הדמוקרטיה מתה – קובץ סופי

כל פעולה של הממשלה הנוכחית נראית כמו מכוונת לדבר אחד – הישרדות, כאשר הם הבינו שהדרך הטובה ביותר לשרוד היא להעלים ולהחביא את הביקורת – גם באלימות פיסית

שר החוץ, יאיר לפיד (צילום: חיים צח, לע"מ)

זוכרים את כל ההפגנות של לובשי החולצות השחורות ונושאי הדגלים שיובאו מהפרוגרסיביים בארצות הברית שזעקו בזמן שלטון נתניהו שהדמוקרטיה מתה?

ובכן, היא מתה דווקא כשממשלת שמאל עלתה. וזו ממשלת שמאל, שלא תטעו. זו לא ממשלת אחדות. מהעומד בראשה, דרך מפלגתו כלה באחרון חברי הקואליציה.

 

שמאל

בעוד מספר המאומתים עולה, ישראל מטפסת למקום השמיני במספר המתים, אדם נפטר כי לא הייתה מכונת אקמו, ראש הממשלה שהבטיח להקים ממשלה שאכפת לה וזעק מעל דוכן הכנסת ״אנחנו עם הולך ומת״ החליט שלא לכנס את קבינט הקורונה. הוא לא רוצה לשמוע את המומחים, הוא לא צריך לשמוע את הרופאים, על הדרך הוא גם תוקף באומץ אנונימי את ד״ר אלרעי פרייס שיש לה אג׳נדה חצופה לשמור על בריאות הציבור.

 

מה זה אומר על ראש ממשלה כאשר הוא תוקף את הרופאה הממונה על בריאות הציבור?

גם אם אינו מסכים איתה, חובה עליו לכנס את קבינט הקורונה ולשמוע את דברי המומחים. הרי לא יעלה על הדעת שלא יכנס את הקבינט הביטחוני ולא ירצה לשמוע את אנשי מערכת הביטחון או לא יכנס פורום כלכלי ולא ירצה לשמוע את אנשי בנק ישראל.

 

צעדי ענק אל פי משטר פאשיסטי

נפתלי בנט ממשיך את המסורת בה נהג להדליף מישיבות הקבינט הביטחוני, עכשיו הוא מדליף מישיבות בנושא הקורונה. העניין הוא שעכשיו הוא ראש הממשלה.

כשם שכפה את עצמו על הציבור כדי להיות ראש ממשלה, הוא כופה את עצמו על הממשלה, על הקואליציה ועל העם כולו. יש עכשיו אנשים שנפטרים רק כתוצאה מכך שנפתלי בנט החליט שלא לשמוע לגורמים מקצועיים כי הוא ראש הממשלה, וזה לא נגמר בקורונה.

 

גם מתן כהנא נוקט בקו שמריח מפאשיזם. הוא מודיע לחרדים מה טוב בשבילם, לא לפני שהוא משסה אותם בדתיים כשהוא מודיע שהם לא ידרכו יותר עליהם. יש מין מדיניות שיסוי בממשלה הזו, כשם שבנט שואף שההורים של הילדים המחוסנים יריבו עם ההורים של הילדים שאינם מחוסנים. מין אהבת ישראל שכזו.

 

בצדק כינו החרדים את מתן כהנא ״אנטיוכוס״ והוא מצהיר בראיון שנתן שזה לא אכפת לו. הוא יפעל לדרוס את הרבנות הראשית וליטול ממנה את כוחה גם לגבי גיור וגם לגבי כשרות, יכניס את הרפורמות בחוק ההסדרים על אף שאינן שייכות, כי הוא בממשלה. מפלגת ימינה השתמשה בבוחריה ועכשיו היא זורקת אותם.

 

לא רק שלא מעניין את אנשי ימינה מי שלח אותם לכנסת, הם גם לא חסו עליהם ביודעם כיצד יצטרכו להתבייש לעמוד מול אחרים כשיגידו שהצביעו ימינה. הדורסנות האנטי דמוקרטית נמשכת גם כלפי האופוזיציה. חברי האופוזיציה שובצו בוועדות כנסת שאינן משפיעות ובאלה שמשפיעות הם שובצו בהיקף קטן הרבה יותר מכוחם האלקטורלי.

 

זה התחיל במכתב של עידית סילמן אל יריב לוין בו היא מודיעה לו שהועדות תתכנסנה בלי חברי האופוזיציה אם אלה יתנגדו להשפלה והמשיך במכתב של ניר אורבך בו הוא מאיים כי חברי האופוזיציה לא יוכלו להצביע בוועדות, כולל בדיונים על חוק התקציב ועל חוק ההסדרים. למה? כי ימינה בממשלה. כך זה ממשיך אל דורסנות שמפעיל שר האוצר ליברמן בתקציב שפוגע בשכבות החלשות ובהחלטה שלא להטיל מגבלות כדי שלא לפצות שום פיצוי כספי בנוגע לקורונה.

 

אביר קארה שהיה אמור להגן על העצמאים ששלחו אותו אל הכנסת יכול להסתפק רק בהישג המרשים שלא הופעל נגדו שום הליך משפטי לגבי העבירה הפלילית שביצע כאשר הצביע פעמיים במליאת הכנסת. אפילו שרת החינוך שמתנגדת לסוגיות בעניין החיסונים נאלצת לעת עתה להיכנע להחלטה שלא להכניס למוסדות הלימוד מורים ותלמידים שאין להם תו ירוק. למה? כי ימינה בממשלה.

 

מה עושים? מפגינים

אז זהו שגם את הזכות הדמוקרטית הזו לקחו לנו. בג״צ חס על השכנים של בנט ברעננה, ולראשונה עולה בדעתי שהוא אינו עובר לבלפור כדי שלא יפגינו נגדו כשם שהפגינו נגד נתניהו. אף על פי כן, יש הפגנות של הימין ובמחאה האחרונה שהייתה מול סוכה בה הייתה אמורה להתארח עידית סילמן, הסביר ראש מטה ימינה בחריש לאחת המפגינות שאין כבר דמוקרטיה ותקף אותה באלימות פיסית. אולי בנט רוצה שגם פעילי ימינה יריבו עם פעילי ימין.

 

אם יפגעו במפגינים פיסית, כנראה שיהיה להם קשה להניף שלטים בהפגנות או להצביע בקלפי. בהנחה שתחת המשטר הזה תהיינה בכלל בחירות, כמובן.

 

לקריאת כל המאמרים של אורנה ישר – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. יש סיבה ברורה מדוע בניטו לא מכנס את קבינט הקורונה, הוא לא רוצה שיהיה פרוטוקול. בקבינט נרשמות בפרוטוקול המלצות מומחי משרד הבריאות. בניטו מתכונן לוועדת החקירה הממלכתית שתוקם בממשלה הבאה לחקירת המחדל הממשלתי במלחמה בקורונה בממשלה הנוכחית, מחדל שיביא למוות מיותר של אלפי אנשים, הכול בגלל שבניטו רוצה לעשות ההיפך מנתניהו. בממשלות נתניהו נלחמו בקורונה כדי להציל חיים ולא חשוב כמה זה יעלה בסגרים. בממשלת בניטו נלחמים בסגרים ולא חשוב כמה אנשים ימותו מהמגפה.

    1. בניטו הוא איום קטן וחסר משמעות אל מול כל ה-Cronies הקטנים של סטאלין ו-אווה פרון. יש דגים גדולים מאוד וחזקים ומפורסמים ממנו בשיח ההיסטוריציסטי ובמרחב הציבורי של החברה הפתוחה. נניח – דאגלס מקרתור, נפוליאון בונפרטה, גנרל קאו קאו , גנדלף the gay ויוליסס גרנט.

  2. קשקושים ללא מגבלות .מה קרה .אנשי הקמיקזה שמבקשים להתאבד מצליחים? אנשים לא מתחסנים כמו אלה שנוסעים על כביש עם רכב לא תקין או אופנוע במהירות מופרזת .לי זה לא יקרה. יאללה בו נאשים את השלטון בואו נאשים את כולם רק לא את עצמנו אנחנו הנאורים יש לנו את הזכות הדמוקרטית למות תחת איום הקורונה. ממשלת אחדות טובה מאוד סבבי בחירות את ביבי אני לא מאשים לפני שעבר דרך בית המשפט יכול להיות שיצא זכאי. אבל בפירוד ושנאת אחים כן. בנט מנהיג משכמו ומעלה וטוב שהתברכנו בו.
    הוא מנהיג אחדות. ובכך גדולתו וכן הוא מיצג דמוקרטיה אמיתית.

    1. חחחח… אתה בטוח ש"התברכנו"בבניטו נפתליני? האם קראת בכלל את המאמר במלואו?… לא טרחת להתייחס לעובדה שחברי האופוזיציה שובצו בוועדות כנסת שאינן משפיעות ובאלה שמשפיעות הם שובצו בהיקף קטן הרבה יותר מכוחם האלקטורלי. וזאת בניגוד לכללי הדמוקרטיה הנהוגים. עידית סילמן פנתה אל יריב לוין במכתב בו היא הודיעה לו שהועדות תתכנסנה בלי חברי האופוזיציה אם אלה יתנגדו לנעשה וניר אורבך איים במכתבו כי חברי האופוזיציה לא יוכלו להצביע בוועדות, כולל בדיונים על חוק התקציב ועל חוק ההסדרים. שופטי בג"ץ למשל אכן הצדיקו את העתירה של חברי האופוזיציה בעניין הזה לבית המשפט הגבוה לצדק.
      במסגרת ההתנהלות האנטי דמוקרטית של הממשלה הזאת לא הופעל נגד ח"כ אביר קארה שום הליך משפטי לגבי העבירה הפלילית שביצע כשהצביע פעמיים במליאת הכנסת. זאת בניגוד לגורל הח"כים האחרים שביצעו עבירה פלילית זו בעבר: הח"כ חזן והח"כ גורלובסקי, שחסינותם הוסרה והם הועמדו לדין. בית המשפט פסק כי "פגיעה במעשה ההצבעה על ידי הטיית תוצאותיה במירמה, היא פגיעה בציפור נפשו של בית המחוקקים, והפרה ממשית של אמון הציבור בו". אלא שהיום הכול מותר לח"כים המשתייכים לקואליציה של בניטו.
      נראה ש"כלבי השמירה של הדמוקרטיה" המאיישים את מערכות התקשורת שלנו העניקו תעודת חסינות לבניטו ולאיוולת שקד המתירה להם לעסוק במרמה, בהונאה, בנוכלות, במעשי נבלה, בעיוות, בסילוף, בהטעיה ובהולכת שולל, בגניבת הדעת, בשיסוי, בפלגנות ובהסתה. מסתבר שהיום זהו הקונצנזוס. היועמ"ש הגדיל לעשות ומיהר לסגור לבנט את התיק שנפתח נגדו בעקבות התלונה שהוגשה על העלמת עשרות מיליוני ש"ח מקופת "הבית היהודי" ללא כל תיעוד, כפי שעלה מדו"ח מבקר המדינה. סגירת התיק הזאת בוצעה מבלי שזומנו הצדדים למתן הסברים כלשהם בניגוד למה שמתחייב על פי הדין. בקיצור הכול נפלא…

  3. גם כן "פיצחה" את השיטה. לא צריך להיות גאון כדי למכור את כל העקרונות שלך. דרך אגב, קדנציה אחת זה ממש לא "שרידות פוליטית'

    1. עם החיבוק של השמאל והתקשורת.
      עם מניעת ממשלת ימין שהיתה עלולה לחשוף את הדו״ח שאלעזר שטרן טייח ולתקן את עיוותי ועדת הבחירות.
      ועם השיטה של בנט להיכנס לגוש טכני ולפרוש ללא מחויבות או הכרת הטוב רגע אחרי הבחירות(ולסער יהיה אינטרס להצטרף אליו כדי לשרוד פוליטית)-
      זו ממש לא הקדנציה האחרונה שלהם.

  4. אם כבר את מזכירה את הראיון עמוס השקרים והצביעות של השר כהנא(מוסף שביעי של עיתון בשבע לחג הסוכות הנוכחי)-מוטב להזכיר גם את טיעונו שהם העדיפו את השותפים הקואליציונים הנוכחיים כי הם לא רצו להיות חלק מממשלה המפיצה ארס ושנאה(!!!).

    1. בהקשר הזה לא מיותר להזכיר, שלא ממשלת נתניהו הפיצה את הארס והשנאה אלא ההרעשה המתמדת בתיבת התהודה של התקשורת שהתנדבה (על חשבון האזרחים) להעניק כיסוי נלהב למפעל "המחאות" אשר הופעל במסגרת אין ספור עמותות בהכוונתו ובמימונו של אהוד ברק. לשם כך הוא קיבל 10 מיליון ש"ח "למחקר" מקרן וקסנר באמצעות אפשטיין הפדופיל. עבור לאין ספור עתירות לבג"ץ מטעם התנועה לאיכות השלטון שאף היא נתנה את חלקה בהרעשה וגם הן סוקרו בהרחבה וכלה בפעילות היועמ"ש והפרקליטות ומפעל "תיקי האלפים" (הקורס בימים אלה) שסיפקו את דלק התבערה לפרשני האולפנים המשתלחים ולפעילי השטח מ"המחאות" שאלה ואלה יכלו לזעוק: "הנאשם מבלפור". עם הקמת ממשלת שמאל בראשות בנט כל המפעל האדיר הזה להרעשה מתמדת ולהינדוס התודעה פסק ונדם ואותם אנשי התקשורת שנטלו חלק פעיל בהרעשה הודיעו לציבור בסיפוק שכעת זכינו להגיע סוף סוף לעידן של שקט ולשלווה המבורכת. ועל בסיס הטענה הזו ניתלה גם בנט עצמו וחזר ומיחזר את בשורת עידן השלווה והשקט. זה בעצם כמו אותו הנחש הבולע את זנבו שלו אשר הרעיש קודם לכן…

  5. קראתי בעיון ת המאמר. יש לי משהו קטן לומר – בושה וכלימה למה שמובילה ממשלת השמאל בראשות מנסור עבאס ושני מחליפיו בנט ולפיד ….חיסול ברור של מדינת ישראל. אני מתבייש בכם!

  6. כל מילה בסלע..בנטיטוס הנוכל המגולמן השקרן וכל מלחכי הפניכה שקד סילמן ניר אורבך מתן כהנא ועבדיו הנרצעים..כן לא שכחנו את שקדיה פורחת. מכשרים כל שרץ כדי להאחז בקרנות המיזבח..לא שכחנו את האחים המוסלמים ואת השמאל הקיצוני הבזויי הורוביץ זנדברג מיכאלי אביתסאם מרעאנה וכל הפוסט ציונים שיושבים בממשלת הזדון שבנטיטוס הנוכל הקים..גם לא שכחנו את הנוכל המולדבי ליברמן שרוצה לזרוק חצי מהעם על מריצות למיזבלה. זאת לצערנו הממשלה שקמה בתרמית..אין ספק שבנטיטוס הנוכל הנאלח ינסה בכל כוחו להאריך את חיי הממשלה הזו..כי הוא יודע שאת הכנסת הבאה יראה מהבית..ולא שכחנו את גדעון סער עם כל העננה מסביבו על עבירות מין לכאורה..הכל כשר רק לא ביבי והמדינה שתישרף..בנטיטוס לך לך לך

  7. יש לי בקורת על הממשלה אבל מי שמת מקורונה עכשיו זה בגלל שהוא לא שמע לעצת משרד הבריאות ולא התחסן.
    שנה וחצי במגפה , כל בר דעת כבר יודע איך לשמור על עצמו שלא להידבק. לא להיכנס למקומות סגורים הומי אדם, מסכה או שתיים וחיסון!
    תכלס, גם אם יגבילו התקהלויות ל400 איש, מי שלא אכפת לו ימשיך להידבק ולהדביק

    1. א. מתברר שגם מחוסנים נדבקים ונפטרים-פשוט פחות.
      ב. אפילו אם לא מתחסנים אפשר למנוע הדבקות באמצעות סגר פשוט. לצערנו הממשלה מעדיפה להכיל נרצחים מאשר להכיל נדחקים כלכלית וחבילות סיוע. נקווה שהשביתה במעונות תיצור מיני-סגר(הורים שיאלצו להישאר בבית) ותציל קצת חיים.
      ג. את זוכרת איך התחיל חוסר ההתחסנות? לפיד וחבריו בשמאל ובמרכז השמאלי הסיטו וטענו שמדיניות הממשלה מושפעת מהאינטרסים המשפטיים של ביבי מה ששכנע אנשים לציית חות(לא בכדי הגלים תמיד מתחילים במרכז) ובנוסף מנדלבליט וגנץ החליטו שאסור להכיל אפילו תו סגול על המפגינים בבלפור מה שגרם לחרדים שכחלק מתפיסתם לא מוכנים להרגיש פראיירים(ואני לא מאשים אותם) שגם ככה הרגישו פראיירים אחרי שבקיץ שעבר הם הגיעו לשיאים לאומיים באחוזי היבדקות אך התקשורת סירבה לפרגן להם להחליט שכנראה גם להם מותר לזלזל וזה לא מספיק חמור ומכאן זה התפשט לכלל העם.
      ומה התגובה של אותה חבורה? במקום לקחת אחריות ולהתפטר ואף להסגיר עצמם לידי רשויות החוק על גרימת מוות המוני ברשלנות הם החליטו להקים קואליציה חילופית שאין לה אמון מהעם ותעיד העובדה שהממשלה הקודמת הגיעה לביקוש כ"כ גבוה לחיסונים שהיה צריך להגביל לשכבות גיל ולהוריד בהדרגה ובסופו של יום הגיעה ל6.5 מיליון מתחסנים וזה כשילדים, בני-נוער, נשים בהריון, מניקות ומאותגרי חיסון קיבלו פטור מה שאומר שהגיעו למעל 90% מחוסנים או פטורים(והתוצאה הייתה שבסוף כהונת הממשלה הקודמת הקורונה פרקטית הובסה) ואילו הממשלה הנוכחית פתחו במהירות אף לשכבות גיל נמוכות יותר על מנת להשיג מספרים פחות מביישים(ועוד רוצים לאכוף חיסונים בבתי הספר ללא הסכמת הורים, מזל שיש את השרה שאשא-ביטון) ועדיין מדשדשים באזור ה3.1 מיליון.

    2. היום כבר התברר ש-82% מהנפטרים בגל הרביעי (יותר מ-1300 מתים) הם מבוגרים (בני 65 ומעלה) שדווקא כן התחסנו בחיסון השלישי! מכיוון שהחיסון ה-3 הוא בוסטר הוא לא מעניק הגנה מושלמת נגד ווריאנט הדלתא. (תזכורת: ממשלת בנט לא הגבילה את כמות המבקרים בבתי אבות. בתחילת גל הדלתא לא ננקטה הקפדה על חבישת המסכות. לא היה מעקב קפדני אחרי מי שחוזר מחו"ל מביקור במדינות ה"אדומות". נתב"ג לא נסגר. והתברר מאוחר יותר כי אלפי מאומתים עברו שם והדביקו כאן בשרשרת… 45 יישובים ערביים הפכו ליישובים אדומים! שנת הלימודים נפתחה בלי לנקוט באמצעי הזהירות, והתקשורת עסוקה להעניק ליטופים וליקוקים לממשלת בנט-לפיד, ולתקוף את קודמו).
      אולם השערורייה הכי גדולה נעוצה בכך שבבתי חולים הונהגה מדיניות איפה ואיפה: תיעדוף של חולים צעירים בלתי מחוסנים על פני חולים מבוגרים שחוסנו 3 פעמים. מועדפים חולים צעירים שלא חוסנו כלל (!!) או שהתחסנו רק בחיסון אחד או שניים על פני מבוגרים שחוסנו. גם התרופה הפועלת נגד הדרדרות למצב חמור מוענקת במסורה עפ"י אותם כללי התיעדוף ובשיטת הניקוד לפיה חולה צעיר שלא התחסן כלל מועדף על פני חולים מבוגרים שחוסנו בפעם ה-3. כנ"ל עם החיבור למכשירי האקמו שבהם זכו החולים הצעירים וכנ"ל לגבי מכשירי החמצן. זאת למרות שהחולים המבוגרים הללו שילמו כל חייהם את מיסיהם למדינה בציפייה הטבעית שזו תדאג להם בבוא היום.
      בקיצור, בעוד שממשלת נתניהו הנהיגה מדיניות "מגן אבות ואימהות", ביטוי לדאגה המוסרית לדור המבוגרים הרי שתחת ממשלת בניטו נפתליני לא רק שהוחלט להעדיף את הכלכלה על פני הדאגה לחיי האדם, (מדיניות הכלת המתים) אלא שגם הוחלט להפקיר את החולים המבוגרים והזקנים שדווקא התחסנו בפעם ה-3 ולהעדיף את הצעירים שבחרו שלא להתחסן וחלו. תחת הנהגת בנט מדינת ישראל זנחה את ערכי המוסר של החברה היהודית והפכנו לחברה האסקימוסית המוציאה את הזקנים החולים שלה למות על הקרח…

  8. הכתבה מייחסת ללפיד חשיבה מורכבת, רמת האינטליגנציה שלו נמוכה, הוא חסר ידע בהיסטוריה ובכלל, מישהו כתב לו והציג את העמדות עליהן הוא כותב. לא אתפלא אם מישהם בארה"ב מפעילים את המריונטה יהיר לפיד. הרעיונות המובעים במאמרו תלושים מהמציאות, אין זה מפליא, הבחור חובב מריחואנה. זו התוצאה, כאשר בורות, חוסר ידע, חוסר הבנה וחוסר יכולת להסיק מסקנות קוהרנטיות פוגשים חומרים כימיים משני תודעה.

    1. לפיד אכן עושה רושם של מי ששרוי בסוטול מתמשך גם עפ"י מראה וגם על סמך ההתבטאויות שלו….

  9. לא הבנתי מה את רוצה? מה המסר? להגיד הרבה (מאוד) דברים כל אחד יכול, אבל צריך לזקק מסר אחד, לקחת ערימה של דברים, עירבבת והטחת הכל בקורא בתקווה שמשהו ייתפס. לא, זה לא נראה לי. לא מספיק לכתוב כותרות מפוצצות "בדרך לפאשיזם" בלי נימוק משכנע, מצטער זה לא עובר. אני לא אהבתי מאמרים פופוליסטיים כאשר נתניהו היה בממשלה ולא אוהב גם מהצד השני. זה אף פעם לא נראה טוב גם אם לכאורה את ב"מחנה" שלי

    1. להראות כמה מפשעי, שקרי, טעויות וצביעויות הממשלה הנוכחית.
      לצערנו הממשלה הנוכחית עובדת בכזה קצב שאי אפשר להתמקד בנקודה אחת כל פעם.

    2. אם זה יקל על ההבנה שלך נסכם עבורך את המסרים שבמאמר:
      א. איך קורה שנגד ח"כ אביר קארה (חבר הקואליציה) שהצביע פעמיים במליאת הכנסת תוך הפרת החוק [הפלילי] לא הופעל שום הליך משפטי לגבי העבירה שביצע? היכן היועץ המשפטי של הכנסת? היכן היועמ"ש? היכן אמצעי התקשורת אותם "כלבי השמירה על הדמוקרטיה? האם לפתע פתאום עקרונות היסוד של הדמוקרטיה כבר לא מעניינים אותם? הרי בעבר הוסרה חסינות הח"כים שביצעו עבירה זו והם הובאו לדין, ובעניינם בית המשפט פסק כי "פגיעה במעשה ההצבעה על ידי הטיית תוצאותיה במירמה, היא פגיעה בציפור נפשו של בית המחוקקים, והפרה ממשית של אמון הציבור בו". אלא שמסתבר שהיום הכול מותר לח"כים המשתייכים לקואליציה של בנט. היועמ"ש נדם.
      ב. על פי הנהוג לפי תקנון הכנסת בוועדות הכנסת חייב להיות ייצוג לחברי הקואליציה ולחברי האופוזיציה התואם את כוחם האלקטורלי. כלומר, בהתאם לכמות המנדטים. מה שנעשה ע"י יו"ר הקואליציה סילמן הוא הפרת הכללים האלה ע"י כך שבוועדות הכנסת החשובות הוקטן (באופן מלאכותי ובניגוד לכללים) מספר החברים-הח"כים מהאופוזיציה בניגוד לכמות המקומות שהיו חייבים לקבל על פי הייצוג ההולם את כוחם האלקטורלי. הרי הם מייצגים שם את ציבור הבוחרים שלהם ששלח אותם לייצג את האינטרס שלו בכנסת! וזה בדיוק מה שנמנע מהם לעשות ע"י התרגיל חסר התקדים של עידית סילמן. הבג"ץ קיבל את העתירה של חברי האופוזיציה שעתרו בעניין הזה.
      ג. לראשונה בתולדות הכנסת מפלגה אחת, "ישראל ביתנו" ובראשה ליברמן, מחזיקה גם בתיק משרד האוצר (ליברמן) וגם בראשות ועדת הכספים (ח"כ מטעם "ישראל ביתנו", שליברמן העומד בראשה מנהל את ענייניה כשליט יחיד וכדיקטטור). במילים אחרות וועדת הכספים לא מפקחת על פעילות משרד האוצר ואין שום בלם העומד בדרכו של ליברמן כשר האוצר. ולכן הוא יכול להעביר מדיניות דורסנית עם תקציב שפוגע בשכבות החלשות ובהחלטה שלא להטיל מגבלות כדי שלא לפצות שום פיצוי כספי בנוגע לקורונה.
      ד. מדיניות בנט נוכח משבר הקורונה כראש הממשלה עומדת בסתירה לכל דרישותיו מממשלת נתניהו באשר לאופן ניהול המדינה נוכח המגפה כשהוא היה באופוזיציה. כל התנהלותו כעת היא ב-180 מעלות הפוכה לכל דרישותיו והצעותיו אז. הוא נמנע מלכנס את קבינט הקורונה. הוא לא נשמע להמלצות המומחים ואנשי המקצוע. הוא מסרב להטיל סגר בטענה שהטלת סגר פוגעת בכלכלה ולא יהיה כסף לכיפת הברזל. (אבל אין להעניק 53.5 מיליארד ש"ח לעבאס ולמשותפת לא יוצרת בעיה כזו). הוא פועל בסחטנות כלפי בתי החולים ומציע להם עיסקה בזויה: הוא יגדיל להם תקנים ומימון ובתמורה הם לא ידווחו לתקשורת שהם במצב של ספיגה מלאה וקורסים. הרופאים הראשיים כבר הודיעו שהם נאלצים לבצע סלקציה ולתעדף חולים צעירים על פני חולים מגיל 65 ומעלה, ושכל חולה חמישי מת. אך השרה שקד הודיעה שהממשלה קיבלה החלטה "להכיל את המתים"… שר הבריאות של בנט דאג להקצות 200 מיליון ש"ח לביטוח בריאות לפלסטינים שהגיעו לכאן במסגרת איחוד משפחות אבל לא מגיב כלל לראש עמותת "יד שרה" שהודיע שאזל לו כל המלאי של מחוללי חמצן והוא מבקש מימון של 9 מיליון ש"ח כדי לרכוש מחוללי חמצן נוספים. השר הורוביץ דאג לתת הוראות להרחבת מספר ניתוחים לשינוי המין אבל לא מצא לנכון לבקר ו/או להתעניין במצב מחלקות הקורונה. בנט ש"כתב" ספר "איך לנצח מגפה" התגלה כ"דוקטור נפתלי ומיסטר בנט". קיבל מדינה עם אפס מתים וכמדינה הראשונה שהתגברה על קורונה ותוך זמן קצר הביא את המדינה לתחתית הרשימה במדינות המערב עם כמות המתים הגבוה ביותר לחודש. אילו זו הייתה ממשלת נתניהו היינו עדים לסערה בתקשורת ולמחאות אדירות אלא שעם הקמת ממשלת שמאל התקשורת אדישה במקרה הטוב ומחבקת ומלטפת את בנט במקרה הרע.

  10. ממשלת ביזיון לא להאמין היכן אנחנו בשנת 2021 …עצוב!הדמוקרטיה מתה וכך עימה המנהגים האמיתיים שבראש ובראשונה היו נאמנים לערכים ולאידיאולוגיות עימם הגיעו .
    יותר מכל הם הלכו אחרי הקו שהבטיחו לבוחריהם גם עם לא ב100% ברובו זה בוצע.
    בנט גנב במרמה את השלטון …אין דרך אחרת להציג זאת מאחר ורוב הציבור כלל לא בחר או לחילופין רצה אותו.
    שיקר במצח נחושה לעם שלם והכל עובר בסבבה.
    איך מכתירים "ראש ממשלה" בניגוד לבחירת העם?
    איך לא מוקיעים את העובדה שאדם לאורך קמפיין שלם שיקר לכלל הציבור?
    איבדנו את דרכנו?
    שכחנו להבחין בין טוב לרע בין עשה לאל תעשה?
    צר לי שמדינתנו הולכת לאבדון בגלל תאבת בצע ויהירות של טיפשים!

    1. הכול נכון וכואב למעט נקודה אחת:
      אין דבר כזה מועמד שהרוב רוצה. תמיד צריך לסגור עוד כמה מנדטים אחרונים באמצעות דילים.

      אני מנסה להיות אופטימי ולקוות שהממשלה הזו תזכיר לימין המתון למה הוא ימני ותגרום לו לחשב מסלול מחדש. המחנה הזה הביא עלינו את הצרה הזו והוא היחיד שיכול להוציא אותנו ממנה.

  11. לא, זה איזה מהגר אריתראי שכולם רוצים להיפטר ממנו.

  12. החינוך פעם היה איכותי יותר ולאנשים היה כבוד למערכת , להורים. הייתה להם יראת כבוד למוסר ולערכים כמו אומה, קהילה, אמונה , אהבה ו-רעות , הם היו סובלניים יותר , ישרים ובעלי כישורי חיים וסדר חברתי. זה כשל ברמת המערכת ומערכת החינוך. זה אגב חלק מהמזימה הגדולה של הבונים החופשיים , ועמותות הקש הקטנות של ארגוני הגג. הם מגייסים צעירים תפרנים / קרימינלים עם תחושת נחיתות והם תוקפים את המערכת ואת השיטה (נניח Occupy Wall Street).

  13. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  14. בנט משעבד את רובו של העם היהודי בתמיכת עם אחר לאחר 2000 שנות גלות ו73 שנות תקומה (שזהו מינוח פחות מכובס למדינת כל אזרחיה). הדמוקרטיה הישראלית בראשות בנט אינה משרתת עוד את העם היהודי. הקמת הממשלה הפוסט ציונית הראשונה היא זו שצריכה להעסיק את כולנו מבוקר עד ערב וכל השאר זוטות ודברי הבל. למה הדבר דומה, לאדם העומד לפני ביתו העולה בלהבות ומסביבו כולם דנים בשריפת הקוצים שהתפתחה מסביב. יבואו ימים בהם השמאל הישראלי יקים ממשלה בתמיכת כל חברי הכנסת בני הלאום האחר ללא כל סמן ימני מדומה, ובתמיכתם יפנה יהודים מיו"ש, ידון בשאלה האירנית, בזכות השיבה, בתקצוב החרדים, בחינוך ילדנו וכו' ובעצם בכל שאלה קיומית הנוגעת לעתידו של העם היהודי. מה שבפועל קורה היום בחדרי חדרים יתרחש לעין כל, ומי ירים אז את הדגל המוסרי?

  15. בנט משעבד את רובו של העם היהודי בתמיכת עם אחר לאחר 2000 שנות גלות ורדיפה ו-73 שנות תקומה, שזהו מינוח פחות מכובס למדינת כל אזרחיה. הדמוקרטיה הישראלית בראשות בנט אינה משרתת עוד את העם היהודי. הקמת הממשלה הפוסט ציונית הראשונה היא זו שצריכה להעסיק את כולנו מבוקר עד ערב וכל השאר זוטות ודברי הבל (נאום באום, קורונה, התבטאויות שרים וכו'). למה הדבר דומה, לאדם העומד לפני ביתו העולה בלהבות ומסביבו כולם דנים בשריפת הקוצים שהתפתחה מסביב. יבואו ימים בהם השמאל הישראלי, אשר רחק מזהות וערכי סולידריות יהודית יקים ממשלה בתמיכת כל חברי הכנסת בני הלאום האחר ללא כל סמן ימני מדומה, ובתמיכתם יפנה יהודים מיו"ש, ידון בשאלה האירנית, בזכות השיבה, בתקצוב החרדים, בחינוך ילדנו, מדיניות פנים/חוץ, בטחון, וכו' ובעצם בכל שאלה קיומית הנוגעת לעתידו של העם היהודי. מה שבפועל קורה היום בחדרי חדרים יתרחש לעין כל, ובאין מפריע, בחסות התקשורת, מערכת המשפט, מוסדות אקדמאיים וכו'. או אז, כמו צפרדע בסיר המים המתחמממים תגווע לה בהדרגה המדינה היהודית.

  16. השימוש במוטיב הגלימה הבלתי נראית הוא גאוני!!!!בהמשך לטיולים וגניבת הקולות של הממשלה.,יש הסתרת עובדות מתמשכת.
    תכלה שנה וקללותיה ,תחל שנה וברכותיה,עם ישראל זקוק לנס יותר מתמיד והלואי שזאת תהיה גלימתו של ביבי.
    מאמר נפלא וכל כך נכון…
    חזקי ואמצי.