נמוכה. אפס עובדות אפס ניסיון להציג עובדות, מעט מאוד אידיאולוגיה. רק רגשות ושנאת האחר. אולי הכותבת צריכה לשקול לעבור להארץ.

  8. גברת יקרה. היכן היית ששרון רימה את מצביעיו ומה עשה משיח השקר שלך באותו זמן??? והיכן היה משיח השקר שלך שהעדיף באופן שיטתי את מפלגות השמאל בממשלתו?? ואיך בדיוך משיח השקר נלחם בבגץ??. האמת היא שטראמפ היה ימני וכפה על משיח השקר את העברת השגרירות ואת שאר התופינים. ואיפה היו כולם כשמשרד הבריאות נמכר בנזיד עדשים לבוזזי התקציב לרפואת השנים חינם לסקטור מסויים?? ומשרד השיכון?? לא רוצה להכביר מילים אבל אני ושכמותי התפכחנו. מעדיפים משהו אחר. ציוני. אמיתי. ההיפך בונים לא מחריבים

    1. א.בהתנתקות הוא שמר על אחדות הגוש.
      ב.מתי הוא העדיף מפלגות שמאל? מתי היתה לו הזדמנות להקכיב ממשלה יותר ימנית מזו שהןרכבה בסוף?
      ג.לגבי בג״ץ-למרות שהיום יש מודעות רחבה לבעיות מערכת המשפט(תודות לנתניהו!) עדיין אין לזה תמיכה רחבה מספיק כדי לבצע שינוי. למעשה עד הכנסת הנוכחית לא היה רוב בכנסת נגד בג״ץ והיה צורך לוותר על זה למען סגירת קואליציה.
      ד.קצת צבוע מצדך להאשים אותו בדברים שידיו היו קשורות ולא לתת לו קרדיט כשטראמפ שיתף איתו פעולה.
      ה.לאור סירוב המגזר החילוני לותר בסוגיות המהותיות(ריבונות, משילות ושוק חופשי) במסגרת הסכם קואליצינוי ולאור סירוב המפלגות המתונות לקחת את מספר המנדטים שלהם בפרופורציה כשמחלקים תיקי ממשלה. ברור למה הוא נאלץ להתפשר על הקולות החרדים ולשלם את המחיר. ואגב, עם כל ההוצאות של המפלגות החרדיות, הממשלה הנוכחית כבר אישרה תקציב יותר בזבזני ויקר מכל תקציב שהיה תחתיו ויעידו שורת העלאות מיסים לצד קיצוצים במעונות.

    2. א.על אחדות הקואליציה ועל כיבוד המנהיג שנבחר דמוקרטית ודרכו(חלק חשוב מהדמוקרטיה).

      בקיצור, את לא התפכחת, את סונוורת.

    3. אני מסכים עם רוב טענותיך ויש לי עוד כמה וכמה תלונות עליו.
      אבל עדיף ממשלת ימין צולעת על ממשלת שמאל. לכן אני מעדיף לראות את נתניהו עוד עשור במשרד ראש הממשלה מאשר את לפיד, גנץ, מיכאלי והורוביץ(כולם אנשי שמאל לפי עמדותיהם בכל הסוגיות המרכזיות כיום בפוליטיקה: מערכת המשפט, סוציאליזם מול קפיטליזם וכו׳) לעוד שנה אחת בקואליציה. שלא לדבר על השפעה כזו בידי הערבים.

      אחרי הבחירות, גנץ אמר שהוא חושב שהוא מנהיג יותר ראוי מלפיד אבל היות ולפיד קיבל יותר קולות ממנו הוא ימליץ עליו, גם אם הוא חושב שהבוחרים טעו. וכך הוא גם עשה.
      לצערי, מתברר שבנט, ליברמן וסער לא אמרונאותו דבר על נתניהו ובכך הראו שהערכים חשובים להם פחות מהאגו, השנאה והקנאה שלהם. וכל זמן שזה המצב, אין באמת אלטרנטיבה טובה יותר מנתניהו.

  9. עצוב… אבל מדוייק. חייבים להוסיף את הרס הדמוקרטיה.. ראש ממשלה עם שישה מנדטים.