פניה ליועמ"ש: פתחי בחקירת מינוי בן זוגה של זנדברג

התנועה למשילות דורשת לבדוק את תקינות מינוי אורי זכי לראש מרכז הרצל: "חשד לפעולה בניגוד עניינים"

"יותר מחשש סביר". השרה זנדברג ובן זוגה זכי | צילום מסך

האם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג עשויה להיקלע לתסבוכת, רגע לאחר שהודיעה על פרישה מהחיים הפוליטיים? התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה שלשום (שני) ליועמ"ש בדרישה לפתיחה בחקירה בפרשה בה מונה בן זוגה של זנדברג ליו"ר מרכז הרצל, בחשד ל"ביצוע מינויים בניגוד עניינים".

פניית התנועה מגיעה לאחר תחקיר אותו פרסם קלמן ליבסקינד ב'מעריב' בשבוע שעבר, ובו נטען לניגודי עניינים חמורים לכאורה סביב מינוי אורי זכי, בן זוגה של זנדברג, כיו"ר מרכז הרצל– תפקיד ציבורי בשכר חודשי של 25 אלף ₪ עבור משרה חלקית בלבד.

לטענת התחקיר זנדברג מינתה לתפקיד בכיר במשרדה את דרור מורג, לשעבר בכיר בהסתדרות הציונית העולמית החולשת על סמכות מינוי יו"ר למרכז הרצל, ולאחר מכן, לשכת השרה ומורג בתוכה פעלה לכאורה כדי לקדם מול ההסתדרות הציונית את הבחירה בזכי. על פי התחקיר, כל זה מתרחש כאשר בת זוגו זנדברג מחזיקה לכאורה בכוח להדיח את מחליפו של מורג בהסתדרות ומי שהיה אמור לאשר בפועל את המינוי – וזאת בזכות פרצה בתקנון עמותה הקשורה למרצ ונועדה להבטיח את מקומו של מורג כאשר יחפוץ לשוב לתפקידו הקודם, עמותה בה חבר גם זכי שהיה ממאשרי התקנון. בתגובתו לתחקיר הסביר זכי כי "הדרתי עצמי מכל הליך מילוי המקום, ולא השתתפתי בהצבעה שאישרה את המלצת ועדת האיתור למנות את חגי מיורק לממלא המקום".

כעת טוענים בתנועה למשילות ודמוקרטיה כי על פי העולה מן התחקיר, מורג הכפוף לשרה זנדברג ומונה לתפקיד ציבורי על ידה, "פעל בעודו מכהן כראש מטה השרה למנות את בן זוגה לתפקיד ציבורי נושא שכר". עוד מוסיפים בתנועה כי "אין ספק שהאזרח הפשוט הנחשף לפרטים המתוארים לעיל תוהה האם מינויים כאמור קיבלו את אישור הייעוץ המשפטי", וכמו כן "האם הם עומדים בקנה אחד עם הסטנדרטים שנקבעו בפסיקה ובהנחיות היועמ"ש בנוגע למינויים בשירות הציבורי".

לדברי התנועה, סטנדרטים מעין אלה "נאכפים במקרים אחרים בדקדקנות". לסיכום דורשים בתנועה מן היועמ"ש בהרב-מיארה לפתוח בחקירה "בחשד לפעולה בניגוד עניינים או לכל הפחות לנמק מדוע אין מקום במקרה האמור להורות על חקירה כזו".

עו"ד זאב לב, היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה, אמר בשיחה עם 'מידה' כי "כללי ניגוד העניינים שפותחו בפסיקת בית המשפט ובהנחיות היועמ"ש נועדו למנוע אפילו מצב של "חשש" ממציאות של ניגוד עניינים. עד כדי כך שבעבר מנע היועמ"ש משר לעסוק במינוי ממלא מקום פרקליט מדינה, שהיה עתיד לעסוק בענייניו של ראש מפלגתו של אותו השר".

לדברי עו"ד לב, "עקרון שלטון החוק מחייב החלת כללים משפטיים באופן שווה על כלל האזרחים ועובדי הציבור, ולאור זאת פנינו ליועמ"ש בדרישה להחיל את כללי ניגוד העניינים גם במקרה הנוכחי, שמעלה לטעמנו יותר מחשש סביר לניגוד עניינים בהליכי המינוי בלשכת השרה זנדברג, או לחלופין להבהיר מה השתנה באותם הכללים או ביישומם".

בתחקיר מוקדם יותר שפורסם בנובמבר 2021 על ידי תומר מיכלזון באתר 'המקום הכי חם', נטען כי מינויו של זכי הוקדם בעקבות בקשת השרה זנדברג ואנשיה במרצ מיאיר לפיד ומפלגת 'יש עתיד', שהייתה אמורה על פי ההסכמים בהסתדרות הציונית להחזיק בתפקיד יו"ר מרכז הרצל עד לאוקטובר 2022. לטענת התחקיר, המינוי בוצע ללא אישור מוסדות המפלגה ובהמלצתו של דרור מורג, ראש המטה של זנדברג.

השרה זנדברג מסרה בתגובה: "כשרה להגנת הסביבה אני תומכת במיחזור, אם כי הדרך הטובה ביותר לטיפול בפסולת, לפני מיחזור, היא לא לייצר אותה. בהתאם, גם הסיפור הממוחזר הזה לא אמור היה לבוא לעולם מפני ש – בפשטות – אין בו אמת.

עם כניסתי לממשלה קראתי לדגל לדרור מורג לשמש בתפקיד ראש המטה. הוא עזב תפקיד בשכר ובתנאים טובים בהרבה והתגייס לשירות בממשלה מתוך תחושת שליחות ציבורית. הוא תכנן להישאר חצי שנה רק לתקופת ההקמה ובסוף נשאר שנה בגלל העניין שגילה בנושא הסביבתי והאתגר הציבורי בעבודת הממשלה. אין לכך שום קשר לתפקידו של אורי שאליו התמנה בזכות עצמו וללא כל קשר אליי, בארגון שכבר כיהן בו בעבר, ו/או לכל אחד אחר".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. לקרוא את התגובה המתנשאת, היהירה, התוקפנית וחשוב מכל – חסרת העניייניות של השרה – ולהתחלחל.
    האשה הזו, שמעבר לכך שהיא מחזיקה בתפיסות עולם קיצוניות ומופרעות כמעט בכל תחום, ומייצגת מיעוט שבמיעוט שבאזרחי המדינה, מייצגת בעיני באופן ממצה את כל מה ששגוי, ומעוות ומסוכן בשמאל בסיסית. אין בה קורטוב שאר רוח, חוש אחריות, משמעת עצמית, מינימום של יושרה, ואפילו לא אנושיות. כל כולה מלאה שנאה כלפי המתנגדים לה מעצם העובדה שהם מתנגדים לה. אינה מסוגלת להביע טיעון לוגי אחד מקצה לקצה, או להתמודד עם ביקורת. כל מה שהיא מכירה זה שנאה כלפי האחר.
    והאשה הזו מכהנת בתפקיד שרה.
    אמנם זה קרה כתוצאה מפיגוע פוליטי, כנראה החמור שידעה מדינת ישראל (לטעמי, גרוע יותר מהתרגיל המסריח, ואולי שני רק לאוסלו). ועדיין, העובדה שאדם נורא כמוה מגיע לכהן בתפקידים הנעלים ביותר במערכת הפוליטית שלנו – ממלא אותי דאגה ורצון מחודש להלחם בהם.

    1. אכן.

      תגובתה מצביעה על רדידות לכל הפחות ואשר במקום להגיב לעצם העניין עליו נשאלה ומובא כאן בכתבה, היא בחרה לבצע כל מאמץ להוכיח שהיא נרקיסיסטית.

      בעצם, זה גם מסביר מצוין, את כל הדברים שכללת בתגובתך. כמו כן, הפיגוע הפוליטי אשר ביצעו בראש ובראשונה בנט ושקד, אכן בין 2 הראשונים בפוליטיקה הישראלית.

      לא רק שצמד הבוגדים בבוחריהם – שיקר, רימה והונה במודע, אינספור אזרחי ישראל (הסייען המשפטי של סיעת "שקראנה", עדיין חושב שאי אמירת אמת היא מוסרית, גם אם אין חוק המחייב לומר אמת?) – הנזק המשמעותי ביותר שהצמד, בסיוע נרקיסיסטים כמו זנדברג, מיכאלי, גנץ, ליברמן ולפיד גרמו – זה שיסוי נורא בין כלל חלקי הציבור בישראל.

      לראיה, כמה מהם גם בבחירות הנוכחיות עסוקים ב"כן נתניהו לא נתניהו"? גם כאשר חלק מהם (לצערנו) יחזור לשלטון, הם ידרשו שאורי זכי יחליף את איסמעיל הנייה בראשות החמאס וזהבה גלאון את פוטין בראשות בריה"מ 2? הנרקיסיסטים האלה באמת לא למדו, שבפוליטיקה בפרט ובחיים הבוגרים ככלל, אתה מתמודד עם האנשים שיש סביבך? אם מפלגת ליכוד בחרה בנתניהו לעמוד בראשה (משהו שחסר תעודת הבגרות, לא שמע עליו) והבוחרים העניקו למפלגת הליכוד X מנדטים בראשות הנבחרת, אז זו מפלגת הליכוד שאתה עובד איתה. אפשר להתנגד למעשיה ו/או אידאולוגיה של מפלגה, כמו שיש להתנגד לתמיכתה ברצח ישראלים של "הרשימה המשותפת", אבל אז זו לא התנגדות לאף אדם בודד. זה רק מאמת שכל הנרקיסיסטים, באמת לא התבגרו.

      רעל השיסוי של הממשלה היצאת, כבר נותן את אותותיו – לראיה, במסגרת הרפורמה בתחבורה ציבורית, הועלו המחירים במגוון רחב של ערים בארץ. סקירה מהירה של תגובות (טוקבקים) באתרי חדשות לידיעות על רפורמה זו, מגלה תמונה עגומה: כמות גדולה מאוד של תגובות נוסח "טוב מאוד שהעלו את המחיר לחרדים" (הכוונה לערים כמו אלעד). כל ניסיון לדיון באותן תגובות, נוסח "הקווים היו רווחיים גם לפני הרפורמה" (לכל היותר, במימון זהה של משרד התחבורה, בהשוואה לכל קו אחר בארץ) נתקל "בחומה בצורה" נוסח "נשבר לנו החילונים לשלם על החרדים", מה שמוכיח שהמגיב לא קרא כלל ולא התעמק, מה שהוא מתיימר להגיב לו. על כינויי גנאי נגד מצביעי הימין, אין אפילו מה להרחיב – אלה בסה"כ לוקחים דוגמא מלפיד, גנץ, כהנא, ליברמן וההכרזה האחרונה של זהבה גלאון.

      נזכיר את Untermensch של יאיר גולן?

      לפני סה"כ כמה שנים, מפלגות אלה רצחו ישראלים עבור פרסים מאוסלו אך קראו למעשיהם "שלום". גם עכשיו, חסר תעודת הבגרות, ממציא הסלוגנים הידוע – קורא לעצמו ממשלת ריפוי, שינוי ואחווה קוסמית. רק בסיוע של יונית לוי, גאולה סער וגדעון לוי – Untermensch, זה ריפוי.

      וזו הסיבה, מדוע בנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – כל כנסת הבאה, אתם תראו רק מבחוץ.

    2. אחמד, יפה כתבת!

      ראוי להוסיף לגבי הדוגמה מהתחבורה שאותם אלה שנמאס להם לתת לחרדים, קבוצת אוכלוסיה שתומכת בכל צורה אפשרית בישראל ומתנערת מקיצוניה האנטי-ישראלים, שרמת הפשיעה שלה אפסית, שרמת הגיוס והיציאה לשוק העבודה שלה נמצאת בעליה מתמדת ודואגת להשתלבבתרבות הכללית לאט ובזהירות ותעיד הירידה בשימוש ביידיש-לא נמאס להם כלל לשפוך כסף על הערבים שאינם עומדים באף אחד מהקריטריונים הנ"ל.

    3. לימני – יש לי בעיה עם תגובות מסוג זה.
      משום שזה מאוד מרחיק את הדיון מהעיקר, ומשום שההשוואה שאתה עורך, מבלי להתכוון לכך (אני בטוח) חוטאת לכל עמדה מוסרית והגיונית.
      רוצה לומר, גם אם החרדים לא היו עושים אף אחד מהדברים שציינת (לשבח), עדיין אין שום מקום להשוות אותם לערבים. והסיבה לכך פשוטה: החרדים (על פי רוב) הם אחינו היהודים, שעימם אנחנו חלוקים ומתווכחים. ולעומת זאת, הערבים (על פי רוב) הם אויביינו, ועימם יש להלחם.
      אני לא מחלק פרסים לחרדי שממלא את חובתו האזרחית, ובאותה צורה אני לא מחלק פרסים לערבי שעושה לי טובה ולא שוחט את משפחתי. אחרת זה מה שנקרא "גזענות של ציפיות נמוכות".
      אלו שני דיונים נפרדים לחלוטין, ועליהם להשאר נפרדים.
      באשר לעתיד, שתי הסוגיות צריכות להיות מטופלות במקביל ובלי שום קשר ביניהן: עלינו לעשות את מה שניתן כדי להמשיך ולמצוא דרכים לשלב את החרדים בפרוייקט הציוני והלאומי, ועלינו להביס את הערבים. אין לי ספק שעם החרדים זה יכול להצליח, מן הטעם שהם אחים שלנו.
      באשר לערבים – אותם אלו שיסכימו לוותר, ולו רק מסיבות פרגמטיות, על הרצון להלחם בנו, יוכלו לקבל את כל הזכויות האזרחיות (ואף לא זכות לאומית אחת!). ואותם אלו שלא יסכימו לוותר, יקבלו סנקציות הולכות וגוברות. בדיוק כפי שנעשה בתקופת נתניהו (מקל וגזר קלאסי – מצד אחד השקעה מסיבית בחברה הערבית בישראל, ומצד שני עידוד הגירה כלפי חוץ של גורמים עוינים). מובן שלא הכל נעשה בצורה מושלמת, או מספקת, אבל הכיוון נכון.

      וכל זה יכול לקרות רק אם נצא להצביע ונחזיר את הימין לשלטון. צאו להצביע.

  2. האם הנציג של 'התנועה למשילות'
    הוא ג'ינג'י ?
    כי אם לא, אין סיכוי שיתייחסו
    לדבריו ברצינות. וד"ל.

    1. במיוחד עם מחובר לזקן צ׳ק של 25 אלף פזטות כל חודש בתמורה לגירוד ביצים . אישה בונה ואשה הורסת נאמר ע״י הרבי מי-עוטו שכונת זוכמיר י-ם . אנחנו בני התמותה הרגילים שלא נולדנו למיוחסי הסמול במדינה יכולים לראות את החרא צף על המים ולשתוק , מפני שהחונטה הקובעת היא שלהם . איך היה כתוב כל יום בעיתון הסמול , לאחווה , לשלום ולג׳ובים הכי טובים לאנשים שלנו בדגש על ״שלנו״ 90% מהיורדים מהארץ –אין חשש שיחזרו . תמשיכו לאכול את סיפורי השקרנים שאנחנו מדינת חלום .

  3. מה זה הגוף הזה של חוזה המדינה ? והיא הצליחה לשתול את הזקן הקטן והפרזיט הגדול ועוד במשרה חלקית ! ! ! מדוע חלקית ? מפני שאין שם עבודה והבטלן מחפש מקום שאין בו עבודה אבל יש שם פרה חולבת של 25 אלפי זהובים בחודש . זו גם הסיבה שמר זכי מצטנע בקטנוע .
    אז חברים ,חשוב שידעו (בעיקר הצעירים ) כך עבדו הבולשביקים של פעם וכך בדיוק מורכבת הזרוע השיפוטית לישראל .
    ולכן מר אהרון ברק הבעלים של 18 בתים בירושלים ובת״א מנסה לקדם את אשתו לתפקיד בכיר יותר ( שיכניס עוד כמה פונטים לשני זקנים )
    למרות שהידע המשפטי שלה מצומצם מאד (התחילה ללמוד בגיל 40 ) ,אבל ידע זה לא דבר חשוב במאפיית ישראל . כאן חשובים הקשרים האישיים ולאיזה חוג פוליטי אתה משתייך .
    שלא תטעו חברים יקרים , נתניהו שימר בכל כוחו על המחראה הזו ותמיד גילגל את האשמה על שותפו כחלון . יש משהוא באמירה שהוא שקרן , נכון שקרן ,גאון , מוכשר . ואני אומר , תברחו ימינה מהשקרנים . לעולם לא תדעו את כוונתם האמיתית . גם הבניה בשטחי C זה בהסכמה שקטה של נתניהו .