ג'יהאד חמישה כוכבים

בזמן שתושבי עזה נאנקים תחת עול כלכלי גובר, ראשי ארגוני הטרור המושחתים נהנים מהחיים הטובים במלונות היוקרה בקטאר

מבלים מסביב לעולם. מנהיג חמאס איסמעיל הניה | צילום מסך

ראשי ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסאלמי ממשיכים לדחוק בפלסטינים לצאת לרחובות לקחת חלק במלחמה נגד ישראל. הם מספרים לפלסטינים כי אלו שמצאו את מותם במהלך ניסיונות פיגוע נגד ישראלים נחשבים לגיבורים ושהידים. הם טוענים שעל הפלסטינים להמשיך בג'יהאד "עד לשחרור פלסטין" – לשון נקיה לחיסול מדינת ישראל.

אלו המסרים שהשמיעו לאחרונה מנהיגי חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הניה, ונמסרו הישר ממלונות היוקרה בקטאר. ראשי חמאס אינם יושבים בקרב עמם בעזה או ביהודה ושומרון. הרבה יותר קל ובטוח לקרוא לפלסטינים לשלוח את ילדיהם לבצע פיגועי טרור מן הנוחות של חדרי המלון המפוארים בדוחא בירת קטאר.

בעבר, עיתונאים ערביים הביעו ביקורת חריפה על אותם מנהיגים הבוחרים לבלות במלונות יוקרה במקום בקרב בני עמם. העיתונאי המצרי אחמד מוסא פרסם תמונות של משעל מתאמן בחדרי כושר בקטאר, והזכיר לו כי "הג'יהאד נמצא בעזה". הוא המשיך וקרא למשעל:

אם אתה גבר ואם אתה גיבור, עלה מחר על המטוס הראשון וחזור לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. אני בטוח שכל חסידיך בעזה יברכו אותך"

בדיווח של אתר Ynet לפני מספר שבועות, נחשף כי לפחות שמונה בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי עזבו את רצועת עזה בשנתיים האחרונות לטובת החיים המפנקים בחו"ל. הראשון לנטוש היה איסמעיל הניה, שעזב את ביתו בשכונת שאטי עבור מלונות היוקרה. הניה הצדיק את המהלך הזה בכך שהוא מועמד בבחירות להנהגה הכללית של חמאס, אך למרות שאלו נערכו לפני חודשים, הוא טרם שב לביתו. במקום זאת הוא מפעיל לחץ על הרשויות במצרים כדי שיאשרו לאשתו וילדיו לעזוב גם הם את עזה ולהצטרף אליו במנעמי המפרץ.

בכיר אחר בחמאס שעזב את עזה הוא חליל אל-חיה, שעד לאחרונה שימש כסגן לראש החמאס ברצועה. אל-חיה החליט לעזוב לקטאר לאחר שמונה לתפקיד ראש הלשכה לקשר בין ארגון הטרור למדינות ערבית ומוסלמיות. סאלח בארדוויל, סמי אבו זורי, פתחי חאמד וטהאר א-נונו – כולם בכירים ותיקים בחמאס – עזבו גם את עזה ביחד עם משפחותיהם. כיום הם נעים בין קטאר, לבנון, טורקיה ומדינות אחרות. בנוסף לנוטשי החמאס, גם בכירים בארגון הג'יהאד האסלאמי עזבו זה מכבר את המולדת. הרשימה כוללת למשל את נאפז עזאם ומוחמד אל-הינדי, המבלים את זמנם בסוריה, לבנון וטורקיה.

עדיין לא ברור האם ומתי העוזבים מתכננים לשוב לביתם. למעשה, יש סיבה טובה להאמין כי אותם מנהיגים מפונקים לא ימהרו בחזרה לעזה, שם כשני מיליון תושבים חיים בתנאים כלכליים קשים, האבטלה מוערכת בשיעור של יותר מ-50%, ושיעור העוני נמצא בשמים.

החמאס והג'יהאד האסלאמי הם שני ארגוני הטרור הגדולים ברצועת עזה, ושניהם נתמכים בנדיבות בידי איראן. אך במקום להשקיע משאבים ומאמצים בשיפור תנאי החיים של העזתים, ראשי הארגונים המיטו על ראשם שרשרת אסונות, מלחמות והרס. במקום לבנות בתי חולים ובתי ספר, ראשי ארגוני הטרור בחרו להשקיע עשרות מיליוני דולרים ברשת מנהרות שמטרתה רצח יהודים, והותירו אחריהם אדמה חרוכה בטרם ברחו לחיים היפים בחו"ל. למרבה הפלא, במקום שיסתתרו מבושה, אותם אנשים ממש ממשיכים בקריאות המלחמה מן המטוס הפרטי ומן הג'קוזי בסוויטה.

רק לפני שבועיים, חאלד משעל קרא מקטאר לחידוש המלחמה נגד ישראל בכל האמצעים, כולל הקרבת ילדים. הוא התפאר בכך שמספר פיגועי הטרור הוכפל בשנת 2021  לעומת השנה הקודמת לה. "בשלב הבא נראה התעצמות בהתנגדות והתפתחות ביכולות", אמר משעל והתכוון כמובן למתקפות טרור נגד ישראל כמו פיגועי התאבדות, שיגור רקטות, דקירות ופיגועי ירי ודריסה: "אנחנו רוצים שכולם יהיו מעורבים בהתנגדות הגוברת".

כולם, כמובן, חוץ מהילדים של משעל, הניה, וראשי חמאס אחרים שנהנים מהחיים בזמן שהפלסטינים שנותרו מאחור בעזה מתקשים להאכיל את ילדיהם שלהם. אלפי פלסטינים מעזה מגישים בקשות לקבלת רישיון עבודה בישראל; על פי לשכת המסחר המקומית, שיעור האבטלה ברצועה כבר חצה את קו חמישים האחוזים, והגיע אף ל-78% בקרב צעירים משכילים בין הגילאים 20 ל-29.

אך ישנם כאלה, כך נראה, שאינם מוכנים עוד ללכת שולל אחר מצג ההונאה של מנהיגי ארגוני הטרור. פלסטינים אלה הבינו סוף סוף כי מי שמתיימר להנהיג אותם דואג אך ורק לאינטרס האישי שלו ולרווחת משפחתו שלו. אלו הן חדשות מעודדות, אשר מראות כי ישנם פלסטינים שמאסו בשחיתות המנהיגים ובחיי היוקרה שלהם מסביב לעולם. לאחרונה אף מופץ ברשתות החברתיות קמפיין תחת הכותרת "הם חטפו את עזה", אם כי עד כה הוא לא סוחף את ההמונים.

עד אשר פלסטינים נוספים יתעוררו ויצטרפו לקריאות נגד שחיתות ההנהגה, הסיכוי שלהם לשפר את מצבם שואף לאפס, אפילו אם הקהילה הבינלאומית תמשיך להמטיר על עזה מאות מיליוני דולרים של "סיוע".

מעל הכל, הפלסטינים חייבים להיפרע מהגנבים המתחזים להיות מנהיגיהם, ומהקצבים האחראים למותם של מאות צעירים וצעירות כחלק ממלחמת הג'יהאד נגד ישראל. הפלסטינים לעולם לא יצליחו להתקדם כל עוד ראשי ארגוני הטרור נהנים בג'קוזי בקטאר ובמסעדות בטורקיה, בעודם מנחיתים פקודות לשפוך עוד דם יהודי.


חאלד אבו-טועמה הוא עיתונאי הפועל בירושלים. גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. גם אם הפלשתינאים בעזה יבינו זאת בהמוניהם ויחליטו להפיל את החמאס. ספק אם הם יוכלו לנצח את הכח הצבאי של החמאס והג׳יהאד האיסלמי במלחמת אזרחים מקומית.
    ואפילו אם הם יצליחו-מה אז? מי האלטרנטיבה? אבו מאזן? לא נראה יותר טוב.

  2. בעלה של נעמי שמר: "הערבים אוהבים את הרצח שלהם חם, לח ומהביל הגיב:

    להלן הציטוט:

    "הערבים אוהבים את הרצח שלהם חם, לח ומהביל, ואם אי פעם יהיה להם חופש להגשים את עצמם, אנחנו נתגעגע לגזים הטובים והסטריליים של הגרמנים".

    המוסלמים לעולם לא ישתנו. תמיד יישארו רוצחים נתעבים ויחיו בעולם מושגים של כאוס והרג וחוסר עתיד ותקווה.

    קיראו את הספר "בית הקפה בקאבול"

    זה האיסלם בקליפת אגוז.

    ערבים לעולם לא יתקדמו לשום דבר.

    הם יצרני חורבן והרס בלבד.

    מוות ורק מוות.

  3. אני מעריץ את חאלד אבו טועמה.
    אדם אמיץ באמת!

  4. הם עשו הכל לרווח אישי , ערפת היה מיליארדר , כמותו הניה ומשעל , ארגון טרור המוצץ כסף מהעולם וישראל באיומי טרור

  5. הנייה ברח לקטאר מפחד ליברמן. עכשיו כשליברמן שר האוצר הוא עלול לפגוע תוך 48 שעות בהנייה עם פצצה חודרת בונקרים וג'קוזים המכילה מיליוני דולרים העלולים להתפוצץ עליו בכל רגע ולקבור אותו תחת הר שלם של דולרים רדיואקטיביים דוברי מולדבית.