הדמיון האסלאמי בדרך לתקציב

התחקיר של איילה חסון לא באמת מגלה לנו שום דבר שלא ידענו: הממשלה הזו היא מהמסוכנות שידענו והיא עדיין לא מתקרבת לשיא הנזק שתגרום

היכן הגבולות? חתימת ההסכמים הקואליציונים (צילום מסך, חדשות 13)

התחקיר של איילה חסון חושף את האמת המצמררת והמחרידה: הרשימה המשותפת זו רק קבוצה של בריוני הכיתה שרק עושים רעש, בעוד רע"מ היא רשת הטרור רב-זרועית ובינלאומית אמיתית. המפלצת האסלאמית שדוהרת לקופת המדינה במהירות מסחרחרת –  היא המרוויחה הגדולה מ-השינוי" ו-"הריפוי".

הכתובת הייתה על הקיר מזמן, אך הציבור הישראלי קנה את השייח' התמים של מנסור עבאס על הטיפול בפשיעה הערבית, בתשתיות ובבעיות הרווחה של מגזר, ולא טרח לשאול "מהי בעמם רע"מ?", "מהי התנועה האסלאמית?" ומה ההבדל בין המשותפת ל-רע"מ?

רע"מ: הזרוע הפוליטית של התנועה האסלאמית

מי שלא מיהר להתלהב מנאומיו של מנסור עבאס ובדק את העובדות, גילה כי עבאס הוא רק הבובה של התנועה האסלאמית. הרכבה של מפלגת רע"מ נקבע על ידי מועצת השורא, שמחייבת את המפלגה לפעול לפי החלטות המועצה. כך, מנסור עבאס וחברי הרשימה אחרים – הם במקרה גם נציגי התנועה האסלאמית, שפועלים מטעמיה ומחויבים להחלטותיה.

בתנועה האסלאמית  קיימים את כל הגופים הנדרשים למדינה ואף יותר – ממוסדות החינוך ועד מיליציות ורשתות הטרור. ב-1996 התפצלה התנועה לשני הפלגים, כאשר הצפוני מחרים בחירות והוצא מהחוק ב-2015, והדרומי, אותו מייצגת רע"מ, רשאי להשתתף בבחירות לכנסת ומנצל את ההזדמנות זו.

אחרי שהפלג הצפוני הוצא מהחוק, רוב הכספים של התנועה הוזרמו לגופים של הפלג הדרומי, כמו עמותת הסיוע. העמותות למען השהידים, חברות קש ומפלגת רע"ם –  כל אלה הזרועות הארוכות והמסועפות של המפלצת בשם התנועה האסלאמית.

עמותת הסיוע '48': הזרוע הכלכלית

עמותת הסיוע '48' מספקת את המעטפת הכלכלית ליתומים, ואלמנות של שהידים ואסירים. מנכ"ל העמותה וחבר רע"מ, ראזי עיסא, המככב על הצילום "עלה בידי", יחד עם מנכ"ל העמותה וחבר רע"מ, עלי כותאני,  פגשו את בכירי חמאס בביקורם לעזה  בסוף 2019 ותחילת 2020.

בביקורם, שנערך לכבוד פתיחת הסניף בעזה פגשו עיסא וכותאני את חבר הלשכה המדינית של חמאס ומזכיר המשרד להתפתחות חברתית – ע'אזי חמד, מושל עזה איברהים אבו אלנג'א, ראש העיר עזה יחיא אלסרג'.

בין חברי ההנהלה של העמותה בולטת גם גברת אזהאר שחרור, שכל המשפחה המורחבת שלה עוסקת בתחום הטרור. אחותה של מחבל חמאס, מעמר פתחי שחרורי, ממארגני הפיגוע במלון הפארק בנתניה בליל הסדר בשנת 2002 בו נרצחו 29 ישראלים. בעלה של אזהאר שחרור, אסיר משוחרר ואחד המנהיגים בתנועת הג'יהאד האסלאמי והבת שלה מספר פוסטים לעידוד הטרור ותמיכה במחבלים. וזו רק המשפחה הגרעינית.

בראיון עם איילה חסון ראזי עיסא אמר, כי אין לעמותה שום קשר לחמאס והביקור היה מקרי, אך התחקיר חושף את הקשר לא רק לחמאס, אלא לארגוני טרור נוספים.

כך, בשנת 2003 במסגרת הליך משפטי של -FBI  בעקבות הפיגוע במגדלי התאומים ב-11/9/2000 נגד קרנות מימון של חמאס שגייסו כספים לארגון הטרור בארה"ב, נחשפו מסמכים של עמותת הסיוע '48' המעידים על בקשות תמיכה כספית שהגישו משפחות מחבלים משטחי הרש"פ לעמותה.

'אל-חיראסה' (الحراسه): הזרוע הצבאית

לפני כחודש שוטרים ישראלים הוכו באכזריות בכפר קאסם על ידי כ-30 שוטרים של המיליציה האסלאמית ורק ארבעה מהתוקפים נעצרו. קשה להאמין, כי אי אפע יוקנטו צעדים נגד הצבא האסלאמית, הרי מאז שמנסור עבאס נכנס לממשלה, התנועה וכל זרועותיה קיבלו את החסינות באופן ישיר או עקיף.

כמה חיילים יש בצבא האסלאמי? כמה נשק היא מחזיקה? אילו חוקים היא אוכפת? לא ברור. רק אנשי התנועה עצמם יודעים את התשובות. הדבר אינו מפתיע, שכן אין שום גורם בממשלה שממהר להתעסק עם זה. עם זאת, דבר אחד ברור – התחזקותה של רע"מ בממשלה והעברת התקציב יחזקו את 'אל-חיראסה'.

מעבאס לחמאס: מפעל הטרור

דאגתו של עבאס לטובתה של החברה הערבית וקידום התוכניות לשיפור מעמדו של מגזר, זכו בתמיכה מחברי קואליציית השינוי וריגשו את מתומכיה. אך היוזמה נראית פחות אטרקטיבית כשבודקים אותה לעומק.

הזרמת הכספים לפרויקטים מתבצעת על ידי ועדה למיגור הפשיעה הערבית, הועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית וגורמי השלטון המקומי.

מנסור עבאס מכהן כיו"ר של שתי הוועדות, מה שמוסיף גמישות רבה לתהליך הזרמת התקציבים. בבעלותה של התנועה האסלאמית קיימים קרנות מלגות לנוער, מוסדות חינוך, עמותת '48', ארגוני הסברה לנשים וגורמי "אכיפה", כמו 'אל-חיראסה'.

כל הגופים האלו פועלים ביישובים ערביים וככל הנראה הם יהיו אלו שיקבלו את האחריות על יישום הפרויקטים הממשלתיים במגזר. רשת הגופים ההומניטריים האלו מאוד רחבה וחזקה. כל, למשל, עמותת 'סיוע 48' פועלת בסכנין, ביו"ש בחורה ובעזה, שם יש לה שלושה סניפים.

עמותת הסיוע '48' לא מגלה את מקורות המימון שלה, אך עד עכשיו בדוחות הממשלתיים לא נמצאה עדות להעברת התקציב הממשלתי לעמותה. אך ככל הנראה אחרי העברת התקציב המצב עומד להשתנות והתנועה האסלאמית דאגה להכווין את כל זרועותיה לקופת המדינה.

כך, מיד אחרי הקמת הקואליציה, הוקמה חברה של עמותת הסיוע '48' בשם א. ג'י קום יזמות, שיווק ומסחר בע"מ . כחודש אחרי הקמת הממשלה, ב-15 באוגוסט 2021, היא חברת אלין קום תקשורת מתקדמת (2021) בע"מ שנרשמה בבעלות של צפוואת פריג', סגן יו"ר הפלג הדרומי, איברהים חיג'אזי מנכ"ל מפלגת רע"ם וראש הלשכה המדינית של התנועה האסלאמית ועלי כתנאני, נשיא עמותת '48'.

כעת אין שום הוכחה ישירה על כך, שהכסף הקואליציוני עבר או עומד לעבור לחמאס או לגורמי טרור אחרים, אך גם אי אפשר גם להגיד בוודאות, כי הכסף לא יעבור לשם.

יתרה מכך, העובדות מראות, כי אין שום מכשול שיכול לעצור את הזרמת הכסף הממשלתי למטרות הטרור והדבר היחיד שניתן לסמוך עליו, הן המילים והמחויבות הלאומית של מנסור עבאס וחבריו למדינת ישראל.

ישראל דוהרת לתהום בזמן שהממשלה ממשיכה להתעלם מהאמת הברורה. אם התקציב יעבור, האסון בלתי נמנע וזה הזמן להתעורר. ביום שני הקרוב ברחבת הבימה בתל אביב תיערך הפגנה נגד הממשלה המסוכנת וזו  ההזדמנות האחרונה שלנו למנוע את הקטסטרופה.

נכתב על סמך התחקיר של פורום בוחרים בחיים ושל ארגון עד כאן. התחקיר הוצג על ידי איילה חסון בערוץ 13.

אלכס ברגמן היא סטודנטית למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ופעילת שטח בתנועת 'אם תרצו'.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  2. בגידה היא פשע של תקיפת רשות ממלכתית שאליה אתה חייב נאמנות. זה כולל בדרך כלל מעשים כגון השתתפות במלחמה נגד ארץ מולדתו(שמאלנים), ניסיון להפיל את ממשלתו(הנבחרת), ריגול אחר צבאו, דיפלומטיו או שירותיו החשאיים למעצמה עוינת וזרה (אירופה, אמריקה), או ניסיון להרוג את ראש המדינה (הפריצה לבלפור). אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד (שמאלני,קומוניסט, פרוגרסיבי).

  3. נתניהו הניח לבנט מלכודת: הוא ניהל לכאורה מו״מ עם עבאס, והכשיר אותו בעיני הציבור. בנט נפל למלכודת והקים עם עבאס ממשלה.

    עכשיו נתניהו שמח: הוא יכול לתקוף את בנט ולהפיל אותו.
    האם לנתניהו באמת אכפת שעבאס בממשלה? האם היה לו אכפת כשהטמין את המלכודת שהובילה לזה?

    1. לא מצליח לכתוב משפט ללא המילה נתניהו? לא מצליח לחשוב ללא המילה נתניהו? לא מצליח לישון, בלי לחלום על נתניהו?

      מזל טוב! אתה מאוהב בנתניהו 🙂

    2. הסיבה היחידה שנתניהו הלך לעבאס היא כי סער ובנט העמידו לו דרישות מוגזמות בידיעה שהקורונה יצרה משבר כלכלי(ועוד ללא תקציב) ובחירות הן דבר יקר ונתניהו היה מספיק אחראי להקריב בשביל הצרכים הכלכליים של העם.

  4. בכל פעם, שרוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו, ניסו לפעול עבור כותרות נוסח "שינוי", "ריפוי", "שלום" ושאר סיסמאות שקר בפמפלט של שוקן,

    הדבר היחיד שהשיגו היה רצח ישראלים.

    זו הסיבה, מדוע נאלצו שקרניו של שוקן לצאת במסע פרסום, לפיו לשלום יש קורבנות. מטופש – כמו כל דבר שנוכלי הסמול אומרים, אך ניכר שהממשלה הנוכחית, גם רוצה פרסים מאוסלו. כמה ישראלים ולא רק ישראלים ירצחו בהזמנתם, עוד נותר לראות. אך הם מדגימים היטב את הסיבה, מדוע החוק אינו רואה הבדל בין מזמיני רצח לבין מבצעיו – אדם סביר, לא יקבל את טענת מזמין/מתיר הרצח "אבל לא אני אישית לחצתי על ההדק".

    שותפות עם החמאס, היא דבר שבנט אמר מפורשות על רע"מ טרם הבחירות – כסיבה, מדוע אין כל אפשרות שישתף איתם פעולה.

    לפיכך, היות ובנט משתף פעולה עם רע"מ בממשלה הנוכחית ולפי דבריו שלו עצמו, רע"מ משתפת פעולה עם החמאס כנגד ישראל, המסקנה הלוגית היחידה, על בסיס דבריו של בנט עצמו – היא שבנט וממששת המנדטים, משתפים פעולה עם החמאס.

    תודה מר בנט, על כך שנימקת בעצמך מדוע: בנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, סילמן, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – כל כנסת הבאה אתם תראו רק מבחוץ.

  5. הכסף שלנו עובר לטרור שרוצח אותנו/ילדינו/חיילינו.

    בושהל בנט, סער, שקד, ליברמן, ואלקין השמאלנאצים = אתם בוגדים!!!

    1. תגובה שאין לה שום מקום בשיח.
      בנט איננו נאצי ולא קרוב לשם. גם לא בוגד.
      תפסיקו עם ההתלהמות והטרוף.
      לעצור!!!

  6. למי שלא שם לב,
    "ישראל היום" מסקר את משפט נתניהו רק מפי שופרות הפרקליטות וגם התחקיר שהביאה איילה חסון לא זוכה בעיתון לאזכור.
    העיתון נדד ביחד עם בנט עמוק לשמאל אבל מבחינת השמאל הוא עדיין נחשב ל"ביביתון" ומשכך הנזק שהוא גורם חמור ביותר.
    הראל סג"ל התבקש לכתוב על …. כדורגל פן חלילה יוצגו עובדות שהעיתון מבקש להסתיר.
    הרבה מדיווחי העיתון נראים כמו "העתק" "הדבק" של ערוץ 12 שכידוע עוסק בהנדסת תודעה.
    הימין חייב להחרים את העיתון ולפגוע בתפוצתו ואולי יצליח לגרום לשינוי.

  7. האם האחים המוסלמים הקימו את המיליציה והעמותות שלהם רק בחודשים האחרונים? או שהכל היה קיים גם לפני חצי שנה כשב'מידה' דנו ברצינות על שיתוף פעולה עם רע"מ, וגם לפני שנה כשהיה ראש ממשלה אחר? וגם שנים לפני זה?

    הרקב היה כאן כבר לא מעט שנים, ו"מידה" שיתפו פעולה עם הרקב כל עוד כסאות העור היו בידי אנשים מאותו מחנה. בשביל שתהיה לעם סיבה ללכת לקלפי "מידה" ואנשים כמוהם חייבים:

    א. להבטיח לעם שבפעם הבאה הם יתנהגו בצורה אחרת.
    ב. להדיח את המושחתים באמת ששמו את האינטרס האישי מעל ללאומי (ולא, אני לא מדבר על ה"תיקים" נגד ביבי שהם בדיחה, אבל זה נושא אחר).

    1. לפני חצי שנה היינו במשבר כלכלי(בגלל הקורונה וההתעקשות של גנץ על דרישות מוגזמות בנושא התקציב) והימין המתון התעקש להמשיך להגזים בדרישות ולמנוע הקמת קואליציה.
      הימין נאלץ להתפשר באופן נואש לטובת העם ולהכיל את רע״מ.
      עכשיו, הימין המתון הכניס עצמו במזיד למיטה חולה פשוט עקב שנאת נתניהו ואין לו תירוץ להצדיק את ההרס שהוא יגרום.

    2. דוד,

      מה שכתבת הוא אחד לאחד התירוצים של הממשלה. הם יגידו שהיו צריכים להתפשר 'באופן נואש' עם רע"מ בגלל המשבר הכלכלי וזה שאין תקציב (במידה רבה גם הליכוד לא רצה שיהיה תקציב כפי ששטייניץ ציין), ושלא היתה ממשלה כי ביבי הפר יותר מדי הבטחות. בקצרה, אותו דבר, רק מהכיוון השני. רק שלהם יש את השלטון והם יכולים להסתפק בזה.

      בשביל שאופוזיציה תעלה לשלטון כדאי להציג אלטרנטיבה, ולא הכל אותו הדבר.

    3. ליאיר,
      לסער ובנט היתה אלטרנטיבה. האם חוסר אמון באמת מצדיק את המחיר של הקואליציה הזו? אם הם היו מודים בזה שהם חושבים ככה בגלוי במקום לנסות לטשטש את המחיר הייתי מסכים איתך.
      ומאיפה שטייניץ הביא את השטות שנתניהו לא רצה תקציב? זה היה גנץ שהתעקש על תקציב דו-שנתי ולא הצליח להביא את חברי מפלגתו להסכים לגבי ההתיישבות הצעירה ובכך תקע את התקציב.

  8. בקיצור הערבים בדרך למדינה והיהודים לאמריקה הגדולה
    אין מה לחפש כאן יותר

  9. גרמניה הנאצית 1939 = מדינת ישראל (הקומוניסטית האיסלאמית האנטישמית) 2021!

    1. ההדרדרות בתגובות שיש פה באתר מידה מלמדות לאיפה האתר הזה ותומכיו הגיעו.
      כל זה בעקבות פוליטיזציה מוגזמת מאד, ללא התייחסות עניינית לנושאים.

  10. קשה להודות, אולם רבים, ואני בכללם, לא הבינו בשעתם את החומרה שבצירופו לקואליציה של עבאס, וזלזלו באזהרותיהם של שיפטן וסמוטריץ. מודה ועוזב.

  11. ממשלה גזענית, אנטישמית, אנטי ציונית, מנותקת, מנופחת…..לכו כולכם לעזאזל!

  12. סמוטריץ – אפשר לכל היהודים הציונים להגדיל את המפלגה. פתח את הדלת גם לציוניות יהודית – שאינה דתית

    1. איש לא מונע מלא דתיים להתפקד במפלגה, לרוץ בה או להצביע לה.
      מצד שני-בשבילם יש את הליכוד.

  13. נראה שכולם מפספסים נקודה מהותית.
    תרומות לעמותה רשומה מהווים הוצאה מוכרת. המשמעות שכל אסלאמיסט תרם לחמאס במקום לשלם מיסים למדינה. במילים אחרות, האסלמיסטים העבירו כחוק כסף שיועד להכנסות וחלק מתקציב המדינה לטרור ואנטישמיות. גובה התרומות הפרטיות לא עולה על 20,000 ש"ח ולכן אין חובת פירוט.
    המשמעות שהמון "תורמים קטנים" גם בעלי אזרחות ישראלית שילמו לחמאס במקום מס הכנסה.

  14. גם אם הכסף לא יעבור לידי האגף הטרוריסטי של החמאס-
    חשוב לזכור שככל שמדינת ישראל תממן יותר יוזמות 'הומניטריות' ברשות(כגון בתי ספר, בתי חולים, תקשורת, נמל בעזה וכו') במקום החמאס-כך לחמאס ישאר יותר כסף פנוי מתרומות ממקורות אחרים(שהיה הולך ליוזמות כאלה) להפנות ליוזמות פחות הומניטריות.

    זו בדיוק אותה טקטיקה של התפצלות הפלג האיסלאמי לאגף שמקבל תמיכה מישראל והמערב(דרומי) ואגף שמקבל תמיכה מהעולם הערבי קיצוני(צפוני) תוך שמאחורי הקלעים הם יכולים לשתף פעולה ולהעביר כספים וכו' ביניהם חופשי.

  15. יופי אלכס עשית עבודת תחקיר נהדרת
    רק פרט אחד שכחת לבדוק
    למה הגענו למצב הזה אז לשמחתך אני כבר בדקתי עבורך
    אם הפולטיקאי הקטן והעלוב נתניהו בנימין היה זז ומאפשר הקמת ממשלת ימין
    לא היה מעניין אותך בכלל מיהי רעם