הישראלי החדש

במשך שנים יאיר לפיד היה שואל את מרואייניו "מה ישראלי בעיניך?". השנה תשפ"ב, 2021 וכעת עולה וצומח הישראלי החדש, והוא מביא איתו סכנות לרוב

האיש המסוכן ביותר בכנסת? גלעד קריב (צילום: דוברות הכנסת)

מסתבר ש"הישראלי החדש " היה כזה "ישראלי " אבל כעת הוא יותר " ישראלית". נעשה לכם היכרות עם דניאלה חלפון.
דניאל חלפון נולדה כמשה, יצאה מהארון, עברה הליך מטלטל של שינוי מגדרי ושבה ללמד כמחנכת. כעת, יחד עם בן זוגה ,אחמד – הם מסמנים את היעד: גיוס המונים שיעזור להם להביא ילד לעולם(מתוך Ynet – בת ים).

בחירה מפתיעה? ובכן, לא ממש, שכן כי אם נלך לפי הקו של ממשלת אותו לפיד מקודם ושאר שותפיו, נקבל את אותו "ישראלי חדש" בפס ייצור מאוד רחב. מאחורי הפרקטיקה עומדת תיאוריה שלמה בשם "חלון אוברטון", דגם שהגה החוקר ג׳וזף אוברטון. דגם זה מראה כיצד נושאים שנחשבים טאבו ובלתי מתקבלים על הדעת יכולים להפוך עם הזמן לגיטימיים ואף פופולריים. זאת אומרת, עם הזמן ודרך הנדסת תודעה נכונה, אפשר להכשיר כל דבר.

 

הורדת חסם ראשון : זהות מגדרית .

בתחילת אוגוסט השנה בעיצומו של הגל הרביעי של הקורונה. במה אמור להתעסק שר הבריאות במדינת ישראל? בהצלת חיי אדם. במה עסק שר הבריאות בפועל? בסיכון מודע של תושבי ישראל ובניתוחי שינוי מין. למרכז הרפואי בשיבא הגיע השר הורביץ וכך אמר:
"ניתוחים להתאמה מגדרית הם לא ניתוחים קוסמטיים, אלא אלו ניתוחים משני חיים וניתוחים מצילי חיים. אנו נרחיב את מספר הניתוחים ונקצר את התורים לניתוחים החשובים האלו כאן בישראל. נשפר את השירות הרפואי, ונתאים אותו לצרכי הקהילה הגאה, והקהילה הטרנסית בפרט". עוד הוסיף: "נכשיר את הצוותים הרפואיים במערכת הבריאות הציבורית למפגש עם הקהילה הגאה, לצרכים הייחודיים שלה, להתאמות המקצועיות ולרגישויות הנדרשות".

דהיינו, מורידים חסמים כדי לעודד אנשים לעבור ביתר קלות ניתוחים כאלה. עד שמישהו מוריד חסמים בממשלה הסוציאליסטית הזו – הם לא החסמים הנכונים. כאן במדינת ישראל של ניצן הורוביץ, זהו החסם החשוב ביותר כעת, וכל זה בשם הנאורות המדומיינת.
האם בשביל הורדת חסמים אלה, זקני תימן, טוניס, פולין וברית המועצות ראו בחזיונם לפני כמאה שנים כבשורה הגדולה של הקמת המדינה שתהיה לצאצאיהם?

 

הורדת חסם שני: זהות לאומית.

תפקיד יו"ר סוכנות יהודית, לכאורה אמור לבטא ולחזק את הזהות היהודית  אז מה נגיד על דבריו של המועמד אלעזר שטרן? "יש לי בשורה עצובה־שמחה" אומר שר המודיעין כיום, אלעזר שטרן, "אולי טוב שיש התבוללות גם כאן בארץ (ויש!) על מנת שנבין טוב יותר את קשיי ההתמודדות של יהודי התפוצות עם הנושא ונעבוד יחד ליצור יהדות שמקשיבה לבעיות של כולם אבל גם מייצרת פתרונות ואפשרויות". (בינתיים כבר הספיק להסיר את מועמדותו לאחר פרשת "גריסת המסמכים").

אם דיברנו על התפוצות אז כדאי לציין גם את שר התפוצות, נחמן שי. אם חשבנו עד עכשיו שתפקיד שר התפוצות הוא לעודד עלייה לארץ ישראל, מסתבר שטעינו. בריאיון לרשת ב', בחודש אוגוסט האחרון, אמר השר שי: "אין מצב שכל יהודי התפוצות יבואו מחר בבוקר לישראל. אני לא באתי לעודד עלייה (זה תפקידו, בהגדרה). בין מטרות המשרד אין עידוד עלייה". שר התפוצות המשיך ואמר, כי הוא מסתכל על הנושא בזווית רחבה יותר: "זה לא הייעוד שלי. בהנחה שלא כולם יבואו לארץ, אני רוצה שימשיכו לחיות חיים יהודיים במקומותיהם. אני לא קורא לכל יהודי העולם לבוא לישראל כי זה לא ריאלי".

אבל רגע, איך יחיו "חיים יהודיים" במקומותיהם אם מעל ראשם מרחפת סכנת התבוללות רחבה בעולם ככלל בארה"ב כפרט? מחקר משנת 2020 שמפרסם מכון המחקר האמריקני Pew, מעלה דאגה באשר למספר מגמות שונות ביהדות ארצות הברית. 32% מיהודי ארה"ב אינם מזדהים עם שום זרם ביהדות. 37% מזדהים כרפורמים; 17% כקונסרבטיבים; 9% כאורתודוקסים ו-4% מזדהים עם זרמים אחרים.

מעל 50% מזרמי היהדות (ביהדות אין זרמים כאלה, אבל "נזרום" לצורך העניין) מגדירים עצמם רפורמים/קונסרבטיבים. די לנו לראות את מעלליו, אמירותיו ושלל הגיגיו של גלעד קריב, בשביל להבין שיהדות זה לא בהכרח הכיוון. דוגמא קלה לפרוגרסיביות של קריב ראינו בשבוע שעבר. בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב קריב:

"כשמאזינים למילות השיר "הליכה לקיסריה" – מבינים עד כמה השיר עוסק בהתחדשות יהודית פלורליסטית. לכן בחרנו לפתוח את כינוס השדולה לחופש דת וההתחדשות היהודית עם מילות השיר של חנה סנש האמיצה, תוך הבטחה שננצל את חלון ההזדמנויות כדי להעצים את העשייה שלנו".

זאת אומרת, כבר קיים חלון שנפתח כדי להביא את היהדות ל"התחדשות יהודית פלורליסטית". מבחינתו של קריב, הוא עוד לא התחיל ועוד דרך ארוכה לו לעבור ולהעביר את העם היושב בציון.

הורדת חסם שלישי: הגשה וחינוך.

אם נחזור לאותה דניאל חלפון, נראה שמקצועה להיות מחנכת בבית ספר טומן בחובו עוד "בשורה" לישראלי החדש, שכן דרכה היא בעצם "מחנכת" את הדור הבא. כלומר: אפשר לצאת מהארון, אפשר לעשות ניתוחי שינויי מין, אפשר להתחתן עם גוי ואפשר גם להפיץ את הבשורה ומי אמור לשלם על זה? הציבור. את המסר הזה מקבלים הילדים. מילא היא הייתה אדם אחד, אבל לפי כל מה שהבאתי למעלה, אנחנו רואים שלאט לאט נוצר מנגנון לניפוץ עוד ועוד חסמים גם ברמה הלאומית.

האם במדינת ישראל, מדינת היהודים, זהו המודל של "הישראלי החדש"? מאוד מקווה בשביל כולנו שלא. בשביל שנוודא שזה לא יקרה, חייבים להבין שיש בעיה ולשקף אותה. תוך כדי כתיבת שורות אלה, אם כל מה שרשמתי לעיל לא הספיק, נחשפתי לתופעה שקרתה השבוע שילדים במרכז הארץ "חוגגים" את ליל כל הקדושים (הנוצרים, אם היה ספר), בהאלווין. חג שלגמרי רחוק מהיהדות. הגדיל לבטא זאת כתב ערוץ 12, אילן לוקאץ' בציוצו: "אתם יודעים למה הילדים כאן התחילו לחגוג האלווין? כי נשבר להם מהכפייה הדתית זה למה. הקנייבסקים לא נורא אטרקטיביים עבורם, הם רוצים חגים ללא מגע יד הרבנות או ליצמן ובלי איומים שמי שיאכל פיתה יישרף בגיהנום. הם גילו שיש חגים כאלה".

אז הנה , הגענו לשלב של "בעיטה ביהדות". לצערי "הישראלי החדש" רוצה להיות מתוכנן גם לביזוי המועדות והרבנים. רגע לפני שזה יהפוך למודל בסיסי, צריך פשוט לשים קו אדום לכל תרבות "ההכלה" המטורללת שהחילו עלינו. אגב תרבות זאת, הביאה גם ל"הכלת מתים" של 1500 איש בגל הרביעי. למרבה האירוניה יש בממשלה שעדיין רואים זאת כ"תמונת ניצחון". רגע לפני שיהיה מאוחר , נזכור מי אנחנו באמת, מהם השורשים המפוארים שלנו. שום "ישראלי חדש" לא יחליף את הזהות היהודית שלנו.

לקריאת כל המאמרים של מאיר אוחנה – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. המאמר מצביעה על מגמה מדוייקת ומדאיגה ביותר ועל צורת הפעילות לקידומה. יחד עם זאת יש לשפר את הדוגמאות והראיות, ובפרט להסביר יותר את הפרק על הרפורמיות ומאפייניה כיום.
    כמו כן – שווה לעשות הגהה נוספת. זה יקל על הקריאה והעברת המסר.

    ועוד משהו – שר התפוצות לא נועד לקלוט עליה, בשביל זה יש שרת הקליטה תמנו שטה

    1. המאמר לא טוען ששר התפוצות נועד לקלוט עליה אלא שהוא נועד לעודד אותה.

  2. אני יהודי. אני יודע מה זה יהודי.

    מה זה ישראלי בשבילי ? זו אזרחות בלבד.
    מי הוא העם הישראלי החדש, ומה הם אמונותיו וחגיו ? שיחליט בעצמו.
    זה לא מעניין אותי כיהודי.

    1. הבעיה היא שהזהות שלך מאוד מעניינת אותם.
      זוכר איך תקפו כשהתברר שועדת הקבלה של טלמון לא מקבלת זוגות חד-מיניים?
      איך עטו על הרב פירר כשעמותת עזרה למרפא הזמינה רק גברים להופיע בערב ההתרמה?
      איך כעסו על הרב שמואל אליהו כשהוא קרא לתושבי צפת לא למכור בתים לערבים(כל עוד הם לא מוכרים לנו במזרח י-ם)?
      ויש עוד אינספור דוגמאות.

      וזה עוד בלי לדבר על ההטיה בתקשורת ובתרבות.

      הבעיה היא שלישראלים החדשים לא מספיק להיות כאלה בעצמם-הם חייבים להפוך את כל שאר העולם להיות כמוהם.

    2. ובנוסף הם גם משתמשים בבג״ץ(כידוע), בחקיקה ובמיסים(חד״פ, משקאות מתוקים) כדי לכפות את תפיסתם.

  3. איך לא ברור שמתנהלת כאן מלחמת אזרחים? למעשה המלחמה הזו מרתחשת בכל הארצות של האדם הלבן, וזה כולל את ישראל כי רבים מדי מאחינו המזרחים למרבה הצער לקחו את החלקים האובדניים של תרבות האשכנזים.

    הרוב המוחלט של האנשים שתומכים בשמאל הישראלי לא מבינים שמטרתו של לפיד (ובטח שבטח המטרה של מרץ ועבודה) היא להחריב את ישראל כפ שאנחנו מכירים אותה (מטרת הדמוקרטים בארה"ב היא להחריב את ארה"ב וכו').

    ייתכן שמשקיף מהצד יחשוב שהדעה שלי היא ההזויה – לכך אענה: הסבירו איך לא הזוי שממשלת ארה"ב תשלם 450 אלף דולר למסתנן לארה"ב?!! הטירוף פשוט משתק את האדם הרציונאלי, הרצון להמנע מהשפלה גם משתק כל בר דעת מלנסות להתווכח.

    זה לא ייגמר טוב – כלומר, ייתכן שהצפרדע תורתח סופית או שהיא תקפוץ מהסיר – מלחמת אזרחים.

  4. בנט משעבד את רובו של העם היהודי בתמיכת עם אחר לאחר 2000 שנות גלות ורדיפה ו-73 שנות תקומה, שזהו מינוח פחות מכובס להקמת מדינת כל אזרחיה. הדמוקרטיה הישראלית בראשות בנט אינה משרתת עוד את העם היהודי. הקמת הממשלה הפוסט ציונית הראשונה היא זו שצריכה להעסיק את כולנו מבוקר עד ערב וכל השאר זוטות ודברי הבל (נאום באום, קורונה, התבטאויות שרים וכו'). למה הדבר דומה, לאדם העומד לפני ביתו העולה בלהבות ומסביבו כולם דנים בשריפת הקוצים שהתפתחה מסביב. יבואו ימים בהם השמאל הישראלי, אשר רחק מזהות וערכי סולידריות יהודית יקים ממשלה בתמיכת כל חברי הכנסת בני הלאום האחר ללא כל סמן ימני מדומה, ובתמיכתם יפנה יהודים מיו"ש, ידון בשאלה האירנית, בזכות השיבה, בתקצוב החרדים, בחינוך ילדנו, מדיניות פנים/חוץ, בטחון, וכו' ובעצם בכל שאלה קיומית הנוגעת לעתידו של העם היהודי. מה שבפועל קורה היום בחדרי חדרים יתרחש לעין כל, ובאין מפריע, בחסות התקשורת, מערכת המשפט, מוסדות אקדמאיים וכו'. או אז, כמו צפרדע בסיר המים המתחממים תגווע לה בהדרגה המדינה היהודית