מאמר העורך: מדוע אתר 'מידה' לא מסקר את מזג האוויר?

גם במחיר של הפסד כספי ואיבוד טראפיק פוטנציאלי – 'מידה' לא מסיטה את המבט מהנושאים החשובים באמת

איך הפכה כתבת נחושה ונשכנית לכתבת פתיתי שלג? ענבר טוויזר (צילום מסך: חדשות 12)

סופת האלפיס, זו שלא הייתה ולא תגיע מעסיקה מאמש את מהדורות החדשות, תוכניות האקטואליה ושאר מדיות האקטואליה בישראל וביתר שאת מהבוקר. ראיונות נרחבים עם מטאורולוגים, חזאים ואף חזאי חובב מילאו את זמן האוויר ופתחו מהדורות ומשדרים. כתבים נשלחו לחזית הכפור על מנת להביא תמונות דרמטיות של "גשם מהול בשלג".

אין להקל ראש במזג האוויר והשלכותיו וניכר כי עד כה המדינה – מהמשטרה, דרך מערכת החינוך וכלה באגפי הרווחה עושים כמיטב יכולתם למזער נזקי מזג אוויר פוטנציאלים. אם דבר אחד זועק מבעד לכיסוי התקשורתי המוגזם של מערכות התקשורת הממוסדת – גשם וקור סביר אינו עומד בראש סדר העדיפות הלאומי. אכן, מדובר בנושא חביב, שמעניין ושגור בשיחות חולין. כתבות שכאלה הן בעלות פוטנציאל טראפיק גדול לאתר ושווה ערך לכסף שיכול היה להיכנס מתפוצה ומפרסומות והיה עוזר לנו להמשיך לגדול ולהתפתח. חרף חשיבותו של הגורם הכלכלי במערך השיקולים שלי כעורך – לקחתי החלטה מודעת שלא לדווח על נושא זה.

הסיבה העומדת מאחורי החלטה זו היא פשוטה – אסור לנו להוריד את העיניים ולהסיט את השיח מהנושאים החשובים. אלו הם ערכי 'מידה' ועליהם נשמור כעת וגם בעתיד. בזמן שהמהדורות המרכזיות בערוצים הממוסדים פתחו את המשדרים ועסקו דקות ארוכות מאוד ב"סופה" הפוקדת את ישראל, המציאות העגומה יותר היא שהממשלה והעומדים בראשה שוב הפקירו את בריאות אזרחי ישראל והיום אף הגדילו ודחו את עמדת הדרג המקצועי בנוגע למתווה הלימודים שיכנס לתוקף ממחר.

במדינה עם תקשורת ממוסדת שפויה ואובייקטיבית משדרי האקטואליה היו נפתחים ועוסקים בעיקר בשיאי התחלואה שמביאה עלינו הממשלה האסונית הזו, בעשרות אלפי הנדבקים, באלפי החולים קשה ובעשרות המתים. כן, העלימו מאיתנו את המתים כתוצאה ישירה מקורונה. אותה טבלה שפיארה את אתרי החדשות הממוסדים עם נתוני התחלואה, החולים והמתים התפוגגה ופינתה את מקומה לפרסומות ולכתבות שוליות.

את ענבר טוויזר המוכשרת והנחושה, מי שהפכה לכתבת מחאת בלפור של ערוץ 12, הגלו לסקר פתיתי שלג בשכונת גילה, אחד ממוקדי הכפור הירושלמי. משה נוסבאום הוותיק שלחו לרדוף אחרי פתיתי השלג החמקמקים. אליהם התווספו עוד כתבים בשלל מוקדים, אפילו פורת נאסר הדעתן נשלח ל"שלג הכבד בצפת".

סדר עדיפות לאומי

פארסת הפינוי-בינוי של חאן אל אחמר לא זכתה לאזכור, כיבוש הנגב – כלום. יוקר המחיה הגואה, הקורונה, המשברים בקואליציה, הפקרות הממשלה, דריסת חוות דעת גורמי המקצוע, אי מוכנות המערך האזרחי למתווה החדש – הכל שולי. הריעו לשלג המופלא.

יאיר לפיד מודיע קבל עם ועדה כי הוא דוהר לאוסלו ג' ומאפשר התנהלות הזויה ומסוכנת לביטחון המדינה מול איראן – ובמהדורות מתעסקים בפתיתי שלג.

מתן כהנא, יוליה מלינובסקי וגלעד קריב מובילים קואלציה פנימית שמאיימת לזעזע ולמחוק את יסודות המדינה היהודית – ובמהדורות מתעסקים בפתיתי שלג.

עסקים קטנים קורסים תחת התנהלות מחרידה של הממשלה – ובמהדורות מתעסקים בפתיתי שלג.

מערכת החינוך מחזיקה בעור שיניה, מערכת הבריאות זועקת לעזרה טרם קריסה – ובמהדורות מתעסקים בפתיתי שלג.

הנגב בוער, הגליל תחת כיבוש שקט – ובמהדורות מתעסקים בפתיתי שלג.

רק לפני כמה ימים חווינו צמד רעידות אדמה במדינה בסיכון וכמקובל לומר בימים אלה, מדינת שבר עם מחלות רקע – ובמהדורות מתעסקים בפתיתי שלג.

תוך כדי מהדורה, אגב, התפתחה דרמה אדירה עת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הורתה למורים לא להגיע לבתי הספר בגלל ביטול הבידודים וסיכון עשרות אלפי המורות והמורים אותה היא מייצגת. בעשותה כך, מימשה בן דוד את כוחה ולמעשה, הרימה דגל אדום אל מול התנהלות הממשלה והתרפסות גורמי המקצוע מולה. אותם גורמי מקצוע שהעבירו תדריכים אין קץ ועלו על בריקדות מול הממשלה הקודמת. אגב, אם באתר 'מידה' מציינים לשבח את תפקודו של גורם בארגון עובדים באמת כלו כל הקיצין. הישג מפוקפק נוסף של הממשלה הנוכחית.

אתר 'מידה' לא יתן ידו למסכי העשן שמסיטים את הפוקוס ממחדלי הממשלה. להפך, אנחנו נעלה ונציף ביתר שאת את מה שכל כלי תקשורת אחראי ונטול פניות אמור וחייב לעשות. שלג מהול במים לא יסיט את תשומת ליבנו מהמטרה ומסיבת קיומנו ככלי תקשורת עצמאי. אל תתנו להיסחי דעת שכאלה לתת לממשלה להמשיך לעשות ככל העולה על רוחה באין מפריע. השנה היא 2022 והכח, ובכן, הוא שלנו.

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. אתר מידה – כל הכבוד.
    בזמן שבישראל יש הרוגים בהיקף של מגע פיגוע מדי יום ואנשים שיוותרו נכים ופגועים במידה לא פחותה, בחדשות הלכו לרדוף אחרי כמה ס"מ של שלג לבן שכמו התקשורת יהפוך מהר מאוד לערימת בוץ.

    אנחנו חיים במצב הזוי – 30-40 מתים ביום (וזה עוד לא השיא), יותר מ100 חולים קשה חדשים מדי יום (וזה עוד לא השיא) שיוותרו עם פגיעות קשות והחלמה ארוכה, עוד אלפים עם קורונה מתמשכת. מגה פיגוע בחסות ממשלת ישראל.
    עד לפני 20 שנה כל מגה פיגוע כזה היה הופך ליום אבל לאומי ספונטני – כל ערוצי התקשורת היו עוברים לשירי יום הזכרון. במחדל האינתיפדה השניה הפיגןעים הפכו לשגרה, אבל היה ברור שצריך להילחם בזה ולא לוותר – לא לקבל עשרות הרוגים מדי יום.
    עכשיו? 30-40 מתים הם כאבק בעיני ההיסטוריה (מושאל מאלבר קאמי), אבל עוד לפני שחלפה יממה – לאיזו תת אנושיות עוד יובילו אותנו הממשלה הזו והתקשורת הזו?
    איך פותרים את הצורך האנושי מהתמודדות עם הזוועה? הם לא מחוסנים, היו להם מחלות רקע, אלו מבוגרים. מסתבר שדמם של חלק מהאנשים בציבור פשוט פחות סמיך – צאו לכם לשגרת יומכם בזמן שאלף משפחות החודש יקבלו את הבשורה הרעה מכל.

    1. לפני 20 שנה? תנסה לפני שנה אחת.
      הכול תלוי מי בממשלה-כשהממשלה מתאימה לתקשורת מכסים על כל פאשלותיה ומנפחים את הישגיה. כשהממשלה ימנית ויהודית-מכסים את ההישגים ומנפחים את הכשלונות.

  2. לא מדובר רק בהסחת דעת-
    הלחץ המתוקשר סביב השלג מצטרף להתעלמות הבוטה של השרה ברביבאי משביתת המעונות לפני ארבעה חודשים, הזנחת מערכת החינוך והעמסת הבדיקות הביתיות שרבים לא יכולים לממן-
    בנט מנסה להשבית כמה שיותר אזרחים במסגרת המלחמה בקורונה בלי להכריז רשמית על סגר. ככה זה כשיודעים מה הדרך הנכינה אבל אין אומץ לעמוד מאחוריה בגלוי.

  3. הוצאתם לי את המילים מהפה.
    אכן, הנדסת תודעה.
    שלג
    ריאליטי
    כל פעם דרמה שולית (למדינה, לא לנוגעים בדבר) שפותחים איתה מהדורות.
    העיקר להקהות את החושים של העם.

    ומה שעצוב זה שהם מצליחים.
    ולראיה: לפיד, ליברמן ואפילו בנט גם בכנסת הבאה כפי הנראה מקומם מובטח בקולות של ימנים תועים.