נפילתו ונפילתו של אביר קארה

סגן השר המתקפל מסמל במדויק את מורשת 'ימינה': בדילמה בין הג'וב לבין טובת הציבור או קיום הבטחות מינימלי, תמיד ינצח הג'וב

מחייך על חשבוננו. סגן השר קארה | נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לא רבים זוכרים זאת, אבל ישנו בממשלת ישראל סגן שר בשם אביר קארה. תפקידו הרשמי הוא "סגן שר במשרד ראש הממשלה", וכראוי לעוד ג'וב מהונדס בממשלה המנופחת של בנט ולפיד, המאזן של קארה כולל עד עכשיו בעיקר הרבה דיבורים ומעט מאוד עשיה. אביר קארה הוא גם חבר כנסת במפלגת 'ימינה', וכראוי לבית הפוליטי שבחר, הקריירה הציבורית שלו נראית עד עכשיו עגומה למדי.

קארה, למי שעוד זוכר, נישא אל המושב המרופד במליאה על גלי מחאת 'השולמנים' שהחלה בתור התארגנות ספונטנית של עצמאים ובעלי עסקים שמחו על מצבם הקשה, והיא הלכה וצברה השפעה ופופלריות עם פרוץ מגפת הקורונה. כאשר אותם 'שולמנים' פרצו לראשונה לתודעה, שוחחתי עם חבר המצוי היטב בענייני הכלכלה והפוליטיקה. הוא טען שמדובר ביוזמה חשובה בהובלת אנשים טובים שבאמת באו לשנות. אני מצדי גיליתי חשדנות בריאה מתוך ניסיון העבר של מייסדי מחאות למיניהן שמיהרו לקפוץ למגרש הפוליטי.

ואכן, בפעמים ששמו של קארה עולה פה ושם לכותרות, זה קורה בעיקר בהקשרים מביכים. זכורים כמובן פרשת ההצבעה הכפולה שנמצאת עדיין בחקירה פלילית ושלל ציטוטים מוזרים אחרים, אך בעיקר בולט הדפוס האופייני של הפרת כל ההבטחות לבוחר. כך למשל, אביר העצמאים שפיזר הבטחות על 'תכנית סינגפור' הצביע נגד הצעה לתשלום דמי אבטלה לעצמאים והפיל למעשה את החוק, סרב להתפטר מהכנסת לאחר שמונה לסגן שר וממשיך להחזיק לשכה וצוות על חשבוננו, וביצע עוד פניית פרסה בהצבעה על הגבלות התו הירוק לעסקים.

בכל המקרים האלה ההתנהלות של קארה וחבריו תמיד דומה. הדלפות ותדרוכים על "התלבטות" של הח"כ המיוסר ו"ניסיונות שכנוע", שיחות מבוימות עם בכירים בקואליציה, דיווחים על הסכמות והישגים לכאורה ולבסוף – התקפלות ויישור קו עם הממשלה. בכך כמובן קארה אינו שונה מחבריו הצייתנים האחרים לסיעה, אך המקרה האחרון של פנסיות צה"ל הביא את הצביעות לשיא.

סוגיית הפנסיות הכבדות של קצינים בכירים הייתה אחד מהנושאים העיקריים על דגלו של קארה עוד בטרם הבחירות ובעוצמה לא פחותה גם לאחריהן. בסרטון תעמולה הוא הגדיר את תוספת הרמטכ"ל כ"לא נחוצה" ואת כספיה ככאלה ש"נסחטו מהציבור". בקיץ הוא תקף את בנט וגנץ וקבע כי תוספת הרמטכ"ל היא "שערורייה של ממש", הצהיר כי הוא מתנגד להחלטה בממשלה ואף הוסיף כי מדובר ברעיון גרוע "בתקופה הזו של הקורונה שמרבית הנטל של המגיפה רובץ על הכתפיים של בעלי העסקים". כמה חודשים לאחר מכן הבטיח שוב שיצביע נגד "בזבוז מיליארדים מכספי הציבור לטובת קבוצה קטנה בעלת כושר השתכרות גבוה".

אלא שפעם נוספת הגיע רגע האמת, ואיתו עוד התקפלות מפוארת של קארה, שהצביע אתמול בכנסת ביחד עם הקואליציה בעד חוק הפנסיות נגדו נלחם במשך תקופה ארוכה. הפנסיות עצמן, כמו גם הסוגיות האחרות בהן קארה התקפל בעבר, הן חלק מנושאים מורכבים שראוי לקיים בהם דיון כלכלי וחברתי רציני, אבל השורה התחתונה ברורה: לאביר קארה לא באמת אכפת מעצמאים, בעלי עסקים, האזרח הקטן או כל אחד אחר. לאביר קארה אכפת אך ורק מהכיסא ומהג'וב המפנק. כל ההבטחות על "שינוי" ו"סינגפור" נשכחות בשנייה שמגיעה הכרעה משמעותית, תמיד תחת מסך עשן של "התלבטויות" ו"הישגים" לכאורה בסעיפים שוליים, בעוד יוקר המחייה של כולנו ממשיך לטפס לשמיים.

אביר קארה אם כן מסמל במדויק את מורשת מפעל האופורטוניזם הנקרא בטעות 'ימינה': בדילמה בין הג'וב לבין טובת הציבור או קיום מינימלי של הבטחות, תמיד ינצח הג'וב. כך הם טיפסו לשלטון על הר של הבטחות נשכחות, כך הם הקימו ממשלת שמאל בעזרת קולות מצביעי ימין, וכך הם יעשו הכל כדי לשרוד בתפקיד עוד שבוע. כפי שמראים הסקרים, רוב הציבור בישראל הבין זאת מזמן, אבל מהלשכה המפנקת בכנסת אביר קארה כבר מזמן לא רואה את הציבור.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. כל דחליל בממשלה הזאת יקבל את עונשו מהקב"ה. זה מובטח לו.
    לאלה שה-"ממשלה" הזאת מפריעה להם, תמשיכו להתפלל ולהתחנן שה-ערב רב הזה יקבל את עונשו ובגדול למען יראו וייראו.

  2. ציפיתם ממנו לפרוש מהכנסת בשביל להיות סגן שר בלי תיק?
    ואיך הוא יעמיד פנים שהוא דואג לציבור ללא תפקיד בו אפשר לפעול?

  3. קרא גמר בפוליטיקה. ברגע שאיפשר את הגדלת הפנסיות הפסיכית. יחזור לעיסוקו קודם ולפייסבוק.

    1. קרא כבר גמור מזמן לפי הסקרים.
      עכשיו כל מה שנותר הוא להאריך את הקדנציה ככל האפשר ולקוות שיצליחו להשיג משהו(כשהשותפים יודעים בדיוק כמה ימינה ותקווה חדשה נואשים ולא יהססו לנצל זאת).

  4. לא עושה כלום, הרבה רעש וצלולים, עיקר פעילותו להתנגד לכל הצעה ולמכור לבוחריו מס שפתיים

  5. כנראה שכואבמאוד שמגיע מישהו אנונימי בשבילכם ומצליח, הדרך הקלה ביותר היא להשמיץ ולספר סיפורים מבלי להסביר את אמת מאחורי האיש וביצועיו

    1. כל כך מצליח עד שקיבל 0.33% מהקולות בבחירות האחרונות 🙂