כוכבי השאיר את בג"צ מחוץ לש"ג

פרשת ניב לובטון ז"ל היא קו פרשת מים של הרמטכ"ל, שהבהיר לשופטי העליון מי מפקד על הצבא ובעיקר – מי לא

הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה"ל)

צודק הרמטכ"ל רא"ל כוכבי בדרישתו, להותיר בידיו את הסמכות להדיח מתפקידו קצין בצה"ל אשר כשל במילוי תפקידו, ובוודאי את היכולת להתיר את חוזהו של מפקד מצ"ח דרום, אשר הוא ופקודיו כשלו בגיוסו והפעלתו כמקור, של הלוחם ניב לובטון ז"ל, ועקב כך הביאו למותו הטראגי.

אין הדבר נתון בספק, פיטורי הקצין הוא עניין המצוי בסמכותו של הרמטכ"ל, ואל לו לבית המשפט לנסות ולכרסם בסמכות זו.

עם זאת, גם באם דעה זו תתקבל בסופו של דבר , וגם בית המשפט יכיר בסמכותו של הרמטכ"ל  לשמש כפוסק הבלעדי בהחלטה, חלילה להם לרמטכ"ל, למערכת המשפט ולמערכת השלטון במדינה, להסתפק בהדחת הקצין. הכישלון במקרה המדובר איננו רק של קצין מצ"ח של פיקוד הדרום. הכשל הוא של המערכת כולה, ולאורך שנים רבות, ולא רק בעקבות מותו הנורא והמיותר של חייל מצטיין כניר לובטון ז"ל. הכישלון הוא של צה"ל, כולל מפקד מצ"ח, מפקד המשטרה הצבאית , וראש אכ"א. ההחלטה להפקיד בידיי חיילים זוטרים בשירות חובה, את הסמכות לעסוק בגיוס והפעלת מקורות, היא אבי הצרה ומקור הכישלון. עשרות שנים עסקתי בתחום גיוס והפעלת סוכנים במדינות אויב, מעולם לא שמעתי את המושג "הכל טוב, שיזדיין", בהקשר של פתרון בעיה אשר בה מעורב סוכן. מדובר בחיי אדם, וכך יש גם להתייחס לדבר.

גיוס סוכנים והפעלתם, הנו עיסוק רגיש, הדורש הכשרה יסודית, ניסיון רב, בגרות, ובעיקר  הבנה עמוקה בנפש האדם. מפעיל סוכנים חייב להיות מצויד ברגישות רבה, יכולת למידה של נפש המופעל, להכיר היטב את התנהלותו היום יומית ,את בני משפחתו והיחסים השוררים בתוך המשפחה. המפעיל הוא לא רק פסיכולוג, הוא גם האב, המורה, והכתובת אליה פונה הסוכן בעת מצוקה. לא ייתכן שעניין רגיש כל כך, הכרוך בדיני נפשות, יופקד בידי חיילים , בני גילם של אנשי המאתר עליו נמנים המגויסים לשמש כסוכנים. מאחר ואני מכיר בצורך של הצבא להשליט משמעת ולמנוע עבירות פליליות  בתוך הארגון, ודבר זה נעשה בין היתר באמצעות הפעלת מקורות סמויים,

יש להטיל את עניין גיוס והפעלת מקורות חיים {יומינט} מקרב חיילי צה"ל, על קצינים ונגדים בצבא הקבע, אשר יוכשרו לכך באופן יסודי ומקצועי , ואשר הכשרתם תכלול בנוסף על הקניית יסודות של פעילות חשאית, גם פסיכולוגיה והכרת נפש האדם. מקווה שדבריי אלו יילמדו ע"י בכירי המערכת. מדובר בחיי ילדינו.

 

יאיר רביד (רביץ), לשעבר צה"ל ומוסד. עמד בראש הקמת הקשרים עם הנוצרים בדרום לבנון ועם הפלנגות בבירות בשנת 1976


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. לפני מספר שנים הגיע אלי איגשהו מידע מדאיג מאוד ובמרכזו חשד שקצין צה"ל מקבל טובות הנאה מפלסטינים ובעיקר שמעבר למשמעות הפלילית-שחיתותית של העניין, יש כאן גם יצירה של סכנה ביטחונית חמורה שנובעת מכך. בתמימותי דיווחתי מיד על כך לסגן מפקד היחידה של אותו קצין, שבהמשך טרח לטייח ולמסמס את העניין באמצעות העברתו של אותו קצין לתפקיד אחר ומקום אחר, ובמקביל דיווחתי על החשד למישהו במצ"ח. התקשרה אלי איזו ילדה ממצ"ח וביקשה שאגיע לבסיס היחידה המיוחדת שלהם בבית ליד למסור עדות. ניצלתי יום מילואים באזור שהיה לי באותה תקופה ובערב הגעתי אליהם. מיד הכניסו אותי לחדר עם שלושה נערים, סתומים, אין מילה אחרת להגדיר, שהחלו לחקור אותי בתוקפנות ובאיומים, כאילו אני זה שמבצע את העבירות. אמרתי להם שאני חא עובד אצלם. באתי נטו מתוך אזרחות טובה ואם הם לא מסוגלים לתפוס את זה אז תודה רבה ושלום. בשלב מסוים אמרה לי אחת הנערות שבגלל שאני במילואים ולובש מדים הם רשאים לעצור אותי באופן מיידי. באותו הרגע קמתי, יצאתי וטרקתי את הדלת. מאז לא שמעתי מהם. כששמעתי את המקרה של ניב לובטון ז"ל ממש לא התפלאתי. יחידת העילית של מצ"ח מאויישת בילדים מתלהבים וחובבים שעלה להם השתן למוח.

    1. אתה מזכיר לי מקרה דומה שאירע לי:

      לפני כ-10 שנים הגיעה אלי ידיעה מקרובת משפחת מדרגה ראשונה של חיילת בחיל מודיעין, שסיפרה לתומה שבת משפחתה נמצאת עם ערבי.

      משום שהבנתי את הסכנה הביטחונית החמורה שבכך (ולא רק בגלל זה כמובן), יצרתי קשר עם חמ"ן. חזרה אלי אחרי כמה ימים חיילת, שלאחר ששמעה את פרטי המקרה, החלה לשטוף אותי ש"מה פתאום אני מתערב", וש"החיילת היא ילדה גדולה שיכולה לצאת עם כל מי שבא לה"…

      בחיי שבא לי לבכות באותו רגע, כשהבנתי איזה חינוך קיבלו כאן דורות יש ישראליסטים מנותקים.

  2. צבא/משטרה שמאלנית אנטישמית לא יכולה לנצח מלחמות!
    לא להתגייס לצבא/משטרה השמאלנית הבוגדנית!
    לא לעשות מילואים ולא לשלוח את הילדים לצבא!

    הגיע הזמן להקים מיליציות בכל עיר במדינה.
    תשמרו על הילדים שלכם…. בעצמכם!

    ישראל ה-2 לא בשר תותחים של ישראל הראשונה השמאלנית הבוגדנית תומכת טרור!

  3. צבא הגנה לשמאלנים הבוגדים (הקרן לישראל חדשה, בצלם, בוגדים עכשיו וכו.) וערבנאצים.
    לא צריך לשרת בה עד שכל השמאלנים במטכל בפנסיה.

    אם לא נשלח את ילדינו לצבא = כל הכוח של הבולשביקים נעלם ברגע!

  4. יש לי 00000000 אמון בצבא שדואג לאזרחי האויב ולא לבנים הלוחמים שלי.

    1. הרמטכ"ל כוכבי פועל מיומו הראשון לעשיית צדק, להטמעת מצפן ערכים, לשיפור תנאי השרות של חיילי החובה ולהתייעלות רחבת היקף.
      וזאת לצד פעילות ביטחונית עניפה מאד כשהתוצאות ניכרות היטב.
      אשרינו שזכינו בו כמפקד הצבא.

  5. לאלון, ידוע שאוחז במקל ומכה כלב, הכלב יתקוף את המקל אינו מסוגל לקשור את המקל לזה שאוחז במקל.
    לכן הילדים הם סתם ילדים ואולי גם באו מחינוך ביתי טוב,
    מי שאמור לחנוך ולהכשירם לא עושה מועל בתםקידו והוא כמובן מפקדם.

    מאכזב אבל בצבא יש שקלים של פיקוד, ולצערי גם לי יש ילדים ששירתו ועדין יש משרתיםו ומפקדיהם מניחים אחריות כבדה על ראשם. לדוגמה חייל עובר הכשרה בקורס טכני אחר כך עובר לבצע תפקידו בשטח כעבור זמן הוא צריך לעבור שלב מתקדם (משלב 7 ל-9) בחילות הטכנולוגיים מה הרעיון לתת לו ללמוד לבד את החומר במסגרת שבוע למסור מבחן אם תשובות ואחר כך לבחון אותו כך שהוא צריך רק לשנן את השאלות מול התשובות וכך הוא עבור שלב מתקדם לאפשר להטיל עליו עוד אחריות תחת כך שיש כיסוי החייל עבר הכשרה לקריאה עבר את בחינה זה ציני, ולא כך ראוי להכשיר חיילים. כל מילה נוספת מיותרת והתצאות מתבטאות באופן שאתה חוויה, מה חייל ממלא את ההוראותיו של מפקדיו וככל החיילים הרוצים לסיים את תפקידם ללא עונשים להגיע הביתה להורים וחברים, הם נערים עדיין, אז החוק קבע שמכיל 18 הם בוגרים החוק פשוטו כמשמעו טועה.

  6. בקיצר, כוכבי דפק את הבגץ בהתאם לחוקים של מדינת ישראל והזכיר לגריאטריים את מקומם:))) מתי שופטי הבגץ עברו מבחני ההתמצאות בהתאם לחוקי משרד הבריאות? מי בדק חאחרונה הכשירות המנטלית שלהם ועד כמה הם כשירים?

  7. זו רק הסנונית הריאשונה בגץ בהיתנהלותו שפך את התינוק עם המיים והעכיפה הבררנית שלו ניראת ומצויה בכל נושא . בגץ איבד את הקרדיט שלו ובממשלה הבאה יצפצפו כולם על החלטות שלו

  8. צה"ל (צבא של גויים) החרים לישיבה בחומש את הגנרטור, התלמידים לומדים לאור נרות.

    וחאן אל אחמר ממשיך להתפתח בחסות אירופאית ללא שום הפרעה.

    בקיצור…מדינת ישראל נגד היהודים!

  9. ב48 ,חיפשו מדיננות ערב עילה לתקוף את ישראל ,בניגוד להיסטוריה ,מעולם לאמדינה בשם פלסטרין.

  10. חובבנות לשמה, יש תפקידים בכל מקום שגיל וניסיון חיים הכרחיים. חייל סדיר גם אם הוא מאד כחם לא יכול לעשות תפקידים מסוימים כולל טכניים עקב ניסיון חיים קצר.

  11. אולי "מידה" יעשו ריענון לנושא במיוחד לאור (או אולי יותר נכון, לחושך) העובדה שהרמטכ"ל אחד מבוגרי הקרן.

    1. ''הפיקוד העליון אחוז תבוסתנות. זה מרי לכל דבר ועניין'' / שפטל הגיב:

      כרמלה מנשה כתבלבת החצר של החוגים התבוסתניים במטכ"ל מקריאה הודעה שהיא מגורם בכיר בצבא, כלומר או מאלוף או מהרמטכ"ל שאומרים שלירות במחבלי האש זה לא מקצועי ולא מוסרי. בנוסף אומר אותו גורם עלום שהצבא דורש מהדרג המדיני החל מסיום מבצע "צוק איתן" להסדיר את החיים האזרחיים בעזה, לשבור את המצוקה והממשלה לא עושה כלום ולכן לא מוצדק בשום אופן לצאת למבצע צבאי בעזה. לא פחות ולא יותר.

      צריך להגדיר את הדברים. הדבר הזה הוא מרי בדרג המדיני המופקד על הצבא. הצבא דורש צעדים מדיניים – להסדיר את המצוקה בעזה ואם לא – אז הצבא לא מוכן לצאת למלחמה. למה – כי אתם לא הסדרתם את המצוקה הכלכלית בעזה. זה מרי לכל דבר ועניין. זה דבר ראשון.

      שנית. האמירה השיקרית שלירות במחבלי האש זה בניגוד לערכי צה"ל היא רמיה מובהקת מההתחלה עד הסוף. ערכי צה"ל הם בראש ובראשונה לבצע משימה בכל מחיר. זאת היתה פקודת הקרב לאוגדת הפלדה של טל במלחמת ששת הימים. זאת היתה פקודת הקרב של אריק שרון לאוגשה שלו באותה מלחמה. מאחר וזאת היתה הפקודה שיש להביס את האויב בכל מחיר חוסל הצבא המצרי בסיני תוך יומיים. לעומת זאת, באף אחד משלושת המבצעים בעזה לא היתה פקודה כזאת שבכל מחיר לבצע את המשימה ולכן הם נגמרו לא בנצחון.

      לכן, לא מדובר פה בערכי צה"ל אלא מדובר פה בתבוסתנות של המטכ"ל שלא מוכן בשום פנים ואופן להסתכן אפילו בעימות שיצריך כניסה קרקעית לעזה. המטכ"ל התבוסתני שיש לנו לא מוכן לשמוע אפילו על אפשרות כזאת. זה כל הסיפור ותמיד לכל מעשה נבלה רוצים להמציא צידוק מוסרי ומכאן ההיזדקקות לערכי צה"ל. זה לא ערכי צה"ל. אלה ערכים של מה שמייסד הדיקטטורה של בג"צ, אהרון ברק הגדיר ערכים של הציבור המתקדם בישראל. אלה ערכים שלו.

      את הערכים האלה עם ישראל מביס ברוב של שניים לאחד בכל מערכות הבחירות מזה 40 שנה.

      זו ביקורת מתונה נגד הרמטכ"ל כיוון שהוא ראוי לביקורת הרבה יותר חריפה. לא יכול להיות שיהיה לנו צבא שחייליו ומפקדי השדה שלו מוכנים לצאת לקרב בכל רגע והפיקוד העליון אחוז תבוסתנות. לא יכול להיות דבר כזה.

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/378361

  12. השמאל ייצר בישראל מאז המהפך את מדינת גניבת הדעת והשלטון הכי נאלחת בעולם מאחר והיא מתהדרת בתואר שיקרי: מדינה דמוקרטית.

    ישראל אינה מדינה ואינה דמוקרטית. מדובר בעיירה גלותית הנשלטת על ידי עדר גנבי שלטון בשיטות מזרח אירופיות קומוניסטיות לפי מיטב המסורת של כל מיני בלעגולס (עגלונים למי שלא מכיר) ירודים המתנשאים על אחרים באמצעות גניבת דעת ורמאות נמוכה המאפיינת את המאפיות ואת השלטון הדיקטטורי במזרח אירופה ובמדינות דרום אמריקה.

    לא מדינה. לא מוסדות נורמלים. לא הנהגה. לא מוסר. לא אמת. מדינת שקר. כולם מסובכים בתוך קורי העכביש שיוצרו על ידי השמאל ובג"צ ומערכת הרמאות החובקת כל.

    כל צמרות המוסדות נלפתות בצבת הקרן להשמדה במימון זר וקרנות זרות אחרות במימון זר שאיש לא יודע מה הן עושות ואיך.

    רק במדינת ישראל יש מצב שאנשים נוסעים על חשבון קרן וקסנר זרה כזאת לארץ זרה וללא שום פיקוח של המדינה ועוברים שם שטיפות מוח לא מנוטרות על ידי המדינה. מי מאשר את גניבת הדעת והרמאות הזאת? מי?

    כל צמרת הבטחון היא תוצר של שטיפות מוח זרות של קרנות זרות במימון זר.

    מי שמע על דברים כאלה במדינה כלשהי? איזו מדינה היתה מסכימה לכך?

    כוכבי הוא תוצר של קרן וקסנר. האם למישהו ידוע מה הפנים שם? מה הכניסו לו לראש? מי יודע? מי מפקח בכלל? פלא שצה"ל הוא צבא מגוחך ונלעג אל מול קצת מחבלים רוצחים?

    מדינה תבוסתנית בשלטון תבוסתני המתאבדת מרצון וכורה במו ידי הוקסנרים העלובים האלה את קיברה ההיסטורי.

  13. את השאלה על מי מגן צבא ההגנה לישראל בדורנו חובה לשאול נוכח מעשי צבא זה הגיב:

    את השאלה על מי מגן צבא ההגנה לישראל בדורנו חובה לשאול נוכח מעשי צבא זה, המוכיחים בשנים האחרונות שהצבא הזה אינו רואה את מטרת קיומו כ"הגנה על ישראל והעם היהודי" אלא יותר כצבא נייטרלי שמשימתו להשתתף בשפיטת ישראל ויהודיה ולהחליט בעצמו וללא רשות חוקית כלשהי, מי צודק בכל שדה קרב מול העם היהודי – היהודים או הערבים ולפעול על פי החלטת הדרג המחליט שלו, שמתואם עם בג"צ וכבר מזמן לא עם דרישות הבטחון של מדינת ישראל.

    דבר זה הוא חריגה חמורה מתפקיד הצבא ומייצר תחושה לאומית בקרב הציבור היהודי הלאומי הרחב בישראל, שכל פעולות הדרג הבכיר בצבא ובכל שדרת צמרת מערכות הבטחון של ישראל, אינן נטועות עוד בתחושת צידקת עמנו היהודי וצבאנו היהודי וכי הדרג הזה מייצג בחשיבתו ובמעשיו גורמים עוינים כמו אירגוני הקרן לישראל חדשה במימון זר ואנטישמי כ"שוברים שתיקה" ו"בצלם" ודומיהם – במקום את העם היהודי.

    החשיבה המסוכנת לעמנו ולמדינת ישראל היהודית, המתבצרת כנגדנו במערכת הבטחון שלנו, הולכת ונחשפת עוד ועוד ומתגלה כגורם מרכזי בהחמרת המצב הבטחוני שלנו, כתוצאה מאוזלת יד וקשירת ידי חיילינו ופעולות המדינה היהודית אל מול האויב הערבי, בשטחה ומחוצה לו וכל זאת באשמת בג"צ וצמרת הבטחון של ישראל, שהפכו לשני מוסדות המאיישים בדיוק את אותו סוג של אנשים ועמדות פוליטיות, השואפות להחליש את ישראל ולאנוס אותה להתקפל אל מול האויבים הערבים.

    לצמרות מוסדותינו הזדחלו גורמים אלה והשתלטו עליהם בעורמה בשלושת העשורים האחרונים ורק עכשיו מתגלה גודל השבר החמור הזה.

    האנטישמיות המשתוללת ומתגברת בעולם אינה מיוצרת ע"י אויבינו. ממש לא. היא מיוצרת פה בישראל – ע"י משתתפי אירגוני הקרן הזרה והחתרנית וע"י פושטי מדי מערכת הבטחון שלנו, היושבים אחד אחרי השני ומשתלחים במדינה, בנבחרי הציבור, במטרות העם היהודי, ביהדות, בדת ובכל מה שמבצר את בטחון ישראל ומבטיח לנו עתיד בטוח. תוך השתלחותם הבזויה הם גם מגלים את כל סודותינו וחושפים שיקולים והחלטות סודיות שלנו בפני אויבינו.

    והם פושטים את מדי הצבא והבטחון שלנו ויושבים מיד להתראיין אצל הגננת המניפולטיבית, הנמוכה והמרושעת – אילנה דיין – כשעיניהם תלויות בה כעיני עגל של ילדים קטנים והקצף על שיפתותיהם, בעודם משתלחים ומשמיצים את המדינה ואת פעולותיה השונות, חושפים ברבים וללא בושה את מבושיהם לעיני כל ויוצאים קטנים, עלובים, אפסיים, ממש טיפשים, עד שכל אחד בציבור, למראה הזוועה, שואל את עצמו האם באמת אנשים אלה היו ממונים על בטחוננו?! זה הרי לא יאומן.

    תופעה מאוסה וחולנית.

    ומכאן מובן מדוע בטחוננו הבינלאומי הולך ומתערער לנוכח מעשיהם השפלים המעידים על עליבותם.

    שכן ברור לכל מי שעיניו בראשו, חוץ מלהם עצמם כנראה, שכל מילה שלהם ושל אירגוני הקרן לישראל חדשה במימון זר ואנטישמי, משמשת נשק יום הדין לגויי כל העולם, שמצטטים אותה והופכים אותה לחרב מלובנת, אותה הם תוקעים במעי המדינה היהודית ומסובבים ללא הפסקה.

    הבוגדים מבפנים מצליחים לייצר אווירה בינלאומית שתוביל להחרבת המדינה, כי הדרך ממעשיהם אל הדה-לגיטימציה של קיומנו כאן קצרה, קצרה מאד.

    ישראל כמדינה מתחילה להיות במצב של העם היהודי לפני השואה.

    היתה לגיטימציה להגיד על היהודים הכל, להאשים אותם בשקרים ולא לשלם על כך דבר ולבסוף לשחוט אותם ולהרגיש שזה בסדר גמור וזה מעשה צודק, נוכח שיפלות ורשעות היהודים.

    כך בדיוק מתפתחת בעולם התחושה הבינלאומית, שמותר להאשים את מדינת ישראל בכל מה שרוצים, כי הרי צמרת הבטחון שלה עצמה מאשימה את המדינה בכל מה שהגויים מצטטים והרי אין יותר צודק מלהתנפל ולהחרים ולהחריב אותה.

    המצב של ישראל מסוכן ביותר.

    הלגיטימציה שלה אבדה.

    הזכות שלה להתגונן אבדה.

    אם לא יחוסל בג"צ במתכונתו הנוכחית, ההרסנית והמסוכנת לבטחון המדינה ואם לא יושם רסן לפיות משתחררי מערכת הבטחון שלנו, ואם לא יושם קץ לזרימת המימון הזר, הפושע והאנטישמי מיידית ואם לא תסולק מישראל הקרן לישראל חדשה – הקרן הזרה הזו, העוסקת בחתרנות חמורה ועמוקה ואף מצליחה מעל המשוער בכך – העתיד אבוד.

    גדלים כאן דורות של יהודים שונאי ישראל המחונכים על בירכי הקרן הזו ומטרותיה.

    גדלים כאן דורות ששמו להם למטרה להחריב את המדינה.

    גדלים כאן דורות של שונאי ישראל, שונאי התנ"ך, שונאי הדת, שונאי הצבא, שונאי העם היהודי, שונאי יהדות.

    מוסדות המדינה מוצפים באנשים שעוסקים בהחרבת המדינה היהודית.

    כל עוד בג"צ משמש מגן לפעילות המחרידה הזו, אי אפשר להתחיל לפעול נגדה ולנקות את האורוות במלוא מובן המילה.

    צבא ההגנה לישראל כבר לא מגן על ישראל.

    צבא ההגנה לישראל מגן על מטרות הקרן לישראל חדשה ונתון למרות בג"צ מסוכן, המסכן את עתיד המדינה והעם בישראל!!!