ח"כים ערבים נגד המבצע בעזה: "פשעי מלחמה בשירות אינטרס פוליטי"

טיבי פרסם תמונות ילדים הרוגים משיגור פלסטיני כושל ורמז לאשמה ישראלית; טאהא מרע"מ ביקר את חיסול ראשי הג'יהאד: "מדיניות התנקשות ודיכוי"

חברי כנסת מהמשותפת בהפגנה | צילום: תקשורת הרשימה המשותפת

בזמן שכוחות צה"ל נמצאים בעיצומו של מבצע 'עלות השחר' מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, ורבים מתושבי הדרום והמרכז נמצאים תחת איום טילים, חלק מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת לא בזבזו זמן ופתחו במתקפת ציוצים משלהם נגד ישראל.

מעט לאחר מוצאי השבת, כאשר החלו להגיע דיווחים על פיצוץ בעיירה ג'באליה בצפון הרצועה בו נהרגו מספר בני אדם כולל ארבעה ילדים, ח"כ אחמד טיבי צייץ את תמונותיהם כפי שפורסמו בכלי תקשורת פלסטיניים וכתב באנגלית: "זה מה שארה"ב ובריטניה מתייחסות אליו כ"זכות של ישראל להגנה עצמית": שלושה או יותר "טרוריסטים מסוכנים" נהרגו בעזה כעת, בוודאי ישראל היא כעת מקום בטוח יותר…". טיבי תייג בציוץ את החשבונות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושל ראש ממשלת בריטניה.

בהמשך ולאור תיעוד שנחשף מן האירוע, פרסם מערך ההסברה של ישראל הודעה רשמית בה נמסר כי "הג’יהאד האסלאמי הרג את הילדים בג’אבליה" כתוצאה משיגור של רקטה על ידי ארגון הטרור. בניגוד למה שרמז ח"כ טיבי בציוץ שפרסם ולפרסומים פלסטיניים, הודעת ישראל קבעה כי תחקור כולל "העלה באופן חד-משמעי כי לא מדובר בתקיפה ישראלית אלא בשיגור רקטה מהרצועה, שנפלה בלב ג'באליה".

עוד קודם לכן, ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה האשים בציוץ את ממשלת ישראל כי היא "מבצעת פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים צרים, ואת המחיר משלמים העזתים בדם". מוקדם יותר בשבת עודה השתתף בהפגנה בה קראו בין היתר "לעצור את המלחמה", "לסיים את הכיבוש" ו"להקים מדינה פלסטינית".

משתתף נוסף בהפגנות היה ח"כ עופר כסיף, אשר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מהלך האלימות הציני של לפיד וגנץ בתקווה לעוד מנדטים בבחירות יביא רק לים של דמעות ודמים, בגטו עזה, שם כלואים 15 שנה 2 מיליון בני אדם, וגם ובישראל".

בהמשך הוסיף כסיף לתקוף את ראשי הממשלה בציוץ אחר: " לפיד וגנץ, חרחרתם מלחמה זמן רב, וכשנענתם באיפוק הגברתם את התוקפנות. ועכשיו, על סף הסכם עם הג'יהאד: התחלתם במתקפת דמים על אזרחים. הניסיון של הימין ה"רך" להוכיח שהוא "ימין על מלא" משרת רק את הימין הקיצוני ביותר. עוד מוות מיותר בכדי להסית את תשומת הלב מיוקר המחיה. ציניות מטומטמת".

גם ח"כ סאמי אבו שחאדה השתתף בהפגנות וכתב בדף הפייסבוק שלו: "יצאנו לאשר שעזה נוכחת בלב ובמצפון. לא נעזוב את עזה לבד מול היהירות והאכזריות של התוקפנות הישראלית. משפרעם, הגליל, וכל שאר הערים והכפרים של עמנו ועד עזה – עם אחד, כאב אחד".

חברתם למפלגה ח"כ עאידה תומא-סלימאן לא שתקה גם היא וצייצה: "די למתקפת הברירה בעזה! התנקשויות והפגזות יובילו רק לעוד סבל וחורבן בעזה ולא יביאו שום ביטחון לאזרחי ישראל. לפיד מנסה להוכיח שהוא "ביטחוניסט" בכך שהוא זורע הרס בעזה ומכניס ישראלים למקלטים".

אך לא רק חברי האופוזיציה יצאו למתקפה נגד הממשלה. ח"כ ואליד טאהא מרע"מ, המשמש גם כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, כתב בפוסט בערבית בעמוד הפייסבוק שלו כי "מדיניות ההתנקשויות, הדיכוי והחזרה לתוקפנות שכל ממשלות ישראל מבצעות במשך עשורים נגד עזה הנצורה ונגד עמנו הפלסטיני לא תביא ביטחון ויציבות לאזור".

על פי טאהא, "דם החפים מפשע בעמנו הפלסטיני בעזה ובכל מקום אינו דלק המשמש את המפלגות בישראל למטרותיהן הפוליטיות, ועל הממשלה הזו לעצור את ידה מעזה ולעצור את המלחמה המטורפת הזו".

עם זאת, יו"ר רע"מ מנסור עבאס מסר, על פי דיווח של מוחמד מג'דאלה בחדשות 12 כי במפלגה "מתנגדים לכל מלחמה שנופלים בה קורבנות וחפים משפע, אך אין לנו שום השפעה על מבצעים צבאיים. אנחנו נמצאים בכנסת כדי לעבוד למען החברה הערבית ולא כדי להשפיע על מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל".

במהלך סוף השבוע ירו ארגוני הטרור ברצועה מספר מטחים כבדים וכ-500 רקטות לעבר יישובי הדרום והשפלה. אזעקות נשמעו במספר מקרים גם באזור המרכז, ודווח על שני טילים שנפלו בים סמוך לתל-אביב. בשעות הצהריים של יום שבת אדם נפצע קל מרקטה שנפלה במועצה האזורית אשכול, ושני חיילי צה"ל נפגעו מרסיסים באזור העוטף. בשדרות נגרם נזק לבית מפגיעת רקטה. בשעות הבוקר של יום ראשון נשמעו אזעקות גם באזור ירושלים.

במקביל ממשיך חיל האוויר לתקוף מטרות של ארגון הג'יהאד האסלאמי ועד כה דיווחו כלי תקשורת פלסטינים על 24 הרוגים בתקיפות צה"ל, בהם מספר בכירים בארגון הטרור, ועוד עשרות פצועים. על פי עדכון של דובר צה"ל בשעות הבוקר של יום ראשון, 15 מבכירי הארגון חוסלו בתקיפות חיל האוויר, ביניהם מפקד החטיבה הצפונית תייסיר ג'עברי ומפקד החטיבה הדורמית חאלד מנסור.


 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. לג'יהד השיעי לא איכפת ממותם של סונים כולל ילדים. ידוע שאירן והכי-זבלה טבחו וטובחים את הסונים בסוריה.

  2. ערבושים בוגדניים,גיס חמישי.
    שלום צודק זה להעיף את כולכם למצרים,ירדן,סוריה ולבנון.
    למקומות מהם באתם.
    ביליסטינים= עם מומצא,פיקציה,שקר היסטורי.

    1. מה זה משנה מומצא או לא מומצא. כך הם רואים את עצמם וזה מה שקובע. ומה שאמרו החכי"ם הערבים על האינטרס הפוליטי הם צודקים

    2. צודק. ואם הלנה מחליטה לקרוא לעצמה קופה, אז היא באמת תקבל זכויות של קופה ?

    3. יופיטר גיכיגיכי. רואים מיד בולשביק לגופו של מגיב ולא ענייני. הם מגדירים את עצמם כך זה מה שנקרא הגדרה עצמית.

  3. היום ברור לכל שבתקופת נתניהו כראש ממשלת מעבר השיקולים של היועמ"ש היו פוליטיים טהורים במטרה לסנדל את נתניהו!
    התייחסות ראשונה של היועמשית בהרב מיארה לשאלה מדוע אפשרה את החיסול ללא כינוס קבינט, בניגוד לצעד שנקט קודמה בנסיבות דומות ב-2019:
    סעיף 40 לחוק יסוד הממשלה קובע כי המדינה לא תפתח במלחמה ולא תנקוט פעולה צבאית משמעותית העלולה להוביל, ברמת הסתברות קרובה לוודאי, למלחמה, אלא מכוח החלטת הממשלה שאפשר ותתקבל על ידי קבינט.

    השאלה האם פעולה צבאית עלולה להביא למלחמה כאמור נקבעת על ידי גורמי המקצוע הביטחוניים. מעמדתם המקצועית נגזרת החלטה המשפטית האם יש לאשר את הפעולה על ידי הקבינט אם לאו.
    כל מקרה נבחן באופן פרטני על ידי גורמי המקצוע הביטחוניים, השוקלים את נסיבותיה הייחודיות של הפעולה הצבאית המתוכננת, וכן את השלכותיה האפשריות, ואת המידע המודיעיני הקיים אותה עת ביחס אליה.

    במקרה זה, נוכח מידע מודיעיני ולאחר ישיבות הערכות, קבעו גורמי המקצוע הביטחוניים, פה אחד, כי הפעולה הצבאית בה הוחלט לנקוט בנסיבות העניין הייחודיות אינה פעולה צבאית העלולה להוביל למלחמה.

    על בסיס הקביעה המקצועית האמורה התקבלה העמדה המשפטית.

    //////////////////////////////////////////////////////////////////

    מי מאמין למושחתים השמאלנים הפוסט-ציונים האנטישמים האלו?

    הם כאילו באו להציל את המדינה מנבחריה, כאילו היו הם הנבחרים עצמם.

    היום כבר הכל ברור, הייתה כאן הפיכה שלטונית.

    הגיע הזמן להתקוממות של הימין (הרוב) במדינה!
    הגיע הזמן לשים את (המיעוט) השמאלני במקום שלו!

    הגיע הזמן לקחת את המדינה מ-השמאל בכוח!