אוסלו החדש מתקרב בגלל הימין המזויף

בזמן שגל הטרור מכה בישראל, בנט ושות' שותפים למהלכים מדיניים מופקרים בחסות מיטב קלישאות שנות ה-90

בדרך לאסון. רה"מ בנט ומזכיר המדינה בלינקן | צילום מסך

באפריל 2019, לאחר עבודת שכנוע מסיבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט הנשיא לשעבר טראמפ להגדיר באופן רשמי את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. הייתה זו החלטה הגיונית ומתבקשת. אחרי הכל, מדובר בארגון טרור רצחני האחראי על פיגועים קשים בכל רחבי העולם ומתמחה במיוחד בערעור מדינות שכנות ובהבערת המזרח התיכון כולו. שלוש שנים לאחר מכן, במסגרת מכירת החיסול שמבצע הנשיא הנוכחי ביידן בסלילת הדרך הבטוחה לאיראן גרעינית, עולה גם הכוונה האמריקנית להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.

בניגוד לנתניהו ששינה סדרי עולם ולא היסס גם להתעמת עם ממשל עוין בשעת הצורך, בנט ו"הימין" בממשלתו המשיכו את מגמת הכניעה וההתרפסות בסוגיה האיראנית והסתפקו גם הפעם במחאה רפה בפני מזכיר המדינה. מצד שני, כאשר בלינקן הצהיר באופן שערורייתי השבוע בירושלים על החשיבות שבמניעת "אלימות מתנחלים" – ראש הממשלה עמד לצידו ונדם. כמה דקות קודם לכן, בנט אימץ בעצמו את המונח הטעון "הגדה המערבית".

וכדי להוסיף חטא על פשע, בתום ההצהרה המשותפת לצד ראש ממשלת "הימין", בלינקן פרסם הודעה לעיתונות בה נכתב כי "הממשל האמריקני בונה מחדש את מערכת היחסים בין ההנהגה הפלסטינית והעם הפלסטיני ברמאללה ובמזרח ירושלים". לאחר שנים של דעיכה ובידוד, הפלסטינים שבים למרכז הבמה המדינית ואצל שרי הימין בממשלה? דממה.

שעות ספורות לאחר שבנט השתתף באופן פעיל בדמוניזציה למתיישבים ביהודה ושומרון התרחשה מתקפת טרור נוספת בחדרה. ומה עשה בלינקן? גינה את הפיגוע הרצחני מבלי אפילו לרמוז רמז קטן על זהות הרוצחים. את זה הוא כבר עשה בעודו מצטלם בחיוכים לצד שר החוץ לפיד ב"פסגת הנגב" המוזרה, ועידה מדינית המתרחשת בשיאו של גל טרור ונועדה לכסות את ערוות הכניעה הישראלית מול הסכם הגרעין.

האם זה מקרי? ממש לא. זה דפוס פעולה. כאשר השר לביטחון פנים בר-לב דיבר גם הוא על "אלימות מתנחלים", אנשי "ימין" כמו אורבך או כהנא השמיעו "מחאה" רכה. ב-2014 בנט הוביל את שירת 'ירושלים של זהב' בשכונת שמעון הצדיק, והיום הוא מגנה כ"פרובוקטור" חבר כנסת המנסה למלא את שליחותו לדואג לביטחון התושבים היהודים המותקפים.

אבל לא רק בנט הוא הבעיה כאן. פרשנים פוליטיים מנסים למשל לנתח את מהלכיה של איילת שקד. קלמן ליבסקינד ב'מעריב' אף קרא לה "לחזור הביתה" תוך שהוא מתעלם מכך בכל פעם שעומדת על סדר היום סוגיה פוליטית אקוטית בה ניתן לראות מי באמת מחזיק בערכים לאומיים ומי לא, הרי שלשרה שקד יש דפוס קבוע: בהתחלה היא מתייסרת (ודואגת שתומכי הימין יידעו על כך) אך תמיד בסוף היא מתמסרת ומנסה, ללא הצלחה, שתומכי הימין לא יבחינו בכך. הוא הדין לשאר חברי 'ימינה' ולכל חברי 'תקווה חדשה'.

עם הקמת הממשלה הבטיח בנט שהיא תהיה "עשר מעלות ימינה", וכבר מזמן ברור עד כמה הצהרה זו מופרכת. כאשר בוחנים אותה לא רק מול כל הבטחות הבחירות שהפר אלא גם על פי פעולותיו, הרי שבנט וכל שאר חברי "האגף הימני" בממשלתו מקיימים למעש מדיניות שמאל מובהקת. אי-הסדרת ההתיישבות הצעירה, הפקרת הנגב ומכירתו לתנועה האסלאמית, אי-פינוי חאן אל אחמר, הקפאה בפועל של התיישבות יהודית והרחבה מסיבית של בנייה פלסטינית בשטחי C, כניעה לכנופיית שלטון החוק, השלמה עם הגרעין האיראני תוך כריעת ברך בפני ממשל ביידן והיריעה עוד רחבה.

האם בנט נכנע לשמאל בגלל מבנה הקואליציה העקום המשתק אותו למעשה מכל פעולה לאומית חשובה, נגרר לכך בתהליך בלתי-נמנע, או פשוט חשף את עורו האמיתי? אפשר לדון בכך עד אינסוף אבל התשובה היחידה שחשובה היא המעשים בפועל, ושם ברור כשמש כי בנט חצה את הרוביקון מזמן.

אדגיש: מיאיר לפיד, חברי מרצ  או מפלגת העבודה אין לי שום ציפיות. זו האידאולוגיה בה הם מאמינים, איתה הם הלכו לציבור ואותה הם מקיימים כעת בחדווה. הבעיה המרכזית כאן היא אלו שהגדירו את עצמם פעם כאנשי ימין. אותם ימנים לכאורה שהבטיחו לא להקים ממשלת שמאל והיום משמשים חמוריהם הפוליטיים של מרצ והעבודה. וכדי להבין עד כמה השתרשה בהם תפיסת העולם המעוותת של אוסלו, מספיק לשמוע מה הם אומרים.

לא בכדי חוויתי השבוע תחושת דז'ה-וו מחרידה. ועידת יחסי הציבור בנגב הייתה יכולה להיות מבורכת בפני עצמה כתולדה של הסכמי אברהם, בעדם שר החוץ הנוכחי לא טרח להצביע בכנסת. אבל יותר מכל היא החזירה אותי אל שנות התשעים האומללות בהן ממשלת ישראל ביצעה טעויות מדיניות קשות, העניקה מעמד מלאכותי לרשות הפלסטינית וניסתה למצב אותה כשחקנית חשובה, והכל תוך שימוש במושגים אורווליאנים כמו "קורבנות השלום" כדי להשתיק כל ביקורת. גם אז נערכו שלל אירועים דיפלומטיים נוצצים ופסגות בינלאומיות מלוות בהצהרות ריקות, בזמן שאזרחים נרצחים ברחבי הארץ.

אלא שבתקופת הסכמי אוסלו מי שהוציא לפועל את המדיניות האסונית היה השמאל. כיום, מי שמוביל את הממשלה הנוכחית הם אנשי ימין לכאורה, המשתמשים בימניותם לכאורה בשני אופנים מטרידים: גם כקרדום לחפור בה וגם כהצדקה למדיניות שמאל מסוכנת. המונחים אותם הם משמיעים כיום בעוד דם ישראלי נשפך ברחובות לקוחים הישר ממילון הספינים והקלישאות של אוסלו, בדיוק אותה הטרמינולוגיה נגדה הם עצמם הזדעקו בעבר והיו זועקים כיום אם עדיין היו אנשי ימין אמיתיים. המחיר הלאומי של המהפך הזה עשוי כבד ומרחיק לכת.


אלי ורד חזן הוא מנהל אגף קשרי חוץ בתנועת הליכוד.

עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  2. צבא/משטרה שמאלנית אנטישמית לא יכולה לנצח מלחמות!

    הגיע הזמן להקים מיליציות בכל עיר במדינה.
    תשמרו על הילדים שלכם…. בעצמכם!

    ישראל ה-2 לא בשר תותחים של ישראל הראשונה השמאלנית תומכת טרור!

  3. בפילוסופיה פוליטית, זכות המהפכה (או זכות המרד) היא הזכות או החובה של עם "לשנות או לבטל" ממשלה הפועלת נגד האינטרסים המשותפים ו/או מאיימת על ביטחונו של העם ללא סיבה.

  4. אפס אמון בבית המשפט העליון.
    אפס אמון בתקשורת.
    אפס אמון במשטרה.
    אפס אמון בפיקוד העליון של הצבא.
    אפס אמון בחברי הכנסת.
    אפס אמון במערכת הפרלמנטרית הישראלית.

  5. לא ניתן לשפוט את המעשים בלי להגדיר את תחום האחריות ואת ההגדרה של התפשרות מוצדקת.
    האם נתניהו פינה את חאן אל אחמר? האם בימי שלטון הליכוד לא היו הקפאות בנייה חד צדדיות? האם בעשור האחרון לא ראינו השתוללות משפטית? האם לא ראינו כבר הסכם גרוע אחד עם איראן?
    אלא מה-יש הבדל בין ראש ממשלה שהתאמץ ככל יכולתו להרכיב את הקואליציה הימנית ביותר מתוך מאה ועשרים הח״כים הנתונים גם במחיר התפשרות בתחומי דת ומדינה מול נחרדים והכלת קולות מזעזעים בימין הקיצוני, מי שהתנגד לחוק ישראל-היום שהזיק אנושות ליכולת ההסברה של הימין, מי שפועל לאחדות לאומית ונלחם בקיצונופוביה ובחרדופוביה(שני פשעי השנאה השכיחים במדינה)-הוא יכול לטעון שלא היתה דרך מעשית להימנע מהפשרות שהוא עשה.
    מי שכרת ברית אחים עם ראש המחנה היריב ומסרב להשמיע קול מחאה ולא משנה על מה(בין נגד הסכם ארה״ב-אירן, בין נגד המערכת המשפטית ובין נגד הפנאטיות של המרכז) לא יכול לברוח מאחריות ולטעון ׳אולצתי׳!

  6. גם לא לשכוח את ההסתה וההכוונה באתר השנאה עיתון השנאה "הארץ" על ידי נחמיה שטרסלר שעות לפני הטבח הגזעני בידי ערבי צמא גם לפני הראמאדן שלהם.

  7. לחץ דמוגרפי של מיליוני ערבים ידרוס ישראל,
    אם לא נצליח להעביר את כל הערבים למדינותיהם.
    *
    יהודים וערבים לא מסוגלים ולא מוכרחים לחיות במדינה משותפת .
    מדינה ערבית, ללא יהודים, נוסדה בשומרון ועזה.
    הפרדה מעם זר תתחיל רק לאחר שכל הערבים ממערב לירדן –
    יהפכו לאזרחי מדינה מינוס שלהם.
    לכל 6.5 מיליון ערבים מקומיים מגיעה אזרחות מדינתם החדשה.
    זו זכות ולא עונש. 👉
    *
    הפרדת שני העמים על בסיס האזרחות זה שלב הכרחי
    לשחרור ארצנו גם ביהודה ושומרון.
    הפרדה מן הערבים תבוצע בשלושה שלבים:
    אזרחות אחידה לכל ערבים פלסטינים >
    > ניתוק כלכלי > העברה לערים ללא יהודים עקב חוסר פרנסה בישראל.
    *
    עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית.
    בהדרגה כל ערבים מקומיים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין, קלקיליה,
    טולכרם, חברון, יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.
    *
    הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בירושלים,
    חיפה ויפו – לזכויות יהודים ברמאללה, שכם ועזה .
    די לכפות אזרחות (או תושבות) ישראלית על לאום עוין !
    אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️, אבו-דיס ושועפאט – לערבים ,
    אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים – ליהודים !
    *
    אין צורך בחילופי שטחים.
    בהעדר פרנסה בישראל – הערבים יסתלקו בעצמם.
    *
    רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
    הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.
    *
    קודם כל מפסיקים להאכיל, לרפא, ללמד, להעסיק ולאכלס
    את העם העוין.
    בשלב שני מנתקים הספקת מים, חשמל, דלק וכו' לערים ערביות ממערב לירדן
    ומתחילים משא ומתן מול הירדנים על מעבר מיליוני ערבים לירדן.
    *
    ממשלת 'כל אזרחיה' ניתן להפיל דרך הכרזת משאל עם
    על תיקון חוק אזרחות משנת 1952.
    ליהודים – אזרחות ישראלית,
    לכל הערבים ממערב לירדן – אזרחות מדינתם.

  8. הבעיה העיקרית במערכות שמתפתחת בהם תרבות של מניפולציה ושקר היא שהטובים עוזבים. אנשים ישרים ומוכשרים לא נשארים ואנחנו נשארים עם המושחתים והבינוניים שאין להם ברירה. זה מתחיל עם רק לא טראמפ, רק לא ביבי או כל רעיון ״נעלה״ אחר ונגמר בהרס מוחלט של מערכות השלטון. הממשלה הזאת היא תוצאה ישירה של הרס מערכת האכיפה, הרס העיתונות והרס הפקידות הציבורית שהביאו להקמת הממשלה הזאת וזה עוד טוב יחסית למה שקורה בארה״ב שם ההרס של המדינה עובד על סטרואידים.

  9. אתה רציני?
    אתה מאשים את *בנט* ב- "אי-הסדרת ההתיישבות הצעירה, הפקרת הנגב ומכירתו לתנועה האסלאמית, אי-פינוי חאן אל אחמר, הקפאה בפועל של התיישבות יהודית והרחבה מסיבית של בנייה פלסטינית בשטחי C, כניעה לכנופיית שלטון החוק" ???

    זה בדיוק מה שעשה ביבי בכל שנותיו בממשלה!

    1. רק שהיום ראש הממשלה הוא נפתלי בנט.
      עד מתי תגיב כמו הכלבלבים של פבלוב? ביבי ביבי ביבי ביבי… כל היום רק ביבי וביבי.
      יש ראש ממשלה ויש לו אחריות ואם הוא לא מסוגל לקבל אותה אז שילך הביתה למבצר המיליונים שהקים על חשבוננו ברעננה.