מה הדרג המדיני והביטחוני צריך לעשות אל מול האיום הקיומי על ישראל?

ישראל עומדת בפני איומים רבים בזירות השונות. אלוף (במיל) יצחק בריק עם נורות אזהרה רבות ופתרונות לביצוע מידי

שיגור טיל איראני 'פתח-100' (צילום: Hossein Velayati)

זו הפעם הראשונה שקצינים בכירים מהממסד מעיזים לומר את מה שאני טוען כבר זמן רב: המנהיגות הביטחונית והמדינית והציבור בתרדמה עמוקה. האירוע שהתרחש ב״שומר החומות״, של שיגור רקטות מעזה לישראל שכל חיל האוויר שלנו לא הצליח לעצור הוא טיול בגן לעומת הקטסטרופה שהולכת להתרחש פה במלחמה הרב זירתית הבאה.

המכון למחקרי ביטחון לאומי מתאר תסריט שבו ישראל תחווה פגיעה קשה מאוד בערים הראשיות ובאתרים אסטרטגיים באמצעות טילים מדויקים, מל״טים מתאבדים וטילי שיוט. מחבר הדו"ח הוא תא"ל (מיל') אודי דקל, מי שבתפקידו האחרון בצה"ל היה ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון במטה הכללי.

לדבריו, התרחיש הוא מאוד רלוונטי: "העורף הוא נקודת חולשה והתורפה של ישראל ולא הוכן כנידרש לאירוע כזה", רק לאחרונה היינו עדים לירי רקטות מלבנון לעבר ישראל, הדרג הביטחוני והמדיני עומדים נבוכים מול התפתחות זו, הם אינם רוצים להגיב בחוזקה, מחשש להתפרצות הלחימה עם החיזבאללה שבידיהם מעל 150 אלף טילים ורקטות שמעל 15 אלף מהם מגיעים לגוש דן עם ראשי נפץ של מאות ק״ג ועוד מאות טילים מדויקים שמכסים את כל שטחה של מדינת ישראל עם ראשי נפץ של מאות ק״ג.

בכתבה של יוסי יהושע ב ynet נכתב:
״בנושא זה ישנה דילמה במערכת המדינית-ביטחונית כיצד לתווך את הנושא לציבור, בעיקר לגבי הנזק שייגרם לעורף עם היקף ירי של כ-2,500 רקטות ביממה מחיזבאללה וכ-100 אתרי הרס ביממה, כפי שעודכנו השרים בוועדת השרים לעורף שהתכנסה לאחרונה, וכפי שתורגל בתרחישים בתרגיל העורף הלאומי. זה עלול ליצור לחץ וחרדה וגם להעצים את האויב״.

זה עדיין מבלי לקחת בחשבון שיגור של מאות טילים ורקטות נוספים מדי יום מהמליציות השעיות הפרו איראניות מסוריה, עיראק ותימן ומהחמאס בעזה, סה״כ מעל 3000 טילים ורקטות ישוגרו מדי יום על ישראל במלחמה הרב זירתית הבאה.

בנוסף לכל אלה ישוגרו מאות כטב״מים, וישראל לא בנתה לכך מענה ראוי. הטילים הרב שכבתיים שלנו, דוגמת טיל החץ, עולים עלות אסטרונומית (טיל חץ עולה כשלוש מיליון דולר) רקטה של כיפת ברזל עולה כ – 100 אלף דולר וכלל אינה יעילה מול טילים מדויקים וטילים סטטיסטים המשוגרים על ישראל ממרחקים של מאות ק״מ. בגלל עלותם האסטרונומית של הטילים יש לישראל מלאים במסורה, מלאי הטילים שלנו חץ וכיפת ברזל יאזלו תוך ימים ספורים בלבד במלחמה הרב זירתית הבאה, מלאי רקטות כיפת ברזל אזל במבצע ״שומר החומות״ אחרי 10 ימים בלבד בה שוגרו בסה״כ 4232 רקטות של החמאס על ישראל. קרוב למספר הזה ישגרו מדי יום על ישראל במלחמה הרב זירתית הבאה.

כולנו זוכרים את ריצתו של שר הביטחון בני גנץ לבקש מאמריקאים מיליארד דולר לחדש את המלאי שאזל של כיפת ברזל לאחר מבצע ״שומר החומות״ בנוסף לכך אין בידי צה״ל מספיק סוללות כיפת ברזל לפרוס מהצפון ועד הדרום כנגד הטילים והרקטות שישוגרו בעת ובעונה אחת לכל האזורים של מדינת ישראל (צפון, מרכז ודרום). הדרג הביטחוני מנסה להרוויח זמן בהצהרות שחוקות ״אנחנו מוכנים לכל תרחיש״. בפועל אתה לא רואה שמישהו מהם ניכנס לעובי הקורה להכין את ישראל למלחמה.

ריטואל

בצד ההצהרות הנבובות, שכל תכליתן לזרות חול בעיני הציבור ולהרוויח זמן בתקווה שזה לא יקרה בקדנציה שלהם, אין שום מעשים לשנות את מצבינו הביטחוני הרעוע. ממשיכים להשקיע במטוסים שהמענה שלהם מול טילים ורקטות בטל בשישים ולא בונים צבא עם יכולות רב זרועיות שיוכל להגן על אזרחי ישראל.

הצבא והמדינה צריכים להיכנס לפרויקט לאומי בפיתוח הלייזר, להקים חיל טילים של מאות טילי קרקע קרקע, צריך לחזק את צבא היבשה שאיבד את הכשירות של יחידות המילואים שהם רוב הצבא היבשה, צריך לטפל במיגון הישובים בגבול הצפון , ולהכין את העורף למלחמה, צריך להקים משמר לאומי להתמודד עם האלימות בתוככי מדינת ישראל שתעלה בעשרות מונים על מה שחווינו במבצע ״שומר חומות״ ולהחזיר ליישובי הצפון והדרום היושבים לאורך הגבולות את יכולת ההגנה המרחבית , שיוכלו להגן על עצמם בהעדר יכולת של צה״ל לעשות זאת .

כאמור בכל אלה לא עוסקים כלל קברניטי הביטחון שלנו. בתוספת התקציבית של 7 מיליארד השקלים לתקציב שהממשלה אישרה (58 מיליארד שקל לצה״ל), כמעט לא נכנס אף נושא מהנושאים המפורטים לעיל, כך שהצבא לא יהיה מוכן למלחמה גם בעוד שנים רבות. צה"ל הפך לצבא חד ממדי של מטוסים ואיבד את יכולת הלחימה הרב זרועית.

לא לומדים לקחים, בורחים מאחריות, טומנים ראשם בחול וממשיכים לקנות מטוסים בכל סיוע החוץ האמריקאי של 9 מיליארד דולר שמושכן לחמש שנים הבאות.

יש לנו מדינת הייטק עם מוחות מבריקים. מה קרה לנו עם המוחות של הדרג הצבאי שבמקום ללכת קדימה נמצאים הרחק מאחור ואינם מבינים מהי מלחמה?

כפי שעלה בכנס הבין-לאומי ה-20 ללוחמה בטרור של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) במרכז הבינתחומי (IDC), שהתקיים בתאריכים 10-14/9/21. בכנס השתתפו ונאמו שר הביטחון בני גנץ , אלוף קלמן  האחראי על המעגל השלישי המאיים על ישראל-איראן, ועוד מספר מומחים מהשורה הראשונה העוסקים בתחום.

הסתבר למשתתפים בכנס ששר הביטחון בני גנץ מכיר היטב את האיומים הקיומיים החמורים מאוד על מדינת ישראל ואף הציג אותם בהרחבה, הוא אמר בדאגה רבה: ״לאחרונה קיבלו המליציות השעיות פרו איראניות בסוריה מהאיראנים מאות כטב״מים ( כלי טייס בלתי מאוישים ) , אשר יכולים להגיע לכל מטרה נקודתית בישראל עד כדי פגיעה בחלון של בית, בנוסף לכך הם מצוידים בטילים מדויקים״. הטיפול באיומים אלה שיכולים לגרום לאסון גדול לעם ישראל במלחמה הבאה, לא מטופל כיאות ע״י הדרג הביטחוני, והוא מותיר את התפיסה שמטוסים לבדם יכולים לבצע את המלאכה.

בחודש ספטמבר האחרון הקדיש ראש הממשלה בנט לסוגיה חלק מנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, ואמר לעולם כולו כי: "רק השנה החלה איראן להפעיל יחידת טרור קטלנית חדשה – נחילים של כטב"מים קטלניים, חמושים בנשק שיכול לתקוף בכל מקום ובכל זמן". בנט הוסיף כי איראן כבר ביצעה תקיפות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים במזרח התיכון, וציין כי האיראנים "מתכננים לכסות את שמי המדינה בכוח הקטלני הזה".

לאחרונה הצהיר אלוף קלמן (האלוף העוסק בעיקר במעגל השלישי, קרי איראן):

״טילים מדויקים איראנים מכוונים לעבר ישראל מסוריה: "כוח קודס בסוריה הצליח להעביר טילים איראניים מדויקים דרך הנתיב הקרקעי. הטילים הללו נמצאים על אדמת סוריה ומכוונים לעבר ישראל… יש מספרים, אבל אני לא יכול לפרט אותם. לא מדובר בטילים בודדים והם כל הזמן מנסים להעביר עוד, איום הטילים המדויקים אינו בקומת האיום הקיומי הגרעיני, אבל הוא לא רחוק משם. זה דורש משאבים רבים".

בעיית מרות ואכיפה

לפני כשבועיים נפגשתי יחד עם פרופסור בועז גנור מאוניברסיטת רייכמן עם ראש הממשלה בנט למשך שעה שלמה במשרדו, הצגנו לו את האיומים על ישראל כולל את איום הטילים והמלצות לפעולה, הצגה זו הייתה מבוססת על פרויקט שאני מוביל בשיתוף אוניברסיטת רייכמן עם הפרופסור בועז גנור שגם הוא היה שותף לפרויקט והשתתף בפגישה, הקמנו 5 צוותי מומחים בתחומי הליבה של הביטחון (תפיסת ביטחון, יבשה, הגנה והתקפה כנגד טילים וכטב״מים של האויב, מוכנות העורף, תרבות אירגונית בצבא) לאחר שנה עבודה הוצאנו מסמך של 80 עמודים עם מסקנות והמלצות שאותם הצגנו לראש הממשלה, בנט הסכים עם הממצאים, המסקנות וההמלצות שלנו ואף נתן הוראה להתחיל לקדם מספר נושאים שהצגנו לו באופן מידי. בנוסף לפגישתנו עם ראש הממשלה נפגשנו בחודש האחרון עם שר האוצר ליברמן, שר המשפטים גדעון סער, יו״ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק, 12 מנהלי האגפים במועצה לביטחון לאומי, יו״ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר חבר הכנסת דיכטר, ראש העיר ירושלים לשעבר, חבר הכנסת ניר ברקת ועוד היד נטויה. משך כל מפגש ערך בין שעה לשעה וחצי, והייתה בכל המפגשים תמימות דעים עם רוב המסקנות וההמלצות שהצגנו.

הבעיה המרכזית של הדרג המדיני היא לאכוף על הדרג הביטחוני החלטות ביטחוניות, היות והדרג הביטחוני הוביל את ישראל במשך השנים האחרונות למצב הביטחוני החמור ביותר מזה שנים רבות מאוד בו אנו נמצאים כיום וקשה לו להודות בכך אף כי גם הוא מבין היטב את גודל הבעיה. הדרג הביטחוני מעדיף לשמור על דימויו בעיני הציבור על ידי זריית חול בעיניו, ויש לו מספר שותפים מהציבור שבכל מחיר מנסים להחזיק במציאות המדומה שיצרו בשבילם, והם הפכו ליועצי אחיתופל כאשר הבנתם בתחום עליו הם מדברים שואף לאפס.

אנחנו על סף נקודת האל חזור, אם הדרג הביטחוני לא יתעשת באופן מידי, אנחנו צפויים לאסון נורא במלחמה הרב זירתית הבאה שתתפתח בחמש זירות במקביל – חיזבאללה מלבנון, מליציות שיעיות פרו איראניות מסוריה, חמאס מעזה, התפרצות מהומות של עשרות אלפי אנשי תנזים עם נשק בידם ביהודה ושומרון, התפרצות מהומות והתפרעויות קשות של אלפי בדואיים וערבים קיצוניים עם נשק בידם בתוככי מדינת ישראל, ועדיין לא הזכרתי את המצרים ששינוי כיוון מבחינתם יהווה אסון לישראל, וזאת במקביל לשיגור של 3000 רקטות וטילים ועוד מאות כטב״מים מדי יום על העורף הישראלי.

אלוף (במיל׳) יצחק בריק שימש בתור נציב קבילות החיילים, מפקד גיס, מפקד המכללות הצבאיות ומפקד אוגדה סדירה 36.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. התשובה ממש פשוטה.
    יש להוציא את השמאל המדיני מחוץ לחוק מטעמי בגידה במדינת היהודים.
    עד שזה לא ייעשה, נמשיך לראות קצינים בכירים תומכים דה פאקטו באויב הערבי.

    1. צודק לחלוטין. ישראל בדרך לאסון כל עוד השמאל האנטי-ציוני, הפוסט-ציוני והמחבלים בממשלה, והכל ת"פ הנוכל הגדול והשפל והטמא ביותר שקם לעם היהודי מאז יוספוס פלביוס ורודולף קסטנר.

    2. מהלך כזה ישמש בהכרח כחרב פיפיות במוקדם או במאוחר.
      תוציא את השמאל מהחוק-ותיצור תקדים שישמש כנגדך בהמשך(השמאל-מרכז לא בדיוק ידוע בסובלנות שלו).

    3. בגידה היא פשע של תקיפת רשות ממלכתית שאליה אתה חייב נאמנות. זה כולל בדרך כלל מעשים כגון השתתפות במלחמה נגד ארץ מולדתו(שמאלנים), ניסיון להפיל את ממשלתו(הנבחרת), ריגול אחר צבאו, דיפלומטיו או שירותיו החשאיים למעצמה עוינת וזרה (אירופה, אמריקה), או ניסיון להרוג את ראש המדינה (הפריצה לבלפור). אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד (שמאלני,קומוניסט, פרוגרסיבי).

  2. לא קראתי את כל הכתבה! מדוע?

    מכיוון שלא צריך להיות מצב שבו ארגוני טרור יורים על ישראל מבלי שיקבלו אזהרה אחת בלבד ובה המשך ירי יגרום להשמדה מרחבית של כל אזור שיגור ברדיוס 100 מטר. השמדה!!! גם אם יהיו מלא אזרחים +2 מחבלים תהיה השמדה טוטלית של האזור!

    יש לי הבטחה מגובה היסטורית….

    אם זה יתבצע כך, אחרי פעמיים/שלוש..גם הטרוריסטים יחשבו לפני שיירו!!
    אם בכל זאת יירו, הרי שהם ידאגו להשמדתם וזה יהיה בסדר גמור מבחינה מוסרית לישראל מאחר ומדינה לא צריכה תגובה פרופורציונלית כשגורם כלשהו דורש להשמידה.

    לגבי ערביי השטחים ובכלל,
    אין ברירה! אני חא חלילה אדם אלים!!! יחד עם זאת, אם ז או הם או עם ישראל, אני לא מהסס בכלל!

  3. לא יודע מה צריך לעשות, אבל אני רואה מה שעושים בפועל: נכנעים.

  4. השאלה היא מה ממשלה שאחד ממוביליה הוא רמטכ״ל לשעבר שלא ישוש להודות בהזנחה שלו ושל חבריו ושנשענת על תומכי טרור-יכולה בכלל לעשות בנידון.

    1. הכותב מציג את הבעיות אך לא מציג את הפתרונות-שחלקם קלים מאוד
      התקוממות ערבים וחסימת צירי תנועה – שינוי פשוט בהוראות הפתיחה באש, ירי כדי להרוג יפתור את הבעיה. קומץ הצלפים של ניצב אליק רון ו 13 הרוגים עצרו את התקוממות הערבים בגליל בשנת 2000.
      לגבי איום המזלטים – כנראה שניתן בקלות להשמידם באמצעות מטוסי ומסוקי קרב, דורש אימון של הטייסים.
      לגבי איום הטילים, אין כרגע פתרון טכנולוגי, גם הלייזר לא יפתור את הבעייה, כי הוא יכול להגן על שטח מצומצם ולא יהיו מספיק מערכות. תוכנית הפעמון של שפר שנדחתה, אמורה לספק טילי יירוט במחיר מוזל של 10000 דולר בלבד. אולי צריך לבחון זאת שנית.
      ההשקעה בחיל האויר לא מיועדת לפגוע בטילים אלא לספק יכולת ענישה נגד יורה הטילים, למשל פגיעה בתשתית בלבנון ובאיראן.
      לא ברור איזו בעיה יפתור חיל הטילים המוצע. ככל הידוע לי טילים מדויקים ארוכי טווח הם יקרים למדי. הדרך היחידה להצטייד בהם במהירות היא לקנות מרוסיה או סין. טומוהוק אמריקני עולה כמליון דולר.

  5. הכותב מזכיר את הנזק הכלכלי העצום של אסטרטגיית הטילים הנוכחית, את אובדן התחושה הציבורית של פחד משכנינו, את שחיקת היכולת להשתמש בכוחות הקרקע ואת הריצה המהירה לרכוש טכנולוגיות בלי הכנת הכוחות והמתנה להטמעת הדור הקודם-
    ומתעלם מהעובדה שעל זה נובע מהאסון הקרוי ׳כיפת ברזל׳-ברגע ששכחנו שההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה סירסנו את יכולותינו הבטחוניות באופן חמור.

  6. חוסנה של המדינה נמדד במאפיינים רבים
    ומשתנים ואף מקבילים ומשתלבים זה בזה
    אני רוצה להצביע על כמה נקודות.
    נושא המים- לצערי רוב מי הגשם מוזרמים
    דרך נחלים או ניקוז לים.מאשקלון עד נהריה.
    ומהים לכל רוחב המדינה עד יוש ממזרח.
    רשות המים נשענת על מתקני התפלה של מי ים
    הצפי הוא שרוב מי השתיה יגיעו ממתקני התפלה
    שיוקמו בקרוב.מה יקרה אם מתקן התפלה יושבת?
    על ידי טיל או סייבר או תקלה.ואם כמה מתקנים יושבתו?
    הרי החמאס בדרום בטווח מתרני ההתפלה שבדרום.
    והחיזבאללה בטווח כל מתקני ההתפלה בארץ.
    גם חמאס מגדיל את הטווח משנה לשנה.
    אז לכן צריך לתפוס את כל מי הגשמים.למנוע הצפות.
    להקים מתקני אגירה תת קרקעיים ועיליים.
    להסיט ולתפוס את מי הגשם כבר במזרח המדינה.
    להקים מתקני ביו פילטר.כל מיני פעולות בקרקע
    בערים ובכל הארץ לעיכוב המים לזלוג לכביש.
    יש חברה שחופרת בורות לחלחול מי הגשם וזה יכול
    למנוע הצפות חוזרות.ולהציל המון מים.
    יש תוכנית לבניין עיר שמדברת על הקמת בור מים בכל בניין
    חדש שיוקם כדי שהמים לא ילכו לכביש.
    הנושא השני
    גדר ההפרדה
    לצערי גדר ההפרדה פרוץ וזה מחולל המון פשיעה.
    ובשעת מלחמה עלולים להכנס דרכה
    מחבלים רבים ולעשות נזק עצום למדינה.
    אטימת הגדר וחיזוקו תביא לביטחון מירבי.והוספת מאבטחים במחסומים.ובודקים.
    יש לגייס את כל הצעירים היהודים לפחות
    לשרות לאומי אזרחי.הם ישרתו בשמירה על גדר ההפרדה.
    וכן למגב ליחידת משמר לאומי.
    יש להגדיל את משאז ככח עתודה ועזר
    להקים תחנות משאז יחד עם שוטרים רגילים ומשטרה עירונית.
    כך יהיה יותר שוטרים ברחובות ובעת חירום.
    חלק מהמתנדבי שירות לאומי ואזרחי יופנו לשרות מתנדבים מגב.
    משטרה.משאז ומשטרה עירונית.משטרת התנועה.פיקוח עירוני.
    יש להכשיר נהגי אוטובוס.מוניות.פיקוח עירוני.להיות מתנדבים.
    נושאי נשק ומאומנים היטב.
    יש לסלול כבישים אורך ורוחב.
    לחבר את המדינה במסילות רכבת.
    להוציא את הקריה מתל אביב לרמלה לוד.
    להקים שדה תעופה בים מול הרצליה במקום נתבג
    עם גשר ימי יבשתי.
    להעביר את כל המפעלים מלב הערים לפריפריה.
    כולל מפעל קוקה קולה והספארי ברמת גן
    להגביר ולעודד את הגיור.
    לעודד עליה.
    להעמיק את הקשר עם שישים מליון מזרע ישראל
    ולהחזירם לחיק עם ישראל.
    פיזור האוכלוסיה- כבישים כביש שש להאריך צפונה ודרומה.
    מסילת רכבת לאילת למטענים ונוסעים.
    מסילה לערד.ירוחם.קצרין.אריאל.וכל נקודה בארץ.
    שדה תעופה חיפה לשדרג ולהאריך.
    העברת כל מרכזי הקליטה לנגב ולגליל בלבד
    וסיוע ועידוד לקליטת העולים בפריפריה.
    הקמת צבא מקצועי התנדבותי.
    שילוב החרדים באקדמיה.רפואה.וכל ענף במשק.
    שיפוץ כל המקלטים בארץ חובה

  7. התאבדות להרים את זנבו של הטיגריס (300ק"ג+) ולבעוט באשכיו בעודו ישן
    ____________________________________________________________________

    הפתרון הוא די פשוט: לא להשתמש בחוקי ניוטון כאשר מתקרבים למהירות האור.

    מה זה אומר בהיבט הבטחוני? להבנתי, כאשר אויב יורה על ישראל אלפי רקטות ביום בדגש על ירי על אתרים אסטרטגיים או ישובים התשובה היא ירי ארטלרי ואווירי על מרכזי אוכלוסיית האויב. אם ירי מלבנון ביום הראשון למלחמה יענה בהפצצה מדויקת וארטלריית שטיח על ישובים בהם מתגוררת אוכלוסיית האויב (ללא כל התראה או "הקש בגג" או פזור פלאיירים) יחד עם מחיקת התשתית של מדינת לבנון, מוסדותיה הפוליטיים – בתום היום הראשון ללחימה יגמר עם כמה מאות בתים הרוסים בישראל אבל עם 200,000 הרוגים בלבנון, מאות אלפי פצועים ונעדרים בקרב בסיס תומכיו, מחיקת ישוביו – זו תהיה כנראה הפעם האחרונה שמישהו במזה"ת יעז להרים את זנב הטיגריס ולבעוט באשכיו בעודו ישן – כי אותו אחד יבין שמדובר בהתאבדות מהירה.

    לגבי אלפי חמושים ביו"ש ובקרב הבדואים ובגליל – הפתרון הוא פשוט: כל מי ששירת כקצין\חוגר קרבי לפחות 5 שנים במילואים או איש קבע לשעבר (נגד או קצין) זכאי לרכוש נשק ארוך הביתה מכספו יחד עם תחמושת. רובה מודרני עולה כ- 700$. חובה כי הנשק יכלול מנגנון שדור אוטומטי שלא ניתן להריסה למקרה של גנבה. כאשר בכל ישוב יהודי יהיו כמה מאות נושאי נשק ברשות הם יכולים להגן על עצמם ועל ילדיהם ועל שכניהם – פשוט בכפר שמול נשק יש למכביר (באלפים כנראה – ע"פ הדווחים לא מדובר רק ברובי סער אלא במקלעים).

    במלחמה כוללת הכבישים יכללו ניסיונות שבוש. המשטרה המאוד קטנה והמאוד מפוחדת (ע"ע הפרעות רק לפני כמה חודשים ברמלה) לא תוכל לעשות כנראה שום דבר בטח בצירים ובטח בספר.

    את כח האדם הזה, שחלקו בני 40-70 שצבא המילואים לא יגייס יש לאמן להגנה סביבתית נניח בימי שישי (לא יום עבודה במשק ברובו). לכל אחד בכח יהיה תחמושת בכמות מספקת + קבוצת ואטסאפ לשאר חברי הקבוצה – בה יהיה ניתן לבקש סיוע נקודתי. מי שישתמש בזכות הזאת יתאמן על חשבונו ועל חשבון תחמושת שירכוש לעצמו בנשק שירכוש לעצמו בעיקר בימי שישי.

    חובה להעביר תקנה כי כמו במערב הפרוע, במצב של אנדרלמוסיה רבתי כמו שמצטייר כאשר אלפי בעלי M4\AK74 יעלו על ישובים – כל מי שפעל מראש זכאי לפטור מכל אחריות וחקירה של הפרקליטות או המשטרה. כמו במקרה של תורת היחסות שמחליפה את חוקי ניוטון במצב של מהירות המתקרבת למהירות האור – כך פעולה בזמן מלחמה לא מאפשרת "סבירות", "מידתיות" ו"האדם הנאור".

    במקרה של ירי מעזה – יש להגיב בירי אווירי וארטלרי בעוצמה וללא "הקש בגג", שיחות שדול בטלפון, "פלאיירים". ירי על אוכלוסיה אזרחית \ תשתיות יענה בירי כבד על אוכלוסית האוייב תוך ניסיון להבין מאילו שכונות מגיעים היורים ולרות לשם בדיוק.

    אם זה יעשה, אף אחד במזה"ת לא ינסה זאת שוב.

  8. סוף סוף גם בדרגים הבכירים ביותר מתחילים להקשיב ליצחק בריק! עכשיו הם גם צריכים לפעול במהירות ובנחישות. אין לנו זמן.

  9. צבא/משטרה שמאלנית אנטישמית לא יכולה לנצח מלחמות!
    לא להתגייס לצבא/משטרה השמאלנית הבוגדנית!
    לא לעשות מילואים ולא לשלוח את הילדים לצבא!
    הגיע הזמן להקים מיליציות בכל עיר במדינה.
    תשמרו על הילדים שלכם…. בעצמכם!
    ישראל ה-2 לא בשר תותחים של ישראל הראשונה השמאלנית הבוגדנית תומכת טרור!