את הג'יהאד בעזה מכוונת היד מטהרן

ארגון הטרור הקיצוני פועל ברצועה וביו"ש כאחד משליחי משטר האייתוללות בשאיפתם המשותפת לחיסול מדינת ישראל

ראש הג'יהאד האסלאמי נחלה במפגש עם מפקד משמרות המהפכה בטהרן

ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלטסיני הנתמך בידי איראן אינו מאמין כי הסכסוך עם ישראל נוגע לירושלים, להתנחלויות, לגבלות או לאסירים ביטחוניים. בדומה לחמאס, "החזון האינטלקטואלי והלוגי" המנחה את הג'יהאד האסלאמי רואה בפלסטין כולה "שטח כבוש מנהר הירדן ועד לים התיכון". עבור הארגון, הדרך היחידה לפתור את הסכסוך היא באמצעות השמדת ישראל ורצח של כמה שיותר יהודים. הג'יהאד האסלאמי רואה בישראל התנחלות אחת גדולה, ונטע זר שיש לעקרו מוקדם ככל האפשר.

אמנת חמאס מציינת למשל בסעיף 11 כי "אדמת פלסטין היא אדמת הקדש אסלאמי [וקף] לדורות של מוסלמים עד יום תחיית המתים". בסעיף 15 נכתב:

בנוגע להתמודדות עם גזילת פלסטין על-ידי היהודים, אין מנוס מהנפת דגל הג'יהאד, דבר המחייב הפצת תודעה אסלאמית בקרב ההמונים במישור המקומי, הערבי, והאסלאמי, ואין מנוס מהפצת רוח הגי'האד בקרב האומה [האסלאמית]"

עמדת הג'יהאד האסלאמי בסוגיות אלו דומה לזו של חמאס. במאמר שכתב לאחרונה בכיר הארגון וואליד אל-קטאטי תחת הכותרת "הפילוסופיה של ההתנגדות מהגדות הג'יהאד האסלאמי" ניתן לראות דוגמה לכך.

ראשית, הוא מזכיר לפלסטינים, ולכל הערבים והמוסלמים, כי הג'יהאד האסלאמי נותר מחויב להשמדת ישראל באמצעות מלחמת קודש. אמנם המאמר מביע תמיכה ב"התנגדות עממית" נגד ישראל, אך ביטוי זה מפורש בידי רבים כאור ירוק לביצוע פיגועים נגד היהודים בכל האמצעים, החל מדקירה ודריסה ועד יידוי סלעים ובקבוקי תבערה. המאמר אף מדגיש בפני הקורא כי אם אינו מסוגל לבצע פעולות מורכבות יותר כמו פיגוע התאבדות או שיגור טילים, ניתן בהחלט להסתפק גם בדקירת יהודי או פיגוע ירי.

שנית, המאמר ראה אור בעת בה מצרים וגורמים אחרים ממשיכים לחפש דרכים להשגת הפסקת אש ארוכת-טווח בין ישראל לבין הארגונים החמושים ברצועה.

שלישית, המאמר מסביר כי הג'יהאד האסלאמי ושליטיו מטהרן רואים אויב לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. זו אותה איראן ממש אשר נציגיה מנהלים משא ומתן מול ארה"ב ומעצמות אחרות במטרה להחיות את הסכם הגרעין מ-2015. בשבוע שלפני פרסום המאמר, הנשיא ביידן אמר כי "זה אינו הזמן לוותר" על הסכם, והוסיף כי "ישנה התקדמות" בשיחות עם האייתוללות.

במילים אחרות, ממשל ביידן מנהל משא ומתן עם איראן בזמן ששליחיה הפלסטינים קוראים לערבים ומוסלמים לאחד כוחות במאבק ישראל וארה"ב. כפי שאל-קטאטי כתב:

ההתנגדות היא חזית פלסטינית, ערבית ומוסלמית. ארגון הג'יהאד האסלאמי מאמין בנחיצות הקמתן של בריתות עם כל גורם המעוניין להילחם באויב, והתנועה אינה מתנגדת לשיתופי פעולה ותיאום עם כל הכוחות האנטי-ציוניים והאנטי-אימפריאליסטים השואפים לשחרר את פלסטין.

כל פלסטיני, בין אם הוא מוסלמי או נוצרי, ייקח חלק בהגנה על המולדת ועל המקומות הקדושים. באשר לערבים ולמוסלמים, התנועה מאמינה כי ההתנגדות אשר תוביל לשחרור פלסטין היא מאמץ מוסלמי וערבי הכולל את כל האנשים החופשיים. הפרויקט לשחרור פלסטין לא יצליח ללא יצירתה של חזית התנגדות ערבית-אסלאמית נגד הישות הציונית ונגד הקולוניאליזם האמריקני".

זו קריאה ישירה לערבים ומוסלמים לפתוח במלחמה נגד ישראל וארה"ב, כך שאיראן ושליחיה יהיו יכולים להמשיך בתוכניתם ולהדק אחיזה במדינות כמו סוריה, תימן, לבנון ועיראק, תוך הפצת טרור ושפיכות דמים.

הג'יהאד האסלאמי נוסד ברצועת עזה בשנת 1981, והוא מוגדר כארגון טרור בידי ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה, יפן, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד וישראל. הארגון ביצע מאז הקמתו עשרות מתקפות טרור נגד ישראלים, כולל פיגועי התאבדות ושיגור רקטות. הזרוע הצבאית של הארגון, המכונה 'פלוגות אל-קודס', ממשיכה להיות פעילה מאוד הן ברצועת עזה והן בשטחי יהודה ושומרון.

בין הפיגועים האחרונים אותם ביצע הארגון היה פיגוע הירי בדצמבר בשנה שעברה, בו נרצח סמוך לחומש יהודה דימנטמן ז"ל. על פי הודעה שפרסמו אז ארגוני הטרור, הרצח בחומש היה חלק מ"ג'יהאד והתנגדות לאויב הציוני הכובש בפלסטין, בכל האמצעים והשיטות".

על פי אל-קטאטי, "חוקי האל יחד עם מוסכמות בינלאומיות", הם אשר מאפשרים לפלסטינים להשתמש בכלי רצח נגד יהודים, במטרה "לגרש" אותם מ"פלסטין הכבושה". הוא ממשיך ומסביר כי מבחינת הארגון, "ההתנגדות היא אידאולוגיה עוד לפני שהיא פעולה. ההתנגדות נמצאת בראש לפני שהיא נמצאת בסכין וברובה, והיא נמצאת בלב לפני שהיא נמצאת בפצצה ובטיל".

קטאטי מזהיר את הערבים והמוסלמים מפני "נטישת הג'יהאד בטרם תשוחרר פלסטין", ומציין כי "שלום עם האויב [הישראלי] אסור בתכלית על פי חוקי השריעה של האסלאם". לדבריו, ארגון הג'יהאד מגדיר את עצמו כ"תנועת שחרור אסלאמית-לאומית שהיא מרכיב מרכזי בתנועה הלאומית הפלסטינית". מטרתה העיקרית היא "שחרור פלסטין באמצעות אסטרטגיית ג'יהאד והתנגדות".

באזהרה המכוונת כלפי הרש"פ בראשות מחמוד עבאס וכלפי מדינות ערב שחתמו על הסכם שלום עם ישראל, קטאטי אומר:

אסור לסטות מגישת ההתנגדות ולעבור לגישת ההתמקחות עבור אדמה וזכויות, ואסור ליצור עדיפויות חלופיות לשחרור או למצוא דרכים לדו-קיום [עם ישראל]"

הוא ממשיך וטוען כי הג'יהאד האסלאמי וארגוני טרור אחרים מחזיקים בזכות לייצר ולפתח כלי נשק בהם יעשה שימוש נגד אויבי האסלאם, ובמטרה "לשמור על להבת הג'יהאד בוערת בפלסטין". הוא כותב:

תפקיד הלוחמים הקדושים ולוחמי ההתנגדות בפלסטין הוא להחיות את חובת הג'יהאד ולהצית את אש ההתנגדות נגד הישות הציונית, עד אשר כל התנאים לניצחון יושלמו".

בג'יהאד האסלאמי ודאי מקווים כי שיחות הגרעין בווינה יאפשרו לאיראן להמשיך בתוכניתה לרמות את העולם ולגרום לו לחשוב שבטהרן באמת מתכוונים להפסיק את התמיכה בארגוני טרור או לשים קץ לתוכנית הגרעין. הג'יהאד האסלאמי, חמאס וארגוני טרור אחרים בוודאי מקווים שאותו נשק גרעיני ישמש בעתיד כדי להשמיד את ישראל וארה"ב. עוד מקווים בג'יהאד ובחמאס כי איראן תגביר את אספקת החימוש והכסף לפלסטינים, ברגע שתצליח להגיע להסכם עם ממשל ביידן והמעצמות.

בבית הלבן צריכים להבין כי מדיניות פייסנית מול איראן משמעותה חיזוק שליחי הטרור של האייתוללות, לא רק ברצועת עזה אלא גם בסוריה, לבנון, תימן ועיראק. בנוסף, ממשל ביידן חייב להפוך את החלטתו מחודש פברואר ולהשיב לרשימת ארגוני הטרור את החות'ים בתימן. ארגון הטרור הנתמך גם הוא בידי איראן רק הפך תוקפני וחתרני עוד יותר מאז שהוסר מן הרשימה.

כאשר ארגוני טרור וגורמים חתרניים אחרים מתעשרים ומתחזקים בעידוד איראני, המשמעות היא חדשות רעות עבור המזרח התיכון והעולם כולו. ממשל ביידן צריך לזכור כי כל הסכם עם איראן יוביל לעוד שפיכות דמים שיבצעו שליחיה ברחבי האזור, וכל הצלחה שלהם במשימתם ההרסנית תירשם לחובת נשיא ארה"ב.


חאלד אבו-טועמה הוא עיתונאי הפועל בירושלים. גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. הוא מדבר על מלחמה של המוסלמים כנגד היהודים בארץ ישראל.
    התירוץ למלחמה זו הוא היותה של אדמת ארץ ישראל אדמת הקדש לפי האיסלאם.

    אלא שהסיבה האמיתי למלחמה זו אינה האדמה. הסיבה האמיתית היא קיומם של יהודים בכלל.
    לשיטת האיסלאם, הא-לוהים ביטל את בריתו עם בני ישראל ובמקום זאת כרת ברית עם המוסלמים. כל עוד קיים יהודי אחד בעולם, ובמיוחד בארץ ישראל, אמונתם הנ"ל שקרית.
    תראו את ארץ ישראל כמה היא יפה כשיהודים מיישבים אותה. וכמה היא עלובה במקומות שבהם מוסלמים גרים עליה. גוש קטיף הוא דוגמה מצוינת להבדל בין פריחת הארץ בזכות התיישבות יהודים ונבילתה לאחר שהיהודים עזבו אותה.
    לכן המאבק של המוסלמים, כל המוסלמים, וכל הנוצרים, ביהודים, הוא מאבק על אמת מול שקר. כל עוד יהודי אחד, אפילו אם חילוני ושמאלני ופרוגרסיבי, חי בעולם, המוסלמים והנוצרים חיים בשקר. הקיום של יהודים נוגד את אמונתם של המוסלמים והנוצרים. ואת זה הם לא מוכנים לסבול.

    חאלד אבו-טועמה מדבר על מאבק על האדמה, ומסתיר את המהות האמיתית למאבק.

    אגב בכותרת המשנית כתוב ארגון הטרור הקיצוני. האם יש ארגון טרור לא קיצוני? האם יש טרור מתון? האם רצח נחשב למעשה מתון או קיצוני?

  2. לג'יהד השיעי לא איכפת ממותם של סונים כולל ילדים. ידוע שאירן והכי-זבלה טבחו וטובחים את הסונים בסוריה, כשראשי ג'יהד השיעי בעזה תומכים במעשי הטבח שלהם בסוריה.