זהירות – הנדסת תודעה!

ערוץ 7 אולי היה פעם סמל לאתר חדשות דתי ולאומי, אך בשנים האחרונות, ובפרט מאז מערכת הבחירות האחרונה – הדבר השתנה לחלוטין. עורכי האתר משתמשים באותן השיטות של האתרים והערוצים הממוסדים, ובלי בושה.

איילת שקד. מינוי תמוה (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

מתי לאחרונה פתחתם את אחד מערוצי התקשורת כדי להתעדכן מה אמר ראש הממשלה במסיבת העיתונאים? מה הצביע חבר הכנסת עמיחי שיקלי על חוק הדיינים? מי אמר מה ולמי? מדינת ישראל שופעת חדשות, כל הזמן. סביר להניח שבשעות האחרונות, כל אחד מאיתנו ישב מול מהדורת החדשות, פתח את האפליקציה בנייד, קרא "פושים" או כתבה שנשלחה באחת מקבוצות הוואטסאפ או האינסטגרם. כאלה אנחנו, צרכני חדשות.

אנו חושבים, שבכמה דקות בהם צפיתי במהדורה, או לחילופין, העברתי את האצבע על מסך הפלאפון כדי לקרוא במהירות את הכותרות האחרונות, קיבלנו את החדשות כמו שהם, באובייקטיביות. אז זהו שלא. מערכת גדולה ומשומנת, חושבת ומדקדקת, עומדת מאחורי כל כותרת שמגיעה אלינו למסך. כל מילה, כל תמונה, כל פיקסל וכל זווית. ה-כ-ל במשחק. זהו המשחק על התודעה שלנו.

בשקט, בלי ששמנו לב, יונית לוי כבר לא מדווחת על המסתננים שחוצים את הגבול לישראל. היא מספרת לנו על מהגרי העבודה. אמנון אברמוביץ' ידווח על התפרעות של אנשי ימין קיצוני ופשיסטי מול בית היועץ המשפטי לממשלה, אבל על הדגלים השחורים שעומדים באותו מקום בדיוק, הוא יגיד שהם מוחים נגד הרס הדמוקרטיה. ערוץ 12 יתהדר בבכיר הפרשנים עמית סגל הימני, יוכיח שיש בו את מגוון הדעות, אבל כמובן שלא יהדהדו את החשיפות המרעישות על תרגילי החקירה המזעזעים שנעשו בעדי המדינה בפרשות האלפים של נתניהו.

יגידו לנו "הטובים לתקשורת". יציעו לנו לעשות משהו משלנו. משהו כמו ערוץ 7 למשל?

אז זהו. ערוץ 7 אולי היה פעם סמל לאתר חדשות דתי ולאומי, אך בשנים האחרונות, ובפרט מאז מערכת הבחירות האחרונה – הדבר השתנה לחלוטין. עורכי אתר ערוץ 7 החליטו בבחירות האחרונות החלטה אסטרטגית "לתמוך בכל המפלגות הלאומיות". זו היתה דרכם לתמוך בבנט ולאו דווקא במפלגת הציונות הדתית אליה מרגישים רוב גולשי האתר קרובים יותר. אחרי הבחירות התדרדרה התמיכה הזו בבנט גם לתמיכה בהקמת ממשלת לפיד-עבאס שקמה, דבר הרחוק מאד מהשקפת העולם של מייסדי האתר.

עורכי האתר מהנדסים לנו את התודעה, ומשתמשים באותן השיטות כמו באתרים ובערוצים הגדולים, בלי בושה. הכותרות, בחירת התמונות, והמיקומים – כל הרכיבים הנמצאים באחריות עורך אתר – משמשים לקידום חיובי של אנשי הקואליציה ולהשחרת חברי האופוזציה המוצגת בקביעות כמתלהמת, מופרעת, לא עניינית וחמוצה.

איך הם עושים את זה? פשוט מאד. לרוב הקוראים אין פנאי לקרוא כתבות ארוכות. מקסימום – כותרת ותמונה. תמונה שווה אלף מילים. המוח שלנו קולט את התמונה, את הכותרת, ולפי הניסוח או חזות התמונה – הוא מגבש לעצמו הרבה פעמים דעה.

כבר תקופה שאני עוקב ומתעד כל פרסום וכתבה שהתפרסמה בערוץ. צילומי המסך המוצגים כאן לפניכם יוכיחו את טענתי:

נתחיל בחבר הכנסת האהוב ביותר על מערכת אתר ערוץ 7 – מתן כהנא. כהנא מופיע בקביעות בתמונות ממלכתיות ומחמיאות, וכמובן מקבל מיקומים טובים ולאורך זמן.

ראו כאן לדוגמה: לבוש בחליפה ועניבה, עומד מאחורי פודיום רשמי עם סמל מדינת ישראל, נואם על נושא חשוב. ככה יעשה לאיש אשר העורך חפץ ביקרו.

לעומת זאת, התגובות על הרפורמה של כהנא יקבלו מיסגור ויזואלי שונה לחלוטין:

הפעם נמצא את בצלאל סמוטריץ' מוצג כשהוא כפוף, עם פנים חמוצות ומיקרופון שלא מסודר כמו שצריך.

נתקדם? זהו חבר הכנסת אביר קארה. לא מזהים מאיזו מפלגה הוא ורוצים לדעת? פשוט. נסתכל בתמונה שעורכי ערוץ 7 בחרו לשים לנו מול העיניים. חליפה מסודרת, חיוך, קיר המליאה מאחוריו, ממש מודל לממלכתיות!

וכיצד יוצג חבר כנסת שלא ממש מיישר קו עם הקואליציה?

זהו חבר הכנסת עמיחי שיקלי. הוא ממפלגת ימינה, ולא מוכן להרים יד על כל מהלך אנטי ציוני שחברי מפלגתו והעומד בראשה בוחרים לנקוט. בערוץ 7 בחרו להציג אותו כשמסכה על פניו, תוך כדי הליכה בין השורות, ידיו על הכיסא, ופניו נפולות ולא מסתכלות למצלמה, כאילו מתביישות ממשהו. הכותרת שניתנה לכתבה היא "עמיחי שיקלי – המנודה או המחוזר?". את התשובה שעורכי ערוץ 7 רוצה שנענה לעצמנו אתם יכולים רק לנחש.

והנה חבר הכנסת אורבך. כן, גם הוא ממפלגת ימינה. אורבך, בתמונתו הרשמית, עומד בין דגלי ישראל והסמל הממלכתי של הכנסת. הוא לבוש בחליפה מסודרת ועניבה, ואם נשפוט על פי התמונה הזו – אין ממלכתי ממנו. הכותרת גם היא עושה אותו לאדם חיובי ואופטימי. הממשלה תחזיק מעמד, יש תמיכה.

אך מה יעשה לאיש אשר עורכי ערוץ 7 לא חפצים ביקרו?

חבר הכנסת אבי מעוז, ממפלגת הציונות הדתית. מתנגד חריף לקואליציה, ולכן מוצג כששיניו חשופות, כשהוא צועק, ומסמל משהו ביד. לא ממש תמונה מכבדת וממלכתית. ברור, הוא לא. חברי האופוזיציה מתלהמים ולא ענייניים! שכחתם? ערוץ 7 ידאג להזכיר לכם כל הזמן.

וכמובן, אי אפשר לשכוח את בן הטיפוחים של עורכי הערוץ, נפתלי בנט:

הוא יושב בשולחן הממשלה, בין שני דגלי ישראל. מישיר מבט למצלמה, ואפילו רואים מאבטח לצידו. הכותרת באדום – ראש הממשלה! החליפה סגורה היטב, העניבה במקום, הממלכתיות בתפארתה.

לעומתו, בחרו עורכי ערוץ התעמולה 7, להציג את יו"ר האופוזיציה, בצורה פחות רשמית וממלכתית. כדי שחלילה לא נעז לחשוב שהוא כזה כמובן:

הוא יושב רגל על הצד, פרצוף מעוות וכועס. הידיים מתלהמות, וכמובן הכותרת – קטנונית. עתירה לבג"ץ נגד הקואליציה. איך יכול להיות, כך המפלגות האופוזיציוניות מתנהגות?

ומהי דעתם של עורכי ערוץ התעמולה על חבר הכנסת דודי אמסלם?

תמונת הכתבה שלו מציגה אותו כבריון, צורח ומתלהם. הכותרת צועקת – אמסלם קורא ליו"ר הכנסת בריון! ה' ישמור.

גם את חברי הכנסת אורית סטרוק ואיתמר בן גביר לא מחבבים בערוץ 7 במיוחד.

 

הם מוצגים כאופוזיציה זועמת ואלימה כפי שניתן לראות בתמונות ובכותרות, בעוד שאת חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד, מציגים כחברת כנסת רגועה וטובה, וזאת בכתבה המתארת מסכת צעקות היסטריות וזועמות של חברת הכנסת בן ארי הממלכתית והרגועה לכאורה, כלפי חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד.

יפה תמונה אחת מאלף מילים, ותמונות רבות – מכל טענה אחרת. כל מי שעיניו בראשו יראה כי באופן ברור וסיסטמתי בוחרים עורכי ערוץ 7 להציג את חברי הקואליציה בתמונות ממלכתיות, יפות, בצירוף כותרות טובות – כדי שהגולשים יבינו מי באמת עובד בשבילם בממלכתיות הראויה לשמה.את חברי האופוזיציה, באופן שיטתי, מציגים באופן מתלהם, בריוני, חמוץ או אפילו מנודה.

ולמי מכם שירצה לטעון שבטוח ישנם גם צדדים אחרים שלא הובאו – אכן הדבר כך. הצדק עימכם, ואכן ישנם חברי כנסת מהאופוזיציה שקיבלו יחס אדיב בערוץ התעמולה. מי?

הנה כתבה על חבר הכנסת ישראל כץ מהליכוד, אשר באופן מפתיע מקבל תמונה יפה ומכובדת. איך קרה דבר כזה? הכותרת מספרת לנו מיד: כץ מבקר את נתניהו ולא חוזר בו. תקפת את נתניהו – קיבלת סיקור אוהד. כמובן.

וגם חבר הכנסת אבי מעוז זוכה לפעמים לתמונה חביבה וממלכתית.

מתי? כמובן. כשהוא מדבר בשבח הלהט"בים. הוא אוהב אותם אהבת נפש! אך כשהוא צועק על "הדרת גברים", אז הוא לא ראוי לתמונה וכותרת מכבדת.

ערוץ 7 הפך לערוץ תעמולה המשמש שופר למפלגת ימינה והעומדים בראשה. ממש כפי שעושים ערוצי התקשורת השמאלנים, כך משטים בנו עורכי ערוץ 7 יום יום, שעה שעה. אני קורא לעורכי הערוץ – חידלו! הציבור הדתי והלאומי חכם יותר מסדנת החינוך שלכם, ומואס בהנדסת התודעה הזו. מגיעה לנו תקשורת הוגנת, דתית, שלא מתחנפת למקבלי ההחלטות, לא מציגה את האופוזיציה כחיות, ולא מצדדת במעשי תועבה אשר לא יעשו. אם לא תתעשתו במהירות – תאבדו את קהל הבית שלכם. ואתם הרי כבר יודעים מה קורה למי שמאבד את הבייס. תשאלו את בנט, יש לכם קשרים טובים אצלו, לא?


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

100 תגובות למאמר

  1. "והאמת תהא נעדרת"..
    טוב שהאמת אט אט מתחילה לגלות את פני הצביעות והרמיה במיוחד בתוך מחנה הימין פנימה.
    הנקיון צריך להתחיל מהשורש. כשהשורש רקוב מה לנו כי נלין על העשבים השוטים והעקומים שצמחו בערוגותינו?

    1. אנימלא מסכימה איתך,
      אבל לאופזיציה של בנימין נתניהו יש את ערוץ 20 ו את 0404 כדי שיהנדסו בשבילו את התודעה.
      ונראה שגם אתר מידה שותף לענין.
      לאור תוצאות הבחירות כנראה שההצלחה שלכם בהנדסת התודה גדולה מזו של ערוץ 7

    2. לצערי זה מה שאני אומר כבר תקופה לחברים שלי. היום למשל כתבה על ניר אורבך מתפלל בירושלים (כנראה יש, לו בעיות ליד הבית שלו) ואין אפשרות להגיב

    1. לכן מזמן עברתי לגלוש באתר סרוגים.
      חדשות מעודכנות ורלוונטיות.
      והכי חשוב, אוביקטיביות!

    2. היא בחרה להתלבש שחור ולהליט את העיניים כדי שיתרכזו בדבריה ולא באבריה,זה מה היא אמרה.אני מצדיע.

    3. מזמן האתר בחר להיות עם החמאה המרוחה בצד של הכסף.
      זהו אתר שהכסף מעוור אותם ועצוב שבחרו ללכת עם השקרן, הנוכל והרמאי אני הצעתי לקרוא לאתר ערוץ בניטו.
      פשוט להתעלם ממנו ואם יצא לכם לראות את כתבות הפראבדה להגיב.
      גם העיתון שבתון לתיירות צריך לשים ישר למחסור.

    1. ממש אתם נתפסים עוד לקטנות .הסילוף של ערוץ בנט 7 . זה בתוכן איזה כותרות מסולפות כמו ביבי מאיים !!! הקורונה תחזור .או מכתב הרבנים נגד הממשלה בכותרת שמו הרבנים אמרו שצריך לכבד את הממשלה וכו

    2. קישקוש בלבוש.
      הלואי שיפרגנו לבנט.
      המנהיג שהציל את היהדות הדתית והציונית.

  2. נכון ומדויק.

    עצה לכתבני ערוצים למיניהם: אמון זה משהו קשה מאוד לרכוש אך קל מאוד לאבד. אברמוביץ ולוי, כבר החליטו סופית שהם הדוברים של רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו. אם כתבני ערוץ 7 רוצים להצטרף אליהם, אהלן וסהלן.

    רק כפי שאני לא תורם מכספי לרוצחי החמאס, כך גם לא לדוברים שלהם. גם אם הם קוראים לעצמם "ערוץ 7". כל אחד שרוצה לפרסם שם, אהלן וסהלן – רק אליי הביתה אתה לא תכנס יותר.

  3. מעניין מאוד.
    אם הערוץ היה עושה את הדבר ההפוך בדיוק – משחיר את פני הקואליציה ומציג את פניה היפות של האופוזיציה, לא היתה בכך כל בעיה.
    מה הופך את הערוץ ללא אובייקטיבי? שהוא חושב אחרת ממני.
    איזה יופי.

    1. אתה צודק יש גם כלי תקשורת לא אןביקטיבים מימין.
      הנקודה היא שישראל היום מעולם לא הכחישו את תמיכתם בנתניהו והעמידו פני אוביקטיבים(דבר שלא באמת קיים).

    2. מה?

      יש לפניך דוגמא לסיקור שונה (=לא זהה!) של אנשים וה"מסקנה" שלך היא, האם חוסר אובייקטיביות זה משהו אחר ממה שהמאמר מדגים לך בכל דוגמא ובכל הוכחה?

      זה כשל לוגי (איש הקש), לא "מסקנה".

      אז חוסר אובייקטיביות, מה רועי, זה אופן סיקור שונה (תמונה ממלכתית מול תמונה בחוף הים, תמונה של אדם נינוח מול תמונה של אדם לא נינוח, תיאור ממלכתי של אדם אחד ותיאור רדוד של אדם שני) של 2 אנשים הדנים בדיוק באותו דבר.

      זו בדיוק הנדסת תודעה. אף עיתונאי לא יכול לומר "שחור", כאשר האדם המסוקר אמר "לבן". זה יהיה שקר מוחלט וכולם מיד יגלו שעשית זאת. מה שהנדסת התודעה עושה, זו בדיוק בחירת הדרך בה אתה מסקר את ה"לבן" שנאמר, כך שיווצר הבדל לרעת הצד השונה ממה שאתה חושב.

      אם היית לומד אתיקה עיתונאית, היית לומד זאת. אחד השיעורים הבסיסיים, הוא לסקר את כל צידי הדיון באופן – זהה !!! תמונה נינוחה מול תמונה נינוחה. ציטוט ממלכתי מול ציטוט ממלכתי. אם אינך עושה זאת – אזי, אינך הכלי (עיתונאי) דרכו פשוט עובדת האינפורמציה לקורא אלא אתה מעצב אותה כך, ע"מ שאינה תתקבל זהה (כי לא תיארת אותה זהה). במקרה האחרון, אתה לא עיתונאי, אתה מהנדס תודעה. בדיוק כפי הכתוב.

      אני יודע שהדרישה לסיקור זהה, תמיד מפתיעה את הבטוחים שהדבר היחיד הקיים ביקום זה האם מדובר במי שחושב זהה לך או שונה. בעולם האמיתי, מר רועי, יש עוד הרבה מאוד דברים חשובים וכתוצאה מכך, גם כללי הקפדה על דברים אלה.

  4. טוב נו
    יש לציין שאני מהאנשים שפחות בקיאים בתמונות הפוליטיקאים, ובהתחלה כשקראתי משום מה שייכתי תמונות של פוליטיקאים לאנשים אחרים. הייתי משוכנע שאביר קארה הוא בעצם שיקלי המדובר, ושהתמונה בה הוא עוצם את עינו הימנית באה ללעוג לו. רק אחר כך הבנתי שטעיתי, אבל למי זה חשוב? העיקר שתודעתי מהונדסת היטב

  5. הסרתי את ערוץ 7 מהמועדפים. הוא נפל לידי השמאלנים. עדיף להירשם לאתרים חרדים.

  6. כתבה מעולה. אני תמיד שמח לראות דוגמאות ישירות ולא רק דברים באוויר.
    היישר כוח!

  7. כל מילה פנינה. מזדהה עם הכתוב באמת חשתי מצוקה בלתי מפוענחת לאחרונה מגלישה בערוץ 7
    איך נפתלו גיבורים
    כמה שילמו להם הקרן החדשה?!
    עצוב מאוד שאין לנו הדתיים מנהיגים עם גב ויושרה לאורך זמן.
    קנו את שקד.
    קנו את ערוץ 7
    ולמי לא נשאר. לציבור הדתי הכי נאמן וישר.

  8. צודק מאד אפשר להוסיף שבאופן שיטתי לא ניתן להגיב שם על כתבות שבנט נמצא בתמונה לכתבה ולא על מדיניות הממשלה באופן כללי אפשר שם רק להגיב על דברים שוליים הם חוגגים על השגים מדומים לציבור הדל"י כמו מימון החמ"ד תומכים בכרסום בצעמד הרבנות ,שאלת מליון הדולר היא איך זה קרה במקביל הרב מלמד הצעיר בנם של מייסדי התחנה שינה טעמו בהמון דברים וכנראה יש קשר חובבי הקונספירציות יפנו אותנו לשב"כ רודפי השררה יפנו אותנו לבחירות לרבנות

    1. זה רק קצה הקרחון של הנדסת התודעה של ערוץ 7. הם הדוברים כמעט הרשמיים של בנט ושקד

    2. עוד הנדסת תודעה של הקונספירטורים. הרב מלמד לא שינה טעמו. הוא ממשיך באותה שיטה שבה נקט לאורך כל הדרך וחבל שאותם רבנים עליהם הגן כל השנים ונלחם על מנת שיחוו דעתם בחופשיות לא מגנים עליו כרגע מהמלעיזים.

    3. הרב מלמד אולי לא שינה דעתו, אבל אשתו הרבנית…. מי שמכיר יודע.

  9. גם שמתי לב לכך וחבל.
    אז חוץ ממידה שזה יותר אתר מאמרים.
    איזה אתר חדשותי רציני נותר לנו?
    0404 ימני אבל בינינו לא שופע כתבות עדכניות.
    אז בעצם רק ישראל היום גם בדיגיטל?

    1. היום אני נכנסת הרבה פחות לערוץ 7 ממש מאוכזבת מהם.

  10. עוזי ברוך עורך אתר בשבע מנוול גדול.שמאלן בתחפושת והמלמדים שולמית וזלמן לא יותר טובים.

    1. שלא יצא זלזול בכבוד תלמידי חכמים: *הרב*זלמן מלמד יהודי תלמיד חכם אמיתי וירא שמים, שלמיטב הבנתי כבר לא מתעסק עם ערוץ 7, ולזלזל בתלמידי חכמים כמוהו לא יעזור לך לא בחיים ולא אחרי 120

  11. אכן, תאור מצב שגם אני שמתי לבי אליו ואיננו לשבחו של ערוץ-7

  12. אתה צודק בהחלט. מאז הבחירות, בכל פעם שאני נכנס לאתר ערוץ 7 אני חש בחילה, וחוזר לשם בתדירות הולכת וקטנה. כיום, למעשה, כבר כמעט בכלל לא. ונכון, הניגוד בין האתר לקוראיו הוא החריף ביותר שניתן למצוא בארץ. אבל אם השוטים שמנהלים את האתר חושבים שכך יתמרנו את קוראיו, נכונה להם אכזבה גדולה. מאוד.

  13. האמת שהנדסת התודעה של ערוץ 7 לאחרונה עמוקה בהרבה מאשר רק תמונות של המדוברים בכתבה.
    הם מביאים כל יום את ראשי ממשלת בנט-עבאס, ופוסטים מלאים שלהם, כדוגמת שקד וניר אורבך, אלעזר שטרן מיש עתיד, ואפילו יאיר לפיד הרחוק מעולמה של הציונות הדתית כרחוק מזרח ממערב, ואילו דעותיהם של חברי הכנסת מגוש הימין, ואפילו מהציונות הדתית, כחברי הכנסת סמוטריץ' ושמחה רוטמן, כמעט ואינן מובאות.
    אותו דבר גם לגבי הרבנים בציונות הדתית, כל יום צצים בערוץ 7 מאמרים מרבנים ליברליים שמהללים ומשבחים את ממשלת בנט ושקד, רבנים כמו חיים נבון, יואל בן נון, מוטי קרפל, ועוד כאלו מהצד הליברלי והדתי לייט בציונות הדתית, ואילו מדבריהם של הרבנים הצד התורני בציונות הדתית, כמעט ולא יביאו בערוץ התעמולה, ודוגמא טריה מהשבוע, כאשר מאמרו של הרב שלמה אבינר שתוקף בחריפות רבה ובשפה עדינה את ממשלת בנט-שקד, כמובן שלא הובא בערוץ 7.

    מביני עניין תולים את הסיבה להטיה הברורה בערוץ 7 לדיל שנרקח בין משפחת מלמד בעלי ערוץ 7, לבין ממשלת בנט-שקד, ובפרט עם שר הדתות, להעמדת אליעזר מלמד כרב הראשי לישראל, בבחירות העתידות להתקיים בשנת 2023, תמורת סיקור אוהד באתר לממשלה. כזכור הרב מלמד מפגין לאחרונה דעות ליברליות למדי, ובנוסף שיבח מאד את ממשלת בנט ושקד.
    כאמור לא מדובר ברוח חולפת אלא במגמה ברורה בערוץ 7 לייפות ככל האפשר את ממשלת השעטנז של בנט ושקד, ולהוות שופר מובהק של ממשלתם, וכתמורה הם יקבלו את מינוי של אליעזר מלמד לרב הראשי לישראל בבחירות האמורות להתקיים בשנת 2023.

    1. מי קורא ערוץ 7???
      חבל על הזמן…הציונות הדתית תמיד הייתה חנפנית ומתאימה את עצמה ל" אליטה"…הוכיחה שאי אפשר לסמוך עליה…
      ערוץ 7?? מה שבע?? מה כמה?? ממש כמו הגששים…מגששים

    2. זה גם העיסקה של בנט עם משפחת מלמד וגם הכסף העצום שנשפך לכיס של הישיבה/משפחה ומוסדותיה. בבית אל זה נושא מוכר ומדובר.רוב גדול מאד של הישוב הולך ומתרחק מהם

    3. תודיע רק לרב אליעזר מלמד שהוא הולך להיות רב ראשי. מסתבר שאתה לא מתואם איתו כי הוא לא מעוניין. הוא רק רוצה לשבת ולכתוב פניני הלכה (וההכנסות קודש לישיבה. הוא לא מרוויח מזה).
      ובתגובה הבאה תנסה להיות יותר מקורי ולא לאסוף מהאינטרנט שטויות של הוצאת שם רע מכל מיני אנשים הזויים.

  14. תתביישו לכם ערוץ 7 הבזוי והשפל ,בושו לכם איך אתם נותנים יד להרס הציונות והמסורת היהודית ,איכס עליכם ,וכשיבוא הפינוי עליכם תחליפו את הדגל לשחור ,ושחור על עיניכם כל חייכם ,אמן

  15. אם הערוץ הזה יהפוך גם הוא לאחד מערוצי אלג'זירה … אפשר להוריד אותו מרשימת הערוצים לצפייה.. אולי התנתקות המונית תחזיר את הערוץ חזרה למסלול..

  16. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  17. שמתי לב לפנייה שמאלה שהם עשו לפני למעלה משנה.
    ממש באותו רגע הפסקתי לקרוא את האתר שלהם.

    1. ערוץ 7 ,ואיילת שקד ונפטלי בנט ,נפלו לידיים של השמאל ,ומכרו את הערכים הציונים תמורת כסף, אוי ואבוי , בושה

  18. חחחח מה שעובר עליהם זה שהם יודעים שרק ככה המקורבים יקבלו גובים והדלפות חגיגיות שאולי יתנו להם מעט רייטינג לזמן מוגבל מאוד…

    כנראה הם שכחו את ימי האוניה בלב ים אז שעוד קראו להם קיצון ומיעוט סהרורי.. היום הם מחפשים פינה חנה ואליטיסטית.
    אבל הימין זוכר היטב היטב.. את שעון החול על חאן אל אחמר הם הורידו באורח פלא פיתאום הם כבר לא סופרים את הדקות, קריטי להם התקציב שישמר את ממשלת הפיגולים הזו..
    נתישבן איתם בשלט, בעכבר המחשב ובדריסתם של הכיפות הקטנות עם המוסר העוד יותר קטן.
    ישראל לא אלמן

    1. מה שתארת מבחינת שעון החול נכון לאתר סרוגים, אתר שמביא נקודות מבט רבות בציונות הדתית (וגם מחוצה לה) על בנט, מפלגתו וממשלתו, בעדן ונגדן. מן הסתם השעון של חאן אל-אחמר הפך להיות לא רלוונטי ביום שבו נתניהו סיים את כהונתו כראש ממשלה, שכן הוא היה זה שאמר ב-2018 "חאן אל-אחמר יפונה בקרוב מאוד" אבל החליט באופן אקטיבי לדחות את הפינוי בישיבת הממשלה, למרות התנגדותם של בנט ושקד לדחייה. הם חפשו סוגיה אחרת שעבורה ניתן יהיה להשתמש בשעון החול, והדבר שהם מצאו הוא הזמן שיש להעברת תקציב המדינה. אפשר להתווכח על הבחירה שלהם ולהציע אפשרויות אחרות עבורך ניתן להשתמש בשעון, אבל הטענה לפיה הדבר נעשה כדי לעזור לממשלה של בנט ולפיד להעביר את תקציב המדינה – משוללת יסוד.

  19. רק ערוץ 20 ! עיתונאים שנלחמו לשדר מהשטח בזמן הפרעות, חטפו ולא הפסיקו. נטשנו את כל ערוצי החדשות המסחריים שהפכו לפלטפורמות פרסום נטו

  20. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח מידה האתר הכי מביך שיש בארץ!!! כתבים שאספתם מהרחוב, מדהים על הנדסת תודעה, אתם כל כך עלובים שכואב הלב כבר, באמת!!

  21. זה הכל מתחיל ונגמר בנו!! אם מחרימים הם נעלמים!! כנראה שערוץ 7 גם בוחר צד אינטרסי לעומת טובת המדינה.

  22. ערוץ 7 וסרוגים איבדו את זה.
    ארז תדמור מדבר עליהם, על אפרת ועופרה. היתנשאות הלבנים, טהרנות, מעדיפי ליטוף הצפונבונים, כל התופעות המוכרות של מוסרניות ותחושת העליונות והצודקים מחפשי הלגיטימציה

  23. חסמתי את המנוולים האלו מאז הבחירות ואני לא גולש לשם. דרך אגב הערה. אתה לא יכול לזרוק קטע מדברים של אבי מעוז בלי להסביר את ההקשר אחרת אתה חוטא באותו חטא.

  24. הקונספירציה והשקר הגיעו גם לאתר מידה.
    מדהים שעורכי האתר הסכימו לארח כתבה רדודה ושקרית.
    אין לי מושג מי מממן את הקונספירציה הזו, אבל כקוראת ביקורתית של תקשורת לאורך השנים אני יודעת לזהות את שטיפת המוח בקלות.
    הכותב הביא כתבות שמוכיחות לכאורה את טענתו אבל באתר יש עוד הרבה כתבות שמוכיחות הפוך לגמרי כך שמי שרוצה יכול גם להוכיח בדיוק הפוך ממה שכותב המאמר חושב עם רשימה של כתבות מערוץ 7.
    נותר לי רק לקוות שרוב הגולשים עם שכל ישר ולא מושפעים מכתבות שקריות אלא בודקים את העובדות בעצמם.

    1. השקר היחיד, הוא של בנט ושקד על מצביעיהם.

      מעבר לכך, בכתבה זו מבאים ציטוטים וצילומי מסך. מה שהופך את טענת הכותב לעובדה מוכחת.

      מה שאת כותבת, זה – תראה, יש כותבים אחרים שכותבים אחרת. ו ??? זה שלא 100% מכותבי "ערוץ 7" כותבים כמוכח במאמר זה, משנה במאומה את העובדה שיש כאלה שכן?

    2. בנט הונה את הבוחרים והוא שקרן גדול.
      ואתם מצטרפים לחבורת השקרנים.
      אין שום סתירה.
      ערוץ 7 לא מקדם אף אחד. הוא מביא כתבות לכאן ולכאן.
      אין שום הוכחה בטענת הכותב כי הוא הביא את הכתבות שהוא רצה. יש עוד המון כתבות שמוכיחות הפוך ואני לא אקדיש זמן להראות לך. תבדוק לבד.

    3. בדקתי

      מצאתי רק כתבה 1 על בנט סוחט את מנהלי בתי החולים וגם היא כמה בנט טוב מושלם ודואג לבתי החולים.

      באמת רואים טוב מאוד על איזה כאן אתה מדבר בערוץ 7

      ובגלל שבדקתי לבד כמו שרצית אני חושב שאקבל את המלצתו של מגיב 4

  25. מדהים עד כמה זה מדוייק!
    בדיוק לאחרונה רצה ברשת עצומה הקוראת לערוץ 7 לחזור להיות ערוץ ימני- תורני- הוגן. זה הקישור לעצומה:
    https://www.atzuma.co.il/aruch7.
    יש גם שני סרטונים מעודכנים המדגימים עד כמה הסיקור בערוץ 7 מוטה: https://www.youtube.com/watch?v=RngJ8kOkDfs
    https://www.youtube.com/watch?v=4gp7zLS69DM

    1. ההוכחה היחידה בתגובתך, היא שאינך מכיר מה ההבדל בין דוגמאות להוכחות.

      מה שכתבת, אלה דוגמאות שלא כל הכותבים באתר, חוטאים במה שמודגם במאמר זה. יחד עם זאת, יש כותבים שעושים זאת, בדיוק כפי המוכח במאמר זה.

      זה שלא 100% מכותבי "ערוץ 7" עושים זאת – לא רלוונטי לעובדה שיש אלה שעושים.

    2. ההבדל היחיד הוא שאתה שטוף מוח מהארס שהכניסו לך נגד ערוץ 7 ולא בודק אם זה נכון או לא. אתה נותן להנדסת התודעה של כותב המאמר להשפיע עליך ואתה לא מנסה לחשוב בעצמך מה נכון ומה לא.
      לעומתי שאני בודק בעצמי ולא נותן להם להאכיל אותי בשקרים.
      מה שמצחיק הוא שהרבה אנשים פה אומרים שהם גולשים רק בסרוגים, כי זה לפי דעתם אתר אובייקטיבי, וכשגולשים שם אפשר לראות שהתכנים זהים ואפילו הכותרות.
      גיבובי השטויות והשקרים שמעלילים על משפחת מלמד מדהימות ואני יכול להפריך טענה אחר טענה בלי בעיה.
      נראה שמישהו משלם לאנשים כדי שיצאו נגד אתר ערוץ 7 ונגד הרב מלמד וימלא את הרשת בסיפורי בדים אודותם ואז כבר כולם יתחילו להאמין שזה באמת נכון.

    3. ההבדל ההיחיד הוא,

      שברגע שאתה כותב עליי – אתה מוכיח שאין לך שום כוונה לנמק לוגית. אתה פה בשביל לקלל, לגדף ולהאשים שמי שלא מסכים איתך, מכין מצות מילדי משפחת מלמד.

      תחזור אלינו, כאשר תלמד לנמק את דבריך לוגית.

    4. תסתכל באתר ערוץ 7 על כתבות הוידיאו המחמיאות על נתניהו.
      אין לי זמן להעלות שוב מיליון הוכחות.
      אתם פשוט נסחפים עם הזרם של השקרים ומוציאים שם רע.
      אני לא צריך יותר מדי להוכיח. אם אתה כן עם עצמך תבדוק לבד.
      והקב״ה ישלם ״שכרכם״ (אם אתה אומר שאתם בסדר… אני אומר שלא. הקב״ה יודע את האמת).

    5. ממש שומר לינקים לשעת חירום..
      מיזה? העורך עם הכיפה הצבעונית שדוחף כותרות כדי לאזן?

  26. נקודה חשובה – ערוץ 7 פשוט לא מאפשר במרבית הכתבות להגיב כי הוא יודע שיגיעו תגובות לא נעימות על הערוץ. לדעתי ערוץ 7 הפרך להיות "ערוץ – רק לא ביבי". ראו כתבה היום על חובות המפלגה שנוצרו בעידן בנט ולא ניתן להגיב כלל על הכתבה. ערוץ 7 הפך להיות ערוץ בושה

    1. בדיוק. ביטלו את התגובות לכתבות אוהדות לבנט ו"ימינה"

  27. אכן ערוץ 7 ובשבע מגמתי שמאלה וכבר לא מייצג כבר לא מאזינים ולא קוראים. הפרצה שאנשי בשבע פתחו לחבורת הבוגדים השקרנים קשרו אותם להיות שותפים למהלך הנבזי ללא כל לגיטימציה. הותרנו אתכם במקומכם המסוכן לישראלוצעדנו הלאה לימין שהיה ונותר שלנו

  28. כן נכון אפילו לא קראתי עד הסוף
    הדברים כל כך שקופים
    קוראי הערוץ לא מטומטמים
    כפי שחושבים עורכי/עוכרי החדשות

  29. אכן
    כל מילה בסלע!!!
    בושה לערוץ 7, קטן ועלוב כמו אותם ארגונים ששיבחו את בנט על כמה גרושים בהעביר לישיבות, כמו קבצנים ובעיקר טיפשים שאינם רואים את המהלכים הרחבים יותר של הממשלה ההזויה הזאת ובראשה, צמד נוכלים ושקרנים שלמען הכיסא שלהם ימכרו הכל!!!
    אכזבה גדולה!!!

  30. נמאס מאתרי שופרות.. רוצים ידיעות אובייקטיביות וענייניות.. אין כבר אתר כזה

  31. כל מי שעיניו בראשו וראשו על כתפיו מבין היטב את המגמה. מבין היטב את הכוונה ואינו מתבלבל מתמונות מגמתיות. אני כלל לא נמצאת בערוץ 7 ולא הונדסתי. לא ידעתי שהוא התהפך למוטציה של המקור. אבל בשעה שהאיש המתיימר להיות ראש ממשלה הוא בעצמו מוטציה גרועה של המקור אין מה להתפלא שהמצדדים בו מזייפים את המציאות.
    הכשל שלו כל כך גדול, וצמח הלענה הזה שצמח בערוגותינו הוא רעיל. אבל הציבור הימני הנאמן חכם יותר מכל הינדוס. ומכיוון שאין הרבה מה לעשות באופן חוקי, יש להמתין פשוט להמתין, הוא יתייבש מעצמו ויבול בזמן הנכון.

  32. מאז הבחירות האחרונות התנתקתי מערוץ 7

  33. ערוץ 7 תתבישו לכם ,זה שמנסור עבס והמשוטפת מנהלים את המדינה ,שולטים על הכספים זה לא חשוב ? עד כדי כך השתגעתם שאתם החלטתם להנדס תודעה כדי מה ??? לתת למפלגות האיסלמיסטיות לנהל את המדינה ? . מה קרה לכם ? אתם בוגדים במדינה היהודית אתם בוגדים בהתנחלויות אתם בוגדים בעם הימני ובעצם תומכים באיסלמיסטים ובשמאל הרדיקלי בושה . זה לא יסלח לכם הצטרפתם לאויבי ישראל ,הליכוד , והימין . כפויי טובה לביבי בושה .

  34. מכותרות ערוץ 7 לאחרונה:

    ג'ידא רינאוי זועבי: "בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי הקואליציה תיפול"
    חברת הכנסת ממפלגת מרצ הסבירה איך נוכחות מרצ ורע"מ בקואליציה מגבילה את האפשרות לפעולה צבאית הכרחית. "זה בהסכמים הקואליציוניים".

    הקצין המוסלמי הראשון באולפן ערוץ 7: רע״מ היא דלת אחורית לרשימה המשותפת

    נאום הטשטוש של בנט

    ראשי שדולת א״י לבנט: עצור מינוי הרצוג לשגריר ארה״ב

    הליכוד: בנט לא מסוגל לשמור על ביטחון ישראל, הממשלה שלו תלויה בעבאס

    דרעי על דברי זועבי: "זו ממשלת שמד"

    מיקי זוהר: ממשלה שלא מסוגלת ללכת לעימות צבאי ולשמור על הבריאות של האזרחים חייבת ללכת הביתה

    בן גביר: בנט שבוי בידי קואליציה של תומכי טרור

    ח"כ גבי לסקי: "איסור כניסתם של הלא מחוסנים למקומות ציבוריים – לא חוקית"

    1. מאמר נפלא וחזק. רוצים עוד כאלה עם דוגמאות של הנדסת תודעה לא להרפות.. תודה רבה למערכת מידה שמאפשרת להעלות כאלו כתבות. בטח שום כלי תקשורת אחר לא היה מעלה כזה דבר.

    2. אם כאלה כותרות, למה זאת "תעמולה" כשיש דעות וכותרות אחרות (בעד בנט וחבר מרעיו)?

    1. הם לא מסכימים שרצח ישראלים ע"י חמולתך זה שלום?

  35. סופסוף מישהו שכותב את זה כמו שצריך!!
    השיא מבחינתי בהזיה של ערוץ 7, היה כשהרבנית מלמד העלתה כתבה שביקשתי ממנה- ובלי להתבייש העורכים הורידו את הכתבה, ואף נזפו ברבנית..

    1. את אומרת שזו הזיה שהורידו את הכתבה אבל את לא אומרת על מה היתה הכתבה. אפשר הבהרה? אולי זה היה מוצדק שהורידו אותה?

  36. ניתוח מעניין ומשכנע.ערוץ שבע כנראה יודע איפה החמאה מרוחה. אבל זה יהיה קצר.היום כבר היו רמזים מה עלולים לעשות שותפיו של בנט בשעת מבחן.

  37. ניתוח מעניין ומשכנע.ערוץ שבע כנראה יודע איפה החמאה מרוחה. אבל זה יהיה קצר.היום כבר היו רמזים מה עלולים לעשות שותפיו של בנט בשעת מבחן.

  38. ניתוח מעניין ומשכנע.ערוץ שבע כנראה יודע איפה החמאה מרוחה. אבל זה יהיה קצר.היום כבר היו רמזים מה עלולים לעשות שותפיו של בנט בשעת מבחן.

  39. חד משמעית!
    תקופה ארוכה מאד. אני עדיין פותחת את האתר 'על אוטומט', ולא עוברות דקות רבות ואני מחפשת שקית הקאה.
    שלא לדבר על 'הצהובון' שהוא הפך להיות עם כל הסיקורים של תכניות ריאלטי למיניהם ורפש דומה שלא מתאים למייסדים ולבעלי החזון הראשונים ובטח לא לציבור שעבורו, לכאורה, הוא מיועד.
    "ראש הממשלה" יאה לעורך האתר ועורך האתר יאה ל"ראש הממשלה". שקרנים, מגלומנים, מכבדים רק את עצמם ולא את הציבור שהם אמורים לשרת, ויורדים נמוך נמוך כדי ללקק..

  40. כן. יש כאן דברים משכנעים שטוב שהעליתם.
    אני הייתי קורא נאמן של אתר ערוץ 7 וחשתי לאחרונה שהם התהפכו ונהיו כלי הבעה " מטעם".
    אני מחפשת אתר יותר אמין.

  41. מאמר נפלא וחזק. רוצים עוד כאלה עם דוגמאות של הנדסת תודעה לא להרפות.. תודה רבה למערכת מידה שמאפשרת להעלות כאלו כתבות. בטח שום כלי תקשורת אחר לא היה מעלה כזה דבר.

  42. כל מילה. כל כך עצוב מה נהיה מהערוץ הזה. כמעט ולא צורכת אותו יותר. בנט ושקד מכל פינה בחוסר אובייקטיביות מוחלט ותמיכה בדברים שמעולם הציבור שלנו לא היה מזוהה איתם. אובדן ערכים ודרך. עצוב מאוד.

  43. מעבר לתמונות, הם מצניעים מאוד ביקורת על בנט או חשיפה (כמו השוחד למנהלי בתי חולים תמורת שתיקה ושקר – לכו תחפשו באתר…). בכותרות הראשיות תמיד הספינים של בנט ("בנט קורא לפייזר לקדם חיסון ילדים" כאילו דה, כזה ספין עלוב מול החשיפה). גם ביום הבחירות קידמו את הספינים של בנט, יש לי צילומי מסך, 4 ידיעות לטובת בנט וידיעה קטנה של דברי סמוטריץ.
    טמקא יותר אמין מהם. התחלתי להכנס לטמקא לפניהם..

  44. כבר חודשיים אני משפשף את העיניים ואומר לעצמי שבטח אני מדמיין כי הרי למה שערוץ 7 יתהפך על הקוראים שלו, עכשיו אני מבין שאכן כן. ערוץ 7 התהפך על הציבור שלו ומדברר את ימינה בצורה קיצונית.
    שימו לב כמה זמן כתבות מפרגנות על בנט נשארות בכותרת הראשית וכמה זמן כתבות נגדו שבתוך דקות יורדות לארכיון כמעט. פוסטים שחברי ימינה העלו בפייסבוק עולים באתר ככתבות השכם והערב ללא יכולת להגיב.
    תעברו למקור ראשון, הגון וברמה יותר גבוהה.

  45. המצב בערוץ שבע מזעזע.
    הערוץ שכח מאין בא, שכח מה עשה לו היועמ"ש הדתי אליקים רובינשטיין ובית משפט העליון בראשות אהרון ברק, ונתן גב לנפתלי בנט להרוס את גוש הימין, ולהקים ממשלה עם השמאל הפוליטי והמשפטי, לדרוש מנתניהו רוטציה כשיש לו רק שבעה מנדטים ושאר דברים קשים. עוד לא ראיתי ערוץ שנלחם ראש בראש עם הגולשים שלו, שעוד זוכרים לו את חסד נעוריו. בושה וחרפה. על הרבה כתבות פשוט אי אפשר להגיב, כשהם עוסקות בבנט או בשקד בניר אורבך או בעידית סילמן. אנא ד' הושיעה נא.

  46. פשוט מקומם כיצד העבדים שהאדונים שלטו ועדיין שולטים עליהם, ממשיכים את העבדות הלאה פשוט תסמונת שטוקלהם,
    כל הכבוד

  47. אנשי הכיפות הקטנות.. בדומה לאותם מלשינים שפחזו לשלטון הרומי והפכו לשטינקרים של הרקסים בעיקר למען להטיב עם הקהילה שלהם או יותר גרוע עם עצמן בלבד, ככה גם הערוץ הנכלולי הזה..

    עוד זוכרים כיצד אותו ערוץ שנלחם בעור שינוי לחתירה ללגיטימיות, בתקופות חשוכות שהם היו עוד משדרים בלב ים כפיראטים וגם שם הכו בהם שוק על ירך, שחכו בערוב ימיהם את עברם בלוט מפלגת מרצ…

    הציבור בישראל לא ישכח להם את הפצת התעמולה והפייק לנוכח מעשה הנוכלות הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית. אבל אין ציפייה מגזר מכורסם שנוכח המציאות הזו נחשף בערוותו ובפילוגו שכה מתקשים לאחד שורות באמירה ברורה של סילוק השקרנות והנוכלות למען הערכים והאמת..
    יומם יבוא בקרוב כי הסמלנים כבר החלו להשחיז את החרבות תכף אחרי התקציב ההתנפלות של הערוצים המגוייסים על האתרוג הנכלולי תגיעה, ואז כל המכופנים חסרי הכרומוזום ישארו עם הפתילייה ביד לעוד המון שנים. כי את ברית המזרחים- מסורתייים חרידים איבדתם ממזמן.

  48. נקבות הן בעיה היסטורית גלובלית. כל מה ש-פוליטקאים עושים זה טיוח לשחיתות המוסרית ולדקדנס של החברה במיוחד לנקבות רשעות שהן פרועות מינית וחסרות אחריות שהחברה הגבוהה (תאטרון, ספרות, זואולוגיה ומדעים טבעיים) רימתה אותן לחשוב שהן גאונות, מיוחדות ואמיצות וגם נתנה להן לעשות תיקון חברתי. כנשקפת סכנה לשלמות גופן או לנוחות הפרטית האידילית שלהן, לפופולריות שלהן הן הופכות למכשפות , פשיסטיות ו-לאומיות.

  49. בערוץ 7 מביאים דעות מגוונות, גם של האופוזיציה וגם של הממשלה.

    באתר "מידה", לעומת זאת, מביאים דעות של מחנה נתניהו בלבד. לא צריך "עיבוד תמונה" בשביל לראות את זה. פשוט תעברו על הכתבות האתר. לא תמצאו שם מילה אחת של ביקורת על נתניהו. מילה אחת. כל האתר מלא דברי שבח ותהילה לנתניהו, ומתקפות על מתנגדיו. אפילו לא מילה אחת מהצד השני.

    אז לפני שאתם מתבכיינים על "הנדסת תודעה", תסתכלו במראה.

  50. מרגיש מצד שני גם פה מניפולטיבי.

    הצבעתי למפלגה שסמוטריץ' היה בה מאז שנכנס לפוליטיקה. אני חושב שבנט בגד בציבור בוחריו, שהממשלה הזו היא אסון, שאסור שיהיו מפלגות ערביות בממשלה (מה שהיה נכון לדעתי גם כשביבי היה זה שניסה להקים ממשלה נוראית כזו, גם אם האתר הזה לצערי תמך בכך), שלכשיהיו בחירות נוספות (ובתקווה שלא ירחק היום והממשלה הזו תתרסק) אצביע קרוב לוודאי לבצלאל ובוודאי שלא לבנט, אבל הכתבה הזו צורמת לי לא פחות ממה שצורם לך ככל הנראה לקרוא בערוץ 7…

    https://www.inn.co.il/news/451442 – בנט בתמונה לא מחמיאה.
    https://www.inn.co.il/news/526976 – אבי מעוז עם תמונה מחמיאה בכתבה נגד רפורמת הכשרות של מתן כהנא.
    https://www.inn.co.il/news/526824 – תמונה מחמיאה לסמוטריץ' בכתבה כנגד בנט.
    https://www.inn.co.il/news/526930 – יותם זמרי בתמונה מחמיאה בכתבה נגד בנט ושקד בעקבות הבגידה שלהם במחנה הימין ובבוחריהם.
    https://www.inn.co.il/news/505499 – סמוטריץ' בתמונה מחמיאה בכתבה שבה תוקף את הממשלה.

  51. מי קורא בכלל את האתר המבוזה הזה. ככל שלא יוזכר כך הוא לא יהיה רלוונטי

  52. אני כבר מזמן שמתי לב שערוץ 7 מתייחס לאנשי תועבה במגדר השגוי והפרובוקטיבי שהם בחרו לעצמם, מאדיר את אנשי הקהילה הסוטה ומתחנף בכל דרך לאנשי השמאל הקיצוני. אנחנו צריכים להצביע ברגליים ולהפסיג לבקר באתר להגיב בתגובות. כך הרייטינג של האתר יירד ונוריד אותם על הברכיים