מכונת הרעל של השמאל מעלה הילוך

המחנה שמטיף לנו על "אחדות" לא מפסיק לשסות ולפלג

לא מתנצל. גדי סוקניק | צילום מסך

נפתלי בנט משאיר מאחוריו עם משוסע כפי שלא היה מעולם. הזיהום שהוא הציף בו את המערכת הפוליטית בזילות שלא הייתה כמותה, יצר חברה מקוטבת שבמשך שנה לא מצליחה לאחות את הקרעים – בתוך הימין והקרעים בעם כולו.

אלה שלא סולחים לבנט על מעשה הרמייה שלו מתקשים מאוד לסלוח לבוחריו. אלה שבחרו בו ועדיין תומכים בו רואים במתנגדיו "עדר של ביביסטים", וכל אנשי השמאל שקראו לו פעם "פשיסט" רואים בו מושיע שמנע מנשוא שנאתם, בנימין נתניהו, להיות ראש ממשלה.

בתוך הפילוג הנורא הזה נזרעים זרעי שנאה רעילים. כן, מכונות רעל שמקורן בשמאל, השמאל שתאוות השלטון דבקה בו לאחר שטעם אותה והוא מתקשה להיפרד ממנה.

מתקשה עד כדי כך שהסטנדאפיסט גיל קופטש אומר על תומכי נתניהו שהם אינם קוראים ספרים אלא רק מקללים וגם את זה הם כותבים בשגיאות. לא הצלחתי לפענח מאיזו השכלה של יאיר לפיד הוא מתלהב כל כך, אבל מסתבר שבעיניו לפיד הוא איש ספר וראש ממשלה יפה.

אבל זו הייתה רק ההתחלה. למחרת הגיע איש התקשורת גדי סוקניק לאולפן ערוץ 13, שם טען כי חברי מפלגת 'יש עתיד' הם ב"רמה גבוהה הרבה יותר של אינטליגנציה, תרבות ושיח מאשר נבחרי הציבור של הליכוד".

אפשר היה להיפגע מהאמירה השקרית הזו אם מסתכלים על רשימת ההישגים האקדמיים של חברי הכנסת מהליכוד מול אלה של 'יש עתיד', אלמלא היה מקדים שטות כל כך מנותקת לפני כן: "הליכוד הוא מפלגה לא דמוקרטית, יש להם שליט יחיד שקובע את הרשימה". כנראה שגם באמירה הקודמת הוא החליף בין המפלגות.

גם כאשר קיבל הזדמנות להבהיר את דבריו בראיונות בהמשך, סוקניק כמובן לא התנצל. השמאל לא מתנצל לעולם על הרעל שלו. הוא רק דורש את זה מאחרים. גם ראש הממשלה החליפי או היוצא טרם הגיבו או גינו את הדברים.

יום הרדיפה נמשך אתמול עם טור דעה של העיתונאי\פוליטיקאי רביב דרוקר ב'הארץ', בכותרתו קרא לעשות לח"כ איתמר בן גביר "את מה שעשו למקארתי". הכוונה כמובן לסנאטור ג'וזף מקארתי, שפעל בשנות ה-50 ופעל נגד קומוניסטים שחדרו לטענו לחברה ולממשלה האמריקנית. בשלב מסוים הודח מהוועדה אותה הקים, "תת הוועדה הקבועה לחקירות בטחון לאומי", וספג גינוי רשמי בסנאט. לא זכור לי שבן גביר הקים ועדה לרדיפת אנשים או על מה יש לגנותו באופן כזה, אבל הוא הפך להיות אימת השמאל שמנופף בשמו בכל פעם בה הוא רוצה להזהיר מפני הממשלה הבאה.

באותה יממה ממש הגיע טור נוסף ב'הארץ', מאת רוגל אלפר, עם הכותרת החמורה אך הכנה להחריד, לשיטתם: 'בית המשפט העליון שייך לנו, השמאלנים'.

מה ניתן לומר על כותרת כזו בשיאה של הפיכה שלטונית שהפילה כאן ראש ממשלה? אני תוהה האם רוגל אלפר מבין עד כמה חמורה שלילת הימין באופן הזה. עד כמה היא אנטי-דמוקרטית. איזו חברה הוא מתאר כאשר היכל הצדק שייך רק לחלק ממנה? מה אמורים לעשות אנשי הימין כאשר הם זקוקים לשירותי המערכת המשפטית? מה אפשר להבין מהאמירה הזו על משפט נתניהו? על כל משפט בו עומד לדין איש ימין?

אם מחברים את ארבע הדוגמאות הקשות לעיל, שהופיעו כאמור במהלך יממה אחת בלבד, אני מתקשה לראות איזושהי התכנות ל"אחדות" עליה מדברים בצביעות אינסופית אנשי שמאל, ביניהם נפתלי בנט. אל תתפלאו אם כן אם מכונת הרעל של השמאל רק התחילה לעבוד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. א.אז לדעת קופטש, להיות יפה זה תכונה חשובה למועמד לראשות הממשלה. ברצינות?
    ב.חשוב לציין שהתירוץ של סוקניק לאי חזרתו מדבריו הוא ש'אפילו נתניהו מתבייש בחלק מחברי הכנסת של הליכוד' מה שלא כל כך תואם את טענתו של סוקניק שנתניהו בחר אותם…

    1. ברור, תראה את בן גוריון ובגין אחת התכונות הבולטות שלהן היה היופי החיצוני

  2. סוקניק גם שכח באופן מפתיע שחברי יש עתיד הם לא נבחרים, אלא ממונים עי לפיד, ובמקרה הצורך גם יפוטרו על ידיו, דיקטטורה במיטכה.

    1. ״כנראה שגם באמירה הקודמת הוא החליף בין המפלגות״(מתוך המאמר)

  3. צריך להודות לסוקניק – השקיע מזמנו להוכיח כמה הוא ובהקשה לוגית אלמנטרית, ממקרים זהים בעבר, גם המחנה שלו – נרקסיסטים.

    לשם דוגמא, מישהו שאני מכיר – זכה באליפות ישראל לנוער באחת באחת מאומנויות הלחימה, מספר פעמים בשנים האחרונות. זוכה במקומות ראשונים גם בטורנירים בינלאומיים לנוער ולמעט חבריו הקרובים ביותר – אף אחד לא יודע. אפילו בשנים בהם זכה באליפות ישראל, מורתו ובית ספרו באופן כללי – לא ידעו. הבחור לא חש דחף להביא את המדליות לכיתה.

    סוקניק לעומת זאת וכאמור, בהקשה לוגית אלמנטרית ממקרים זהים בעבר, גם המחנה שלו – מרגישים דחף עצום לספר תחת כל עץ רענן – כמה הם נשגבים. ההגדרה הקלאסית של נרקסיזם. לפיכך, נודה למר סוקניק על כך שהשקיע מזמנו להוכיח שהוא נרקסיסט.

    היות וכך, אין כל צורך לענות לו כי התארים האדמיים של נבחרי הליכוד הם כך וכך ו/או כי ראש "הנבחרים של יש עתיד" חסר תעודת בגרות. התשובה האלמנטרית לנרקסיסטים כמו מר סוקניק היא – רגשי הנחיתות שלך לא מעניינים אותי. גם לא מה שאתה אומר בעקבותיהם. איחלתי לסוקניק בהצלחה 🙂

    1. *נרקיסיסט
      *נרקיסיזם
      אם אתה בוחר לעשות שימוש מרובה במונח, לפחות כתוב אותו נכון.
      הוא מתחיל בדיוק באותן אותיות של שם הפרח ״נרקיס״, ולא בכדי.

  4. רק אלימות האנטישמים תומכי טרור מבינים!

    מלחמת עצמאות 2 בדרך!