28 שנים להסכמי אוסלו: מהשתלטות הפוסט ציונות על השמאל עד ליום בו חדרה לימין

28 שנה בדיוק מאז נחתמו הסכמי אשליית השלום. סיפורו של מסע ההשתלטות של השמאל הקיצוני: מהחרבת השמאל הציוני ועד לחדירתו לתוככי הימין.

יאסר עראפת, ביל קלינטון ויצחק רבין בבית הלבן בספטמבר 1993 |

השמאל הפוסט ציוני השתלט על השמאל המרכזי, בדיוק בימים אלה לפני 28 שנים (בכ"ז אלול תשנ"ג, 13.09.93) עת נחתמו בבית הלבן הסכמי אוסלו.

לב הארץ נמסר לארגון השולל את קיומה של ישראל. עם מומצא קיבל הכרה כבעלים של לב הארץ והאחריות לביטחון ישראל הועברה לרבי מרצחים.

רון פונדק מאדריכלי ההסכם הסביר לימים את המטרה: "זהו אמצעי להעביר את ישראל מעידן אחד לעידן אחר, לעידן של מה שאני מחשיב כמדינה נורמלית. 'ישראליזציה' של החברה במקום 'ייהוד' שלה יאפשרו לשלב את הלאומיות היהודית, שגשוג התרבות הישראלית, הפרדת הדת מהמדינה ושוויון מלא למיעוט הערבי בישראל".

לא שלום הם חיפשו, אלא שינוי אופיה של מדינת ישראל, כחלק ממלחמת הרעיונות גדולה.

למי שלא זוכר, או לא היה בימים ההם, חשוב להזכיר שההסכמים נעשו בכחש ובמרמה. במערכת הבחירות הבטיחה מפלגת העבודה בראשות רבין, שלא תנהל כל מו"מ עם אש"ף.

בעיצומן של השיחות החשאיות, ב 15 לאוגוסט 1993, אמר מזכיר הממשלה, על דעת ראש הממשלה ש"אין שינוי בעמדת ממשלת ישראל כלפי אש"ף. קרי, מדברים עם פלשתינאים תושבי השטחים שעמם מתנהל משא ומתן על הסדר ביניים ושאינם מעורבים בטרור". זה היה שקר גס. באותם ימים ממש הסתמנה פריצת דרך בשיחות החשאיות שהתקיימו באוסלו בין משלחת ישראלית של אנשי שמעון פרס לבין נציגיו של הטרוריסט הפלסטיני מספר אחת עד אז, יאסר ערפאת.

את העובדה שבמערכת הבחירות ב־92' דחתה מפלגת העבודה בשאט נפש את האשמות הליכוד כאילו תישא ותיתן עם ערפאת ואפילו הגישה תלונה בנידון ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית ואילו כעת נושא ונותן רבין עם אותו רב מרצחים, נימק רבין בכך ש"שלום עושים עם אויבים".

את תוצאות ההסכמים ההם, אף יהודי שחי בישראל בסוף שנות ה 90 ובתחילת שנות ה 2000 לא ישכח לעולם. הסוס הטרויאני שחדר לארץ ישראל וחומש על ידי מדינת ישראל, היכה ללא רחמים. דם, שכול, יזע ודמעות הטביעו את מדינת ישראל.

את הצלקות המדיניות אנו נושאים עד היום.

ואז, כ 20 שנה אחרי, הסביר לנו רון פונדק שה'שלום' לא היה המטרה העיקרית. המטרה הייתה בעצם: 'מדינת כל אזרחיה'.

המדינה היהודית שרדה. בין השאר, בזכות המאבק ההירואי שניהל הימין על ארץ ישראל, הזהות הלאומית האיתנה של הרוב היהודי והתמרונים המדיניים של נתניהו, שהחליף את ממשלת העבודה ואשר נאלץ להיאבק לא רק מול קהיליה בינלאומית שהפעילה לחץ כבד, אלא גם מול האליטות בישראל.

נשיא ארה"ב דאז, קלינטון רצה בכל מאודו להמשיך את התנופה המדינית שיצרו הסכמי אוסלו, ולפי יועצו המדיני דניס רוס, לחץ על נתניהו להמשיך בתהליך. מהצד השני ניצב נתניהו, שלא חסך את ביקורתו החריפה על הסכמי אוסלו ועל כוח ההרס הטמון בהם.

במה שרוס תיאר מאוחר יותר כ"הרצאה", שטח נתניהו את משנתו המדינית המלאה, והסביר לנשיא האמריקני כיצד יש להתנהל במזרח התיכון, מהם הקווים האדומים של ישראל, ואיך עליה להגן על ביטחונה. מסקנת הדברים הייתה, בין היתר, שישראל חייבת לשלוט בשטחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן ואסור לה לסגת מהם. כאשר עזב נתניהו את החדר בתום הפגישה, שאל קלינטון את רוס: "מי לעזאזל הוא חושב שמעצמת העל פה?".

הפוסט ציונות לא כבשה את ישראל אמנם, אבל היא בהחלט הפכה לנראטיב השולט בשמאל ובמוקדי הכוח שהוא מחזיק – בעיקר במערכת המשפט, באקדמיה ובתקשורת.

28 שנים אחרי, הפוסט ציונות חדרה גם לתוככי המחנה הלאומי והוקמה ממשלת "מדינת כל אזרחיה" בראשות מי שעד לא מזמן נחשב נציג המחנה האידיאולוגי הימני – נפתלי בנט.

לא 'ריפוי' ולא 'אחדות' עומדים בראש מעייני מקימי הממשלה הזו משמאל. בדיוק כמו שאז זה לא היה השלום.

מבחינתם זהו אמצעי להעביר את ישראל מעידן אחד לעידן אחר. ממדינת לאום יהודית למדינת כל אזרחיה. מדינה של אינדיבידואלים, ללא זהות דתית או לאומית, ללא שורשים וללא ייעוד. לכן, הכוחות המרכזיים בשמאל תומכים בכל מאודם בממשלה הזו והם רואים בהעמדת איש הציונות הדתית בראשה, הישג ולא פשרה.

גם כאן קרו הדברים בכחש ובכזב. יו"ר מפלגת 'ימינה' בנט הסביר מעל כל במה ואף חתם בפומבי בערוץ 20, 48 שעות לפני הבחירות ש"בשום מצב לא יישב עם מנצור עבאס ולא יישב תחת לפיד, גם לא ברוטציה".

במהלך פרעות הערבים במאי האחרון, עוד הגדירו במפלגת 'ימינה' כ'פייק ניוז' את הטענה שיקימו ממשלה עם השמאל הקיצוני ומפלגות אנטי ציוניות. באותו זמן כבר המו"מ היה בעיצומו.

והתוצאה לא איחרה לבוא: לראשונה בתולדות הציונות, קמה ממשלה עם פוסט ציונים מובהקים בקבינט (הורוביץ שתומך בהעמדת חיילינו לדין בהאג) והישענות על השוללים את המפעל הציוני מכל וכל – התנועה האיסלאמית.

הכחש המוכר מימי אוסלו חוזר: גיבוי תקשורתי, טיוח כל מחדלי הממשלה בנושאי הקורונה (רק חסר שיקראו למתי הקורונה 'קורבנות הריפוי' בדומה ל'קורבנות השלום' של אז וזה יהיה מושלם…), הפקרת החזית מול איראן והכפיפות המוחלטת למפלגה הדמוקרטית האמריקאית והפרוגרסיביים של מערב אירופה.

התהליך המדיני ככל הנראה מתרקם בימים אלה ממש. כנראה שגם כאן רב הנסתר על הגלוי ועפ"י מיטב היכרותנו עם מובילי הממשלה הזו (במיוחד ה"ימנים" שבהם), הוא ילווה בכחש ובמרמה.

המפעל הציוני כולו עומד בפני סכנה קיומית.

הקרב היום הוא על המדינה היהודית. על עצם קיומה ככזו.

כמו אז כן היום, המחנה הלאומי צריך לעמוד מגובש ולהציג אלטרנטיבה סדורה מול השמאל: אלטרנטיבה של מדינת לאום יהודית.

המאמרים שפירסמתי באתר 'מידה' בחודש שעבר עסקו בכך. אלה היו בבחינת קריאת כיוון. עוד רבים הנושאים הדורשים טיפול: במשפט ובביטחון (במיוחד בפקודות הפתיחה באש הבלתי נסבלות המבוססות על מוסר מעוות), בחינוך ובכלכלה, בהתיישבות ובמדיניות החוץ.

"עת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע".

ביכולתנו לצאת מהמשבר ואף לצאת ממנו מחוזקים.

זה תלוי בנו.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

 

אריאל קלנר הוא חבר כנסת לשעבר מטעם תנועת ׳הליכוד׳ ומייסד 'חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית'.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

57 תגובות למאמר

  1. ביבי נתניהו אינו איש ימין, אלא איש מרכז, למרות כל הצהרותיו. מסקנתי זו נובעת ממעשיו ולא מהצהרותיו. לכן נא דווח אמת.

    1. נתניהו הוא ימין פרגמטי.

      כזה שבוחר באפשרות מעשית ולא סיסמאות מרכז. יכולת מופלאה זו משיגים, כאשר מצליחים לנמק. הנה, זו האמת.

    2. אף שקלנר צודק מאד באשר למצבה של מדינת ישראל
      נשאלת השאלה מה הוא עושה עם ביבי?
      יגאל גיל צודק מאד ביבי אינו ימין (בנט הוא תלמיד מובהק של ביבי, רק יותר טיפש)
      את אי ימניותו של ביבי ניתן להוכיח ברשימה ארוכה של מעשים ודיבורים.
      נכון ביבי הוא פרגמטי אך לא לוחם ימני.(וגם זאת ניתן להוכיח ברשימה ארוכה)

    3. השתכנעתי!
      נתניהו הוא לא איש ימין ולכן נגילה ונשמחה עם אנשי הימין האמיתיים:
      ניצן הורביץ
      מירב מכאלי
      מנסור עבאס
      וכל שאר החבר'ה.
      כשהם בשלטון ונפטרנו סוף סוף מביבי הלא ימני, אני כיהודי ימני שמרני ומסורתי הולך לישון רגוע בלילה.

    4. נתניהו הוא אכן פרגמטי. כלומר לא מאמין בערכים ועקרונות.

    5. ברמה הלוגית אתה עושה שימוש בתחבולה הרטורית המכונה גם "טיעון איש הקש": הצגת רק חלק מטיעון היריב (החלק המשני, והפחות חשוב!), בוחר להתמקד רק בו ובהפרכתו כ-ב-י-כ-ו-ל, ואז מעמיד פנים שכל הטיעון כולו הופרך…
      בעוד שנושא המאמר, הוא השתלטות השמאל הקיצוני על מוקדי הכוח במדינת ישראל – בעיקר במערכת המשפט, באקדמיה ובתקשורת- תוך כדי השימוש בשלל תרגילי מרמה, בהונאה, בכחש, בנוכלות, בעיוות וסילוף ובהטעיה("קורבנות שלום", הוא דוגמא אחת מיני רבות), אתה התמקדת ב האם נתניהו הוא ימין או מרכז… והתוצאה: שלל מגיבים המנהלים ויכוח בעניין הטפל הזה תוך זניחת הנושא המרכזי

    6. איזה מזל שהשמאל "מאמין" בערכים ובעקרונות!
      הנה רשימה חלקית מהערכים והעקרונות שהשמאל מאמין בהם: 1.מרמה, 2.הונאה, 3.כחש,
      4.נוכלות 5.עיוות 6.סילוף 7. הטעיה 8. אהוב את אויבי ושונאי ישראל! 9. תמוך והזדהה תדיר עם אויבי עם ישראל! 10. חפש ומצא כול דופי בעם ישראל ונופף בו מעל כול במה בישראל ובעיקר בחו"ל! 11. עשה דמוניזציה לישראל וכל המרבה הרי זה משובח! 12.תמיד האשם את מדינת ישראל ואת עם ישראל בכול מחדלי המגזר הערבי! 13. חפש ומצא כול פגם בעם ישראל והזדרז לערוך סימטריה בין יהודים לבין שונאיהם ורוצחיהם 14. תמיד הקפד לנקוט בסטנדרט כפול כלפי מדינת ישראל במיוחד כשאתה מופיע בחו"ל. 15. התגייס תדיר לפעילות אנטי-ישראלית הממומנת ע"י גורמי חו"ל 16. תמיד התרפס והתפלש בפני שלל המנהיגים בעולם, קטנים כגדולים, ותקטין ותשחיר את מדינת ישראל. 17. רדד והשטח את שנאת ישראל ואת האנטישמיות והפוך אותה לאיזה רע כללי ואוניברסלי הפוגע בכל האנושות כולה 18. האשם את ישראל בעשיית רווחים מהשואה ומנגד בצע האדרה ל"נכבה" ה"פלשתינית". והכול מתוך העיקרון המטרה מקדשת את כל האמצעים

    7. אכן, רשימה מצוינת.
      רק חבל שאתה מתמקד בדוגמא של ישראל והפלסתינים.
      ה׳עקרונות׳ הללו נכונים גם ליחסי עוסק-מעסיק, נשים-גברים, אשכנזים ומזרחים וכמובן הקהילה הגאה.
      בכל סוגיה פוליטית השמאל מזהה את 2 הקבוצות העונדות זו מול זו באופן מכליל לפי קריטריון ספציפי. מכיל פוליטיקת זהויות(כלומר הגדרה של קבוצה אחת כחלקים ומדוכאים והשניה כחזקים ומדכאים) ואז מתנהל לטובת המדוכאים בכל האסטרטגיות שציינת.
      ימני

    8. ועדיין ,עם הביקורת על דרכיו בפנים,מעשיו לטובת המדינה היהודית, מצויינים.
      הפך את מדינת ישראל למובילה בנושאים שונים,ויצר בריתות לטובתנו.
      כעת רק השחתה והחרבה, כניעה ובושה.

  2. ממשיכים עם אוסלו ג. הופכים את התיישבות באלון שבות בגב הר למובלעת!!!!!!

  3. תגובה ל- 1

    ביבי איש ימין ראשון במעלה גם ע"י מעשיו בפועל

    1. זוכר את התמונה של ביבי ערפאת? איזה לחיצת ידיים חמה?
      אם זה איש ימין אז בנט הוא כמו הרב כהנא לעומתו.

    2. אם לשחרר מחבלים עם דם על הידיים זה מעשה של איש ימין ראשון במעלה, מה זה אומר להיות איש ימין?

    3. חחחח….
      בניטו נפתליני אילו היה במעמד ההוא הרי שהיה גם מתנשק ומתחבק עם ערפאת ומתפלש בעפר רגליו ומכריז שהוא מצא בו את הידיד שכל כך ייחל לו. כמו שמעון פרס, כמו משפחת רבין, כמו הנכדה של רבין…
      כי לבניטו אין לא ערכים ולא עקרונות.
      הוא מיהר למכור אותם תמורת כיסא…

    4. אם לשחרר מחבלים עם דם על הידיים זה מעשה שיצחק רבין היה הראשון לבצע לעומת כול קודמיו מה זה אומר על יצחק רבין?
      אם יצחק רבין כראש מפלגת העבודה הבטיח שלא ינהל כל מו"מ עם אש"ף ובמערכת הבחירות ב־92' אף דחה בשאט נפש את האשמות הליכוד כאילו יישא וייתן עם ערפאת ואפילו הגיש תלונה בנידון ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית ואחר כך עשה בדיוק את מה שהכחיש מה זה אומר על רבין ועל השמאל?
      אם יצחק רבין וחבר מרעיו מהשמאל הפוסט ט והאנטי ציוני הביאו את כנופיית הטרור של ערפאת ואבו מאזן ללב ארץ ישראל ובכך החדירו את הסוס הטרויאני למרכז הארץ ובנוסף גם חימשו את האויב המר הזה שהיכה בנו ללא רחמים והטביע אותנו בדם, בשכול, ובדמעות מה זה אומר על השמאל הזה שחזר כעת לשלטון כדי להשלים את מלאכתו?

    5. אז, לשחרר רוצחים עם דם על הידיים, זה מעשה סמולני?

      תודה לך Rvc1, שהיטבת להוכיח את המטרה שמר"צ ואבודה, מנסים להכחיש.

  4. במקום לדקלם לנו דף מסרים של הליכוד ולשיר שירי הלל מגוחכים ומתרפסים לנתניהו, צריך להעמיד דברים על דיוקם: נתניהו ניסה להמשיך בדרך אוסלו, אך למזלנו הערבים בעקשותם הכשילו זאת. ביבי, כמו רבין ופרס, לחץ בחום רב את ידיו של רב-המרצחים ערפאת וקרא לו 'ידיד'. הוא חתם איתו על הסכם חברון והסגיר לידיו את עיר האבות, להוציא כמה פרורים שהוא השליך למתיישבים היהודיים. הוא חרטט על 'מיטוט החמאס', אבל בפועל חיזק, צייד ותחזק את משטר החמאס ומימן את הטרור שלו נגד העם שלנו. הוא הכניס את הסמאלנים הפוסט-ציונים לתוך ממשלתו ומנע הקמת 'ממשלת ימין על מלא'. הוא הכריז על קבלת 'פיתרון שתי המדינות' בדומה לגנב אולמרט ולמושחת התבוסתן אייהוד ברח, והפקיד את ניהול המתן-ומתן עם אירגוני הטרור בידי הסמאלנית ציפי לבני. הוא מנע כל צעד להחלת הריבונות הישראלית ביו"ש ובבקעת הירדן וחנק את ההתיישבות שם. למרבה האירוניה בימי התבוסתנים מהסמאל אייהוד ברח ואולמרט נבנו שם יותר בתים מאשר בימי ביביהו ה'ימני'. הוא היה רב-אלוף בהפצצת הדיונות והמחסנים הריקים של עזה במקום לרסק את אירגוני הטרור. נתניהו במחדליו ובמעשיו סלל את הדרך לממשלה האנטי-ציונית הנוכחית עם האחים המוסלמים, אלה שהוא הכשיר אותם ל'שותפות' בשלטון בצורה כזאת כזאת או אחרת. עוד זכורה ההתלהבות האינפנטיליות שלו נוכח קבלות הפנים המבוימות לכבודו במגזר הערבי שבהן הנוכחים קראו לו 'אבו-יאיר' משל היה אבו-ג'ילדה בכבודו ובעצמו. בקיצור, עדיף שהכותב יכתוב דברי אמת ולא ינסה למרוח אותנו ולמכור לנו לוקשים.

    1. הפוך.

      כמן שכבר נכתב כאן, בנט עצמו טען ש״במצב הביטחוני שנוצר אי אפשר לנצח את המלחמה בממשלה שנסמכת על רעמ".

      אז תתגבר על הדחף לרשום את השם נתניהו יותר פעמים מהמופיע במאמר לו אתה "מגיב" ותסביר כיצד מפלגתך החליטה שזה לא באחריותה, להגן על אזרחי ישראל? קודם כל תסביר את תהפוכות המפלגה שלך, לפני האובססיה שלך לנתניהו.

      בעצם, את תטרח לענות, ברור שתשובתך תהיה: נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו נתניהו

    2. אמת,

      אולי תתיחס לגופם של דברים?

      "חצי אמת גרועה משקר" שטח בפניך את מחדלי נתניהו כפי שהיא\וא מבינ\ה על פני עשרות שנים.

      אם ברצונך להשיב – השב מפורטות לכל טענה וטענה.

      לא ניכר בדברי הכותב מעלה כל אובססיה לנתניה אלא הכרה במציאות שנתניהו יצר.

      למען הסר ספק, מגיב לך מצביע ימין שלא הצביע לשמאל אפילו פעם אחת.

    3. קלנר אמנם מזכיר את נתניהו אך המאמר עוסק בהתנהלות השמאל האנטי ציוני ובהשתלטותו על כל חלקה טובה. זהו המוקד! מה שאתה מבצע הוא החלפת העיקר במשני ובהעמדת הפנים שהפרכתה את המאמר כולו בעודך עוסק במשני . אז זהו שלא! זהו הכשל הלוגי הראשון. ובכל זאת בתשובה לטענות הסרק שלך: 1. האשמת נתניהו בהמשך הסכמי אוסלו- מבחינת המשפט הבינ"ל מרגע שמדינה חותמת על הסכם שחתומים עליו גם מעצמות כמו ארה"ב היא כמדינה מחויבת להם משפטית. לכן ממשלה שקמה בראשות נתניהו לא יכלה לבטל אותם. ניתן היה רק למתן את תוצאות ההסכם ו"לייבש" אותם בהדרגה. וזה מה שהוא עשה. ואין זה רלוונטי אם הוא לחץ ידיו של ערפאת או לא. 2. "מיטוט החמאס"- האלוף במיל' גרשון הכהן כבר הסביר שלכבוש את עזה תוך "מיטוט החמאס" פירושו להגיש את רצועת עזה על המגש, העשוי מדם חיילי צה"ל, לידי אש"ף בראשות מחמוד עבאס וראשי פת"ח ובכך להחזיר את עניין פיצולה של ישראל ע"י "המעבר הבטוח" בין רצועת עזה לשטחי הרש"פ. זה משרת אינטרס אש"פי. מנגד "תחזוק" חמאס בעזה כנגד פת"ח הוא דווקא אינטרס ישראלי. 3. "הוא הכריז על קבלת 'פתרון שתי המדינות'- משפט שהפך לקלישאה מגוחכת מפני שכול מי שטורח לקרוא את כ-ו-ל התנאים שהתלוו לכך מבין שהתנאים שנתניהו העמיד בפני רש"פ הם בלתי קבילים לחלוטין מבחינתם ובלתי עבירים. אי לכך נתניהו השכיל להשתמש בנוסחת הקסם של השמאל "2 מדינות ל-2 עמים" אך מעשית רוקן אותה מתוכן. 4. כדי להקים ממשלה נתניהו היה חייב להכניס לקואליציה שותפים כמו ציפי לבני או אהוד ברק אך הוא ידע לנטרל את פעילותם. 5. נתניהו קידם את החלת הריבונות על הבקעה ושטחי C מול ממשל טראמפ. מי שסיכל את המהלך הם ראשי יש"ע! שנסעו לוושנגטון והאשימו את טראמפ בשלל האשמות מופרכות. משפחת העצני עמדה מאחורי הסיכול הזה. ניתן להסכים עם הרציונל שלהם או שלא להסכים. הסיבות להתנגדותם למהלך הזה נוגעות לענייני המשפט הבינ"ל ביחס להכרה הבינ"ל ברמה המשפטית להקמת מדינה "פלשתינית". 6. מי שיודע מה עשה נתניהו למען הבניה ביישובי יש"ע יודע את העובדות לאשורם. ומי שלא יודע, כמוך, הוא דובר דברי סרק. 7. מי שהכשיר בדעת הקהל הישראלית את המפלגות הערביות כשותפים בקואליציה הם התקשורת, יח"צני "כחול לבן" ו "יש עתיד" עוד לפני הקמת הממשלה הפריטטית עם גנץ. בבחירות האחרונות נתניהו היה מוכן להישען על רע'ם אבל לא כשותפה בקואליציה. כל היתר תעמולה. עובדה היא שהח"כ פריג' ממר"ץ אמר שאת מה שקיבלה רע"ם מידי בנט ולפיד לא היה מעולם בחלומותיהם הוורודים ביותר.

    4. אם "חצי אמת גרועה משקר", אז מדוע כבודו – בדיוק כמו ששאלתי ופירטתי בתגובתי הקודמת – מספר בכל תגובה רק חצי מהאמת, מר מצביע?

  5. חבר הכנסת מהלכוד ומה עשיתם בכל שנות שלטונכם כ- 20 שנים כמעט ברציפות על מנת לשנות את ההגמוניה?

    האם משך 20 השנים שהייתם בשלטון לא הבנתם שאתם בסה"כ ילדת בת מצווש שעושה פוזות למצלמה בשמלה של גדולות?

    לדבריך: "הפוסט ציונות לא כבשה את ישראל אמנם, אבל היא בהחלט הפכה לנראטיב השולט בשמאל ובמוקדי הכוח שהוא מחזיק – בעיקר במערכת המשפט, באקדמיה ובתקשורת."

    אם זה שורש הבעיה, לדעתכם, מה עשיתם על מנת שמקבלי ההחלטות הפקידותיים יבצעו מדיניות הקרובה לעמדת הממשלה?

    האם שיניתם את המנגנון לבחירות שופטים על מנת ששופטים שמקבלים החלטות אידאולוגיות יבחרו ע"י שר משפטים ובאישור ועדת חוקה של הכנסת? רק כדוגמא בעניין פתיחת עסקים בשבת שופטים דתיים פסקו אחרת לחלוטין משופטים אחרים על בסיס אותו ספר חוקים – כך שברור שלכל החלטה השופט מביא את עולם הערכים שלו. האם שמתם גבול לאפשרות לכל מאן דבעי להגיש אינסוף עתירות בעניינים פוליטים מובהקים וצבאיים? האם הגבלתם את יכולת בית המשפט לפסול חוקים בטח לדון בחוקי יסוד (גם אם נניח שמותר לשופט\ת לפסול את חקיקת הכנסת – אגב, באיזו חוק יסוד נכתב מפורשות שביהמ"ש רשאי לפסול חקיקה? קל וחומר לדון בחוק יסוד). ובכלל, ביהמ"ש העליון הוא עלות יקרה לתקציב המדינה. תפקידו להיות ערכאת ערעור בסכסוכים כספיים, משמורת ילדים, חוזים עסקיים, פלילים, תעבורה, … – האם יש לביהמ"ש את הזמן לנהל את המדינה דרך העתירות האינסופיות של אותן עמותות הממומנות בהרבה כסף של מדינות זרות על חשבון פס"ד שמחובתו ליתן בזמן סביר? ואגב, האם אני יכול ללא כל זכות עמידה לפנות לבתי המשפט של אירופה או ארה"ב או אוסטרליה או קנדה או רוסיה או יפאן ולדרוש לשנות מדיניות ממשלתית (זו שאלה לא אמירה)?

    להבנתי, אפשר לסגור את משרד החוץ, כל ממשלה זרה לא דרושה בדיון עם דיפלומטים או שרים ישראלים – מה להם ולילדת הבת מצווש? כל שהם צריכים הוא לממן עמותות שייצגו את האינטרסים שלהן בקרב מקבלי ההחלטות בישראל – קרי ביהמ"ש העליון בגבעת רם. לא לחינם כשביקרתי במקום המדריכה הסבירה כ ביהמ"ש העליון ממוקם בשיא הגובה של גבעת הרם כי הוא צופה מלמעלה על הכנסת והממשלה כי הוא עליון עליהם במדרג השלטוני – אלו המילים שלה לא שלי.

    עד ממש לא מזמן יועץ משפטי היה מנוי של הממשלה והחלטת ממשלה היתה מעבירה אותו מתפקידו לאלתר. רוה"מ נתניהו כל כך נבהל (להבנתי) בפרשת "ברון-חברון" כך שהוא העביר את בחירת היועץ המשפטי לוועדת איתור של שופטי העליון – קרי המבוגרים יחליטו ולא ילדת הבת מצווש. ע"פ פס"ד יועץ משפטי מייצג את הממשלה גם אם דעתו שונה מעמדת השר או רוה"מ – קרי המנוי של שופטי העליון אליהם שואף כל יועץ להצטרף מוסמך להחליט בשם הממשלה וליישם את מדיניותו ולא מדינות השר או רוה"מ.

    להבנתי, בכל ממשלה ב- 20 השנים האחרונות נתניהו פנה תמיד לגורם שמאל על מנת להרכיב איתו ממשלה טרם שפנה למפלגות הימין. פעם אהוד ברק, פעם ציפי לבני, פעם יאיר לפיד,…..
    האם נתניהו רצה בממשלת שמאל על מנת שיוכל לבצע הכל למעט מדיניות של ימין? אתם יודעים, הייתי בונה ביו"ש אבל אהוד לא מרשה או יאיר לא מרשה. בימי רבין בנו ביו"ש בעבור יהודים הרבה יותר מאשר בכל עשרות שנות שלטונו של נתניהו.

    נתניהו בקולו אמר שהוא מנע כל פגיעה בביהמ"ש – האם כי רצה ששופטי בג"ץ יקבלו החלטות, יבטלו חוקים, יישמו מדיניות דרך פס"ד והוא יוכל לטעון שזה לא הוא אלא שופטי בג"ץ?

    צוטט בזמנו בעיתונות שנתניהו הורה על הכנת תוכנית לתקוף את אתרי הגרעין האיראניים וצמרת המטכ"ל סירבה – אם יש אמת בפרסום – להבנתי, רוה"מ סביר היה מפטר בהחלטת ממשלה את הקצינים וממנה אחרים תחתיהם.

    אם מסתכלים על ראשי מערכת הבטחון, פקידות בכירה, יועצים משפטיים – הרושם שמתקבל שעמדתם הפוליטית (של רובם) היא קרובה יותר לעמדות השמאל מאשר למרכז בעוד דעת הצבור הכללי היא כ- 70 מנדטים של מרכז-ימין. קרי אתם לא שולטים עשרות שנים במינויים והמדיניות היא מדיניות הפוכה מזו שהצבור מבקש – קרי אתם מעלתם באמון הצבור כבר עשרות שנים (כפי שאני רואה את הדברים).

    אין לך להלין אלא על המדיניות שהנהגתם מזה דור. כשאתה מאפשר שינהגו בך כמו בילדת בת מצווש אל תצפה לקבל החלטות שיותר משמעותיות מאשר האם הלק האדום מתאים יותר מהלק הוורוד.

    בעצם יש דבר שעשיתם בעשור האחרון: טיפחתם בועת נדלן אדירת מימדים שממומנת באשראי בנקאי בהיקפים שלא היו כמוהם בעבר. בצעד שיצרתם שעבדתם דור שלם של צעירים ל- 4 קירות במחירים שהם פי 3 ממחיר הוגן ביחס לשכר – ל- 25-30 שנות משכנתא ללא קביעות בעבודה וקושי למצוא עבודה בגילאי ה- 35+. מה קורה כשמתפוצצת בועת נדלן ראינו במשבר הכלכלי של 2009 – ממש לא מזמן. ומי נהנה מעליית המחירים? אלו לא הצעירים אלא הדור המבוגר יותר שעוד נהנה מקביעות בעבודה ושכר גבוה בסקטור הממשלתי והמוניציפאלי (קרי הפקידים שמינו מפאי עוד בשנות ה- 50-70). בטח לא הבן\ת של גברת כהן מחדרה – מצביעת לכוד מזה 40 שנה שהיא ובעלה מרוויחים את השכר החציוני במשק ואין לה חצי מיליון ש"ח לתת כמקדמה לכל אחד מארבעת ילדיה.

    תיקון אחרון, הסכם אוסלו היה לפני כ- 28 שנים לא 38. 1993 – 2021 הם כ- 28 שנים.

    1. אם כבר הזכרת (במקרה, אני יודע, כי זה לא נושא במאמר לו אתה "מגיב") את מחירי הנדל"ן,

      אז כיצד "שכחת" את הסכמי אברהם?

      או שבמקרה "בחרת" בכל המלל האינסופי, רק דוגמאות שליליות? זה במקרה, אני יודע. ברור.

    2. א.מתי היו 61 ח״כים שיצביעו בעד הגבלת בית המשפט ו/או הפקידים? אל תשכח שאפילו בתוך הימין יש סוסים טרויאנים(ע״ע סער ובנט). וכמובן שגם ככה קשה לקדם משהו מול הפקידים והשופטים שמבטלים הכול.
      ב.למשרד החוץ יש עוד כמה תפקידים…
      ג.ההחלטה לשנות את שיטת בחירת היועמ״ש נכפתה על נתניהו. להזכירך הוא נוקה מאשמה עוד לפני שהתכנסה הועדה שהמליצה על זה. חוץ מזה, יש סיבה שגם בנט וגם גנץ לא ויתרו לליכוד עלמשרד המשפטים-הם יודעים שזה לא מה שמונא מינוי ימני.
      ד.נתניהו אמר הרבה דברים שהוא לא התכוון אליהם וחא גיבה אותם במעשים כי היה צריך להרגיע את השמאל ואת מדינות העולם. בדיוק כמו שבנט אנר מה שהיה צריך כדי להרגיע את הימין. השאלה היא מה הוא עשה.
      ה.פיטור קצינים תלוי מאוד בשר הבטחון-תזכיר מתי בפעם האחרונה היה שר בטחון ליכודניקי?
      ו.נתניהו פנה ראשונים למי שהיה צריך הכי הרבה גמישות כדי לשכנעם להצטרף-המרכז הסחטן. מה ציפית שיעשה?
      ז.אתה עצמך מודה שהנדל״ן נוגד את האינטרס של מצביעי הליכוד אבל מתעקש להאשים אותם? לפחות תנסה להיות הגיוני!
      המציאות היא שמחיר הוא תוצאה של ביקוש והיצע. הביקוש עולה עם הילודה וההיצע תלוי בבניה שהיא כיום כמעט בלתי אפשרית בין שטחים ירוקים, יו״ש, הפזורה הבדואית וכדומה.
      ח.ואל תשכח את העובדה שאם לא תדאג לבחירות הבאות(ולכן תתחשב בתקשורת העוינת) הממשלה הבאה תנפוך כל מה שעשית.
      ט.כפי שכתבו לפני התעלמת מהמון הישגים.
      ובראשם העובדה שהימין התחזק עד לנקודה שהיה צריך גנבי קולות. בחירות 21 הן הפעם הראשונה שמפלגות שטענו לערכי הימין קיבלו 61 מנדטים והיתה הזדמנות שהוחמצה ליצור קואליציה שהיתה יכולה סוף-סוף לשנות בתחומים הנ״ל. וזה רק בזכות עבודתו של מר נתניהו.

    3. לאמת,

      להסכמים במזה"ת אין יותר מדי משמעות. היה חוזה שלום בין אירן ועירק של סדאם והוא הופר ברגע הראשון של חולשה כפי שסדאם פירש אותו. כשנשאל במעצרו למה הפר הסכם עם הפרסים השיב שהיה חלש כשחתם וכשהתחזק הוא הפר אותו.

      כך שאת ההסכמים עם המפרציות אני רואה בערבון מוגבל ולא נכנס לשאננות. ברור לי שכהאינטרס שלהן ישתנה גם החוזה הזה יופר.

      Welcome to the middle east.

      נתניהו מצוטט כמי שהיה מוכן לרדת מהגולן ושלח ע"פ המצוטט שלח את רון לאודר לדון עם אסד האב על תנאי הכניעה של ישראל. למזלינו, אסד האב ראה את החולשה ודרש עוד. כעת תאר לך שלאחר הנסיגה אסד האב היה מגיע לגולן הסורי חצי מיליון סורים וביוב גולמי היה זורם לכנרת. כשהיתה פורצת מלחמת האזרחים בסוריה מתוך הבתים והכפרים והערים היו נורות קטיושות על טבריה וצפת – אתה יודע סוררים כאלו.

      לדעתי, לאור הפעולות של נתניהו כנגד גרעין מצביעיו לאורך עשרות שנים (לא מה שהוא אומר ובלהגיד הוא טוב אלא במעשיו) הוא חייב ללכת.

      אם הייתי צריך להגדיר את נתניהו הוא תודעתית וחברתית שייך לאותה קבוצה אליטיסטית ולכן הוא פעל כנגד כל שנוי כנגד שלטון המשפטנים בישראל. הצרה הגדולה ביותר בישראל דהיום הוא החוסר קשר בין סמכות לאחריות. הסמכות ניתנה ליועצים משפטיים ושופטים אבל את האחריות להשלכות מעשיהם הם הותירו במקום אחר.

      קבוצה שניה של אליטיזם כפי שאני מבין אותו הוא המדייה התקשורתית שמקרינה חולשה, ראייה כללית גלובלאית – הם אנשי העולם הגדול יותר משהם ישראלים או יהודים (להבנתי). אתן לך דוגמא, חלק מהצרות בעזה דהיום שוחררו ע"י נתניהו ביחידות של 1000 בעבור גלעד שליט. נתניהו שראה את הספירה היומית של ימי השבי של שליט ב"תקשורת" ואיך שהתחילה המחאה החברתית כנגד מחירי הדיור – שחרר בעסקה הזויה את שליט – למה עשה זאת? לדעתי כי רצה להעביר את השיח לפסיטבל שליט חסר האחריות במקום לתת מענה למצוקת הדיור של 2010 שהיא כעין וכאפס לעומת בועת הנדלן שטיפח עד 2021. הוא לא אשם יחיד להבנתי, מע"מ אפס אומר שהמחירים עולים מיידית ב- 20% כי כח הקניה של הצבור עולה בכ- 20%. אם היו מציעים במקום מע"מ 0 סבסוד של 50% הרי שהמחירים היו עולים ב- 50% – אבל לא הייתי מצפה מלפיד משהו אחר בשל היותו חלק מהמילייה התל אביבי של האלפיון העליון. האם מצופה מהפרזנטור של בנק פועלים למשהו אחר?

      מקווה שהשבתי לך,

    4. לימני,

      הרשה לי להשיב לכמה נקודות אורטוגונליות שכתבת:

      נתחיל בחיובי, כתבת: "נתניהו אמר הרבה דברים שהוא לא התכוון אליהם וחא גיבה אותם במעשים כי היה צריך להרגיע את השמאל ואת מדינות העולם." –> אם כוונתך כי ב- 8 השנים תחת ממשל אובמה בארה"ב נתניהו נאלץ תחת ממשל עוין שחיפש אותו להגיד דברים שלא רצה בהם. לשקר לדיפלומט זה או אחר. למרוח הליכים. בהיבט זה הוא עשה עבודה טובה לא להפגע תחת ממשל עוין כמו של אובמה. מצד שני, הייתי מצפה שבתקופת הנשיא טראמפ נראה שנוי במדיניות. בניה מסיבית ליהודים בבקעת הירדן – ללא בקעת הירדן אין קו הגנה טבעי לכל ארץ ישראל המערבית (שים לב לא וויתרתי על עבר הירדן אבל כל דבר בעיתו). הייתי מצפה לראות הריסה רבתי של כל בנייה בלתי חוקית בבקעת הירדן כ"מאחזים בדואים" שהופכים לכפרים. הייתי מצפה לראות גידול מסיבי של האוכלוסיה היהודית בבקעה דרך בניה של צמודי קרקע מרווחים ולצד פעילות חקלאית לתת לאוכלוסיה אפשרות לבית מרווח וזול במרחק חצי שעה – 45 דקות ממרכז ירושלים – בדיוק באופן בו מערב השומרון היה יעד מגורים זול ומרווח בשנות ה- 80. כשעלתה ההצעה להכיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן ובערים היהודיות ביו"ש נתניהו היה חייב לנצל את חלון הזמנים של ממשל טראמפ ולהפעיל את כל כובד ממשלו על מנת שהממשלה תכיל את החוק הישראלי על חלק מיו"ש. גם אם היה נאלץ להבטיח את "רעיון 2 המדינות" לדיפלומטיה האמריקאית והאירופית. היה עליו לנהוג כפי שנהג בן גוריון כשהסכים לתוכנית החלוקה ובתשובה לביקורת על צעד זה אמר: "אני אקח את מה שנותנים לי, אביא את יוצאי המחנות מאירופה ויחד איתם אקח בהמשך את כל השאר". אם תרצה גרסתה היהודית של תוכנית השלבים הערבית שאש"ף פועל על פיה מאז 1993.

      האם הכיל את החוק הישראלי? האם ניצל את חלון הזמנים של ממשל טראמפ?

      הילודה הערבית ביו"ש (2.7 ילדים לאישה) נפלה אל מתחת לילודה היהודית בכל ארץ ישראל המערבית. ישראל קולטת את יהדות התפוצות אל מול הגירה של הערבים מיו"ש שזו הגירה צעירה שבתורה מפחיתה את הדור הבא שלא יוולד כאן).

      הטעות של המנהל האזרחי שמנסה לתת רמת חיים טובה לערבים ביו"ש. העדר הריסה של בניה לא חוקית בשטחי C בדגש על השתלטות על הצירים מזכירים את נקודות המפתח דוגמאת דן ודפנה של בן גוריון.

      כתבתי טעות של המנהל האזרחי, יש להגדיר זאת טוב יותר, קרא את המאמר הבא:
      https://m.news1.co.il/Archive/002-D-63286-00.html

      הוא מתאר באופן הטוב ביותר איך מתנהל המנהל האזרחי ולאיזו מטרה. שים לב, מדובר בקצינה זוטרה ביותר בדרגת סרן בלבד – שהחליטה לדבר מסיבותיה היא. כעת בצע שערוך של מה קיים במנהל האזרחי מזה דור. מי האנשים שנבחרים לתפקידים ומי ממנה אותם. כשיש גדוד כושל הצבא מפרק אותו. מה שניכר מהכתבה הוא נזק גדול בהרבה מכל גדוד בודד. ההחלטה הנכונה ביותר היא לפרק את הגוף הזה ולהציב מחדש בו את האנשים. לדוגמא: להעביר את המנהל האזרחי תחת משרד רוה"מ. לאייש את כלל המשפטנים בגוף הזה בבנות מהישובים האדאולוגיים של יו"ש – ברור שעם אותו ספר חוקים הן יעשו 180 מעלות ביחס לפעולת שהסרן מתהדרת בהן. את הפקידים הערבים שמשרתים במנהל האזרחי יש לפטר – הם פועלים לטובת האינטרס הערבי. מה גם שהם כפפוים לשלטון שירותי הבטחון של הרשות ובעלי גישה לרשת המחשבים ומידע של ישראל כולל רשם האוכלוסין ורשם הקרקעות.

      לגבי קצינים, שר הבטחון, כפוף לקבינט, אם ירדה הנחיה להכין תוכנית תקיפה והצבא מסרב ושר הבטחון מסרב, תן לקבינט להורות על החלפת צמרת הפקוד.

      הזכרת את "הפזורה הבדואית" – שוב מחדל אדיר מימדים של נתניהו. אם בן גוריון ויתר על חלק מירושלים לטובת שחרור הנגב. נתניהו מאבד את הנגב. אם היהודי גר עם 48 שכנים על גבי מגרש של חצי דונם ומשלם 700,000 ש"ח רק לחלקו בקרקע הבדואי בונה וילה על 2-3 דונם – הקרקע בחינם. אחיו לא גר בסמיכות אליו אלא במרחק של 2-3 ק"מ גם על כמה דונמים. כל מי שנוסע בכבישי הדרום רואה את "הפזורה". כל זה קורה בגלל אוזלת יד של ממשלת נתניהו עשרות שנים. הבדואים יודעים להרגיש חולשה וחולשה רבתי.

      כשכל כניסה לישוב ערבי מלווה בכ- 500 שוטרי יס"מ ברור שהפעלה של כזו פעולה לא יכולה לקרות יותר מפעמים בודדות. למה? כי הערבים מרשים לעצמם לשרוף ניידות משטרה. לתקוף שוטרים. לירות באש חיה כנגד שוטרים – מה זה אם לא אוזלת יד של השלטון.

      למה השוטרים לא מגובים? למה כל פעולה מבצעית של שוטר נחקרת תחת אזהרה במח"ש? תן למשטרה לתחקר כל פעילות מבצעית והעבר למצ"ח רק מקרים של חשד לקבלת שוחד, הסגרת מקורות לעבריינים וכ"ו האם נתניהו לא הבין שהכי פשוט לשוטר לא לבצע שום מדיניות? למה להסתכן? כך אנחנו רואים כלי רכב של הצבא נסקלים כל יום בכל פעילות מעצרים ביו"ש. לו היו מוצבים צלפים מבעוד מועד וכל מי שמשליך בקבוק תבערה או אבן או סתם מתקהל היה נורה בראשו – דאג ל- 20 הרוגים ב- 2-3 מעצרים שכאלה, בפעם הבאה שתבצע פעילות מעצרים לא תזדקק ליותר מגיפ מגב בודד.

      אני לא מקבל את הטיעון שנתניהו לא יכול. לדעתי מדובר בלא רוצה. להערכתי, טוב לו עם המדיניות הזאת וטוב לו להתחבא מאחורי הגב של פרקליטות עם אגנדה מסויימת, צמרת המשטרה עם אגנדה מסויימת (אגב דוגמא, בסרטון youtube מספר קצין חקירות בעבר שניהל חקירה כנגד אישים במפלגת העבודה – מנהלו אמר לו שאם לא יפסיק את החקירה הלכוד עוד יזכה בבחירות), צמרת הצבא עם אגנדה מסויימת. מנהל אזרחי עם אגנדה.

      אם היה סובר שיש בעיה במדיניות היה דואג להעביר מתפקידם לכל הפחות את צמרת הארגונים הללו ולהציב אנשים עם "הדעות הנכונות" שבתורם יחליפו את שאר האנשים באנשים הנכונים בעמדות המפתח. לא עשה ולכן המדיניות להבנתי מתאימה לו.

      אבל, יכול להיות שיצא טוב מכל ההתנהלות הזאת, סרטון youtube מספר כי חקירותיו עלו למשלם המיסים הישראלי למעלה מ- 250,000,000 ש"ח בחקירות חובקות עולם. הסרטון מתאר כי עד שנכנס לתחנת משטרה בעניין אחר התבקש לתאר את כל הידוע לו על משפחת נתניהו, פעולות של ילדיו ואישתו, קשרים שיש להם עם אנשי עסקים. ע"פ הסרטון כשהשיב לחוקר שאין לו שום דבר פלילי לתת לו השוטר השיב כי תן לנו להחליט אם פלילי או לא ואל תשכח שעומד כנגדך חשד למעשיים פלילים ויותר מרמז שהעד לא רוצה שתפתח חקירה כנגדו.

      כשנתניהו יודח בין אם במשפט המתנהל נגדו ובין אם לאחר מכן, כל מי שיחליף מגוש הימין יבין שהוא כמו מלכת דבורים בכוורת הוא חייב לעקוץ ולהמית (לא פיזית) את כל צמרת משרדי הממשלה. הוא חייב להחליף את כל הדרג המשפטי. את צמרת המשטרה והצבא באופן שמלכת הדבורים שבוקעת ראשונה עוקצת את כל המלכות שטרם בקעו – בפועלות היא לא נוגעת.
      פשוט, כל מי שיבוא לאחר נתניהו יבין שאו שיפעל מהר וחזק ובלי להתחשב בנאמר בתקשורת או שזמנו קצוב ביותר – בדיוק באופן שמלכה חדשה בכוורת הדבורים יודעת אינסטיקטיבית את מה שידעו הבבלים כששינו את השלטון בישראל – מכלב רע לא יוולד גור טוב.

      למען ההגינות נרשום שהטעות המהותית היתה של בגין שהשאיר את כל הפקידות הבכירה ולאחר מכן לא הצליח למשול.

      יש עוד המון, אבל לא רוצה לכתוב ארוכות.

    5. בועת הנדל"ן היא לא רק בעיה כלכלית, היא גם בעיה חברתית ובטחונית – ולא ברור כלל שממשל כזה או אחר יכול לטפל בה.

      אם ממשלה כלשהי תתערב להוריד את המחירים באופן דרסטי באזור גוש דן – הפריפריה תתרוקן מיהודים ותיפול בידי הערבים והבדואים.

      הדרך היחידה לטפל בבעיה זה לגרום לגוש דן באופן טבעי להתפתח מזרחה. וזה דבר פרובלמטי למדי בגלל הסכמי אוסלו. כל כלי כלכלי אחר שהממשלה תקים הוא בגדר בטל בשישים, ולא יותר משינוי קוסמטי. אני לא אומר שאי אפשר – צריך אומץ לבטל את הסכמי אוסלו ולהתחיל לעודד הגירה.

      אני מסכים עם רוב הדברים שכתבת על ביבי נתניהו בשרשורים. הוא גם בהחלט אחראי באופן עקיף לממשלה הרעה שקמה, אם לא היה מתנהג איך שהוא מתנהג עם כל כך הרבה קולגות בימין. ועדיין מה שבנט עשה זאת קפיצת מדרגה בפאזה לרמה אחרת לגמרי, סינגולריות של ממש. אף פוילישטיק ואף תרגיל מסריח שביבי עשה בפועל נגד הימין ונגד בוחריו לא משתווה לבגידה בערכים, לבגידה בבוחרים וברצון רוב העם, לתאוות השלטון הכל כך מביישת של בנט. סוף כל סוף ישנם גבולות שביבי כנראה לא היה עובר, בין כי הוא לא יכול, או כי הוא לא רוצה.

      דבר אחד יש להסכים, לרוב הימני בעם מגיע הרבה יותר טוב. ממשלת ימין על מלא באמת, גם במעשים. נקווה שבעתיד הקרוב זה יקרה.

    6. מה?

      מאות שורות של מלל והכל בנוי על "יתכן ובעתיד לסבתא יהיו גלגלים ולכן יש סיכוי שהיא תהיה אוטובוס"?

      כתבת אלפי פעמים "אם אם אם אם אם אם אם אם אם" אבל כבודו מתבסס על האם-ים של עצמו, כאילו זו המציאות המוחלטת. אבסורד.

    7. ראשית, לא טענתי שהמצב מושלם. להמשיך להצביע על כך שיש עוד מה לתקן זה מטופש. בעקר כשלא התמודדת מול הטענה העיקרית שלי-שיש מעט מאוד מה לעשות ושלכן האסטרטגיה כרגע היא לצבור עוד כוח וליישם את המעט שאפשר בינתים.
      נתניהו אכן זז מעט ימינה בממשל טראמפ אך עדיין היה וגבל בידי כל המערכות שפירטתי.
      אתה טוען שנוח לו להיות מוגבל אבל העובדה היא שהוא עושה הכול על מנת לחזק את הימין כולל לסבול שנאה שאתה ואני כנראה לא היינו עומדים מולה, כולל להכיל אפילו את הדפוקים מ'עוצמה יהודית' ו'נועם' אם זה מה שצריך וכולל אפילו לסגור עסקאות עם החרדים(שתכלס הם הרבה יותר זולים ובאמת מאמינים ב'חיה ותן לחיות'). וכפי שהצבעתי, התוצאות בקלפי מראות שזה עובד והימין רק מתחזק. למעשה השמאל כמעט מת ונאלץ למתג עצמו מחדש כ'מרכז' ולהיעזר בגנבי קולות.
      אם כבר, אלה אותם ממהרים להישגים כגון בנט וסער שמוכנים לחזק את המחנה השני בטווח הארוך בתמורה לכמה הישגים בטווח הקצר. נחמד ששקד השיגה כמה שופטי עליון(המתבטלים בדעת רוב) אבל זכור שבתמורה היא מינתה את מנדלבליט, חיזקה את היועמ"ש, קידמה את חוק ישראל היום ופיצלה את גוש הימין. נחמד שבנט מקדם בניית יישוב ביו"ש אבל זכור שתמורת זה הוא חילק משרדים לשמאל, נתן לערבים עמדת כוח על הקואליציה, קידם גם את חוק ישראל היום ותרם גם לפיצול הימין. במקרה של סער ושות' קשה לי לחשוב על הישגים מצידם.
      ההשואה לבגין אינה במקומה-בגין לא החליף מנכ"ל משרד ראש ממשלה שמאלני ובכך מנע מהימין הזדמנות להתחזק. נתניהו תמיד הלך על הכי ימין שאפשר. אם כבר ההשוואה היא שוב ליריבו של נתניהו. להזכירך: שקד עשתה אותה טעות כשנכנסה למשרד המשפטים.
      דווקא טוב שיש ראש ממשלה שמבין את חשיבות הסבלנות ולא רץ להביא הישגים בטווח הקצר בלי להבין את המחיר הגדול יותר. נקווה שמי שיחליף אותו ידע להמשיך את דרכו.

    8. כמובן, לצד התחזקות הימין בקלפי, רואים את הצלחתו של נתניהו גם בתחומים אחרים כגון התקשורת: מהתחזקות ישראלה יום עד שהשמאל נאלץ לרמות ולהשתמש בחוק דרך הצלחת לאטמה להגיע לטלויזיה כ'הכול שפיט'(שלצערנו היה גירסא גרועה של המקור והרג את עצמו) ועד לשיא(בינתיים): ערוץ 20.
      וגם בתרבות ביבי ורגב הובילו לעליית הזמרים המסורתיים עם נטייה ימנית.
      מה עם צמרת הביטחון? כוכבי הוא רמטכ"ל ימני בהרבה מרוב קודמיו והביא הרבה גאווה וחוזק לצבא(כמובן, גם פה אנחנו רק בתחילת הדרך) ואותו דבר נכון ליוסי כהן(ראש המוסד לשעבר). לאט לאט רואים מהפכה בתחום.
      יש עוד תחומים רבם שהימין עוד לא הצליח לחלחל אליהם(משפט, אקדמיה, חינוך…) אבל ללא ספק 12 השנים האחרונות היו מהפכה של ממש מצד הימין!

    9. לימני,

      טענתה די הרבה טענות,

      אתייחס רק לראשונה על מנת לא למלא את האשכול.

      בישראל 4 מטרופולינים – מדינת ת"א (מנתניה עד רחובות, מהים ועד כפ"ס) המטרופולין הגדול ביותר וכזה ששואב אליו עוד ועוד אוכלוסיה. מטרופולין ירושלים, מטרופולין חיפה ומטרופולין באר שבע. בכל מטרופולין יש אוניברסיטה טובה, ביה"ח מרכזי אחד או יותר, תרבות ופנאי.

      אתה טוען שאתה לא רוצה לרוקן את הפריפריה – מצויין הפוך את הפריפריה למרכז.
      איך תעשה זאת? דאג שחברות ההיטק יפתחו משרדים בבאר שבע, ירושלים וחיפה. כשחברות ההיטק יגיסו עשרות אלפי עובדים בשכר גבוה – הפריפריה תהפוך למרכז. איך עושים זאת? במקום הטעות הקרדינלית של פתיחת עשרות מכללות אקדמיות שנעשתה ב- 1993 (השנה של אוסלו) הגדל את כמות הלומדים בחוגים המבוקשים באוניברסיטאות ב- 3 המטרופולינים שאינם מדינת ת"א. המכללות חלקן משמשות מרצים בשלהי הקריירה ומוציאות הון עצום על שכר והטבות ולא על הוראה ומחקר – בשם האיזון התקציבי חלקן מתפשר על איכות ההוראה ומבזבז שנים של אלפי לומדים שיתקשו למצוא עבודה בהמשך. לפחות מחצית מהכסף מהכיס של מדינת ישראל. האם יש לתגמל מרצה בשנות ה- 60 לחייו לקראת פרישה עם תקן רקטור, נשיא או כל title אחר? לחילופין את הכסף יכולת להשקיע בעוד 50 סטודנטים בשנה שילמדו בטכניון או בבן גוריון או בעברית – כעת סביר כי כבר מאוחר לסגור את המכללות האקדמיות – אבל אלץ את הנהלת האוניברסיטה להגדיל באלפים בשנה את הלומדים מקצועות מבוקשים כמו מדעי המחשב, הנדסות למינהן, רפואה, ….. אתה גם יכול להכשיר כח אדם למקצועות שהם לא חושבים עליהם – רוצה תואר בפסיכולוגיה? מצויין, חד חוגי הסכם שלך נמוך מדי תרצי ללמוד פסיכולוגיה עם כימיה או מדעי המחשב עם פיזיקה כדו חוגי? עשרות אלפי צעירים וצעירות שיגיעו ל- 3 המטרופולינים הללו בגילאי ה- 20 שלהם הם הכח המניע. החברות תשמחנה לדעת שיש עוד כמה אלפי בוגרי תואר ראשון שמסיימים כל שנה בבן גוריון או בטכניון או בעברית – אתה תראה פתיחה של משרדים. למי שיקר לפעול מחיפה יכול להעתיק את פעילותו למגדל העמק או לנוף הגליל. במקביל, דאג למצאי דיור במחירים נגישים – דירה בבאר שבע בבניה רוויה לא צריכה לעלות מיליון ש"ח. כולל רווח יזמי, מע"מ עלויות בניה דירה כזאת ניתן לספק גם ב- 500,000 ש"ח ל- 100מ^2 בנוי. לא חסרות קרקעות סביב באר שבע או בצפון. מי שרוצה דירה מפונפנת ברוטשילד שישלם – אין לך איך להרים שם דירות נוספות בזמן קצר. גם פלורנטין בת"א היתה עזובה של דירות שאף אחד לא רצה לגור בהן למעט אוכלוסיה צעירה – הפוך את באר שבע לשיקית כמו פלורנטין.

      תחשוב על הפוטנציאל של כח אדם צעיר ואיכותי שלא כבול עדין "למרכז". תחשוב על מנהל חברה כימית סביב באר שבע שמקבל איש IT שגם מבין את הקשר בין לחץ וטמ"פ על גדלי גבישים בתהליך. מאיפה לאיש ה- IT ידע בהנדסת חומרים? הוא מאוד רצה מחשבים באוניברסיטת ת"א אבל מה שהצליח להתקבל אליו הוא מדעי המחשב עם כימיה בבן גוריון. תסכים איתי שזה עדיף על תואר שיתכן ברמה נמוכה ממכללה שאף אחד לא מכיר את שמה?

      כעת על מנת לאפשר את כל זה אתה צריך משילות, אתה לא יכול לאפשר שקבוצת בדואים ברכב יוקרה יעצרו ליד מדרכה וידרשו פרוטקשיין או שהעסק יכול להשרף או שהרכב יוקרה נוסע בצורה חצופה כנגד כוון התנועה במהירות מטורפת. אתה יכול להוסיף את הסרטון שעלה בו החברה הללו גם הוציאו קנים של רובים אוטומטיים וירו באמצע כביש ראשי בנגכ בשם חתונה בחמולה.

      אתה פשוט צריך לדאוג שהשוטר שרואה כזו התרחשות לא יתבייש לבקש תגבורת שתגיע ואם צריך תעצור בירי חי גיפ שמרשה לעצמו להוציא נשק מהחלונות באמצע כביש ראשי תוך כדי נסיעה מטורפת בצד הנגדי. לאחר שנאלצת לעשות זאת, לא לשלוח שליחים להתחנן לראש השבט אלא כח משטרתי פורץ לביתו של כל אחד מהנוסעים ברכב ודיירי הבית שיכולים להיות הוריו או אחיו ממתינים בחוץ בזמן חיפוש. תעשה זאת ואתה מאותת לכולם שאתה בעל הבית. לשוטרים שלך יש גבוי. לאחר יום קרב שכזה, אף שוטר לא מגיע למח"ש לאחר שנאלץ לשכור עו"ד רק כי הגן על מדינת ישראל ע"פ הבנתו. אפשר שצמרת הפרקליטות ובתי המשפט חושבים שזכותו של מנדהו להשליט טרור ברחובות להטריד נערות, לנסוע בצורה עבריינית – הרי ברור לרב הדומם במדינה שהם חיים בללה לנד מדומיין של זכויות. שאל את עצמך האם ג'וליאני בניו יורק היה מאפשר לרכב יוקרה לנסוע בצד שמאל בעיר עם 2 קנים של נשק אוטומטי מחוץ לחלון לאחר שמישש ישבן של נערה כבת 15 בשכונה עשירה והמשיך לדרכו.

      לכאורה חסר כח אדם טכנולוגי? מצויין במקום להוציא את עבודת הבדיקות בשכר נמוך יחסית לאוקראינה או הודו גייס סטודנטים בקצת יותר כסף בבאר שבע – המשכורות עולות יותר אבל אין לך את ה- overhead של טיסות והפעלת צוותים בעלי קודים התנהגותיים שונים. בנוסף, הידע נשאר בארץ – גם אם ילכו למקום אחר לך ברמת המדינה לא משנה מי משלם לך מס הכנסה, בטוח לאומי ובטוח רפואי – ממש לא מעניין אותך אם זו חברה XXX מהרצליה פתוח או YYY מנתיבות.

    10. תגובה ל-"נו באמת",

      מה שכתבת בצורה יפה, זו התעלומה הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית.

      אני רוצה להאמין שנתניהו הצליח לעשות *משהו* לכיוון ימין, למרות שהיה מחושק בצורה כמעט מוחלטת ע"י הממסד, שרואה בו לא פחות משטן.

      שים לב שלמרות שלא היה ממש ימני מובהק, היה הסדין האדום של השמאל.
      רדפו אותו משפטית 20 שנה, עשו לו רצח אופי תקשורתי בלתי-נגמר ואפקטיבי מאד.

      יכול להיות שאם היה פועל יותר בימניות היה גומר מזמן כמו טראמפ. הממסד היה מוצא דרך להעיף אותו בכל מחיר. נתנו לו להמשיך עם שתי ידיים על הצוואר, והוא תמרן עם מה שיש.

      אולי הוא פשוט חכם ולא צודק. באמת שאני לא יודע.

  6. זו גם לא תהיה מדינה של אינדיבידואליזם. איזה אינדיבידואליזם יהיה תחת השמאל?

  7. רוצחי הישראלים תמורת פרסים מאוסלו, מצאו סיסמא חדשה – ממשלת שינוי.

    אמין כמו בנט.

  8. עם כל התיעוב והבחילה ממעשיו ואישיותו של בנט, ביבי לא יכול לרחוץ ידיו ולומר ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו

    תקצר היריעה מלהכיל את כל מחדליו של BB. אז כל עוד הוא לא עורך חשבון נפש נוקב, עדיף שהוא יפרוש

    1. בניטו,

      כבר כתבת את הספר "כיצד לשלב את נתניהו בכל 2 משפטים שאני רושם"?

    2. הנה, פה מדברים על חדירה של גורמים אנטי ציוניים (ולדעתי אפשר גם להוסיף – אנטי יהודיים, או אפילו פשוט אנטישמיים), והנה אנחנו רואים את שני המגיבים הראשונים – בדיוק כאלה; גורמים החודרים אל המחנה ומכרסמים כתולעת את מסדי קיומנו.
      הראשון, "יגאל גיל", בא לטנף מבלי להביא שום ראייה ואפילו לא דוגמא. לכן אינו מדווח אמת.
      השני, "שמואל", מנסה להתחבב עלינו באמצעות "דעתו" על בנט, מביא לנו פראפראזה מספר דברים (בעיניכם זה יוצר אמינות?), ואז פותח את הלוע ומתחיל לטנף גם הוא. שימו לב להבדל קטן וחשוב – "בנט" מול "ביבי" או "BB". נראה קטן ולא חשוב אה? ככה בדיוק יוצרים דה-לגיטימציה, ישר מספר ההוראות של האנרכיסט (היהודי לצערינו) סול (שאול) אולינסקי. הוא מדבר על איזשהי "יריעה" שכנראה תקצר, אבל קשה לו לציין משהו ספציפי; הוא מדבר על "מחדלים", אבל לא מזכיר אפילו אחד; הוא מקשקש על "חשבון נפש", אבל אינו מציין – חשבון נפש על מה? ואז הוא מסכם בהכרעת הדין – "עדיף שיפרוש".
      ולכם אומר – היזהרו לכם מן הבוגדים מתוך המחנה. מדברים במתק שפתיים, בשפה שאתם מזהים, לובשים את הבגדים שלנו ואוכלים לצידנו – אבל הם המסוכנים שבאויבים.

    3. אכן, שני המגיבים הראשונים אב"מים – ר"ת של "אבל ביבי משהו".

    4. אוריאל,
      זה יותר פשוט מזה. גם למידה הגיע העדר של YNET.

      בעבר הלא רחוק התגובות באתר היו רציניות ומנומקות, גם אם היו נגד הקו של מידה.
      לאחרונה מגיעים המגיבים של הכותרת בסגנון YNET.
      לפחות מגיע למידה טראפיק..

    5. במועד פרסום התגובות הקודמות לזו, שני האב"מים היו 2 התגובות היחידות.

      "יגאל גיל" ו"שמואל", למען דיוק בשימות גולשי פראבדה של שוקן ו/או מוזס.

  9. ליגאל גיל ושמואל,
    גם לי יש ביקורות רבות על נתניהו וגם אני חושב שהוא עשה מספר טעויות(בכל זאת בן אדם ועוד אחד שעומד תחת לחץ מטורף על בסיס יום-יומי עם יום עבודה של הרבה מעל 12 שעות).
    אבל אשמח אם תוכלו לתת דוגמאות של מקרים בהם הוא בחר נגד דרך הימין בהתחשב ב:
    א. הצורך להתפשר עם מפלגות מרכז על מנת להרכיב קואליציה של 61 המנדטים הימניים ביותר הזמינים וההשלכות של הסכם קואליציוני. ואל תשכחו שהמרכז הפוליטי הוא החלק הכי סחטן במפה הפוליטית0לבני שרת חוץ עם 6 מנדטים, ליברמן שר בטחון עם 4, גנץ חצי ראש ממשלה עם 15 ובנט ראש ממשלה עם 6 הם רק חלק מהדוגמאות וזה עוד בלי להזכיר את כמויות השרים והמושג 'שר בלי תיק' שהומצאו בשביל המרכז).
    ב. מערכת משפט עוינת המחזיקה בכוח לקשור היטב את ידי המערכת הפוליטית
    ג.תקשורת לעומתית שחייבים להתחשב בה כדי להצליח להיבחר מחדש אחרת כל מה שתעשה יבוטל על ידי הממשלה הבאה.
    ד.שיתוף פעולה מינימלי (אם לא פחות) של מדינות אחרות ולחצים מצידן(למעט ארה"ב של טראמפ).
    ה. אופוזיציה הנוטה לחוסר אחריות ומוכנה להכשיל הכול ואף להסיט אנשים כנגד השמירה על הקורונה(הסדקים הראשונים בציות היו של מפגיני בלפור ועידוד האופוזיציה והיועמ"ש גרם לרבים להסיק שכנראה הקורונה אינה נוראה כפי שהיא נשמעת או אפילו מומצאת) ובלבד שלא לפרגן לו על כלום. מה שהקשה אף יותר על השגת תמיכה ציבורית.

    ולהזכירכם-בתוך כל זה הוא הצליח לקדם לא מעט דברי ימין ואף לחזק את גוש הימין לרמה שנדרשו גנבי קולות שיתחזו לאנשי ימין כדי להפיל את גוש הימין. רק בזכותו אנחנו בדרך לנקודה שלימין יהיה את הכח להשיג רוב משלו ואשכרה להעביר חוקים שיאפשרו לו להשתחרר מכל הכבלים הנ"ל ובאמת לשלוט.

    1. ושכחתי לציין: הוא נאלץ לשלם הרבה מס שפתיים אבל יש פער בין דיבורים למעשים(רק תשאלו את אנשי הימין החדש ותקווה חדשה שדיברו הרבה ימין לאורך השנים אבל המעשים שלהם…) והוא בהחלט ידע מה לא לגבות במעשים(במידת האפשר).

    2. ימני, אני מתנדב לענות לך במקום "שמואל", "יגאל גיל" "נו באמת" וכל השאר.
      שים לב, זה הולך ככה (תתרכז, מדובר בטיעונים אנליטיים משובחים, מסודרים ומנומקים היטב) :
      אבל ביבי
      אבל ביבי
      אבל ביבי
      אבל ביבי
      אבל ביבי
      וחוזר חלילה.

  10. טכנית, בנט לא יושב תחת לפיד במסגרת רוטציה. והוא עוד יכול לקיים את ההבטחה לא לשבת תחתיו(ולעניות דעתי, זה גם מה שהוא מתכנן). והוא גם לא יושב עם עבאס, עבאס הוא תומך חיצוני.
    אל תזלזלו בבנט, האיש יודע בדיוק מה הוא מבטיח ומה הוא לא מבטיח.

    1. וודאי.

      ״במצב הביטחוני שנוצר אי אפשר לנצח את המלחמה בממשלה שנסמכת על רעמ״. המצב הבטחוני היום, מאוד-מאוד שונה מ-13 במאי 2021. וודאי וודאי.

      או שבניטו לא מתכוון לשמור על חיי אזרחי ישראל, עד למועד החלפתו המתוכנן ע"י חסר תעודת בגרות?

    2. אחמד,
      לא הבנת. אני לא מגן עליו. אני רק מצביע על כך שמדובר בתחמן שכנראה צריך ממש לתפוס במילה.

    3. הוא ללא ספק הפר את הבטחתו. הוא לא חתום על שום חוזה מול המצביעים שלו. לא צריך לתפוס אותו המילה. אפילו הוא בעצמו לא מעז להגיד שהוא לא הפר את הבטחות הבחירות שלו.

  11. ראוי לקרוא את ספרו של משה פייגלין – "להיות יהודי חופשי". נתונים וטבלאות, מחיר הדמים ומחיר ה"דמים" במובן כסף.

  12. אנחנו 73 שנים חיים במצב של בתר ציונות . התנועה המכובדת סיימה את תפקידה ביום הקמת המדינה.

  13. לפני שאתה מורח את 'הגיגיך' תלמד לקרוא ולהבין מה נכתב – לא, לא בדף המסרים שלך. אחרת אתה הופך לבדיחה.
    'המפלגה שלי' – ימינה? הצחקת את בניטו.

    1. תודה על מאמציך להוכיח, שיכולתך "לנמק", מסתכמת באד הומינם.

      אם זה מצחיק אותך, שזו רמת ה"נימוקים", גם של בניטו – זו בעיה שלך. עבורינו, משתתפי הדיון הציבורי אשר יודעים לנמק – מאמציך להוכיח שיכולתך מסתכמת באד הומינם בלבד, זו הסיבה לכשלונו של ראש ממששת המנדטים.

  14. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  15. למה הכותב חושב שהשמאל מאמין באינדווידואליזם? זה עומד בסתירה מוחלטת למה שרוב השמאלנים אומרים שהם מאמינים בו.

  16. מגיעה לך 'מדליית ארד' על חרטוט התירוצים של נתניהו לזגזוגיו המרכז-סמאלניים כל ימי שלטונו. קודם כל זה שקר והונאה שאי-אפשר 'משפטית' לבטל הסכם פוליטי ביסודו. טראמפ יצא מהסכם הגרעין עם איראן ומ'הסכם האקלים' של האו"ם והוכיח שאתה מקשקש שטויות ולא גם בקומקום. אתה חושב שאם צ'רצ'יל היה מגיע לשלטון לפני פרוץ מלה"ע ה-2 הוא לא היה מבטל את הסכם מינכן המחפיר? אבל צ'רצ'יל היה צ'רצ'יל, ואדונך היה ונשאר דמות קומי-טראגית. אותו הדבר נכון לגבי כל נקודה ונקודה בתגובתך. מי שמאיים 'למוטט את החמאס' ותוקף את יריביו – כגון ציפי לבני וקדימה – על שהם עוצרים את צה"ל וקושרים את ידיו ועושים 'תהדייה' עם הטרוריסטים, ובעצמו עושה אותו הדבר, לא ראוי לטיפת אמון, בעיקר אם נזכרים בספר שהוא כתב על איך נלחמים בטרור. כן, לא רק בנט כתב ספר על איך מנצחים מגיפה, גם אדונך כתב, וניגב בו את אחוריו. מכל החוכמולוגיה שלך ושל אותו אלוף לא-חכם (בלשון המעטה) שאתה מסתמך עליו בנוגע ל'קומבינציות' עם אירגוני הטרור הגענו למצב שחצי מדינה משותקת במקלטים וחדרי ביטחון ואירגוני הטרור בעזה משגרים מאות ואלפי טלים למרכזי האוכלוסייה בישראל שרק בנס עד היום הסתיימו ללא טבח המוני. כנ"ל לגבי הכשרת האחים-המוסלמים שעליהם אדונך רצה רק 'להישען' אבל לא להכניסם לממשלה, יעני ללכת 'עם' ולהרגיש 'בלי'. רק לא סיפרת לנו על מחיר ה'הישענות' שאדונך היה מוכן לשלם לתומכי הטרור תמורת ארבע אצבעותיהם בכנסת. אתה מנסה להשחיל לדיון תרגיל עם עיסאווי פריג' השקרן, אבל כדאי להזכיר לך שמנסור עבאס חשף את הצעות המחיר שאדונך היה מוכן לשלם לו, הבעייה היתה בנט שמנע מאדונך את הרוב בכנסת כי הוא היה מחוייב ל'אחיו' לפיד ורצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר מבלי שנתניהו יישב בעורפו. לגבי הבנייה ביו"ש הרי ראשי ההתיישבות הם אלה שספרו איך אדונך ועושי דברו חנקו את הבנייה, ושבימי רבין, אולמרט וברק בנו הרבה יותר. אבל אתה 'יודע' שההיפך הוא הנכון ולהוכחת חרטוטיך את מסתיר את 'מקורות המידע' העלומים שלך. כנ"ל לגבי הסיפוח. כשבגין רצה לספח את ירושלים ואת רמת הגולן הוא סיפח ולא קשקש. אדונך העלוב היה בשלטון יותר מ-15 שנה ולא היה מסוגל לפנות אפילו כמה פחונים בח'אן אל-אחמר למרות שהתחייב לכך בהבל פיו הגדול והתמיכה שהיתה לו מבג"ץ. שלא לדבר על המתרחש בשטחי C, בנגב ובגליל שהוא הסגיר לאוייב הערבו-איסלאמי עוד הרבה לפני בנט. בקיצור: אין חשבון נפש, אין ביקורת עצמית, רק דיקלום עבדותי ומגוחך של דפי מסרים תעמולתיים ושקריים. האמת היא שאדונך ייסר אותנו בשוטים ובנט מייסר אותנו בעקרבים. אבל ללא השוטים של אדונך לא היינו מגיעים לעקרבים של בנט היום. ועוד לא נגעתי בהרבה דברים, כמו החענדאלעך שלו עם 'מערכת המשפט' המושחתת והרקובה עד היסוד והתמיכה המוחלטת שלו באלה שבסוף הפכו עליו את השולחן והחריבו את עולמו.

  17. תפקיד הפוסט-מודרניזם בהיסטוריה הוא למוטט הכל. הערכים היחידים שישרדו את הטיהור הערכי הזה הוא רק ערכים נצחיים, כלומר ערכים אלוקיים, מידותיו של הבורא, שאותן הוא מלמדנו דרך התורה שנתן לנו.
    הפוסט מודרניזם ממוטט כל אידיאולוגיה שאינה מקשרת את עצמה אל הבורא.

  18. לגבי נתניהו ושיחרור חייל חטוף,אכן לא עמד במפעלות הקרן להשמדת ישראל!
    אך היה חייל חי בידי האויב!!
    מצב נורא.
    לגבי פשע אוסלו.
    פרופ' אלישע הס טוען כי בוצע מתוך יאוש של השמאל,יצירת מציאות מדומיינת של "ישראל חלשה", למרות הניצחון הגדול ,במלחמת יום כיפור.
    פרופ' הס,היה איש ביטחון ,לפני האקדמיה.
    הוא מתאר הלם,כאשר שמע מאהרון יריב, המוערך אצלו ,עד אז,שישראל חלשה!
    אז ,יאללה,נגמור עם זה ,נביא את ערפאת!
    כך גם הפילו זרים מנוכרים מוחלטים על ערביי יהודה ושומרון,והרסו את חייהם ,ופיגעו בחיינו.רק ההסתה האינסופית מהרשות, גורם מבדל איום של הערבים אזרחי ישראל, שפנו לג'יהאד!
    טריאומוויראט הפשע ידע הכל על תוכניות ערפאת!
    השמאל היהודי תמיד אובדני ורוצה לקחת את כולם איתו. ברל כצנלסון אמר זאת.