שלא תדעו: על תבוסה ועמימות

ידע זה כח והממשלה הזו פשוט שואבת את הידע והכח מהעם. התקשורת הממוסדת שותקת והעם ניזון מהרשתות החברתיות והתקשורת העצמאית

ממשלת ה"שינוי" (צילום: רענן כהן)

ממשלת ישראל והעומד בראשה נוחלים כישלונות בזה אחר זה. מגפת הקורונה משתוללת ונראה שמחבר רב המכר המצליח ״איך לנצח מגפה״ כבר מזמן לא פתח את הספר, שר הבריאות כנראה מעולם לא קרא אותו ושרת החינוך מתעקשת לעשות בדיוק את ההיפך. אין אדם אחד שיודע בוודאות מהן התקנות המדויקות, מהן המגבלות ומה עושים אם נחשפים לחולה מאומת.

ישראל הפכה ממדינה שדורגה במקום הראשון בהתמודדות עם הקורונה בימי נתניהו למדינה כושלת שארצות העולם מוציאות אזהרות מסע לגביה. נפתלי בנט שלעג למסיבות העיתונאים של נתניהו בשמונה בערב הגדיל לעשות וערך מסיבת עיתונאים ב-18:15 (ממשלת שינוי). לבנט יש כשרון יחודי להשאיר אותנו עוד פחות מבינים ועוד פחות רגועים אחרי כל מסיבת עיתונאים כזו. בנימין נתניהו שהתמודד לראשונה עם המגפה כאשר עדיין לא ידענו עליה דבר ולא היו חיסונים, ידע לומר את הדברים הנכונים תמיד, ידע לנסוך רוגע, התנהל בתבונה כלכלית מרשימה שאפשרה מתן מענקים ושמירה על דירוג אשראי גבוה.

בנט שלא משכיל להתמודד עם המגפה, עם מערכת חינוך מבולבלת ועם קריסת העסקים שומר על עמימות. רוב הזמן נראה שהוא משאיר אותנו להסתדר לבדנו מכח האינרציה. הציבור מעביר את הימים בניסיון להבין מה עליו לעשות ולא שם לב שעובר עוד יום בו אין דיווח אמיתי וכולל על המצב. שר הבריאות לא מספק מידע על אמינות הבדיקות והציבור נקרע בין אנשי בדיקות האנטיגן לבין מאמיני ה-pcr. הוא הבטיח שקצב ההדבקה ירד בעוד שבוע. או שבועיים. ט.ל.ח.

איזה מין שינוי

הדבר הוודאי היחיד ששמענו ממנו לאחרונה הוא שמדינת ישראל תממן ניתוחים לשינוי קול לטרנסג׳נדרים. זה בהמשך לתמיכה של השר הורוביץ בקיצור התורים לניתוחים לשינוי מין ובעניין תרומות הדם של הומוסקסואלים. מעולם לא היה במדינת ישראל שר בריאות כל כך אגוצנטרי. את זה הוא פחות רוצה שתדעו.

שרת החינוך לא יוצאת בדברים ברורים, לא למורים, לא להורים ולא לתלמידים. קבוצות הווטסאפ הכיתתיות קורסות מהודעות על מורים ועל תלמידים מאומתים ואז ממבול השאלות של ההורים. מוסדות הלימוד מתמרנים בין ימי לימוד פרונטליים לבין ימי לימוד בזום. כולם כבר איבדו מזמן את הספירה של ימי הבידוד הנדרשים. את זה היא פחות רוצה שתדעו.

באותה שיטה ממש נוקט שר הדתות מתן כהנא, שלא מספר את הכל על הרפורמות הדתיות שלו. הוא לא מספר לציבור מה עומד מאחוריהן. לפעמים הוא אפילו מסתיר מידע חיוני. הוא מדבר על פתיחת השוק לתחרות, על כדאיות כלכלית גם כאשר אין כזו ולא על פתיחת השוק, למשל, לגופים רפורמיים וקונסרבטיביים. את זה הוא פחות רוצה שתדעו.

שר האוצר אביגדור ליברמן שעומד מאחורי הגזרות הכלכליות, עליות המחירים והתמוטטות העסקים מוביל עוד ועוד מגזרים במריצות אל המזבלה. הוא לא מתייצב מול הציבור ולא נותן דין וחשבון על החלטותיו. הוא נותן לציבור לחשוב שהוא הולך לקראתו במחווה יוצאת דופן של דחיית תשלומי המע״מ אך מסתבר שהיה זה בכלל בגלל בקשה של לשכת רואי החשבון שקורסים תחת נטל הקורונה. את זה הוא פחות רוצה שתדעו.

בעודי כותבת את השורות האלה מגיעים דיווחים על שיגור טיל מלבנון לעבר ישראל. אלה דיווחים ערביים, אגב. מערכת הביטחון הישראלית לא הוציאה כל תגובה. אפשר להבין אותה כאשר מנסור עבאס הוא ראש הממשלה בפועל ואבתיסאם מרעאנה יושבת בוועדת חוץ וביטחון. ממילא לא ניתן להגיב על שיגור הטיל.

פרשת הצוללות 2.0

מערכת הביטחון החליטה בימים אלה לרכוש צוללות גרמניות. כן, שמעתם טוב, גרמניות. ממש מאותו הסוג של הצוללות אותן רכשה בימי בנימין נתניהו. כן, אלה שהם רוצים להקים ועדת חקירה בעניינן. רק שהם שילמו על אותן צוללות בדיוק הרבה יותר כסף. את זה הם פחות רוצים שתדעו.

השבוע התקיימה גם הצבעה על חוק הגיוס. מנסור עבאס שאני מתקשה להזכר באיזו יחידה שירת בצה״ל, היה בין אלה שהצביעו בעד החוק. הייתה זו דוקא חברת הכנסת ג׳ידא רינאווי זועבי שהצביעה נגדו וגרמה להתרגשות גדולה בקרב הציבור החרדי ונבחרי הציבור שלו. בתחילה טענה שלא רצתה לשתף פעולה עם דריסה של הציבור החרדי. אחר כך עלו דברים בנוגע לחשש שחוק כזה יגרום בהמשך לחוק שיחייב ערבים לשרת שירות לאומי. את זה היא, כמובן, פחות רוצה שתדעו.

ידע זה כח, אומר המשפט המפורסם, והקואליציה הזו שומרת את הידע לעצמה כי זה מקור הכח היחיד שלה.

לקריאת כל המאמרים של אורנה ישר – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. כשמדינה משקיעה משאבים רבים לאורך זמן כנגד יהודים בזמן שמתעלמת וסוגרת תיקים בעלי רקע דומה כנגד ערבים, זה מאפיין אנטישמיות של המדינה.

    מדינת ישראל (המערכת) 2022 = מדינה נאצית אנטישמית!

    1. (ליעקב) הוא לא מגזים בכלל. מדינת ישראל היום היא המדינה הכי אנטישמית בעולם.

  2. שמאלנים = קאפוים (תומכי טרור ורצח יהודים)!

  3. חיילי צה"ל נשלחו הערב להגיש צווי הריסה לבתים בגבעת רונן.
    מדינת אפרטהייד אנטישמית נגד יהודים. נקודה!
    לערבים ולאירופאים לא הורסים את הבנייה הלא חוקית וליהודים הורסים את הבנייה החוקית.
    גנץ השמאלנאצי משתמש בצבא לצרכים פוליטיים.