עונת הסחיטה החלה וכולנו נשלם בגדול

כדי לשרוד עוד יום נוסף, לפיד ובנט מנהלים מכירת חיסול כללית של תקציב המדינה

ראשי הרשויות וח"כ זועבי בפגישה עם לפיד

יום קשה מאוד עבר היום (ראשון) על הארנק של אזרחי ישראל. עד כמה יקר? בין כמה מאות מיליונים לכמה מאות מיליארדי שקלים, על פי דיווחים שונים, אותם הסכים ראש ההמשלה החליפי יאיר לפיד לשלם תמורת חזרתה לקואליציה של ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי. בתום מפגש מתוקשר שנערך במשרד החוץ ונראה יותר כמו ביקור רשמי של נשיא מדינה, אמר לפיד כי "שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה". זועבי הוסיפה: "אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה אני הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד".

בכך הקואליציה צפויה לשרוד את השבועות הקרובים אך מצבה עדיין אינו מזהיר. עם 60 חברי כנסת בלבד היא כנראה לא תיפול אך מנגד גם אינה יכולה לבצע מהלכים משמעותיים ואולי חמור מכך: הישרדותה תלויה באופן מוחלט בגחמות חברי כנסת בודדים. מספיק חבר כנסת אחד שיקום ויעשה מעשה זועבי, ידרוש ויקבל עוד ועוד שלמונים. כך היה עם המיליארדים שכבר הועברו לרע"מ בהזדמנויות שונות, וכך היה עם מאות המיליונים שהועברו לאחרונה לאחמד טיבי תמורת המשך תמיכת המשותפת מבחוץ. במילים אחרות, לפיד מוכן לשלם כל מחיר כדי לאחוז בכיסא המתנדנד.

מאין בדיוק יגיע הכסף? על חשבון מה, ואיזה שימוש בדיוק יעשה בו? פרטים אלה לא נמסרו עדיין למרות שלהלכה מדובר בכספים קואליציוניים שאמורים לעבור את אישור הכנסת. עוד הרבה קודם לכן, ממשלת בנט-לפיד המנופחת שברה שיאים בכל הנוגע לחלוקת כספים קואליציוניים, שם קוד לאתנן פוליטי, למרות שאותו לפיד ממש הבטיח בעבר ש"אצלנו בממשלה לא יהיו כספים קואליציוניים". לפני פחות משנתיים הוא אפילו הגיש הצעת חוק שנועדה למנוע עריכת הסכמים תקציביים המבוססים על קידום אינטרסים פוליטיים.

אבל כמו כל הסיסמאות היפות, גם קריאתו של לפיד על "איפה הכסף?" או הטענות הישנות על "סחטנות חרדית" נשכחו ברגע שהמפתחות לבנק הופקדו בידיו. עבור הקמת הממשלה הצרה והמלאכותית שלו, לפיד שילם במזומן וביוקר, וכדי להשאיר אותה בחיים הוא מוכן כעת לשלם עוד יותר. בלי חשבון, בלי פיקוח ובלי שקיפות. הבנק פתוח הרשות נתונה וכל סחטן מלך. הבושה מתה מזמן, ולא שהיא הפריעה במיוחד ללפיד מתישהו. רק בשבוע שעבר הוא רטן כאשר עמית סגל שאל אותו בראיון על דברים שאמר בעבר, וכיום מבצע בדיוק את ההפך.

מעבר לצביעות הברורה יש כאן גם עניין מהותי. בימים בהם הקואליציה מריצה מערכת תעמולה צינית סביב כמה עשרות מיליונים של מלגות לימודים ללוחמים, ומציגה את האופוזיציה כמי שמסרבת להצביע בעדו, לפיד מחלק מאחורי הגב שלנו סכומי עתק אך רק מתוך אינטרס פוליטי צר. האמת בנוגע לספין התורן כמובן הפוכה: באופוזיציה מציעים להצביע בעד מימון מלא או פרשה אחרת, אך בנט ולפיד מעדיפים לקדם סכום נמוך יותר רק בשביל עוד כמה כותרות. זאת מעבר לעובדה היבשה שקואליציה עם מנסור עבאס לא מסוגלת להעביר חוק פשוט וציוני כזה, ולכן זקוקה לקולות האופוזיציה. במקום זה לפיד הולך ומחלק מיליארדים דווקא לאלה שיצביעו נגד הלוחמים.

כל זה מתרחש בזמן שיוקר המחייה בישראל נוסק לשמיים, וקצב עליית המחירים מטפס לשיא של שנים. במשמרת של בנט ו"תוכנית סינגפור" שלו, האינפלציה עלתה לשיעור של ארבעה אחוזים, מדד המחירים לצרכן עלה באפריל ב-0.8%, במיוחד בתחומי המזון וההלבשה, ומחירי הדיור עלו בשנה האחרונה ב-16.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אבל כל זה כמובן לא מזיז לבנט. ומילה לראש הממשלה שמתגלה כניצב בהצגת הבזבוזים של יאיר לפיד: בזמן שאתה עסוק בשיפוצי המבצר ברעננה, טיבי, זועבי וכל אנשי השמאל צוחקים כל הדרך אל הבנק. לטיבי וזועבי וחבריהם אפילו אין לי טענות. הם יודעים שאת האידיאולוגיה שלהם אפשר היום למכור ביוקר לציונים הפרייארים.

אדמונד ברק כתב בשנת 1790 כי "אין לך שלטון עושק ומדכא יותר משלטון חלש". כיום, חולשתו המדהימה של בנט עולה לכולנו ביוקר ונראה כי מכירת החיסול רק החלה. העושק הבא הוא רק שאלה זמן ומחיר, מחיר אותו אזרחי ישראל ימשיכו לשלם בענק רק כדי שממשלתם הצולעת תשרוד עוד יום.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. מה ההבדל. כולם מחלקים את כספי לכולם. זה לא עושה לי יותר טוב שזה לדתיים.

    1. בתור יהודי אני מעדיף לתת ליהודי המדינה ולא לאויביה ושונאיה…
      כנראה שאתה שונה…

    2. לפחות הדתיים הללו נותנים לך בתמורה תמיכה בכנסת בתחומי בטחון וכלכלה, שומרים על רמת פשיעה והסתה נמוכות וכל זמן שהושקעו בהם כספים ראו עליה באחוז הגיוס אצלם.

    3. אלמנטרי ביותר סמולניקו.

      זה פשוט מאוד – שכחת סמולנית מצויה, פשוט גרמה לך לשכוח, שהיה זה דווקא חסר תעודת הבגרות, אשר במשך שנים התנגד לחלוקת כספים באמצעות לחצים קואליציוניים. מה אתה אומר? גם חסר תעודת הבגרות שכח שהוא התנגד? שניכם שכחתם?

      תודה שהקדשת מזמנך להוכיח, כמה סמולניות פוגעת בזכרון 🙂

  2. ספין 10 אגורות לכל חייל, אומר דבר אחד, גם הקואליציה הנוכחית יודעת שהבחירות קרובות.

    זו הסיבה מדוע הם מריצים את הספין וסעייניהם בתקשורת במקום לשאול, אתם קואליציה אתם הרוב בהגדרה, למה אתם לא מצליחים לבד לחוקק את החוק?

    מה ליכוד יצביעו או לא יצביעו זה הבוחרים של ליכוד יחליטו. עצם העובדה שפתאום חשוב להם מה מפלגה אחרת תצביע ולא כל מפלגה, פתאום חשוב רק הליכוד, אומר שהם יודעים שימיהם בשלטון ספורים ומנסים לקבוע סדר יום בתקשורת. על מנת שהמשתפים שלהם בתקשורת לא ידברו על זה שהם שילמו לחמאס, ככה בנט קרא לעבאס, אלא על ליכוד.

    ספין שקוף שאף אחד לא קונה. ביי בנט

    1. ללא ספק.

      בדיוק כאשר חמולתך ב-judenfrei רצועת עזה, מדגימה היטב, על איזו מדינה אתה מדבר.

  3. מה אתה מתלונן על בנט?
    אחרי שעם 8 מנדטים הוא קיבל את משרדי החינוך, ירושלים והתפוצות, המשפטים והחקלאות והרשה לעצמו לשמור את כולם חוץ מאחד בידי אנשי הימין החדש למרות שהמפלגה היתה מורכבת גם מהאיחוד הלאומי הוא הרשה לעצמו להתבכיין שהוא לא מקבל את משרד הבטחון, אחרי שעם 7 מנדטים הרשה לעצמו לדרוש ממי שזכה ברוב קולות מצביעי הימין לפרוש, הרשה לעצמו לדרוש ראשות ממשלה והוצאות נרחבות על ביתו-
    האם הוא יכול להתלונן על סחטנות של אחרים?