פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, כח מג"ב חיסל את המחבל

המחבל, שוהה בלתי חוקי מסלפית, דקר צעיר חרדי ופצעו באורח בינוני – קשה. עימותים פרצו בין כוחות צה"ל לפלסטינים על רקע נטרולו של המחבל. צפו בתיעוד הפיגוע

הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

צעיר חרדי כבן 20 נפצע היום (שבת) באורח בינוני-קשה בפיגוע דקירה בשער שכם בירושלים. צוות מד"א העניק לפצוע טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שערי צדק. לאחר מכן, המחבל, שוהה בלתי חוקי מסלפית, שישב שלושה חודשים בכלא הישראלי באשמת הסתה, ניסה לדקור לוחמי מג"ב ונורה למוות.

בתיעוד מהזירה נראים שוטרי מג"ב יורים כמה פעמים לעבר המחבל כשהוא שכוב על הקרקע. גורמים במג"ב גיבו את החיילים ואמרו: "ראינו לא מעט מקרים בעבר שמחבלים קמו על הרגליים וניסו לפגוע באזרחים וכוחות הביטחון, בין אם בסכין או בחגורת נפץ. לכן, הלוחמים חתרו למגע וסיימו את האירוע כמה שיותר מהר". המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בבדיקת האירוע.

בתיעוד האירוע ניתן לראות את המחבל חוצה מעבר חצייה ליד שער שכם, ואז תוקף צעיר חרדי ומנסה לדקור אותו בפלג גופו העליון, כאשר חלק מהפגיעות הן בצווארו. בהמשך, כאשר אחד מלוחמי מג"ב שעוברים במקום רץ לקרבת המחבל, המחבל רץ בתורו לעברו, ומנסה לדקור אותו ושוטרת נוספת.

לאחר חיסולו של המחבל, פרצו עימותים אלימים בין כוחות המשטרה לפלסטינים.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן מסר כי: "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים. אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום. ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים, הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדויקים כמו בכל אירוע."

שר המשפטים והבט"פ לשעבר ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) מסר כי :"לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים צריכים להיות מוזמנים ללשכת שר הבט"פ לקבלת תעודת הערכה. כך עשיתי פעמים רבות במהלך כהונתי. אני משבח אותם ואת כל השוטרים והלוחמים החותרים למגע ומחסלים את המחבלים בזירת הפיגוע, כך בדיוק צריך להסתיים אירוע. החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצוע".

מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו' על חיסול המחבל: "תזכורת למי ששכח או התבלבל: מחבל שפוגע בחיילים ובאזרחים יכול לצאת רק בדרך אחת מהאירוע – כשהוא מנוטרל ומת. יישר כח לשוטרי מג"ב שפעלו במהירות ומנעו הרוגים נוספים. בושה וחרפה למי שמשתף פעולה עם שונאי ישראל כדי להציג מחבל נתעב וצמא דם כחף מפשע"

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה): "לוחמים שהיו בסכנת חיים ותפקדו היטב, ראויים לשבח ולא לחקירה פלילית באזהרה. ככה מדכאים רוח לחימה וחתירה למגע, ככה מעניקים רוח גבית לאויב. את ההתנהלות הרעה הזו חובתנו לשנות".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) צייץ בחשבון הטוויטר האישי שלו: "ניטרול״ הוא מכבסת מלים. זוהי הוצאה להורג בדם קר,ווידוא הריגה לפצוע ששרוע על האדמה ולא מסכן איש. בנוסף,מנעו ממנו טיפול רפואי ראשוני למרות שצוות רפואי היה בשטח עד הוא מת.זה מעשה נפשע שדורש חקירה".

חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "תגובה מהירה ויעילה של לוחמי מג"ב ושל משטרת ישראל. צל"ש. חייבים לפעול כדי לחזק את ההרתעה ושמקרים כאלה לא יקרו בכלל, אבל כשהם קורים, התגובה המהירה והיעילה, חשובה מאין כמוה. מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצוע, בתוך שאר חולי ישראל".

 

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. הנשק חייב חייב להיות דרוך על אוטומט כך אני חיסלתי את החייזרים האלה בלבנון וכך לימדתי את הבן שלי צרור אחד של 25 כדורים והוא נישלח ישר ל70 בתולים.

  2. השאלה היותר מעניינת הוא "חקירה באזהרה" של צוות השוטרים במח"ש.

    הדבר הקל ביותר של שוטר הוא לא לעשות כלום. להתייצב מול רוצח מלא באנדרנלין ולהגן על האזרחים הוא פעולה לא אינטואיטיבית. השוטרים ירו ברוצח שאם לא כן הבחור החרדי היה נרצח (לדבריו צוות הרפואה אמר שהסכין הגיע על לס"מ מעורק למח). אף אחד לא הבטיח שאין למחבל הזה מטען או רימון – ולכן אם יש ספק חיי השוטרים קודמים.

    לדעתי, שר המשפטים צריך לבדוק מי במח"ש הזדרז לחקור אותם באזהרה. אם אני שר המשפטים אני מפטר את אותו גורם מהיום למחר – לא נראה שמי מהשוטרים טעה. אבל גם אם כן, כמו בנהיגה בכביש הפעולה הגרועה ביותר היא לא הגיב לארועים בכביש – במקרה זה, לפי הוידאו השוטרים הגיבו מהר והיה ניסיון של המחבל לדקור גם אותם – חובה על המערכת לגבות את שוטריה וחייליה כי ללא גבוי הם לא יפעלו.

    לא מדובר כאן בקבלת שוחד או מסירת מידע לעבריינים – מה למח"ש ולפעילות מבצעית מסוכנת?

    מה יכול פקיד או פקידה בלשכה ממוזגת וזמן אינסופי "להתפלס" לאמר אל מול מי שראה את המוות מול העיניים?

    חובה להוציא את מח"ש ממשרד המשפטים ולהעביר את הסמכויות לגוף של שוטרים בדימוס בגילאי 60-80 שיעזרו לתחקר ארועים ובעיקר להסיק מסקנות אופרטיביות – רק במקרים של קבלת שוחד, מסירת מידע לעבריינים – להעביר את התיק ליועץ המשפטי לממשלה. כל פעילות מבצעית – תחקור פנימי – למטרת תחקור – חובה שכל חקירה לא תהיה באזהרה וכל הנאמר לחוקרים שהם שוטרים בעבר יהיה חסוי במתכונת דומה לחיסיון עו"ד לקוח.

    1. לתת לשוטרים בדימוס לחקור את החברים שלהם-זה בטוח לא ישתבש.

    2. דודק,

      מישהו כאן חי ב"ללה-לנד".

      בוא נסתכל בעובדות:
      א)הגיע מחבל ערבי שדקר בצווארו יהודי – הסכין הגיעה כס"מ מעורק הצוואר.
      ב) 2 שוטרי מג"ב חשו להצילו. המחבל ניסה לדקור אותם גם כן והשוטרים הגנו על עצמם בירי.
      ג) סוף ארוע. יהודי פצוע קשה ומחבל הרוג – כל הארוע כ- 20 שניות מהתחלתו ועד סופו.

      מה היה עושה האדם הסביר:
      א) מברך שהחינו שנגמר בפציעה בלבד של יהודי ומוות למחבל.
      ב) מברך את השוטרים על תפקודם הראוי לשבח תחת סכנת חיים בהגינם על אזרחים.

      מה קרה בפועל?
      א) מח"ש דווח שלקחה את נישקם של השוטרים – צעד שהוא בבחינת פגיעה בכבודם ברבים.
      ב) חקירה באזהרה במקום להודות להם על ביצוע למופת.

      מה המסקנה (להבנתי)?
      א) מח"ש על פי הארוע הזה הם מרעילי בארות (להבנתי) וכאלו שפוגעים בכבודם של חיילים ושוטרים – ומרפים את ידי העושים במלאכה.
      ב) מח"ש הוא גוף שנועד לחקור פעולות עברייניות של שוטרים כגון: מסירת מידע לעבריינים, קבלת שוחד, מגע עם סוכן זר – מה למח"ש ולפעילות מבצעית? הם עו"ד בלשכה ממוזגת מה הם מבינים בפעולות שיש להחליט לגביהן בחלקיקי שניות? לבחור או הבחורה בני ה- 20 יש מידע חלקי ונדרש מהם לקבל החלטה מיידית – הטעות הקשה ביותר היא לא להחליט ולכן אסור בשום פנים ואופן שעו"ד (שלהבנתי חי בללה-לנד) לא רק שיחקור את האירוע – בטח לא תחת אזהרה אלא שבכלל יעיז לגעת בנשק של חייל או שוטר בפעילות מבצעית – לקיחת נשק מחייל היא פעולה מבזה.

      האם יש לחקור את הארוע?
      א) בוודאי, מבצעית, האם היה נכון לאגף מימין או לבצע נסיגה טקטית לשמאל. האם היה נכון לירות 3 כדורים או 8 כדורים.
      ב) את החקירה אסור שיערוך מי שיושב בלישכה ממוזגת ולא ראה שטח, דם, זעה ספוגה באנדרנלין, דם של אזרחים ולוחמים בפעילות מבצעית – ולכן כל תחקור מטרתו ללמוד מהאירוע ולהפיק לקחים. על מנת שהלוחמים ימסרו עדות אמת גם אם טעו חובה שתחול עליהם חיסיון עו"ד לקוח – כל הנאמר לחוקר לא ישמש כנגדם אחרת למה להם לא לשמור על זכות השתיקה?

      מה המסקנה?
      א) לאור הארוע הנ"ל משהו מאוד לקוי בגוף הזה מח"ש שהרשה לעצמו בעוד דם יהודים נשפך כמו מים לפגוע בכבודם ברבים של שוטרים (ולהרפות את ידיהם) באזור לחימה בעודם יושבים בלשכה ממוזגת. מעצר וחקירה תחת אזהרה – מבהירים (לי לכל הפחות) שמי שנמצא שם לא ראוי לתפקידו ואם הדבר היה תלוי בי הוא היה מסיים את עבודתו בשירות המדינה מהיום למחר.
      ב) אני מציע שכל פעילות מבצעית תתוחקר על ידי דרג שראה שטח, פרעות, פעל בעבר בתנאי אי ודאות ולא עו"ד בלשכה סטרילית.

  3. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  4. הפרקליטות: מח״ש מקיימת הליך בדיקה/ חקירה בהתאם לנסיבות.
    (לקחו ללוחמים את הנשק האישי.)

    *** הפרקליטות הם האויב! רק D9 על הראש שלהם! ***

    הפרקליטות השמאלני הבוגדני תומכי הטרור לא דואגים לביטחון שלנו!

    הגיע הזמן להקים מיליציות בכל עיר במדינה שלא דופקת חשבון לפרקליטות.

  5. גיבורי ישראל חיסלו מחבל ונלקחו לחקירה במקום לתת להם צל"ש מיידית.
    הציבור צריך לשרוף את כל מח"ש!!!!

  6. להעיף את כל הפרוגרסיבים במח"ש/הפרקליטות מכל עמדת כוח.
    אין בהם שום תועלת לעם היהודי, רק נזק.

    1. לא יישאר משרד משפטים…
      לא שיש לי איזו בעיה עם זה…

    2. נמצא כבר מועמדים חדשים לכל התפקידים שם.
      יש מספיק כאלה.

  7. תכירו את השמאל הפוסטציונית שתומכת בטרור הערבי…..

    אפרת אורן
    אגף דוברות, הסברה ותקשורת
    משרד המשפטים