נפתלי בארץ הפלאות

המפגש המביך עם נשיא רוסיה פוטין סימל באופן מושלם את כהונתו המקרטעת והמופקרת של ראש הממשלה

עולם מדומיין מול המצלמות, נפתלי בנט ופוטין (צילום מסך)

לפעמים החיים מספקים לנו רגע אחד מושלם, תמונה אחת ממוסגרת שמצליחה ללכוד בדיוק את רוח התקופה או את התנהלות המצולמים בה. כך היה ביום שישי האחרון במהלך פגישתם של ראש הממשלה בנט והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, כאשר שני הנכבדים נכנסו לחדר הישיבות במטרה לערוך את צילום לחיצת הידיים המסורתי, נתפס בנט בעין המצלמה כאשר הוא ממשיך ללכת מספר צעדים, תוך הפנית גב גסה למארח, ושואל את השר אלקין האם אנשי התקשורת הישראלית כבר נמצאים במקום. רק לאחר כמה שניות של מבוכה אדירה, ראש הממשלה נזכר לכבד את פוטין, לפנות לעברו וסוף סוף ללחוץ את ידו של אחד המנהיגים החזקים בעולם.

היה זה רגע בנט מושלם. מצד אחד דאגתו היחידה במהלך השניות המביכות הייתה נתונה אך ורק לאפשרות התיעוד התקשורתי העצמי, ומנגד הייתה זו הפגנה של חוסר מודעות מוחלט למעמד, לחשיבותו ולכללי הטקס המקובלים. רגעים דומים נחזו לאחרונה גם בביקור המביך שערך בנט בבית הלבן או בנאום המביך עוד יותר באו"ם אותו ניצל דווקא כדי לסגור חשבון עם בכירי משרד הבריאות. בכל המקרים הדפוס היה דומה: ניסיון להפיק כמה שיותר יחסי ציבור על חשבון אפס תוכן. הדבר היחיד שחשוב הם הצילומים והציוצים. דיון מדיני אמיתי או מהותי לא תמצאו אצל נפתלי.

אך בהפניית הגב של בנט יש יותר מן המבוכה הדיפלומטית הרגעית. היא מסמלת היטב את התנהלותו בחודשים האחרונים, עוד בטרם הפנה את גבו למצביעי הימין שבחרו להאמין בו ובכל ההבטחות שהפר. מאז אותו מהלך רמיה שהביא אותו ללשכה, בנט לא מפסיק להפנות את הגב למציאות, בזמן שהרוב השמאלני בממשלתו מממשיך למשוך הרחק שמאלה ללא הפרעה.

שורה של אירועים מביכים

הדוגמאות הן רבות מספור אבל רק מן הזמן האחרון ניתן למשל למנות כיצד השרים של בנט מתחרים מי יגיע ראשון למוקטעה כדי ללחוץ את ידו של הרודן המזדקן אבו מאזן, ונפתלי לא מגיב; יו"ר ועדת חוץ וביטחון מעסיק יועצת המתרועעת עם שייח'ים מסיתים לטרור, ונפתלי שותק; יו"ר הרשימה המשותפת תוקף פיזית חבר כנסת אחר, ונפתלי כאילו לא ראה; חבר כנסת ממרצ פונה לפרלמנט האירופי בבקשה שיחרים את ישראל, ואצל נפתלי דממה; שר המשפטים מקדם חוק אנטי-דמוקרטי הרסני ומטורף, וראש הממשלה דומם; שר החוץ משתלח בגסות במצביעי הימין ובנציגיו מעל דוכן הכנסת בישיבת הזיכרון ליצחק רבין, ונפתלי לא שמע; חברת מפלגתו שלו ממשיכה באותו הכיוון בציוץ מזעזע בטוויטר, ונפתלי לא ראה. ראש הממשלה עסוק מדי בדאגה לתדמיתו התקשורתית, ופשוט לא נותר לו זמן לעסוק במה שמתרחש במציאות מאחורי גבו.

לאור כל אלה אין זו הפתעה שהאמריקנים מרגישים בנוח לקדם כמעט ללא הפרעה הקמת קונסוליה לפלסטינים בירושלים, ולכפות בפועל הקפאת בנייה ביהודה ושומרון. גם בטהרן מביטים במצב, שומעים את הבטחות לפיד ל"מדיניות אי-הפתעות" וממשיכים לתכנן את ההתעצמות האזורית. מנסור עבאס מבין שאפשר להמשיך ולסחוט את בנט התלוי בו להמשך קיום הממשלה, וגם ארגוני הטרור בעזה מקבלים מסר דומה: בראשות ממשלת ישראל עומד אדם חלש וחסר לגיטימציה ציבורית שיעשה הכל כדי לשרוד עוד יום.

אבל במחילת הארנב של בנט, כפי שראינו שוב השבוע, התמונה ורודה הרבה יותר. כאילו לא נפטרו מעל 1,500 איש במשמרת שלו, כאילו ישראל לא עומדת בפני אתגרים מדיניים וביטחוניים קיומיים וכאילו מפלגתו לא ממשיכה לקרוס בסקרים והוא עצמו מפגר הרחק מאחור בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה. אין שום בעיות במדינה (וגם אם יש הן באשמת האופוזיציה) והפרשנים ממשיכים לפרגן לממשלת "הריפוי". אין פלא אפוא שכאשר בנט מגיע לרגע בו הוא צריך להיות נוכח ולגלות מנהיגות, הוא פשוט מפנה את הגב ומברר אם התקשורת כבר הגיעה.

פרשן 'ישראל היום' אריק כהנא דיווח השבוע כי בנוסף לקפיצה המוזרה לרוסיה, ראש הממשלה צפוי לטוס בקרוב גם לאבו דאבי, לבקר בהודו ולקחת טיסה מזהמת נוספת כדי להשתתף בוועידת האקלים בסקוטלנד. נראה אם כן כי למרבה הצער אנו צפויים לעוד כמה רגעי בנט מביכים בעוד נפתלי ממשיך לטייל בארץ הפלאות.


 

עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. בגידה היא פשע של תקיפת רשות ממלכתית שאליה אתה חייב נאמנות. זה כולל בדרך כלל מעשים כגון השתתפות במלחמה נגד ארץ מולדתו(שמאלנים), ניסיון להפיל את ממשלתו(הנבחרת), ריגול אחר צבאו, דיפלומטיו או שירותיו החשאיים למעצמה עוינת וזרה (אירופה, אמריקה), או ניסיון להרוג את ראש המדינה (הפריצה לבלפור). אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד (שמאלני,קומוניסט, פרוגרסיבי).

    1. יש להוסיף לכך את העובדה שהשמאל מאז ומתמיד נוהג לפזר תיאוריות קונספירציה חתרניות נגד יריביו הפוליטיים:
      1) בגין הפציץ את הכור העיראקי- תגובת שמעון פרס (היחיד שהתנגד למבצע) הייתה פיזור תאוריית קונספירציה: "זה נועד לשרת את האינטרס הפוליטי האישי של בגין לפני הבחירות!"
      2) ב-2010 בזמן השריפה בכרמל טען פרופ' עמירם גולדבלום (בפייסבוק) כי לימים יתברר כי שהמציתים היו שליחי נתניהו…
      3) נתניהו ב-2011 הורה להכין את הפצצת הכור הגרעיני באיראן- תגובת השמאל הייתה תיאוריית קונספירציה: "זה נועד לשרת את האינטרס הפוליטי האישי של ביבי! ולמען האינטרס הפוליטי האישי שלו הוא מוכן לסבך את העם ואת מדינת ישראל במלחמה מול איראן!"
      4) נתניהו ב-2015 נאם בקונגרס ויצא נגד הסכם הגרעין עם איראן- תגובת השמאל הייתה תאוריית קונספירציה: "הנאום נועד לשרת את האינטרס הפוליטי האישי של ביבי לפני הבחירות! אך מכיוון שנתניהו נאם בקונגרס אך ורק למען האינטרס הפוליטי שלו בכך הוא "בגד" באינטרס הלאומי האמתי של מדינת ישראל -התמיכה המסורתית במפלגה הדמוקרטית- לכן הוא בגד(!!) בעם ישראל… (עמוס עוז טען שעד שלא יתחילו לדבר כאן על הבגידה הזאת לא יזוז שום דבר).
      5) פרשת הצוללות כולה נולדה כתאוריית קונספירציה של השמאל: נתניהו הזמין 6 צוללות בניגוד לעמדת צה"ל שהתנגד לכך וכל זאת כדי להעשיר את חשבון הבנק הפרטי של בן דודו עו"ד שמרון ושל ביבי.
      6) נתניהו קרא להקמת ממשלת חירום עם פרוץ מגפת הקורונה בטרם היות החיסון כדי להציל את המדינה ואת העם. תגובת השמאל (אושרת קוטלר בפייסבוק, לפיד, ליברמן,) הייתה תאוריית קונספירציה:
      "ביבי פועל אך ורק למען קידום האינטרס הפוליטי שלו ו"נאחז" באופן כוזב בקורונה כדי להישאר בכיסא. תקשורת השמאל הרבתה לראיין פרופסורים לרפואה [פרופ' לס וכו'] שטענו שקורונה היא לא יותר מאשר עוד שפעת כדי לספק ראיות לתיאוריית הקונספירציה שפיזרו. . ..
      7) עם פרוץ מתקפת הטילים של חמאס על ישראל במאי 2021 ומבצע שומר החומות שניהל צה"ל וראש ממשלה נתניהו השמאל הנפיק תגובה שכולה תיאוריית קונספירציה: ביבי מנצל את מתקפת החמאס כדי לשבש את הקמת ממשלת האיחוד והריפוי
      וכו' וכו'.

    2. מספיק עם זה.
      השמאל יש בו גוונים – יש שמאל ציוני אמיתי שהוא לא בוגד ולא נעליים.
      בנט בוודאי ובוודאי שאיננו בוגד.

      מספיק עם ההתלהמות, חוסר הענייניות והכנסת הפוליטיקה במונחים קיצוניים של העולם התמוטט בגלל בנט שהפנה את הגב לפוטין.

      תרגיעו קצת. זה לא עוזר לאף אחד, גם לא לכם.

      על החתום: יהודי ימני , איש א"י, עם הוכחות במשך עשרות שנים.

  2. נו …
    אפשר לחשוב שבממשלות הקודמות הכל היה טוב וההתנהלות תקינה ? בתקופת נתניהו הפשע עלה במיוחד אצל הערבים , הקשרים עם המפלגה הדמוקטית התקלקלו עד כדי סכנה לנטישת מדינת ישראל בעתיד נוכח עוינות של נתניהו כלפי הדמוקרטים , בתקופת נתניהו המשטרה נחלשה ואנחנו פחות בטוחים היום ברחובות , אפשר להזכיר עוד נזקים למדינה בסך הכל בנט מנהל מדינה בצורה סבירה נוכח המגבלות של קאוליציה של קטבים בלתי-אפשריים בעבר . בתקופת נתניהו נחלש אמון הציבור במשטרה במערכת המשפטית , מערכת הבריאות נחלשה , אבל נתניהו הצטיין בהטבות לחרדים בזרימת כספים להתנחליות … לא משהו שאני כאיש שמאל הייתי מרוצה מזה , בסך הכל בנט הוא איש ימין שמתנגד למדינה פלשתנאית וכמו יתר חבריו מהימין מביא אותו רק לסבל עתידי בלי שום תקווה ..בעוד השמאל לא בטוח שיביא שלום שהוא ינהל את המדינה אבל לפחות תהיה תקווה שנגיע פה לשקט !

    1. ללא קשר לרשימת השקרים ששפכת פה, הטור הזה מדבר על ראש הממשלה הנוכחי ולא על קודמיו. תתקדם

    2. א.לפי כמות הרצחים במגזר הערבי בזמן האחרון הייתי אומר שהפשע שם דווקא עלה בממשלת בנט ולא בממשלת נתניהו. ואם כבר-נתניהו הוביל להכרה ראשונה ע״י ח״כים ערבים שצריך להכניס משטרה לרחוב הערבי ושיתוף פעולה עימה-ההתקדמות הכי חשובה בתחום בעשורים האחרונים.
      ב.המפלגה הדמוקרטית מתרחקת מעצמה-לא ברור לי מה אתה חושב שהיה ניתן לעשות? אם כבר, כל הכבוד לנתניהו שזיהה את הנטישה בזמן ויצר אלטרנטיבה בדמות קשרים עם הרפובליקאים ועם שורת מדינות(שיכולות לעזור באו״ם)-מפולין ועד איחוד האמירויות. ואגב, מסתמן שהעם האמריקאי והאינטרסים שלו במזה״ת בינתיים לא קרובים לתמוך בנטישה.
      ג.המשטרה הייתה חלשה הרבה לפניו(זוכר את האינתיפאדה הראשונה?) ואם כבר-תזכיר לי מי המפלגה הראשונה שמנסה לקדם תיקון פגמים הפוגעים באמון הציבור במשטרה, בפרקליטות ובתקשורת(במקום טיוח נוסח שטרן)? הליכוד!
      ד.לגבי מערכת הבריאות-תזכיר לי מתי התפטרו אלפי(!) מתמחים? בממשל בנט! וצזכיר לי מי העדיף להעמיס על המערכת הרפואית חולים מאשר להעמיס על המערכת הכלכלית סגר וחבילות סיוע? ומי מעלים עין משר בריאות שבאמצע גל קורונה נוסע לרמאללה לענייני חוץ ובטחון? מי שמחליש את המערכת הרפואית הוא לא נתניהו!
      ה.בניגוד לנתניהו שנאלץ להתפשר על מפלגות שמאל ו/או מרכז כדי לסגור קואליציה(כי לימין לא היה מעולם 61 מנדטים לבדו), בנט הכניס עצמו לקואליציה שהיו לה 61 מנדטים בלעדיו והחליט לדרוש ראשות ממשלה ללא מספיק מנדטים להצדיק זאת-אין לו זכות להתחבא מאחורי אחדות הקואליציה. ומעניין שכשהם היו בקואליציה עם הליכוד בנט, סער, גנץ, ליברמן ולפיד ידעו היטב לירות בתוך הנגמ״ש ולבקר את שותפיהם הקואליציוני כשהםמושכים לכיוונים שהמרכז לא מסכים איתם גם תוך סיכון אחדות הקואליציה(והם הפילו כמה) והתעלמות מכך שכמות המנדטים שלהם מחייבת עסקאות.
      ו.״לא בטוח שיביא שלום אבל לפחות תהיה תקווה שנגיע לשקט״?! אז הקו שלך הוא ״לא בטוח שנצליח להשיג עתיד טוב יותר אבל בטוח לא נצטרך לעבוד קשה בשביל להגיע לשם״-ברצינות?!?!?!

    3. כשחבריך מהתקשורת ובקרב הבכירים הפכו את שלטון החוק לכלי פוליטי ובתמורה העלימו את הריקבון מעיני הציבור, וכשיועמ"ש הוקלט בשיחה עם גנץ כששניהם מונעים הבאת חיסונים ברור שאמון הציבור נפגע.
      עכשיו המצב האמיתי מתדרדר במהירות אבל חבריך מסתירים את האמת ומציגים תמונת מצב מעוותת.
      אכיפה בררנית, דיווח בררני ושקרים מידי בוקר.

    4. אהה הבנתי. זה שבממשלה הקודמת לא הכל היה טוב, נותן הכשר לממשלה הזו לעשות את כל השטויות שהיא עושה ? הלא זו אמורה להיות ממשלת שינוי…

    5. האמון נחלש בגלל שופטים בעליון, אשר מחזירים לשפיטה שופטת, אשר נתפסה מתאמת עמדות עם התביעה, מאחורי גבה של ההגנה. מעשה זה, מוביל בהכרח לירידת האמון במערכת המשפט, גם בתקופה בה תמליך על ישראל את הזקן הסנילי, שהמפלגה הדמוקרטית המליכה על ארה"ב.

      וכן אני יודע, בתקופת נתניהו השמש התחילה לזרוח בצפון ולשקוע במערב, המים הפכו לרטובים פחות והקוסמוס התכנס לסינוגלריות.

      הדבר היחיד שבנט מתנגד לו, אלה הבטחותיו. ללא ספק, מתכון ודאי לשקט כמנהג הסמול 🙂

  3. “הקשרים עם המפלגה הדמוקטית התקלקלו עד כדי סכנה לנטישת מדינת ישראל בעתיד נוכח עוינות של נתניהו כלפי הדמוקרטים”

    משפט מטומטם של שמאלני שלא מבין בפוליטיקה האמריקאית.

    א. המפלגה הדמוקרטית של 2021 =מרצ.
    (לא רק שהם מפלגה של אנטישמים הם גם שונאי ארה״ב. בבחירות ב-2022 הם מפסידים את 2 בתי הנבחרים וב-2024 את הבית הלבן.)
    ב. לא יהיה נטישה כל עוד שיש לארהב אינטרסים באזור.

    1. לצערי אתה טועה, YANKEE
      א. המפלגה הדמוקרטית של 2021 =מרצ.
      (לא רק שהם מפלגה של אנטישמים הם גם שונאי ארה״ב.
      אשר פט: זה נכון, השמאל הישראלי לא שונה בגרם מהשמאל העולמי בשנאתו לאנושות, להצלחה, לחיי אושר. ארה"ב (הישנה) וישראל (הישנה) הן דוגמאות לחברות מצליחות וחופשיות – לכן השמאל העולמי מנסה להחריב את שתי המדינות.

      בבחירות ב-2022 הם מפסידים את 2 בתי הנבחרים וב-2024 את הבית הלבן.)

      אשר פט: זה למרבה הצער לא נכון. מישהו אמר פעם "פוליטיקה היא בחירה, דמוגראפיה היא גורל". במשך כ-60 שנה, השמאל ניהל מלחמה סודית מבפנים נגד מדינות האדם הלבן (אני לא גזען אבל רק במדינות האדם הלבן יש שמאל אמיתי) והחזית המכריעה במלחמה זו הייתה לשנות את הדמוגראפיה, בארה"ב השמאל הצליח. לא לבנים מצביעים עבור השמאל, וזה די הגיוני – כי השמאל מבטיח לקחת את הכסף מהרוב הלבן ולהעביר למיעוט הלא לבן. יש גם מספיק תרנגולי הודו לבנים בארה"ב שמצביעים בעקביות עבר חג המולד שיהפוך בסופו של דבר את ארה"ב למין סומאקסיקו כי אם מביאים סומאלים ומקסיקנים לארה"ב, הם לא הופכים למין WASPS או יהודים – לא, אמריקה הופכת לסומאליה ומקסיקו.
      ואם מספיק לבנים יתעוררו אז שליטי היקום מקליפורניה ידאגו לכך שהמידע לא ייצא לאור (שווה להקדיש שעה לראות את בכירי GOOGLE מדברים בכנות על ה"פאשלה" של בחירת טראמפ ב 2016 (לא תמצאו את זה בקלות, אז הנה כאן https://www.breitbart.com/tech/2018/09/12/leaked-video-google-leaderships-dismayed-reaction-to-trump-election/
      ואם גם זה ייכשל, יש DOMINION וכו'
      כך שהסיכוי לנשיא לבן בעתיד הוא נמוך, לא רק נשיא לא שמאלני. הסיכוי לקונגרס ברוב ימני הוא גם נמוך מאוד, וקונגרס לא RINO – אפסי.

      ב. לא יהיה נטישה כל עוד שיש לארהב אינטרסים באזור.
      אשר פט: "ארה"ב" היא מדינה שנשלטת כעת ע"י אנשים שחושבים שלאמרקה "יש יותר מדי כוח" – אנשים אלא רוצים לקדם את הענינים של גורמים עוינים לארה"ב (הישנה) וישראל.

      המצב מאוד מדאיג בגלל ש"מהרסייך ומחריבייך" הם גייס חמישי בתוכנו.

  4. בנט דיבר במשך 5 שעות עם פוטין
    על מה דיברו ומה סיכמו – אין לי מושג
    אבל עד שלא נדע – אי אפשר לדבר על כישלון.
    זה לא רציני.

    1. סביר מאוד, שפוטין ניסה להבין אם בנט לא יפר את ההבטחות שנתן לו.

      ובנט לא ידע כיצד אומרים "ליבתית" ו"קלבטן" ברוסית/אנגלית.

  5. הכותב השתמש בביטוי מחילת הארנב של בנט שאכן גם דומה בפרצופו לארנב

  6. תמונה וסרטון מ-ד-י-מ-י-ם!!!!!
    זה לא תמיד נכון שתמונה שוה אלף מילים, אך התמונות כאן הן דוגמא אולטימטיבית!

  7. אני שואל את עצמי לאיפה הדרדר האתר הזה, אתר מידה.

    במקום דיונים עניינים זו הפכה להיות במה של פוליטרוקים, שבאים לעשות פוליטיקה קטנה עם התלהמות אנטי-בנט שהדבר המרכזי שהיא מזכירה זה את המפגינים בבלפור ותומכיהם.

    בנט חדש בתפקיד – וזה בסדר גמור אם יש לו פספוסים כמו הפניית הגב לפוטין בטעות. שום אסון.

    ההתייחסות שלכם בצורה כל כך לא הוגנת ולא עניינית כלפי בנט היא חרב פיפיות – חושפת אתכם כאנשים לא ענייניים שעולם צר כעולם הפוליטקאי הקטן ביותר שיש.

    1. הבעיה היא: שבנט גנב קולות ימין למען ממשלת שמאל ותמכי חמאס
      הפניית הגב היא רק סמפטום