הגיע הזמן למצות את הדין עם אחמד טיבי

למרות רקורד ארוך של עימותים אלימים עם כוחות הביטחון, חבר הכנסת מהמשותפת ממשיך להתסיס ללא הפרעה

היסטוריה של אלימות. ח"כ טיבי | אבי אוחיון, לע"מ

חבר הכנסת אחמד טיבי הינו רופא בהכשרתו, שלקח את המושג "בוחן כליות ולב" צעד אחד רחוק מידי לאחרונה, לאחר שראה, בחן והחליט שחשוד שעוכב על ידי המשטרה צריך להשתחרר מיידית.

ביום חמישי שעבר תועד טיבי באזור הפרות הסדר שהתקיימו בשכונת בית חנינא שבירושלים, כאשר הוא מונע משוטרי משטרת ישראל לעכב חשוד ואף מסייע לבריחתו מידי השוטרים.

השוטרים שנכחו בהפרת הסדר והותקפו במהלכן עיכבו את הצעיר בחשד שהשליך לכאורה חפץ מידו, וח"כ טיבי שנכח במקום בחר להתעמת עם השוטרים כהרגלו ולסייע למילוט החשוד שהחל במנוסה, עד שנתפס לאחר מרדף קצר.

סגן יושב ראש כנסת ישראל אחמד טיבי, שהיה בעברו יועצו של רב המחבלים יאסר ערפאת ימ"ש, מעלה הילוך ומאבד כל רסן במדינה בה נשחקה ההרתעה ונפגע מעמדה של המשטרה. כמנהיג ודמות ציבורית הוא מספק דוגמא אישית שלילית לאזרחי המדינה ונוטל לידיו את הסמכות, תוך ניצול חסינותו כמחוקק, להחליט במקום המשטרה ובתי המשפט, באם החשוד ישוחרר מידית או יעוכב לחקירה.

למען הסר ספק, ח"כ טיבי עבר עבירה של "הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו" לפי סעיף 275 לחוק העונשין תשל"ז – 1977 שזו לשונו: "העושה מעשה בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק או להכשילו בכך, או להפריע לאדם אחר או להכשילו מלעזור לשוטר, דינו – מאסר עד שלוש שנים ולא פחות משבועיים ימים".

תגובתה החצופה של לאירוע הרשימה המשותפת הייתה: "נוכחות השוטרים ליד הכנסייה הייתה נוכחות מתגרה וניסו להכות צעירים ולבצע מעצרים סתם של צעירים בכנסייה בעת ניחום אבלים. אתמול פרצו לבית שירין אבו עאקלה בגלל דגל פלשתין. כך יוצרים כעס ותסיסה. יש לשחרר את שני הצעירים שנעצרו ולהתרחק מהכנסייה".

במקום להתנצל על התנהגותו הנלוזה של ח"כ טיבי כלפי המשטרה, בחרה הרשימה המשותפת המייצגת מגזר לא קטן הסובל מאלימות קיצונית ומודע לצורך בחוק וסדר או בקיצור במשטרה, דווקא לגנותה. לא זו אף זו, בחרו ברשימה המשותפת להצדיק את ההתפרעויות בדרך ראשית בירושלים הבירה ולקרוא לשחרור העצירים "שנעצרו סתם", תוך דרישה חצופה להרחקת השוטרים מהמקום דווקא. מקום שנמצא כאמור בשטח עיר הבירה של מדינת ישראל הריבונית אך מחוץ לתחום בעבור המשטרה, לכאורה. טיבי עצמו סרב להתנצל ואף הצהיר כי ימשיך לפעול באותו דפוס אלים ולנצל את חסינותו "כדי למנוע עוול".

חבר הכנסת טיבי עבר במעשיו אלו עבירות שראויות לגינוי אך היות ולא מדובר בפעם הראשונה בה מתעמת הוא עם המשטרה, ראוי כי ימוצה עמו הדין כאחד האדם לאחר הסרת חסינותו.

רק לפני כחודש תועד ח"כ טיבי נכנס להר הבית ללא תיאום מוקדם עם המשטרה, כנדרש מחבר כנסת, ונראה דוחף את לוחמי מג"ב הנמצאים במקום תוך שהוא צועק לעבר אחד מהם "עוף מפה". בחודש דצמבר 2021 התעמת עם קצין משטרה וגידף אותו במהלך חסימת כבישים בכניסה לירושלים. באוגוסט 2021 התעמת טיבי בעזות מצח עם לוחם גולני אסרטיבי שמנע ממנו מעבר לאיזור מסוים בחברון בהתאם להוראה ברורה שקיבל ממפקדיו. בעבר זכורות תקריות נוספות כמו זו בה טיבי תקף לכאורה מאבטח בבית חולים, התעמת עם לוחמי מג"ב, השתתף בהפגנות אלימות או הכה שוטר דרוזי, ירק עליו והטיח בו כי "הנעל שלי נקייה יותר ממך ומהעדה שלך".

טוב תעשה הכנסת אם תסיר את חסינותו של אחמד טיבי על מנת שייחקר וימוצה עמו הדין כאחד האדם. יש לחזק את ידי השוטרים ולוחמי צה"ל העומדים איתן על משמרתם ולא נרתעים מצעקותיו וחרפותיו של עוד עוכר ישראל. הסלחנות כלפי ח"כ טיבי וחבורתו, העושה צחוק מהמשטרה כדבר שבשגרה, חייבת להיפסק במהרה.


אל”מ במיל׳ טל בראון הוא יועץ אסטרטגי, בעל תואר שני בלימודי צבא וביטחון, ביצע שורת תפקידי פיקוד במגוון יחידות לוחמות, שירת כמג״ד, כמפקד בה״ד ורמ״ח איסוף הקרבי. חבר בתנועת ׳הביטחוניסטים׳.

עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. שלטון מטורלל (אם יש הנהגה בכלל ) במדינה מתוקנת, אחמד טיבי יועץ ערפאת בעבר. היה מוכנס לתינוק לתקופה בלתי מוגבלת. אבל רוח רפאים ורוח שטות נתפסה בנו והערבים פועלים בחופשיות ללא מעצורים.

    1. כל ההיסטוריה של אחמד טיבי מלאה בתמיכה עדוד והסתה לטרור. עם נתונים אלה הוא מקבל את התואר מחבל עם כיסוי ללא, וככזה הוא היה ראוי להיות מחוסל. להערכתי הוא גם יקבל את התוצאה הזו ובינתיים הוא חי על זמן שאול.

  2. אחת הטעויות הגדולות של דוד בן גוריון ז"ל(עם כל הכבוד וההערכה,ככל שהזמן נוקף,לתעוזתו בהכרזה על
    הקמת מדינת ישראל,והתנהלותו בשנים הקודמות לקיומה,כולל הנהגתה בזמנים הקשים של פלישת"מדינות
    ערב")הייתה בהשארת אותו מיעוט של הקרויים בפינו"ערביי ארץ ישראל".
    מיעוט זה שגדל ותפח בילודה גדולה(כאשר קיימת מערכת בריאות ישראלית טובה,המפחיתה סכנת תמותה
    גדולה)וב"איחוד משפחות"("איחוד"הנעשה במדינת ישראל ולא במדינה שמשם מגיע בן הזוג)מהווה כיום סכנה ממשית לקיומה של מדינת ישראל,ובמיוחד כאשר היא מונהגת ע"י"פרוגרסיבים"למיניהם.
    הפרס שקיבלו הגרמנים תושבי חבל הסודטים בצ'כיה(מאות שנים),על"מעשיהם הטובים"בשנים שלפני מלחמת העולם השנייה,בהנהגת "הגאולייטר"הונליין,ובהתנהלותם בזמן כיבוש צ'כיה ע"י גרמניה הנאצית,היה גירושם של שלושה מיליון גרמנים מחבל הסודטים לגרמניה,לאחרמלחמת העולם השנייה.

  3. הרמטכ"ל לפחות צריך להבהיר לחיילים שמותר להשתמש בזכותם להגנה עצמית כאשר הם מותקפים ע"י כל אדם כולל חבר כנסת. חזקת החסינות אינה קודמת לזכות ההגנה העצמית בעת התקפה פיזית.

  4. זה מאוד פשוט.

    בנט ולפיד פשוט מראים לנו, אזרחי ישראל, מה מותר. לו זוג הנוכלים, היו באמת חושבים שהחוק חל על כולם, טיבי כבר מזמן היה בכלא. היות ואין אפילו חקירה בעניין וזוג הנוכלים מילאו את פיהם מים – פשוט תזכרו זאת, כאשר הזוג הזה מדבר בפעם הבאה על חוק.

    כבוד מיוחד מגיע ליועמ"ש לממשלה וכנסת – נודה להם על השתדלותם, להוכיח לנו שמערכת אכיפת החוק היא נשק בידי הסמול והקשר בינה לבין החוק, היא רק השם שהיועמ"שים גנבו מספר החוקים.

  5. תקראו את הערך בויקיפדיה על הנ"ל.
    אם תחשבו 1+1, תגיעו מהר מאד לתשובה למה הוא לא נזרק לכלא לשארית חייו, מופשט מכל תארי הכבוד שלו, מפצה מכיסו את כל היהודים שנפגעו מטרור בגללו, ומשפחתו מגורשת חזרה לחור שממנו הגיעה בסוריה.
    אחמד טיבי ממשיך לתפקד, לחייך, ולהתעשר על חשבוננו, לא רק בגלל ממשלות השמאל, אלא גם בגלל ממשלות ה"ימין".
    אגלה לכם סוד קטן – אחמד טיבי לא יינזק מהפעולות שלו. נהפוך הוא, הוא ימשיך לבצע את אותן פעולות רק בהיקף ובחשיפה תקשורתית גדולים יותר. כשתעשו 1+1 תבינו איך ולמה הוא מצליח לתפקד.

  6. מדינת ישראל גמרה את הקריירה שלה. בג"צ והאהרון ברקים המעוותים השתלטו והשליטו את המוסלמים והזרים הגיב:

    אין פה שום עתיד יותר לעם ישראל. שום עתיד. הרעל המצמית שהזריק הנחש הבג"צי לתוך ורידי המדינה היהודית גמרו אותה.

    הכל כבוש. הכל הרוס. הכל חוסל. הכל אבד לנו.

    אני רואה את הערבים המתפרעים בכל מקום ומקום ונותר רק לחוש שזה הסוף.

    אנחנו כבר דקה לפני אושוויץ במדינה שהיתה שלנו ונלחמנו להקים פה.

    בבחירות הבאות לא תקום עוד ממשלה ציונית. השמאל, הערבים והמתחזים הנחשיים רודפי הכיס והכבוד דוגמת בנט, סער, שקד, גנץ, לפיד, ליברמן ושאר הירקות הרקובים – ישלטו מעתה ובעזרת בג"צ יחסלו את מה שנותר מהעם היהודי פה ומהישיגיו. אסור ללכת בשער שכם עם דגל? אבל עם דגלי האויב מותר ומומלץ. שופטים חלאתיים שבחרו את עצמם בעצמם באמצעות ועדת הדילים המסריחים והרעילים שלהם. משחררים רוצחים ופושעים ערבים ורודפים את העם היהודי ומנהיגיו.

    כולנו בדרך לברוח מפה.

    וזה נראה אבוד לעד.

    בג"צ זה לא מערכת משפט אלא מערכת שלטון הסמאל כפי שהסביר פרופ' מאוטנר:

    פרופ' מאוטנר: בג"צ הפך למוסד לפעילות פוליטית של השמאל שאיבד כוחו בכנסת!

    השמאל הפסיד הרבה מאד כוח בפוליטיקה וסובל הפסדים פוליטיים גדולים מאד ומה שהוא עושה בעצם, הוא העתיק את הפעילות הפוליטית שלו מהפוליטיקה של הבחירות, שהיא הפוליטיקה של הכנסת, למקום אחר – לבית המשפט העליון – והפך אותו למוסד שממנו הוא מנהל פוליטיקה.
    אחרי 30 שנה של כיוון כזה מצידו של בית המשפט, בית המשפט מוצא את עצמו כרגע במצב של אובדן לגיטימציה…

    יש לנו משבר חמור כרגע עם בית המשפט העליון שהוא מוסד מדינה חשוב מאין כמותו.

    כדאי שנפתח חשיבה חדשה לגמרי לגבי איך הוא צריך לפעול ב- 30 השנים הבאות.

    http://www.youtube.com/watch?v=MaGOlzc8ydM

  7. לדעתי במקרה של תקיפה פיזית של איש כוחות הביטחון, הזכות להגנה עצמית של המותקף קודמת לחסינות הח"כ. גם אם זה מסתיים בפגיעה פיזית בח"כ התוקף.

    1. פרא אדם ישמעאל פירושו שמדובר בחמורים. כמו שאמר אברהם שב כאן עם החמורים. הגיב:

      היהודים נותנים לחמורים לשלוט ולחסל אותם.

    2. גם לדעת החוק.
      אבל מה נעשה שמי שאחראים על אכיפתו קוראים אותו באופן סלקטיבי.

  8. אין תקוה ללבנון, אין תקוה לירדן , אין תקוה לסוריה, אין תקוה לעיראק , אין תקוה למצרים, אין תקוה ל"פלסטינים" כל מה שהם יודעים לעשות זה טרור שחיתות שקרים ודמיונות
    כל אלה שניסו ומנסים להשמיד את ישראל יאבדו ויכחדו כולל " אישראילים" כי זה מה שהבטיח ויקיים מי שאמר והיה העולם
    לפעמים נראה שהם חוגגים (אחמד טיבי) אבל הם עוד ישלמו את המחיר
    רק סבלנות
    אִישׁ בַּעַר לֹא יֵדָע וּכְסִיל לֹא יָבִין אֶת זֹאת. בִּפְרֹחַ רְשָׁעִים כְּמוֹ עֵשֶׂב וַיָּצִיצוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן לְהִשָּׁמְדָם עֲדֵי עַד.
    תבדקו בהיסטוריה מי נשאר מי?
    הבבלים שהחריבו את המקדש הראשון?
    הרומאים שהחריבו את השני ?
    מי ? הרייך השלישי?
    סטאלין?
    נאצר?
    עם ישראל חי וקיים !
    אין שום יאוש בעולם!

  9. למה אפשר לצפות כאשר בג״ץ הופך את העולם (ואת ההיגיון והחוק) בכדי לאפשר לרשמית תומכי המחבלים ואויבי המדינה הארורים הללו לרוץ לכנסת? במדינה מתוקנת היה מושלך מהכנסת, נאסר, נחקר, מועמד למשפט, ולבסוף מועמד מול כיתת *****.