החור השחור

ממשלת בנט-סער-לפיד-ליברמן-מיכאלי דוהרת ובולעת את כל הנקרה בדרכה. מה יבוא קודם – הרס המדינה או סיום ממשלת החור השחור הזו?

מגדל הקלפים קרס וטבע בדבק של עצמו (צילום: אריה לייב אברמס)

חורים שחורים הינם ישויות אסטרונומיות בעלות כוח כבידה עצום שמושך לתוכו ובולע כל מה שמגיע לטווח "אופק האירועים" שלו (השטח שסובב את החור) ואין ממנו חזרה. כל דבר שימצא את עצמו בתוך האזור הזה, יישאב יקרוס, יימחץ וייבלע ב'חור'.

כל מתקן שינסה לחסל חור שחור ולשחרר את האנרגיה שלו, ייבלע על ידי החור השחור יחד עם מפעילו ביש המזל, ובעצם יגדיל את כוחו. פצצה שתושלך לתוך החור לא זו בלבד שלא תשמיד אותו אלא אף תגדילו בכמות אנרגיה שוות ערך למסת הפצצה. מה שנכנס לחור שחור לעולם אינו יוצא בחזרה: לא אסטרואידים, לא טילים, אפילו לא אור (לכן החורים "נראים" בטלסקופים ככתמים של אפלה על רקע הקרינה הקוסמית הממלאת את החלל, ומכאן שמם).

לכאורה נראה שחילוץ אנרגיה (או כל דבר אחר) מתוך חור שחור הוא בלתי אפשרי. כך לפחות היו הפיזיקאים רגילים לחשוב עד שסטיבן הוקינג (בהתבסס על רעיונות מוקדמים יותר שהגה בקנשטיין מהאוניברסיטה העברית בירושלים) הראה שמחורים שחורים דווקא כן דולפות כמויות קטנות של קרינה.

הסיבה שהאנרגיה מצליחה להימלט נעוצה בעולם המתעתע של מכאניקת הקוונטים. אחת מתופעותיה המוזרות היא האפשרות של חלקיק לעבור מנהור. כלומר לעבור דרך מכשולים שלולא תיאוריית מכאניקת הקוונטים היו בלתי עבירים. מנהור (מלשון מנהרה) פירושו שחלקיק המתגלגל לעבר מחסום גבוה עשוי לעיתים פשוט להיעלם בצד אחד, ולהופיע פתאום בצדו השני של המחסום.

כיום סבורים שמנהור קוונטי הוא שמאפשר ל"קרינת הוקינג" לחמוק מחור שחור, חלקיקים נמלטים משדה הכבידה של "אופק האירועים" לא באמצעות ניגוח חומות הכבידה האינסופית, אלא באמצעות המנהור המסתורי.

מדוע הזכרתי את החורים השחורים בעולמנו? כי הנה נרקם לו לפני חודש ומחצה, חור שחור משחור ואפילו לא לגיטימי, חור שנלקח בכוח הערמומיות, חוסר טוהר הבחירות, ברמייה בהבטחות שקריות כמו 'אקח קולות מהשמאל ואעביר לימין', 'לעולם לא אשב עם האיש שהתריע בפני עם ישראל שנתניהו לא יביא חיסונים, אולי רק חמישה', לא אשב עם ערבים, ובוודאי שחוקי שריעה לא יקבעו כאן.

ומי הגיח מהחור השחור הבולעני? ראשית מאדאם פומפדור ,ולא אחת אלא כמה וכמה. שאשא ,מאדאם ביטון ,המלכה הבלתי מעורערת של מרעילי בארות הקורונה,  שפתחה בזמן מגפה קטלנית את אולמות הספורט, שזעקה אין קורונה, זה סרק, סרק, סרק. שנת הלימודים תיפתח והתלמידים לא יחוסנו, כי אין קורונה, ההורים לא ידבקו מאותה סיבה, ואני המבינה יותר מכולם!

אני השרה, אותי בחר הסער, אני תקוותכם החדשה למות צעירים יותר! והחצופה הזו מכנה את ד"ר שרון פרייס הכי שפויה במערכת, בשם מטורללת ורוצה לפטר אותה. את המכחישה צריך לפטר אבל כולנו יודעים שזה לא יקרה. כי מה יהיה אם האצבע שלה בממשלה ?אז היא מובילה אג'נדה עצמאית, של "חיסונים בבית ספר זה פשע" התנהלות שערורייתית ומופקרת. המגיפה הייתה בשליטה מלאה עם אפס חולים, וכעת? מידי יום נדבקים אלפים. טוב שנתניהו הבטיח שישראל תקבל אופציה לרכישת חיסונים בפעם השלישית והזמין עוד 10 מיליון חיסונים.

איילת שקד

ועוד מאדאם, איילת המכזבת, המסלפת. שקר, שקר לה, הונתה את הבוחרים בתרמית המאה, גנבה את קולם בעזות מצח ועוד אמרה (הלילה נתניהו וסמוטריץ' בחרו שוב בפוליטיקה קטנה ומכוערת, ושתישרף המדינה) הלו גברת, אתם שרפתם את המדינה, בעודף שופכת דליים של נפט. כל הבטחה הופרה, כל תרמית נאמרה, ונכנסת לפנתיאון של הרמאים, השרלטנים ,הנוכלים. ברני מיידוף צדיק לעומתך. הוא גנב כסף, את גנבת דעת הבריות.

עדית סילמן

פנטזיה של יושבת ראש שמשחקת בטלפון כילדה האוחזת בצעצוע. מה אפשר לעשות עם המכונה הקטנה הזו? בטוחה היא כי נבחרה כנערת הסלפי. ובכן, בשמלה קצרצרה ותלתלים, היא נצמדת לכול יריב פוליטי ומקליטה ומקליטה, את מי, את מי, את מי? את גפני, את ליצמן ועוד הרבה אחרים, וההקלטות למי, למי, למי? לערוץ 12 ומי יודע למי עוד. להפיל חכ"ים מהאופוזיציה כדי לתפוס אותם במילה, ואז שיהיו ביד שלה.

מאדאם זנדברג ממרץ. האישה הפוסט ציונית, הפוסט יהודית, הייתה מאלה שנלחמו להשאיר את הגז באדמה כמו יתר ההזויים. מהלך כזה, לו היה מתקבל היה קובר מאות מיליארדים שהולכים לקופת המדינה, למען החינוך, הרווחה, הקשישים. הרס הכלכלה זה מה שרצו הבולשביקים. לא שוק חופשי, לא תחרות, לא אנרגיה.  רק כלכלה הסתדרותית, כלכלה סוציאליסטית של הפנקס האדום.

עידית סילמן (צילום: דוברות הכנסת)

כעת הגברת רוצה לבטל את ההסכם להזרמת נפט אמירותי לחו"ל דרך ישראל באמצעות צינור אילת אשקלון (קצא"א). רק הושבעה ממשלה וכבר משבר דיפלומטי מתקרב, מה עוד שקו צינור אילת כנראה ייסגר אם הפרויקט לא יתממש. וכמובן שזנדברג נגד הנחת תפילין, הרי בקשה לאסור זאת כדי שחלילה בני נוער לא יחושו עצמם יותר מידי יהודים. ולאנשי חב"ד? קלבוש לשישה חודשים אם יתפסו את ה'אשמים'. קשה לה עם היהדות, עם המסורת, עם הכשרות, עם השבת. אבל עם הערבים? ובכן, זוהי אהבה קדמונית. היא הרחיקה לרמאללה, לראות עין בעין את אבו מאזן מכחיש השואה, ואיתה פמלייה לא מכובדת של מרץ. ועיניהם זרחו וברקו כאשר יצאו מהמפגש, "יש לנו פרטנר" הריעו.

נפתלי בנט

מעט במאוחר התברר שאיננו ימני, איננו בעד התיישבות כפי שדבר גבוהה גבוהה. רק השבוע הפילו בממשלתו הצעת חוק שנועדה להחיל ריבונות בשטחי יהודה ושומרון. בנט  ושקד, השניים האלה ששיגעו מדינה שלמה שהבטיחו לשמור על ערכי הימין הפילו את החוק. מאמינים? צריך היה לא לעצום עיניים בפני התנהלותם, כאשר תמכו בעבר בחוק נגד ישראל היום, ברחו מהבית היהודי ממש באישון ליל והקימו את הימין החדש כשהם מותירים חובות של 28 מיליון שקל.

הם דיברו על 'לחתוך ברגולציות' על 'לא לעלות מיסים' על רפורמת ריסון של ועדים, הנה מכרו את הכול. הנגב נמכר לעבאס, נתנו אור ירוק לבדואים לכבוש את הנגב, גנבו את קולות הבוחרים ולקחו אותם לשמאל הקיצוני ביותר, אדם עם שישה מנדטים ראש ממשלה ובפועל משמש הקוף (אצל העבריינים מי שלוקח על עצמו להיות איש קש. ואשמה שלא ביצע) של לפיד, עבאס ליברמן וסער.

אין לו מנדט מולם, על כן מסכים להעלאת מיסים: חשמל יתייקר ב-27% ,מיסים הזויים על בקבוקי קולה, קופת חולים, מס על כלים חד פעמיים, נטפליקס, נסיעות באוטובוס. כל מה שאמרו היה רמייה, כל מה שהבטיחו היה לזות שפתיים, מעולם לא היו אנשים ששיקרו כמוהם במצח נחושה. יום לפני הבחירות חתם נפתלי בנט בערוץ 20 שלא ישב עם לפיד, עם עבאס, 'מהטעם הפשוט שהוא איש ימין והם שמאל', עצוב שמי שיושב על כס ראש ממשלת ישראל, התעלה מעל כל רודף שררה, ונוכל בינלאומי.

הוא יצור מזן חדש ולא מוכר שהביא את אומנות הרמייה לפסגות ולשיאים שלא ראינו כמותם, שהביא את משבר האמון בדמוקרטיה לשיא שאין קיצוני ממנו. מה יבין כעת כל אזרח? שאין ערך לכלום. אם הוא ואיילת שקד ערקו לישיבה עם מוסי רז וניצן הורוביץ, אלה שהכריזו על צה"ל שפשעי מלחמה על ידיו, אלה שמוסרים שמות חיילים לבית הדין בהאג.

מפלגת רע"ם

הקברניטים החדשים, הקציבו אתנן פוליטי אדיר כדי לבנות את "מדינת הבדואים בנגב", דבר שיגביר ויעצים את הפשיעה והאנרכיה. הכסף הקל, על רקע הפשיעה העצומה במגזר הבדואי, יצור הרס וכאוס שבנט, לפיד, סער, אינם מבינים כלל. אז 'נכון' שבנט קיבל 5.8% מקולות הבוחרים, אבל כדי לקנות שלטון בכסף, להקריב את גורל מדינת ישראל לטובת אינטרסים אישיים, יחד עם  שברי מפלגות שכל אחד הוא 'הדל באלפי הכנסת'. זהו עוד חור שחור טובעני, כי זה משנה את הכללים. כבר לא המפלגה הגדולה תשלוט, אלא הקומבינטור, הרמאי, השקרן המוצלח ביותר.

ליברמן

כמה תהפוכות עבר האיש הזה. חצה עם חבריו גדעון סער ונפתלי בנט את הכביש בחמישה נתיבים. כידוע עבירה גוררת עבירה. ומהודעתו שאסמעאיל הנייה יחוסל בתוך 24 שעות, מהידידות עם החרדים, לא נותר דבר. האיש, לו חשדות מכאן ועד טימקטו זה שמנהיג מפלגה שכמה מחבריה כבר יושבים בכלא, הוא זה שיושב היום על ברז הקופה הציבורית וממציא מיסים חדשים, מיסי עבאס, מיסי א-שורא.

הרי הובטחו להם 50 מיליארד ועוד חצי מיליארד 'קופה קטנה' לחברים, אז מאין יגיע הכסף? מאיתנו האזרחים הפשוטים. אלה שאין להם פנסיה תקציבית, אלה שאינם יכולים לסדר להם עוד 15 מיליון כמו ש'דפק' את הקופה הציבורית ברגע האחרון אדון שי ניצן. אז בחודש שהוא על כסאו החליט ליברמן ללכת על ראש החרדים, הכי קל. 18 אלף אברכים לא יקבלו סבסוד למעונות, הכה כל ילד חרדי. אבל ליברמן אינו מכיר את ערך לימוד התורה והאברך החרדי ימשיך ללמוד ואשתו תפסיק לעבוד כדי להישאר עם הילדים. עוד משפחות ירדו אל מתחת לקו העוני. גם עם החקלאים מחק ליברמן את ערך עבודת האדמה, ישוב הארץ, כשהחליט על רפורמת הייבוא של פירות וירקות, החלטה שהיא גזר דין מוות לחקלאות הישראלית והפגיעה הישירה מלבד בחקלאים תהיה בצרכן הישראלי, שישלם מחיר כבד על חיסול החקלאות הישראלית. ליברמן, ליברמן, כמה הרס, ואכזריות, הוצאת מתחת ידייך.

מתן כהנא

נניח ושורשך מאותה מפלגת מפד"ל ההיסטורית, זו שהחריבה את המחיצה בין ישראל לעמים, זו שהרבי מלובביץ הגדירם כ"עבדים כנענים", אבל הרחקת לכת. התעמולה התקשורתית המגויסת לצורך ה'רפורמה' במערכת הכשרות, מסתבר, אינה חוזרת ריקם. אפילו על יהודים יראי שמים היא עבדה. קודם היה הדיון התקשורתי על נושא הגיור,  והיום השיח גם על הכשרות והפיקוח הרבני המקומי והכללי בארץ. מאז הוקמה ממשלת השיסוי והליטוף, החליטו ח"כים המתקראים 'ימינה' להעניק לישראל ביתנו אפשרות לבצע רפורמה במערכת הכשרות. כהנא עושה זאת כזרוע ביצועית של ה'שולטים בכיפה' ליברמן, לפיד, בנט,  סער, והוא סיפר, כאשר ליברמן ולפיד ביקשו להכניס להסכמים את פתיחת אזורי הרישום לכשרות אמרתי בליבי: הו חברים, אין לכם מושג כמה רחוק יותר בכוונתי ללכת.

וכמה צהלה בשמאל: "סוף סוף אפשר יהיה לתת הכשר ליין שמיוצר ע"י מי שלא שומר שבת, ולתת תעודת כשרות למסעדה שפתוחה בשבת. 'לבטל את כללי הכשרות המאובנים, השמיטה, המעשר והתרומות, שמייקרים לנו הכול'. השר לענייני דת מוליך את עם ישראל לאסון וחורבן באשר לקיום חיי תורה ומצוות. גופי הכשרות של הרפורמה שהוא מתכנן ימומנו רק ע"י העסקים. וכמובן שרמת הכשרות תרד. היום הרבנות מסובסדת על ידי המשרד לענייני דת והעירייה. עוד חור שחור.

יאיר לפיד, מירב מיכאלי, יאיר גולן, אוי לנו שהם חלק מממשלת הריפוי, ההשוואה של גולן בין ישראל לגרמניה הנאצית, "מפחיד אותי זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו". וזה היה סגן הרמטכ"ל רחמנא ליצלן. מסתבר שהאיש רואה נאצים בכל פינה, והמועצה הפלשתינית פרסמה את דבריו בעולם. לאיש הזה עוד התבטאויות רבות, רק מהשבוע האחרון: ההתיישבויות אינן חלק ממדינת ישראל. 700,000 אזרחים היושבים שם, נמחו באחת. האם זה  אמיתי? כולנו ראינו ושמענו.

יאיר לפיד

הרמאי הפתולוגי הנמוך, גורם אסון לעצמו כאשר הוא פותח את פיו. איך הצליח לבנאם את האנטישמיות ? ובכן, כמו כל הממשלה הזו גם הוא שואף אל האידיאליזם האוניברסלי. בהשוותו בין רצח יהודים לכל מעשה טבח אחר. לפיד המסובב והמניע חשף את מטרת הקמת הממשלה ואופייה, כשהוא מסלף את ההיסטוריה, אפשר למלא דפים מהתבטאויותיו, השבוע למדנו מפי ההיסטוריון לפיד שהכותל קדוש לפחות כמו הר הבית: "יהודים המבקשים להתפלל על הר הבית יואילו לזוז כמה מטרים עד המקום הקדוש באמת ליהודים, שהוא הכותל".

עוד ריבה אחת מירב מיכאלי עם 'יחוס משפחתי', שקראה לא להתגייס לצה"ל, שאמרה, 'המשפחה הגרעינית מקום מסוכן עבור ילדים', 'ילדים לא חייבים לגדול עם הוריהם' הגדרה מעניינת של התא המשפחתי שקיבל בימים אלה חיזוק מעיתון הארץ שקבע במאמרו שיש סכנה בארץ. ומהי אותה סכנה? ובכן, הילודה היהודית בעלייה. שומו שמיים. וזה רק קמצוץ מפי האנשים המפחידים הללו. ניצחון הכוחות הפרוגרסיביים המנסים זה שלושה עשורים להוביל את מדינת ישראל בנתיב הברור למדינת כל אזרחיה, תוך ניסיון פגיעה מתמדת בזהותה היהודית של המדינה. אדון לפיד צייץ השבוע: "מאז שהוקמה הממשלה, יש שיפור ניכר באווירה בישראל".

האם הוא מתכוון שהממורמרים ש'גנבו להם את המדינה', החזירו אותה אליהם? היכן ה'צוללנים' עם הכרזות, עברייני ה'לך', המטורללים עם ה'ראש' אהוד ברק שצייד אותם בדגלים שחורים? כנראה שצופים הם באולימפיאדה. אז באמת שהאווירה השתפרה, מה עוד שהיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט התחפש לדנידין הלא נראה, פתאום איננו מופיע מידי יום בתקשורת ובפיו 'שוק מציאות חדש' נגד נתניהו. ביום השבעת ממשלת הריפוי, הוא צילם אותה מכול הכיוונים, כנראה שתלה את התמונות בחדרו ובחדרה של ליאת בן ארי, והם ב'סובי סובי, ממשלה'. מסתכלים בתמונות ולא נרגעים. עשינו הפיכה שלטונית, גנבנו בחירות, המלכנו חדלי אישים. ומה חושב  לפיד? יופי טופי, אין יותר הכפשות, אין כתבי אישום פליליים, אין חקירות, כי הרי התכלית נועדה למישהו מסוים. עשינו זאת יחד עם מפכ"ל המשטרה, הפרקליטות, כמה סרוגים שאיבדו את הצפון, ועכשיו, שקט נהנים מהאווירה.

גדעון סער

אם רצה אבן שושן להסביר אי פעם  את המונח למילה בגידה, די היה לפרסם את תמונת גידי סכינאי שעזב ביום בהיר את מפלגתו הליכוד, לקח עימו ח"כים שנבחרו בקולות הליכוד, תקע סכין במפלגה, והקים מפלגה שעם כל הרעש והפרגון שעשו לו ידידיי אשתו בתקשורת – קרטעה עם שישה מנדטים. אשת חיקו מגישה תוכנית אקטואליה בתאגיד, (עם 1% צפייה ששווה 50 אלף בחודש) האין כאן ניגוד אינטרסים? אנו משלמים לה והיא לעולם לא תדבר על הקואליציה של בעלה. נראה אותך סער מעביר חוק שאוסר על אדם שהוגש נגדו כתב אישום להיבחר לראש ממשלהכבר עשית את כל הרע, שחבר מפלגה יכול לעשות ולא די לך? כמה ריק יש באנשים שחיים רק למען השנאה, למען הקנאה?

בממשלת השיסוי כל כך רבים משסים. קחו את עומר בר לב שהפיץ שלטים בנוסח: "ראינו מה עושה אלימות כשהימין מניח לה להשתולל. לא נרשה להפקרות הזו להתרחש שוב". הלו, השר לביטחון פנים, מה עשית עם המסתננים בדרום תל אביב. אתה מסוגל לתת ביטחון לנשים בתוך בתיהן? מה אתה עושה עם הביטוח שמעניק שר הבריאות הורוביץ למסתננים, שהקימו עיר שחורה, מפחידה ומסוכנת, עיר בתוך עיר. איזה ביטחון אתה מעניק לתושבי הנגב  מפני הביזה, הגזלה, ההשתוללות של הבדואים על קרקעות המדינה? לא כולם יושבים בגוש דן בצפון תל אביב, ושם אכן אין הרבה בדואים, אז היכן גבולות הגיזרה שלך? לך תטפל במה שצריך, במקום לשסות.

יש עוד חורים שחורים בממשלה הרעה הזאת. אבל אדלג על רובם, מפאת התארכות המאמר. אבל חייבים להזכיר את האנשים במערכות השונות, הפקידים, שמה לעשות, האמונה בצדקת הדרך הפכה להיות משהו שהוא לא מובן מאליו. אדם שהיום הוא מראשי ה-בי .די. אס ופועל נגד מדינת ישראל, היה עד לא מזמן שגריר ישראל בטורקיה, ומנכ"ל משרד החוץ. האנשים האלה זורים את רוחם בתוך המערך הישראלי. הסניף של בג"ץ שממוקם במרץ בא לידי ביטוי בכול עמדה שלהם.

בעתירה של מהגרות מחוף השנהב, ומסודן על אזרחותן, הן קבלו אזרחות מיד על ידי בג"צ. אותו בג"צ ביטל את חוק הפיקדון שחוקקה הכנסת בקשר למסתננים, הכל כדי לזרז את פירוק המדינה היהודית והפיכתה למדינת כל אזרחיה. שר בממשלה כמו הורביץ היושב בקבינט המדיני-ביטחוני וקובע שצריך לחקור את מדינת ישראל, נמצא לגיטימי לחלוטין. מרץ התנגדה לפסילתה של מעריצת הרוצחים היבא יזבק ובג"צ בהתאם לעמדת מרצ פסל את הפסילה. שנה קודם תמכה מר"ץ בפסילתם של מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, ובנצי גופשטיין, וכך גם בג"ץ. כשמרץ פוסלת כך גם בג"ץ וכשהיא מכשירה גם בג"צ מכשיר.

נדמה שיד נעלמה עושה אתחול מחדש כדי לקדם אותנו לעולם גלובלי, ללא זהות, ללא משמעות לדת או לאזרחות. לא רק ישראל הולכת למקום אפל עם סכנה ממשית, גם באמריקה זה קורה, וכעת מחלחל להונגריה, אחד המעוזים האחרונים בדמותו של אורבן והנה מפלגה ניאונאצית מנסה להפיל אותו, וימין שמתיימר להיות ימין מסייע לשמאל.

האם נצטרך לקחת דוגמא מלחיות במטריקס כדי להשתחרר מהחור השחור ומערוצי הטלויזיה, האם ההתמודדות עם הצד האפל, של המציאות, שהייתה תמיד התרחקות תוך ייאוש, ממה וממי ש"נפל" לשחור, תצלח ? השאלה מה קודם למה? סיום ממשלת האיחוי והריפוי או קריסת המדינה?

אסתר שניאורסון-גרי היא פובליציסטית, משוררת, סופרת וד"ר להיסטוריה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. ראוי לזכור שכל ראשי הימין או לשעבר פרט לשמיר פעלו דרך השמאל והבטיחו ושינו , ככך זה שהאחריות נופלת על ראשי ממשלה התמונה רחבה יותר ומשתנה , אז בגין הסמל הימיני הוריד ישובים מסר שטחים ושרון כנ"ל , נתניהו מסר את חברון לערפת ואולמרט הסכים למחיר גבוה תמורת הסכם , וככך יהיה בהמשך המציאות יותר מורכבת מאשר אגנדה ימנית נטו .
    זו ממשלה שפויה ומצאותית כולל הימין שבה .

    1. כמה שטויות אפשר לומר במשפט אחד.
      שרון ערק לשמאל ורק אז הוריד את גוש קטיף, כשהוא עושה מעשה הונאה ונכלולי בדיוק כמו בנט. כלומר, הונה את הימנים לבחור בו ועשה מעשה שמאל לאחר שנבחר ופינה את גוש קטיף.
      תוציאו את השקר הזה מהראש שלכם. זה לא יהיה נכון, גם אם תחזרו על כך מיליון פעם.
      נתניהו התנה את הפינוי רק במשאל עם. נתניהו פועל רק בגיבוי ציבורי. הגיע הזמן שתפנימו זאת. לאחר שראה שאין גיבוי כזה, חזר בו.
      נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף
      נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף
      נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף
      נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף

    2. נהדר….יפה כתבת
      השאלה מה יקדים את מה,האנרגיות הטובות שעוד כלואות בסבך הממשלה החדשה ,ונחזור לשפיות,או חלילה ניבלע בחור השחור על ידי כל החמדנים ,שקרנים ומלחכי הפינכה ?
      תפסו את השלטון בעורמה,כל הפומפדורות נשאו ראשן,ולנו נותר רק להתפלל-הצילנו נא.

  2. מיום ליום יש אווירה של אסון שמתקרב לתוך ביתו של כל אזרח והאסון נובע ממשלת הנוכלים שמלמדים את ילדינו שהשקר הוא החבר הכי טוב…. בושה וחרפה לעם היהודי שרק לפני 70 שנה חזר לארצו לאחר 2000 שנות גלות ולא הצליח להבין שבלי דרך ארץ לא נצליח להמשיך לחיות כאן. הממשלה הנוכחית מעבירה מסר מסוכן לאזרחיה שרק נוכלים ורמאים יכולים לשרוד….לסיכום מיציאת מצרים ועד הלום לא למדנו מטעויות והגלות בפתח לצערינו….ממשלת זדון שצריכה לחלוף מיד מן העולם ממש כמו חלום רע ואם לא נצא להפגין נגד השקרים והביזה אנחנו ממש בפתחו של גהינום… זה הזמן להתעורר מהחלום הרע ולדרוש אמת ולא לאמץ את כל השקרים והגזרות ובטח שלא להשלים עם המציאות ההזוייה…אנחנו לא רחוקים ממלחמת אחים וחורבן הבית.

  3. שימו לב שלא נאמרת במאמר מילה אחת נגד חברי כחול לבן. הרי המחברת יכלה לכתוב בדיה על "שר הביטחון שבמקום לחזק את צה"ל ואת המלחמה בטרור מחזק את המנהל האזרחי ואת הפרקליטות הצבאית, שכידוע גוזרת על חיילים ישרים וצדיקים כמו לאונרדו קוריאה ועמרי בורברג עונשים כבדים ומחירה בענישה על כל חריגה קלה". אין גם האשמות כלפי שר התרבות והספורט על כך שהוא "נותן מתקציב המדינה סרטים והצגות שחותרות תחת זהות המדינה כיהודית ודמוקרטית, תחת זכותה של ישראל להגן על עצמה ותחת הלגיטימציה של צה"ל". משום מה כחול לבן אינה נתפסת כגורם בחור השחור, למרות שאת נושא ועדת החקירה לפרשת הצוללות בעיקר היא מקדמת. מדוע כל שאר המפלגות בקואליציה מוזכרות וכחול לבן לא? אה, זה כי העורכים באתר מידה חושבים שיש עוד סיכוי שיצביע בעד הקמת ממשלה של ביבי בשת"פ עם שיקלי המורד. ואז יהיה עליהם להוכיח שלא כתבו נגדו בזמן אמת.
    צביעות כזאת אין אפילו בתקשורת הממוסדת.

    1. היא כתבה לקראת הסוף שהיא עוצרת את הרשימה כי המאמר מתארך אך יש עוד רבים להתייחס אליהם.
      חוץ מזה, בינתיים המצב הביטחוני לא הדרדר והשר גנץ לא עמד לשום מבחן. ימים יגידו.

  4. כל מילה כל משפט כל המאמר הזה 1 לאחד הוא פשוט האמת וכל האמת! אסתר 1 מהכותבות הי נהדרות שיש ההבנה שלה בנושאים המדיניים הפוליטיים ובכלל הם ברמה אחרת! מקווה שגם בערוצי הטלויזיה ילמדו ויבינו את תרומתה

  5. מאמר לעילא ולעילא.ההקבלה עם החור השחור…איזה רעיונות של מחשבה גבוהה ואינטליגנציה ענקית.
    ולענייננו- איני נוהג להתבטא לא יפה.אבל הנפשות הפועלות שהזכרת הם שפלים, מגעילים, לא מוסריים,נוכלים ערמומיים שיכולים ללמד את השועל, ערמומיות ונכלוליות.
    מעולם לא שמעתי שנעשה באיזו מדינה בעולם מעשה שכזה. היו הפיכות צבאיות, היה עם שהתקומם והביא למהפכה כמו בצ'כוסלובקיה, סין, אבל מעשה של הפיכה בגיבוי בית משפט,שופטים שלא מצייצים, פרקליטות דוממת, תקשורת שמאלנית מושחתת מסואבת עבריינית, לא מוכר לי מההיסטוריה לא הקרובה ולא הרחוקה.והעיקר עם ששותק ולא מתקומם, אין לזה תקדים.

  6. ניתוח אופי רחב יריעה של כל הדמויות הפועלות

  7. כמה שטויות אפשר לומר במשפט אחד.
    שרון ערק לשמאל ורק אז הוריד את גוש קטיף, כשהוא עושה מעשה הונאה ונכלולי בדיוק כמו בנט. כלומר, הונה את הימנים לבחור בו ועשה מעשה שמאל לאחר שנבחר ופינה את גוש קטיף.
    תוציאו את השקר הזה מהראש שלכם. זה לא יהיה נכון, גם אם תחזרו על כך מיליון פעם.
    נתניהו התנה את הפינוי רק במשאל עם. נתניהו פועל רק בגיבוי ציבורי. הגיע הזמן שתפנימו זאת. לאחר שראה שאין גיבוי כזה, חזר בו.
    נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף
    נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף
    נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף
    נתניהו לא הצביע בעד פינוי גוש קטיף

  8. למגיב יונה
    אין גם על שרן השכל, יועז הנדל, צבי האוזר, מיכל שיר, אלי אבידר, ניר אורבך, אנשי מרץ כולם מנוולים. נראה לי שלא הוזכר בני גנב כי כבר דובר על הכישלונר הזה רבות. מה עוד אפשר לומר על האיש הלא מאופס הזה.

    1. נכון, אין מקום להזכיר כל אחד מאלו שהם חלק מהקואליציה, אבל דברו לפחות על נציג אחת מכל מפלגה בה חוץ מכחול לבן. שלא תבין אותי לא נכון, בניגוד לאתר הזה שלוקח חלקים מהאמת ומשתמש בהם לצרכיו, אני תומך בממשלה הזאת. אני מוכן לתת סיכוי לממשלה הזאת על אף חסרונותיה, כי אני יודע שהאלטרנטיבה הרבה יותר גרועה. גרועה אפילו יותר מהממשלה הקודמת. מדובר היה בממשלה שנשענת על בן גביר, אדם שהורשע בעבירות השחתה והסתה לגזענות (בין היתר) וברוב חוצפתו דרש לפסול את אבתיסאם מראענה הנקייה מעבר פלילי. הישענות הממשלה האפשרית על בן-גביר אחת הסיבות העיקריות שנפתלי בנט לא התאמץ ואולי אפילו טרפד את הקמתה; הרי אם היה יושב בממשלה כזאת, לא היה לו בית לחזור אליו. בניגוד לשרה נתניהו, שגרמה לבעלה להדיר או להקטין שותפים פוליטיים רבים, לגילת בנט יש רק קו אדום אחד – איתמר בן גביר. היא לא סובלת אותו. בנט עצמו גם הבין את משמעות הביקורת שלו ושל רבים אחרים על נתניהו כשראה שבמקום להכין תוכנית שיקום לכלכלה או בגיבוש קווי יסוד, הוא מתעסק בלהצית שרפות במזרח ירושלים ובניסיון להשתלט על משרד המשפטים בניגוד גמור להסכם שעליו חתם. בנט הבין באותו הרגע שגם הוא לא יוכל לסמוך על ביבי שיעמוד בהסכם אפשרי שיחתום איתו, אז הוא החליט להקים ממשלה עם הצד השני. על כל מגרעותיו, בנט ידע שעל לפיד אפשר לסמוך שיעמוד בהסכמים. הוא גם הבין שבצד השני טובת המדינה (כפי של מפלגה רואה אותה) עולה על האינטרסים האישיים של (כמעט) כל חבר כנסת, ולכן הלך למהלך הזה. להוציא את עמיחי שיקלי, שבעיניו הפרת הבטחות פוליטיות כה משמעותית היא פשע ברמת יהרג-ובל-יעבור, גם שאר חברי סיעתו הבינו את זה (גם איילת שקד!), ולכן נתנו את הסכמתם למהלך בסופו של דבר.
      אתרים אמינים מבקרים את השלטון באופן ענייני ולא מחפשים אותו על כל מהלך שהוא עושה – אם האתר חושב שביטול הסכם קצא"א הוא בעייתי, עליו להראות את כל התמונה ולהסביר מדוע הוא מתנגד ולמה בדיוק. זכותו של אתר מידה לבקר את הממשלה על החלטות שהיא מקבלת ואפילו לשפוט אותה לחומרה, אבל אם הוא מערער על עצם קיומה הוא מאבד את האמינות שלו, ומקבל דימוי של שופר מתוחכם של הליכוד. וככזה, מתחתי ביקורת על משהו שהיה נראה לי מתאים לשירות האינטרסים שלהם. אם הליכוד חושב שכחול לבן יערקו (לא יקרה, הם נכוו מביבי יותר מדי), הוא נותן הוראה לאתר מידה להמעיט בביקורת על חברי המפלגה. על זה הייתה הביקורת שלי על אתר מידה ובכלל ועל המאמר הזה בפרט.

  9. האישה הזאת ומאמריה הם פשוט בושה לאתר ותענוג לאנשים כמוני שמתכוונים להגיח אותה. תמשיכי לכתוב מאמרים של טרוף

    1. התגובה שלך היא תענוג למחרבי המציאות ולכל אנשי השמאל הקיצוני שפעם אחר פעם לא מצליחים להבין איך המציאות טופחת על פניהם.
      אתם רוצים לסכן ישראלים ואחרים – עשו זאת על חשבונכם, לא על חשבון מדינת ישראל ואזרחיה הנאמנים,
      ואתה – "אסף" – תמשיך לכתוב תגובות של טירוף, כל ניסיון שלך "לנגח" רק מוכיח לכולנו מי אתה ושכמותך

  10. אמת צרופה
    ממש סוף סוף דברים נכונים
    שומעים את האמת המוחלטת
    כל הכבוד לכותבת המוכשרת