קריאות "ברוח ובדם נפדה את אל אקצא" במשחק הכדורגל בין מכבי חיפה לבני סכנין

על רקע פארסת בריחתם של המחבלים מכלא גלבוע ותפיסתם, נשמעו קריאות "ברוח ואש נפדה את אל אקצה" מצד הקהל של בני סכנין. הסרטון הועבר לבדיקת תובע ההתאחדות לכדורגל

הקהל של בני סכנין באצטדיון סמי עופר (צילום מסך: טיקטוק)

במשחק ליגת העל בכדורגל, שנערך אמש באצטדיון סמי עופר, מגרשה הביתי של מכבי חיפה, נשמע הקהל האורח, זה של קבוצת בני סכנין שואג קריאות: "ברוח ובדם נפדה את אל אקצה". בימים כתיקונים, קריאה זו היא בעייתית וקוראת לאלימות, אך על רקע הפגנות התמיכה במחבלים שברחו מהכלא ברחבי הארץ ובגדה – הבעייתיות אף גוברת.

 

קבוצת בני סכנין, יש לציין היא קבוצת הדגל של המגזר הערבי ובעבר נוהלה על ידי מאזן גנאים, שמכהן היום כחבר כנסת בקואליציה, מטעם מפלגת רע"מ, בהנהגת מנסור עבאס.

 

צפו בסרטון מאמש:

 

מבדיקה של מערכת מידה מול ההתאחדות לכדורגל, עולה כי הסרטון הועבר לתובע ההתאחדות לכדורגל ועומד כעת בבחינה שתקבע האם יש מקום להעמיד לדין את קבוצת בני סכנין על התנהגות אוהדיה. אגב, חרף תפקידה הרשמי של ההתאחדות לכדורגל – מנהלת הליגות בכדורגל, זו שאחראית על מיתוג ושיווק הליגה טרם התבטאה בנושא ולא ברור כיצד ואם בכלל תפעל אל מול הפגיעה הקשה בערך המותג שהוא ליגת העל, המכונה "ליגת הבורסה לניירות ערך" על שום הסכם החסות בינה ובין הבורסה לניירות ערך.

 

האם זו בכלל הסתה?

בינואר 2019, בעקבות ההפגנות נגד חוק הלאום, הגיעה המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) דאז, עו"ד נורית ליטמן כי בקריאה זו אין קשר לטרור. לטענתה של ליטמן "עבירות ההסתה לאלימות ולטרור דורשות יסוד תוכני, של תמיכה או עידוד לאלימות או טרור, וכן יסוד הסתברותי", וכן "הוכחה של אפשרות ממשית שההתבטאות תוביל בפועל למעשי אלימות או טרור". עוד הוסיפה בקביעתה כי "ההתבטאויות אינן מפורשות או מובהקות ואינן בהכרח מהוות עידוד, אהדה או תמיכה למעשה אלימות או טרור".

 

עו"ד מיכאל דבורין, חולק על קביעה זו וטוען כי עמדתה זו של הפרקליטות אינה מפתיעה. "הפרליטות מסרבת לראות את מה שהן המגזר הערבי והן כל מי ששכלו בראשו, כי הקריאה 'ברוח ובדם נפדה את פלסטין/אל אקצה' היא קריאת הסתה מובהקת וברורה, אשר משמעותה היא קריאה לאלימות. לא מעט פעמים לאחר שנשמעו הקריאות הללו – היינו עדים לתחילתה של אלימות החורגת ממילים. לאור זאת, עמדת הפרקליטות היא המשך לסלחנות, או אם תרצו אף לגזענות של הציפיות הנמוכות מצד הפרקליטות. לעומת זאת, כל גרפיטי על מסגד וכל קריאה כזו או אחרת מצד יהודים – מוגדרת על ידי אותה פרקליטות כקריאה גזענית או מעודדת אלימות. הפרקליטות, כרגיל, טומנת את ראשה בחול וכולנו משלמים את המחיר על כך".

 

החלטת תובע ההתאחדות לכדורגל תובא לכשתתפרסם.

 

הסרטון הועבר באדיבותו של יוסי אליעזר, בעל ערוץ הטלגרם '301 העולם הערבי'

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. אם כך,

    ברור שלדעתה של עו"ד נורית ליטמן, הדם המדובר בו בקריאה זו, הנו של ישראלים. אשר שפיכתו, ידועה בחוגי רוצחי הישראלים עבור פרסין מאוסלו – שלום.

    כיוון שכל שפיכות דם אחרת – אכן הינה טרור ו/או אלימות, מעצם הגדרתה של "בדם".

    אך היות ואין כאן "תמיכה או עידוד לאלימות או טרור" (לפיכך, זהו השלום לעיל) + וכיוון שמעולם לא נרצחו ישראלים בשם "ברוח ובדם נפדה את אל אקצא", במיוחד לא בשנתיים האחרונות – ה"יסוד הסתברותי",

    באמת לא ברור, מדוע הסקה לוגית אלמנטרית (לעיל) מובילה לכך, שעו"ד נורית ליטמן תומכת ברצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו ומשתדלת בעבודתה, לעזור למנוע את כליאתם של תומכי ואולי גם מבצעי, רצח הישראלים.

  2. מדובר במועדון מחבלים לכל דבר. הפרקליטות הסמאלנית המושחתת נותנת רוח גבית לטרור הערבי שחסידיו מסיתים 'לשחרר' את אל-אקצא לא רק ברוח, אלא *בדם*, בשפיכת דם היהוד. אין הבדל בין ההסתה הזאת לבין אד'בח אל-יהוד שנשמעת בהפגנות האספסוף הערבו-איסלאמי בארצנו *בראשות מנהיגיו* – כמו כאן בבירת הטרור הערבי בישראל אום אל-פחם: https://www.youtube.com/watch?v=5CpUU1vHHjw

  3. אלו מקבלים ת.ז כחולה , ביטוח לאומי , ואנחנו כלקוחות מפרנסים אותם , ניראה אותם שנה תחת שלטון חמס אחרי יום אחד הם ירצו שנתניהו יהיה המלך שלהם.